TOUKOKUUN TOIVOTUT

ONNITTELUT :flower: taas kaikille uusille tuleville äipille! =)

Sain eilen aika mahtavan uutisen, hyvä ystäväni on myös raskaana, muutaman viikon mua edellä. Esikoinen heillekin tulossa. Menin ihan sanattomaksi kun ei olle vähään aikaan nähty eikä oltu yhteyksissä ja nyt kun sitten pitkästä aikaa soitin niin kuulin moisen ilouutisen :)

Kuinka pitkään täää "krapula" kestää? ;) Tästä päivästä näyttää tulevan samanlainen kuin eilisestä. Kamalan paha olo ja päätä särkee, kuvailin miehelle olo sanoilla kaamea kankkunen...mutta siltä se juuri tuntuu ;) Harmittaa vaan kun on tuo rakennusprojekti menossa ja olis kiva touhuilla siellä, mutta kun ei oikein olo anna periksi...tulee omantunnon tuskia kun mies yksikseen siellä pakertaa :(
 
Miä sain saikkua ku kävin neuvolassa vaan mittauttaa hempat... Sattu olee just neuvolalääkäri tulossa käymään ni se sit kirjotti sen näkemättä ees miua ku terkkari jutteli sen kanssa! Ja sit jos tarve jatkuu ni pitää varata aika sille sitten normi lääkärikäynnille!

Miulla taas aamulla ruskeeta vuotoa... :( Ja masu arka! Jotenkin oon jo heittäny uskoni romukoppaan tän raskauden suhteen! Mut jos on mennäkseen kesken ni menis jo eikä temppuilis! Tänään ois tosin tullu se kaheksan vkoa jo täyteen eli ois taas menkkojen aikakin. Ahistaa tää ikuinen epävarmuus.

Mut me lähetään mökkeilee ku mies jäi viikoks kesälomalle ja miulla nyt tuota sairaslomaa ni miä pääsen kans sinne sit lepäilee puhtaampien ilmojen pariin. Jos vaikka auttais tähän huonoon oloonkin.
 
Moi taas! Toivottavasti Elz83N kaikki on hyvin!

Te joilla on enemmän kokemusta pahoinvoinnista, onko se sellaista että voi olla esim. tunnin ajan tosi oksettava olo ja sen jälkeen taas normaali? Mulla oli tänään ekaa kertaa em. olotila joskus aamusta. Mut en oo varma johtuuko raskaudesta vai esim. syömisistä... Kiva jos joku viittii tähän vastata!
 
Elz83N toivottavasti sun vuodot loppuis pian lopullisesti ja saisit alkaa nauttimaan odotuksestasi. :hug:

Mulla on sellasta ympärivuorokautista pahoinvointia koko ajan, mutta oksentanut en onneksi ole. Esikoisesta tuli rinnat heti kipeiksi, mutta nyt ei ole lainkaan. Muutenkin ihan erilainen olo kuin esikoista odottaessa. Oksetus tulee ihan aalloittain...välillä on hyvä olo ja hetken päästä ällöttää taas kaikki. :x
Mikään ruoka ei oikeen tahdo maistua. Ja joku mitä tekee mieli niin siitäkin pelkkä ajatus vähän ajan päätä saa voimaan pahoin.

Mitään nippailua tms. kipua ei ole enää viikkoon ollut. Tuskin ilman tätä pahoinvointia ja kauheaa väsymystä, tietäisinkään olevani raskaana.

-Liro ja papu 6+5
 
Voiko pahoinvointiin kuolla? :snotty: Minulla on niin paha olo jatkuvasti, että en jaksa tätä enää.. Ihan koko ajan kuvottaa niin paljon, etten pysty mitään muuta ajattelemaan saatikka mitään tekemään. En tiennyt, että tallaista oloa voi edes olla! Tänään mukaan on tullut kamala päänsärky, mutta ilmankos, kun en saa syötyä tai juotua kunnolla. Eilenkin illalla tuli taas itku, kun olin niin uupunut tähän kaikkeen. Mies koittaa parhansa mukaan lohduttaa, mutta aika neuvoton taitaa hänkin olla.

