*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

täällä kans yks joka kärvistelee tuonne kesäkuun alkupuolelle asti.. :kieh: :kieh: oisko yks supistus eilen tullut ku saunan ja pesuhuoneen kuurasin lattiasta kattoon.. että ei olla synnyttämään lähdössä ei.. varmaan sit kesäkuun 3. katotaan et jos sitä alettais käynnisteleen.. B)
 
No..En määkään nyt ihan puoli välissä kesäkuuta täällä voi enää olla, mutta...Höm... Kesäkuun ekalla viikolla ainakin :LOL:

Eikä kyllä sillä, vaikka menisikin la:n yli, menkööt! Hyvähän se vaan vauvalle on, jos saa olla masu nahan tuolla puole ainakin sinne la.aan asti :p Sinänsä vaan, että kyllä sitten on päästävä kokarvioon ja mun tilavuuden mittauseen, koska mull amikään hirmu perä kuitenkaan ole ja tiettävästi miehen puolen poika vauva on olleet aikas kookkaita, reilu nelikiloisia :LOL:
 
voi vittu, ne niistä päiväunista, puol tuntii ehdein silmiä lepuuttamaan ku piti jo alkaa vimmatusti nilkkoja ja jalkapohjia kynsihampain raappimaan :kieh: ihan itkuks menee, mä en jaksa..
pitääkö mun oikeesti ootella niitä tuloksia koko viikonloppu, entä jos tuo lääkekkään ei auta tohon kutinaan niin mitäs mä sitten, mun pää hajoo kohta... :'(
eikö niitä tuloksia muka saa esim huomenissa selville jos sinne soittais vai yksityisellekö täs pitäs marssia?? mä en voi muutaku itkee täällä :'(
anteeksi että mä näin tänne itteeni puran..koittaa kestää mua :ashamed:
 
Eikiö vaikka kylmä suihkuttaminen auttaisi?? Tai...ööö, mitäs tässä nyt äkkiseltään keksisi jotain pikaista väliaikaista helpotusta sulle... :|

Kokeile, josko vaikka lasket ämpäriin jääkylmää vettä ja jääpaloja ja sinne sit jalat vaan... Mulla helpotti, kun kutisi pentuna kintut jatluvasti, ei kyl ollut samasta asiasta kyse tietenkään...!
 
poika04, onnea! Hienoo kohta sulla on nyytti kainalossa. Toivotaan et menee hyvin ja mahtuu tulemaan. :heart: Jollain muullakin maanantaina olis käynnistys...en vaan muista kenellä?
kurpitsa :hug: vaikka ei se autakaan sun kutinaan...

Summer ja 38+2 (Ei enää montaa päivää...)
 
poika04 Onnea käynnistysajasta! Mulla vähän tietoa KYSin käynnistyksestä, kun kaveri joutui käynnistykseen noin kuukausi sitten. Odotti kaksosia. Meni sisälle tiistaina eli tiistaina aloittivat ja lauantaina vasta leikkasivat. Tilanne siten sama kuin sinulla, että paikat eivät olleet kypsyneet ja myöskin hänet oli sectioitu, vuonna -02. Eivät kuulemma edellisen section vuoksi voi aloittaa "täydellä teholla " kypsytystä ja supistuksien tekemistä, että kohtu kestää tulevan synnytyksen tai jotain... Ja tässä tapauksessa siis lopulta äiti sanoi lauantaina, että puukkoa mahaan, kun ei jaksa enää kärvistellä kipujen takia kun mitään ei tapahdu!

kurpitsa Jos löytyy kylmägeeliä, niin kokeileppa sitä. Saattaisi hetkellisesti ainakin auttaa :)

Mä en ehkä enää kesäkuussa täällä ole, ainakaan ilman vauvaa =). Tänään on antanut mojovia supistuksia reippaasti ( tai sit mä vaan kuvittelen ), pimppi ja selkä on kun tulessa ja menkkajomotukset jatkuvia. Varsinkin kun liikkuu. Pikkuneidillä on hauskaa, kun äiti pysähtyy kärvistelemään ja nauraa ääneen ( paniikkinaurua ). Kyselee vaan, että supistaako ja haluaako veli nyt syntyä :)

