TOUKOKUUN TOIVOTUT tammikuussa

no niin uskotaan sitten teitä :D että ne on niitä liitoskipuja. Mun pitäis jumppailla myös niitä alavatsan lihaksia, kun tuntuu että vähänkin kun tuo pikkuinen muljahtaa semmoiseen asentoon missä tuntuu että pissat loprahtais housuihin :| vielä ainakin saanut pidäteltyä :/
hoitolaukuista sen verran, että eikö jossain vaunuissa ne tule mukana? Mulla ainakin tuli noissa vaunuissa, ihan semmonen tumman sininen yksivärinen on, eli sen otan taas käyttöön.
Tänään sitten tasan 24 lähtee käyntiin, mulla vasta 2viikon päästä neuvola.
onko joku jo käynyt sokerirasituksessa? mulla on aika rv26
 
Voikun meilläkään ei olis vaikutusta peti puuhiin. Ton miehen saa väen vängällä pakottaa edes kerran viikossa, mä sentään ehottelen ja YRITÄN vaikka ei kauaa samassa asennossa voi ollakaan :kieh: mut tuo suostu kun kerta viikkoon mistään kotosin sellanen! :attn:
 
weiss
Kiva, että joku minuu muistaa.. :) Poika04: Ihan samaa rataa täällä mennään, siksi en ole pahemmin jaksannu "valitella". Huominen äippäpolikäynti jännittää, että minkä tuomion mahtavatkaan antaa. Toivottavasti kaikki olisi hyvin. Mikähän tässä pinossa on, kun tuntuu, että vähän meillä jokaisella on ollu tuota vaivaa. Toivottavasti pysyy pienet sisällä vielä kuukausia. Sänkypuuhista mie saan olla kateellinen, kun tuohan kiellettiin meiltä jo viikkoja (joskus kauan kauan sitten, mitä se edes on.. :LOL: ) sitten.. Mie aion imettää kanssa niin kauan, kun maitoa riittää tai tissi vaan vauvalle kelpaa. No, sitähän tässä taas.. Kirjottelen kuulumisia huomenna, äippäpolikäynnin jälkeen.

weiss ja pikkunen 25+1
 
Hei!

Ihan olen ulkopuolinen, mutta oli pakko tulla katsomaan tänne puolelle vaikken odotakkaan. Kirjoittelin itse viime vuoden toukomasuissa ja nyt tuo meidän "vauva" on jo yli 8kk. Miten äkkiä tuo aika menee, tuntuu että ihan vasta sitä kärvisteli sen ison mahan kanssa. Kovin on teillä samanlaiset keskustelut mitä pikaiseen luin kuin meilläkin viime vuonna :)

Tsemppiä teille kaikille, ei mene kauaa niin on teilläkin jo 8kk ikäiset vauvat :D

:hug: Tiitteräinen toukovauvoista :wave:
 
jonkin aikaa menny kun viimeks täällä vieraillu, mut nyt tulle varmaan tiuhempaan käytyä kun aiemmin..Rv mulla tällä hetkellä 25+5 ja olo suht normaali mitä nyt vähän närästää ja silleen..Mut ei mitään sen kummempaa. Painoo tullu ekasta neuvolapunnituksesta(rv 8+4) vaan 3 kg, siis ihan outoo kun esikoisen aikaan oli tullu jo kuus kiloa enemmän!! Hyvä vaan niin ei tartte sit tuskailla kilojensa kans ku niistä eroon haluu..Mut saa nähä et miten sitä nyt sit loppujen lopuks kertyy tota painoo...

D
 
Mulla sokerirasitukseen meno maanantaina, tarkkailevat nyt tuota sokeria tarkemmin, kun esikoinen oli 4,2 kg.. Luulen vaan ettei mitään häikkää niissä arvoissa oo, kun aina on ollu sokerit kohillaan..Mutta mistäs sen tietää näin raskaana ollessa et miten ne heittelehtii...

D

P.S. Keillä muilla olikaan 9.5.laskettu?
 
Heips!

