TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

Mimosa81 Sun ei tarvi kertoa raskaudesta ja haastattelija ei saa kysyä. Sulle ei voi tulla mitään, koska vasta 2kk ennen äitiysloman alkua on työnantajalle ilmoitettava raskaudesta.

Täällä taitaa tulla sitten keskenmeno, vuoto on runsaantunut ja pieniä hyytymiä on seassa. Käyn vielä huomisen ultran jälkeen kertomassa kuulumiset, mutta kaikkea hyvää teille muille ja mukavaa odotusta!

Berry :'( , onko sulla kipuja? Mulla kun vuoto merkitsi keskenmenoa, olivat kivutkin kovia.
Kuuhullulle :hug:
Mimi, voimia sinullekin.

Mimosa, työnantajalle ei tarvitse kertoa. Täytyy vaan toivoa, ettei työnantaja ole kovin tiukkapipoinen, ja suhtautuu asiaan järkevästi. Ystäväpiirissäni eräälle kävi niin, että palattuaan äitiyslomalta, huomasi työpaikan ilmapiirin olevan hiukka pakkasen puolella, pomo kantoi kaunaa :/

annastiina, rv 10+1

Voi ei Berry, toivottavasti ei olisi keskenmeno kyseessä. Eieiei... Sä oot jo ehtiny tulla niin "tutuksi", että nyt alko kyllä itkettää sun ja teidän pienen puolesta. Täältä lähetän montamonta enkeliä tarrasukat kainaloissa, jotka sais pienen pysymään matkassa mukana! ( :saint: )
Äääh, että elämä voi olla epäreilu. Mutta tsempiä sinne, yritä jaksaa huomiseen, niin saat mielenrauhan. Ja tietenkin toivotaan, että mielenrauhan siten, että pienellä on kaikki hyvin!

terveiset pilvisesta Lontoosta, tulin juuri takas sielta Suomen maalta, nyt tietaa koko suku ja miehen suku etta vauva on tulossa, hiljstelin kuitenkin kun sanoin etta varmaa ei ole ennen kun saadaan positiivinen DNA nayte ettei meidan kummankin "tauti geeni" perydy vauvaan, jos asiat on niin hullusti niin raskaus varmaan keskeytyy tavalla tai toisella.

Tsemppia kaikille joila on ollut vastoinkaymisia :hug: . Ikavaa kuulla.

Ruuan suhteen soin kaikkea, jopa graavi lohta (tosin vain palasen) kun se oli juuri nostettu vedesta eika pakattu mihinkaan vakuumiin. Pirkan tuore juustoista kaupan tati sanoi etta ovat pastoroitua tavaraa,!?, en ottanut asiasta sen enempaa selvaa, joten levittelin sita myos leivalle. taalla Philadelphia juustossa lukee selvasti etta pastoroitu tuote, mutta samaisessa purkissa suomessa ei ollut mitaan merkintaa. Paikalliset tuoremarjat oon syonyt ihan tuosta noin vain huuhdellut ensin ja kerran myos pakastemarjoja, mutta taidan lammitella ne sopan joukkoon tulevaisuudessa.

mimosa81 ma kertoisin kylla etta oon raskaana, jos olet paras mahdollinen niin voivat odotella kun tulet toihin aitiysloman jalkeen, mutta toinen mahdollisuus on se etta sut raakataan pois jatkosta, mutta eikos se ole jotain syrjintaa silloin? jos raskaus on syyna siihen etta et ole sovelias virkaan.

terkuin
LC 9+0, pahoinvoivana...

berry76, toivottavasti jaksaa pysyä matkassa mukana :hug:
Mimi :hug:
meille tarjottiin tänään kämppää 4h+k, ilman saunaa, nyt asutaan siis kaksiossa, täs vuokra nyt 610 ja neliössä ois 666...täytyy miettiä vielä,ja harkita kunnolla...mies vaan sanoo et mitä me nyt niin isolla, ja meitä on nyt jo 3 keväällä sit 4..jos kaikki menee hyvin

Voi miten surullisia uutisia, Kuuhullu! Paljon toivoa Mimille ja Berrylle.

Nyt tuntuu vähän ontolta tulla tänne omien hyvien uutisten kanssa, kun joillain on iso suru ja huoli.

