*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Mä sain sen esitieto lomakkeen kait joskus 22 viikolla ja se piti täyttää ja sit neuvolasta laittoivat sen saikulle..samalla tavalla esikonkin kohdalla.

Mitäs pallomahojen viikonloppuun kuuluu? Mä en tiedä viellä yhtään mitä sitä keksisi =) Ehkä vois kaupungilla käydä. Mä en nimittäin ole hankkinut viellä mitään pikkutavaroita vauvalle en rasvoja en mitään...imetysliivejäkään en oo edes kahtonut enkä sitä rintapumppua.
 
tyksistä kotiuduttu vihdoinkin. ei joutunut odottaa lääkärille ku sellaset 1,5h, siellä oli pikkasen kiirettä.
käyrällekin pääsin ja ihan hienonnäköstä käyrää kuulemma piirtyi.
vauva oli taas kasvanut viime käynnistä sellaset 200g ja painoarvio oli nyt 1,3kg. virtaukset oli ok. eikä tän toisen lääkärin mukaan ollut aihetta lv-näytteelle ainakaan nyt, kun vauva voi hänen mielestään hyvin. 1,5 viikon päästä uudestaan kontrolliin..

kurpitsa rv31+6
 
Tän pallomahan viikonloppuun kuuluu varmaan vaan tätä samaa, eli koitan lepäillä mahd. paljon olon mukaan.. Muutama kaveri on lupautunut tuleen kyläilemään ja katsomaan uutta kotia, mutta mies painelee taas pelaamaan jalkapalloa jonnekin ties minne lauantainan ja mua ärsyttää... Miksi sen pitää vieläkin jatkaa tuota joka viikonloppuista juoksemista noissa peleissä, kun tää tilanne on vähän epävakaa ja mua ainakin vähän pelottaa, jso jotain sattuukin, enkä saa miestä mukaan vaikkapa synnytykseeen. :eek: Ehkä mä oon niuho... Mutta ikinä ennen en oo valittanut sen pelailuista tai joka iltaisista treeneistä... |O (kyl mä saan kiukuta, enkö??)

Eilen pääsin vähän haukkaamaan happea, käytiin Honkkarissa kääntymässä, ihan rauhaksiin kun möhisteli siellä hyllyujen välissä, ni olo pysyi ihan hyvänä. Mun oli pakko päästä näistä seinist' eroo vähäksi aikaa... Ja ulkona oli tullut kesä! :heart: meen kohta ottamaan viel partsille aurinkoa!
 
Kurpitsa:Kiva kuulla et vauveli jakselee massussasi hyvin =)

Mymmelis:Toivottavasti ruu ei viellä sieltä pois tule =) onhan se inhottavaa kun sullakin on jo paikat leviimis kunnossa ja joutuu olee yksin :hug: Mua ärsytää miehen jokaviikonlopun harrastus menot vaikka mulla ei oo mitään pelkoakaan et tää pois tulisi ennen toukokuun loppua :D vois olla munkin kanssa joskus..kohta alkaa häätö urakka muuten täällä kun ensiviikolla tulee 36 täyteen niin :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Uskoo ken uskoo mut yrittänyttä ei laiteta
 
Tänään kun tuli 36+0 niin olen aamusta asti jo yrittänyt sillai lempeästi vihjata että vois ulos tulla... Mutta ei taida uskoo viel... No täytyy alkaa siivoamaan kun huomenna tulossa kynttilä kutsuille vieraita... jos vaiks ton jumppa pallonkin täytäis ja sen kanssa tänään illalla vielä vähän jumppais... Inhottavasti kyl koko päivän vihlonu tonne alapäähän... Sukkapuikot on kyl sit kivoi... Mut nyt alottaa siivoamista ennen ku lapset palaa mummun tyköötä kylästä...
 
