TOUKOKUUN TOIVOTUT joulukuussa

London calling varmista et olet myös etusivulla kirjautunut sisään. Mulla se valittaa aina sitä ja sit ku kirjautuu sisälle niin kaikki ok. Olen keskusteluissa kirjautuneena, mutta kun menee kaksplus jutusta etusivulle niin en ole enää kirjautunut.. ihmetyttää välistä.

Pojalle iski silmätulehdus :headwall: Täytyy toivoa ettei se tartu nyt muihin. Olevinas omat silmät nyt kutiaa kokoajan, mut se olkoon luulotautia :LOL: Mut nyt hakee todistusta töihin.

tmvk ja toukka 19+0 ( puoliväli lähestyy )
 
no menin sinne keskustele osioon, ni tuli et käyttö estetty, ainoastaan jäsenille..ja mähän oon mielestäni jäsen...no ihan sama kun ei toimi niin ei toimi.

mä lähen tästä suihkuun, pääsen tänään miehen kaa istuun iltaa johonkin päin, ihanaa saa laittaa itsensä =)
 
Moikka taas..

Alkaa mennä totaalisesti hermot.

Mulla on ilmeisesti uusiutunut virtsatietulehdus/ei koskaan mennytkään ohi. Mutta kun taaskaan kukaan ei joko terveyskeskuksesta tai neuvolasta vaivautunut minulle asiasta ilmoittamaan. Tänään soittelin sitten varmuuden vuoksi neuvolaan, että mitä se minun viikon takainen kontrolli sanoi. Virtsassa verta, proteiinit +2 ja tulehdusviitteitä, mm..

Tää tauti on muhinut mussa jo aivan älyttömän kauan. Se ei parantunut ekalla antibiootilla, koska pissan väri on koko ajan ollut samanlainen (punertava aamuisin). Tämä tulehdus on muuten siis ollut täysin oireeton, joten on vaikea itse sanoa, onko hätä käsillä. Sen takia käydään kontrollissa !

Olen ihan rikki ja itkenyt koko yön (riidellyt ensin miehen kanssa). Sitten saan itkeä silmiä pois päästä tämän V*ittumaisen terveydenhuollon kanssa. Kukaan ei täällä päin ainakaan huolehdi ensimmäisestä odottajasta tai selitä mitään, mistä mikin johtuu. Jos jotain tän tulehduskierteen ansioista ja laiminlyönnin ansiosta tapahtuu lapselle..

Raivostuttaa ja surettaa vaan. Ja pakko jonnekin purkaa.. Kamala tunne, kun ensin riitelee miehen kanssa ja sitten vielä ei saa häntä kiinni kertoakseni tästä, kuinka pelottaa. Jotenkin on vaan totaalisesti tukea vailla.:(

Tyhmää, kun on vielä viikonloppu. Ei pääse edes yksityiselle lääkäriin perusteelliseen tarkastukseen. Maksoi mitä maksoi, en luota enää yhtään siihen, mitä julkinen puoli tarjoaa.

No tulipa purettua tämä nyt edes tänne. Toosi huono olo. En ole sitä sorttia, joka avautuisi terveyskeskuksessa kenellekään näistä tapahtumista. Vahinko on jo tapahtunut, jos on.. Täytyy toivoa parasta, että kaikki on kunnossa.

 
Heips!

Mulla kolmas lapsi syntyi rv 32. virtsatieinfektio aiheutti ennenaikaisen synnytyksen.(Supisteli ihan hirveesti ja vuosin myös verta) Lääkärit selvitti jotain, että infektio loi paineita kohtuun ja se aiheutti lapsivedenmenon (reikä kalvoissa niin, että tietyssä asennossa aina "falskas")
Jos eivät laittaneet viljelyä viimeisimmästä näytteestä, niin ihmeessä vie uusi näyte jotta saisit sitten kuurin vaivaan ja ei itse tarttis hirveesti huolehtia ja murehtia... kuitenkin on tosi tärkeää että vaiva hoidetaan. eivätköhän ne lekurit sit jo estolääkitystä mieti jos vielä sitten uusii...

T:palopi rv 20+5
 
Nykyajan terveyden huolto on valitettavasti siinä pisteessä, että kaikki pitää hoitaa itse. Volyymi poliitiikan jos olisi joku minulle reilu vuosi sitten kertonut, en olisi tässä tilassa selkäni kanssa :|

Toivottavasti pääset ko. vaivasta eroon mahd. pian. :hug:

Semmoinen tunne on ihan kamala, kun tuntee olevansa täysin ilman tukea ja yksin jonkun asian kohdilta. Koittele jaksaa, täällä pölpötellää muutenkin niitä näitä, miksei saisi sydäntään tänne purkaa :) :heart:
 
Heipähei!

