TOUKOKUUN TOIVOTUT

Onneksi olkoon Jonsku83 teille :flower: ! Vähän samassa fiiliksissä olin pari viikkoa sitten miehen kutaleeni kanssa :D Eikä tätä vieläkään oikein todeksi usko, pilvissä leijaillaan edelleen, molemmat...Varsinkin kun on kyseessä esikoinen. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Nautitaan tästä tunteesta!

Onkohan täällä ketään joka kärsisi veranpainetaudista? Sellainen varjostaa nyt vähän mun onnea, hieman pelottaa miten raskaus tulee vaikuttamaan asiaan. Lääkkeiden käyttöä en pysty lopettamaan koska muuten verenpaineeni nousee tähtitieteellisen korkealle ja se voi olla pahimmassa tapauksessa kohtalokasta minulle. Eli on siis pakko ollut ottaa riski ja syödä lääkkeitä joiden vaikutuksesta sikiöön ei ole tarkasti tietoa. Toki olen asiasta jutellut alan lääkäreiden kanssa ja lääkkeet on valittu niin että riskit olisivat sekä minulle että lapselle mahdollisimman pienet. Mutta kun ei koskaan voi tietää. Nyt toivon kädet ristissä että verenpaineeni alkaisi raskauden edetessä laskea, ja toivon että voisin raskauden ajaksi lopettaa jopa koko lääkityksen....
 
monitoimityökalu, meilläkin tää tulokas oli ylläri. Ainahan on omat riskit, vaik käyttäs mitä ehkäsyä. Ihmeesti sitä kuitenki sopeutuu ajatukseen taas uudesta vauvasta. Mulla ei menny varmaan ku pari minuuttia testin teosta, ku olin ihan onnessaan. On ne vauvat niin ihania. Ja kai me pärjätään tänkin vauvan kans, ku tulee sama ikäero taas ja edellisen jälkeenki on menny hienosti. Meiän kuopus on nyt 1 ja puol-vuotias. :) Tänään mulla oli jo vähän enemmän pahoinvointiakin. Kai se tässä vaiheessa kuuluu voimistuakin, ku viikkoja on 6+0. Kyllä mä jotain tuntemuksia toivoinki, ni onneks nyt sitte tuntee olevansa raskaana. :heart: Nyt pitää mennä nukkuun, ni jaksaa taas huomena herätä aamulla isot kouluun laittamaan. Laurenzia
 
En ole vielä ihan 100% varma haamuplussasta, mutta viiva siinä oli ja en ollut ainoa joka sen näki, joten enköhän uskalla kuitenkin kirjoitella!

Koska lopetin ehkäisyn äskettäin ei ole mitään tietoa kierron oikeasta pituudesta,mutta varovaisella arviolla rv 5+1-5+5, ja la vastaavasti 13-18 toukokuuta!

Oksentelin vielä viikko sitten, mutta opin että jos en päästä vatsaa tyhjäksi niin ei tule yökötystä. Rinnat aristelleet ja vähän on alavatsaa nipistelly. Vessassaki pitää käydä useammin, mutta muuten kaikki on loistavasti!

Onnea kaikille!
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower: Mukava kun meitä toukokokuisia on jo näin paljon.
Tein eilen vielä varmistustestin kun oireita ei paljoa ole ollut. Niin nyt ei ole epäilystäkään ettenkö olisi raskaana koska samantien testiin alkoi tulla tosi tumma viiva ja se oli vielä tummempi kuin kontrolliviiva =)

Heräsin yöllä kun tissehin sattui kipeesti kun nukuin mahallaan. Kiva jos joudun jo nyt lopettaan mahallaan nukkumisen tissien takia kun se on mun mielestä paras nukkuma-asento.

Mä olen huomannut saman kuin monet muutki et huono-olo ei pääse yllättämään kun syö tasaisin väliajoin. Pitäis vaan osata pitää noi välipalat sellasina terveellisinä ettei ala kilot kertyyn liian aikaisin :whistle:

samary ja RV 5+6
 
Huomenta kaikille, ja onnittelut Kuunliljalle ja Jonsku 83:lle !

