*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

tmvk ja weiss "kiva" kuulla että muillakin alkaa v***tuskäyrä olla korkealla!! Mulla yliliikkuvien lonkkien vuoksi vasenta jalkaa särkee kokoajan, ei väliä missä asennossa se on, ja tietty nukkuminen sitämyöten on mahdotonta. Tuossa jo pyörittelin ajatusta, että miteköhän jalan saisi irti... :kieh:

Tänään kävin sairaalassa tarkistutamassa vesitilanteen, kun on sellaista vuodonomaista ollut limatulpasta lähtien, onneksi vuoto ei ole lapsivettä. Auki ollaan edelleen useita senttejä eikä kanavaa ole nimeksikään, mutta kipeitä supisteluja vaan ei näy, ei kuulu. :headwall: :headwall:

Miksei ala jo tapahtua :kieh:

gha 38+4
 
Huomenta! Täälläkin vaan odotellaan supistuksia. PIENTÄ menkkakipua on ollu sillon tällön, ja selkää särkee etenkin jos on paljon pystyssä, mut tuskinpa noilla kivuilla mitään aikaseks saadaan. Sukkapuikoista ei oo tietoakaan, välillä vihlasee ihan pikkasen. Tätä menoa täällä ollaan vielä syyskuussakin...

Ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Huomenta!
Kattelin kans että hienoa ilmaa vapuksi lupaillut. Tosin muhun se ei vaikuta, kun oon sairaalassa. Vauvalla tulee kiva syntymäpäivä; vappuaatto. Saa sitten isompana juhlia aina kunnolla.
Sellasta oisin kysyn että te kenellä aikasemmin ollut suunniteltu sectio...monelta vauva on ollut maailmassa? Kun meen seiskalta sairaalaan, niin kuinkahan kauan vie...? Siis jos kaikki menee hyvin ja suunnitellusti.

Summer ja 38+3
 
Tervehdys pitkästä aikaa ja suuret onnittelut jo vauvat mahan ulkopuolelle saaneille. :flower:

Mulle tuli tänään 40+0 täyteen, eikä mitään merkkejä synnytyksestä. Ennustaja ellli ennusteli että syntyisi 7.5, saapas nähdä miten käy. Itse veikkaan tuota suht samaa päivää kun niillä mailla on ensimmäinen äippäpoli tarkastus yliaikasuudesta ja nuo kaksi aiempaa ovat sen jälkeen syntyneet kun on kalvoja irrotelleet.

Viime yönä alkoi kurkkukipu ja olo on nyt tosi kehno. Onko kellään ollut flunssa kun on synnyttänyt ja onko paljon vaikeuttanut synnytystä? :snotty:

MOLLAKKA ja pikkunen 40+0
 
huomenta!

lääkkeet auttoi :attn:
taitais nuo kutinat johtua sit maksasta kun lääkkeet tehos noin nopiaan, mielikin virkistyi kun sai hiukan nukuttua
nyt vain odotellaan maanantaita ja maksakokeiden tuloksia...

kurpitsa rv35+0
 
Huomenta!

Kurpitsa:Hyvä juttu että sait rauhan kutinalta ja nukuttua =)

gha:Vähän samat tuntemukset,limaa pukkaa,auki ollaan ja kanavat vähissä,mutta ei supistuksensupistusta :kieh:

Yö meni taas kärvistellessä...jalkasärkyä jne. Aamusta vihlas oikein kunnolla alas ja samaan aikaan reisiin,sellanen sähköiskuefekti,mikäköhän se oli :p No siihen se kuitenkin loppui toistaseksi :/
Tänään luvassa maailman tylsin päivä,mies jälleen kerran koko päivän poissa,eikä mulla mitään ohjelmaa...sauna ainoastaan. |O

Repa ja kutvonen rv 37+4
 
weiss
Huomenta! Taas yksi valvottu yö ja aurinkoinen päivä lähempänä h-hetkeä.