Kävin tänään np-ultrassa ja tuomisina on vain hyviä uutisia: "Kohdun sisällä on yksi sikiö. Elonmerkit ovat normaalit. Sikiö näyttää normaalilta. Raskaus etenee normaalisti, ei poikkeavaa nähtävissä ultraäänessä."

Pituutta mitattiin 5,4 cm ja niskaturvotusta 0,8 cm. Lapsiveden määrä normaali, sikiön liikkeet nomaalit. Sikiö vastaa viikkoa 12+0.

Varhaisultrassa rv 7+2 alkio vastasi viikkoa 7+5 ja nyt siis rv 11+3 viikkoa 12+0. Laskettua aikaa ei näillä heitoilla muuteta ja jatkan raskausviikkojen laskemista ihan entiseen tapaan viimeisistä kuukautisista. Tuo muutaman päivän heitto on ihan mahdollinen ja sitä tukevat voimakkaat alavatsatuntemukset, jotka täsmäisivät ajallisesti siihen, kun alkio kiinnittyy kohtuun.

Oli aivan ihana mieslääkäri. Ultrattiin sekä vatsan päältä, että sisäkautta. Siellä heilui kaksi jalkaa ja kaksi kättä, munuaiset löytyivät, samoin virtsarakko, nätti selkäranka, sydän oli niin kuin pitikin ja kuulin ensimmäistä kertaa sydänäänet. Syke taisi olla 150. Sain neljä kuvaa mukaan!

Kysyin, että ei varmaan vielä näe sukupuolta. Lääkäri sanoi, ettei uskalla sanoa mitään varmaa vielä tässä vaiheessa, mutta etsi hyvän kuvakulman ja antoi kuvan puhua puolestaan. Pikkuinen sojotin! Kuitenkin sanoi, että ei nyt tehdä tästä vielä pippeliä.

Täällä http://baby2see.com/gender/external_genitals.html on hyviä kuvia aiheen tiimoilta ja kun mennään kohtaan "Angle of the dangle", niin lääkärin nappaama kuva on kyllä lähes identtinen poikavauvan kuvan kanssa. Minullahan on ollut ihan alusta asti poikaolo, joka ei perustu mihinkään muuhun kuin ihan vain johonkin omaan intuitioon. Totuus jää nähtäväksi!

Nyt on onnellinen olo ja kävin juhlan kunniaksi ostamassa viimein ne mammafarkutkin.

Oma esimieheni on suhtautunut raskauteeni hyvin, vaikka olen ollut pitkällä sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi. Pahoinvoinnin takia kerroinkin hänelle jo aikaisessa vaiheessa. Teen pitkää sijaisuutta ja olen kuulemma edelleen vankasti ehdolla, mikäli uusia virkoja tulee auki. Äitiyslomallakin voi niitä hakea, ei ongelmaa. Valitettavasti joka paikassa näin ei ole ja voisin jättää tyynesti kertomatta raskaudestani, mikäli raskaus ei vielä näkyisi ja olisi oletettavaa, että jäisi raskauden vuoksi ulkopuolelle.

Kuuhullu, olen pahoillani. :'(

Nyt täytyy panna lusikka tähän soppaan, ja sanoa, että rauhoittukaa ihmeessä noiden syömisten kanssa. Eihän raskaana oleville ole kuin pari ehdotonta kieltoa ruuissa ja joitakin kohtuullistamissuosituksia. Jokainenhan tietysti itse päättää, mitä suuhunsa pistää, mutta jos huolehtiminen alkaa jo haitata normaalia ruokailua ja elämää, niin uskoisin, että siitä on vauvalle enemmän haittaa, kuin homejuustosta, kalasta tai salmiakista.

Luonnollistahan se varmasti on olla huolissaan, mutta jokainen tietää, että keskenmenoa esimerkiksi on todella vaikea aiheuttaa itse. Minä ainakin syön sitä, mikä hyvältä maistuu. :p

Pahoittelut mimi! :hug: Berry: miten sulle kävi?

T-74: kiva kuulla myös hyviä uutisia. Itsekin olen miettinyt tuota sukupuolijuttua, kun papereissa luki ettei sitä tutkita. Sanovatko sitten yleensä kuitenkin jonkun arvion jos haluaa?

