TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Elokuussa 2010~~




Tervetuloa kaikki vanhat sekä uudet juttelemaan vauva-arjen ihanuuksista, iloista ja suruista.




SYNTYNEET:

15.3.2010
Pilkkuliini ~~ 32+4 & A 1730g/41,5cm B 2025g/44cm

16.3.2010
Haave ~~ 32+3 1945g

9.4.2010
emv ~~ 34+6 3380g/48,5cm

15.4.2010
napsuneiti ~~ ??+? 2880g/47cm

19.4.2010
Johjo ~~ 38+1 4560g/52cm

20.4.2010
senni1 ~~ ??+? & A 2240g/45cm B 2535g/47cm
MetsäMörrinVaimo ~~ 37+5 3620g/50cm

21.4.2010
Heidi0609 ~~ 38+4 3920g/50cm
Katsu74 ~~ 37+0 3134g/48cm

22.4.2010
Belvis ~~ 34+4

23.4.2010
tirpunen ~~ 38+5 3495g/51cm

24.4.2010
Janskuliini84 ~~ 38+1 3650g/50cm
Vilhelmiina72 ~~ ??+? &

28.4.2010
BornToLose ~~ 38+3 & A 3005g/49cm B 2920g/48cm

29.4.2010
tiitäinen ~~ ??+? 3595g/49cm
alfonsiina ~~ ??+? 2990g/45cm
Adelade ~~ 39+0 2560g/46,5cm

30.4.2010
ce-bra ~~ ??+? 3484g/49cm

2.5.2010
marjutti86 ~~ ??+? 3460g/52cm

3.5.2010
A-L-M ~~ 40+0 3898g/50cm

4.5.2010
KyyneltenHymy ~~ 40+3 4000g/49cm
Tsirppi ~~ 39+6 3130g/51cm

6.5.2010
sibirica ~~ 38+0
minttuxxx ~~ ??+?

7.5.2010
vennamo86 ~~ 38+1 3090g/51cm

9.5.2010
AnnaBanana ~~ 40+0 3270g/51cm

10.5.2010
Varanikki ~~ 41+2 4435g/50,5cm

11.5.2010
Heikunkeikun86 ~~ ??+? 3130g/47cm
sanzkuli ~~ 41+2 3795g/50cm
Aukku ~~ 40+2 3140g/48cm
tiktu ~~ 39+3 51cm/3865g

12.5.2010
hentta75 ~~ 40+2
Möhvi ~~ ??+? 3900g/49cm
äiti ja 3poikaa ~~ 38+0 3450g/51cm
Miikulainen89 ~~ 39+1 2556g/44cm

13.5.2010
enkelipoikien äiti ~~ ??+? 4455g/54cm

15.5.2010
Tipsula81 ~~ 40+2 3779g/52cm

16.5.2010
Toukomamma88 ~~ 38+3 2740g/48cm

17.5.2010
vendela84 ~~ 40+6 3280g/48,5cm

18.5.2010
baby dream ~~ 39+2 4210g/53cm
Nappula ~~ 39+1 3290g/50cm
Finu ~~ 41+1 3800g
Järvenneito ~~ ??+? 4170g/52cm

19.5.2010
Cristiina ~~ 39+0 3520g/52cm

20.5.2010
MsDevil88 ~~ 40+5 3820g/51cm
Anin ~~ 39+1 4290g/51cm.

21.5.2010
Riikka90 ~~ 38+5 3500g/48,5

22.5
lypy ~~ 40+0 3500g/51cm

23.5.2010
Sanse ~~ 40+2 4690g/55cm
Magdalena77 ~~ 41+5 3680g/52cm

24.5.2010
Zara81 ~~ 40+4 4040g/52cm
tatomira ~~ 39+2 2960g/46,5cm
tyttö82 ~~ 3230g/48cm

25.5.2010
Haavemamma ~~ 41+2 3880/51,5cm

26.5
Napero ~~ 40+0 3880g/50cm

27.5.2010
zizilisko ~~ 39+6 3860g/52cm
Whitey ~~ 40+1 3080gr/47cm
Ronsutar ~~ 40+1 3980g/51cm