Jenni30v, mulla on ongelmia myös verenpaineen kanssa, esikoisesta niin pahoja että olin kuukauden sairaalassa ennen synnytystä.
Toisessa ja kolmannessa raskaudessa ei niin pahoja, toki olin seurannassa tarkkaan ja Jorvissa oli lääkäri sitä mieltä että jos ei saada paineita kuriin niin lääkitys. Kroppa toimikin melko mainiosti ja keskiraskaudessa paineet laski. Toki lopussa taas mentiin kohtalaisen kovilla paineilla mutta istukan toimintaa ja vauvaa tutkittiin usein ja kaikki oli ok. Sillon oli puhetta noista lääkkeistä, että enemmän haittaa on vauvalle siitä äidin kovasta paineesta kuin lääkkeistä.
Pelkkä verenpaineen nousu raskauden aikana ei yleensä ole syntyvälle lapselle haitallinen, mutta raskausmyrkytys voi aiheuttaa ongelmia raskauden aikana sekä äidille että vauvalle. Vauva voi kärsiä sen myötä hapenpuuteesta, mikä johtuu istukan verenvirtauksen pienenemisestä. Mutta niinkuin itsekin kirjoitit, voi ne paineet tosiaan laskea niinkin hyvin siinä keskivaiheilla, ettet tarvitse lääkitystä.
Onhan se aina kamalaa syödä raskausaikana lääkkeitä, aina sitä miettii kaikennäköistä.
 
Verenpaineesta: Minulla oli esikoista ja kakkosta odottaessa loppuvaiheessa verenpaineen nousua, nyt kolmannella koko ajan neuvolassa koholla, mutta kotimittaukset oli ok. Kehittyi sitten rv 33 raskausmyrkytys. Olen syönyt siis siitä asti albetolia verenpaineeseen, toki määrä on laskenut paljon tuosta myrkytyksestä. Imetin pitkään, joten sen takia en ole vielä ehtinyt vaihtaa lääkettä, tai oikeastaan onneksi en ole ehtinyt. Tuo albetol on ihan turvallista raskausaikana, älä huoli Jenni30v =) Nyt kun tästä mahdollisesta raskaudesta haaveilin, lääkäri sanoi, että verenpainetauti on yksi asia, mikä nostaa riskiä raskausmyrkytykseen. Minulla on lisäksi myös ylipainoa. Ja koska edellisessä raskaudessa tuli toksemia, tämä on riskiraskaus ja minun ja vauvan vointia tullaan seuraamaan tarkasti. Kuten Annastiina69 totesi, vauvan kasvua ja istukan toimintaa tarkkaillaan. Kyllä ne neuvolassa tarkasti meistä huolehtivat =) Niin, ja sanoi lääkäri kuitenkin, että mahdollista on myös, että raskaus sujuisi ilman ongelmiakin.

Väsyttää vaan aina kamalasti. Tänään on pakko käydä vähän kävelemässä, tosi kylmä ilma vaan on, pakkasen puolella. Hieman kuvottava olo oli, kun heräsin, nyt onneksi jo parempi. Tuosta turvotuksesta, mulla siis on mahaa muutenkin, mutta nyt tuntuu ettei housut mahdu päälle tai ahdistaa jotenkin. Onneksi sitä tuntuu olevan muillakin ;)

Mutta nyt vielä jatkamaan aamutouhuja ja kohta puolin raittiiseen ulkoilmaan!

Kirpakkaa syyspäivää kaikille!
 
Huomenta! Tervetuloa uudet! Mulle vois alustavasti laittaa listalle la 12.5, jonka sain jollain laskurilla. Kiitos kaikille, jotka vastasivat mies-kysymykseen. Uskon että omanikin vielä innostuu, kun asia konkretisoituu esim. ekan ultran myötä. Hän on hieman pessimisti luonteeltaan, joten ei varmaan halua nostaa toiveita kun on vielä aika suuret riskit.

Eipä oireita juuri vieläkään. Tosin oonkin pitänyt hyvää huolta ainakin syömisistä. Heh, heti kun sain plussan niin olen ollut tarkkana ettei yhtään ateriaa tai välipalaa jää väliin. Voi siis olla, että tulee ylimääräisiäkin kiloja, vaikka ruoka onkin ollut terveellistä.

Mulla myös on taipumusta kohonneeseen verenpaineeseen, ei kuitenkaan tähän asti ole ollut kovin vakavissa lukemissa. Saa nähdä, miten raskaus siihen vaikuttaa.

Oletteko muuten miettineet jo nimiä? Meillä olis pojalle koko nimi jo valmiina, sen sijaan tytölle on vasta lista erilaisia vaihtoehtoja.

Berryn sanoin minultakin kirpakkaa syyspäivää kaikille!
 
Eli uusi odottaja tänne kurkkailee,ihan alussa ollaan,plussa tuli keskiviikkona =)
Takana 1 keskenmeno helmikuussa rv.6,joten varovaisesti tässä edetään. Nyt olo on kuitenkin rauhallinen ja seesteinen,enkä oo yhtään niin paniikissa kuin etukäteen kuvittelinkin. Päivä kerrallaan.