Mutta jos keittelis kahvit, että sais itsensä parin tunnin päikkäreiden päätteeksi herätettyä :)
 
weiss
Onnea ja :hug: käynnistysajasta poika!!etpä sittenkään joudu kärvistelemään enää kauaa.. (mie oon ihan pirun kateellinen) Että kukapa täällä sitten on viimoisena? :kieh: Mie ja ihan yksin.. :'(
 
Onnea, onnea Katrinainen! Ihanaa, ku alkaa tulla vauva-uutisia!
Poika04:Meillä käynnistetään sitte samana päivänä, mullakin maanantaina. Kyllä jännittää hirveesti. Mä en tiedä, et onko paikat kypsät, ku eivät tehneet sisätutkimusta sillon pari viikkoa sitte. Ne vaan mittas ultralla vauvan koon. Toisaalta tänään on kyllä ollu sellanen fiilis, et tiedä vaikka syntys jo viikonlopun aikana. Hirmunen painontunne ja supistellu...
Liro se taitaa olla hommissa parhaillaan.
Aurinkoista viikonloppua mammat!
Laurenzia ja Pikkarainen 38+1
 
Onnea Poika käynnistysajasta! Teillä on Laurenzian kans sit jännittävä viikonloppu edessä :) Voi vitsi, mä oon kans kateellinen. Vaikka laskettu onkin reilun viikon päästä, niin tää ei taatusti tule enne toukokuun puolta väliä pihalle. Et älä weiss, huoli, mä pidän sulle täällä seuraa :)

Onnea Edla limatulpasta!!! Jokohan viikolopun aikana jotain tapahtuu??? Jännittää niin kaikkien teidän puolesta, joilla on jo jotain uutisia tai merkkejä tulevasta!
 
No niin täällähän on alkanut tapahtua, en ole pariin päivään käynnyt kurkkimassa teidän juttuja...siispä:

KATRINAINEN: ÄÄRETTÖMÄN SUURET ONNITTELUT KOKO PERHEELLE!! :flower: :hug: :heart: :heart: :heart:

Poika& Laurenzia:
Onnea käynnistykseen, pidän peukkuja teidän puolesta että synnytys lähtis pikaiseen käyntiin eikä venyis monen päivän yritykseksi



Liro: Tsemppiä ponnistukseen, tulethan kertomaan pian kuulumisia.

...Jäiköhän joku muu nyt mainitsematta?? Jos jäin niin kaikille teille kamalasti onnea sekä kipeitä &paikkoja avaavia supistuksia ;)

Mä tässä leikin teitä joilla vaavi vielä masussa, meinaan tyttö on tässä masun päällä tuhisemassa kantoliinassa. Pitäis hennoa viedä sänkyynsä nukkumaan mutta kun en millään malttaisi... Meikäläinen kävi jo jälkitarkastuksessakin. Kaikki muuten ok, paitsi hemppa kovin alhainen, vain 100. No ehkä se siitä vielä nousee. Kysyin myös lääkärin mielipidettä siihen että mitäs jos toista vauvaa ajattelis piakoin...Hän ei nähnyt ongelmaa vaikka ei mun verenpainetauti mihinkään katoakaan, toisella kertaa osataan se kuitenkin paremmin ottaa huomioon jo etukäteen...Eli meille varmaankin piakoin aletaan uutta "odotteleen" josko vaikka tärppäis ;) Mut tää on sitten salaisuus eikä sitä saa muille kertoa ;) ;)
 
Täällä vielä yksi mattimyöhäinen onnittelee...

Jennille tsemppiä sitten vaan uuteen yritykseen! Itse olen ollut fiiliksillä että seuraavaa muksua yritetään sitten vasta useamman vuoden päästä...
 