Mollakka, voi kun miekin olisin jo noin pitkällä, kun tieto on, jotta ei tämä ukkeli tule ainakaan aikasemmin.. No, muutama viikko enää. Kuulostaapa tuokin nyt pitkältä..
Kurpitsa: Onneksi lääkkeet auttoi ja sait nukuttua!

Itellä ei taaskaan kummempia supistuksia ole! Menkkajomotuksia välillä ja muutama hassu kipeempi iltaisin, ei muuta, paitsi nämä julmetut kivut.. On se vaan, jotta ensin käsketään maata ja maataankin 12 viikkoa ja sitten tilanne jumahtaa siihin! Kun saisi tulla, niin ei sitten prkl millään! No, mie kiroon täällä olojani ja annan teiän nauttia aurinkoisesta lauantaista..
:ashamed:

weiss ja pikkuinen ukkeli, joka ei tahokaan tulla ikinä masusta pois.. 37+4 :heart:
 
Ihan aluksi onnea katrinaiselle tyttövauvasta!! Oli jo aikakin! =) :heart:

Pikaisesti ommaa nappaa:
Eilen kauppareissulla lapsivedet mennä hulahti, vaikka koko päivänä ei ollut minkäänlaisia kipuja tai tuntemuksia. No siitä sitten matka kohti sairaalaa. Siellä tutkivat tilannetta parisen tuntia ja totesivat että vielä kotiin päästään lähtemään kun lapsivettä ei tihku ja sitä on vielä juuri ja juuri tarpeeksi :/ Vähän kyllä ihmetytti kun saatiin lähteä kotiin jos vettä ei olekaan tarpeeksi pikkuiselle :| :ashamed: Nyt sitä sitten vaan odotellaan vielä kovemmin että millonkas lähtö tulee!! :D HUI!!!!!

Maanantaina käskivät tulla käymään, että tutkiivat uudelleen lapsiveden määrän. =) Oli se kyllä pettymys kun jouduttiin lähtemään kotiin, kun kerkesi jo ajatella että viimestään viikonlopun jälkeen meillä olisi pikkuinen kainalossa, mutta ei niin ei :| :( =)

Mukavan aurinkoista lauantaita kaikille möhiksille!!! B)

santrra 38+6
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen minäkin. Vaikka täällä ahkerasti muiden kuulumisia kyllä luenkin.
Niin se vaan on aika vierähtänyt, että vauvoja odotellaan jo kovasti syntyväksi :) Miten tämä aika loppujen lopuksi menikin NIIN nopeasti, varsinkin nämä viimeiset kuukaudet..

No, itse olen sitä mieltä, että kesäkuulle menee (28.5 l.a.), vaikka jouduin viikko etuottia jäämään jo töistä pois, kun tuli muutama niin napakka supistus, että kävely kaupassa stoppasi pakastealtaan reunaan nojaamiseen vähän väliä.

Ja voi kun olisi pitänyt osata luovuttaa jo hieman aiemmin töissä olon suhteen. Vasta kun jäin kotiin, niin huomasin kuinka väsynyt ja stressaantunut sitä olikaan ! Heti muuttui koko olo niin paljon pirteämmäksi ja levollisemmaksi. Ja verenpaineetkin laski. Supistelutkin vähentyneet.. paitsi eilen kun jääräpäisenä ajattelin kastella loppuun yrtit ja muut kasvilapset ja ravasin ympäri asuntoa masu pinkeänä.. sittenpä innostuikin supistamaan niin kovin, ettei vielä moista ole tuntunutkaan. Kesti ehkä 20 minuuttia moinen "kohtaus", ja supistuksia tuli ihan vähän väliä ja pitkiä. Tuntui vähän samalta kuin olisi oikein pahasti vetänyt jalasta suonta, mutta tämä oli vain masusta. Kylläpä tuntui ilkiältä ! No, esimakua tulevasta lienee se..

