*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Täällä supistukset loppu siihen kun sairaalakassin sain pakattua viikko sitten. Täytyy varmaan purkaa kaikki tavarat kassista pois et jos sitten supistukset uskaltais tulla takasin...

Tänään toukalla on ollut täällä tosi rauhallinen päivä, välillä liikkunut mutta ei normaalissa määrin.

tmvk ja toukka 37+3

Ei voi olla totta!!! Hirmuinen rimpsu katosi :kieh:

VOI KÄÄÄK!!! No, ei kun uusiksi vaan, ei tässä o muuta kuin aikaa ;)

Hikka ompi Ruulla useamman kerran päivässä, parhaillaan oon bongannut viisi hikkaa :heart: Hengitysliikkeet näkyi viime ultrassa, vkolla 33 oikein hyvin, eli valmista kauraa on täällä jo. Ruu sai tosin kortisonit kahtena piikkinäö mun pakaran kautta, josko sillä vaikutusta..

Kantoliinoista yms Ajattelin kokeilla, josko siitä intoutuisin, kun ainakin miun selkä tykkää kovasti, että painopiste on edessä, ei ole kipuoillut kertaakaan raskauden aikana silleen hermokipumaisesti, mikä oli isona riesana ennen raskautta... Ergon ajattelin ostaa ekaksi, jos se ei toimi, niin sitten liinan...

vaipoista Erittäin epä-ekologisena ihmisenä en ala kestoilemaan, ei kiinnosta pätkän vertaa. Mä säästän luontoa muulla keinoin.

Sairaalakassia en oo ees ajatellut, ois varmaan hyvä aika alkaa pakkaamaan, jos ensi viikolla en enää syö niit' supistuksia ehkäiseviä lääkkeitä.. ;)

Peitosta miun tutuista kaiki ovat vauvansa nukuttaneet peiton kanssa, itse ajattelin, josko saan tutun ompelemaan miulle unipussin. Ostamaan en lähde, kun ei löydy mieleistä, moon niin hirmu nrso kaikissa vauvan tavaroissa. NallePuhit on juu suloisia, mutta ei millänsäkän mun juttu :headwall:

Onko muut nirppiksiä vauvan tarvikkeiden suhteen?? Onko se ulkonäkö niin kovin tärkeää vaatteissa, haetko vähän erilaisempia, vaiko meneekö ne Prisman tavis vaatteet (siis ihan esimerkkinä, itse olen bongannut muutamia kivoja vaatteita sieltä)??
Mä olen ostellut pääasiassa semmoisia erikoisempia ja erilaisempia vaatteita vauvalle, on noita tavallisia kaappi pullollaan ja lisää tulee varmasti. hyvä niin, tarviihan niitä, ei aina voi vauaa TaikaJimiksi pukea :LOL:

Äääh, nyt vaatteet päälle ja koirien kanssa ulos, päästään sisälle siten ennen remontti miehiä, ne kun valloittavat koko eteisen... :headwall:

Peitossa minäkin esikoisen nukutin ja niin myös tulevan...Mut kanaemona mä vahin kauheen tarkkaan ettei päänsä päälle sitä saa...

Mä en kauheen tarkka oo vauvantavaroissa et mikalaisia ovat mut mielelläni ostelen omasta mielestäni kivoja juttuja...Ja ne nallepuhiti on mun suosikki muutenkin :D ja muumeista tykkään ( kerään muumiastioitakin) :D

Tmvk:
sit mä en pakkaa kassia jos viimosetkin supparit häviää :LOL: :LOL: niinhän nuo on hävinnyt muutenkin...

Tänään neuvola meinaan kyllä purkaa mieltäni tästä hiljaisuudesta mahassa..Mies ehotti et jos ei muuta niin mennään yksityiselle tarkistuttamaan et pavulla on kaikki hyvin..vaikka maksaa niin siitä sais edes mielenrauhan jos kaikki on hyvin..iltapäivää odotellessa...mulla onkin melkostaa meno loppuviikko jos ei hirveemmin kuuluu en ole synnyttämässä vaan juoksentelen asioilla ja muutamia ystäviä tapaamassa