Äläs Poika nyt, kyllä se sieltä ajallaan tulee :LOL: menee vielä niin, että sie oot ihan kärkipäässä pukkaamassa vauvaa ulos! Millä viikoilla sä olitkaan? Mä hapero pää en vaan muista kenenkään viikkoja, hyvä jos omissa pysyn just just mukana

Mikä meiän miehiä vaivaa? Pöhköjä otuksia!! Ei sillä, tarviihan sekin omaa aikaa ja sen kyllä hälle mieluusti suonkin, mutta oisi edes jossain tässä lähimailla ja puhelimen tavoitettavissa! :| :LOL:
 
Oon ollu pari päivää pimennossa,täällä on kirjotettu romaani sillä välin--Ihan hyvin tuntuu porukalla menevän,hieno homma =)
..
Täällä tuli 34 vkoa täyteen tänään,saan sitte luvan kanssa lähtee liikenteeseen..maanantaina polikäynti edessä.
Saa nähä osaako sitä enää ees lähteä mihinkään =) Viime yö meni ihan valvoessa taas,nukahdin puoli kuuden jälkeen ja kello soi seittemältä.
Aamulla kävin neuvolassa,joutu täti niittaamaan lisälapun neuvolakorttiin ku tuli rivit täyteen - Oon ollu tammikuun puolivälistä sairaslomalla..tänään tuli sairaspäiväraha"potti", juurikin sopivasti kun saa lähtee liikkeelle =) Jos paikat kestäis pienen shoppailureissun-
Elämä hymyilee risukasaankin!!
Aurinkoista viikonloppua kaikille =) =) =) :xmas:
 
No nyt on raha-asiat jossain kunnossa. Tosin suurinosa rahoista tulee viiveellä toukokuussa, mutta saanpa nyt edes 2 viikolta rahaa. Auttaa edes johonkin suuntaan.

elle, kiva, että saat alkaa liikkumaan ja onnea muillekin hyvistä uutisista

olihan se nyt niin ett rs-viruksesta ei raskaanaolevalle ole haittaa, mutta pienelle vauvalle kylläkin? kävin taas tietämättäni altistumassa päiväkodissa. Haittaahan siitä ei ole vaikka viruksen saisinkin, ainoastaan jos on aktiivisena synnytyksessä tai sen jälkeen. Ärsyttää pyöritellä näitä pk:n epidemioita aina.

onnea majj hikan bongauksesta se on tosi jännä ja hassu tunne.

mymmelis miehet on hiukan tuollaisia. Mutta jos jotain tapahtuu niin tulee varmasti samantien kotiin. Sen uskallan melkein luvata. :hug:
 
Kiitos Katrinainen tsemppauksesta, kaipa se tulee, jos on vaan ouhelimella tavoitettavissa :ashamed: :ashamed: usein kun nuo peli - ajat menee siihen että ovat saavuttamattomissa toisella puolella suomea nelisen tuntia ja sit tietty matkat päälle... Just sain ärsytykseltäni sanottua miehelle, ettei oiekasti saa ikinä anteeksi, jos missaa synnytyksen jonkun jalkapallon takia :x Ihme kyllä, ymmärsi ihan tosisssaan, ja lupasi jutella valmentajan kanssa, että jää pois peleistäkin, jos tilanne vaatii vähänkään sitä :eek: (en kyl viel tuuleta, kattoo vaan taas, muistaako / onko ees ollut aikeissa mainita...)
Kyllä se kovasti vannottaa, ettei jätä mua yksin ikinä, mutta mua vaan pelottaa ihan hirmusti, jos joku kaunis hetki taoahtuiskin jotain ja joutuisin yksin lähteä synnyttämään... :|


Ulkona on sentään ihan jumalaisen ihana ilma! Kävin Hyskistä maksamassa meille puukaihtimet vauvan huoneeseen! Wink wink vaan kaikille, Jyskeissä on ihan mega halpoja puusälekaihtimia!!! (normisti hinta joku 70-80? 160 cm, nyt alle 30?)
 
Mymmelis nyt ois noita viikkoja 35+1 ja en varmasti ole kärkipäässä, jos te vaan tietäsitte minkalainen aku ankka täällä on :D Mä kanssa uskon ettei sun mieskään tahdo elämänsä parasta hetkeä missata hinnasta eikä mistään...nimittäin sitä se on kun sen parkasun ekankerran kuulee (mulla valuu kyyneleet kun ajattelenkin esikon ensi parkaisua)

Kaikille jotka on saaneet hyviä uutisia paljon onnea :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Kurpitsa,kiva että kaikki masussa kunnossa :heart:

majj,täälläkin hikka pongattu varmuudella vasta jokin päivä sitten,että onnee meille :D

En ole minäkään synnytystäni suunnitellut mitenkään,kun uskon ett se sujuupi ihan omalla painollaan.... sen verran oon vaan ajatellu että mahd.pitkälle ilman lääkkeellistä kivunlievitystä.

