*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Alkuperäinen kirjoittaja Repa:
Täällä taas kumma yö takana...heräsin joskus n.kolmen aikoihin tajuttoman huonoon oloon ja sit hokasin että nukuin lähes selälläni...oisko johtunut siitä. Tosin ei oo eka yö kun herään samaan ällötykseen.
Täällä kärsitään samanlaisista pahoinvointikohtauksista ja yöllisistä heräämisistä (tosin minulla tuo huono olo tulee helposti myös oikealla kyljellä :/ ). Johtuu Vau- kirjan ja kätilöni mukaan siitä, että iso kohtu painaa suuria laskimoita ja blokkaa verenkiertoa sydämeen. Ei ole kuulemma vaarallista, mutta toooodella epämiellyttävää. Kannattaa pysyä vasemmalla kyljellä: siinä asennossa kuulemma verenkierto sujuu parhaiten!

No nyt sitä aitaa maalaamaan... ;)
 
Onnea katrinaiselle :flower:

Toivottavasti tästä päivästä tulis parempi kun eilen, närästi niin *aatanasti ja pitäs viä rillata kasvisnyyttejä ja pihviä
:p :p
Vitsit et on toi mun ukko hauska, "käski" olla synnyttämättä ennen laskettuaaikaa, ettei sen tarvis lähtee ens kuun puolessa välissä yhteen kokoukseen espanjaan pariks päivää. :D
 
ONNEA KATRINAISELLE JA ISÄLLE PIENESTÄ PRINSESSASTA!!!

Kiva kuulla, että nemikan vauvelikin voi jo paremmin :) Toivottavasti saatte pienen piakkoin kotiin tissiteltäväksi. Helpottaa arkea kummasti kun ei tartte pompsahdella sairaalan ja kodin välillä.

Neuvolaterveiset:

Rv 38+5
Verenpaine 104/73
Pisu puhdas
Painoa + 700g/vk, yht. jotain 15 kg (ei ihme sillä jätski määrällä)
hemppa 143 ilman rautaa (kai sit on tullut syötyä jotain terveellistäkin :))
Sf 36, vaiks pikkuinen poika onkin, niin silti yläkäyriä hipoo

Puhuin noista menkkajomotuksista, niin neuvolatäti sanoi, että ne on suppareita :eek: Ja pää pehmenee täälläkin. Ihan haaleessa vedessä leijun hoo moilasena. Onneksi tuo asuntoprokkis on pitänyt mielen jollakin tapaa kasassa...

Onko jollaikin jotain kivaa ilmoitusta, jonka voi lähettää esim. tekstarilla vauvan synnyttyä?
 
paivansade73 itsekkin kaipaisin niitä!! :) eli kaikki kirjottelemaan jos tietää jotain kivoja :p

täs nyt pari:

Elämä hentoinen syntyi toiveesta äidin ja isän, antaen näin meille suuren valoisan lisän. Lahjoista arvokkain ____(pvm) syliin siirtyi, ___cm ___kg tytölle/pojalle piirtyi.

Kymmenen pientä varvasta, pienen pientä ja somaa. Kymmenen pientä sormea, pienen tytön/pojan ikiomaa. Kaksi on silmää, nenä ja suu. Hui! Kuinka siihen rakastuu. On kodissa uusi kukka, tyttönen/poikanen silkkitukka.

Pienen pienissä töppösissä onni taloon tuotiin, poika-/tyttövauvan hymyssä ilo arkeen suotiin!
 
2008 vuoden äitiyspakkaus on laitettu kelan sivuilla esille!

Mitä mieltä olette ? Mielestäni 2007 vuoden värit olivat kivemmat, eikä yhtään harmita että saatiin viime vuoden malli! :) Mutta toki tuossakin pakkauksessa oli jotain kivoja juttuja, ja aika paljon myös samaa ! :)
 
[
Puhuin noista menkkajomotuksista, niin neuvolatäti sanoi, että ne on suppareita :eek: Ja pää pehmenee täälläkin. Ihan haaleessa vedessä leijun hoo moilasena. Onneksi tuo asuntoprokkis on pitänyt mielen jollakin tapaa kasassa...

