TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Elokuussa 2010~~

Mä olen ajatellut jättää ne vellit kokonaan antamatta...kun kerran tolla maidolla Joa kasvaa ja nukkuu hyvin ja kohta saadaan kiinteet jo alottaa niin otetaan sit se iltapuuro suoraan parin kk päästä. :) Päivällä tietty Joa syö vähintään parin tunnin välein mut jos yöllä nukkuu sen 9h putkeen niin pitäähän sitä päivällä tankata ;)

Joalla oli tänään tikkien poisto ja samalla silmät tutkittiin jälkikaihin, kiinnikkeiden ja silmänpaineen varalta ja puhtaat paperit sai!!! Ollaan ihan äärettömän onnellisia. Vasta 2kk päästä seuraavan kerran koko klinikalle =)

Vauvauintiin ilmoittaudutaan ja toivotaan et päästään. :) ilmoittautuminen ois ens viikolla. Katotaan vaan et pitääkö noita piilareita ottaa sit aina pois ennen uintia...se ei ois kauheen kiva juttu mut tulispahan säännöllisesti putsattua...
Toukomamma88 eikös melkein voi olettaa et vauvauintiin kun menee niin varmasti löytyy muitakin kenellä näitä taisteluarpia laspesta on tullu? :) Mullakin vatsassa tooosi paljon raskausarpia mut silti menen ja bikineissä otan ens kesänä aurinkoakin vaikkei se nätti näky olekaan :LOL:
 
Onko muilla ongelmana se et on kateellinen muille raskaana oleville? En niin nauttinu koko raskaus ajasta (oli niit kipuja ym) mut nyt kaik on raskaana ja mä en. :kieh: :LOL: Kamalat tuskat :LOL:

Ja tääl on varmaan kamala yö tiedos, poika menny nukkuun jo klo 19 ja heränny n.30min välein huutoon, maitoakin juo jos jaksaa senkaa taistella. :(
 
Hirmuisen aikaisin monet on aloitelleet vellit ja kiinteät ruoat :eek: kauhistelin tuossa kun katsoin esikoisen vauvakirjaa, et hälle oon ekat kiinteät antanut jo vajaa 4kk:n ikäisenä ja nyt kyllä oon todennut, että ihan tarpeettoman kärsimätön sitä on ollut! Keskimmäisen täysimetin 6kk:n ikäiseksi ja nyt on tämänkin kanssa toiveita, että siihen pystytään, jos alkaa tuntua, ettei maito riitä niin sit kattelen noita kiinteitä aiemmin, mut sittenkin oon aatellut et joku 5kk on ihan ehdoton alaraja. Ite en oo noita vellejä ikinä ymmärtänyt, enkä lapsilleni antanut ja nytkin ne jätetään täysin väliin ja siirrytään suoraan kiinteisiin, jotka todennäköisesti aloitellaan perunalla :) sitä kun tulee keitettyä muutenkin harva se päivä niin siitä on helppo ottaa vauvallekin sitten omansa. Ite oon soseuttanut perunan haarukalla ja jatkanut sitä omalla rintamaidolla :)
Meillä poika syö hereillä ollessaan n. 0,5-1h välein joten jos olis esikoinen kyseessä saattaisin kuvitella, että se lisäruokaa kaipaa, musta vaan tuntuu, että se kaipaa läheisyyttä ja kun kerran kotona olen vauvan takia niin ei tuo minusta tunnu ees rasitteelta, meillä mennään täysin lapsentahtisesti.
Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo ja kaikki vauvathan on erilaisia, joku voi jo hyvinkin tarvita lisäruokaa jos kasvuvauhti on oikein kova :)

imetyksestä on ollut juttua, itse lueskelin tossa odotusaikana jotain vauvalehteä ja teki oikein pahaa kun siinä oli jossain imetysjutussa lause "on ollut helpottavaa tietää, että onnistuessaankin imetys on hankalaa" siis WTF??? mulle imetys on aina ollut se ainoa vaihtoehto, mä en oo ikinä aatellut, että se olisi jotenkin hankalaa, mikäs sen helpompaa kun lykätä muksulle tissi suuhun ja se on siinä. Just oltiin viikonloppuna käymässä neuvotteluja ja aikaa tuhraantui paljon odotettua enemmän ja kun vauva alkoi käydä levottomaksi niin tisu vaan suuhun ja poika oli tyytyväinen, paljon hankalampaa tuo olisi pullon kanssa ollut. Lisäksi kun joskus oon lypsänyt pulloon pojalle maitoa niin se syöttäminenkin on niiiiiin paljon hitaampaa! Imetykseen kun menee aikaa vajaa 5min niin pullon kanssa menee liki puoli tuntia!
Tuolla heitin, että oon ajatellut, että jos lopettais imetyksen et sais laihduttaa niin se on tosiaankin vaan ajatuksen tasolla, mä oon niin laiska etten jaksais pullojen kanssa säätää :)

Ja siis, tuo ei ollut mitään, että pulloa antavat olisi jotenkin huonompia, vaan vain tuohon lauseeseen totesin, että mulla on kolme kertaa onnistunut imetys enkä ite oo kokenut sitä ikinä hankalana vaan äärimmäisen helppona ja mukavana juttuna.