Miehet joo :kieh: Mun miehellä on pakkomielle tunkea kaikki päivät täyteen aktiviteettiä ja sit silmät pyöreenä selittää kun on pakko kun lupas jne... no lopputyön tekemisen ymmärtää,sehän on pakollinen,mutta siihen menee viikonloput aamusta iltaan ja joskus myös viikollakin muutama päivä. Siihen lisäksi kahden bändin treenit,keikat (yön reissuja useimmiten) Normi koulupäivät (koulu 1.5 tunnin ajomatkan päässä) ja liikenevä aikahan on pakko kuluttaa soittamiseen (urkujen länkytys) että aika vähissä on laatuaika.... :ashamed: Ja aina kun yks projekti on päätöksessä,toinen alkaa...studiohommia on sopinut syksylle yms....

Viikonloppusuunnitelma..niin,täällä sitä issekseen jurnutetaan. Huomenna pakko siivoilla ja sit ois sauna. Lenkkeillyt oon jokapäivä,sen minkä nivuset antaa... pesen vauvan vaatepyykkiä. Siinähän sitä. Ellen sitten keksi jotain rakentavampaa...

 
tosiaan onnittelut meille repa :D

Maistoin mieheltäni vähän batteryä siis ihan pienen huikan, voikohan siitä olla vaaraksi vauvalle? :ashamed: tuli vähän huono omatunto kun tietää ettei niitä saisi juoda! En kuitenkaan juo kahvia koskaan, enkä muutakaan mistä muualta kofeiinia voisi saada.. (vaikka battery on energia juoma joka sisältää muitakin kaiken maailman aineita.. :| )
 
Huomenta!

majj Minä join kanssa eilen aamulla puolikkaan purkin Batterya, enkä kyllä usko, että siitä mitään haittaa on. Että etköhän ihan turvallisin mielin voi olla :)

Meille sitten iski toissayönä oksutauti :( Pikku neiti oksenti koko mahalaukun tyhjiin ja sit vielä suunhuhdontavedet. Ja oli toinen surkea kun lopulta vaan yökkyytti eikä mitään tullu. Päivällä ei sit mitään, ruoka ei kyllä maittanut, Gefilusmehut uppos. Toivotaan, että meni ohi, vaikka oon kuullu, että tauti on samanlaista kun reilu vuos sitten ainakin täällä riehunut Noro-virus, että päivä kipeenä, päivä taukoo ja sit alkaa taas. Itellä mulla nyt sit tulee perästä ( luojan kiitos, mä vihaan nimittäin oksentamista! ), alko tuossa yöllä. YÄKs! Mutta jos tästä jotain positiivista pitää löytää, niin lähteepähän ylimääräiset nesteet ja suolitukokset pois :)

Miehistä Meillä kanssa Kullalla paljon harrastuksia, mutta meitä se ei haittaa. Sen verran on aktiivinen tyyppi, että hoitaa harrastuksien lisäks kotihommia, että siitä puolesta siis saapi mennä. Ja muutenkin, mä kun en oo semmosta tyyppiä, että jaksaisin toista ihan koko ajan kotona. Mutta jokainen tyylillään :)

Viikonlopusta Nukun ja nautin =) Tai ainakin yritän!

Ja vessa kutsuu....
 
tääl kans annettu se esitietolomake. missä toiveita osastoaikaa varten. synnytystä varten. jne..sairaalasta onneks luvattiin spinaali ja välilihan leikkaus mulle jo. ekasta ku annoin mennä ilman kivunlievityksiä niin pitkälle ku pystyn. ja sit ku tosissaan olisin halunnut jotain nii mitään ei oikein voinu antaa muuta ku ilokaasua joka ei sovi mulle ollenkaan. alkaa nii kauhea pahoinvointi siitä. :( ja toisesta meni niin et epiduraalin vaadin ja sain. mut se kerkes vaikuttamaan niin vähän aikaa ettei kerinny auttamaan juuri yhtään.
nyt täytyy toivoa et spinaalin kerkien saamaan ainakin nyt.
jospa se olisi paras sit meikäläiselle.
selkä vihoittelee nii kauheasti ku olla ja voi varsinki öisin. ja aiemmat synnytykset käynnistyny tuolla voimistuvalla selkäkivulla. alkaa jo pikku hiljaa jännittämään millo lähtö nasahtaa.. :eek:

nemika+jäbä 35+6 ( ja huomenna viikonvaihto) :D
 
kurpitsa: meillähän myös jäbä kasvanu pienenä koko ajan. nyt sit viimoisen kolmen viikon aikana painoa tullu 750g yhteensä. et kirii kovaa vauhtia kiinni ja ollaan jo alakäyrien yläpuolella ihan kivasti. katoin noita meidän arvioita niin 31+1 ollut 1370g ja 32+1 ollut 1470g. ja nyt oli kuitenki sit 35 viikolla jo 2250g et spurttia alkoi kasvuun ottamaan. :D
kyllä ne sieltä porskuttaa ja pääasia ku painoa tulee kuitenkin.
meillä olisi ollu punktio ton painon takia edessä varmaan mutta kun oli sitä niskaturvotusta aluksi nii paljon nii se puoli on jo tutkittu valmiiksi.
meitä on vaa pieniä ja isoja. :D
 
weiss
Huomenia! Vaikka on harmaa aamu ja sataa vettä, on jotenkin ihanan keväinen tuoksu ulkona.. aah! nemika: Sie oot jo pitkällä ja vauvahan saa oikiasti pian jo syntyäkin. Taiat olla se ensimmäinen lähtijä Jennin jälkeen. :heart:

Synnytys ajatukset vaan pyörii päässä. Aamulla kun herää ja illalla kun koittaa nukahtaa. Sitä ajatukset vaan lentää siihin tulevaan koitokseen ja siihin hetkeen kun pienen saa tuohon rinnalle. On jotenkin taas niin tunteita täynnä oleva aamu, että kyyneleet vaan valuu.. :'(

weiss ja pikkuinen 34+4 :heart:
 
ollaan tässä onneks jo tosi hienoilla viikoilla lähtökohdat ajatellen. tänne asti ku ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia lääkäreiden mielestä. ja mennä porskutetaan jätkän kanssa silti :LOL:
tosin tää selän polttelu alkaa jo pelottamaan. enää supistukset sekaan nii sit se on menoa heti. liikkeelle ku on lähdettävä ensimmäisestä kipeästä supistuksesta tai limatulpasta.
ku on se sisäsuu auki valmiiksi niin hyvin ja kohdunkaulaa ei paljoa tosissaan.
ja matkaa sairaalaan on se 50km. ettei synny kotiin tai matkalle pian. se tästä enää puuttuisikaan... :LOL: :LOL:
mut luotan et perille päästään. hullulta tuntuu et lähtöpäivä on tosissaan lähellä.
pysyis sen kaksi viikkoa vielä nii olisi sit täysiaikainen ensimmäisen kerran miunki muksu.
mut lääkäriki sanoi et tyytyväinen saa olla näihin viikkoihin kyllä ettei tarvi tavoitteita enää ottaa yhtään.. =)
 
Huomenia täältäkin B)

Mies se taas läks ennen kukon laulua ja tulloo huomenna joskus :( Ei minäkän sitä 24/7 kotiin haluais pyörimään,mutta kun ei nää ollenkaan,niin se on jo toinen juttu. Varsinkin nyt tässä tilassa...ja kotitöihin ei tietty voi osallistua,kun ei oo koskaan kotonakaan... Mutta en valita...enää :D

Kuka haluais siivota mun puolesta? :D Minä tarjoon..paljon kivaa kakkaa lattialla ja oikein mukava pölymäärä... :LOL:

Niinkuin näkyy,ei mulla oikeesti mitään asiaa oo...painun suihkuun ja sit pitäis lounastaa :p

Nemika..koskahan siä tosiaan poksahdat..jännää :D

Repa ja kutvonen 34+4
 
Leppoisaa lauantaita kaikille! :flower: Täällä pk-seudulla aamu valkeni harmaana ja utuisena, mutta ihanaa kuitenkin, kun kevättä kohden ollaan selvästi menossa! En kestäisi, jos tulee takatalvi vielä :kieh:

Piipahdin heti aamulla kahdeksan jälkeen Hulliksilla ja samalla reissulla hoitelin viikko-ruokaostokset pois alta. Ei kyllä ollut mikään kiva reissu, kun tuo neiti alkaa olla sen verran iso jo, että liikkeet oikeasti sattuvat :/ Selvästi huomaa, ettei vauvalla ole paljoakaan tilaa enää liikkua. Mites muilla: koskeeko teitä, jos vauvat oikein potkivat tai möyrivät?

nemika Meilläkin on NKL:lle melkein 40 kilometriä ja kyllähän se etäisyys tosiaan mietityttää.. Itsellä tosin ei ole kohdunsuulla tapahtunut (ainakaan tietääkseni ;) ) mitään suurempia muutoksia eli uskoisi ehtivän ajoissa sairaalaan. Koita sinä pitää kuski lähellä ja ajokunnossa, ettei pikkuisenne synny mihinkään tienposkeen tai taksin takapenkille :D

Viikonloppu menee rennoissa merkeissä - tai no tänään puuhastellaan kotosalla ja haetaan illaksi leffa, mutta huomenna vien miehen aamulla lentokentälle. Lähtee sinne työmatkalle neljäksi päiväksi :/

Nyt voisin mennä vaikka torkuille - olen herännyt jo 5:30 eli ansaittujen päikkäireiden aika :D

Carmen ja Nirppu 35+6
 
Huomenta! Mikäköhän ihmeellinen yöturvotus muhun on iskenyt. painan aamulla 2 kiloa enemmän kuin iltapäivällä. Olokin on aamuisin aika turvonnut. Ei ole kivaa ei. Mietin just että millököhän nämä raskauskilot laihdutetaan pois vauvan syntymän jälkeen. Meidän täytyy tytöt ihan oikeasti perustaa se kuntoklubi vauvojen syntymän jälkeen

Täällä on aivan ihana ilma. Aurinko paistaa ja kevät on tullut. Mies lähti kanssa aamutuimaan keikkailemaan, tulee sunnuntaiaamuna. No ei kuitenkaan mitään pelkoa, että mulle nyt vielä minkäänasteista lähtöä olisi tulossa synnyttämään vielä tänään. Enemmän huolettaa nuo huhtikuun lopun keikkalauantait. mies on kyllä luvannut ajaa kotiin vaikka kesken keikan jos lähtö tulee, mutta matkat on niin pitkiä, että mulla täytyy joku varasuunnitelmakin olla. =)

Multa kysyttiin eilen, että tuleeko meille kaksoset... :LOL: Semmoinen masu siis täällä!

Hurja kun teillä ekoilla on jo viikot pitkällä Nemika varmasti ainakin saa oman toukonyyttinsä jo pian ja hyvissä ajoin huhtikuun puolella.

katrinainen ja kirppunen 34+4
 
Huomenta,

Katrinainen
, mikäli olen oikein ymmärtäny, niin aikuiselle tuo rs on ihan tavallinen flunssa. Pienet vauvat ja vanhukset- niille se olisi todella vaarallinen. Siis ihan satavarma en tuosta ole, mutta tälläsessä käsityksessä mä olen.
 
edla-mamma näin minäkin olen ymmärtänyt. kysäisen kuitenkin tiistaina neuvolasta. Ei kai sen sairastamisesta raskaana ollessa muuta haittaa ole kuin ikävä olo. pahempi varmaan jos aktiivisena synnytyksessä tai heti sen jälkeen.

carmen mulla ainakin pahimmat möyrimisliikkeet sattuvat ihan hirveästi välillä. Ja joskus autoa ajaessa on pakko pysähtyä vaihtaa kuskia, kun pelkään että ajan ojaan potkujen voimasta. alkaa meidän vauveleilta tilat loppumaan ja ovat jo isoja mönttejä tuolla masussa.

kirpulla on ollut hiukan hiljaisempi aamu täällä. on kyllä' liikkunut silloin tällöin, mutta ei mitään isoja kipeitä muljahduksia. taitaa neitokainen olla riekkunut tarpeeksi eilen illalla masussa. Oli jo nukkumaan mennessä melko hiljainen, mutta monotti äitiään masuun koko illan ennen sitä. :)
 

Yhteistyössä