Ei tullut hoitolaukkua meidän vaunujen mukana ja en oo ihan varma hankinko sellasta,kun mulla noita kaikenkarvasia kasseja on ennestäänkin...ellei nyt sitten jotain halpaa osu kohdille...väri on mulle melko sama,ei tarvi matsata vaunun värin kanssa =)

Imettää aion jos vain onnistuu. Mulla kun on kyseessä esikoinen,niin ei oo mitään ennakkohaisua...oon muutenkin melkosen pihalla noista ruokinnoista,kun yks opas sanoo sitä ja toinen tätä. Käteväähän se olis jos ei tarvis pulloilla ainakaan heti pelata =)

Seksielämä on kyllä harventunut,mutta se on jotenkin ihan luonnostaan mennyt siihen. Molemmat on ihan tyytyväisiä kuitenkin. Meillä nyt on muutenkin tuo seksipuoli kausiluontoista,joskus ollaan kokoajan puuhissa ja sit on aikoja ettei niinkään ja se on ihan ok =) Tilalle on tullut enempi sellasta hellittelyä :heart:

Mulle ei oo ainakaan toistaseks sanottu sokerirasitustestistä mitään,eli en oo näillä näkymin menossa :)

Vauvan vaatteisiin en oo kajonnu,muutamia niitä tossa on,mutta ei pesstynä,eikä varsinkaan paikoillaan. Kuitenkin noi pinnasängyt ja lipastot vielä kokoamatta. Pitäs laittaa koko kämppä uuteen järjestykseen ensin...koskahan sekin taas tapahtuis :whistle:

Ei tässä kummempia,lapsosella taas hiljanen päivä,jokunen potku sentään...
Voimia kaikille kivuissa kärvisteleville,täällä ei onneks VIELÄ mitään pahempia. Sellanen ylipainoinen olo :D

Repa ja kutvonen rv 25+1
 
Sokerirasitustestissä kävin tässä raskaudessa jo viikolla 9+ koska mulla edellisessä raskaudessa r.ajandiabetes oli. Ja niinhän siinä kävi että moinen mulla on nytkin. :kieh:
Nyt on alkanut arvotkin pikkasen pomppimaan että tarkkaan sitä tarvii seurata että mitä syö ja millon syö.

Imettää aijon minäkin jos vauva vaan huolii ja maitoa tulee. Esikkoa täysimetin 4kk ja osittain sitten 7kk...sitten neiti itse päätti että nyt riittää moinen tisulla roikkuminen ja lopetti. Mutta mä siis ihan tykkäsin imettää ja kivahan se ois jos ei tarvis korvikkeita antaa lainkaan vaan sais sitten suoraan siirtyä tavallisee maitoon. =) Mutta aika näyttää...

Seksielämä on meillä vaihtelevaa...välillä pettoja pöllyytellään monta kertaa viikossa (mikä sopii mulle paremmin kun hyvin :D ) ja välillä menee montakin päivää ette tapahdu mitään....nyt on ollut aika vaisu kausi kun on lapsonen valvottanut yöt flunssansa takia ja nyt ollaan mekin isännän kanssa tulossa flunssaan. :snotty: :/

Liro ja papu piupau rv26
 
Täällä taas kupataan yöllä. Ei tietoakaan unesta. Päivällä nukuin ruhtinaalliset 3 tuntia, edellisyönä en tosiaan silmällistäkään...Mä en oikeasti tajua mikä saa unet katoamaan näin totaallisesti. No onneks olette päivän aikan kirjoitellut tänne paljon niin on jotain luettavaakin =)
 
Täältä hyvät huomenet kaikille! Takana oikein muikeat yö unet j aliian aikainen herätys :) Tulin toviksi kirjoittelemaaan ja ihmettelemään, jos saisin vielä nukuttua tovin..

Meillä oli sitten jääkaapin ovi jäänyt yöksi auki ja siten kaikki pilalla..minä en ainakaan syö sieltä mitään, vaikka ukko hyvällä omlallatunnolla höyläs itelleen aamupalaleipiin juustot :x YÖK!! Mietimpähän vaan, että mitä mää keksinitselleni ravinnoksi, kun punkassa pitäis kuitenkin mahd. paljon viel pysyy ja lähimpään kauppaan on matkaa kuitenkin muutama askel |O No, kai mä voin taas ottaa käyttöön jotkut sudenpentujen aikaiset selviytymis-konstit ja kehitellä jotain pakkasesta ja kuivamurkinoista :ashamed:

SeksistäIlmeinen puutostila päällä, kun tuokin sana oli kovin hankala kirjoittaa, useampi kerta meni ihan väärin :LOL: Eli siis on harventunut, minun tahdostani. Alussa mieltä painoi ihanhirveästi kaiki pelot, sitten alkoi supistelemaan aina sekisn jälkeen ja sitten tulikin hetken vaihe, missä koin olevani varsin epäseksikäs kasvavan mahan kanssa. Ja nyt on sitten asennot hakusessa, eli kun tuppaa vähän sattumaan välillä.. Ja kaiken maailman kremppa selässä tai missä milloinkin saa mut hyvinkin epä-eroottiselle tuulelle, ei paljoa huvita :( Pitää alkaa skarppaamaan, jos vaan tohtori luvan antaa tänään!Mies kyllä kelpuuttaisi joka ikinen päivä ja monestikin, on ihan hulluna muuttuneeseen ulkomuotooni, itse kyllä pidän, että masu on kaunis ja söpö, mutta ei seksikäs :whistle: No jooh..nytkin mennyt kohta 3 vkkoa viimeisestä kerrasta :$ Ohhoh... Hups... mie kun yuleensä olen semmoinen seireeni, että mieli tekee vähän aina ja nyt... |O Mies rukka :LOL: No, eipähän tule liian kovaa tiputusta itten synnytyksen jälkeiselle seksittömälle ajanjaksolle :saint:

Mahallaan makaamisesta
oli joskus puhetta ja kyllä se niin kai sitten on, että vauva kyllä sielä ilmoittaa, että nyt loppuu tila, käänny ympäri...Näin ainakin meillä ja neukusta sanottiin myöskin, ettei kannata ottaa paineita tästä. Itse vaan vieläkin välillä heränyt siihen että köllii tyytyväisenä vatsallaan :whistle:

HoitolaukuistaToisaalta, mikäs estää ostamasta jotain muuta, kuin varsinaista hoitolaukkua, keksis jonkun hyvän pägin, missä ois muutama tasku ja tilaa riittävästi B)

Nyt sudenpentujen villit vaistot käyttöön, kyökkiin hakemaan jotain murkinaa..(ihmeellinen juttu, että muka kamala nälkä ihan koko ajan, kun tietää, ettei jääkaappiin ole asiaa)
 
Aivan kauhean yön jälkeen...Illalla kun menin sänkyyn alkoi sellainen kipu et ihan tärisin ja kylmähiki tuli, luulin jo et nyt se on menoa. Mieskin jo hätäänty et nytkö se meinaa tulla et meidän on kyllä soitettava jonnekkin..kesti saamerin pitkään aina kun helpotti alko uudestaa kourimaan...Arvatkaapas pelottiko.

nyt aamupalalle

Onnea weissille sairaalareissua varten ja toivotaan et lepo on tehnyt tehtävänsä =)
 
Voi hirmuista :eek: Mikäköhän mahtoi olla POJALLA yön kipujen aiheiuttaja? :p :(

Voi jessus, että jotkut saa kykkä kokea ties mitä tässä raskauen aikana :/

Mitäköhän tämä mahtaa olla??! Esim sängystä noustessa"suoraan" eli niin, ettei tee mitään suurempia kiertoliikkeitä, vatsalihaksiin tulee semmoinen hassu tunne, ihan kuin joku tökkäisin johonkin tiettyyn kohtaan jllain tylpällä kepillä tjn :p Se ei satu, eikä tunnu mitenkään pahalta, mutta se "tökätty" kohta on hteken ihan tunnoton, eikä vatsalihakset muutenkaan toimi samalla tavalla. Se kohta saattaa olla missä tahansa, missä vatsalihaksia nyt sitten onkaan :p

Tänään se kauan odotettu neuvolalääkäri, saas nähdä, onko ne paikat alkanut aukeamaan, vaiko saako sitä alkaa taas nousemaan pystyyn... Luulis, et saa taas tehdä jotain normaalia, kun ei supistele enää samalla tavalla :D Saas nähdä :)