Tervetuloa kaikille uusille! En muista nimimerkkejä :ashamed: mutta joka tapauksessa.

Mimmu86: onneksi kaikki nyt on parhain päin ja poika parantunut leikkauksesta hyvin! hurja alku teidänkin pikkuisen elämässä!

Huoh, ollut jotenkin stressaava päivä, koko illan poika vain huusi, huusi ja huusi... mikään ei kelvannut ei mitenkään päin, ei tissi, ei tutti, ei syli ei mikään. Olin jo ihan hermoraunio ja onneksi sitten yksi kaveri tuli meille niin käytiin reilu tunnin vaunulenkillä niin sai hermotkin vähän levätä! Tosin kun vaunut pysähtyi alkoi kitinä samalla hetkellä :headwall:
Mietin et oisko se jotain vatsavaivaa, kun viimeksi poika on kakannut 9pva sitten! Sillä tosiaan kertalaakista harveni kakkaamisvälit. Alkuun poika kakkasi joka päivä 2-3x, sit se yhtäkkiä harveni, että tuli vain kerran päivässä, sit pari kertaa joka toinen päivä ja nyt on ollut sit 10 pva, 6pva ja nyt sitten on 9 päivää kakkimatta. Noh, neuvolassa sanoivat että tuo on aivan normaalia ja mikäs siinä, ei kulu vaippoja! Yksi päivä aamulla vaihdoin vaipan ja illalla nukkumaan mennessä seuraavan kerran, normipäivänä vaihdan päivällä kerran välissä, eli meillä kuluu se 3vaippaa/pva :)

vauvauinti: ei olla menossa, keskimmäisen kanssa kävin, mutta kun se on lauantaiaamuisin klo 8 niin ei todellakaan ole mulle sopiva aika, mä nukun vielä tohon aikaan! ja ei se musta ollut ees erityisen kivaa ja lopulta lopetettiin kun ei se vauvankaan mielestä niin kivaa ollut.

huh, tulipa romaani ja omanapaista... hitto kun ei muista mitä pitäis kommentoida ja kenelle :ashamed:

tatomira ja pikkumies kohta 3kk
 
Mimmu86 niin en yhtään epäilekkään, etteikö muillakin mammoilla vauvauinnissa olis arpia sun muita "vikoja" mut mie oon mie...häpeen niitä ja on huono itsetunto niiden takia, mulla niitä löytyy ihan joka paikasta, tisseistä, mahasta, jenkkakahvoista, persiistä, reisistä ja ja ja pohkeista... on ne onneks vaalentuneet aika paljon, kun noi kaikki tuli esikoisen aikaan, et nyt ei sentäs enää tullu lisää, kun en turvonnu niin paljoo...enkä oo uimahalleissa käyny esikoisen saamisen jälkeen... :ashamed:

tatomira sielläpäs selvitään vähillä vaipoilla.. :eek: meillä Santtu kakkii kerran päivässä, mut kyl pissaa aika paljon, et noin 2-3h välein pitää vaihtaa vaippa... mut tarkemmin kun rupesin aattelee ni ei meilkä mee ku joku 5-6 vaippaa päivällä ja sit yöllä vaihan kerran... =)

Oon miekin huomannu vähän samaa kuin Kyyneltenhymy, et oon hieman kateellinen muille raskaana oleville, tälläkin hetkellä on muutama tuttu jotka on raskaana, niin pitää hirveesti kysellä kaikkee jne jne... ja samalla aattelee, et oispa mullakin tommonen söpö raskausmasu...ja kaikki ihastelis sitä.. :LOL: :LOL: vaikka sit kun tarkemmin miettii niin ei kiitos! masu on kyl ihana ja kiva on tuntea kun vauva liikkuu masussa mut muut raskauden tuomat oireet ei niinkään ihania... :x

muoks. ja jaksuja Kyyneltenhymyllekkin vielä! toivotaan et sielläkin poju rupeis paremmin nukkumaan... :hug:
 