Ai niin mun ystävä ennusti et mä saan pojan :heart: se oliskin esikon mieleen ja tottakai vanhempien, vanhemmat on kyl tyytyväisiä ihan kummasta vaan joku olikin kysynyt et tietääkö kaikki sukupuolen me ei tiedetä....Mies haluis jo nyt tietää vaikka alussa ei halunnut parkaa niin jännittää :D

vaippag: en ala kestoilemaan, liberot jalkaan vaan..

sukup: meille ennustettiin tyttöä rakenneultran mukaan, en tosin ole sen jälkeen muissa ultrissa kysässy sukupuolesta uudelleen, on vaan itellä niin vahva tyttöolo mut sen näkee sitten ens kuussa..

vauvan peitto: kyllä me ainakin esikoisella käytettiin peittoa eikä sitä kertaakaan päähänsä nostanut, en edes ajatellut ettei sais käyttää :eek:

vauvan vaatteet: en muuten ole nirso vaatteiden suhteen paitsi kuvioiden suhteen, esim. nää pääkallokuviollisia en suosi vaikka olis kuinka muotia, mä pysyttelen nalle puheissa :D

(.) tänään olis taas tiedossa tyks käynti, siellä on saanut ravata 10 pvän välein varmaan ihan synnytykseen saakka.

KYSYMYS: kun sairaslomapäivät tulee täyteen ja tässä olis vielä pari viikkoa äitiysloman alkuun ja kelan pitäs nyt maksaa mulle suoraan sit näiltä jäljellä olevilta päiviltä sen palkan niin millanen lomake siihen tarvitaan ja tarvitaanko siihen joku b-lausunto lääkäriltä?? miten se käytännössä menee, onks jollain tietoo??mä kyllä pyörähdän tuolla työpaikalla vielä tänään mut aattelin teiltä viisaammilta ens alkuun kysellä...

mut palaillaan :wave:

kurpitsa rv33+3

Kurpitsa, mie ainakin tarttin erikoislääkäriltä sen b-lausunnon, en tiiä, miten tapauskohtaista... Se lausunto maksoi muistaakseni 18? ja oli uusittava aina välillä, riippuu tietty,kuin pitkäön ajan tohtori kirjoittaa... Itse olin kyllä silloin koulussa ja kysessä oli pitkäaikainen selkä kipuilu, jonka takia olin juossut traumatologilla ja ortopedillä... :/

Sukupuolesta meille on tulossa poika, viimesessäkin ultrassa esitteli kovin avoimesti itseään :whistle:

Huomenta

Viikonloppu oli taas erilaista toimintaa täynnä.

Eilen kävin vain lukemassa kirjoituksenne, kun sain työpäivän ajaksi harjoittelijan "roikkumaan" mukanani. (On ihan kiva tyttö ) Silloin ei tule kaikkea tehtyä samalla tavalla kuin itsekseen ollessa. Sama tulee jatkumaan todennäköisesti koko loppu viikon joka on muuten mun viimeinen työviikko :)

Mitähän kaikkia gallupeja te olittekaan pitäneet. Yritän nyt ainakin joihinkin vastailla.

sairaalakassi: Ei ole pakattuna. Jos sit ennen viimeistä polikäynti joka näillä näkymin on 15.5. sit jotain mukaan pakkais jos vaikka käynnistetään.

vaipat: Laiska, kun olen ihan kertiksillä mennään ja ekoillaan sit jossain muussa jutussa. Tosin meiltä ne eivät lähde kaatopaikalle vaan polttotynnyriin.

sukupuoli: Ei tiedetä vaikka kahdella viimeisellä kerralla polilla lääkäri on kysynyt ja olis kait sit siitäkin kohtaa ultrannut jos olis haluttu. Ollaan alusta asti päätetty ettei sitä sukupuolta etukäteen kurkita, kun eihän sitä ennen maailmassakaan olla tiedetty. Meille on vain tärkeintä saada terve jälkeläinen.

