TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

Todella kauheaa, että jälleen huonoja uutisia! Näpsy tuhat halausta!

Onko kukaan koskaan kokeillut homeopaattisia lääkkeitä raskauden aikana ja nyt tietenkin erityisesti pahoinvoinnin aikana? Minulle suositeltiin sepiaa, jota ostinkin. Uskaltaisikohan sitä kokeilla?

Kiitos T-74 ja mouku kultaisista vastauksista!
 
siis tää on ihan hirveetä lukee näitä menetyksiä...ihan liikaa on sattunut, siispä voimia teille kaikille :hug: pistää kyllä huolettaan omalla kohdalla entistä enemmän. Voi kun pääsis joka viikko ultraan näkeen pikkuisen kasvun :)
mutta ei :( täytyy vaan uskoo ja toivoo...eniten muakin huolettaa toi et kasvu pysähtyis,eikä sydän enään löis :'( itkettään alkaa kun jo kirjotteleekin.
Nyt pitää vaan uskoo ja toivoo, eikä ajatella pahoja :wave:

me ollaan nyt ens kuussa sitten muuttamassa tästä kaksiosta neliöön, käytiin katsomassa ja iso oli :D
 
Voi Näpsy Iso :hug: sinne! Jotenkin tuntuu, että mitkään sanat ei nyt edes riitä. Alkaa jo pelottamaan se ultra ihan tosissaan, kun näitä huonoja uutisia lukee.

Kävin ostamassa eilen mammafarkut. Kun joutuu tekemään töitä istualtaan, niin on tosi paha olla kun kaikki housut puristaa vatsan seudulta. Mutta nyt on siis hyvä. KappaAhlista löytyi 30?:lla kivat ja jopa ihan nätit pöksyt. Ennakkoluulot mammavaatteisiin siis karisi kertaheitolla :)
 
Näpsy :hug: :hug:

Mulla on eilen illalla ja ehkä tänäänkin juhminut hieman mahassa ja muutenkin mulla on jotenkin outo olo. :/
Voikohan vatsan juhmiminen olla merkki jostain tulehduksesta? Mulla on valkkarin "koostumuskin" vähän muuttunut.
Eikös täällä jollain ollut joku tulehdus?
Miten se oireili?

Viime yö saatiin taas nukkua heräämättä kertaakaan...tämä on nyt sitten yhtä juhlaa vaan! :D

Mutta nyt tytön kanssa aamupalalle.

-Liro ja papu-

 
Liro
Mä olin eilen lääkärillä, ja ihmettelin kans lisääntynyttä ja muuttunutta valkkaria. Lääkäri sano, että kuuluu asiaan, sekä määrän lisääntyminen että koostumuksen muuttuminen. Mut jos näiden lisäksi on vielä emätinkipuja tai kutinaa, on usein kyseessä tulehdus.

Tänne ei mitään ihmeellisiä, aamulla ei tarvinnu ees oksentaa! Illalla tulee siskon perhe kyläilemään (4,6,11 ja 13 v lapset) ja vois vissiin olla hyvä järkätä niille jotain tekemistä täällä meidän kaksiossa, ettei seinät kaadu :D
 
Suuri :hug: Näpsy! Nyt pelottaa entistä enemmän. Mullahan on kauhea ultra kammo ja nyt näitä huonoja uutisia taas satelee. Huomenna olis klo.9 ultra ja oon nyt jo maha ihan kuralla. Ja toi kammo on tosiaan jääny tuulimunasta, joka huomattiin näillä viikoilla ultrassa. Voimia ja haleja kaikille huonoja uutisia kertoneille :hug: Toivotaan ettei tule enempää huonoja uutisia.
 
Olipas tänne tullut paljon surullisia uutisia :( Jaksamista teille, joiden pikkuinen ei jaksanut pysyä kyydissä pidempään :hug:

Täällä ollaan sairasteltu koko perheen voimalla, mutta jospa jouluun mennessä ehdittäisiin tervehtyä taas :LOL: Miehen kanssa ollaan oltu flunssassa ja esikoisella on korvatulehdus.

Varasin ajan np -ultraan yksityiselle, kun täällä tarjotaan vain rakenneultra. 1.11. päästään sitten ultralla kurkkaamaan meidän ruttua :D Pahoinvointi on helpottanut, eikä se ole koko aikana niin pahaa ollutkaan kuin esikoisesta, joten toistaiseksi ollaan päästy kohtalaisen helpolla *kop kop* ;) Jospa tosiaan olisi poika tulossa, kun on ollut niin erilainen alkuraskaus edelliseen verrattuna ja poikafiiliksetkin on ollut alusta saakka.... Ehkä ennen joulua saamme tietää sen rakenneultrassa :heart:

Mammavaatteista... Mielestäni ne vaatteet ovat ihan nättejä ja istuvia, eivät mitään telttoja, ja mielellään niitä pidänkin sitten kun aihetta on. Ainoa huono puoli on vain kalliit hinnat ja suppeat valikoimat :/ Kaikki entiset äitiysvaatteet olen jo myynyt pois, joten täytynee muutamia uusia käydä ostamassa.