KyyneltenHymy: Siis todellakin.. :D Hyvä kuulla etten oo ainut.. Kattelen haikeena vauvamasuja ja oon iha sika kade ku pari kaverii kertonu et venaa.. Oma raskaus ku nyt meni kuin meni ja vast Einon synnyttyä aloin luoda hänee yhteyttä jne ni tekisin paljon kyl toisin.. Kun siis en kertonu kelleen, eikä kukaan ees arvannu et oon raskaana, luulivat et lihoin.. Noh, mut nyt ollaa kaikki onnellisii tuosta pienestä jäpikästä, ei ihanampaa oo päällä maan. Paras asia mun elämässäni! :heart: :)

-ulla&eino
 
vaipanvaihdosta meillä menee kyl aika monta vaippaa per päivä, aamulla pissavaippa kuivaan, sit kohta tuleeki jo kakat (voi tulla jo ennen syömistä) sit muutama vaippa päivän aikana ja yöksi taas kuiva.. voi tulla toisetkin kakat iltapäivän/illan aikana, äsken tuli kun olin neitille laittanut jo yöksi puhtaan vaipan ja puhtaan yökkärin, niin kauheet niskapaskat!! :D :D tuleeks muilla näitä? :saint: siis et kakka on tursunnu vaipasta selkäpuolelta melkeen niskaan asti.. :D

meilee neuvolassa suositeltiin vellejä ja sosetta et ei maitoa tarvis tytön niin paljoa syyä, ei kuulemma oo hyväks jos oikeen paljon menee.. velli on kuitenki sen verran tujumpaa et ei tarvi sit maitoa niin paljoo, yleensä annan n.100 milliä illalla, joskus iltapäivälläkin ennen päikkäreitä pikkuannoksen.

ostin kaupasta päärynäsosetta, on semmosessa pahvipurnukassa niinku tuttelikin, en viel ole sitä antamassa mut jonku ajan päästä meinaan maistauttaa, en malttanu olla ostamatta ku kuulostaa herkulta :p :LOL:

vauva-uinnista ja arvista :D kävin tänäänkin bikineissä uimahallissa vesijuokseen, mulla on maha täynnä arpia ja röllykkääkin viel jäljellä, mut en mä osaa nuita hävetä. oisin varmasti ennen vauvan saantia ajatellut et paljon enemmän mua raskausarvet tulis häiritseen mut ei.... =)
 
hmm.. meillä menee vaippoja kyllä aika monta päivässä, kauhee pissapoika toi meijän Eikka :D ja noin kerran päivässä kakkaa :p

ja oon miettiny, et neuvolas kyl sanottiin ettei viel tarvis kiinteit alottaa, mut ajattelin, kun toin Eikan maha on muutenki aika herkkä kaikil muutoksille, ni jos kuitenki ennen sitä 4kk alottais pikkuhiljaa antaa vaiks perunaa jonku 1-2teelusikallist kerran päivässä.. Oisko teillä jotain mielipidettä asiaan? :)

Me oltais kans alottamassa vauvauintia, jos vielä johonkin ryhmään mahutaan :) Ja alkuun ainaki käytän sellasta uimatoppia, jonka alaosa ois uimahame.. On meinaan nuo raskausarvet aikamoiset mahassa.. Vaikka muuten en raskauden jälkeistä kroppaani häpeä, niin en noista arvista tykkää :)

Oisin utelias tietään myös, että mistä päin toukokuun toukkien äipät on? :)
Me Eikan kanssa asutaan Turussa.

-ulla&eino
 
Moikka :wave:

Meillä Benjamin on ihanan rauhallinen vauva ollut nyt kun on selätetty nuo vatsaongelmat. Itkee ainoastaan silloin kun itse olen onnistunut syömään jotain väärää. Lattialla tämä poika viihtyisi vaikka kuinka kauan katselemassa. Ja muutenkin on ihan erilainen kuin edellinen vauvana. Tämä kun saattaa kitistä ihan vaan sitä että kaipaa omaa tilaa. Nukkumaankin osaa käydä, kun vaan väsyneenä laittaa sänkyyn. Edellinen taas oli oikein kunnon sylivauva ja mulle tuottaa nyt vähän vaikeuksia tottua tähän :) Minusta on niin ihana nukuttaa vauva syliin ja muutenkin tykkään pitää mahdolisimman paljon sylissä. Mutta ei väkisin tietenkään, jos toinen kaipaa omaa rauhaa :D