28.5.2010
Nenu ~~ 41+5

30.5.2010
Alisa ~~ 40+4 3100g/49cm
Auringonkukka ~~ ??+? 3180g/51cm

31.5
Nuppu 123 ~~ 41+3
Meillevauva ~~ 40+4 4380g/54cm

7.6.2010
Hyäkkäysvaunu ~~ 42+0 51cm/3379g

9.6
Maira ~~ 40+1 3530g/50.5

10.6
Selis ~~ 41+1 3600g/52cm



Täältä löydät aikaisempia keskusteluita odottajien puolelta:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1498357
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1532663
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1558429
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1585358
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1610660
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1638453
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1663567
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1691618

Täältä löydät aikaisempia keskusteluita "vauvat 0-12kk" puolelta:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1744331
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1773294
 
Taas uusi kuu ja uudet kujeet :) En meinannu muistaa, että kuukausi on vaihtunut ja uusi pino pitäisi saada aluille. Huomasin tuossa jollakin elokuun pinon ja mulle tuli paniikki, että "meille myös" :D Hullua miten tää aika menee... :eek:

Karkkisesta veikee kuva :heart:

Pikkuinkkari Eikö teidän poika voisi mennä yökylään esim. mummolaan? Jos imetät, niin pärjäisikö yhden yön/aamun korvikkeella? Vai onko mahdoton ajatus? Itse en kyllä uskaltaisi myöskään tuntemattoman hoiviin antaa :ashamed: Vai voisiko poika olla häissänne siihen asti, että joku mummoista/papoista/sukulaisista luovuttaa juhlimisen kanssa ja veisi sitten pojan kotiin ja olisi hänen kanssaan siihen asti, että te tulette? En nyt tiedä ymmärsinkö kysymystäsi ihan oikein.. Toivottavasti saatte asiaan mieluisan ratkaisun.

baby dream kiitos! :) Vautsi, teillähän on jo miehen kokoset vaatteet :D

zizilisko ihanan nimen poikanne saanut :9 Ite oon kans joskus haaveillu samasta etunimestä, jos poika tulis :)
 
emv
Heippa!

Pakko hehkuttaa: Kävin silmälääkärissä tänään, kun raskauden aika alussa huomattiin et mun silmänpohjissa oli näköhermon vieressä ollut pieniä muutoksia (siis pienet verisuonet ikään kuin vuotaneet ts. mustelmaa) ja silloin kävin jo tällä samaisella lääkärillä. Johtuu siis diabeteksestä, mulla on jo muutaman vuoden ollut lievää tausta retinopatiaa silmissä, (joka siis diabeteksen liitännäis"sairaus") mutta sille ei oo koskaan tarvinnu tehdä mitään. Nuo uudet muutokset, jotka huomattiin raskauden alussa ois saattanu vaatia laserhoitoa, mutta nepä olikin raskauden aikana kokonaan hävinneet!!! :eek: Lääkäri sanoi, et joskus raskaus saattaa hoitaa äitiä, vaikka yleensä tuollaiset muutokset pahenee raskauden aikana. Mun silmät voi siis paremmin kuin ennen raskautta! :D Jee jee jee jee! Enää ei siis tartte silmälääkärillä käydä ja silmälääkärin siunaus on nyt sille, et yrittäis jossain kohtaa saada lisää lapsia. I niinkuin IHANAA!!!

Alisa: Kiitos pinosta! :heart:

zizilisko: Kiva nimi teijän pojalla! Sulla samankaltaisia fiiliksiä kuin mulla suhteessa vauvaan, rakkaus vaan kasvaa, vaikken tiennyt edes et näin paljon voi rakastaa!

Hyvää viikon alkua kaikille! Mun miehellä nyt 4 vapaapäivää töistä, meinaa kyllä tehä opiskelujuttujaan, kun töiden takia opinnot vähän seisoo, mut silti ihanaa kun on kotona ja ehditään olla perheenä yhdessä! :heart:

-emv ja sade

muoks! taas kerran tuo ärsyttävä silmänisku!
 
