*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

käsityöt ja ompelu täällä ommellaan melkein mitä vain. Noh, ehkä vaikeimpia paitoja/takkeja taikka housuja en ala edes yrittämään, mutta kaikki sisustustekstiilit mitä meiltä löytyy on minun käsialaa. Peittoja ja noita unipusseja ajattelin tehdä ihan mutu-tuntumalla, useinkaan kun valmiit kaavat ei oikein innosta mua. Muissakin ompelujutuissa omasta päästä tehdyt jutut on parhaimpia eikä ne lehdistä bongatut. Mä tykkään käsitöistä, noin niiku kausittain. Voi mennä useampi kuukausi etten ompele yhtään mitään ja sitten tulee kauhea himo ommella. Laskin tuossa että viimeisen kahden kuukauden aikana olen ommellut erilaisia tekstiilejä (verhoja, päiväpeittoja, tyynyjä, peittoja, pyyhkeitä yms.) noin 50 metrin osalta, eli siis pakalta mitattuna 50m kangasta on vaihtanut muotoaan. Lankaa mennyt kilometreittäin... :LOL: eikä loppua näy.

Lankomiehen vaimo pyysi jo mua suunnittelemaan heille uudet verhot ja muut tekstiilit niiden kotiin ja ompelemaan yms. ne. Pitää katsoa missä vaiheessa ehtii.... niin, mähän en ole mikään artesaani tai edes minkäänlaista koulua tuohon omleuharrastukseen käynyt, vaan itse opiskellut :whistle: se vaan vei mennessään kun ekan omeplun tein..
 
Huomenta!

olo alkaa olemaan jo aika tukala.toisaalta olis ihanaa, jos vauva päättäisi syntyä tässä kohta, toisaalta odottaisi vielä kaksi viikkoa, että saataisiin muutto suoritettua.ja edes jotain
laitettua valmiiksi..

meidän pieni hikottelee masussa päivittäin useasti. mahtaa olla kurjaa pienellä..

Sairaalakassista: pikkuhiljaa sekin tosiaan pitäisi pakata. millaisetkohan imetysliivit ostaisin?

tmvk: mulla on tuollainen samanlainen vauvanpesä, tilasin sellaisen beige-valkoisen, ja tuplasetin lakanoita ja makuupusseja.

muru 35+6
 
Aurinkoista päivää kaikille :wave:

Onpahan taas tullut juttua... =)

Hikan tunnistan aina joskus,kun sattuu olemaan aloillaan ja tasainen hytkyminen masussa ei jätä mitään arvailujen varaan.Mutta joskus tunnen muuta epämääräistä tunnetta,mistä ei ota selvää onko hikkaa vai jotain muuta...

Supparit,eipä juuri ole näkynyt.... muutama kivuton mahankovettuminen |O

Valkaria piisaa täälläkin,ei kyllä oo käynyt mielessäkään että olis lapsivettä,en usko..

Kantorepun oon meinannut tilata,et mieskin vois sit käyttää,kun liinaa ei suostu.Liinaa vois kokeilla lainata kaverilta jos tarvii... Täytyy nyt vielä kattoo kuinka tarpeelliseksi sen koen kun vauva syntyy...

Kestovaipoilla ihan rahankuvat silmissä meinasin enimmäkseen mennä...kertiksiä ainakin alkuun öisin ja jos muuten on sellanen tilanne et hankala kestoilla.

Vaatteet,sen verran oon seulonut,et vaaleenpunaista/sinistä ei liiemmin löydy,kun en kauheesti piittaa kyseisistä väreistä. Ja retro kuvioiset/väriset vaatteet miellyttää myös mun silmää,mutta koska melkein kaikki vaatteet on saatu,niin ne on aika perus kamaa...
Sitten kun vähän kasvetaan,niin saa ainakin iskän bändin paidat yms :D

Ommellut oon kaikki lakanat ja noi pinnissuojat yms. vaipat tietty,mutta vaatteita ei oo tarvinnut,kun tosiaan niin paljon on saatu. Myöhemmin kyllä sitten meinaan ommella niitäkin =)
Oon ompelija koulutukseltani joten tulee ommeltua paljon.Nyt vaan inspis hukassa,kun pitäs miehelle housut tehdä...