Hikka: Ole ollut kuin ihan pari kertaa.

peitto: Edellisilläkin on käytetty ja niin tehdään nytkin.

tarvikkeista: Tavallaan olen nirppis, mutta vain niin että pitää omaa silmää miellyttää olivat sit muotia tai eivät. NallePuhia ja Muumia ym. saa olla joukossa, mutta kaikki eivät tarvitse olla jotain merkkiä. Noita pääkalloja meilläkin vältetään viimeiseen asti. Tosin tolla nykyisellä kuopuksella on yhdet kalsarit ja yhdet sukat joilla on pääkalloja, mutta niitäkään en ole minä ostanut vaan on saanut joululahjaksi. Ja äidin mielestä harmillista kyllä ovat kovin pienen pojan mieleen.

kantoliinoista: ym. Löytyy kantoliina ja reppukin, mutta liinaa en ole vielä edes opetellut sitomaan ja mies ilmoitti heti ettei hän ainakaan sillä kanna. Reppu on ollut jo noilla vanhemmillakin, mutta käyttö jäi aikas vähäiseksi. Lähinnä vaunoilla tai rattaissa lykkelin. Ja nyt noi vanhemmat ovat sen verran isoja, että päiväkävelyllä ajelevat mukana pyörillään.

Huomenna mulla on neuvola ja joku eri täti, kun vakkari on lomilla. Saas nähdä miten eri tavalla suhtautuu varsinkin noihin mun sokerijuttuihin.

Nyt päivän töihin. Koetan ainakin huomisen neuvolan jälkeen päästä kuulumiset kertomaan, jos en ennen sitä pysty tota harjoittelijaa jonnekin kannoiltani karkoittamaan :LOL:

Jossu & Hemuli 34+0 (uusi vko jee)

Huomenta mammoille ja masuille!!

PeittoG: Täällä esikoisella oli pienestä pitäen peitto ja näin tulee olemaan myös toisellakin. Puolen vuoden iässä esikko sai myös unipussin kun ei peitto tahtonut pienien jalkojen päällä pysyä. Vieläkin nukkuu useimmin peiton päällä kuin sen alla.

Sukupuolesta Meille on kahdessa ultrassa sanottu että näkyis olevan pää ja pallukat eli pojalta näyttäis, mutta kumpi vaan niin mamma on onnessaan. Kai me vielä viimisessä ultrassa kysytään että miltäs se nyt näyttää. :p :D Ja pian sen pääsee omin silmin sitten toteemaankin....toivottavasti pian!

Mulla olis iltapäivällä neuvola...toivottavasti ei 2 kertaa enempää tarvis siellä ilman vauvaa enää käydä. Mä vaan niin jaksan toivoa ettei tämä menis ainakaan yli. Toivossa on hyvä elää... :kieh:

Mutta nyt esikolle aamupalaa laittamaan. :wave:

Liro ja piu 36+6

kurpitsa täytin kelan sairaslomahakemuksen ja toimitin työpaikalle sairaslomatodistuksen kera. Näin minulle ainakin riitti. Työpaikka toimittaa paperit sitten eteenpäin.

( . ) Täällä on heti aamusta hermot ihan kireellä ja v-mäinen olo :headwall: :headwall: Ässät ei auta ja on niin tukala olla jo mahan kanssa :kieh: Täytyy varmaan riehua imurin kanssa taas tänään...

Nyt aamupalan kimppuun

tmvk ja häätö ilmoituksen saanut toukka 37+4

Huomenta! :flower: Voisi jopa sanoa, että kohtalaisesti nukuttu yö takana: klo 10-04 nukuin suht' sikeästi, mitä nyt pari kertaa kävin veskissä. Mies-raukka mainitsi "ohimennen", että aika levottomia nämä minun yöni ovat - taitaa vaikuttaa häneenkin nämä minun öiset puuhasteluni :/

Paljon oli tullut tekstiä eilisen jälkeen B) Ihanaa, kun olemme näin aktiivinen porukka!

summer81 Meidän pimulla hikka on normaalisti kerran päivässä, joskus jopa kahdesti. Ja tosiaan niin minäkin olen kuullut, että hikkaa seuraa hengitysharjoitukset eli hyvä vaan jos pikkuiset nikottelevat =)