Mytty tuolla masussa tuntuu päivittäin kääntävän muutamaan otteeseen kylkeä. Pää on alaspäin, mutta selkä on milloin oikealla, milloin vasemmalla. Ja jessus kun tuntuu nuokin muljaukset jo aikamoisilta..

Voikaa hyvin ! Mukavaa huomata, että täällä ei tunnu porukka ihan kamalasti synnytystä jännittävän/pelkäävän. Itsellä vähän kyllä jänskätystä toisinaan, mutta synnytysvalmennus vähän hälvensi pahimpia pois. Nyt tämä mamma suuntaa Tampereen kestovaippahulinoille... :)
 
Santrra, sehän on vain ajan kysymys milloin alkaa tosissaan tapahtua, jännää :) ! Pian on pikkuinen nyytti kainalossa. :heart:

Kurpitsa hienoa, että lääkkeestä oli apua ja sait nukuttua.

Gha sinunkin tilanne alkaa kuulostaa jo siltä, että eiköhän se vauveli pian putkahda. Toivotaan viikonlopulle ripakopallinen kunnon napakoita suppareita ;) .

( . ) Yö tuli nukuttua aika hyvin, mitä nyt vessassa juoksin kolme kertaa ja kylkeä käänsin sata kertaa, mutta muuten ok :D . Aamulla heräsin pirteänä, se on pääasia. Harjoitussuppareita tulee ja menee, ei siis merkkejä synnytyksestä.

Mukavaa viikonloppua, nauttikaa auringosta!

Marimint ja pikkuinen rv 38
 
Supistuksista eli siis samalla linjalla ollaan..Miullakin noita suht. kivuttomia, tosi napakoita, että joutyuu välillä ihan pysähtyyn ja hengitteleen, mutta sitten taas ei mitään. Menkkajomotuksia on pahenevissä määrin päivä päivältä, samoin sukkapuikkoja oisniin plajon, että niillä vois kaikki maailman kiinalaiset kutoa piiiiiiitkääään kaulaliinan mulle... Samoin semmoista vatsan kovettumista, ilman muita oireita on jatkuvasti, mutta sitä nyt en laske miksikään :)

Auts..Moon ilmeisesti raapaissut unissani jokunen yö sitten itesäni tuonne alas, ja samperi se haava on inha! Järkky kirvely päällä, ja vaikka oon koittanut pestä ja rasvata bebantenilla, ni ei auta... :$ Ärsyttävää, mä vihaan kaikkia alapään vaivoja!!! Mikä tuohon vaivaan auttais??

Nyt ulos koirien kanssa!!!!
 
santrra Sulla tosiaan oli jo lähtö lähellä, ja varmasti tulee se lähtö täs pian! :p inhottavaa kun joutuikin takas kotia, mä olisin itse ainaki pettynyt kovasti!!
Mitenkä muuten kun kaupassa meni vedet niin mitä sitten tapahtui? :D tai oon aina miettinyt et mitä pitää tehä jos yleisillä paikoilla menee..

(.) Yö oli taas tuskaa! voi hel*etti! Mä saan nukkua varmaan seuraavan kerran rauhas ku tää vauva on 10 v! :D Mieskin sit joutuu kärsimään kun tiuskin sille vaan :ashamed: ja vaikka toinen yrittää kuinka olla kultainen, eilenkin illalla kun mikään ei ollut hyvä, mies tarjutui hieromaan jalkoja,hakemaan, vettä, hakemaan panadolia ja ties mitä nii raukka saa vaan tiuskintaa takaisin! :ashamed: ja vaikka mitään en pahalla tarkoita, niin eipä se ole varmastikkaan mukavaa saada ilkeyksia vain takaisin!
 