Nyt täytyy jo kiiruhtaa verikokeisiin ja sitten illaksi töihin. Esikoisen jo kävin viemässä hoitoon leikkimään =) Osallistutteko muut näihin alkuraskauden seulontoihin?

Wilhelmiina ja "ruttu" 10+2
 
Voih, :hug: kaikille menetyksen kokeneille!
Ite odottelen aikaa parin viikon sisään siihen np- ultraan... Ja minä siis en osallistu tuohon veriseulaan ollenkaan... Itseä lohduttaa onneksi nuo toissapäivänä kuullut sydänäänet :heart:
Mammavaatteita on jo vinopino tuolla komerossa oottelemassa ja toisinaan jo päälläkin, kun kummasti tuohon vatsakumpuun tuntuu häijyltä kaikki muut vaatteet... tosin mulla näkyi masu esikosta rv 15 ja kakkosesta jo vk 8 anoppi kyseli et taasko olen siunatussa tilassa (vaikkei siis uskovaisia ollakkaan...) :LOL:
Ja alkuviikosta kävin sitten ostamassa jo uuden sitterin ja kävelytuolin, kun halvalla sain.. olen siis kuin sulo vilen ;)

Äippä ja nytty rv 10+2
 
Onpa tosiaan ollut paljon vastoinkäymisiä, :hug: kaikille pienen menettäneille. Toivottavasti jaksavat alkaa yrittää uutta!

Mulla on vielä viikko ultraan, ei jaksais millään odottaa. Tasanen lievä paha olo jatkuu, kertaakaan ei ole tullut ylös. =) Välillä tulee outo palan tunne kurkkuun jota sitten yritän nieleskellä. Pieni mies nykii lahkeesta että ulos pitäisi mennä.

Lumikko71 rv10+5 :xmas:
 
Huomenta! Voimia näpsylle! :hug: Olen todella pahoillani. Alkaa jo aika skeptinen olo olla, kun niin paljon on huonoja uutisia tosiaan sattunut tähän ketjuun... Tosi surullista.

Kiva, tänään oli Hesarissa että jos hoitajien lakko alkaa, niin saatetaan karsia ultraäänitutkimuksista. No, sitten on varmaan mentävä yksityiselle. Tosin eka tutkimus mulla ajoittuu onneksi ennen lakon alkua.

Onneksi nuo äippärahat katsotaan vuodelta -06, ainakin mulla oli silloin paljon paremmat tulot kuin nyt (opiskelijana). Mut jos jollain on noussu niin sehän toki vaikuttaa, eli voi ilmoittaa myös ne parantuneet tulot!
 
Pahoittelut kaikille matkasta pudonneille :hug:

Oma napa: Taisin kuvitella, mutta eilen massussa tuntui ihme muljahdus. Tai sitten vauveli ihan oikeasti heitti voltin :) En kyllä muista millään, että millä viikoilla nuoremmalta sankarilta tunsin liikkeet, mutta en kyllä ihan näillä viikoilla millään. Toisaalta sydänäänetkin kuuluivat melko aikaisin, joten mistä sitä tietää jos istukka on vaikka takaseinässä, niin tuntuu liikkeetkin aiemmin. Tai viikkoja on enemmän :)


Annaliina + nökkönen 11+
 
ja eikös oo myös mahd. valita viimeisen 6 kuukauden tulojen mukaan..

onko joukossamme ketään keittiöalan ammattilaista? mulla kun se puoli aika heikko...tein tänään naudanliha kimpaleesta ruokaa siis sellanen reilunkilon mötikkä uuniin ja silleen mut se taisi hieman jäädä raaksi kun se oli niin pirun sitkee?? Nolo koska appiukko oli syömässä :ashamed: mut ohjeen mukaan sen ois pitänyt olla valmis 2 tunnissa..voiko siitä saada jonkun ruokamyrkytyksen jos liha ei ylitä sitä 72 asteen lämpötilaa??? Mä en omista mitään mittaria. eli tosiaan tiiä miten kuuma se oli sisältä :ashamed: mun pitäs kyllä varmaan harkita joain ruoka kurssia
 
huoh, olipas paljon huonoja uutisia :'(
tässä alkoi pienoinen saikku, aamulla alkoi tulla verta pyyhkiessä ja maha oli tosi kipeenä, no olin just koululla ja soitin sit kättärille et voinko tulla sinne vaikka en oo paikkakuntalainen, pääsin heti äippäpolille..ihan kauhee tunti ootella ja hätäillä että mikähän mulla on. onneks pikkusella oli kaikki hyvin, oli taas niin vilkas. virtsa tulehdusta epäilivät, en saanu vielä tuloksia ku niissä kestää..en oo ikinä ennen ollu näin monesti kipeenä ja nyt jatkuvasti pitää syyä/käyttää lääkekuuria joka on vähä siinä hilkulla voiko niitä raskaana oleva käyttää...keväällä oli kohtutulehdus, sit parit hiivat, sit se emätin tulehdus ja verestäminen ja nyt tää :headwall: :headwall:
huoh, sori oli taas tälläinen mollivoittoinen viesti...taidan tässä mennä nokosille..
 
