TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

Annastiina: tuosta itku herkkyydestä..mä luin meidän pojalle miinaa ja manua ja mulla alko valuu kyyneleet kun oli joku "herkkä" kohta :D Sillon kyllä ajattelin et ei himpskatti mun hormoonit kyllä nyt viskaa ja pahasti..

pitäisi laittaa tuli uuniin sais lämmintä sisään..pidin tuossa ihanat päikkärit kun niin mahottomasti rupesi painostamaan.

vois tietty myös vähän siivota kun ympärillee tässä kattelee niin onpas hallittu kaaos :whistle:
 
Hain eilen n:la lääkäriltä sairaslomaa pahoinvoinnin takia ja se kirjotti ens perjantaihin saakka sitä. Samalla tehtiin se alkuraskauden lääkärin tarkastus kun se olisi ollut ensiviikolla. Mutta en ainakaan itse tullut "hullua hurskaammaksi" Viikkoja on 10+6 ja ei edes yrittänyt kuunnella sydänääniä :/ Onneksi ens viikon tiistaina on np-ultra varattu yksityiseltä.

Nyt on vaan niin masentunut kun mies soitti viiden aikaan yöllä et on sairaalassa ja on saanut jonkun kohtauksen :'( Yritä sen jälkeen nyt sitten nukkua.. Kun piti mennä katsomaan niin ilmoitti että pääsi jo pois. Epilepsia on palannut. Että on kivaa :(
 
Hei siskot ja kiitos monista lohdutuksista,joita olen saanut. Tilanne on nyt se, että vaavi on jäänyt kehittymättä ja huomenna kätilöopistolla kaavinta. suurin suru ja ikävä on jo takana, mutta kyllä tämä koville ottaa. Iloisempiin asioihin...teemme tänään tarjouksen isommasta asunnosta ja kaikki näyttää kuitenkin kolahtavan kohilleen. sovittiin miehen kanssa, että pidetään taukoa reilusti nyt vaaviasioissa ja keskitytään siihen mitä meillä on. Teille kaikille toivotan ihanaa odotusta ja käyn välillä kurkkimassa vointejanne.
 
Hei vaan kaikille

Mie olen esikoista odottava äityli ja aikasemmin kirjotellu tuolla km:n jälkeisen vauvakuumeen turinoissa. Nyt haluaisin liittyä teihin, joita on kohdannut sama ilouutinen kuin minuakin elikkä mahdollisuus tulla äidiksi :heart:

Pahoitteluni ja voima :hug: kaikille, jotka ovat kokeneet kovia, singa sulle hyviä vointeja ja enkeleitä mahdollista seuraavaa raskautta varten! Itsekin pelkään tietysti, että onko sikiö kunnossa kun viimeisestä ultrasta alkaa olla kuukausi aikaa.

Itse olen viikoilla 10+5. Reilun viikon päästä olisi np ultra ja siellä varmistuu tuo ennustettu laskettu aika eli 3.5. Jännittää kovasti. Lisäksi olen lähdössä viikon päästä perjantaina Turkkiin ja sekin hieman pelottaa kaikin puolin. Mie olen kans oksentanu jo monta monituista viikkoa, toisina päivinä moneenki kertaan ja toivomus olis, että alkais kohta hellittää. Sehän kertoo vain, että istukka voi hyvin-toivottavasti sikiö on saanut tarvitsemiaan ravintoaineita.

Kirjoittelemisiin :wave:
 
Mun pahoinvointi on äitymässä, tosi pahaksi... yököttää ja väsyttää. Hassua se, että viimevuonna samaan aikaan oli samat fiilarit. Mutta että... tää on niin vaan taas tätä huonoa oloa.
Mieli tekee näkkäriä, sulatejuustolla, sinapilla ja suolakurkuilla ja pakko olis saada sisupastilleja. Yölläkin pitäisi varmaan käydä jaakapilla, ettei maha mene ihan tyhjäksi, se nimittäin oksettaa kun syö tai juo tyhjään mahaan.
Monilla alkaa pahoinvoinnit hellittää... ihanaa teillä, sit alkaakin se energia vaihe. Voi alkaa nauttimaan odotuksesta.




 
Singa :hug: Kiva kuitenkin että ajatukset ovat jo tulevaisuuteen päin,onnea asuntokaupoille ja kaikkea hyvää :wave:

tmvk:Ikäviä uutisia :hug: Toivottavasti miehelläs nyt kaikki ok :heart:

Täällä ei kummempia...töissä käynti verottaa energiaa ja voimia,mutta pakko se on yrittää. Pahoinvointisuutta silloin tällöin,mutta melko lievästi... Kovasti jo ootetaan np-ultraa... :heart:

Niin ja hampi lääkärille pitäis mennä,yök :x
 
singa :hug:

Huomenta!

