Hirmuisen aikaisin monet on aloitelleet vellit ja kiinteät ruoat
kauhistelin tuossa kun katsoin esikoisen vauvakirjaa, et hälle oon ekat kiinteät antanut jo vajaa 4kk:n ikäisenä ja nyt kyllä oon todennut, että ihan tarpeettoman kärsimätön sitä on ollut! Keskimmäisen täysimetin 6kk:n ikäiseksi ja nyt on tämänkin kanssa toiveita, että siihen pystytään, jos alkaa tuntua, ettei maito riitä niin sit kattelen noita kiinteitä aiemmin, mut sittenkin oon aatellut et joku 5kk on ihan ehdoton alaraja. Ite en oo noita vellejä ikinä ymmärtänyt, enkä lapsilleni antanut ja nytkin ne jätetään täysin väliin ja siirrytään suoraan kiinteisiin, jotka todennäköisesti aloitellaan perunalla
sitä kun tulee keitettyä muutenkin harva se päivä niin siitä on helppo ottaa vauvallekin sitten omansa. Ite oon soseuttanut perunan haarukalla ja jatkanut sitä omalla rintamaidolla
Meillä poika syö hereillä ollessaan n. 0,5-1h välein joten jos olis esikoinen kyseessä saattaisin kuvitella, että se lisäruokaa kaipaa, musta vaan tuntuu, että se kaipaa läheisyyttä ja kun kerran kotona olen vauvan takia niin ei tuo minusta tunnu ees rasitteelta, meillä mennään täysin lapsentahtisesti.
Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo ja kaikki vauvathan on erilaisia, joku voi jo hyvinkin tarvita lisäruokaa jos kasvuvauhti on oikein kova
imetyksestä on ollut juttua, itse lueskelin tossa odotusaikana jotain vauvalehteä ja teki oikein pahaa kun siinä oli jossain imetysjutussa lause "on ollut helpottavaa tietää, että onnistuessaankin imetys on hankalaa" siis WTF??? mulle imetys on aina ollut se ainoa vaihtoehto, mä en oo ikinä aatellut, että se olisi jotenkin hankalaa, mikäs sen helpompaa kun lykätä muksulle tissi suuhun ja se on siinä. Just oltiin viikonloppuna käymässä neuvotteluja ja aikaa tuhraantui paljon odotettua enemmän ja kun vauva alkoi käydä levottomaksi niin tisu vaan suuhun ja poika oli tyytyväinen, paljon hankalampaa tuo olisi pullon kanssa ollut. Lisäksi kun joskus oon lypsänyt pulloon pojalle maitoa niin se syöttäminenkin on niiiiiin paljon hitaampaa! Imetykseen kun menee aikaa vajaa 5min niin pullon kanssa menee liki puoli tuntia!
Tuolla heitin, että oon ajatellut, että jos lopettais imetyksen et sais laihduttaa niin se on tosiaankin vaan ajatuksen tasolla, mä oon niin laiska etten jaksais pullojen kanssa säätää
Ja siis, tuo ei ollut mitään, että pulloa antavat olisi jotenkin huonompia, vaan vain tuohon lauseeseen totesin, että mulla on kolme kertaa onnistunut imetys enkä ite oo kokenut sitä ikinä hankalana vaan äärimmäisen helppona ja mukavana juttuna.
Tervetuloa kaikille uusille! En muista nimimerkkejä :ashamed: mutta joka tapauksessa.
Mimmu86: onneksi kaikki nyt on parhain päin ja poika parantunut leikkauksesta hyvin! hurja alku teidänkin pikkuisen elämässä!
Huoh, ollut jotenkin stressaava päivä, koko illan poika vain huusi, huusi ja huusi... mikään ei kelvannut ei mitenkään päin, ei tissi, ei tutti, ei syli ei mikään. Olin jo ihan hermoraunio ja onneksi sitten yksi kaveri tuli meille niin käytiin reilu tunnin vaunulenkillä niin sai hermotkin vähän levätä! Tosin kun vaunut pysähtyi alkoi kitinä samalla hetkellä :headwall:
Mietin et oisko se jotain vatsavaivaa, kun viimeksi poika on kakannut 9pva sitten! Sillä tosiaan kertalaakista harveni kakkaamisvälit. Alkuun poika kakkasi joka päivä 2-3x, sit se yhtäkkiä harveni, että tuli vain kerran päivässä, sit pari kertaa joka toinen päivä ja nyt on ollut sit 10 pva, 6pva ja nyt sitten on 9 päivää kakkimatta. Noh, neuvolassa sanoivat että tuo on aivan normaalia ja mikäs siinä, ei kulu vaippoja! Yksi päivä aamulla vaihdoin vaipan ja illalla nukkumaan mennessä seuraavan kerran, normipäivänä vaihdan päivällä kerran välissä, eli meillä kuluu se 3vaippaa/pva
vauvauinti: ei olla menossa, keskimmäisen kanssa kävin, mutta kun se on lauantaiaamuisin klo 8 niin ei todellakaan ole mulle sopiva aika, mä nukun vielä tohon aikaan! ja ei se musta ollut ees erityisen kivaa ja lopulta lopetettiin kun ei se vauvankaan mielestä niin kivaa ollut.
huh, tulipa romaani ja omanapaista... hitto kun ei muista mitä pitäis kommentoida ja kenelle :ashamed:
tatomira ja pikkumies kohta 3kk