Täällä on viikonloppusin tosi hiljasta. Taitaa olla viikolla enempi aikaa istuskella koneella. Mä oon yksin kotona, niin on aikaa. Nyt kun olis mahdollisuus nukkua ja huilailla, niin eihän sitä osaa. On tosi outoo olla yksin, kun en yleensä ikinä ole. Oon sitten tehny kaikkee. Laitoin vauvalle sängyn valmiiksi ja vielä olis kaikkee hommia.
Tosi erikoinen olo kun alkaa vasta tajuta, että hei meitä on kohta yks enemmän. Jännittää se sectio päivä, mutta myös tuleva. Siitä on jo viisi vuotta kun poitsu synty ja tuntuu että miten sitä osaakaan vauvaa hoidella. Heräämiset ja kaikki. Sit jännittää miten tuo poika ottaa uuden tulokkaan vastaan. Mulla oikeesti ottaa kovimmille koko jutussa se että joudun oleen pojasta erossa. On jo nyt ikävä. Itkukin tulee herkästi kun ees ajattelen että joudun sairaalaan moneksi päiväksi. Taitaa olla hormoonit yhdistettynä hurjaan jännitykseen....niin tulee tällanen itkuherkkä äiti.
 
santrra: Huiiiii =) upeeta, tulehan sitten ilmoittelemaan kun lähdet tositoimiin *peukutukset täältä sulle*, kohta on nyytti sylissä =)

itsekin luulin, että eilen meni lapsivedet kun istuin typyn kanssa sohvalla sinisentalon nallea katsellen kun yht`äkkiä hulahti takapuoli märäksi jostakin lämpöisestä :eek:...???? Ei en pissannut housuuni, ei se ei ollut lapsivettä vaan tytön vaippa pääsi falskaamaan ja hänenpisut tuli sohvalle :/ ...kyllä siinä meinasi sydän pompsahtaa kurkkuun, että joko nyt... (hyvä ettei vielä kuitenkaan)!

Kaunista lauantain aikaa möhikset B)

sHv ja hippu 37+2
 
Aurinkoista päivää B)

Ulkona on IHANA ilma, mutta kun ei jaksa lähteä kävelylle niin ei jaksa :p Otin parin tunnin päikkäritkin ja niiden jälkeen istuin reilun tunnin ulkona, joten sainpahan edes vähän raitista ilmaa. Vapuksi lupasivat sitten vieläkin lämpöisempää säätä, mutta toivottavasti ei tarvitse olla nauttimassa siitä vaan saisi olla sairaalassa nyytti kainalossa B)

eeti ja edla-mamma Te jo himoitsitte graavikalaa ja brietä.. Minä olen käsittänyt, että listeriariskiä pitää välttää myös imetysaikana eli silloinhan nämä samat ruoka-ainerajoitukset olisivat voimassa imetyksen aikana! Kyllä tässä itsekin on kerta jos toinen haaveiltu maksalaatikosta ja vuohenjuustosta, mutta niitä taitaa joutua odottelemaan yhtä kauan kuin sitä ensimmäistä oluttakin B)

santtralle Onnittelut "huljahduksesta"! :flower: Olitkin ensimmäinen meistä toukokuisista, jolla vedet lorahtivat.. Itsekin toivon, että synntys käynnityisi vesien menolla ettei tarvitsisi arpoa niiden supistusten kanssa...

(.) Täällä alkoi 40. viikko! Odottavan aika on pitkä - varsinkin nyt, kun päätin jättää kaikki suuremmat kotihommat hamaan tulevaisuuteen. On tässä jo puunattu ja kuurattu ihan riittämiin ;) Munkkeja lupasin paistaa kaverin vappupippaloihin, mutta edelleen toivon, että "saisin" jättää kemut väliin, jos Nirppu tuolta suvaitsisi ulostautua!