Poika sai eilen nimekseen Juha Eerik! :) Kovin oli rauhallinen jätkä vaikka koko ajan menikin sylistä toiseen kun kaikki halus pitää sitä sylissä kun näkivät melkein ekaa kertaa tuon..
Mutta mä alan sepeemään tota lahjamäärää minkä tuo sai.. :)

Maira ja emppu (Juha ei istu suuhun tekemälläkään.. :p ) kohta 9vko
 
Moikka!

En ole tainnut yli kuukauteen kirjoitella. Viimeinen kuukausi ollut aika muutosten aikaa. Äitini kuoli reilu 3 viikkoa sitten, juuri ristiäisten alla. Hirveästi ollut tekemistä, asioita pitäny hoitaa ja lauantaina on äidin siunaus. Jännittää että miten kestän sen :(

Pojasta tuli Pyry Eino Artturi.

2kk mitat oli 6560g 60.5cm. Sain meille perhetyöntekijän käymään 2-3 krt viikossa auttamaan arjessa. Tällä hetkellä se tuntuu aika rankalta. Pyryn masuvaivat on onneks helpottanut. Miehen tytärhän muutti meille kesäkuun alkupuolella ja se aika ollut haastavaa, ja aika raskasta kun lapset reagoi muutoksiin niin sen tietää miten 4v reagoi siihen että äiti hylkää. Kaikki nämä tähän ja vielä lasten sairastelut sekä Pyryllä raajat on sinertänyt jokusen kerran jonka vuoksi nyt keskiviikkona on lääkäri.

Ristiäisissä Pyryn käsi meni yhtä äkkiä ihan siniseksi, samoin 2kk neuvolassa jalka meni siniseksi. Sydämestä kuului hento sivuääni. Pyry voi kyllä ihan hyvin mutta takana huoli mahdollisista verenkiertohäiriöistä =(

Tähän viimeiseen kuukauteen on mahtunut niin paljon surua ja tuskaa että toivon tämän pikkuhiljaa alkavan helpottaa. En ole jaksanut vielä lueskella kesäkuun loppupinoa sekä heinäkuun pinoa joten en nyt kommentoi juttuihinne, luen niitä pikkuhiljaa aina kun aikaa.

Voisin sen verran tässä kirjotella vielä että tupakkia aloin polttamaan, tekosyitähän nää kaikki on mutta stressin määrä on aika hemmetin suuri jonka vuoksi poltan nyt.

Pyrylle alkanu tulee rytmii, nukkumaan illalla 21.30-22, herää 5-6 aikaa syömään ja jatkaa unia yleensä viel jopa 10.30 asti. Korvikemäärä on päivisin suuri, ajattelinkin että jospa velliä vähän päivisin alkaisi saamaan.

Masuvaivat helpotti kun alotettiin cuplaton ja sitä saa edelleen monesti päivässä.

Raskauskiloja tippunut yhteensä -16.2kg
 
Kiitos Alisalle uudesta pinosta!! :flower: :attn:

Tervetuloa Pikkuinkkarillekkin!! :wave:

Sanselle :hug: ja paljon jaksamisia! en oikein osaa mitään sanoa, suru on valtava varmasti! mie en ookkaan nähny siun kirjoittelevan kun en oo kauaa ite kirjoitellu tänne...

Mie aloittelin Santulle jo soseiden maistattamisen, nyt on maistellu luumusosetta ja sit mango sosetta maistoi tänään...ajattelin kans tänään käydä peruna-porkkanavelliä ja maissivelliä kaupasta ja aloittaa niiden antamisen n.20ml maidon sekaan. Tahon,, että ton pojan ruoansulatus rupeis paranemaan joten rupeen siks vähitellen jo muutakin antamaan kuin maitoa... =) eilenkin sai ihan kauheen raivokohtauksen kun masuun koski! kakka on välillä niin tiukassa... :( mut jospa se tästä... gefilus+3d tippojakin rupesin antamaan...

ziziliskon ja mairan pojat saaneet kans mukavat nimet! :attn:
meillä kans ei vieläkään meinaa luonnistua se, että pojua kututtais santuks...aina se on vauva tai poju tms... kyl se pikkuhiljaa sit luonnistumaan rupee.. =)