En rehellisesti sanottuna tiedä miten voisin mennä huomenna töihin, jos oloni edelleen on tällainen :/ Pitää aamulla katsoa mikä tilanne on, mutta sen tiedän että mikäli olo ei tästä kohene niin en pääse edes sängystä oksentamatta ylös - miten sitten voisin tehdä kaikki aamutoimet ja mennä junalla töihin?
Mutta onhan tässä muutakin ajateltavaa; huomenna menemme nimittäin alkuraskauden ultraan ja saamme viimein tietää, että pikkuinen tosiaan on olemassa! Samalla pääsen keskustelemaan lääkärin kanssa mm.tästä pahoinvoinnista.
 
carmen, itse samanlailla kokeneena kuopuksen aikaan , tiedän, että olosi on todella huono. Itse jouduin nesteytykseen sairaalaan rv 10, kun olin kuivunut liikaa. Viikko sairaalassa teki ihmeitä, sen jälkeen raskaus jatkui loppuun asti hyvin . ja terve poika syntyi sektiolla rv38 :heart:

sairaslomaa saat, samoin sain minä. Mutta ei se tavallaan helpota kun saa asua esim sohvalla ja wc:ssä oksennellen melkein 3 kuukautta!

Toivotaan, että olosi helpottuisi ja nykyään on joitain pahoinvointilääkkeitä, joita lääkäri voi määrätä sinulle, vaikka olet raskaana.

Juttele lääkärin kanssa huomenna!

Terv pikkumyy :heart: , :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Jee,tein sitten toisen testin tänään aamulla, paljon selvempi viiva tällä kertaa! En siltikään oikein ymmärrä tai usko, en varmaan ennen ekaa ultraa.
Mulla aivan samanlaiset ajatukset. tein myös testin uudestaan viikolla ja tuntui tosi ihanalta nähdä se testiviiva niin tummana :heart: Olo oli niin onnellinen aivan kuin olisi vsta silloin tehnyt plussatestin. Mut ei se kestänyt kauaa kun ajatuksiin hiipi ajatus et ei tää voi olla totta. Varsinkin kun mulla tuli tossa perjantai yönä vähän rusehtavaa valkovuotoa pyyhkiessä samoin myös lauantai aamuna. Onneks se sit loppui et ei tarttenu alkaa panikoimaan (tarkastin kalenterista ja oli ovulaatio aika jos menkat olis alkanu normaalisti)

Mieskin sanoo et sit kun ultrassa näkee tilanteen niin sit siihen uskaltaa uskoa paremmin
 
Huomenta kaikille =)
ohhoh, ompas meitä jo sankka joukko,, hyvähän se toki vain!
Mulla on kyllä ihan selkeät raskausoireet (ällötys, rinnat kipeät, kiukkukohtaukset ym..), vaikka kahdessa aiemmassa raskaudessa niitä ei ole ollut.. tai sitten en ole vain silloin mitään oireita kytännyt, kun ei aiemmin olla yrittämällä yritetty raskautua :LOL: On tuo oma masu sen verran suureksi pullahtanut, että pitäisi varmaan käydä ultrassa kurkkaamassa montako siellä on.. Miehen puolella kun on useampiakin kaksosia.. Hui! Täällä tarjotaan eka ultra vasta viikolla 12, joten en kai yksityiselle sitä ennen lähde...
Me ei olla vielä kerrottu "nytystä" kellekkään, mutta pikkusen huvitti eilen ku anoppi kyseli, et onkos nyt kellekkään tutille tulossa vauvelia...? Pyörittelin hetken silmiäni ja totesin vaan että empä ole kuullut..
LIRO: Mukavaa, että on muitakin näiltä seuduilta, tiedä vaikka oltaisiin samaan aikaan SatKs:ssa :)
 
Huomenta! Carmen: :hug: Koita kestää! Mulla tuli eilen hetkellisesti niin paha olo, että ajattelin jo että voi ei, mitä oon mennyt tekemään... Enhän kestäisi jos se olisi sellaista mahd. monta kuukautta! Mutta mulla se meni ohi aika nopeasti. Kaikki sympatiat sulle!!

