Huomenta! :flower: Voisi jopa sanoa, että kohtalaisesti nukuttu yö takana: klo 10-04 nukuin suht' sikeästi, mitä nyt pari kertaa kävin veskissä. Mies-raukka mainitsi "ohimennen", että aika levottomia nämä minun yöni ovat - taitaa vaikuttaa häneenkin nämä minun öiset puuhasteluni :/
Paljon oli tullut tekstiä eilisen jälkeen B) Ihanaa, kun olemme näin aktiivinen porukka!
summer81 Meidän pimulla hikka on normaalisti kerran päivässä, joskus jopa kahdesti. Ja tosiaan niin minäkin olen kuullut, että hikkaa seuraa hengitysharjoitukset eli hyvä vaan jos pikkuiset nikottelevat =)
Valkovuoto puhuttaa täälläkin: joku mainitsi, että pikkareissa voi olla jopa "kymmenen sentin kolikon kokoinen läiskä". No meikäläisellä se on enemmänkin puolikas viiden euron setelistä
Siis pöksyt ovat märkänä ihan koko ajan ja se pääsääntöisesti ihan valkovuodolta näyttää niin aika ajoin on kyllä omituisen vetistä... Olenkin alkanut panikoimaan samaa kuin monet eli mitä jos Nirpun altaan vesi sieltä hupenee pikkuhiljaa eikä mamma huomaa mitään :ashamed:
poika04 Liikelaskentaa kannattaa tehdä eli otapa iltasella lasi tuoremehua ja mene kyljellesi sohvalle ja silittele/juttele massulle. Jos et tunnissa tunne 10 liikettä niin sitten polille tarkistukseen! Tällaiset ohjeet meille annettiin synnytysvalmennuksessa. Tsemppiä :hug: Ja usko pois, että kyllä meillä muillakin on niitä hiljaisempia päiviä - varsinkin nyt, kun vauvoilla alkaa olla tila vähissä!
Naukuri Meillä on kolme peittoa hommatua vauvalle, mutta koska pieni syntyy kesää vasten niin ajattelin ostaa
unipussin pikkuiselle. On kuulemma kätevä juuri siitä syystä, ettei lapsi saa potkittua lämmikettä pois päältään eikä taas toisaalta melskaa niin, että peitto nousee esim. kasvoille. Moni mamma on suositellut unipussia ja olenkin katsellut niitä jo pitkään. Stockkalla oli ihana pussi myynnissä, mutta aika paksuja osa tuntuu olevan enkä haluaisi läkähdyttää pikkuista...
Lapsimessuista naukuri mainitsi myöskin ja minulle tuli idea.. Miltä kuullostaisi, jos
treffaisimme siellä messuilla? Siellähän on tänä vuonna Odotus- osastokin. Aika hassuahan se voisi olla tavata ihan kasvotusten, mutta eipä minulla ainakaan liikaa noita sosiaalisia kontakteja näin mammalomalla ole... Muistaakseni ajankohta oli toukokuun viimeinen viikonloppu (to-su) ja paikkana Helsingin Messukeskus.
Dinah Samanlaisia "tissivuotoja" täälläkin: katsoin eräänä päivänä taitoluistelua tv:stä ja oli niin vaikuttava esitys ja mahtipontinen musiikki, että yht'äkkiä nännien päät kostuivat
Eikös tuollainen reaktio pitänyt tulla vauvoista eikä mistään taitoluistelusta tai saippuasarjoista B)
kurpitsa Itsellä sairasloma meni 2 päivää oli kuukauden ja niiltä kahdelta päivältä oli viimeisessä palkkanauhassa maininta "palkaton sairaspoissaolo". Otin kummissani yhteyttä palkanlaskijaamme ja hän oli kuulemma tehnyt jonkun hakemuksen Kelalle. En sitten tiedä saanko ne palkattomat päivät Kelasta vai miten homma menee, mutta enpä jaksa murehtiakaan, jos ne kahden päivän palkan rokottavat kuukauden poissaolosta
(.) Täällä ei fyysisiä tuntemuksia suuntaan tahi toiseen paitsi kankeutta ja liikkumisen vaikeutta. Eilen olin miehen sanojen mukaan kuin "pahantuulinen pikkulapsi", kun komentelin häntä koko illan. Vaan minkäs teet, kun ei kumaraan pääse ja vaikka kaikki tavarat tuntuvat tippuvan käsistä niin nostaa niitä ei kyllä jaksa mistään lattiantasosta
Muutenkin oli ärsy-päivä: joskus mammaloma voi olla kyllä aika tylsää, kun päivän kohokohdat ovat ikkunanpesu ja talvikenkien huolto ja varastointi kesän ajaksi :/
Sen sijaan psyykkisellä puolella tapahtuu jotain kummia... Minulla on viime viikkoina ollut kauhea huoli siitä, että onko vauva kunnossa, onko lapsivettä tarpeeksi, liikkuuko normaalisti, ei kai vaan ole sotkeutunut napanuoraansa jne. jne. Jatkuvasti takaraivossa nakuttaa, että kaikki olisi hyvin, jos vaan saisin vauvan tähän syliini, valvovien silmieni alle! Nyt olo on todella voimaton ja ahdistunut, kun en tiedä mitä hänelle tuonne massuun kuuluu :ashamed: Sinänsä todella omituista, koska en ole mittinyt mitään tällaisia koko raskausaikana, mutta kai se on tuo lähestyvä synnytys joka tämän tekee...
Onko muilla huoli ja hätä, miten loppuraskaus menee ja miten lapsen haluaisi maailmaan nyt ja heti, turvaan?
Ehkä painun suihkuun ja koitan olla murehtimatta.. Ja hei
poika: meillä Nirppu ainakin innostuuu veden lorinasta eli kokeilepa mennä suihkuun, jos vauvasi siellä innostuisi liikkumaan
Carmen ja Nirppu 37+2