Valkovuoto puhuttaa täälläkin: joku mainitsi, että pikkareissa voi olla jopa "kymmenen sentin kolikon kokoinen läiskä". No meikäläisellä se on enemmänkin puolikas viiden euron setelistä :LOL: Siis pöksyt ovat märkänä ihan koko ajan ja se pääsääntöisesti ihan valkovuodolta näyttää niin aika ajoin on kyllä omituisen vetistä... Olenkin alkanut panikoimaan samaa kuin monet eli mitä jos Nirpun altaan vesi sieltä hupenee pikkuhiljaa eikä mamma huomaa mitään :ashamed:

poika04 Liikelaskentaa kannattaa tehdä eli otapa iltasella lasi tuoremehua ja mene kyljellesi sohvalle ja silittele/juttele massulle. Jos et tunnissa tunne 10 liikettä niin sitten polille tarkistukseen! Tällaiset ohjeet meille annettiin synnytysvalmennuksessa. Tsemppiä :hug: Ja usko pois, että kyllä meillä muillakin on niitä hiljaisempia päiviä - varsinkin nyt, kun vauvoilla alkaa olla tila vähissä!

Naukuri Meillä on kolme peittoa hommatua vauvalle, mutta koska pieni syntyy kesää vasten niin ajattelin ostaa unipussin pikkuiselle. On kuulemma kätevä juuri siitä syystä, ettei lapsi saa potkittua lämmikettä pois päältään eikä taas toisaalta melskaa niin, että peitto nousee esim. kasvoille. Moni mamma on suositellut unipussia ja olenkin katsellut niitä jo pitkään. Stockkalla oli ihana pussi myynnissä, mutta aika paksuja osa tuntuu olevan enkä haluaisi läkähdyttää pikkuista...

Lapsimessuista naukuri mainitsi myöskin ja minulle tuli idea.. Miltä kuullostaisi, jos treffaisimme siellä messuilla? Siellähän on tänä vuonna Odotus- osastokin. Aika hassuahan se voisi olla tavata ihan kasvotusten, mutta eipä minulla ainakaan liikaa noita sosiaalisia kontakteja näin mammalomalla ole... Muistaakseni ajankohta oli toukokuun viimeinen viikonloppu (to-su) ja paikkana Helsingin Messukeskus.

Dinah Samanlaisia "tissivuotoja" täälläkin: katsoin eräänä päivänä taitoluistelua tv:stä ja oli niin vaikuttava esitys ja mahtipontinen musiikki, että yht'äkkiä nännien päät kostuivat :LOL: Eikös tuollainen reaktio pitänyt tulla vauvoista eikä mistään taitoluistelusta tai saippuasarjoista B)

kurpitsa Itsellä sairasloma meni 2 päivää oli kuukauden ja niiltä kahdelta päivältä oli viimeisessä palkkanauhassa maininta "palkaton sairaspoissaolo". Otin kummissani yhteyttä palkanlaskijaamme ja hän oli kuulemma tehnyt jonkun hakemuksen Kelalle. En sitten tiedä saanko ne palkattomat päivät Kelasta vai miten homma menee, mutta enpä jaksa murehtiakaan, jos ne kahden päivän palkan rokottavat kuukauden poissaolosta :whistle:

(.) Täällä ei fyysisiä tuntemuksia suuntaan tahi toiseen paitsi kankeutta ja liikkumisen vaikeutta. Eilen olin miehen sanojen mukaan kuin "pahantuulinen pikkulapsi", kun komentelin häntä koko illan. Vaan minkäs teet, kun ei kumaraan pääse ja vaikka kaikki tavarat tuntuvat tippuvan käsistä niin nostaa niitä ei kyllä jaksa mistään lattiantasosta :( Muutenkin oli ärsy-päivä: joskus mammaloma voi olla kyllä aika tylsää, kun päivän kohokohdat ovat ikkunanpesu ja talvikenkien huolto ja varastointi kesän ajaksi :/

Sen sijaan psyykkisellä puolella tapahtuu jotain kummia... Minulla on viime viikkoina ollut kauhea huoli siitä, että onko vauva kunnossa, onko lapsivettä tarpeeksi, liikkuuko normaalisti, ei kai vaan ole sotkeutunut napanuoraansa jne. jne. Jatkuvasti takaraivossa nakuttaa, että kaikki olisi hyvin, jos vaan saisin vauvan tähän syliini, valvovien silmieni alle! Nyt olo on todella voimaton ja ahdistunut, kun en tiedä mitä hänelle tuonne massuun kuuluu :ashamed: Sinänsä todella omituista, koska en ole mittinyt mitään tällaisia koko raskausaikana, mutta kai se on tuo lähestyvä synnytys joka tämän tekee... Onko muilla huoli ja hätä, miten loppuraskaus menee ja miten lapsen haluaisi maailmaan nyt ja heti, turvaan?

