*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

juu on ukko mukana sairaalassa mutta ei tule leikkaukseen vaan odottelee ulkopuolella kun vauva on syntynyt niin menee pesuhommiin mukaan ja odottelee vauvan kanssa kun pääsen herämöön.
kiitos annaliina suomenoksesta.

voi ei mun pitäs alkaa siivoon tätä kämppää mutta laiskottaa taas,koiratkin pitäs pestä ja harjata mutta ei jaksais.
mä en varmaan nuku enään ennenkuin vauva syntynyt ja tiätää että kaikki on oukei jännitää niin paljon, lähinnä komplikaatiot pelottaa kun itse leikkaus.

 
Moikka möhikset!!

mie oonkin ollut ahkerana mukamas ja koittanut saada tätä kaaosta kuriin, ei tästä tuumitäänn näiden laatikoiden keskellä :headwall: Kamala siivoaminen ollut käynnissä koko viikon, en tiennytkään, että ollaan muutettu roska-lavalle asumaan, sen näköistä täällä on! Ovista asti täynnä p*skaa... :$ Ihme sakkia asunut tässä ennen meitä Semmoista muksaa puuhaa mulla täällä. Vessa remontti on ohi ja luojan kiitos pääsee omalle pöntölle taas! On se luksustam etei tarvi juosta tuolla käytävissä tukkaputkella enää :saint:

Päivittäin tosiaan oon oman voinnin mukaan koittanut siivoilla ja laittaa paikkoja kuntoon, tulee vaan vatsa niin julmetun kipeäksi, kun on ollu tpystyssä tunninkin! Siis niin, ettei kävelemään pysty. Vatsa on laskeutunut ihan kunnolla, roikkuu tuossa tiellä :LOL:
'
Nemika joko joko joko joko on lähtö??? Lähdet hakemaan meistä tokana nyt sen nahka-pokaalin, kyllä siellä kotona pärjätään se hetki :heart: Koita jaksella sen ajatuksen kanssa :)

Katrinainen Ihan mega isot tsempit myös siulle, koita jaksell asiellä olon kanssa :| Toivottavasti olo paranisi tai pääsisit sitten käynnistykseen, kurjaahan se on kitua viikko tolkulla!

Poika :hug: Älä huoli, sinä saat meistä varmimmin sen vauvasen syliin terveenä ja hyvä vointisena, sie oot kyllä saanut pelätä tän raskauden aikana niin koivn, että varmasti kaiki menee hyvin :hug: Usko pois!

jenni Ihanaa ihanaa ihanaa, ootte saanut vauvalaisen kotiin jo :heart: Voi mahdotonta! Tule aian kertomaan meille kuulumisia, miten rimpsessa kasvaa :heart:

Weiss Kyselit tuolla aiemmin semmoisista kivuista tuolla peräpään seudulla, kun vaauva painaa?! Minä tunnustan, kärsin tästä ikävän sortin vaivasta, vie ihan jalat alta välillä! Julmetun kurja tunne! Muukin alapään vihlonta ja kipuilu on oikein tuttua, viiltelee ja tuntuu nirhautuvan... :| Kävelen ku ois persuksissa dynamiitttia |O

Synnytys/pelotus Ei pelota vieläkään, kun en uhraa sille ajatustakaan. Jos alan ajattelemaan, saan semmoiset möröt kasattua niskaan, että varmasti perun koko kaupan ja päätän pitää Ruun sisuksissani hamaan loppuun saaka :LOL: You Tubesta kävin kyllä katselemassa synnytysvideoita, ei tehnyt lainakan pahaa, eikä jäänyt mitään negatiivista mielikuvaa, vaikka aika roiseja pätkiä kyllä katselin...

Valmennuksista Meillä täällä Lohjan seudulla järkätään 4 kertaa ja tutustuminen synnärille. Ekassa oltiin mukana, oli täysin turha, eikä mennä' enää muihin, synnärille tietty katsomaan kylläkin! Se olisi muuten ensi tiistaina :eek: HUIIIH!!!

Tsempit kaikille käännytyseen menijöille!!!

leipomisesta oli joku kyselyn tynkä vissiin...Mieli tekisi leipoa jotain herkkuja pakkaseen, muttakaikki aika ja voimat menee siihen, että saisin tän koti pesän jonkinlaiseen kuntoon, ennen kuin Ru ilmestyy iloksemme. Ei tarttis sit vauvan kanssa häärätä ihan Kloriten hajuisena :eek:

Tää onkin sitten viimeinen viikko, kun syön noita supistuksia ehkäiseviä pillereitä... Huiiih!!! Ties koska tulee sit lähtö, neuvoladsta nimittäin vähän ennakoi, että massu on niin laskeutunut ja käsin kopeloiden tuumasi, että vauva ois lähtökuopissaan :) juhuu!