Ja ihan normia peittoa meinaan käyttää...jos tuntuu että ei toimi (potkii pois tai jotain) niin sitten voisin tehdä sellasen unipussin =)

Hirveät leipomistuskat taas mulla :p Jos huomenna tai torstaina kokeilis yhtä piirakka reseptiä.... tänään ei uskalla ettei taas oo pissassa huomenna sokeria,kun on se viimeinen lekurikäynti. Ulos pitäis vähän lähtee kävelemään kun on niin kiva ilma täällä etelässä B) Sitä ennen lounasta ja suihku =)
Niin ja jos vihdoin nyt siivois ton kaapin ja laittas vauvan tarvikkeet valmiiksi,vaikka tuskin tuo on ihan heti tulossa... :ashamed:

Tuosta huolesta pakko vielä sanoa,et kanoin koko raskauden ajan ihan nyt loppumetreille vähänväliä huolta milloin mistäkin...liikkeistä yms. Mutta nyt on ollut parasta aikaa sen suhteen,kun vauva on niin iso että sen tuntee käsillä tosta päältä hyvin ja liikkuukin,vaikka joskus on hiljasia päiviä,mutta sen saa liikahtamaan kun vähän tökkäsee :heart: Muutenkin oon alkanut uskomaan että kaikki menee hyvin.... Tosi sitä pohdin että onko pikkuinen terve,mutta sitten tuun siihen tulokseen,että jos ei ole niin sit eletään sen kanssa ja rakastetaan pikkuista kaikesta huolimatta ja kaikki järjestyy =)

Mut nyt aksonia meikäläisen puuhiin....

Repa ja kutvis rv 36
 
weiss ja lapsivesi
sarjassamme tyhmä kysymys varmaan, mutta siis jos sulla on ollut reikä ja siitä tullut lapsivettä, niin miten se reikä on voinut umpeutua yht äkkiä ?

ja joku mainitsi että näkee jalat ja kädet vauvalla selkeemmin, jos lapsivesi vähenee.
mä olen ollut siinä käsityksessä, että tottakai ne loppuraskaudessa muutenkin näkee selkeemmin, kun on iso kaveri tulossa ja sillä on ahdasta mahassa.

hitsi et pelottaa, jos se ei synny laskettuna aikana, ja jos se on silloin se 4 kiloa,
niin antaako ne olla silti sen mahassa sen 2 viikkoa jos sillä on kaikki hyvin.
mä en haluisi. haluan että se käynnistetään jos se ei synny sinä päivänä.
mutta tuskin sitä voi vaatia. :ashamed:
 
karpalo jos se reikä kalvoissa on pieni ja ylhäällä niin se voi tosiaan paikkaantua itsestään. Muakin mietityttää toi yliaikaisuus, mutta yleensä eivät kuulema mielellään käynnistä ennen kuin menee viikolla 42-43, vain hyvällä syyllä käynnistävät aiemmin.
 
Helou helou! :wave:

Eikö sitä jo joku voisi lähteä sinne lapsenhaku reissulle! =) B) ;) Itse en ainakaan ole vielä varmastikaan lähdössä. Täällä olo on mitä mainioin, ei mitään kipuilija, mikä kyllä ketuttaa hieman :p Se tietää sitten sitä että tämä mamma se siivoo koko päivän ja urakalla ;)

Ompelemisesta, minun tekisi mieli ommella vaikka minkälaisia juttuja, mutta viimeksi olen ompelukonetta käyttänyt monia vuosia sitten, eikä omaa konetta löydy. Ja omat taidot hieman kyllä arvelluttaa, ettei edes kehtaa alkaa yrittämään, hölömö kun olen. Virkkaus ja neulominen kiehtois vielä enemmän. Se oliskin ehkä näin aloittelijalle halvempi vaihtoehto ;)

Hikkailuja on nykyään paljon vähemmän mitä pari viikkoa sitten. Silloin sitä oli monta kertaa päivässä, nyt taitaa olla ehkä kerran pariin päivään.

Repa, täällä kansssa iskenyt himo leipomiseen. Ennen en leiponut juuri lainkaan, nyt pari kertaa viikossa pitää väsätä jotain :D Ehkä se on tämä kotona majaileminen mikä pistää tekemään uusia asioita :D =)

Siitä puheen ollen sämpylän tekoon :D

Ainiin, vaipoissa ollaan päädytty kertakäyttöisiin, ainakin näin alkajaisiksi.
 