Onneks helteet on jo hieman helpottaneet, ei ainakaan niin kuuma enää...Täällä päinhän tehtiin lämpö ennätyskin! Liperissä. Täältä joku 15km. meilläkin torstaina näytti mittari 37,3 astetta varjossa...ja oli kuuma, ei koko päivänä liikuttu mihkään...toi vauva ei tykkään näistä helteistä, ni sisällä oleskellessa on menny suurin osa kesästä! kun on ilmalämpöpumppu viilentämässä, sitä jos ei ois ni Santtu kyl huutais koko ajan... :whistle: tosi helppo hikoilemaan toi poju! |O

Mulla on kilot jämähtäneet paikoilleen, 10kg roikkuu edelleen vatsan seudulla ja reisissä! :kieh: tää maha on ihan kaamee pussukka kyllä! mut jospa sitä jotain jaksais ruveta asialle tekemään kuhan viilenis ilmat, en nimittäin itekkään tykkää yhtää näistä helteista, oon enemmän viilemmän ystävä :/ ja sitä myöten ei kehtaa kuntoillakkan, muuten kuin uimalla :ashamed:

Jaahas, sori taas runsas oma napaisuus...kun ei taas muistiin palaudu muitten kirjoitukset, oli taas niin paljon tullu parissa päivässä ja äsken ne pikaseen lukasin.. :ashamed:

Lähdetäänkin koko perheen kera kauppaan tästä ja kultaliikkeestä hakemaan yks ristiäis lahjaks saatu valokuvaboxi...kun vein kaiverrutettavaks...tuleepas hauskoja sanojakin.
:LOL:

Vielä :hug: niille jotka sitä tarvitsee, tai eiköhän meistä mammoista välillä kukin tarvitse! :saint:

Palaillaan!! :wave: :wave:



Toukomamma ja Santtu 2,5kk :heart:
 
Alisa, kiitos uudesta pinosta.

Sanse :hug: , voimia sinne hirmuisesti. Toivotaan että arki lähtis pikkuhiljaa rullaamaan hiukan iloisemmissa merkeissä.

Ristiäiset oli jo edellisviikolla ja kaikki sujui oikein mallikkaasti. Neiti nukkui kiltisti ja heräsi sopivasti juur ennen tilaisuutta. Annoin hieman tissiä ennen ja jälkeen tilaisuuden. Itse kastetoimitus sujui hyvin ja neiti oli hyvällä tuulella koko toimituksen ajan. Meillä on tuollainen suvussa kulkeva villainen kastemekko ja ei edes kitissyt vaikka olikin aikamoinen helle. Kotona vietettiiin sitten juhlat ihan lähisukulaisten kanssa, oiskohan ollu parisenkymmentä ihmistä yhteensä.

Kestovaippoja ollaan nyt pidetty kotona melkeen vallaan, reissussa ja öisin on vielä kertsit käytössä. Pyykkiä tietty tulee enmpi kun kestoilee, mutta ne menee muun pyykin kanssa samassa.

Neiti heräilee :wave: .

Selis ja mötkäle 7vko 4pv
 
Sanselle iso :hug: Voimia sinne arjen ja surun keskelle..

Alisalle :flower: kun väkersit taas pinon :)

Jahaa toukomamma alotteli jo soseet ja mä vielki mietin uskallanko antaa edes velliä maidon seassa, poika tulee keskiviikkona 3kk. No jos neuvolas edelleenkin kyselisin "lupaa" :D

Oonko puhunu et me ootellaan vesirokkoa? Veljen lapset sairastanu ja ne on meijän poikaa silitelly mennen tullen ja palatessa. No poika nukkuu 6päiväunet jo tänään, ei oikeen maito maistu ja nilkan luona on 5punertavaa näppyä ja kädessä yks, niit seurailen että tuleeko vesikellot. Aiko oudoissa paikoissa ois hikinäppylätkin kun nilkassa.

Pah, oon koittanu saaja vuokraemäntää kii ruotsista, kyselisin irtisanomisesta jos huomenna saadaan se asunto. Mehän ei sitä asuntoa saada kun me se haluttas :ashamed:

Ai, hienoja nimiä on kaikkien lapsoset saanu =)

Jännä kun ette osaa sanoa vauvaa oikealla nimellä, meille Eetu oli mahassa jo EetuEmilia ja heti kun synty nii huomasin pojan pallit ja sanoin että Eetu tuli :D

Onko muitten pojilla nestettä kiveksissä? Meillä on ollu het laitokselta asti, ehk hieman on vähentyny. Lääkäri jo pelotteli et 4-5vuotiaana tehtäs leikkaus et se neste saatas pois.