Vauvauinti alotetaan nyt tän viikon lauantaina. Tuon edellisen kanssa aloitin vauvauinnin kolmen kuukauden iässä ja siitä lähtien ollaan uimassa käyty. Nyt on ollut kesä taukoa ja jatketaan molempien pienten kanssa sisarusryhmässä. Meidän taapero on tykännyt tosi paljon käydä uimassa ja itsekin oon tykännyt käydä. Meillä onneksi noi uinnit ei oo kovin aikaisin, vaan alkaa vasta 10.30.
Ja minäkin olen arpia täynnä. Tissit, takapuoli, reidet, pohkeet ja nyt vielä vatsaa komistaa tuo pystyssä oleva sektioarpi, joka ei ole edes suora, vaan mutkalla. Joten kauneus on tästä ruhosta hyvin kaukana :D

Ronsutar kyllä meilläkin on taapero saanut osallistua vauvan hoitoon alusta asti :) Sylissäkin on pitänyt. Tai siis minä olen pitänyt vauvaa hänen sylissä, mutta poika on kuvitellut itse pitävänsä :D Ja onhan näillä hellätkin hetkensä :D Vauvan kun laitan lattialle, niin taapero tulee välittömästi viereen makaamaan ja ottaa kädestä kiinni, pussailee jne... Mutta ihan normaaliahan tuo mustasukkaisuus on ja varmaan aika paljon lapsen luonteesta ja temperamentista kiinni miten ilmenee. Meillä on aika tulisia tapauksia. Isänsä geenit perineet nämä pojat :whistle: Toivottavasti tämä vauva olisi rauhallisempi ja tullut enemmän äitiinsä :)

Soseet alotellaan sitten joskus 4-6kk iässä ja varmaan jollain kasvissoseella tai banaanilla. Itse meinasin soseet tehdä, niin kuin edellisellekin. Lihoja oon valmistanut aina kerralla isomman satsin pakkaseen jääpalamuoteissa ja sieltä sitten ottanut kasvissoseen sekaan. Kasvikset oon keittänyt ja soseuttanut aina parin päivän satsin jääkaappiin kerralla. Siihen ei mene kuin jokunen minuutti, kun kuorii vaikka muutaman perunan, porkkanan ja sipulin ja laittaa kiehumaan. Ja alkuunhan se yksi peruna riittää sen pari päivää :D

Tervetuloa juttelemaan kaikki uudet :wave:

zizilisko+ Benjamin 2kk 3vko
 
Täältäkin pyyntö laitettu! :)

Oisin utelias tietään myös, että mistä päin toukokuun toukkien äipät on? :)
Me majaillaan Joensuussa...

Meilläkin vaippja menee suht reilusti. Vaikka isompia tarpeitaan tekee noin joka toinen päivä, niin pissaa vaipasta löytyy paljon :D Ja muutenkin meillä nautitaan vaipan vaihdosta, joskus vaippaa vahdetaan jopa tuntikin kun jäädään höpötttelemään, hieromaan tai jumppaamaan samalla :D Aina vaan siinä käy niin että äiti on yltä päältä pissassa! :LOL:

Minäkin toivon että vielä ei kiinteitä tartteis alottaa, toki pari kertaa ollaaan maisteltu... Mutta tuntuu että pojalle ei oikein painoa tule. Kävimme neuvolassa 28.7 jolloin painoa oli tullut 5890g ja pituutta muistaakseni 62cm. Nyt meidän omalla henkilövaa´alla näyttää että paino olisi vain 5900g :ashamed: Toivottavasti vaaka olisi väärässä (viimeksikään ei kyllä ollut)
Mutta sen näkee sitten, nyt kuitenkin mennään imetyksellä ja odotellaan seuraavaa neuvolakäyntiä...

Jaahas, täytyy rientää... Poju heräsi =)
 
Meillä kakitaan kerran päivässä ja sekin on kellontarkasti 8-9 välillä aina :D Vaippoja menee varmaan joku 5-7 päivässä kun tuota pienempää tavaraa tulee sen verran reilusti ja muutenkin on ollu tapana aina päikkäreiden jälkeen viimeistään vaihtaa kuiva alle, herra kun tykkää olla pylly paljaana. Yöllä en vaihda ellei sit isompaa oo tullu mut sitä ei oo tapahtunu sitten ekojen viikkojen.

Tänään alkaisi sitten muskari!! Ihanaa saada vihdoin tämmöstä tekemistä päiviin ja samalla oppii ite varmaan uusia leikkejä yms mitä voi sit kotonakin leikkiä.