Minne päin vattaa ne sulla tulee kun mullakin on ollu jo pari päivää maha kipee (alamaha)
 
juu näkyy olevan uusi äitiyspakkaus, samanlaiselta ne mielestäni näyttää, ei suuria eroja :LOL:

nyt pitää täyttää kalenteri kahdeksi viikoksi tekemistä, että aika menee mahdollisimman nopeasti la:han !

menittekö sinne lapsimessuille ? kertokaahan joku mitä siellä odottajan osastolla oli, ja oliko se hyvä reissu ? minun oli tarkoitus alunperin mennä, mutta tää kävely alkaa olee niin hitsin hankalaa, enkä kestä jostain syystä nyt mitään ihmismassoja ja hälinää, niin jätin menemättä..
yritän silti tehdä ulkona lyhkäsempiä kävelylenkkejä, ettei sitä ihan muumioidu ! :LOL:
 
ONNEA KATRINAINEN & PERHE! :heart: ja Lirolle tsempit!!!

Heipat!

Kiitos majjnoista viestipohjista: ei meinannut tulla taas itkulle loppua kun luin noita - hyvänen aika että sitä onkin herkillä! :ashamed:

Supistelut: sama täällä, viimeyö oli taas sellainen, että mietin mitä tehdä. Supisteli niin et tuntui ettei henkeä saa kun maha oli niin pinkeänä. Päätin et jos muuttuu kipeiksi niin soitan Kättärille. Oli kuitenkin ihan siedettäviä ja nyt taas normi-meininki. Voi hitsi kun toivon, ettei käynnisty ennen sitä sektio-aikaa...viel vajaa kaks viikkoa pitäis jaksaa Papsun olla mahassa.

Carmen/ Repa joo, tuttua tuo pahoinvointi. Herään kans usein yöllä et oon kääntynyt miltei selälleen ja tuntuu et kuolema tulee. Mut siis tosiaan, kuten tuossa jo todettiinkin, kuuluu jälleen taudin kuvaan.

Turvotus alkaa olla iltaisin jo sietämätöntä, mut minkäs teet. Pelottaa et iskee joku veritulppa tms. tietääkö joku onko siihen enempi riskiä näin raskausaikana kuin normaalisti? Käytän lentosukkia joka päivä, mutta ei auta enää nekään. Pissa puhdas eli ei pitäis olla raskausmyrkytystäkään. Sormet, kasvot ja jalat ihan uskomattoman näköiset! Pretty-woman :LOL:

Kuka valitti kans tuosta kävelystä? Tai siis siitä, että sattuu joka askel mahaan niin et ei puhettakaan enää muusta kuin koti-hipsuttelusta. Tälläistäköhän elämä tulee olemaan vanhana? :whistle:

Joo, nyt hipsuttelee kauppaan. Voikaa hyvin!

eeti+papulainen 38 tasan :heart:
 
Heipä hei!

Kiva, Annaliina kuulla etten ole ainoa jolla kremppa on iskeny vasempaan reiteen. Vieläkös sulla on puutunut? Mulla tuntuu ettei se poistu ikinä.... välillä ihan tuntuu ku olis kuminauha joka kiristäis kovaa kun istuu ja aiheuttaa puutumisen. Eli kyllä se johonkin hermoon ottaa.