Onko muiden lemmikit reagoineet raskauteen jotenkin?? Meillä asusteleepi kaksi russelia sekä itämainen tyttökisuli...
Tuo meidän vanhempi koira, Nestori on alkanut puolustamaan minua ihan eri tavalla :) Mieskään ei saisi tulla halaamaan minua ilman, että koira on lahkeessa kiinni ja murise :| Ei siis vihaisesti murraa, mutta örisee :LOL: Alusta saakka melkeimpäs on molemmat koirat olleet huomattavasti rauhallisempia sängyssä mellastaessaan, varovat ihan selvästi,ettei mahan päälle hypitä enää.. (sitä en ole edes kerennyt kieltää, kun alkoivat itse varomaan) Välillä tuntuu koirat selvästi kummastelevan, että mikäköhän mammaa vaivaa, se käyttäytyy ihan oudosti..Lauman johtajassaon selvästi jotain outoa tekeillä :p

Sisko,kun oli viimeisimmillään, kävi meitinNestis tökkimässä kuonolla mahaa, pää kallellaan kuunteli ja taas tökki...Alkoi kärsimättömänä juttelemaan mahalle myös :) mitä lie juttelivat koira ja masussa oleva vauva keskenään, hauskalta se näytti... :whistle:
 
Huomenta,

Jo on poika04 nyt kyllä koettelemuksia :( Voimia ja toivottavasti selvii mitä mokoma oli.

Kamala kun oli liukasta töihin tullessa. Kyllä sai kieli olla keskellä suuta, ku joutu varomaan joka askelta. Täytyy alkaa oikeesti miettimään niitä talvirenkaita kenkiin.
 
Huomenta!

Voi poika, toivottavasti tuo ei ollut mitään vakavampaa! Kannattaa kuiteskin kysyä tohtorilta!

Kävin eilen lääkärineuvolassa. Ei mitään ihmeellistä. Masu oli kasvanut mittaan 24, pissa puhdas ja verenpaineet ok. Painoa oli tullut reippaasti yli 800g/vk :ashamed: Eipä se lääkäri siihenkään oikein mitään sanonut, totesi vaan, että jossain vaiheessa tuo paino alkaa nousemaan, sille ei voi mitään. Kohdunsuu oli kiinni ja oikean mittainen. Issiaksesta sanoi, että istuminen on pahasta, samoin venyttelevät liikkeet. Hieroa ei saa! Vauveli voi hyvin, se on pääasia. Antoi lääkärille kunnon potkut dobbleriin :)

Petipuuhat on meillä myös menneen talven lumia. Ehka sitten ensi kesänä. Mies hannaa ihan selvästi, enkä halua olla aina vehkeissä roikkumassa ja ruinaamassa :ashamed:

Vaunut on sitten tilattu Saksasta. Ei kyllä omasta toimesta, vaan mies ne eilen hommasi. Ja ihan päin persettä meni ainakin väri! Kateltiin noita vaihtoehtoja yhdessä aikasemmin ja väristä+mallista päästiin jopa yksimielisyyteen. Mutta eikö tämä ollut mennyt vaihtamaan tilaukseen toisen värin! Otti semmoiset ankean harmaat. Suoraan sanottuna vitutti potenssiin 3. Ihan minkä väriset vaan olisi ollut paremmat kun nuo tylsät harmaat. Olisi ainakin voinut kysyä ennen kuin painaa "tilaa" että onhan nuo ok. Minä niitä kuitenkin joudun enemmän lykkimään ja varmaan joka kerta muistan, että mikä tahansa olisi ollut parempi kun tuo väri. Argggh, ainakin metrinen halko otsassa!!! :kieh:

Päikkäri + pikkuisen kiukkunen äippä 26+4
 
Noista issias-asioista kannattaa oikeasti kysyä fysioterapeutilta, eikä neuvolalääkäreiltä... :)
vaikka se onkin niin yleinen vaiva meillä mahakkailla, niin sitä voidaan hoitaa...

paivansade73 Sama juttu täällä, eli meille on tulossa harmaat kärrit :/ No, mie ajattelin koittaa piristää niitä sitten pirteillä vilteillä, jotenkin kivalla hoitolaukulla, ja semmoisella kuomuun kiinnitettävällä lelu-jutulla...tursotan harmaat kärryt niin täyteen kaikkea värikästä krääsää, etei alkuperäistä väriä edes huomaa :LOL:
 
Poika olipas saikaytys, toivottavasti olet kunnossa nyt?