Täällä menee samaa rataa kuin ennenkin. Ei mitään uutta auringon alla siis. Kovasti odotan ultraa, tulee homma todemmaksi.

Eilen sain ea-kurssin suoritettua hyväksytysti. Nyt ei tarvi iltaisin enää mennä opiskelemaan, tuntunut jotenkin hirmu väsyttävältä nyt vaikken päivätöissä käy. Antaa tuo pikkumies kyllä ihan kiitettävästi touhua ja kotihommat siihen lisäksi.

Mulla on maanantaina hammaslääkäri, hoidossa oon käynyt parin juurihoidon takia. Nyt pitää vaan ilmoittaa, että on raskaana, eivät ilmeisesti voi röngtenkuvaa ottaa juuresta sitten. Mulla on turkasen huonot hampaat, joudun joka vuosi käymään hammaslääkärissä, yleensä vielä samat hampaat aina uudestaan vaivaa. Jospa nyt kuitenkin sais ne kuntoon ennen ihan loppuraskautta, mulla on aina hirmuisen vaikea ja huono olla selällään sitten, kun maha on kasvanut jo enemmän. Edellisessä raskaudessa piti aina kesken hoidon päästä ylös, ei siis sitä paria kymmentä minuuttia voinut selällään olla. Ultrassa myös, siis joskus rv25 piti kyljellään ultrata, kun muuten oli niin huono olo.

Jänskättää kyllä, miten nopeasti maha lopulta pullahtaa näkyväksi. Tosin pystyn vaatteilla aika paljon peittämään ja tällä mun vararavinnolla. Nyt tuntuu selvästi kohoama läskin alla, eli jotain siellä kasvaa :heart: Varmistus vaan pitäis saada.

Mutta täällä ois taas pyykin täyteinen päivä odottamassa, myös imuria pitäis heilutella. Mukavaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua kaikille. ( Täällä oli muuten -7,5 astetta pakkasta äsken )

 
Moikat taas
Mitenkäs teillä joilla on ollut raskauden aikaista vuotoa, onko tullut hyytymiä? Nimittäin mullahan on vuotoa (runsastakin) ollut nyt tämän viikkoa, rv7. Ja ikävä kyllä hyytymiäkin on tullut. Ajattelin vain, että kertooko se nyt jotain keskenmenosta.. Ultra-aikaa en ole saanut edelleenkään, lääkärit kiireisenä. Toivottavasti jo ensi viikolla varmistuisi. Itse olen jo ajatellut aika todennäköisenä keskenmenoa, hyytymien takia. Eipähän tule eläteltyä liikoja toivoja... :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja wannabe mum:
Itse olen viikoilla 10+5. Reilun viikon päästä olisi np ultra ja siellä varmistuu tuo ennustettu laskettu aika eli 3.5. Jännittää kovasti.
Tervetuloa mukaan! Meillä onkin sama laskettu aika. :)
Tervetuloa myös muille äskettäin seuraan liittyneille!

Paljon voimia ja lämpimiä ajatuksia Henriikalle ja Singalle! Samoin tmvk:lle.

Joka viikko odotan, että nyt pahoinvointi lakkaa ja pääsen viimein takaisin arkeen ja töihin. Vaan taas oli nöyrryttävä ja soitettava uusi aika lääkärille sairasloman jatkamiseksi. Harmillisin takaisku on ollut se, että melkein kaksi viikkoa poissa pysynyt oksentelu tuli tiistaina takaisin. Sitä ennen jo hetkittäin helpottanut pahoinvointi palasi ympärivuorokautiseksi, mutta kuvittelin siltikin pahimman olevan jo takana.

Tein myös sellaisen peliliikkeen, että mielenrauhan saamiseksi varasin ajan yksityiselle np-ultraan ensi tiistaiksi. Neuvola antoi np-ultran ihmeen myöhälle (rv 13+2) ja asia on vaivannut mieltä. Lisäksi neuvolalääkäriin on vielä ikuisuus ja varhaisultrasta jo sen verran pitkä aika, että alkaa väkisinkin miettiä, onhan kaikki edelleen kunnossa. Nyt siis vastauksia luvassa jo huomattavasti aikaisemmin. Mieli keveni heti, kun sain ajan varattua.

Ei siis ole tämä pahoinvointi mikään autuaaksi tekevä oire, joka varmistaisi odottajan mielessä, että kaikki on hyvin. Enkä kyllä voi toivoa tällaista pahoinvointia kenellekään. Kaipaan ihan hillittömästi tavallista arkea ja toimintakykyä.