Terppa taas!

Viikonloppu meni ja samoin vieraat sen mukana, tosin vasta tänään. Olipahan vauhtia ja vaarallisia tilanteita, huh huh. Meillä oli siis kylässä mun sisko ja kaveri lapsineen (3 ja 1 -vuotiaat). Saivat yhden pöytäantennin ja korkean liukuoven rikottua. Se korkea liukuovi meinasi kaatua mun päälle kun köllöttelin sängyllä. Sain jotenkin jaloilla vastaan ja onneksi ei mennyt peili sirpaleiksi. Nyt sitten menee siivoillessa paikkoja edes jotenkin inhimilliseen järjestykseen, kummasti tulee sotkua noiden pienten kanssa...

Täällä on ollut mahdoton hulina päällä, mutta kukaan ei ole vielä uskaltautunut synnyttämään. Joskohan me pikku hiljaa täältä toukokuistekin pinosta uskaltauduttaisiin laitokselle, ettei tule sitten joukkoryntäystä toukokuussa. Itsellä ei kyllä ole juurikaan merkkejä lähenevästä h-hetkestä. Eilen supisteli vähän kun autolla ajoin pitkin manskua. Ihan meinais alkaa huvittamaan, kun kaasujalka painui pohjaan kun vatsaa kiristi. Parempi kai jättää tuota autoilua vähemmälle. Alkaa jo tuntumaan kovin pitkälle tämä odotus, saisi pikku päikkäri edes jonkinlaista merkkiä alkaa antamaan lähestyvästä snnytyksestä, mutta ei...

VaippaG: Kertiksillä kai mennään. Ajattelin kyllä kokeilla noita pakkauksen kestoja ja jos toimivat hyvin, niin sit voisi harkita hankkivansa lisääkin.

Hikka tuntuu suunnilleen kerran päivässä. Usein myllerryksen jälkeen alkaa ressukkaa hikottamaan :) :heart: Voi pikkuista...

Carmen: Mä voisin osallistua ainakin tuohon ehdottamaasi tapaamiseen, jos ollaan jo liikkumiskykyisiä tuohon aikaan. Olisi kiva nähdä ja jutustella, minullakaan ei ole täällä pk-seudulla kovin laaja sosiaalinen verkko, joten uudet tuttavuudet ovat tervetulleita :) Ja meillä taisi olla sama laskettu aikakin, niin eiköhän me mammat olla jo tuohon aikaan meno päällä ;) Toivottavasti ainakin!
 
Polikäynti takana ja kaikki hyvin! :)

Pikkuinen on kasvanut just niinkuin pitääkin. Painoarvio tänään rv34 oli 2328g ja ihan keskikäyrillä kuulemma mennään. Lapsiveden määrä oli ihan normaali. Kohdunsuuta ei lähtenyt kokeilemaan mutta ultralla katsottiin että kiinni on. Viikossa oli vähän lyhentynyt nyt 28mm mutta ei vielä hälyyttävää. Lääkäri oli ihan sen oloinen että kyllä tässä pitäs ainakin sinne rv38 päästä. Sainkin uuden ajan tasan 4 viikon päähän. :D

Tais auttaa mun sairaalakassin pakkaaminen ja mukaan ottaminen :LOL:

Unipusseja löytyy kaksikin kappaletta esikoisen jäljiltä. Toinen on niin paksu ettei sitä varmasti voi käyttää kun vasta ens talvena. Kesällä varmasti riittää ohuempi pussi tai ihan kevyt peitto/pussilakana.

En ole vieläkään saanut laitettua mitään valmiiksi. Kaikki pikkuiset vauvakamat on mun vanhempien luona säilytyksessä. Meidän pitäs ensin ens viikon aikana maalata/sisustaa tuleva toinen lastenhuone ja sit vasta voin aloittaa vaatteiden pesun ja laiton kaappeihin. Olen kuitenkin niin optimisti että ehdin vallan hyvin tehdä kaiken ennen uuden tulokkaan syntymää.