äippä84: Mäkin oon vähän sillä kannalla etten mene alkuraskauden ultraan. Tietääkö kukaan, että onko sillä mitään muuta merkitystä kuin se, että saa mielenrauhan? Ts. voiko siellä koskaan havaita jotain sellaista ongelmaa, mille voisi tehdä jotain?
 
mouku80:Ei sillä alkuraskauden ultralla ole juurikaan muuta kuin mielenterveydellinen vaikutus. Toki se nähdään, että kohdussa oikeasti asustaa joku, mutta siihen se fakta jääkin... eihän näillä viikoilla edes välttämättä näy vielä sykettä...
 
niin minäkin ymmärsin, joten ajattelin jättää menemättä kun en ole kamalan huolissani ja toisaalta saattaisin kovastikin huolestua jos esim. sykettä ei näkyisi. Ainut että sais tietää aiemmin jos jotain olisi jo pielessä, mutta toisaalta voihan myöhemminkin sattua mitä tahansa vaikka alku olisi mennyt hyvin. Jotenkin tässä on tajunnut sen, että mitään takeita ei voi saada mistään eikä keneltäkään lääkäriltäkään ja tässä on vaan toivottava että kaikki menee hyvin. :)
 
niinhän se taitaa olla... varmuus tulee tässä asiassa vasta siinä kohtaa kun pieni on sylissä.. on se niin ihmeellistä! En henk. koht. itsekään välitä mennä alkuraskauden ultraan, kun aiemmissakaan raskauksissa en ole ollut mitenkään erityisen varma vielä viikon 12 ultran jälkeenkään... Mutta tämä mamma porhaltaa nyt töihin ja yrittää sinnitellä siellä.. (reilu viikko työsopimuksen päättymiseen ja evvk... ;) )
 
Huomenta!

Kamala, kun väsyttää. Pienimmäinen on pari yötä nukkunut taas tosi kehnosti ja räpeltää korviaan, kahden tunnin päästä on aika päivystykseen. Viikko sitten kuuri loppui...

Oma olo on hyvä muuten, turvoksissa oon, muttei huono olo tai muutakaan. Jotenkin ei vielä tätä ajatusta ole sisäistänyt. Ehkäpä sitten kun on np-ultrassa käynyt ja näkee, että siellä jotain on, alkaa tuntua todemmalta.

Mutta täytyy alkaa touhuamaan kotihommia, vaikkei kyllä millään jaksais.

Mukavaa maanantaita kaikille!
 
huomenta kaikille! Mulla ei onneksi kyllä ole minkäänlaista pahoinvointia ollut, ei ollut edellisessäkään raskaudessa..mutta tänään menen ultraan juuri sen vuoksi että siellä tosiaan elämää on =) koska haluan varmuuden ettei ole kohdunulkopuolinen tai tuulimuna..niissä tosin olis varmaan jonkinlaisia oireita. Mulla kun oli tossa marras-joulukuun vaihteessa alkuraskauden keskenmeno, en kyl muista millä viikoilla, mut ihan alkumetreillä oliso ollu 5-6vk
 
Huomenta vain!!

Kuinkas pitkälle asti tuulimuna voi mennä ja onko kaikki raskauden oireet silloin samat kuin normaalissa raskaudessa?

Tänään on ihmeen hyvä aamu, kun pysty syömään kunnon aamupalan, eikä väsymystäkään ole. Toivottavasti jatkuisi tähän malliin! =)

Kaipa se on töihin lähdettävä... Mukavaa päivää kaikille!!! :D B)
 
PieniTytönTylleröinen: Tulehan sitten kertomaa meille ultrakuulumiset. =)

Mä voin taas tosi pahoin...mikään ruoka ei vaan mene alas ja vaikka mitä söis niin silti oksettaa. Ja tuo meidän tyttö on hereillä ollessaan sellanen virtapiikki ettei äiti paljon pääse lepäilemäänkään.
Tämän oksetuksen lisäksi kaverina on vielä tosi raivostuttava flunssa joka ei ota lähteäkseen. :/ :snotty:

-Liro ja papu 6+6-
 
Alkuperäinen kirjoittaja santrra:
Huomenta vain!!

Kuinkas pitkälle asti tuulimuna voi mennä ja onko kaikki raskauden oireet silloin samat kuin normaalissa raskaudessa?
Olen kokenut tuulimunan viime raskaudessani ja se havaittiin vasta rv12, päivää ennen np- ultraa :ashamed: Alkoi tihrutteluvuoto, josta tietenkin pelästyin niin kovasti, että lähdin päivystykseen. Koittivat siellä vakuutella, että tuhruttelu kuuluu asiaan ja että menisin kotiin lepäämään, mutta kai olin niin sekopäisen oloinen, että suostuivat lopulta katsomaan missä mennään. Näin heti lääkärin ilmeestä, että kaikki ei ole kunnossa ja ei sieltä tosiaan pikkusta löytynyt, palkkä tyhjä ruskuaispussi :snotty:

Oireet olivat ihan kuin normaalissakin raskaudessa eli oksentelin ja kärsin pääkivusta. Tosin oireet loppuivat kuin seinään rv9-10 - ja se kuulemma saattaa nimenomaan merkitä tuulimunaa lääkärin mukaan, kun elimistö huomaakin, ettei siellä kohdussa mikään oikeasti kasvakaan.