Täällä ei kuulu kummempia. Pahoinvointia ei ole kauheesti enää ollut ja tuntuu että väsymyskin olis jo vähän väistymässä.

mitenkä voi olla mahdollista! kun kuukautisten mukaan mulla menis nyt jo 12 viikko, mutta alkion koon mukaan mulla on nyt 9+1 viikko...ja olen käynyt jo 2kertaa ultrassa eikä ne lähtenyt muuttaan LA aikaa joka olis menkkojen mukaan 5.5...kuulostaa hieman oudolta, ja oon itekin sitä ihmetellyt, viimeks tosiaan kun kävin siellä ultrassa ja kysyin muutetaanko LA aikaa niin sanoi vaan että ei. :/

No soitin äsken terkalle ja sain ajan sydänäänten kuunteluun 5.11, kun mulla on vasta 4viikon päästä se np-ultra ja lääkäri, pääseepähän ainakin kuunteleen :)

öklöö oloo ei enään ole, väsymys jatkuu, selkä on tullu aika kipeeks :/

Berry: mitenkä sulla menee??

:ashamed: Voih, miten taas näin paljon huonoja uutisia...Yrittäkää jaksaa :hug:
Miten berryllä menee?
Minä olin eilen siellä lääkärineuvolassa ja kaikki oli kuten pitääkin; paino sama kuin viime kerralla, paineet ok samoin pissa, paikat kiinteät ja kiinni (niinkuin toiv. vielä seuraavat 25 viikkoa...) ja mikä tärkeintä, pieni sydän jumpsutteli vinhasti :heart:

Äippä ja nytty 10+1

Tervehdys kaikille.

En ole hetkeen ehtinyt kirjoittelemaan, mutta ahkerasti olen teidän muiden kirjoituksia käynyt lukemassa.

Pahoittelut kaikille takapakkia kokeneille. Ja paljon tarrasukkia kaikille oireileville.

Manantaina oli eka neuvola. Täyteltiin ne kaikki laput ja otettiin verinäytteet, verenpaine ym. rutiini jutut.

Ensi viikolla on ensimmäinen lääkäri.

Täällä päin näyttää olevan tarjolla np-ultra + veriseula viikolla 11+1-12.
Toinen ultra (rakenne) viikolla 19-20.

Etova ole oli hetken jo poissa, mutta palasi maanantai aamuna ja jouduin pönttöä tervehtimään.

Ensi viikolla olis hammaslääkäri ja vaiva on isohko niin, että vaatii puudutusta, katsotaan nyt miten muijan käy...

Vielä ei olla kerrottu ilo uutisesta, kun viikkoja kuitenkin on vasta 8+1.

Kuuhullu voimia!

Minut voi poistaa listalta. Ultrassa ei löytynyt mitään kehityskelpoista, ilmeisesti heti raskauden alussa kehittyminen loppunut tai sitten se mitä ehti kehittyä, poistui vuodon mukana. Viikon kuluttua kontrolliultra, seurataan raskaushormonin poistumista. Ilmeisesti kaavintaa ei tarvitse tehdä, koska raskaus oli niin alussa.

Kaikille mukavaa odotusta ja masun kasvatusta!

Berry: olen tosi pahoillani puolestasi :heart: :hug: Paljon voimia sinulle ja miehellesi.

omanapa: mun tekee pahaa alkaa puhua itestäni kun toinen on saanut kamalia uutisia :ashamed:
Aamulla kävin kontrolli pissin viemässä neuvolaan kun oli joku aika sit tulehdus...samalla täti kuunteli sydänäänet...siellä se pieni sydän jumputti 150 - 160 ja karkaili aina paikaltaan kun toinen yritti kuunnella...

helpotti omia pelkoja nyt odottelen sitten ultraa perjantaiksi =)

Poika04&papu 10+3

Voi Berry, iso :'( ja :hug: Voimia ja jaksamista, eipä tässä muuta osaa sanoa.
Meidän tulee sua ikävä!

Ihanaa kuulla hyviä uutisia T-74 ja Poika04
).( Tänään taas pitkästä aikaa otin lähikontaktin kylppärin posliinikalustoon ja juttelin sinne norjaa. Mä jo kuvittelin että oksetukset on ohi, kun koko viikolla ei ole tarvinnut oksennella, mutta näköjään ei. Ja iltapäivällä se lääkäri... Voi että jännittää, kun tuota vuotoa on ollut. Voi miksi se ei voinut olla heti aamusta, niin ei olis tarvinnu jännittää koko päivää!
Me ei vieläkään tiedetä, halutaanko tietää sukupuoli vai ei...