Vihdoinkin pääsin tänne sivuille,eilen en enkä perjantaina...näytti vaan valkoista sivua :(

e rika: :hug: Tällästähän tämä just on,kaikki pitää hoitaa ite....Toivotaan kuitenkin että mitään vahinkoa ei ole tapahtunut :hug:

Ja sanottakoon nyt vielä kerran,kun sitä joku kyseli,että aion siis pysyä henk.koht. tällä palstalla,eli en ole liittymässä näillä näkymin kerhoon =)

Liikkeistä... Olen niitä odotellut kovasti,joskaan en ole huolissani,koska tiedän että monikaan ensiodottaja ei niitä vielä tunne näillä viikoilla...
Mutta sellaista outoa muljailua tuntuu mahassa silloin tällöin,voiskohan olla vauvan liikettä :p Näin haluaisin ainakin ajatella...

Ei täällä muuta...joulua odotellessa :xmas:

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa :wave: repa ja kutvonen rv17+5
 
e rika Mene ihmeessa vaikka ensiapuun tanaan ja valita etta oireet on pahentuneet ja sinulla on epamukava olo kun kokoajan taytyy rampata vessassa ja pissaaminen kay todella kipeeta, pyyda uutta naytteen ottoa ja uusi antibiootti kuuri.
Tata asiaa ei kannata vatvoa ja odottaa maanantaita. Tiedan kuika kurjaa on olla kun kunnon virtsis on paalla. kotikonsteja on juoda puolukka tai karpalomehua ja muutenkin nesteita. :hug:

Otin juuri joulutortut uunista ja keitin glogia. Eilen illalla hain merimieskirkolta salmiakkia, joten kylla rouvan kelpaa. Masussa ei liikkeita viela tunnu, mutta kovsti kuullostellaan.

viela siita kerhosta etusivulla nakyy etta olen kirjautuneena, mutta keskustelu sivu
sanoo etta kerho on vain jasenille tarkoitettu. Ihan samalla lailla mita Pieni tytin tylleroinen sanoo. Ihmetyttaa hiukan kun torstaina paasin lukeen keskudteluja. kuvat kylla naan oikein hyvin...

Nyt torttujen kimppuun :D

Lc ja Habana 16+6
 
Heippa hei!

e rika, onpas tosi ikävää :( Käy ihmeessä uudelleen lääkärissä, ettei asia jää vaivaamaan! Kannattaa hoitaa se kuntoon. :hug:

Repa, kyllä ne muljahtelut varmasti vauvan liikkeitä on :) Mullakin on oikeastaan vain muljahdellut mahassa tähän saakka. Kunnon potkuja vielä odotellaan :D

LC ja PieniTytönTylleröinen, en kyllä ymmärrä miksi ette enää pääse kerhon sivulle, kun olette sinne jo aikaisemminkin päässeet :eek: Tosiaan pitää olla ensin kirjautunut tänne Kaksplussan sivulle omalla nimimerkillä ja sitten erikseen vielä kirjautua sinne kerhoon. Silloin pitäisi päästä sinne keskusteluosioonkin. Muuten en kyllä osaa auttaa :/

Jos joku haluaa tulla mukaan tuonnne kerhoon, niin salasanoja saa kyllä edelleen :attn: Sinne onkin jo ihan mukavasti tullut porukkaa mukaan :)

Järjetön väsymys vaivaa koko ajan. Mietin, että pitäisikö käydä neuvolassa tarkistuttamassa hb, vai onko tämä vain univajetta... :| Onko muilla ollut kovasti väsymystä? Seuraava neuvolakin on vasta ensi vuoden puolella.

Voikaahan paksusti :D

Wilhelmiina 17+5 :heart:
 
weiss
Moikka kaikille! Käy e rika ihmeessä lääkärissä uudelleen. Mie oon oppinu, että välillä lääkäreiltä täytyy vaatimalla vaatia, että pääseepi kokeisiin, monesti oon ollu ite oikeassa, vaikka lääkäri on ollu eri mieltä. Kovana täytyy olla aina välillä. Kovasti täällä jo vauva potkii, liikkeet ovat jo oikeita potkuja ja on ihana seurata päivittäin, että kaikki on hyvin, kun vauva siellä tömpsäyttelee. Flunssasta koitetaan selvitä koko perhe, mutta eiköhän sekin tästä. Pikkasen on alkanu jännittää tuo rakenneultra, aika sinnekin lähenee. Kyllä nämä viikot menee nopiaan! Tuntuu, että juurhan tuon plussan sai ja ensimmäiset viikot oli menossa.. nyt jo puolväli häämöttää! Ei mitenkään malttaisi oottaa, että saisi tuon nyyterön syliin.. Pian se toukokuukin koittaa, tätä menoa ainakin. Mukavata sunnuntain jatkoa kaikille!!! :p :wave:

weiss ja pompula 17+5
 
Hei kaikille ja lämmin kiitos tuestanne. :hug:

Perjantaina soitin sitten vielä kertaalleen terveyskeskukseen ja sanoin olevani hieman huolissani tilanteestani. Sain tuoda vielä viimeisillä minuuteilla uuden näytteen, joka olikin sitten jo ihan selvä tapaus.. proteiinit noussut puolentoistatunnin virtsanäytteen perusteella jo 3+:lle, näytteessä sitä verta ja tulehdus päivänselvä. Sain uuden antibiootin, jonka aloitin jo samana iltana koko päivän annoksella.

Päätin kuitenkin, että maanantaina soitan yksityiselle, selitän koko homman ja kysyn, voisivatko perusteellisesti katsoa, onko kaikki kunnossa.

Täytyy sanoa, että musta tuntuu vieläkin, että väärää antibioottia sain. Pissan väri on edelleen samanlainen.. Täytyy kysyä sitäkin lääkäriltä, että onko se veri virtsassa (siis ihan silmin nähtävä) merkki tulehduksen jatkumisesta. Itse luulisin, että on.

Sovittiin muuten miekkosen kanssa, niin mieli on satakertaisesti parempi.:) Ja vauvan liikkeet tuntuu pitkin päivää aina välillä, joten se rauhoittaa oloa.:) Jotenkin sitä hätääntyi perjantaina ihan täysin.. Jotain tästä kuitenkin oppi: että vaikka vaivaksi asti soittelen näytteiden ja reseptieni perään joka päivä, jos homma ei muuten toimi.

Kiitti vielä neuvoistannekin.

:flower:

Ja asiasta toiseen: mä meinaan palloilla vähän molempien palstojen välillä, etten missaa mitään.:)

Mukavaa sunnuntaita!
 
Minäkään en ole päässyt tänne koko viikonloppuun. Nyt viimein. En ymmärää norjalaista tevreydenhoitosysteemiä. Kävin maanantaina yleislääkärillä ja olisin maksanut käyntini, mutta sanoivat koska olen raskaana ei mun tarvitse maksaa terveydenhoidosta. Perjantaina jouduin samalle lääkärille uudelleen. En sitten maksanut lähtiessäni ja nyt sain laskun. Hävettää, kun en ole mikään maksamattajättäjä normaalisti. :ashamed:

Nyt alkaa jo hiukan helpottaa, mutta edelleen kipeänä. Hyvä e rika, että sait lääkkeet. Toivottavasti helpottaa.
 
London calling mullakin on sellaista pistävää kipua nivustaipeen yläpuolella oikealla puolella. En usko sen olevan mitään kiinnikkeiden irtoamisesta johtuvaa, koska niitä tuntemuksia on kuvailtu viiltäväksi äkilliseksi kivuksi. Ei myöskään miltään supistuksilta tunne. Pikemminkin luulen, että joku/jokin painaa suoleen (olisko juuri paksusuoli tuolla alueella). Minulla on nyt varmaan viikon ajan ollut tuota pistävää kipua ja välillä se tuntuu kovemmin, välillä vähemmän. Luultavasti suolessa olevan massan määrä vaikuttaa kipuun. Eli pitäisi varmaan tarkkailla ruoka-aikojen ja kivun esiintymisen yhteyttä. Ostin myös luumuja, jos niillä olisi apua suolen toimintaan. Kuulostaako yhtään samanlaiselta kuin sinun ongelmasi?

Ja e rika: tuosta sinun sulkumerkkiongelmastasi. Olen huomannut, että jos laittaa peräkkäin ä:n ja sulkumerkin ) niin tulee hymynaama. Joku bugi varmaan. Eli jos haluaa että tomii oikein niin jätä välilyönti noiden väliin. Esimerkiksi (tässä) (tässä ) ensimmäinen on kirjoitettu sulkumerkki heti ä:n perään, jälkimmäisessä jätetty väliä. :)
 
Ihanaa..tuntuu niin helpottavalta nykyään, kun on tuntenut noita liikkeitä viime keskiviikosta asti ihan päivittäin aina välillä. Niin tietää, että siellä se pikkuinen liikkuu ja kaikki on hyvin. :) Tuntuuko muilla jo liikkeitä?