Ehkä painun suihkuun ja koitan olla murehtimatta.. Ja hei poika: meillä Nirppu ainakin innostuuu veden lorinasta eli kokeilepa mennä suihkuun, jos vauvasi siellä innostuisi liikkumaan ;)

Carmen ja Nirppu 37+2

liinu83 sanoit että olit ekassa synnytysvalmennuksessa, Järjestetäänkö teidän paikkakunnalla sitten enemennän kuin yksi niitä?
vapioista kyllä ihan kerttiksiä alan ruveta käyttämään..
Hikan olen pariin otteeseen bongannut :)

(.) Viime yö meni hmm.. Niin hyvin että en edes tiedä montako minuuttia oon nukkunu! |O Pitikin vielä viime viikolla kirjoitella että saatan vetää helposti 12h yö unet :D
..Sellaisia unia odotellessa :whistle: Illalla menen tuttavan luokse kun hän pitää Lingon & Blåbärin lasten ja nuorten vaatekutsut :) Jos sieltä löytyisi jotaki kivaa.. Nirso olen minäkin aika paljon vaatteista, en nyt hirveästi, enemmänkin ehkä haluan pukea sitten vauvanu sävysävyyn! :D En mitään kirkaan vihreitä housuja ja vaalean punaista paitaa esim.. :D

Mymmelis: Olen nirso! En tarkoita siis sitä, et vaatteiden pitäs olla jotain merkkiä, mutta mun silmää niiden pitää miellyttää. Tällä hetkellä kaapissa odottelee niin Marimekkoa, H&M:ää kuin kirpparilöytöjäkin yms. Eli ihan laidasta laitaan mennään, mutta tulevan äiteen silmää pitää miellyttää! :D Nalle Puhit ei oo mun juttu, mut rakastan vanhoja retrovärejä ja kuoseja. Ja froteevaatteita. Mukavinta on, et saan pukea vauvalle myös omia vauvavaatteitani!! Ja sävy sävyyn TIETENKIN, kuten majjkin ;)

Unipussista
: Mäkään en oo löytänyt mieleistä ja siks varmaan on jäänyt ostamatta, vaikka niitä ole monesti katsellutkin. Eilen koitin illalla kovasti surffailla ja etsiä netistä, mutta ei vielä tärpännyt. Olisko jollain tiedossa hyvä kaava, jonka mukaan tehdä vai ihanko mutu-tuntumalla ompelette?

Hikasta
mä alan tosiaan huolestua. Miks tää kaveri ei hikkaile?? Osaa jo hengittää vai? Ei tartte harjotella? ;) Huaah. Muuten oon pysyny melko rauhallisena, enkä oo osannu murehtia / huolehtia vauvan voinnista. Kun liikkeet tuntuu, niin aattelen et kaikki on hyvin.

Neulotteko / ompeletteko muuten vauvoillenne itse vaatteita tai petivaatteita tms?

ihanaa kun olitte kaipailleet :hug:
mitään uutisia mulla ei kyllä valitettavasti ole..yhtenä kappaleena täällä palloilen.Meillä oli vaan vieraita muutaman päivän, niin en joutanut koneelle...ihan hyvä silti, jotenki aika menee paljon äkimpään, kun ei käy täällä joka päivä ja laske niitä raskausviikkoja.. :ashamed:

Huh, johan olitte taas saaneet tekstiä aikaseksi.. jospa yritän jotakin kommentoida...

Jenni: ihanaa, että vauva pääsee pian kotiin=)

Vauvan sukupuoli ei ole meilläkään tiedossa.. vahva aavistus olisi että poikaa odotan, mutta en uskalla vannoa...

Puutarhanhoito on jääny melko vähälle täälläkin :LOL: aina ennen lääkärikäyntiä yritän sohia vähän siistimmäksi, ettei lekurin tarvii puskasaksia hakea...

seksi toimii kyllä :p onhan meillä nuo edellisetkin lähteneet syntymään heti sen jälkeen...

sairaalakassin pakkailen valmiiksi tällä viikolla...