Niin ja me asustellaan Mäntsälässä
 
Heissan :wave:

Tänään oli lääkäri-neuvola.
Suluissa 2kk.neuvola käynti.
Paino:8040g. (7150g.)
Pituus:64,3cm. (61,5cm.)
Pipo:40,4. (39,3)

Sai toisen annoksen rotaa ja rokotuksen. Ei itketty piikkiä yhtään.
Saatiin lupa antaa perunaa,porkkanaa. Oon kyl jo antanutkin :D

Meillä nukutaan edelleen yöt hyvin. Eilen kävi illalla nukkuu yhdeksältä ja aamulla puoli kuusi heräsi syömään ja siitä nukku melkein kymmeneen ku äippä alko herättelee, ku piti lähtee neuvolaan.

Meillä on 2-vuotiaalla silmätulehdus on nyt antibiootti kuurilla. Täällä meillä päin ota tota silmätulehdusta nyt liikkeellä.

Vauvauintiin Ei mennä. Käytiin ton 2-vuotiaan kanssa ja hän ei kyl siitä hirveesti tykänny ku oli niin kova meteli siellä ku oli paljon porukkaa. Ja toisekseen on aika kallista lystiä :kieh:

Kyl meillä menee vaippoja aika monta päivässä,olisko n. 7-8vaippaa.

Uusille tervetuloa mukaan :wave:

Niin ja me asustellaan Mikkelissä.

baby dream ja Henkka tänään 3kk :heart:
 
Hellurei.

Yö meni hyvin, poika söi kahesti :eek: En edes muista koska ollaan syöty öisin 2kertaa :D Ja nyt on maisteltu pikkulusikallinen porkkana-peruna sosetta, ajattelin alottaa purkilla ja sit alkaa tekeen ite jahka ollaan totuttu. Poika väänteli naamaa, mutta tais se kyllä hyvääkin olla. Nokkamukin äiti survas kans suuhun josta alko kielellä pökkiin ulos ja hymyilemään :D
Pari päivää ollaan tapeltu sen syömisen kanssa (maidon) ja tänään ajattelin ottaa sen linjan et en tyrkytä jos ei heti ala syömään. No tänään kun keinuttelin samalla ku syötin nii söi, heiluminen loppu alko huuto.

Voiko hampaat tehä sen et juominen on kamalaa? Ihan kun meillä ois alhaalla etuhampaiten kohalla "patit" ja hieman vaaleet näkyvissä. Korvissa en usko vian olevan, korvaan ku puhaltaa Eetu vaan hymyilee :) Yöpaita oli ihana kun siin oli oikeet napit, niitä jyysti illalla (olen tarkistanut että on kunnolla kii) eli ikeniä kutittaa.

Me kans asustellaan joensuussa =)

Mulle tuli äskön viesti kännykkään et meenkö tänää tekeen sijaisuuden kotipalveluun, enpä taida :D Myös s-postiin tulee koko ajan mailia et tuutko töihin, ootko vapaana ym. Kotona mukava olla, mut miehenkaa mietittii nii APUA pian pitää mennä töihin. Ajatuksena on kyl jäädä kotia jos rahatilanne ja hermot sallii :LOL:

Nyt tuttipullo talkoot ja päikkäreille, poju nukkuu nalle kainalossa jo omassa sängyssä :heart:
 
Musta tuntuu kauhealta tuhlaukselta vaihtaa jatkuvasti vaippaa kun nuo nykyajan vaipat kyllä sitä pissaa imee tosi paljon. Päivällä kun sen kerran vaihdan niin tekee pahaa sekin, kun ei siellä tunnu juuri mitään olevan, mut vaihdan et saa pestyä ihon alta.
Yöllä ei tulis mieleenikään vaippaa vaihtaa, paitsi tietysti jos on tullut kakka.

ulB3 mä sitten taas ajattelen niin, että jos vauvan masu on kovin herkkä niin nimenomaan kannattaa oottaa niitten kiinteitten kanssa mahdollisimman kauan, että se ehtii sitten tottua jo siihen maitoon :) kun vaikka oottaisi sinne 4-5kk niiden kanssa niin siltikin kiinteät aloitetaan tosi varovasti.

Musta tuntuu, et täällä kehitytään tosi hitaasti kun oon lueskellut kuinka muiden lapset jo kääntyilee, nostaa päätään, nauraa, tarttuu leluun... Meillä poika ei oikein muuta tee kun makailee paikallaan ja potkii jaloillaan jos hänet jonnekin laittaa, kyljelleen osaa kääntyä ja kerran kun oon laittanut kyljelleen on siitä itse kääntynyt mahalleen, mutta kun tossa nyt makoilee jumppamatolla niin ei edes yritä tehdä mitään! Leluja se ei katsele, joskus saattaa vahingossa kädellä osua, mutta ei edes yritä tavoitella! Hymyilee, muttei naura. Mahalleen kun laitan yleensä alkaa nukkumaan, joskus vähän nostaa päätään, mut eipä sitäkään mitenkään aktiivisesti. Ja yksin ei viihdy ollenkaan tuossa leikkimatolla, herra kun on sitä mieltä, et jos hän on hereillä hänen täytyy saada olla sylissä *huokaus* nyt oon ihan vaan laittanut sen tuohon ja antanut olla vaikka vähän itkuttaakin.
 