Raskausarpia ei oo tullut muualle, ku persuksiin, mutta se on niin ristiin viillelty kankku-värkki jo muutenkkin, että aivan sama. Kunhan ei maa repeis... :|

Miehen tulo synnytykseen Juup, tule ja sanoi lähtevänsä varmasti pois, jos alkaa veri lentämään... |O Justiinsa, no eipä se varmaan mitään barbeilla leikkimiseen verrattavaa puuhaa ole, että voisi vähän varautua sihen..toisaalta, enemmän siitä haittaa on, jos alkaa pyörtyilemään mun kimppuun... Äh, aika näyttää, mukaan se tulee ainakin kokeilemaan!
PISTE! :headwall:


Huih, tulipas tekstiä!!! No, kerran ja kunnolla...toivottavasti en nyt unhoittanut ketään!!! Niin, tänne oli tullut joku uusi :heart: Tervetuloa :flower: :wave:
 
Birdie Miulle sanottiin juuri, ettei saisi mennä uimaan taikak emmeeseen kylpemään, jos on vähän kään paikat olltu auki/pehmennyt, lisää tulehdus riskiä!

Huh, kun tulikin tekstiä sillä välin, kun rapustin tuota omaa romaaniani :LOL:

Määkin oon elänyt siinä toivossa, että peräpuikot on annettu suolen tyhjentämiseen ja semmoinen kyllä oli ainakin siskolal vaikutus, vessaan ohjattiin :whistle:
 
Päivää taloon!

Terveiset synnytystapa-arviosta. Meidän poitsu tulee alakautta sitten kun tulee. Lääkäri kysyikin mun mielipidettä, johon vastasin, et eiköhän me saada tuo pusattua alakerrasta pihalle. Meille on tulossa pikkuinen poika, nyt rv 37+5 arvio oli 2,6 kg. Lääkäri ei osannut olla huolissaan tuosta koosta, kun aikaisemmatkin on olleet pienikokoisia. Sanoi vaan, et minä teen vain pieniä lapsia. Kävi se kuitenkin konsultoimassa toistakin lääkäriä. Ottivat vielä vartin pätkän sydänfilmiä varuilta ja katsoivat et kaikki on ok. Paikat oli kuulema pehmenneet, mutta kiinni, jos oikein kuulin ja tajusin...

Mies synnytyksessä: Juups, mukaan se lähtee. Halusi tai ei. Mut on ainakin sen ajan kun alan ponnistamaan. Jos tekee pahaa, niin menee sit veren roiskumisen ajaksi käytävään. Mies oli äsköisellä arviokäynnilläkin mukana ja alkoi kyselemään kätilöltä itse perhehuoneesta. Mä en olisi edes tajunnut. Mutta, onpahan ainakin ajatellut asiaa noin pitkälle, kun otti tuon puheeksi. :D

:hug: Katrinaiselle! Yritä jaksaa sairaalaelämää. Ei se kivaa varmasti ole, mutta sinun ja vauvan kannalta varmasti nyt paras ratkaisu. Repa, nemika ja katrinainen lienee seuraavat vauvalliset, jos ei tule joku musta hevonen takaa... Laitetaanko pitkäveto pystyyn :LOL: ??
 
Moi!

Onpas tullu tekstiä =)

sectiolaiset, vaihteleepa nuo suositukset sitten. Mä en noita tukisukkia hanki, kun ei ole sanottukaan mulle mitään. Toisekseen en tiedä mistä ihmeestä ne nyt yhtäkkiä saisinkaan. Asutaan pienellä paikkakunnalla ja etelä-suomeen ei ainakaan ole enää mitään menoja. Tulis aika kalliiks sukat.
Sitten oli puhe tuosta peräpuikosta. Ennen joulua sain jo sectioajan, niin sain jo sillon mukaan ton peräpuikonkin. Sillon se kätilö sano, että jos suoli ei itsestään illan aikana tyhjene niin laita tämä. Eli ainakin toi mun on suolentyhjennystä varten.
Kipupumppua ei mulla ollu ainakaan aikasemmin, mutta sain kyllä lääkettä niin paljon ku tarvin. Ja pari ekaa päivää tarvinkin. Eniten auttoi piikillä pistettävät. Se sattui eniten leikkauksen jälkeen, kun kävivät painelemassa kohtua mahan päältä. Se sattu kauheesti varmaan haavan takia.
Mistään kotona piikittely hommasta en ole kuullutkaan.
Nopeasti ne pakottivat sängystä ylös vaikka silmissä pyöri vaan. Tuntu kauheelta jo istuakin saatika seistä tai kävellä. Mutta pakko vaan nousta noiden veritulppajuttujen takia.
Niin on vappuaattona tuo aika. Joku sitä kysäisi..
Verikokeisiin olen menossa kahta päivää ennen.
 