Peitto tulee olemaan tälläkin vauvalla käytössä, kuten sisaruksillaankin...

ehkäisynä mulla on ollut aina e-pillerit... ja taidan hommata ne nytkin... kierukkaa en halua, koska ajatuksissa siintää seuraava pikkuinen...

Hikka: on tällä kaverilla ainakin kahdesti päivässä :D

(.) Seuraava neuvola (lääkäri) on vasta silloin 22.päivä... aiemmin ei siis löytynyt aikaa...
Vauva on kyllä jotenkin kääntänyt itsensä, koska hikka tuntuu ihan eri paikassa kuin ennen... toivottavasti olisi jo pää alaspäin... Niin liikkuvaa sorttia ainakin on, ettei kyllä kiinnittynyt ole mihinkään... Suppailuja esiintyy täälläkin, lähinnä ylösnoustessa tai makuullaan kylkeä kääntäessä...

jeps, siinä kai ne tärkeimmät.. jihuu, 37. viikko alkaa :D

äippä ja nytty rv 36+0 :heart:

niin paljon tullut tekstiä, että musitankohan vastata mihinkään....
hikasta kirppunen hikkaa päivittäin, yleensä pari kolme kertaa. Nyt alkaa jo olemaan aikas huvittavia toisen hikat, kun koko masu heiluu samalla.
peitosta vielä luin eilen illalla, että lähinnä paksut untuvapeitot on hiukan hankalia, esim. semmoista virkattua hengittävää ei ole ongelmaa käyttää. Ajattelin kuitenkin suunnata torstaina kurkkimaan, että löytyykö niitä unipusseja täältä. Jos vaikka varmuuden vuoksi ostaisi. Mulla itse asiassa on yksi sellainen, sain äidiltä. Se ei vaan ole kovin paksu, mutta sopinee varmaan kesäkäyttöön kun on muutenkin lämmintä.
käsitöistä mä olen valitettavasti aika laiska itse tekemään. Äidiltä olen saanut sitten itse ommeltuja lakanoita jne.

Viikko 37. alkoi. Nythän saa nyytti jo tullakin jos on tullakseen. kaveri lähti eilen käynnistykseen, joten odotan kuulumisia sieltä. Yhdeltä pitää mennä polille paineet ja pisu mittaamaan. Ilmoittelen sitten miten menee. Mielestäni saattaisin olla hiukan vähemmän turvoksissa tänään. Nämä pullakasvot ovat inhottavat, vaikka mies eilen muistikin sanoa, että olen silti kaunis. :heart:
Osaa sekin joskus.

katrinainen ja kirppunen 36+0

niin paljon tullut tekstiä, että musitankohan vastata mihinkään....
hikasta kirppunen hikkaa päivittäin, yleensä pari kolme kertaa. Nyt alkaa jo olemaan aikas huvittavia toisen hikat, kun koko masu heiluu samalla.
peitosta vielä luin eilen illalla, että lähinnä paksut untuvapeitot on hiukan hankalia, esim. semmoista virkattua hengittävää ei ole ongelmaa käyttää. Ajattelin kuitenkin suunnata torstaina kurkkimaan, että löytyykö niitä unipusseja täältä. Jos vaikka varmuuden vuoksi ostaisi. Mulla itse asiassa on yksi sellainen, sain äidiltä. Se ei vaan ole kovin paksu, mutta sopinee varmaan kesäkäyttöön kun on muutenkin lämmintä.
käsitöistä mä olen valitettavasti aika laiska itse tekemään. Äidiltä olen saanut sitten itse ommeltuja lakanoita jne.

Viikko 37. alkoi. Nythän saa nyytti jo tullakin jos on tullakseen. kaveri lähti eilen käynnistykseen, joten odotan kuulumisia sieltä. Yhdeltä pitää mennä polille paineet ja pisu mittaamaan. Ilmoittelen sitten miten menee. Mielestäni saattaisin olla hiukan vähemmän turvoksissa tänään. Nämä pullakasvot ovat inhottavat, vaikka mies eilen muistikin sanoa, että olen silti kaunis. :heart:
Osaa sekin joskus.