Poika04 kyseli, lähteekö miehet mukaan ultraan. Meillä ei ole ollut ainakaan vielä mukana. Työn vuoksi aikatauluja on vaikea järjestää ja olen muutenkin tykännyt mennä itsekseni. Miehelle tämä on sopinut, vaikka ottaisi kuulemma vaikka palkattoman vapaan, jos haluaisin hänet mukaan.

Varsinaista työnimeä meidän tiitiäisellä ei vieläkään ole, mutta raskausviikkoja on tänään kasassa 10+6.
 
Tervetuloa uudet!

Täällä elämä hymyilee, vaikka pahoinvointi edelleen kyllä vaivaa... Mies oli eilen täällä työhaastattelussa, ja nyt näyttää vahvasti siltä, että piakkoin päästään taas muuttamaan saman katon alle! :heart: :D
Alkaa jo jurppia tämä arjen erillisyys ja perjantain ja sunnuntain auto/junamatkat 4 tuntia suuntaansa. Haastattelija olisi allekirjoittanut sopimuksen ihan heti, mutta mies haluaa ensin jutella nykyisessä työpaikassa, että millä aikataululla sieltä pystyy lähtemään. JES! Kyllä asioilla on tapana järjestyä! Ja ens viikon oon etätöissä, joten päästään taas saman katon alle.
Ja huomenna on luokkakokous, jossa tapaan taas 10 vuoden jälkeen ala- ja yläasteen luokkakaverit! Nice!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
onnea mimosan kotiin iloisitsta uutisista :flower:

T74 munkin tekisi mieli tilata yksityiselle aika katselemaan vielläkös se meidän papunen siellä jaksaa eleskellä...mutta en tiiä raaskinko...mutta kauheesti himottas :D

Täällä ollaan jo aamusta oltu reippaasti liikkeessä oltiin lapsukaisen kanssa uimassa..ja mukavaa oli =) Kiva viettää pojun kanssa aikaa näin viikollakin kun on vähän lomaa nytten tiedossa. Ja jos kaikki menee hyvin ja papu sieltä meidän perheeseen saapuu nii voi alussa se imettämis rumpa nielasta niin paljon aikaa et ois hyvä nyt antaa sitä aikaa tuolle esikolle...

On muuten ihana sää ulkona sellanen vähän kirpakka ja ihanan aurinkoinen =)

Poika04&papu 9+5 ( kohta loppuu alkio aika ja pavusta tulee sikiö =) )
 
Mimi76 Noista vuodoista piti sulle vastata, mutta niin täynnä omaa iloani oli, että unohdin...
Mulla siis vuotoja on ollut melkein koko ajan, välillä runsaampaa, välillä vähäisempää. Mulla lääkäri sanoi, että jos vuoto on yhtä runsasta tai runsaampaa kuin kuukautiset ja tulee hyytymiä, on se usein merkki keskenmenosta. Mulla on siis tullut menkkoja vähäisempiä määriä, mutta mukana on kyllä ollut myös pieniä hyytymiä lähinnä kun vuoto on ollut vähenemään päin, ja hyytymät selkeästi vanhaa verta klimppiintyneenä. Eli ei siis semmosia tumman helakanpunaisia hyytymiä.
Mutta siis mulla vuoto on tullut ihan tiputtelemalla, ei vaan pyyhkiessä, mutta ei siis menkkamääriä. Ja yllätyksekseni oon kuulu, että myös siskolla ja veljen vaimolla on yhteensä 5 tervettä lasta, joiden jokaisen raskauksien aikana on tiputellut.
Mä luulen, että vuoto on paljon yleisempää kuin sanotaan, koska monet ei edes muista mainita vuodosta, kun näkevät kaiken olevan hyvin esim. ultrassa.

Kiitti T-74 ja Poika-04!

t. Mimosa ja Omppu 10+5
 
Huoh, meillä on päivät ollu yhtä kaaosta, eikä mun paha olo ole helpottanu asiaa sitten yhtään. Kävin ostamassa apteekista inkivääritabletteja ja onneksi on olo helpottunut! Jotenki vielä niin uskomaton olo tän tulokkaan suhteen, ihan yllättäen päätti ilmoittaa tulostaan. Miehellä on kova sulatteleminen tän asian kanssa, ja seki tekee mun oloa vaikeaksi. Esikon ja tän toisen ikäeroksi kun ei jää paljoa... puoltoista vuotta noin.
Kovasti miettiny miten sitä jaksaa, jaksaako sitä?
Ens viikolla onneksi on ultra, se tekee tän sitten niin todelliseksi et sen itekki helpommin uskoo ja saa tietää miten masussa voidaan.
Aah, nyt poika heräs, pitää lähtee=)
 
yksi pieni kysymys viellä mulle on ilmennyt vähän epämielyttävä vaiva mua röyhtäytyttää ihan kauheesti...ei kyl ilkee paljoo jossain työpaikalla lasketella kunnon possu röyhtiksiä...joten on kauheesti vaan nieleskeltävä..Onkohan kellään muulla tällaista?
 