Tosin verrattuna tähän toiseen raskateen, ei tuo pahoinvointi ollut mitään! Jouduin tosiaan jäämään tänään pois töistä, sillä oloni on niin järkyttävä :'( Onneksi päänsärky hellitti yön aikana, koska se alkoi tuntumaan jo migreenikivulta. Mutta sanoin aamulla miehellekin, että menen sinne alkuraskauden ultraan tänään iltapäivällä vaikka pää kainalossa ja ambulanssissa, mutta mennä tahdon!

 
Juuri kun pääsin lähettämästä edellisen viestini, jouduin juoksemaan vessaan ja ylös tuli taas koko vatsalaukun sisältö (lue: onnettomat pari lusikallista muroja :ashamed: ).. En tiedä miten tulen kestämään tämän...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
mouku80:Ei sillä alkuraskauden ultralla ole juurikaan muuta kuin mielenterveydellinen vaikutus. Toki se nähdään, että kohdussa oikeasti asustaa joku, mutta siihen se fakta jääkin... eihän näillä viikoilla edes välttämättä näy vielä sykettä...

Eräs tärkeä asia, joka alkuraskauden ultralla myös tarkistetaan, on kohdun ulkopuolisen raskauden mahdollisuus. Se kaiketi on vakava tila äidillekin! Lisäksi saa selville tosiaan sen, että onko siellä kohdussa joku (ja kuinka monta ;) )
 
Mukavaa maanantaita kaikille!

Viikonloppu vilahti taas salamanopeasti. Tänään alkoin kahdeksas viikko :) Jokainen maanantai tarkoittaa aina sitä, että uusi raskausviikko on alkamassa ja yksi voitettu viikko on takana :kieh:

Carmen: Kannattaa varmaan käydä lääkärissä tuon pahoinvoinnin kanssa. Sinä muistaakseni kävit siellä etelän auringon alla, joten voisikohan olla mahdollista, että olisit saanut reissusta jonkun pöpön? En todellakaan haluaisi pelotella, mutta kannattaa varmaan tarkistaa asia... Itse olen tuonut Thaimaasta kaksi kertaa Salmonellan, ei mukava juttu. Toivotaan, että menee pian ohi!

 
Heips kaikille.:)

Täällä pahoinvointi hellitti, kun torstaina aloin syömään B6-vitamiinia sellaisessa magnesiumtabletin muodossa. Netissä oli siitä vinkattu, joten kokeilin. Keskiviikon jälkeen en ole oksentanut.:) Toki pahan olon aaltoja on yhä mutta elämä on suhteellisen siedettävää ja uskallanpa tänään jopa mennä kouluun.

Jaksamista kaikille ja oikein mukavaa alkavaa viikkoa!:)
 
Heippa kaikki raskautetut:)

Täällä on ne samat oireet, kuin aikaisemmistakin, eli VÄSYMYS, kylmyys, päänsärky ja pinnan kireys :whistle: . En ole ikinä voinut pahoin, toivottavasti en alakaan. Ruoka on aina maistunut :D
B-vitamiinista: se auttaa myös mielialanvaihteluihin! Viime raskaudessa söin muutaman kuurin... Ja olen ihan "normaalistikin" joskus kuuriluontoisesti niitä ottanut, kun on pinna ollu turhan pitkään kireenä B) :xmas:
Tiputteluvuodosta alkuraskaudessa: luin juuri että, tiputtelu saatta johtua myös KIINNITTYMISVAIHEESTA.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Moikka taas! :xmas: Täällä on alkanut maistua kananmuna-juusto-metwurstileivät aikas hyvälle vaikka lievää kuvotusta on välillä havaittavissa. Mies oli kovin ymmärtäväinen kun vertasin olotilaa lievään krapulaan.
Joku täällä kyseli voiko olla sikiölle vaarallista jos ei paljoa syö (ja myös oksennustaudin aikana), niin kyllä se pieni saa napattua tarvittavan ravintonsa, reisissä on (ainakin meiksillä) semmoset vararavinnot sitä varten.
Meille on siis tulossa toinen. :heart:
 

Yhteistyössä