katrinainen ja kirppunen 36+0

carmen: mulla ihan samanlainen huoli :( koko ajan mietin et syntyisi nyt että näkee että kaikki hyvin eikä tarvisi miettiä toisen vointeja ja liikkeitä jne... :(

viime yö meni pitkästä aikaa oikeestaan ihan hyvin ja taisin nukkua parhaan pätkän melkein 5 tuntia putkeen. illan supisteli tosi paljon taas ku alkoi mut rauhoittui jälleen kerran.
et ei tässä taida vieläkään synnärille päästä.
ja jäbän liikkeet on myös niin erilaiset ku nyt on tosiaan juntannu ittesä kiinni synnytyskanavaan, painontunne alapäässä on iha järkky kyllä. ja sillä ku ei enää myllää tuolla niin paljon nii huoli kasvaa. vaikka liikkeitä tuntuu kuitenkin välillä enemmän välillä vähemmän.
ja hikka vaivaa nii usein päivän aikaan toista. =)
sais vaan nyytin ulos ja syliin pian.

nemika+jäbä 37+2 :heart:

Nyt on tiskattu ja imuroitu koko kämppä... Mitäs sitä seuraavaks keksis... Pari koneellista pyykkiäkin olen aamutuimaan kerennyt pesemään... Kai sitä vois jatkaa ikkunoitten pesua kun olen vain keittiön ikkunat saanut pestyä... Mihinköhän olen laittanut kaikki verhot :/ Täytyy varmaan aloittaa verhojen etsinnällä... Kaikkea sitä tekeekin että saisi toisen ulos tuolta...

tmvk ja toukka 37+4 edelleen...

poika luultavsti teidän vauvanne on vaan rauhallisempaa sorttia. tuskin mitään hätää.
carmen ja nemika mulla kanssa ollut vauvasta huoli viime aikoina, mutta luulen, että liittyy siihenkin, että on kaikkia vaivoja ja pelkää, että pikkuiselle sattuu niiden takia jotain. kovasti kyllä lauantaina vakuuttelivat, että harvinaisen vilkas kirppunen tulossa ja kaikki vauvalla on loistavasti. Loppuraskaudessa vauvan odotus alkaa konkretisoitumaan ja siksikin äidin vaistot heräävät ja tekevät temppujaan. Onneksi vauvat syntyvät pian.

Hyvää uutta päivää kaikille!

Viime yö oli kyllä TAASEN yhtä tuskaa, joutu ihan Panadoliin turvautumaan ku koski niin vietävästi alamahaan nuo asukin liikkeet ja muutenkin oli tukala olo..Ja sit aamulla oli lonkat taas ihan sairaan kipeet, et uudestaan joutu särkylääkettä ottaa. Ihan siis todella ärsyttävää!! Nyt aateltiin pojan kans lähtee pikku kävelylenkille, jos raitista ilmaa sais, eilen kun ei paljo uskaltanu ulostautua, kun oli niin hirvee keli! Ja superliukasta!!

Valkovuodosta Mulla kans kyllä sit ihan koko pikkareitten keskiosa ihan märkä, ei vaan pikkusen! Siis ihan joutuu sit vielä lisäks pyyhkimään kaks kertaa kun niin paljon tulee! Mut oon kyllä väritystä tarkkaillu, et ei oo mitenkään kummallisen väristä ollu. Ja lapsivesihän on hailakan vaaleanpunaista, et kyllä sen huomaa jos sitä alkaa seassa olemaan..Kun moni on sitä pähkäilly, niin ei sitä huomaamatta hirveemmin voi mennä..Ja jos sitä paljon menee niin huomaat kyllä mahasta, kun alkaa aikas selkeesti näkymään tyyppi läpi, siis jalan muodot sun muut näkyy selvemmin..

Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille!!

D ja mahan asukki 36+4

carmen mulla kanssa huoli pikkusesta (on tosin vaivannut koko odotusajan) kasvaa mitä lähemmäs päästään h-hetkeä. ja jotenkin toi napanuorahommeli arveluttaa... vaikka onkin toosi harvinaista (että lapsi kuristuu napanuoraan) ja ei varmaan kauheata vaaraa ole, kun lapsi on ollu pääalaspäin jo yli 10 viikkoa... Välillä mietin, että olis helpotus jo lapsi syntyis jo näin etuajassa. Ei tarviis miettiä että onko hän terve, hengittääkö jne... No tällä hetkellä vaavi ainakin möyrii masussa ja jakelee potkuja, joten koitan olla huolehtimatta..