Joo poika04! Toi on ihan hirveetä. Ja joskus vaan se tulee semmosella voimalla, että ei auta, tulee ulos asti, ja äänen kera :ashamed: Ihan kamalaa... Ja mäkin oon opetustyössä, niin on nyt vähän ihmeellistä, että opettaja aina välillä vähän röyhyttelee :LOL: Eli täältä löytyy yksi kohtalotoveri :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja poika04:
yksi pieni kysymys viellä mulle on ilmennyt vähän epämielyttävä vaiva mua röyhtäytyttää ihan kauheesti...ei kyl ilkee paljoo jossain työpaikalla lasketella kunnon possu röyhtiksiä...joten on kauheesti vaan nieleskeltävä..Onkohan kellään muulla tällaista?
Täällä! :eek:

Tuli muistaakseni niinkin aikaisessa vaiheessa kuin ennen pahoinvoinnin alkamista (alkoi rv 6+0). Kaikenlaista närästykseen viittaavaa vaivaa on ollut ja hikka tulee myös kamalan helposti. Närästyspulmissa Rennie on auttanut aika hyvin, välillä on helpompaakin.

Tuosta yksityisestä ultrasta vielä - aattelin sen vähän lohtunakin, kun oksetukset tuli takaisin ja samoin mietin, että enpä ole täällä ykäillessäni päässyt moneen viikkoon juuri mihinkään rahaa syytämään, joten oli helpompi sallia tämä luksus itselle. :)

Inkivääritableteista tuli mieleen, että olen ostanut kaupasta inkivääriä ja kuorinut paloja juomaveden sekaan. Hyvää minusta! En tiedä, auttaako pahoinvointiin niissä määrissä, mutta onpahan vähän yritetty sitäkin.
 
Meillä on esikoinen taas flunssassa ja mullakin vähän kurkussa tuntuu. Lisäksi nielussa on niin paljon limaa, että jo se tekee pahanolon aamulla :x

Tänään oli eka neuvola ja kaikki hyvin. Sydänääniä ei vielä kuulunut, mutta en sitä osannut odottaakaan. Lääkärineuvola on reilun kahden viikon päästä ja sittenhän ne pitäisi jo kuulua hyvin =)

Rakenneultraan päästään ennen joulua, ihanaa :heart: Ajattelin kuitenkin varata sen np-ultran yksityiselle ja käydä siellä kurkkaamassa pikkuista piakkoin. Tuo esikoinen kun vie niin paljon energiaa päivisin, ettei raskausoireita edes ehdi aina huomata (pahoinvointia lukuunottamatta) ja välillä mietiin, että onkohan siellä masussa edes ketään :D

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville ja muidenkin oireiden kanssa painiskeleville :hug: Uusille tervetuloa mukaan :wave:

Wilhelmiina 9+3 :heart:
 
Tervehdys kaikille!

Ihan ensin pahoittelut Henriikalle ja Singalle :hug:

Ja uusille tervetuloa! :flower:

Viikko on ollut melkoinen. Pientä sanaharkkaa miehen kanssa jne. Sitten tuli korvatulehdus, joka ei meinaa helpottaa millään :( Onneksi viikonlopuksi näyttäisi asiat alkavan sujua normaaliin malliin. Saa levättyä ihan kunnolla, kun on niiiin vetämätön olo, että ei muusta väliä. Ihan kummallista, kun normaalisti on aina jotain touhuamassa, niin nyt on semmoinen perästä vedettävä lahna, että huh huh.

Meille tuli myös kutsut kumpaankin ultraan; toinen oli 24.10. ja toinen joskus marraskuussa. Mies lähtee mukaan katsomaan pientä ihmistä, kiva mennä yhdessä, vaikka pelottaakin se mitä sieltä löytyy..