Oireita löytyy jonkin verran,tissit kipeät ja mahaa nipistelee aika useastikkin,pikkasen huonoa oloa,mut ei mitään pahaa vielä =)

Huomenna ois työpaikan pippalot,ja olenkin kehitellyt täällä hyviä tekosyitä miks en ota alkoholia :D

Laskettuaika ei ole ihan selvillä Toukokuun puolenvälin yli mennään varmasti,selvinnee ekassa ultrassa. Kierrot heitelly keskenmenosta lähtien ja kerkesin just ostamaan ekat ovistestit ja hankkia terolut reseptin kun tärppäs,mut oon ihan onnellinen ettei tarvinnu käyttää kumpiakaan :D

Täällä nimet valmiina ollu jo muutaman vuoden.... suvun nimiä,siis nimiä mitkä kulkevat suvussa =)

No tämä tällä kertaa,tarpeeksi sekava jo tälläsenäänkin tämä mun sepostus,mutta palataan astialle :wave:

Hyvää syyspäivää kaikille!!!
 
Nimistä: Täytyy myöntää, että hieman olen jo miettinyt nimiehdotuksia. Jos tulee poika ( tätä pidän todennäköisenä ;) ) haluaisin appeni nimen toiseksi nimeksi. Hän kuoli marraskuussa 2004 syöpään. Tytölle tulisi äitini ja minun toinen nimeni, siis toiseksi nimeksi. Ja kolme nimeä taitaa tulla, vaikka pojilla on 2 nimeä jokaisella. Heillä on toisena nimenään jokaisella suvussa kulkenut nimi, eli esikoisella on miehen ja miehen isän toinen nimi, keskimmäisellä minun isäni toinen nimi ja kolmannella on miehen papan etunimi.

Olipas mukava käydä ulkoilemassa, itseasiassa aika lämpimästi silti aurinko paistoi. Varjossa tosin tuuli kylmästi. Rintoihin tuntui ottavan, taitaa olla niin, että jo heti alkuraskaudesta saa suojata rinnat.

Kohta kuopuksen kanssa lounasta syömään ja päiväunet taidan ottaa myös pojan kanssa.

Aurinkoista syyspäivän jatkoa!
 
tervehdys! =) Mulla on menkat nyt 8 pvää myöhässä mut testi näyttää negaa.. mut jos ois nyt tärpänny ni la ois tos 18.5. täytyy täs ootella ja jos ens viikon puoles välis ei puolukka päivät ala ni taidan käydä terveyskeskuksessa testissä.. vai mitä ootte mieltä?
 
Moikka taas! Tervetuloa repa! Ja myös rapu83, toivottavasti pääset pian "virallisesti" tälle puolelle. Tilanteen lupaavuus riippuu varmaan ihan siitä, miten säännölliset menkat sulla on, miten herkällä testillä testasit jne. Ite sain tällä viikolla plussat mammaksin herkällä (herkkyys 10 mitä yksikköjä ne sit olikaan).

Berry: muakin houkuttais lähtee ulos mut opiskelutyöt ei anna rauhaa. Onko täällä muuten vielä muita jotka ei oo työelämässä? Mulla on nyt toinen tutkinto meneillään ja olen kyllä opintojen välillä ollut myös töissä.
 
Hei kaikille ja onnea! Täällä laskettu aika ois noin 12.5. jos kaikki menee hyvin. Kummasti alkoi ruoka maistumaan entistä paremmalle kun olin tehnyt testin tai sitte vaan kuvittelen.. Poika on vuoden ikäinen, tulin raskaaksi heti kun lopetin imettämisen, vaikka kuukautiset on alkaneet tulla jo aikoja sitten. Mukavaa viikonloppua ja kuulumisiin! :hug:
 
Heippa ja tervetuloa uusille minunkin puolesta. Olen pitänyt vähän taukoa tästä kun olo on niin kurja. Väsymys vie voimat ja kaksi muuta lasta riehuu päivät pitkät ni ei sitä muuta enää jaksa ku nukkua. Aloitin kyllä kuntonyrkkeilyn joka on hyvää vastapainoa arjelle. Pahaolo yllättää välillä ja ei löydy sopivaa ruokaa mitä tekis mieli.En usko että saan pidettyä salassa rv 12 asti kun turvotus paljastaa kaiken. Olen joutunut käyttämään mieheni T-paitoja ettei kukaan kyselis mitään. No aika sais kyl mennä vähä nopeemmin. Voimia kaikille ja kuullaan taas.
 
Varovasti siirryn tälle puolelle. Plussan sain eilen. Nyt on todella sekava ja onnellinen olo kun kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä. :) Kyseessä on meidän perheen esikoinen. Lasketusta ajasta en tie mutta joskus toukokuun puolessavälissä.
 
