Annastiina69 poika syntyi 35+0, eli verenpaine alkoi kotona nousta 33+5. Laitoin vähän huonosti tuohon edelliseen viestiin.. Hyvänkokoinen oli, mutta hengityksen kanssa ongelmia. Osahan noilla viikoilla pääsee ilman tehohoitoa suoraan osastolle. Vauva voi ilmeisesti ihan hyvin vielä, kun sektio tehtiin, mutta mun vointi siis huononi nopeasti eikä paineet pysynyt kurissa kovasta lääkityksestä huolimatta. Itse asiassa synnytystä yritettiin käynnistellä, eli siis alatiesynnytystä yritettiin, mutta tilanne oli niin epäkypsä kohdunsuulla ettei juuri mitään saanut tabletit aikaiseksi. Niin, mulla kävi ne paineet korkeimmillaan 218/120, olin magnesiumhoidossa ja päivystävä kirurgi sitten teki sektiopäätöksen. Myös valkuainen hyppäs päivässä 6 yli 12. Nuo pissakannut tuli mullekin tutuksi. Varsinkin, kun vauva oli syntynyt ja turvotus lähti, voi sitä pissan määrää. Välillä piti yölläkin käydä hakemassa lisäkannu, kun loppui tila kesken. Mulla kertyi painoa yli 10 kiloa myrkytyksen takia ja se kyllä lähti nopeasti. Mutta eipä sen enempää tuosta. Tietenkin mielessä liikkuu nyt enemmän, kun on taas raskaana. Nyt kuitenkin verenpaine on ollut tosi hyvä, ehkä vähän jo alhaallakin, vaikka vaan tuon 50mg lisättiin lääkitystä. Mutta oma vointi siis on hyvä.
Me jätettiin nyt kuopukselta tutti pois. Kaksi yötä on ilman jo oltu. Vielä näkee, että mielessä on, siis kun nukkumaan ollaan menossa. On jopa sanonut tutti tai sinne päin, kun tietää, että on unien aika. Onneksi ei viime yönä tullut enää itkukohtausta, eka yönä piti itkeä aika kauan ennenkuin rauhoittui. Tänään on myös korvakontrolli, nyt on taas parina päivänä nenä vuotanut, mutta jospa ois kuitenkin terveet korvat.
Illalla on ensiapukurssin viimeiset tunnit ja testi myös. Vähän oon yrittänyt kertailla, mitä tunneilla on opetettu. Helmikuussa menen ea2-kurssille.
Ultrasta, mulla siis on se viimeinen päivä tätä kuuta. Hankalaa on se, että mies on aamuvuorossa silloin eikä tuolle meidän nuorimmaiselle ole hoitajaa. Onneksi siihen on nyt vielä aikaa, voi suunnitella jonkun verran miten onnistuis. Jos ei muuten, täytyy ottaa rattaat ja leluja mukaan ja toivoa, että poika viihtyis sen aikaa rattaissa ja leikkisi. Se huone vaan on aika pimeä eli saa nyt nähdä..
Eilen kuulin, että mun tädillä on abc-resistenssi (geenivirhe) eli siis altistaa veritulpille. Koko tarinaa en jaksa kertoa, mutta serkulla tuli sektion jälkeen komplikaatioita eli vuoti kohdussa ja tehtiin uusi leikkaus. Osittain tämän kaiken seurauksena sai veritulpan jalkaan ja keuhkoihin. Löytyi sitten tuo geenivirhe ja tutkittiin myös vanhemmat. Ja siis koska löytyi meidän suvun puolelta, voi koskettaa meitä muita serkuksiakin. Hyvähän tuo on tietää, jos tässä jotain tulee, niin osaa ainakin kertoa tuosta. Vaikka siis mahdollista on, ettei sitä olekaan. Sisko siitä mulle kertoi, oli kysynyt serkulta asiaa. Sisko arveli, että hänellä varmaan on, kun on perinyt meidän äidiltä myös sen 'karvankasvugeenin' eli raskausaikana tulee runsaasti karvoja kasvoihin ja muuallekin kehoon. Eli siis perinyt kaikki huonot geenit
Tästä tais tulla nyt kamalan pitkä sepustus :ashamed: Mutta mukavaa torstaita kaikille!