Voimia kaikille jo avautuneinne, nyt toivotaan etta vauvat tajuavat viela hetken pysya piiloissaan,



Onko muilla ilmavaivoja? Olen karsinyt nyt viikon. Tosi ikavia ja arsyttaa kun tekisi vaan koko ajan mieli piereskella... Todellinen lady mina. :LOL:

Vauvalla oli eilen hiljaisempi paiva, toki potki nukkumaan mennessa tunnin putkeen, mutta paivalla ei juurikaan kuin hiukan kaantyillyt.

Ostettiin eilen vauvan sanky ja joitain muita tarvikkeita. Nyt on pikkuisella ainakin jotakin valmiina. Ostin myos pyyhkeita ja lakanoita. piti miesta hiukan toppuutella kun halusi ostaa kaiken vaaleanpunaisena. kysyin, etta mitas se poika sitten tykkaa, kun sille tyttovareja pakkosyotetaan....


[/b]Seksista sain kuin sainkin miehen kellistettya sankyyn, ei tarvinnut edes kovin yrittaa...
 
Huomenta,

hauska se koirajuttu, mymmelisköhän siitä kirjoitit. Meidän kissat ei oo kai vielä tajunneet mitään... Jännitän kyllä vähän sitä, miten kissat sitten suhtautuvat vauvaan ja toivoisin että kaikesta vauvahössötyksestä huolimatta nekään eivät tuntisi itseään ulkopuolisiksi.

Paivansade ja mymmelis: meilläkin on harmaat vaunut, tosin käytettynä kun ostettiin niin ei ollut niin varaa valita. Ovatpa ainakin neutraalit jos ei muuta. Mutta jos olisin uutena ostanut niin en minäkään harmaita olisi valinnut vaan jonkun kivan, kirkkaan värin. Mutta eiköhän noillakin nyt pärjää. :)

Hauskaa päivää kaikille!
 
moikkelis=)

Meillä on tytöiltä jäänyt hoitolaukku (esikolle aikanaan ostin..) ja sitä aion hyödyntää nytkin.. mutta siis eihän sen tartte olla mikään monen kympin varsinainen hoitolaukku, kyllähän siihen tarkotukseen sopii mikä tahansa kassi.. :)

meillä on petipuuhissa meneillään joku seesteinen kausi, siis mua ei vois suoraan sanottuna vähempää kiinnostaa, miestä kyllä.. voi ukkorassu :ashamed: noh, jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin loppuaikoina sitten taas kiinnostus lisääntyy roimasti. Niin, molemmat tytöthän ovat lähteneet syntymään heti seksin jälkeen :LOL:

Joku koirista kyseli, niin meidän rekut ei oo ainakaan tippakaan hajulla että perhe on kasvamassa... samanalailla kohnaavat kuin ainakin...

Täällä on yöllä sadellut taas lunta, pitäisi lähteä lumitöihin. ja sen jälkeen imuroimaan... :headwall:

äippä ja nytty rv 25+1 :heart:
 
weiss
PLÄÄH! Nyt on kotiuduttu vihdoin ja viimein äippäpolilta, olipas siellä ruuhkaa.. Tilanne jatkuu, mie saan vaan maata. Sisäsuu ei onneksi ole auennut lisää, mutta ulkosuu oli pehmennyt ja kanavaa kadonnut sentin. Onneksi saan kotona maata ja tilanne ei kuitenkaan vieläkään ole kauhian vakava. (vaikka miun mielestä tietty on, ku saa pelätä..)
Vauva voi kuitenkin hyvin ja painoa oli n. 800g. Pikkunen oli kovin vilkkaalla päällä ja jotain sydämen virtauksia eivät saaneet mitattua, mutta kahen viikon päästä taas kontrolli, niin koittavat silloin uudestaan. Voi meitä poika04, kyllä on vaikiaa. Toivottavasti nyt on siellä kaikki ok!!! Mutta ei auta, kun mennä lepoon, autoilu aiheuttaa sen maalliset kolotukset ja kivistykset, että nyt maate!!! :wave:

weiss ja pikkunen 25+2
 

Yhteistyössä