Minkälaisia "supisteluita" teillä on, ketkä niistä koko ajan puhuvat?? :eek: Siis ihanko kipeitä ja ilkeitä, vaiko niitä "vaan inhalta ja vähän kipeiltä tuntuvia harjoitussupistuksia"?

Mua kiinnostais vaan se ero, tahtoo tietää kumpaan kastiin itse kuuluu :LOL: Supistelojoihin, vai ei-supistelijoihin :LOL:
 
Supistuksista Mä luokittelen sit varmaan itseni ei-supistelijoihin tai johki siltä väliltä, vaikka supisteleekin :D Joskus sellasia suppareita että huomaa vain että maha kovettuu ei muuta, joskus alaselkää jomottaa ja niitä "menkkakipuja" joskus "normaaleja" menkkakipuja ja joskus voimakkaampia menkkakipuja, niin että melkeen pitää kyllä pysähtyä + siihen vielä sukkapuikkoja! (hieman sekavaa tekstiä :D ) Siis ne on kyllä ihan päivittäisia.

(.) Tänään aamusta asti tullut supistuksia, juuri tuollaisia mistä puhuinkin ^^
olin myös vanhempieni luona käymässä, ja siskon pojat oli sielä hoidossa 2 ja 1v :) Kyllä siinä selkään otti kun niiden kanssa peuhasi, käytiin myös tekemässä pieni lenkki ja koko matakn tuli noita supistuksia ( mut vaikka ne tuntuu niin ei ne kipeitä vielä voi olla hahhh :D ) ja nyt onkin koko alapää ihan liekeissä :D
 
kiitos teille tsempeistä, ootte korvaamattomia :heart:
1,5 tuntii sitten otin kaksi tabua ( adursal ) ainakin pisti kuumottamaan nuo. on kiva kokeilla uusia lääkkeitä ilman lääkärin valvontaa, ei se vissiin harvinaista oo et näitä lääkkeitä määrätään kotio. kohta sen sit tietää auttoko kun meen kohta maate, pitäkäähän peukkuja...

jos eivät auta ja valvon viel seuraavankin yön niin huomenna sitten kyllä soitan tyksin päivystykseen ja vaadin hoitoa.


 
Iltoja!

Mulla oli pitkästä aikaa viime yö ihan inhimillinen ja sain nukuttua niin hyvin et heräsin vaan 2 kertaa! Uus ennätys! Normaalitahti sellanen 5-7 kertaa..Pojankin sain jo uneen ja nyt aattelin et jos täällä vähän aikaa kattelis mitä teille kuuluu ja sit koisii..Mies lähti poikien illanviettoon ja mulla siis ei muuta kun aikaa kun ei mitään tapahdu tällä maharintamalla...

Vapuks luvannu ihan huippukeliä, tännekin +16 astetta! Ihan uskomatonta! Joutuu varmaan grillailee sun muuta kivaa, jos vaan ei synnyttämään PÄÄSE!! Mut ois toisaalta kiva kyllä olla ihan vielä kasassa sillon, ei vältsi oo kiva jos joutuu sairaalassa vapun olee..

Suppareista
Mulla ollu sellasia samanlaisia kun majj:lla.
Toivois jo välillä et tulis nyt sellasia kunnollisia niin ois toivoa et tulis ihan omin avuin eikä tartteis tätäkin käynnistellä..Yks yö tuntu tuossa neljän aikaan et oikeesti oli supistus, mut kesti vaan jotain 10 sekuntia ja sit ei mitään..Et sellasta..

Mie jo innolla odotan et pääsen laihduttamaan jos ei ihan itestään lähe pois! Siis et voi lähtee oikeesti lenkille eikä vaan laahustamaan ja sillä ilveellä et kohta kuolen, kun en jaksa! TAHTOO OMAN KROPAN TAKAS!! Ja et mahtuis jotkut normaalit housut jalkaan ennenkaikkea!!