Sori jos toistelen joka päivä ajatuksiani, nyt oon nukkunu niin hyvin kun isi on hoitanu poikaa yöt ja aamut, äskönki nukuin päikkärit. Mahtava nukkua.
Mutta viel oon kade kaikille joilla lapsi nukkuu yli 8 aamulla, meilläkun noustaan 6-7 välillä ja siihen ei opi millään..
 
Jaha, nyt vasta huomasin, että olihan se Sansenkin poika saanu nimen! kiva nimi sielläkin!

Onnea vielä paaaljon kaikille nimen saaneille! jos en oo muistanu jotakin mainita! :ashamed:

Kylläpäs tosiaan Kyyneltenhymyn poika herää aikasin... :whistle: mut minkäs sille tietenkään voi jos toista ei enää nukuta... =) me nukuttiin tänäkin "aamuna" klo 11. :D
Ja jossain mainitsit kans veden antamisesta ja siitä kun neuvolassa ei tykätty, aika outoa... :eek: meilläkin on anettu vauvalle jo pari viikkosesta lähtien vettä, mutta pieniä määriä ja usein maidon on saanu vähän ennen...nyt muuten juolahti mieleen että oonkohan aiemmin kirjottanu saman... :LOL: no tulipahan sit uusiks mainittua... :LOL: (vähän heikko muisti mulla)

Annatko Maira miten usein velliä maidon seassa/vrk?
mietin että onko hyötyä jos alotan antamisen aamuisin, ettei sit yöllä kävis massuun?
vai voiko silti käydä?

nyt pitääkin mennä Santulle tuli nälkä! :wave:

Pitää enempi ruveta käyttää tota Santtu nimeä nyt... :p
 
Toukomamma Mä otin riskillä ja aloin antaa illasta ensin ja pieniä määriä, tällä hetkellä annan useamman kerran päivässä, tosin vähemmän kun illalla ja yöllä..Iltatankkausta kun alotellaan niin velliä ja nannia on melkolailla puolet ja puolet.
Mahaongelmia ei ole tullut ja puklailu meiltä loppu käytännössä kokonaan kun vähän alkoi tukevoittaa nannia sekä jätkä on tottakai tyytyväisempi kun koko ajan ei tartte huutaa nälkäänsä..
 
Maira meilläkin Santtu puklailee välillä aika paljonkin ja syö maitoa 1½-2h välein, eli melko usein... ostin vellit tänään, joten kai se pitää vaan sit riskillä ne aloittaa, vaik vähä mahanpuruja tuliskin ni tottuuhan se varmaan nopsaan siihen, tää poju vaan tuntuu muutenkin olevan herkempi, kuin esikoinen jolle alotin vellit 2kk ikäsenä kun söi ja pukli vielä enemmän! ja kiitti vastauksesta! :wave:
 
No pitääpi huomenna käydä kaupassa ja ostaa maissivelliä. Eikös se maissivellillä ois hyvä alottaa? Värjääkös vellit pulloja? Ostatteko erikseen pullot vellille ja maidolle? Vai yli intoilenko taas :D Tuttiosat pulloon pitää ainakin vaihtaa.

Paksa ei me sitä asuntoa saatu :'( Huomenna laitan jokaseen vuokra hakupaikkaan ilmotuksen. Meki ku mielellään muutettas kauemmas keskustasta, mutta ei löydy nii ei löydy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KyyneltenHymy:
No pitääpi huomenna käydä kaupassa ja ostaa maissivelliä. Eikös se maissivellillä ois hyvä alottaa? Värjääkös vellit pulloja? Ostatteko erikseen pullot vellille ja maidolle? Vai yli intoilenko taas :D Tuttiosat pulloon pitää ainakin vaihtaa.
No mulle on sanottu et maissivelli on hyvä aloitus velli, mut tästäkin tuntuu olevan montaa eri mielipidettä...