birdie kyllä se musta menee siellä yläkäyrällä ei ihan sen yli vaan just käyräl jos ajattelee et olis 35 viikkoja. mulla tää kakkonen on välillä ylhäkäyrän yläpuolel ja sit taas laskee käyrälle.

uimisesta kaveri kerto just et hänel oli lääkäri sanonu et vedet on niin puhtaat hallissa et voi huoletta uida. En mä kyllä mihinkään laivanporeammeeseen meniskään lillumaan, mut tavalliseen uimahalliin. esikoisesta sanoivat neuvolas et ei pitäs -tulehdusriski, mut jotenkin luotan tän yksityisenpuolen lääkärin kommenttiin enemmän. uinti on kuitenkin hyvää liikuntaa ja sääli jos ei vois uida. tietty eriasia jos on jotain ongelmia niin sit.
 
äitiyspolilla oli puhetta uimisesta. ja niin kauan kun paikat on kiinni. varsinkin se ulkosuu.
niin voipi uida. mut jos ulkosuu on yhtään auki niin ei suositella uimista. en ole ite uskaltanu enää käydä ku ei ole tuosta ulkosuusta mitään tietoa. loppuraskaudesta kun se helposti on jo auki kuitenki.
ite en menisi jos ei varmuutta ole.
 
No niin, veikkanpas sitten seuraavaa:

katrinainen (varmaan pian käynnistelevät jo)
nemika (lupaavia suppailuja)
Repa (se limatulppa...)

Itse olen kai yhdes koos vielä helluntainakin... Seksiä ei saa ja muutenkin on ihan hyvä olo (ainakin tänään) Saunaan menisin, jos olisi mahdollisuus. Uuteen kotiin onkin tulossa sauna ja sinne heti valmis saunatonttu kiuas, aion kylpeä sit joka aamu ja ilta!!!
 
katrinainen: Yritä nyt jaksella vaikka vaikeeta tekeekin, pian odotus palkitaan :heart: :hug: *jaksuja*

nemika: *Voimia supistelujen kärvistelyyn.*.. ja tuota itkuherkkyyttä ja hormoonien myllerrystä riittää täälläkin yllinkyllin ;)

naukuri: Ite oon ollu pyörähtämässä tuolla kättärin leikkuris duunihommissa ja siellä kohdellaan ihanasti sectiopotilaita oman kokemuksen mukaan =) siellä on tosiaan tapana, että morf. laitetaan epiduraalitilaan siinä section aikana, joka sitten vaikuttaa n. vrk:den ajan kipuja lieventäen... kipupumppuja siellä ei rutiinisti sectioäideillä käytetä.

toukonuppu: Naukuri sulle jo vastasikin niistä verikokeista, eli tosiaan veriryhmämääritykset ja ristikokeet tehdään silloin leikkausta edeltävästi.

mies synnytykseen
: Juu alatiesynnytykseen tottakai, jos tulisi sectio niin ei tule mukaan kun ei siellä tajuissaan selviäisi kaikkien instrumenttien jne. kanssa. Esikoisen synnytyksessä mies oli mallikkaasti mukana kaikkine sairaala,veri kammoineen, sovittiin ettei alapäähän kurkita ja kun epiduurali laitettiin niin poistui hetkeksi huoneesta neulakammonsa kanssa... muuten tuki ja oli 100% läsnä, niin ja tietenkään napanuoraa ei voinut leikata kammojensa vuoksi ;) Nyt siis tulossa myöskin mukaan ja samoilla säännöillä mennään =)

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille toukomammoille =) B)

ps. 1. katrinainen
2. nemika
3. repa

sHv ja hippu 36+1
 
Hoh hoijaa. PItkä aika meinaa tulla...

Pitäisköhän laitella vauvelin sairaalakassia valmiiksi. En ole saanut sitäkään aikaiseksi. Jotenkin on vaan pitkä aika, mut kehtuuttaa tehdä mitään :/ Lupasin keskimmäiselle kyllä leipoa suklaa-banaani kääretorttua viikonlopun kunniaksi. Mutta sen ehdin vielä vähän myöhemminkin. On näköjään päässyt laiskistumaan siihen malliin, ettei viitsi tehdä noita vähäisiäkään hommia. Miten musta on tullut tämmöinen vättö???
 
Tuosta sf-mitasta piti mainita; mulla on ollut neuvolassa melkein yläkäyrällä, mutta siltikin näköjään pieni vauva tuloillaan. Eli eipä taida olla suoraan laskennallinen vauvan kokoon ainakaan. Niin kuin täällä on moneen kertaan mainittu, niin tuohon kai vaikuttaa vauvan asento, mittaaja ja veden määrä. Mulla vettä oli normaalisti. Viikolla 36+ mitta oli 34.
 