Mymmelis
, juu toi Jackson-fanius... hmmm.... Huolestuttavaa? kokeile Fröbelin palikoita.... :LOL:

Toukonuppu, ehkä meidän pitää ottaa kynä kauniiseen käteen ja piirtää puuttuvat viivat :LOL:

Kävin polilla keskiviikkona ja vauvan painoarvio ei ole kasvanut, sama 2,7 kg saatiin ja seurantaa jatketaan. Nyt sentään lääkäri suostui myöntämään et ehkä likka on vaan pienikokoinen, että kaikista ei tule jättiläisiä. Ja Repa, lääkäri kysyis multa supistuksista ja sanoin, että eipä ole näkyny saati tuntunut ja sitten lääkäri ystävällisesti antoi mun kokea yhden ERITTÄIN kipeän supparin. Jotenkin se paino mahaa kun kokeili olenko auki ja kyllä hlvtti sattu :eek: AUTS!

Kävin tsekkaamaassa tuon uuden äippälaatikon. Aika kiva, mutta silti mieluummin pidän tuon omani =) Ainoa, mistä enempi tuossa uudessa pidän on tuo makuupussin kuosi, tuo 2007 ei oikein iske muhun...

Ajattelin sunnuntaina mennä lyllertämään lapsimessuille. Haluaisin vihdoinkin metsästää sellaisen kesäisen unipussin vauvalle ja jos vaikka muutama muukin idea tarttuis mukaan. Tämä on ihan hyvä vaihtoehto, koska vauva ei edes lupaile ulostuloa.... :ashamed:

Ja sit vielä tää noviisi kyselis sitä, että joko mä synnytyksen jälkeen saan syödä graavikalaa ja briejuustoa vai onko sekin vielä kiellettyä? On kumma miten on suu alkanu napsia noiden suuntaan mitä lähemmäksi synnytys on tulossa... Vai onko listeriavaara vielä imetyksessäkin?

Jaa-a, nyt olis kaffet juotu ja pitäis taas jaksaa alkaa tekeen jotain. Täällä ei tuota pesänrakennusviettiä saati mitään siivousintoa ole näkynyt...

E ja likka 38+5
 
Voi mahoton, mä kans täällä vetistelen noille runoille :'( Aika herkkis olo. Kiitos jo noista, toki lisääkin saa tulla. Kiva nyyhkytellä :)

pinpelipom: Mulla tulee ne jomotukset tuonne alavatsaan myös. Ihan samalla tavalla juilii kun menkkojen ensimmäisenä ja toisena päivänä. Muistui taas tuokin ihanuus mieleen :/ JOspa siellä sit jotain tapahtuisi :)
 
Positiivareiden sivuilta napattuja:

Anna-Mari Kaskinen
MEILLE ON SYNTYNYT LAPSI

Meille on syntynyt lapsi.
Ihmettä, iloa.
Lahjoista suurin voi painaa
vain kolme kiloa.

Meille on syntynyt lapsi,
ei yhtään vähempää.
Katsomme salaisuutta
vuoteella lepäävää.

Meille on syntynyt lapsi.
Kitinää kuuntelen.
Kaiken huomion valtaa
hän, puolimetrinen.

"Syntyi tyttö/poika tummatukka,
siniset silmät ja naurava suu
kymmenen varvasta, kaksi on kättä,
linnun laulua kaikki on muu!"

"Kesä hehkuu, kukkii maa,
taivaskin sen todistaa:
siinä on hän, siinä nyt,
ihan äsken syntynyt!"

"Nyytti pieni syliin annettiin,
se maidolta tuoksuu, on lämmin niin!
Se varmasti itsekin tietää sen,
et valloittaa jokaisen sydämen.
Hiustupsusta pieniin varpaisiin
se on ihana, ihana niin!"

"Ruusunnuppu, suukkosuu,
silmäs uuteen aamuun avautuu.
Ihmeitä täynnä päivän joka hetki,
alkaa pienen pojan/tytön elämänretki."
 