D ja mahan asukki 38+0(uusi viikko lähti siispä käyntiin) :heart:
 
onnea katrinainen, sekä koko perhe :flower:
poika04 onnea sinnekin päin...meni veikkauksesi kesäkuun notkumisesta pieleen ;)
ja kukas vielä...iirolle onnea

täälähän aletaan poksumaan oikein vauhdilla... jääkää nyt joku mun kanssa edes tuonne toukokuun loppuun asti?? ;) :whistle:

Mäkin jo haluan tuon vauvan ulos, nyyh...munkin La:sta kax viikkoo eteenpäin niin ollaan kesäkuulla jo...eikä jaksaisi kyllä sinne asti ootella..kun vaan pahemmaksi käy tämä kävely, nukkuminen, ja olo muutenkin....
eikä varmaan ihan "turhaan muuten vaan " aleta käynnistämään..pitää olla joku syys.

Mulla maanantaina äippäpoli että saas nähdä mitä tuleman pitää....

Kaikille aurinkoisen lämmintä viikonloppua!! B)
tyllerö 36+2
 
Tsemppiä kaikille käynnistysajan saaneille! :) Monta kertaa päivässä pitää käydä lukemassa kuulumiset ja jännätä millaisia kuulumisia kukakin kertoo. Ihanaa, kun vauvoja alkaa nyt syntyä!

Toivottavasti Kurpitsa lääkkeestä on apua ja saat yön nukuttua :hug: . Tuommoinen kutina kuulostaa aika kamalalta :/ .

Aamulla kävin neuvolassa, kaikki hyvin. Vauvan pää on jo alhaalla, mutta ei kiinnittynyt. Verenpaine ok, pissa puhdas, ei turvotusta, vauvan syke 130-140. Sf-mitta 32cm ja painoa tullut reilussa viikossa 600g lisää.

Supistuksia tulee täälläkin vähän väliä, mutta ei niitä kivuliaiksi voi sanoa. Lähinnä ne tuntuu inhottavilta, kun koko vattanahka kiristyy ja kiristyy. Jonkinlaisia menkkajomotuksia tulee silloin tällöin, mutta ei pahoja. Saa nähdä kauanko tuo pikkumasuasukki on ajatellut majailevansa päivänvalolta piilossa :D . Väkisinkin tässä alkaa omat ajatukset olla vähän väliä h-hetkessä...yölläkin pitää herätessä asioita mietiskellä. Kai tämä asioitten pyörittely mielessä on vaan valmistautumista.

Hyvää yötä kaikille :wave:

Marimint ja pikkuinen rv 37+6
 
Täällä minä vielä olen.. Olen ollut kokopäivän liikkeellä kun silloin ei kerkeä omaa oloa niin paljon huomaamaan. Ollut aamusta asti ***** otsassa kun tämä yksi ei sitten ole tullut vielä ulos... Eilenkin illalla supisteli 10min välein mutta ei tarpeeksi kipeään :headwall: :headwall: Ässät ei auta, niillä ei saa edes yhden yhtä supistusta. Toiveikkaana menee aina nukkumaan jospa sitä lähtö yöllä tulisi, mutta ei niin ei :headwall: :headwall: :headwall: Nukkuu puolen tunnin pätkissä kun on niin saakelin kuuma ja päivällä ei voi nukkua, tai sitten ei saa unta yöllä. Ja tällä hetkellä sattuu jalkoihin niin saatanasti tuon turvotuksen takia :headwall: :headwall:

Anteeksi näin negatiivinen viesti ( menee sohvalle häpeämään :ashamed: )

tmvk ja toukka 39+0 :headwall:
 
weiss
tmvk: Siulla on jo noin hurjat viikot, jotta ei mene ainakaan kauhian kauaa.. Ja täällä on samanlaiset fiilikset!! Nukuin taas viimeyönä vaivaset parisen tuntia ja nyt olisin ihan valmis koisiin, mutta helv#&%¤#!!! Jalkoja särkee, alapäätä särkee, selkää särkee ja ja.. Alkaa riittään tää olotila, mutta kun ei tietoakaan synnytyksestä. Tuntuu, että paikat vaan menee tiukemmin kiinni, kun niitten pitäis alkaa aueta!! :kieh:
 

Yhteistyössä