Toukomamitsu ja pienokainen 18+2
 
Hei pitkästä aikaa!

Olen pääasiassa lueskellut teidän muiden juttuja, mutta ei oo tullut itse kirjoitettua hetkeen. Olo on aika normaali. Liikkeitäkin tunnen jo silloin tällöin :) . Masun kasvamista odottelen kovasti, aika normaalimitoissa mennään vielä.

T:Marimint ja pikkuinen rv18+1
 
Huomenta kaikille!

Marimint81 Kiva, että sinä myös tunnet jo liikkeitä. Mutta viime viikolla ihan selkeesti alkoi maha kasvamaan ja on tullut sellainen pieni kumpu. (eikä voi vatsaa vetää enää sisään :)) Mulla tullut painoa sellaiset pari kiloa. No tästä se alkaa masun kasvattaminen... Kohta pitäis lähtee neuvolaan, ihan normaali tarkastus. Vielä viikko niin pääsee rakenneultraan, ei jaksaisi millään enää odottaa. Onko sitten vielä yksi ultrakerta? Vai enemmänkin?

 
Huomenta!

Marimint: mulla ei ole vielä liikkeitä tuntunut. Mahakaan ei ole kasvanut yhtä paljon kuin tuolla kerhon puolella monilla näyttää olevan (siellä on valokuvia). Välillä mietinkin et miksei se ole kasvanut enempää, mut toiv. kaikki hyvin!

Toukomamitsu: rakenneultran jälkeen ei tietääkseni ole enää ultraa ellei sitten tule erityistä syytä tarkastaa jotain. Näin olen ainakin ymmärtänyt, mutta ei ole tosin kokemusta raskaudesta ennen tätä joten ehkä joku viisaampi osaa kertoa enemmän.
 
On taas omat kirjottelut jääny, mutta yritetään nyt jotain saada rustattua :)

Jennille Paljon Onnea avioitumisesta! Ihanaa, mukavaa ja kivaa!

Toukomamitsu Meillä on rakenneultran jälkeen vielä yksi ultra, synnytystapa sellainen, joskus rv 36. Siis se on synnytyssairaalassa eli KYSissä. Siinä katsotaan vauvan sen hetkinen koko, arvioidaan vauvan syntymäpainoa ja tutkitaan äidin lantio, mahtuuko vauva alateitste tulemaan. Ja tämä tehdään sekä ensi- että siitä etiäpäin synnyttäville. Käytäntö siis täällä tämä, en tiedä onko miten yleinen.

Omaa nassua: etova olo on palannut :( Varsinkin aamuisin tosi kakka olo, toissa päivänä lenti laatta. Ihan kivaa joo, kun ensin oli korkeintaan pari viikkoa pahaa oloa ja nyt kun mennään jo rv 16+ niin tulee takasin :( Ei kivaa!

Massu on jo iso! Näyttää ihan sille, kun mentäis jo viikkoja 30 +... Mulla edellisessä raskaudessa maha tuli näkyviin vasta pari kuukautta ennen synnytystä, niin tää on jo nyt niissä mitoissa :) Mutta paino ei kyllä ole juurikaan noussut, mikä hyvä, kun tuota omaa massaa on kumminkin yli normaalin. Mutta kai se kohtu kasvaa ihan oman tahtonsa mukaan, kun edellisestä ei kumminkaan ole kun reilu 2 vuotta. Tai näin ainakin sanoi nlatäti, että kohtu kasvaa omaa tahtia, kun edellisiä raskauksia takana.

Miten teillä muilla, kestääkö teijän pinna? Itestä tuntuu, että oon koko ajan kiree kun viulun kieli! Ja mies ja pikku neiti saa välillä kyllä sellaista kommenttia, ettei oo tosi. Sit ittee harmittaa kun tulee nipotettua ja kiristeltyä välillä ihan turhastakin. Ja kun ei oo tähän tämmöseen kiristelyyn tottunu; edellisessä raskaudessa ei ollu kohdetta kelle kiristellä. Odotin yksin. Mutta mä oon vahvasti sitä mieltä, että Onni on tyttö eli mulla elimistössä kahdet naishormonit jyllää ;) Hyvä perustelu :)

Tässsäpä tällä erää. Yritän aktivoitua. Nyt koulujuttujen, lue rästitehtävien, kimppuun. Ei kivaa!