Ei ole pulloja erikseen vellille ja maidolle, mulla ei edes ole vellitutteja koska laitan sen aina nannin sekaan ja kyl se jää niin löysäks et tulee ihan maitotutistakin, enkä ole huomannu et olis pulloja värjänny.. :)
 
No saapihan niit uusia pulloja jos ne värjääntyy :D Nii ja kai se velli tosiaan mahtuu maitotutistakin pihalle kun sen jatkaa.

Onko kellekään käyny et tuntematon ja humalainen mies tulee juttelemaan lapselles ja ottaa sen kädestä kii? Mulle kävi näin abc:llä kun ootin miestä vessasta. Mies söpers että on itekin ukki ja silitteli meidän pojan kättä koko ajan, mitä tehä. En kehannu pois mennä enkä kieltää
 
Uutena tulokkaana ilmoittaudun joukkoonne :wave: kirjavaan. Meillä poika syntyi 27.5 rv 40+1 mitoin 3980g ja 51 cm josko mahtuis vielä listaan? =)

Ristiäiset oli ja meni. Vieraita ei ollut kun kummit ja isovanhemmat, ei kehdattu pyytää taloa täyteen kun ei jaksa alkaa nyt järkkäilee mitään jättimäisiä kutsuja. Itse kaste meni hyvin poika ei huutanut eikä kitissyt juurikaan, paitsi yksi iso pierun pamaus kajahti ja haju oli aivan mahtava :LOL: siinä oli pappikin ihan ihmeissään ja kaikkia tietysti nauratti aivan älyttömästi :LOL: :LOL:
Isoveli (5v) auttoi pappia ja sai kuivata vauvan pään ja sytyttää kastekynttilän pöydälle, vähänkö oli hyvillään kun sai nämä pienet tehtävät ;) Poika sai nimekseen Niko :flower: =)
Ensi viikolla olisi 2,5kk neuvola. Juu... eipä tosiaan tarvitse juosta kovin tiuhaan neuvolassa, aikaisemmista juostiin harvasen viikkoa, :LOL: sitten harvasen kuukauden välein, nyt ollaanko kerran käyty koko kesänä neuvolassa :whistle: Onhan se hauska nähdä kuinka Niko on kasvanut.

Toistaisesti ollaan pärjätty maidolla hienosti, syödään 200ml kerralla ja sillä pärjätään 4-5 tuntia :p Yöt meillä ollaan nukuttu tosi hyvin alusta asti, nukkumaan on käyty tossa 21.30-22 ja herätty syömään 4-5 välillä |O nyt ollaan nukuttu läpi yön jo toista viikkoa, eli nukkumaan 21.30-22 ja heräillään aamulla 8 maissa, toivottavasti jatkaa samaa rataa :saint:

Meillä kävi suojelusenkeli viikonloppuna kylässä :saint: oltiin mökillä ja vanhin poikamme on oppinut nyt kesällä uimaan. Ilmeisesti oletti että pienemmätkin osaavat samat asiat, mitkä hänkin. No kuitenkin... Luuli että alle 2 v pikkusisko osaa myös uida ja laittoi siskon järveen uimaan. Onneksi sanoi minulle että katso kun sisko ui... Löytyi jalat meidän äidille tosi nopeasti ja eikun järveen... Siellä toinen raukka paniikissa silmät suurina kuin lautaset katseli hädissään apua :'( Kyllä siinä oli sydämen tykytystä ihan tarpeeksi ja hetken kävi jo mielessä että tässäkö se nyt sitten oli :ashamed: Ambulanssilla käytiin sairaalassa ja oltiin yön yli siellä... Nut ei uskalla edes vettä mennä lähellekään, toivottavasti unohtaa tapahtuneen jo ensi kesään mennessä ja vesileikit maistuisivat taas :ashamed:

Taisi tuo isompikin säikähtää kun ei ole enää haluja uimaan ja kotona sanoi ettei halua vettä kahluualtaaseen. Onneksi ensi viikolla alkaa arki ja poika pääsee tarhaan kavereiden pariin ja unohtaa hieman tapahtunutta, toivottavasti hänkin löytää taas uimisen innon ja halun ensi kesänä :/

Nyt sitä jotenkin osaa ymmärtää niitä joille on käynyt pahemmin ja ovat menettäneet jotain niin tärkeää omasta elämästään aivan liian aikaisin :ashamed: Täytyy vain toivoa että itsekin uskallan laskea lapset leikkimään uudemman kerran veteen enkä ole itse koko aikaa ihan paniikissa mitä tulee tapahtumaan...