Nii, voihan se noinkin päin olla :D Meillä vaa alusta asti pullosta korviketta, eikä kyl siitä oo tullu mitää.. Pitää katella.. Ei meillä kyllä sen asian kanssa kiirettä ole.. Nukkuu kuitenki vähintään sen 5h putkeen yöllä, et hyvin pelkkä maito riittää ja sillä kasvaa..
Täällä kyllä on jo monet kiinteitä aloitellu ajoissa.. Ja sitte kun alotellaan mekin niin ajattelin osan tehdä itse ja osan antaa purkista ni tottuu sitte kumpaakin :)

Tänään taas aamu-unien jälkeen, kun olin noi vaatteet (VIHDOINKIN :saint: ) lajitellut ja pistänyt kaappiin, piti alkaa tiskaamaan kun oltiin syöty, kiitin taas mielessäni, et Eikka niin hyvin viihtyy itekseen, jutteli iha kauheesti noille leluille ku tos puuhamatos roikkuu ja tavoittelee niitä käsillään.. Liikkuu, yrittää kääntyä selältä mahalleen, on pari kertaa jopa onnistunut, hauskinta on kun hän liikkuu päänsä ympäri, siis niin että pistän lelumatolle vaikka jalat kohti ikkunaa, niin kohta onki jalat ihan päin vastaisessa suunnassa :D

Kädet löytyy suuhun kokoajan, välillä selkeästi hinkkaa ikeniään.. Pitää alkaa katella josko täälläkin ne hampaat tulossa.. Kun toisinaan ei viihdy kuin pystyasennossa ja sylissä.. Lasket hetkeksikin ni kauhee parku.. Sit taas ku hetken on levänny sylissä ni jaksaa touhottaa :D

Nyt voisin pistää noita paitoja tonne huutonettii myyntiin, kun Eikka on päiväunilla..

- ulB3 & eino 3kk
 
Huomenta.

Tääl on herätty jo 5jälkeen |O Miten saan pojan nukkumaan myöhempään???? Meil herätään yleensä 6-7 aikaan, mä en jaksa, vihaan aamuja mutta pakko on nousta. Heräis edes 7:30-8:30 välillä :whistle: Nyt joku sanoo et laita myöhempään se nukkuu nii nukkuu pitempään. Ei onnistu! Vaikka se menis 1 yöllä nukkuu se on silti aikaseen hereillä.
Ai, taas yö valvottiin. Tai en muista oonko valvonu vai nukkunu koko ajan poika on ähissy ja inissy. Aamu alotettiin sil et poika alko itkeen ja äiti alko samaan kuoroon! :ashamed:

Kiitoksia kun sain marmattaa ja inistä! :wave:
 
Täällä on kans pari niin levotonta yötä takana...väsyttää niin et meinaa järki lähteä :(
Edellisyönä Atte väänsi itsensä vatsalleen jatkuvasti ja sit huusi kun ei päässyt takas selälleen :kieh:
Viime yönä isommalla oli paha olo ja hänelle tuli myös kaks kertaa pissahätä, joten en uskaltanut nukkua tulpat korvissa, kun ajattelin et alkaa oksentamaan yöllä
ja ukko kuorsas ku hinaaja ja pikku sälli ähisi ja puhisi omassa sängyssä.. Yöllä katoin kellosta et olin 2,5h hereillä, siinä meinas järki lähteä..
unta tais tulla yhteensä 4h ja sekin useammassa pätkässä..Toivottavasti ensi yö olis jo parempi..

Kyyneltenhymy
Meillä Atte herää kans yleensä viimeistään 7.00 vaikka menisi myöhemminkin nukkumaan, mut yleensä teki mitä tahansa ukko nukahtaa 21-22, joskus jopa aikaisemmin..riippuen vähän päikkäreistä..
Nyt on parina aamuna Atte nukkunut yhdeksään, johtuu ehkäpä noista yökääntyilyistä, niin isompi on heränny 6-7 :kieh: Ja päikkäreitä ei tietenkään enään nukuta, kun ikää on jo kohta se 5v.
Mä oon ehkä kamala äiti, mut mä odotan et päiväkoti alkaa syyskuun alusta, saa vähän päivällä levättyä..tyttö on osapäiväsenä niin kauan kun olen kotona, meillä on tänä kesänä ollu ihan hirveetä vääntöä tytön kans joka asiasta :ashamed:
No kaipa se helpottaa, kun saa päiviin vähän enemmän ohjelmaa kun päiväkoti alkaa..