Mukavaa keskiviikkoa kaikille

t. Mimosa ja omppu 11+3

Voi itku Berry :'( Voimia tulevaisuuteen. Useammalla on nyt lähipäivinä ollut huonoja uutisia tullessaan. Toivottavasti nämä loppuisi nyt tähän! Näillä viikoilla menetykset on toki vielä mahdollisia, mutta kuitenkin vauva-ajatukseen on jo ehtinyt tottua. Voi helvetti miten epäreilua!

Berry, kuuhullu ja mimi Kovasti voimia teille kaikille! Ja iso :hug: jokaiselle! :'(

Kamalasti näitä surullisia uutisia kerrallaan. Toivottavasti muut nyt pysyy matkassa!

Mutta onneksi sentään hyviäkin uutisia T-74 ja Poika04 =)
Varmasti ihanaa kuulla hyviä uutisia.
Mulla ois vielä viikko sinnittelyä ja sitten olisi se ultra. Neuvolakin on vasta ens kuun puolella joten sydänääniäkään en kuule ennen ultraa. Mutta kai mä jotekin viikon kestän.
Tarvii vaan ajatella että jos kaikki ei ole hyvin niin sitten ei ole...kun ei sille tässä vaiheessa oikeen mitään voi.
:/

Mutta niin kauan on kaikki mainiosti kunnes toisin mainitaan.
=)

Me saatiin pitkästä aikaa nukkua koko yö heräämättä ja aamulla heräsi pinniksestä tosi hyvä tuulinen tyttö. Meillä siis kaikin puolin hyvä aamu ollut. Itselläkin paljon parempi olo kun sai nukkua oikeen kunnolla...edes vessaan en herännyt ja se on jo paljon. :D

Mä en ole muuten vieläkään hakenut niitä vitamiineja vaikka jo kuun alussa niitä piti alkaa popsimaan. :ashamed:

Mä en ole varma kysytäänkö tässä raskaudessa lainkaan sukupuolta. Ensimmäisessä kysyttiin neljästi ja joka kerta sanoivat tytöksi. Mutta silti mulla oli loppuun asti poika olo enkä ainuttakaan tytön vaatetta tms. ostanut. :D

Ei sillä sukupuolella kutenkaan mitään väliä ole kunhan vaan saisi terveen lapsen! Ja toukokuussa se sitten viimistään selviää.

Mutta nyt viemään tyttöä päikkäreille!
¨
Hyvää keskiviikkoa kaikille!!! :flower:

-Liro ja papu-

(Ei mennyt muuten ekassa raskaudessa aika lähellekään näin nopeasti mitä nyt menee)

Alkuperäinen kirjoittaja mouku80:
T-74: kiva kuulla myös hyviä uutisia. Itsekin olen miettinyt tuota sukupuolijuttua, kun papereissa luki ettei sitä tutkita. Sanovatko sitten yleensä kuitenkin jonkun arvion jos haluaa?
Kävin yksityisellä ja lääkärimies vaikutti niin mukavalta, että uskalsin kysyä. Olen käsityksessä, että yleensä ei varsinkaan näin aikaisessa vaiheessa mielellään arvailla mitään. Ei minunkaan lääkärini siis ottanut kantaa vielä, näytti vain ruudulta tämän hetken tilanteen sillä sektorilla ja otti kuvan muistoksi. Voidaan kotona spekuloida keskenämme. :) Minusta se on kyllä pippeli ja kun mies vertasi netin kuviin, ei voinut olla eri mieltä. Katsotaan parin kuukauden päästä, mitä rakenneultrassa näkyy.

Jännä, miten monella pahoinvoinnissa on ollut samanlainen aaltoliike kuin itsellänikin. Kyllä oli pettymys, kun oksetus tuli takaisin! Mutta en sitten lopulta oksentanut kuin kahtena päivänä uuden aallon aikana ja nyt pahoinvointi on jo paljon paremmin hallittavissa omilla syömisillä. Tuntuu kyllä, että pitää koko ajan syödä jotain.

Berry, olen tosi pahoillani!

Yhteistyössä