Sukupuoli arvio on annettu ultralla rv30 ja poika olis näillä näkyvin tulossa. Poika olo on ollut koko raskausajan. Enkä kyllä enää vois kuvitellakkaan että tyttö sielt tulis. Olis se kyllä NIIN suuri ylläri jos näin kävis ;)

Lapsimessuille haluaisin mennä esikoisen kanssa. Olen tässä yrittänyt puhua miestä mukaan kun kahdestaan en oikein enää jaksa meidän pikku pyörremyrskyn kanssa mihinkään lähteä. Jos ja kun ollaan menossa niin todennäköisin on lauantaina heti aamupäivästä. Messut on avoinne pe-la-su klo 10-17.

Vilma rv34+
 
Karpalo: Kyllä minä näen tän vauvelin ääriviivat melkosen selkeästi ja viikko sitten vielä ihan normisti lapsivettä,että ei ainakaan täällä viittaa sen vähyyteen... =)

Santrra: Oon aina tykännyt kokkaamisesta ja leipomisesta,mut nyt on lähtenyt ihan käsistä...leipoisin vaikka joka päivä jos kehtois :LOL: Nyt yritän keksiä kaikenmaailman "tekosyitä" kuten nimpparit ja synttärit,et voi hyvällä omalla tunnolla olla jokavälissä vääntämässä :D
 
Kyselin neuvolassa tuosta sikiön keuhkojen kypsyydestä liittyen niihin hengitysliikkeisiin...Ei kuulemma ole yhteyttä, kun suhteellisen pieni sikiö alkaa jo tekemään kohdussa tätä ja ei ol ekuitenkaan millään tavalla valmis tähän maailmaan :whistle: Eli se siitä teoriasta, jos tuota neuvola tätiä on uskominen :p

Painoa oli tullut se 1,5 kiloa/vko, ei tipan tippaa turvotusta, vaan silkaa silavaa :LOL: Paineet oli hyvät, hB noussut lähtölukemiin, vaikka mennään nyt ilman rautaa ja vitamiineja... Jotenkin jäi ne pillerit, kun arvot pysyy muutenkin hyvänä j asyön todella monipuolisesti... :ashamed:

Ompeluista
Mä tahtoisinb omistaa ompelukoneen ja suhistellasen kanssa tehden vaikka mitä, mutta eih... Tutulla kävin tekemässä parit pussilakana setit sja semmoista pientä, eipä ihmeempiä...
 
Siis karpalo78 tarkotin sitä et lapsen näkee selvemmin, kun se lapsivesi on vähentyny, niin ei tavallaan peitä niin paljoa lasta..En osaa taas selittää, mut kuiteski

..Ja weiss kerroin vaan oman kokemukseni pohjalta mielipiteeni ja luuloni siitä lapsivedestä, et en nyt oo väittäny olevanikaan mikään lääkäri ja asiantuntija..aina minut käsitetään väärin.. :$

Mie lähen tästä nukkumaan, rupee ärsyttää taas kaikki...moi

D
 
ompa taas tullu hurjasti tekstiä.. :D
(.)just tuossa huomasin ku pyykkiä laitoin et masu on taas vähän laskeutunut. sukkapuikkotuntemuksia tulee välissä ja supistelee ihan kiitettävästi tosin ei kipeästi.. tänään alkaa valmennukset, joita meillä 3 kertaa (perhevalmennusta). ekalla kerralla jotai raskaus juttuja ja vanhemmuudesta, tokalla synnytys ja kolmannella imetys ja vauvaperheen arki.. tosin me käydään vaan 2.ssa ekassa todennäköisesti. ja sit on erikseen vielä synnärille tutustuminen, jonka mä oon jo käyny apri vuotta sitte ku terkassa oli yhdellä kurssilla tutustuminen. mies kuitenki haluaa käydä tutustumassa.. :)
Ompeluista mä en osaa jostain syystä ommella enää yhtään.. eli ei oo tullu ommeltua mitään vauvalle. äiti lupas tehdä tuon vauvanpesän, muut on ihan ostettuja juttuja..
vaatteista oon ehkä jonkin verran nirso. pitää olla semmoset et mua miellyttää. mut ei tietenkää mitää viimesen päälle muoti juttuja ja kalliita merkkivaatteita. nallepuhit yms jätän mieluiten muiden käytettäväksi, samoin ihan pienellä lapsella pääkallot. isompi saa sit käyttää jos haluaa. :) (vaikka en kyllä niistä oikein välitä. :whistle: )
sukupuoli ollaan kysytty rakenneultrassa, sen näkee sit syntymän jälkeen et pitikö paikkansa ultra. täällä yleisellä puolella en sitä uskalla paljastaa ku ei sitä tiedä jos nuo siskokullat käy kurkkimassa.. :whistle:
leipominen mulla on hirveät himot leipomiseen nyt ollu kuukauden ajan. enää ei mahdu pakkaseen mitään. odotanki tässä että jos se tuo mies söis pois noita että pääsee taas leipoon. harmi ku se on keksiny nyt aloittaa laihiksen.. :headwall: :snotty:
olikohan vielä muuta..
anuliina jolla alkoi tänään 36. viikko (eli 35+0) :D
 