Okei tää nyt oli vähän tälläinen viesti... mut hei, miten ihmeessä te olette saaneet ton kirjekuoren kuvan nimen alle? :whistle: Ei ymmärrä ei... ja sit vielä noi tummennetut tekstit mistä ne saa... :eek: olenko vaan liian yksinkertainen vai onko liikaa liikkuvia osia minun aö:lle :LOL: :LOL:
Nyt täytyy rientää, Niko kutsuu. Taisi tulla vaippa täyteen hajusta päätellen... :wave: :wave:
 
KyyneltenHymy : Pyryllä myös vesikives, lääkäri sanoi sairaalassa että yleensä häviää viimestää siinä 4-5 vuotiaana, kumma että lääkäri pelotteli sua leikkauksella. Mulle sanoi lastenlääkäri että hyvin harvoin joudutaan operoimaan kun iän myötä häviää, neuvolassa vain seurannassa.
 
Ronsutar : kirjekuoren kuva nimen alla meinaa että siitä painaessa voi lähettää kyseiselle henkilölle yksityisviestin. Tummennetut tekstit saa esim siten että "maalaa" tekstin hiiren kanssa ja painaa tota B merkkiä tossa
 
Ronsutar Tervetuloa! :wave: Onneksi todella oli teidän tytöllä suojelusenkeli matkassa!
Hui, voin vaan kuvitella miten oot säikähtäny! :hug:
Teillä poika nukkuu jo tosi hienosti, meidän Santtu herää vielä sen kerran yössä syömään! luulisin, että herää vielä pitkän aikaa kun syö muutenkin päivisin usein, kai se siks kun on vielä niin pieni ni tarttee tosi paljon ravintoa kasvaakseen..tai näin minä kuvittelisin... :D esikois tyttö meillä nukkui jo 1½kk ikäsestä koko yön läpeensä...vain kipeenä ollessa heräs yöllä.... :saint:

Velleistä vielä, eli mie aloitin eilen illalla peruna-porkkanavellin antamisen, annoin myös yöllä ja aamulla...päivällä en taida antaa ollenkaan, kun jatketaan päivällä soseiden maistamista...ja ei oo vielä ainakaan mitään Santulle tullu noista... näyttäs itseasiassa menevän parempaan suuntaan ja mahavaivat tuntuu helpottavan, oiskin jatkossa niin, että paranis vaan kokonaan.. =)

jeps, taidan jatkaa siivoilua kun esikoinenkin meni ekaa kertaa "loman" jälkeen hoitoon... vähän oli allapäin, joka minu harmitti, mut kyl se siitä taas lähtee... =)
:wave:
 
emv oi vitsi, mahtava juttu, että sun silmät parantuneet! =)

Maira Onnea Juhalle uudesta nimestä! :heart:

Sanse No johan olet saanut kokea kurjia asioita näin lyhyen ajan sisällä :hug: Kovasti voimia sinne ja paljon halauksia raskaan arjen keskelle! :hug: :'( Toivottavasti Pyrylläkin kaikki ok ja sinertävyys katoaa raajoista.

Toukomamma hui, siellähän ollaan jo soseita maistelemassa :p Kasvaako nää vaavit oikeesti näin nopsaa :ashamed: Mulla kans paino junnaa, ei sen puolen, se on jo pitkään ollu lähtöpainossa, mut haluisin vielä 2kg pois. Ei se taida kovin helpolla onnistua, ku tää mun herkuttelu on jotain ihan hirveetä ollu viimiset 3kk :D :ashamed:

kyyneltenhymy miten asunnon kans kävi??