Ohhoi, nyt kyllä tuntuu, että hiha on ihan tyhjä! Viikonlopuksi pitäisi lähteä kyläilemaan, mutta ei jaksaisi, ei sitten millään. Kaikista mieluiten kävisin hakemassa jonkin leffan ja painelisin peiton alle.

Oli tuossaketjussa puhetta aikaisemmin noista miesten suhtautumisista. Meillä tilanne on se, että olemme uusioperhe ja miehellä ei ole ennestään lapsia, minulla kaksi lasta 11 ja 16 vuotiaat. Tuntuu, että reppana on ihan pihalla :) Yrittää syöttää minulle koko ajan jotain terveellistä ja huolehtii asioista. Ihanaa olla vähän hemmoteltavana. Toinen puoli taas on se, että huomaan myös pelkoa. Kai se kuuluu asiaan, isäksi ei synnytä, vaan kasvetaan. Yritän saada miehen mukaan ensimmäiseen ultraan, jospa asia jotenkin sitten tulisi konkreettisemmaksi, kun (toivottavasti) näkee pienen ihmisen alun heiluttelemassa käsiä ja jalkoja.

Ei sillä, kyllä tässä on pelko pepussa itselläkin. Noista aikaisemmista odotuksista on jo niiin kauan, että eihän niitä aikoja enää kunnolla muista. Ja toki riskejä on olemassa.
 
moi!!! Onnea ja tervetuloa uusille! :flower: Meitähän on jo mieletön sakki. Ja kiva kun on tuttuja vauvakuume puoleltakin =) Väsymys on koko ajan ja huono olo tulee ja menee. Tuntuu nykyään et iltasin on kaikkein huonoin olo. Töissä ei ole oksettava olo. Kaikkee rasvasta ja mausteista tekee mieli..ei makeeta niinkään. ens torstaina olis se eka ultra...moni sanonu ettei mene varhaisultraan, mut mun ihan pakko. Sitä kyllä pelkään että jos ei näykään vielä sykettä ja säikähdän... Mulla on jännä tunne että jos kaikki ok masussa, niin siellä onkin kaksi. Mun äiti on kaksonen ja suvussa on...mut eiks se hyppää jotenkin yli jonkun sukupolven tms? en mä tiiä...sellanen vaan olo. Hyvää viikonloppua kaikille!!!! :heart:
 
Ja menin möläyttämään vanhemmilleni että ensimmäinen lapsenlapsi on tulossa. Tarkoitus oli malttaa vielä muutama viikko, mutta en pystynyt =) No tosin olisi asia pian muutenkin paljastunut kun minun oli tarkoitus lähteä työreissulle liki puoleksi vuodeksi saksaan tuossa lokakuun alussa. Mutta nyt tuo työ reissu saa jäädä. Ja jos rehellinen olen niin ei todellakaan harmita yhtään. Ihan tarpeeksi olen jo maailmalla saanut(joutunut) ravata että ihanaa kun saa viimein rauhoittua kotiin ja alkaa rakentaa Oikeaa elämää =)

Kiitoksia vastauksista liittyen korkeaan verenpaineeseen. Mulla on verenpainetauti ollut jo kymmenen vuotta. Perintö josta ei varsinaiseti ole perintöveroa joutunut maksamaan. Kun geenit on "oikeat" ei auta vaikka on normaalipainoinen, urheilee ja pitää huolta ruokavaliostaan, ei tupakoi... Toivottavasti tuleva vaavi säästyisi noilta geeneiltä. Vaan kyllähän tämä mun tausta antaa viitteitä toiseen suuntaan. Mummo, äiti ja äidin sisko on kärsineet nuoresta lähtien ko. sairaudesta. Tätillä kuoli lapsi kohtuun kahdeksannella kuulla verenpaineen vuoksi ja äitikin joutui olemaan pitkään vuodelevossa kun mua odotti. Siksi nyt muakin pelottaa. :/

Ihana huomata että meitä toukokuisia on näin paljon! Nyt kyllä odotan ensi kesää enemmän kuin ikinä! :hug: teille kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annastiina69:
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti...............viides


27.4
Mollakka.................kolmas
Elz83N...................kolmas..........Mikkelin keskussairaala


1.5
nättitähti...............kolmas



3.5
HelmiPihlaja............esikoinen
Mimosa81..............esikoinen..........TYKS
monitoimityökalu.....kuudes............SeKs


4.5
paivansade73.......kolmas.....Kätilöopisto tai Naistenklinikka


5.5
hes
PMMP76
Kuuhullu ..............kolmas.........KOKS
e rika...................esikoinen
PieniTytönTylleröinen...toinen