jees lapsivesiasia ymmärretty B)
käynnistys
niin ei ne taida tosiaan käynnistää synnytystä äidin toiveesta, vaan lääketieteellisistä syistä, jos menisi yliaikaiseksi. kyllä siitä oli nkl:llä puhetta että luonnollinen käynnistys on aina parempi.
eli pitää alkaa niitä kolmea ässää testailemaan tosissaan tuossa viikon päästä.

voi kun keksisi jotain järkevää tekemistä ! pää alkaa lahoo pikkuhiljaa..mitään urheilullista ei pysty. kävelykin tuntuu tosi veemäiseltä.
leipominen olisi jees, mutta kun en saa sokeria syödä, niin en kyllä mitään suolaisia ala leipomaan..valitusvirsi oikein :headwall:
 
Hikka menossa vauvalla juuri parhaillaan :) useamman kerran päivässä hikottelee, sama esikoisella ja jatkui syntymän jälkeenkin tiheänä tuo hikotus.

sukupuolig: Tiedetään kyllä =) en vaan viitsi sitä täällä yleisellä puolella kertoa kun jotku ystävät mut täältä tietävät ja se sukupuoli me pidetään ihan vaan omana tietoja (j kerhon puolelle tiedetään) ;)

peittoa käytetään kuten esikostakin...

täällä on yksi lasten vaatenirsoilija :whistle: pidän tiettyjen liikkeiden tyyleistä kuten h&m ja lindex eli ei tarvitse olla mitenkään ylihintaisia kuiteskaan. Toppapuvut ja välikausihaalarit täytyy olla laadukasta... itse suosin reimaa, raiskia ja remua lastenulkovaatteissa... kestääpä sitten kierrätyksenkin =)

Vilma77: Hienoja polikuulumisia :) ihanaa, että kaikki on niin kuin pitääkin :)

sHv seesteisenä keväästä nauttien ja hippu-hikotteleva 34+5
 
OMPELUA harrastan paljon jo ihan työnkin puolesta, verhoilijana tulee töissä ommeltua paljon nahasta, kotona en oo vähään aikaan itelleni tahi lapselle paljoa ehtinyt/jaksanut enää töiden jälkeen alkaa ompelemaan joten viime aikoina on ompelut jääneet vähemmälle, aikoinakin ompelin paljon jakkupukuja, hameita yms. viimeksi olen ommellut kuukausi sitten olohuoneeseen verhot ja pojalle petivaatteita.
VIRKKAUS on mieluisinta puuhaa, tällä hetkellä työnalla on päiväpeite parivuoteeseen.
RISTIPISTOtyöt on kanssa mieluista puuhaa, työnalla sellainen pienehkö seinävaate johon kirjaillaan vauvan syntymämitat/nimi, taustalla on kuva vaunuista ja ilmapalloja ja nalleja yms. pikkuisen on vielä vaiheessa...
NEULONTAa tulee myös harrastettua, tällä hetkellä ei ole mitään työnalla. viimeksi tein pojalle villasukat. pojan ollessa ihan vauva neuloin kahdet villahaalarit, villatakin, parit töppöset yms.