Heissuli

Suuren suuret onnittelu Katrinaiselle ja miehelle


Omanapaa: Poli käynti ohitse..vauvanpainoarvio tällä hetkellä3,6 kiloa mut päänmuoto sellainen et mahtuu viellä tulemaan kai siis pitkävauva tulossa käsittääkseni :eek: joo no siis näin ymmärsin...kauheen pitkään mittaili mittoja ja arvioi niitä sit mun lantioon mikä ei ole iso mut vauva on sen mallinen ja sit kaikki muuhan antaa perää aika paljon pitsi pää...eli ensi maanantaina sitten käynnitetään synnytys.. MItenkäs se synnytys käynnistyy kun mulla ei oo paikat ns. kypsät...

 
poika04: Ja siekin vielä povasit olevas täällä kesäkuussakin :LOL: Onnea käynnistysajasta :flower: Mulla ois kyllä paikat kypsät, mutta eipä taida vauva sitä käsittää... taidanki olla minä, joka vielä jussinaki täällä hilluu |O

Edla- mamma:synnytyksen jälkeen voi toki syödä normaalisti... ja ainakin itsetehtyä graavikalaa raskausaikanakin... :)
 
tyksistä kotiuduttu.
multa otettiin nuo maksakokeet ja maanantaina vasta soittavat jos ne on reilusti kokolla. sappiarvoja ei vissiin nyt katsottu kun olin syönyt mutta hyvä kun edes jotain tutkivat. sain kuitenkin kotiin lääkettä tohon kutinaan, toivottavasti tois helpotusta. sanosivat siellä vaan jotta jos kutina pahenee niin sitten mietitään jatkoa. kuinkas pahaksi sen sit pitäs mennä kun nyt päiväsaikaankin kutisee niin vietävästi..??
eli jos maksa-arvot on pilvissä niin sitten tehdään lapsivesipunktio seuraavalla polikäynnillä (5.5.) jossa tsekataan kuinka kehittyneet vauvan keuhkot on ja aloitetaan mahdollinen
käynnistys.
vauvalla oli kaikki hyvin. virtaukset tällä kertaa hyvät mutta edelleen pienenkokoinen, arvio oli 1,7kg ( lääkäri teki painoarvion kahteen kertaan..)

mut nyt taidan yrittää hetken levätä..

kurpitsa rv 34+6 ( jee huomenna vaihtuu viikko :D )
 
Edla-mamma Mulla vaiva ollut jo parisen kuukautta. Nyt on muutaman päivän sisään helpottanut niin, että tuntoa on jonkin verran. Pahimmillaan tuntu kun nahkaa olis revitty kun tunto yritti palata. Lonkkaluun alta tulee ihon pintahermo, joka siis on pinteessä tällä hetkellä. Näin sanoi lekuri...

eeti Riski veritulppaan on moninkertainen raskaana ollessa
:( Eli siis yritä liikkua ja juo vettä pari-kolme litraa päivässä. Ja tarkkaile suolan määrää. Tällaset neuvot minä sain kun edellisellä kerralla turvotusta oli ihan mielettömästi.

poika04 Ensin kypsytellään prostaglandiinipuikoilla kohdunsuuta ja kun se on tarpeeksi kypsä, niin oksitosiinitipalla. Näin ainakin OYS.ssa.
 
Onnea POIKA!!!!! Et jäänytkään tänne vikaksi toukokuiseksi pyörimään :p :heart: Tsemppiä hirmuisesti, ihanaa, kohta siullakin se oma nyyttinen sylissä ja sitten ei tarvitse enää tätä raskautta hermoilla. Kaikki mene vallan mainiosti :hug:


äääh, mä aloin itkeä pillittämään niin kovin vuolaasti noista runoista, ihanan ihania!!!! En mä normnaalisti herkistele mitään... heh... :LOL: :'( :LOL: :'(
 
Älä huoli Majj, moon kans täällä viel kesäkuun puolessa välissä :LOL: Sinne meni mun supistukset ja avautumiset kuule taivaan tuuliin, nyt kun sais alkaa olemaan jo edes jotain ilmiötä tulevasta, Eih, ei mitään. Täällä ollaan ja pysytään :LOL:
 

Yhteistyössä