Ronsutar kyllä mukaan mahtuu :wave: Tervetuloa! Hui, teillä on siellä ollut oikein sydämentykytyksiä. On se vaan kauheaa ajatella, että joutuis luopumaan jostain näin rakkaasta :( onneks teillä ei käyny kuinkaan! Tuo kirjekuori näkyy vissiin vaan muille, ei itelle, koska kyllä se sullakin siellä on :)

Meillä Mea eilen hokas miten saadaan lelumaton roukkuva aurinko soimaan (lyömällä sitä) ja käänty myös eilen pari kertaa kyljelleen :D Hassua miten yht'äkkiä nuo taidot vaan karttuvat :heart:
 
Tuosta mun tekstistä jäi pois se että samalla viikolla kuoli mun pappa (isänisä ) joka oli mulle rakas, siitä 3 päivää ja äiti kuoli. Papan hautajaisissa kävin jo seuraavalla viikolla. Mennessä sinne jouduttiin ihan myrskyn keskelle lähellä mikkeliä, sillo ajattelin et tuleeko tässä itellekki loppu kun ei nähny enää mitää, pyyhkijät hakkas viimistä päivää, salamat lenteli ja ukkonen paukku. Tien reunaan oli pysähyttävä ja isot letkat oli muita pysähtyneitä.

Tuntuu että kuolema on hirveen lähellä meidän perhettä jonka takia mulle on tullu hirvittävä menettämisen pelko varsinkin lapsiin liittyen. Pyryä vahin ku haukka koko ajan :(
 
Ronsutar :wave:

Oi luoja mä ootan perjantaita kun pikkupoika joulua.. :D Poika menee mummolaan hoitoon ja me päästään miehen kanssa laittaa jalalla koreaks..Just eilen suunnittelin et kun poika on haettu niin otan pienet päikkärit, laitan saunan päälle, saunomista, hyvää ruokaa, hyvää musiikkia ja sopivasti kylmää juomaa! :D :p Mulle on aivan sama mitä mieltä kukin on, mutta kyllä mä tän pienen tauon oon ansainnu ja pojan on hyvä olla mummolassa kun ollaan oltu siellä niin paljon että tunnistaa varmasti mummon äänen ja kaikki on tuttua.. :)
Kummasti sitä vaan on alkanut arvostaa sitä "omaa aikaa" nyt kun sitä ei ole.
 
Alisa eihän me sitä asuntoa saatu, jatketaan asumista "saunassa" ja koitetaan koko ajan ettiä uutta.. :kieh:

Meil poika nukkuu ööö.. kolmansia päikkäreitä.. Heräs välillä syömään ja jatko unia. Silmänalusetki ihan mustat. Liekkö se vesirokko vaivaa mut ei oo näppyjä? Neuvolassa sanoivat et voi tulla yks näppy tai tuhat näppyä, noin pienellä voi olla hyvin lievänä.
Kuolen tylsyyteen kotona ku ei ehi poikaa edes ulkovetimiin laittaa et pääsis lenkille kun nukahtaa het. Ja kuumakin on nii ei kiinosta siivous.

Sanse aika jännä et meitä peloteltii heti leikkauksilla :|

Hellurei sinulle uudelle :wave:

No pakko ainakin pyykki laittaa kuivuun ja uutta koneellista.. Perjantaina lähetään kait pohjanmaalle TAAS :D Pitää siis saada pyykki ja lakanat pestyä ennen sinne menoa. Kiva kun on lämmint nii meil petivaatteet vaan valuu hikeä, ollaan miehenkaa kovia hikoilemaan.

Maira mekin oltiin miehen kanssa yks ilta ulkosalla veljen ja sen vaimon kanssa, mukavaa oli. Mummu ja vaari hoiti kummankin lapset :) Mä tosin aina nukutan Eetun ennenku maltan jättää sitä hoitoon. Kun oltii mummolassa, kaupaan menin nii nukutin pojan ja sit pystyin vasta lähteen :D Kiva oli muuten seuraavana päivänä juhlimisesta herätä kun poika päätti nousta 7aikaan ylös, eikö poika lattialle leikkiin ja ite menin vieree ja nukahin heti. Sit tulee veljen vaimo heijän nuorimmaisen kanssa ja herättää. Oli kuulemma jumalaton kuorsaus kuulunu ja poika vaan hymyilly ja tuijottanu äitiään :LOL: Viel pystyy vaikka nukahtamaan, ei poika viel tuhoa joka paikkaa.
 

Yhteistyössä