Toi röyhtäyttäminen on tosi ärsyttävää, minulla sama vaiva, mistä ihmeestä se sitten tuleekin. En tiedä voisiko sitä jotenkin ehkäistä. Ei oikein viitsisi syödä närästyslääkkeitä, kun siitä ei ole kyse. Kummallista tuossa on se, kun se on täysin hallitsematonta. Nooh, onneksi se tulee ylä- eikä alapäästä :ashamed:

Loistavaa viikonloppua kaikille. Nautitaan nyt näistä kirpakoista syyspäivistä :)
 
Haleja täältäkin vastoinkäymisiä kokeneille :hug:

wannabe mum tervetuloa mukaan. Oletko minnepäin Turkkia menossa? Minä kävin kavereiden kanssa Alanyassa toukokuussa ja mukana seurueessa oli yksi raskaana oleva. Silloin hänellä oli 3kk takana ja kaikki meni meillä loistavasti hänen vointia ajatellen. Oi ku ois ihana päästä lämpimään köllöttelemään auringon alle. Laittaisin lasit silmille näin B)

berry76 kannattaisko sun oottaa vielä muutama viikko ennen hammashoidon jatkoa sillä mulle neuvolatäti sanoi että puudutusta ei suositella ekan 3 kuukauden aikana. Yleensä kuulemma hampaat ois hyvä hoitaa 2. kolmanneksen aikana.

T-74 minäkin varasin ylimääräisen ultran tänään. Käytiin kyllä jo rv 6+4 ultrassa mutta sain np-ultra ajan vasta 6.11 eli vielä 4 viikon odotus sinne :kieh: Mulla on ollut oireet melko mitättömiä ja haluan varmistaa että kaikki on ok ja toivottavasti se tois itselleni mielenrauhan. Mulla on mies ollut mukana kaikissa tähän astisissa jutuissa. Tää on niin uutta meille molemmille.

Eka neuvola oli siis pari päivää sitten ja eka lääkärineuvola 26.10. Tässä on tullut paljon kalenterimerkintöjä tuleville viikoille :p Joo ja mulla kans tuota röyhtäilyä/närästys oiretta ollut alusta asti. Vieläkö siihen yhdistää haukottelun niin kattovat kait nuo työkaverit ihmeissään...

näpsy & toukka
rv8+5
 
näpsy En tarvi puudutusta, koska hampaasta on jo juuret kertaalleen rassattu. Toki mainitsen asiasta lääkärille, saa sitten sanoa, jos ei voikaan. Olen jo kerran joutunut aikaa siirtämään ja jos taas joudun, se menee varmasti joulukuulle. Olisi mukava saada jo hampaat hoidettua valmiiksi. Lisäksi kun on juurihoito kesken, senkin takia on vähän pakko käydä.
 
Röyhtäilystä, mulla kanssa runsasta. Usein tulee myös sellaisia pienempiä nykiviä röyhtäisyjä. Täälläkin pahaolo jo kertaalleen helpotti ja nyt on tullut takaisin. Mutta olen ollut paljon pirteämpi töissä kuitenkin ja sekin tuntuu suurelta edistykseltä.


Mimi vuotoa voi joskus ihan normaalisti olla. Minullakin oli viikko sitten ja ultrassa varmistettiin, että kaikki hyvin. Milloin olet ultraan menossa? Se on oikeastaan ainoa tapa varmistaa asia. Toivottavasti kaikki on hyvin. Halaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katrinainen:
Mimi vuotoa voi joskus ihan normaalisti olla. Minullakin oli viikko sitten ja ultrassa varmistettiin, että kaikki hyvin. Milloin olet ultraan menossa? Se on oikeastaan ainoa tapa varmistaa asia. Toivottavasti kaikki on hyvin. Halaus.
Tiistai iltapäivälle sain ultra-ajan. Sinne asti saa murehtia ja miettiä... :( Täytyy pitää päivät toimeliaina, ettei tule liikaa asioita ajateltua. :headwall: Epätietoisuus on pahinta.
 
Tervetuloa uudet:wave:

Mimi,toivotaan että kyse ei ole keskenmenosta...itselläni siihen liittyi koko keskivartalon turruttava kipu ja viikko kivuista alkoi vuoto,ensin niukkana ja sitten runsaampana... Sehän tässä alkuraskaudessa on että mistään ei voi olla varma,voi olla normaalia tai sitten ei. Suosittelen yksityisellä ultrassa käyntiä,jos vain mahdollista...

Täälläpäin on sitten nopea toiminta :) tänään tuli kutsu np-ultraan ja se olis 30.10... ihana nähdä taas kutvonen.

Tänään tapahtui myös kuvottavia asioita,nimittäin oksensin oikein kunnolla aamiaiset pihalle... :ashamed: Just kun ajattelin että helpottais...

Repa ja kutvonen 8+4
 

Yhteistyössä