Carmen ja Nirppu 39+0

MUOKS. pojalle ja muille käynnistettäville&sectioajan saaneille ONNEA :flower: *olen kateellinen*
 
Summer sectio vie aikaa noin tunnin kun paastaan tosi toimiin, vauva on ulkona mahasta ripeemmin, mutta lihasten ja kohdun sulku vie aikaa. Jos vaavilla ei oo hataa, niin katilo tai lasten laakari tarkistaa vaavin ensin (noin 5min tai jotain) ja tuo sitten naytille, saat kosketella ja joissakin paikoissa annetaan rinnalle lepaan hetkeksi. Isa tai synnytys partneri yleensa lahtee vaavin hoitoon salista kun sinua viela "paikkaillaan". Leikkausalin jalkeen menet heraamoon jossa tarkkaillaan sinun hyvin vointiasi riippuen anestesia muodosta ja kivuista paaset sielta 'tavan' osastolle noin tunteroisen kulttua. Aamulla kun menet sairaalaan niin yleensa riippuu onko listalla muita sectioita ja onko kiirreellisia tapauksia ennn sinua. Toivottavasti olet onnellisessa asemassa ja paaset ensimmaisena leikkaussaliin. Tsemppia kovasti :hug: Ai niin taalla saa (minun sairaalassa) jo vaavin rinnalle ja imetykseen kun on heraamossa.

Santrra taalla pidan peukut pystyssa etta paaset tosi toimiin piakkoin.

Kaikille kaynnistys ajan saaneille onnea matkaan.

Omaa napaa: Viikko on on llut jarkyttava, kaikki vaivat tuli kerralla paalle, pahoin vointi, veren paineet nous, baby lakkas liikkumasta, etc. Nyt nayttaa jo valoisammalta verenpaine laakkeet puree ja luulen etta hillun tuonne kesakuulle talla palstalla, varmaan hopisen taalla ihan yksikseni kun muut on saanet nyytit kainaloon.

Jenni Mulla myos verenpaine tauti taustalla, oon ollut erityis tarkkailussa kokoajan, onneksi vasta nyt on paineet nousseet, olen ollut ilman laakitysta. ihmeissani oon ollut kun luulin etta paineet ois jo nousseet aiemmin. Kroppa on sitten ihmeellinen laitos.

olen piristynyt niin etta oon peuhannut pihan puolella ihanassa auringon paisteessa, varmaan 20 astetta lamminta B)

Nyt kauppaan, hyvat viikon loput Kaikille!
 
weiss
Hui, ku mie vasta tajusin, että poika siehän saat vauvan syliis ihan just!!! Alko ihan jännittään teiän puolesta! Samoin summer! :hug: :heart:

Omaa navanalustaa.. mie aloin aattelemaan kanssa, että kun tämä ukkeli nyt jostain syystä sitten ei taho ulos tulla niin mitäs jos ne oikiasti sitten alkavat käynnistellä silloin 12.5.. Tai siis, niin oli puhe, jos ei sitä ennen ole syntynny.. Eihän siihin oikiasti ole kuin 2 viikkoa. :p
En tiiä kyllä jaksanko näiden kipujen kanssa niin kauaa. Mie joudun pungertaa kolmesti päivässä kaakitki ulos, jos on suolessa yhtään tavaraa, niin mie en todellakaan pysty liikahtamaankaan, ukkeli painaa kyllä niin suoraan suolen päällä ja se kipu on ihan hirviää. (YÄK) En tälläistä kyllä edellisestä raskaudesta muista.

Santrra, taiat tosiaan pian päästä vaavin hakuun!
nemika ja katrinainen: Kuulumisia kaipaillaan.
 