Muksavaa maanantaita :wave:
 
Taas mie täällä vatvon ja pällistelen, kun ei neuvolassa kuitenkaan se naikkonen osaa sanoa juuta eikä jaata :LOL:

Elikkäs... Onko muilla seksin aikana/ jälkeen kohtu ihan selkeästi kova? :eek: Tunnin ajan lemmekkään tovin jälkeen oli ala vatsa iahn kivi kova, pikku hiljaa siitä pehmeni "normaaliksi" vauvamahamaiseksi :p Mietin tässä, että onkohan normaalia tuokin?

Harmillista, kun omilla kavereilla ei monellakaan ole muksuja, ei voi oikein niilt'ä kysellä ja ne kenellä on, ovat muuten vaan niin "ujoja" puhumaan tämmöisistä, tai sitten syynä on joku muu, ettei vaan halua puhua raskaudesta. Esim yksikin ystäväni sai tietämättään vauvan, häneltä nyt on tuskin odotettavissa minkäänlaisia vinkkejä :saint:

Me odotellaan jo ihan into pinkeenä rakanne ultraa, aika on vasta tammikuun alussa, pari viikkoa vielä!!! :headwall: Olisi niiin ihana nähdä jo Nauku vähän isompanakin!!! :heart:

Eilen ostin enemmän mamma-paitoja ja muutaman muun tuommoisen paidan, mitkä antavat periksi masun kohdalta, näyttämättä silti kaavuilta tai teltoilta. Hm.stä ei löytynyt ainoitakaan housuja, kaikki alkoivat S-koosta, joka näyttää ihan kamalalta päällä :| Miksei meille pienille mammoille voida tehdä housuja? Jos joku tietää paikan, mistä saa tilattua tai ostettua, niin vinkkiä KIITOS!!!
Tai sitten semmoisia ylimääräisiä kolmioita omiin housuihin, siihen vetoketjun kohdalle? Tajuaako kukaan, mistä yritän kertoa?
Koko raskausaikaa en kuitenkaan tahtoisi kulkea verkkareissa tao veluureissa, oli ne sitten kuinka mukavat ja söpöt tahansa. En muutenkaan kuljeksi ihmisten ilmoilla "kotivaatteissa" niin miksi ihmeessä pitäisi nyt... :ashamed: :LOL:
 
Onpas täällä ollut hiljaista.
Luulin, että multa menis koko aamupäivä kahlatessani kirjoituksianne läpi :)

Mymmelis: Samanlaista ongelmaa on meillä isoilla tytöillä noiden vaatteiden kanssa ja varsinkin nyt näiden äitiysvaatteiden. En kyl niitä sovittanut sil HM:ssä, mut vaikuttivat pieniltä.

"Onneksi" ei ole vielä tullut lisä painoa, että ovat vanhat vaatteet sopineet ja käytön paljon muutenkin erilaisia trikoo paitoja joten niitä voi hieman myöhemminkin venyttää vatsan päälle. Tosin en aio napapaidassa kulkea.
 
Elikkäs... Onko muilla seksin aikana/ jälkeen kohtu ihan selkeästi kova? :eek: Tunnin ajan lemmekkään tovin jälkeen oli ala vatsa iahn kivi kova, pikku hiljaa siitä pehmeni "normaaliksi" vauvamahamaiseksi :p Mietin tässä, että onkohan normaalia tuokin?


Ihan normaalilta supistelulta kuulostaa! Minulla on ihan sama juttu. Nyt on vielä useana aamunakin tuntunut niitä vaikka olen ihan levossa. Kysäisin asiasta perjataina lääkärineuvolassa ja ihan normaalia on. Minulla tietysti samalla tarkastettiin kohdunsuun ja kaulantilanne ja ne on ihan normaaleja. Edellisessä raskaudessa olin 4vko sairaslomalla rv 18-21 just samallaisten suppareiden takia. Nyt vaan lääkäri totesi että jos lisääntyvät niin sit vaan hakemaan sairaslomaa.

Liikkeitä on tuntunut aina silloin tällöin mutta kovasti odotan että kaveri alkaisi potkia selkeitä potkuja. Minulla on takana yksi myöhäinen keskenmeno rv14 joka huomattiin 16 viikolla ja silloinkin kuvittelin tuntevani liikkeitä ja vasta jälkeenpäin selvisi etten ole voinut tuntea... :(

Onko täällä yhtään keskosäitiä paikalla? Meidän esikoinen syntyi rv35 (käynnistetynä kun ilmeni ongelmia) ja nyt mietityttää uudelleen synnytys keväällä...

Ultrien määrä riippuu kunnasta täällä ei tarjota automaattisesti kuin np- ja rakenne ultrat (uudelleen synnyttäjälle). Ongelmatapauksissa sitten sen mukaan mitä tutkitaan.

:wave: Vilma 16 ja risat
 

Yhteistyössä