Joumoi.

Pikaseen kuulumisia:

Pahoinvointi jokseenkin hellittäny *KOPKOP* tänään hyvä pv, eilen oli taas oksupv.. nyt viikolla 10.. ultra tasan 3 vkonpäästä..voih kun jaksais odotella sinne asti!! :heart:

Tossa kun on ollu puhe äippärahoista, niin itse yrittäjänä saan äippärahat puolen vuoden yel-maksujen perusteella.. Onko muita yritäjiä tuhisijoissa? ;)

Voimia kaikille ja sisulla eteenpäin kamut :heart:
 
Voi vitsi, että ärsyttää, kun tuo viesti häippäsee aina välistä tuonne bittiavaruuteen...ARGGGH

Poika04: : Naudanlihassa tuo astemäärä ei ole niin justiinsa, kun possussa (trikiinivaara) ja broilerissa Salmonella). Naudan pihvejäkin syödään mediumina ja raakana, jolloin lihan pintaan on vain otettu väri. Voit yrittää mureuttaa tuota vielä siten, että viipaloit lihan nyt ja teet kastikkeen (esim. kermaa, tomaattipyrettä, sinappia ja mausteita). Laita vielä noin tunniksi uuniin.
 
kiitos paivansäde :) Oon tosiaankin aika huono kokki...tai kyl mä perusruokaa osaan tehdä mut just nää liha jutu oivoi...Ajattelin ihan kauhulla et kauheeta jos mä appiukolle jonkun ruokamyrkytyksen aiheutan niin jessus sentäs... :ashamed: Appiukko on kuiteskin aika iäkäs joten heti mietin tuota hyvinkin jankohtaista listeriaa kun sehän on vanhuksille kauheen vaarallinen :ashamed: Ja arvatkaapas mitä viellä huomasin mulle oli kaupassa myyty päivän vanha liha kimpale toivottavasti siinä ei ollut mitään pöpöjä.. Viellä sellanen kysymys kun en oo huippu kokki niin mää testasin sitä lihaa tieenkin silleen et ite maistoin sitä lihaa et miltä se maistuu siis kun se oli viel kypsentymässä...liekkö naudanlihasta miten mahollista saaha se hemmetin listeria se on ruennut vaivaa mua toden teolla tuntuu et syön koko ajan väärin vaikka miten olen koettanut olla...mut sit ajattelemaatta hupsista yhden äkkiä tulee mieleen et mitäpäs sitä tuli TAAS tehtyä...Musta ei taitas saada mitään ruoka-alan ihmistä millään....onneksi noi talot on lähempänä mun sydäntä.

Huomenna olisi ultra jännittää kauheesti nähä vesseli =) :heart:

Poika04&papu 10+4

Ps. anteeksi kun oon tämmönen höyrypää :whistle:
 
jatkuu....mulla on ollut ihan kauheen paha mieli tippuneitten puolesta..tuntuu niin kurjalta kun ajattelee mitä toiset ovat kokeneet...Esim. Berry on llut tosi aktiivisesti mukana ja nyt...itekettää kauheesti kun ajattelee.. :ashamed: Tässä jonossa on kyllä joutunut huomaamaan miten kauhean yleinen tuos pelottava keskenmeno on...Saa olla todella onnellinen jos toukokuussa saa elävän lapsen mailmaan saattaa...
 
Heippa pitkästä aikaa!
Ensiksi iso :hug: tippuneille!

Oma olo on aika hyvä. Etovaa oloa oli 7-9 viikoilla iltaisin, mutta syömällä
säännöllisesti jotain olo pysyi kohtalaisena. Väsyttää edelleen, mutta ei niin
paljon kuin aikaisemmilla viikoilla. Päikkärit silti maistuu :) .

Eilen oli neuvolalääkäri, jossa yritettiin kuunnella pikkuisen sydänääniä. Lääkäri teki normaalin sisätutkimuksen, paikat oli onneksi kiinteät ja kiinni, mutta sydänääniä hän ei saanut kuulumaan. Kohtu kuulemma taaksepäin kallellaan. Mun omat sydänäänet tuntui kuuluvan joka suunnalta. Kyllä oli masentavaa lähteä lääkärin luota ilman, että oli kuullut pienen sydämen jyskettä. Tippa tuli linssiin heti, kun ulos pääsin :'( . Ensi viikon pe on np-ultra, joten siellä nähdään miten pieni voi. Alkuraskauden ultrassa viikolla 7 oli kaikki hyvin. Lääkäri rauhoitteli, ettei kaikilta saada näillä viikoilla vielä ääniä kuulumaan, joten turhaan ei kannata murehtia. Mutta minkäs teet, kun huolestuin ihan kamalasti...tätä murehtimista riittääkin sitten reilun viikon ajan ultraan asti.
 

Yhteistyössä