Tein tänään raskaan päätöksen: En enää yritä imettää tyttöä tai lähinnä lopetin lypsämisen :'( :'( :ashamed: Söin tuossa sellaisen "herutuskuurin" ja maito nousi ihanasti rintoihin, ehdin jo ilostua niin kovasti. Ilo vaihtui suruun kun neidin masu ei kestänyt maitoa tai oikeastaan se ei kestänyt tuota herutuslääkettä (sai munkin mahan täyteen ilmaa & kuralle) Kun lopetin lääkeen ei typyn masukaan mennyt enää sekaisin...Vaan eipä tule enää maitoa, repimällä niin että tisseihin sattui sain tänään enää 10ml tulemaan. Mä tiedän että tyttö pärjää hyvin korvikeellakin, mutta tää tekee niin kipeää! Olen kuitenkin 1,5 kuukautta pumpannut 3-4 tunnin välein, yötä päivää ja yrittänyt pitää maidon tuloa yllä. Nyt en enää jaksa, pettymys oli niin suuri kun jätin tuon herutuslääkeen pois. Toissa päivänä pumppasin vielä 120ml...Neidin imeminenkään ei auttanut kun ei tuo pikkuruinen jaksa tarpeeksi kauan vielä rinnalta syödä. Olisi pitänyt saada vähän kokoa ensin lisää. Itkettää ihan hirmuisesti, tunnen jotenkin oloni niin tyhjäksi ja vähän huonoksi äidiksi, vaikka tiedän että yritin kaikkeni mitä jaksoin... :ashamed: :'(
 
Jenni: :hug: älä sure parhaasi olet tehnyt ja enempää kukaan ei voi vaatia.

Kiitos kaikille tsempeistä..jännittää et onnistuuko se käynnistäminen kun mun tilanne on ns.epäkypsä. huh sentä oon eilisen ja tän päivän raatanut hullun lailla kotihommia pois..kyllä tuntee jaloissa..

laurenzia tsemppiä sinullekkin maanantaita varten ja tietty kaikille jotka sitä tarvitsevat :heart:

Santtra onnea matkaan kohta sulla on nyytti kainalossa.

Anteeksi kovasti jos unohdin onnitella tai jotain mut mä oon kauheen väsynyt ja kipee kun oon touhottanut mahottomasti...nyt saunaa lämmittelemään ja nauttimaan kylvystä

olette ihania möhikset
 
Lauantaita!

Onnea käynnistykseen menijät!! Täällä kateellisena puuskutan, vaikka itselläkin enää reilu viikko siihen sektioon. Alkaa vaan jo ottaa päähän tää olotila. Kävely on tosi kivuliasta ja hidasta, joka askel koskee mahaan ihan kunnolla, eli käytännössä taitaa mennä loppu aika tääl sisällä/ omalla pihalla hipsutellessa. Ärsyttää - vaikka ei ookaan enää pitkään :kieh: Onko muuten teillä muilla samaa tuon kävelyn kanssa?

Lapsiveden menosta. Mistä sen muuten tietää menikö lapsivesi vai ei? Olin toissapäivänä vessassa ja yhtä äkkiä havahduin, et pissaa tulee vaik en enää edes pissaa.. Luin jostain tulehdusriskistä, mutta siis voiko sitä tässä vaiheessa vaan tuolla tavalla "lorahdella"? SanttraTuliko sulla paljon siellä kaupassa?
Carmen mitä sairaalasta sanottiin kun pongasit silloin limatulpan, soititko siis sairaalaan? Odotatko nyt vaan kotona "jatkoa" vai menetkö johonkin kontrolliin asian tiimoilta?

Jenni30 voi että! Älä syyllistä itseäsi yhtään: oot tehnyt parhaasi ja joka ikinen tippa mitä tyttönen sai on ollu ihan kultaakin kalliimpaa!!! Elämässä monet asiat ei mene niinkuin toivois. Siitä huolimatta ajattele miten mahtavaa et sait imetettyä/ annettua vauvalle omaa maitoa just tuon kriittisimmän keskosvaiheen aikana, mikä on varmasti lapsen tulevaisuuden kannalta myös tosi merkittävä asia. Oot ihana ja ihan mahtava äiti kun osaat kuunnella itseäsi ja huomaat myös millon ei enää kannata jatkaa irvessä ikenin - se jos mikä ei aja kenenkään etua. Voima- :hug:

Aurinkoista ja energistä viikonloppua kaikille - kivuista ja kolotuksista huolimatta!
eeti+papsu 38+1:heart:
 

Yhteistyössä