tyksis tuli pyörähdettyä. vauva oli mukavasti kasvanut mutta nyt joudun jo heti viikon päästä uudestaan kontrolliin. napanuoravirtaukset oli koholla mutta onneksi ei vielä hälyyttävästi mutta niitä on syytä jatkossakin seurata..tihenee vaan käyntiväli tuollakin. vauva oli käyrällä tosi liikkuvainen ja ihan hyvää käyrää tuli tällä kertaa ja muutama mojovampi supistuskin.

mut jos menis keittään kahvia
 
hello :wave:
eikö ole viälä vauvoja syntynyt,eiköhän parin viikon päästä ekat ala syntyyn =)
hikka meillä on joka päivä hikka ja viime viikon ultrassa näkyi hengitysliikkeet.
vaippa pamperseilla mennään olen sen verran laiska äiti :whistle:
ompelut ja leipominen joo,ei onnistu nekään :LOL:
sukupuoli tyttöä on veikattu kahdessa ultrassa.
peitto meillä on myös unipussi,luulen että kesällä tulee unipussia käytettyä.

kävin tänään lääkärineuvolassa,lääkäri peruttiin kun on noita tutkimuksia torstaina ja perjantaina :eek:
hemppa oli laskenut 120...106 ei ihme että on ollut veto pois nyt tarvii alkaa syömään rautaa joka päivä, nyt olen syönyt noin 3:na päivänä viikossa,mulla menee maha aivan sekasi raudasta :headwall:



kassi ei muuten ole viälä pakattu kun en edes tiädä mitä vauvan vaateita mukaan laitan :|
ukko jo eilen hermoili että pitäs alkaa pakkaan kun jos se tuo jotain on kuulemma kuiteskin väärät vaatteet :LOL:
nyt pitää lähteä autoa siivoon
:wave:

nuppu 36+2
 
heips,

Nyt on pesty eka koneellinen vauvan vaatteita ja toinen koneellinen pyorii! :D. En ole nirso vaatteiden suhteen, muuten kuin jos niissa on jotain holmoa tekstia. Itse en varmaan ostaisi nellepuhia, mutta kun olemme saaneet melkein kaikki vaatteet kierratettyna niin siella on muutama nallepuh ja vaaleanpunainen vaatekappale. Jos tekstit ei vaatteessa miellyta niin en kayta ;) .

OmpelustaKaikkea ompelen, ja hurjat talkoot alkaa kun jaan lomalle loppuviikosta

Peiito/ unipussi Taalla ei peittoja suositella alle 1v vauvoille. Itsella on saatuna 2-3 unipussia ja kaks peittoa. Joten unipusseilla aloitan. Ikeassa naytti olevan kohtuu hinta/laatuinen unipussi ihan kesa kayttoon. Hypistelin sita mutta en tosi tarkkaan kun mies hengitti niskassa etta saadaan keittio kaapit ostettua :D

Vaippag Kestoilu paa-asiassa ja kerttiksia tarpeen mukaan.

Valkovuoto jonkin verran, ei paljoa.

Mymmelis Harmittaa varmaan paljon kun muut menee naimisiin. Toivottavasti miehesi kelkka kaantyy naimisiin menon puolesta kun vaavi on maailmassa. Me menttin naimisiin ihan oleseklulupien takia 8 vuotta sitten, muuten varmaan nyhjattaisiin ja oltaisiin saamattomia asian suhteen, onnellisuus ja ihana ihmissuhde on kuiteskin tarkeinta :hug: .

Leipomisesta Taidan laittaa mustikkapiirakan tanaan, nam!

LC ja 35, ei supparita tai mitaan muutakaan, baby on varmaan paattanyt olla kaiken mahdollisen ajan tuolla mahassa :D
 
Ikkunat on pesty ja verhot silitetty ja ripustettukin... Ja kaikkein paras nyt SUPISTELEE... Ei mittä kovii mut sellasii et tuntuu. Vielä kun saa lisää volumii näihin ni oon tyytyväinen... Pienestä sitä on tyytyväinen :D Nyt laittaa ruokaa...

tmvk ja toukka 37+4
 
Täällä on päivittäisinä mahan pompottajana tuo hikka ja monta kertaa.

Ja vaippoina tullaan menemään kertiksillä, mies kun jää vauvaa hoitamaan, epäili itseään kestoilun jaksajana.

Sukupuoleltaan tänne odotellaan tyttöä.