Hei birdie81

kyselit...;
Onko netissä joku paikka josta näkis mikä sf-mitta on normaali ja mikä menee yläkäyrällä??? tossa koitin omaa neuvolakorttia tihrustaa ja nyt en ookkaan varma että mennäänkö yläkäyrällä vai ei.. Eli joku joka osaa tulkita noita käyria niin onko rv 34+6 mitattu sf-mitta 34 yläkäyrällä????? Toki sain jo lähetteen sinne äippäpolille, mutta murehdin että sainko turhaan...

Oletko tutustunut näihin sivuihin...?
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54
 
Tekstiä tänne kyllä pukkaa aika tohinalla! :D

Eilen just valittelin tekemisen puutetta no illalla poika alkoi oksentaa ja siihen meni sit puol yöhön. Oli sitä oksua meillä täällä joka paikassa kun tuli yllättäen ja tosi rajuna :x Mies sit eilen oli pesevinään lattiat mut aamulla koko alakerta tuoksui lievästi sanottuna pahalta niin oli pakko vielä munkin pestä koko olkkari, eteinen ja vessa desifiointi aineella. Mä kun en saanut lääkärin määräyksestä siivota ollenkaan :headwall: Pyykkiä on kans tullu pestyä tänään jo 4 koneellista ja vieläkin olis yhdelle tilaus. Onneksi on kuivausrumpu!

Synnytykseen mies tulee ihan ehdottomasti mukaan ihan omasta tahdostaan. Varmasti pakottaisi mukaan jos yhtään epäröisi, onneksi ei tarvi ;)

Pulttibois tais olla täälläkin välillä kirjoittelemassa. Mitä nyt? -palstalla hän kirjoitteli että keskiviikona oli heille syntynyt tyttö! Onnea :flower:

Nyt palailen sohvalle lastenohjelmien pariin :D

Vilma rv 34+
 
Dora Kiva ku laitoit ton linkin, oon joskus käyny tuolla sivuilla ja kaikki oli anglanniksi nii enhän mä mitään silloon tajunnu!
Aikas samaa näyttää tua mitta mitä neuvola kortissa on kohdunpohjan korkeus.. :) tällä hetkellä siis aika keskikäyrällä ellei vähän alle, aluksi huiteli kivasti yläkäyrillä mutta nyt onneksi on tasaanutunut/"normaalisoitunut" :D
 
Vilma,yök,oksutauti on kyllä ikävä...paranemisia pojalles :hug:

Vai on täällä veikkaukset käynnissä :D Mulla on kyllä paha kutina et kärvistelen täälä vielä tovin aikaa...paino sanalla kärvistelen |O On nimittäin edelleen niin kumma olotila et ei paremmasta väliä... selkää ja mahan aluetta jomottelee..istuma asento on ihan toimiva...mitä nyt selkää sattuu,mut käveleminen ei oikein tänään luonnistu,vihloo myös kivasti tonne ales,jos vähän enempi liikkuu. Onkohan normaalia sellanen paineen tuntu ylämahalla? :eek: että jos näillä eväillä mennään toukokuulle,niin... :kieh:

Mun veikkaus on,että...

1.Katrinainen
2.Nemika
3.Weiss
 
Onnea Pulttikselle. Pulttibois on näköjään ollut enempi tuolla huhtikuisissa ja käynyt välillä täällä meidänkin iloksi piipahtamassa... Voi kun menisi pari viikkoa nopsaan ja saisi pikku-ukon syliin :p

Kuulostaa Repa hyvältä :) Noi on mun mielestä just semmoisia eneteileviä oireita :) Joku tehtävä kai noillakin on... Tuosta paineen tunteesta en osaa sanoa, onko sulla jo maha laskeutunut? Monesti kai tuo vauveli painaa sisuskaluja ja keuhkoja ennen kuin laskeutuu.
 
Birdie81: eipä sitä itse välttämättä tiedäkään onko ne paikat auki vai kiinni... siksi kai loppuraskaudesta tuota uimista ei niin suositella... Itse tosin olin esikoisesta järvessä vielä viikkoa ennen synnytystä :whistle:

ja aika lailla tasan siinä yläkäyrällä tuo sf- lukema on, mutta miksi olet siitä niin huolissasi?
 
Käsittääkseni, sitten kun mennään reippaasti yläkäyrien yläpuolella, niin sitten vasta kannattaa huolestua... Itse nimittäin kysyin lääkäreiltä tätä, kun meillä ollaan menty ihan alusta asti yläkäyrien yläpuolla "vähäsen", eli pari senttiä yli viikkojen ;)( eli siis vaikka viikoilla 30 fs oli 32, vkolla 31 fs oli 33 jne...) Ei huolen häivää, ihan normi kokoinen muksu tulossa meille :)
 

Yhteistyössä