Jospa nyt koittais mennä vaikka suihkuun ku pienempi nukkuu ja isompi kattoo lumikkia..

Anteeksi purkautuminen :ashamed:
 
jaksamista!!! hurjasti teille joilla aikanen herätys, meillä välillä herätty jo 5 aikaan, onneksi ei montaa kertaa, se on kyl peestä! :(
yleensä syöntiä tuohon aikaan, viiden ja seiskan välillä, sen jälkeen viel pikku unet ja ylös noustaan puol 8 - puol 10.

ootte varmasti jo koittanu, mut eikö auta et ette seurustele vauvan kans, annatte vaan ruokaa ja hissuksiin pötköttelette? mä yritän itekkin pitää silmiä kii et vauva ei innostu et nyt jo herätään

:D
 
marjutti ei meil tehoa et syötät ja takas sänkyyn, pyh sanoo vaan poika ja hymyilee :D Mut on pari tuntia hereil ja sit ottaa ekat pikkupäikkärit, oon siinä sit nukkunu :)

Käytiin lääkärissä. Aamullakun oli yhtä huutoa syöminen. Ei ollu korvissa vikaa, epäili maitovikaa :ashamed: mut ei viel voi sanoa mitää, pitää tarkkaila tilannetta. Enskuus on neuvolalääkäri joten sille puhua asiasta jos viel on samallaista natinaa. Sano et sit loppuu maito, kokeillaan soijamaitoa, sit sairaalaan yöks jossa kokeillaan taas maitoa nii näkee onko allergia, veri testit ei oo tarkkoja kuulemma.

nyt pojan tainutus ja siivoon :wave:
 
Hei! Uskaltaudun viimein ilmoittautumaan mukaan, olen lukenut muistaakseni lähes koko raskausajan tätä ketjua, samoin käyn melkein päivittäin lukemassa edelleen. Tosi kiva on kuulla miten menee muilla, jotka samassa elämäntilanteessa kuin ite.

Meillä on poika s. 25.5. 3275g ja 49cm. Kohta lähestymme 3 kk:n ikää, ja pikkumies on ollut enimmäkseen varsin tyytyväinen tapaus. Nukkuakin tämä äiti on saanut, yhden kerran heräillään syömään aamuyöstä ja sitten jatketaan vielä n. klo 8 asti. Mutta kirjoittelen myöhemmin lisää, ja tonne fb:hen voisin käydä myös laittamassa pyyntöä kunhan ehdin.
 
Ulb3 Espoosta ollaan :)


Kyyneltenhymy meillä mennään 23-01 välissä nukkuu normisti ja silti neiti herää aina siinä klo 7 maissa. Viime yö oli poikkeus, heräs 5.22 söi ja jatko uniaan klo 7 asti.. Onneks viel maito pelasti, niin pötköteltiin viel 10 asti sängys.. Tosin illalla nukahti yöunille kesken syönnin, joskopa se syy aikasemmalle heräämiselle..
Nukkuuks Eetu paljon päivisin ja iltasin?
Kaverille oli keväällä ohjeistettu neuvolasta että pitää vauvaa hereillä klo 18 jälkeen (heillä mennään viim. klo 21 nukkumaan), aktivoi lasta ja jos meinaa nukahtaa niin kylmää vettä (tässä kohtaa minä olin kauhuissani, että oikeestikko :O ) roiskii tai vie kylmään suihkuun ihan hetkeks. No heillä oli toiminu, ja vauva nukkuu klo 21-6 välisen ajan ..
Mun korvaan kuulosti aika julmalta, en ittekkään pitäis kylmästä vedestä jos joku roiskis :D
Muitten raskausmasuista, en oo kade, mutta haikeena kattelen toisten masuja.. :heart:

marjutti86 mä kyllä pölisen öiseenkin aikaan neidille, selitän mitä teen hälle jos esim. vaippaa vaihdan, mutta en enempää. Eikä neiti oo siitä virkeemmäks tullu vaikka pölisen sille. Sekin riippuu aivan varmasti vauvasta.. :)

vaippoja menee vuorokaudessa pyöreesti n. 6-8 kipaletta. Vaihdan "öisin"/aamun ekalla syötöllä jos näen tarvetta. Meillä neiti pissaa aika paljon, ja mä vaihdan myös herkästi, koska ajattelen että en itsekkään haluis olla märissä vaipoissa.. :)

tatomira meillä ei kyllä tuhraannu aikaa sellasen 120ml-150ml annoksen syömiseen, se menee kans 5 minuutissa alas vaikka on pullosta annettua :D

rokotus, yhdistelmä + rota saatiin ma neuvolassa. Ma iltana nous kuume neidille ja samoiten ti päivällä. Molemmilla kerroilla annoin supon ja auttoi. Ja söikin vähän huonommin. Keskiviikkona eli eilen ei ollu enää mtn, oma aurinkoinen itsensä oli neiti :heart:

Meillä nousee pää päivä päivältä paremmin ylös ja pidempiä aikoja. Neiti vaa ei oikee tykkää olla masullaan.. No saatiin ristiäislahjaks pentikin kissatyyny, ja kokeilin yhtä idistä.

Siinäpä neiti viihtykin paremmin!

Ja eilen huomasin, että on ruvennu huitomaan leluja entistä enempi. Ei vielä yritä kunnolla tarrata, mutta ei se varmasti kaukana enää ole.
Samoin on ruvennu heilumaan puolelta toiselle, eli nyt jännätään koska keksii kääntyä :heart:
Ja kovaan tahtiin neiti pölisee ja isälleen keikistelee :heart: Eilenkin sinnikkäästi mun sylistä isännälle keikisteli, niin kauan että isäntä suostu hänet huomaamaan niin että oikeen juttelemaan alko. Siitähän neiti riemastui :heart: Liikkis :heart:

Mutta nyt kuuluu pölinän ja komennuksen sekaista ääntä, täytyy rientää! :wave:

Miikulainen ja Tia-Maria
 
Miikulainen Top Gear on hyvä ohjelma, täällä sitä tuijottaa äiti ja isi :D vauvauintia vielä mietitään, mää oon vähän laiska lähteen :ashamed:

Toukomamma wau, siellä oli otettu oikein kasvupyrähdys :D

mimmu mahtava juttu, että teidän baby sai puhtaat paperit, onnea! :flower: =)

KH Välillä tulee pieniä haaveiluita raskaudesta, mut äkkiä se menee ohi. Mun mielestä raskaana oli niin helppoa ja ihanaa olla, että voisin olla vielä kymmeniä kertoja :D synnyttäminen oli sit eri asia... Täälläkin olis ajatuksena, että kotona sais olla mahd. pitkään, jos vaan rahat antaa myöten. Ehkä kuitenkin teen äippäloman jälkeen aina muutaman päivän kuukaudessa töitä, niin saa sitä ylimääräistä rahaa vähäsen. Jaksuja sinne aikaisiin aamuherätyksiin :hug:

tatomira täälläkin olis tarkotus jättää vellit väliin ja hypätä sit suoraan perunaan, porkkanaan, kukkakaaleen jne.. :) Eiköhän se teidänkin vesseli vielä innostu leluista ja liikkumisesta :hug:

vaipanvaihdosta meillä menee myös se 5-7 vaippaa päivässä, yleensä käy niin, että kun päivällä on pissavaippa vaihdettu, niin ei mee kauaa, kun kakat lörähtää housuihin. Mites sitte, ku neuvolassa on sanottu, että päivässä pitäs tulla kuitenkin se väh. 5 pissavaippaa, että saa nesteitä tarpeeks..

marjutti meillä näitä niskapaskoja tulee joskus, harvemmin. Kerran oltiin tulossa toisesta kaupungista kotiapäin ja neiti päätti autossa vetästä sellaset paskat, että oltiin tosiaan niskaa myöten paskassa. kotia oli vajaa 30km eikä välillä ollu yhtään huoltsikkaa, joten oli ihanaa tien varressa vaihtaa vaippa ja yrittää saada neiti jollainlailla puhtaaks :LOL:

puksu täälläkin vähän jännätään tuota painon nousua. Kotona vaaka näyttäis, ettei sitä olis tullu yhtään vaikka vaippa ja vaatteet päällä.. Mut onhan se ihan eri punnita toisella vaa'alla.. joten imetän seuraavaan neuvolaan asti, joka ens viikolla ja sitte katotaan jatkot.

baby dream hienosti sielläkin kasvettu =)

tirpunen :hug:

Täytyy olla kyllä onnellinen, että emidän neiti nukkuu aamusin väh, klo: 9.00 asti, mut joskus saattaa vedellä sikeitä jopa 11 asti. Mää jo kovasti ootan, että saisin aloittaa kiinteiden syöttämisen, vaikka eihän sille niin kiire olis. Olis niin kiva nähä neidin ilme uusille makuelämyksille.

 

Yhteistyössä