Olikohan muuta...
Täällä ollaan leivottu mustikkamuffineita. Olisin halunnut mokka- tai suklaapaloja, mutta vanilliinisokeria ei talosta löytynyt yhtään (?) ja ilman sitä ei ole kokemusta miten onnistuu. Joten tyytyminen noihin muffineihin on, hyviä olivat
:p

Bola-pallo saa kovaa kyytiä mahalla, kilinä kuuluu kokoajan :LOL: taitaa olla jokin jumppajuttu kesken :LOL: mä oon niin kiintyny siihen, että voi olla hankalaa sitte kun sitä ei enää "tarvii". Tosin nättihän tuo on vaikka pitäis sitte muutenki eikä se niin isosti kilise, että häiritsis.

Täällä on kokopäivän ollut kovin paineinen tunne masussa ja kun istuu tuolilla, kaikki tuntuu tonne värkkiinki, joten mitähän lie. Kovasti jo toivoisin pääseväni telakalle, mutta aikaahan vielä on... taitaa muut palstalaiset kiilata mun ohi ja mä yksi vappua odottelen paksun mahani kanssa :LOL:

Gha rv37+1
 
Gallupit ekana...

Vaipat - Yritetään kestovaippoja Ruskovillan idealla, kun tuntuu pal yksinkertasemmalta ku muut kestikset. Oon jo ostanu parit villavaippahousut ja neulonu parit, ja sideharsovaippojakin on n. 20. Ehkä niillä pääsee alkuun. (Ruskovillan housut on ihanan pehmeet verrattuna kankaisiin kestiksiin, jotka tuntuu ihan peltihousuilta muutaman pesun jälkeen.)

Ompelu ym - Oon siis tehny noita villahousuja, mut en muuta. Kankaita on, energia vaan puuttuu...

Synnytystapa-arvio - Mulla oli tänään synnytystapa-arvio. Vauva on laskeutunu, ja pää tuntui jo sisäkautta (ei oo kuitenkaan vielä kiinnittyny). Kohdunsuu on pehmennyt ja mitta oli nyt 2cm, kun viimeks oli 5cm. Synnytyspainoarvio edelleen 3600g (jo kolmas lääkäri, kun sanoi noin), eli mun oman, 24kg:n (!!!!) painonnousun ei sitten pitäis tietää jättivauvaa. Nyt vauva painaa noin 3kg (rv 36+2). Sitä vaan, että kylläpä sattui se sisätutkimusosuus!!! Lääkäri paineli jotain istuinluita ja kokeili, venyykö häntäluu normaalisti painamalla sitä sisäkautta alaspäin. Karjuin, kun sattui. Onneks homma on nyt ohi. Ajattelin vain kauhulla, miltä synnytys tuleekaan tuntumaan, jos toikin jo sattu noin hirveesti...

Joka tapauksessa, lääkäri kehotti valmistautumaan synnytykseen, kun: "Se saattaa olla jo aika lähellä." KÄÄÄÄÄK!!!!!
 
weiss
Dinah; Anteeksi, jos käsitit miut väärin, miekin siis ihan omasta kokemuksesta.. :ashamed: Enkä käsittänny sinänsä väärin, toin vaan tuon oman kokemuksen.. Ethän loukkaantunu kovasti? :hug:
 
tmvk lupaavalta kuulostaa sun supistelut...toivottavasti jatkuvat ja ovat tehokkaita! =)

vaipat
ajateltiin miehen kanssa, et meistä vois tulla "sekakäyttäjiä" aluks varmaan aloitetaan kertiksillä, kun ei jakseta harsojen kanssa pelailla..mutta sitten kestojakin mukaan mahdollisimman paljon.. katsotaan sitten kuitenkin, miten itse jaksaa...

-muru 35+6 ja pikkuprinsessa
 
Nämä supistukset tuntuu eniten alapäässä ja alaselässä... väli on vähän epäsäännöllinen 5-15min. Äsken vessassa kun kävin niin tuli kirkasta erittäin venyvää limaa... jee... Nyt tietenkin supistelee kun illalla olisi menoa... Jos jätän menemättä niin supistukset varmasti loppuvat mutta jos menen niin sitä ei tiedä miten käy...
 

Yhteistyössä