6.5

ToukoMuru...........esikoinen
onnellinen81
Pötkis...................neljäs


8.5
carmen.............esikoinen.........Jorvi
santrra ..........esikoinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala
Jenni30v.............esikoinen



9.5
summer 81...........toinen.............Jyväskylä
Laurenzia..............kuudes...........PHKS


10.5
Annaliina73............kolmas..........OYS
autumn84..............toinen
samary..................esikoinen.......OYS
maviks...................toinen............KOKS
Marimint81.............esikoinen


11.5
poika04...............toinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala



12.5

Annastiina69...........neljäs..........Jorvi
katrinainen.......esikoinen.....Trondheimin yliopistollinen sairaala
weiss.....................toinen
kuunlilja.................esikoinen
mouku80.................esikoinen
Lumikko71




13.5
Lahja
dedefilus .............kolmas


14.5
singa.....................kolmas..........Kätilöopisto
beccy.....................toinen
tapsu85.................toinen...........Mikkelin keskussairaala
wilhelmiina81...........toinen


15.5
äippä 84 ................kolmas..........SatKs


16.5
pippa.....................esikoinen
Elriina ..................kolmas..........KOKS


17.5
sisarHENTOvalkoinen......toinen........Jorvi


19.5
Jonsku83...............esikoinen


lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Pikkunen.................viides
toukomamitsu..........esikoinen
berry76 .................neljäs
iitu84......................esikoinen
monitoimityökalu......kuudes
khalawah
ninaTT
Repa
haaveilia
 
Moi taas, mukava lukea kaikkien kuulumisia! :) Mulla onkin kai la vasta 16. 5, kun laskin sellaisella laskurilla jolla sai laskea munasolun irtoamisajan mukaan. Eli se joka päivittelee listaa niin vaikkapa tuon 16. pv voisi laittaa. Kiitos!

Tänään en ole pystynyt hillitsemään itseäni, vaan lainasin kolme raskauskirjaa kirjastosta ja ostinpa vielä yhden vauvan vaatteenkin. :ashamed: Vähän jännittää, kuinka käy kun viikkoja siis ilm. vasta noin viisi. Mieskin jo tänään innostui enemmän niitä raskausopuksia katsoessa.

Pyöriikö teillä muillakin jatkuvasti mielessä mahdollinen km tai muut ikävät mahdollisuudet? Varmaan helpottaa kun pääsee pidemmälle, mutta mulla on vaan koko ajan olo et testasinko liian aikaisin, jos km on vielä hyvin todennäköinen (?)..
 
Minulla siis esikko masussa. Huono-olo yllatti toissa tanaan. Eilen nukahdin puoli kahdeksalta. Eipa tassa oikein voi ottaa kuin rauhallisesti. Meilla toissa on oikea vauvabuumi. Tuntuu, etta joka toinen on raskaana. =)
Tervetuloa uudet. Kiva, etta joukko kasvaa.

Alkoholista, kaikki ennen plussaamista juodut voi hyvalla omallatunnolla unohtaa. Minakin join pari paivaa ennen puoli pulloa viinia. Ei kuulema ole haittaa. Joten ei kannata ottaa siita paineita. =)
 
jessus, kun haluan että tulis jo maanantai! mulla sillon se ultraääni tutkimus..haluan varmistuksen että siellä myös jotain on, sillon oon siis 6+6 viikolla, ja pitäs näkyä ees jotain pientä, se 2 mm =) , en oo muille viä kertonu kun siskolle ja ukolle.sanon sit vasta kun oon käyny ekalla neuvolakäynnillä.
 
Tervehrys :wave:

Kiitoksia onnitteluista ja onnenkantamoisia ihan jokaiselle tasapuolisesti ;)

Sitä lähdin pohtimaan, että näin nyt uusimman äippäpakkauksen ja kyllä oli NIIN nätti, että!! ..mahtaneekohan meikäläisillä olla mahiksia saada sama pakkaus vielä..? Kauniita värejä ja se haalari!! IHANA!! :heart:

Täälä ollaan ja köllötellään maha-asukki kyydissä ;) väsymys on melkoinen..
Viikonloppuja, mooooi :wave:

rv 4+4
 
Onpas paljon Toukokuun vauvoja tulossa =) :heart:

Listalle voi lisätä kohdalleni että toinen on tulossa :)

Kerron myöhemmin tarkennetun la. kun olen käynyt siellä ultrassa.

Onnea kaikille plussanneille :flower:
Lahja ja ylläri 5+3
 

Yhteistyössä