unipussista en ollu ennen edes kuullukkaan. vois olla ihan hyvä hankinta. täytyy miehelle sanoa vähän noista hankinnoista.. meillä kun ollaan keskusteltu noista puhdistusliinojen käytöstäkin jo... heh.. hyvä "keskustella" asiat etukäteen selviks, kun ei mitään käytännön kokemusta ole...

suppareita ei oo täälläkään ja se miehen himoitsema ässä ei saanut eilen illalla mitään aikaan... joten täällä ollaan vielä kesäkuussa...

hikka meidän vauvalla ei oo kyllä kauheen usein. tai sitten oon niin tollo etten huomaa kun toinen hikkailee.. eilen illalla kyllä miehen kanssa hikka bongattiin.. joten ainakin sitten tekee hengitysharjotuksia.

valkovuotuoa tulee täälläkin ja paljon.. pikkuhousunsuojat on jatkuvassa käytössä.. ja jos ohi sattuu menemään niin tulee kyllä päällyshousujen läpi. Eli tosi inhaa. en voi siis haaveillakkaan stringien käytöstä.. täytyy varmaan vaihtaa mega-pitkiin pikkuhousunsuojiin, jotta ohivuodoilta välttyis.

(.) tänään olis iltapäivällä neuvola. Vähän tää turvotusasia mietityttää, joten täytyy asia ottaa puheeks. tuntuu että kenelläkään muulla ei oo tämmösiä turvotuksia. tuun sitten neuvolan jälkeen kertoilemaan kuulumisia...

hauskaa tiistaita ja pidetään peukkuja että vaavi haluaa ainakin tämän viikon pysyä masussa, koska mies on työmatkalla 800 kilometrin päässä ja ei ihan äkkiä takasin pääse...

birdie + ahmatti rv 34+5 (kai)

birdie mulla on turvotuksen takia noussut paino kuukaudessa lähes 12 kiloa. joten tiedän tuskasi. mitkään kengät ei mene jalkaan ja käytän miehen sukkia. mulla se ainakin on ollut yksi oire tästä raskausmyrkytyksen alusta, joten puhu ihmeessä neuvolassa siitä. :hug:

Hikka tuntuu vauvalla olevan joka päivä ja joskus montakin kertaa. Tuntuu erityisesti hikkailevan sen jälkeen kun olen syönyt jotakin. Viime käynnillä neuvolassa oli ultra jolla terkka kattoi vauvan asennon ja sanoi että siellä se vauva hengittelee, eli jotain hyötyä hikkakohtauksista ilmeisesti on ollut.

Kantoliina minullakin on vauva-lehden tilauksesta kylkiäisenä saatuna. Muutaman sidonnan olen opetellut sillä tekemään ja otan liinan sairaalaan mukaan, josko siellä hoitajat vielä neuvoisivat käytössä.

vaipoissa aion olla sekakäyttäjä. Kaapissa odottaa valmiina harsoja, hahtuvahousuja ja parin eri valmistajan sisä- kuori- ja aio-vaippoja. Kokeilen niistä mitkä tuntuu sopivimmilta ja hankin sitten lisää. Kertakäyttövaippoja löytyy tällä hetkellä vain äitiyspakkauksesta saadut, onpahan sitten hyvä syy opetella kestoja käyttämään kun kertikset on lopussa. Kerttiksiä käytän jatkossa varmaan eniten sitten reissatessa/kyläillessä ja mieskin saattaa olla enempi kertakäyttövaippojen kannalla vaikka lupasikin perehtyä myös kestoiluun kunhan vauva syntyy.

sairaalakassiin on pakattu hygieniatarvikkeet. Lopuista tavaroista olen kirjoittanut listan ja pakkaan laukun valmiiksi sitten kun lähtö tulee.

ompelu Muutaman aluslakanan ja yhden pussilakanan olen ommellut. Paljon muutapa en osaisikaan tehdä.

Miten vääntää miehelle rautalangasta, että harjoitussupistusten välejä ei vielä tarvitse laskea, eikä sairaalaan lähtö ole lähellä? Mulla on nykyään paljon suppareita, ja mies on hirmu huolissaan ja ihmettelee mistä tietää millonka ne supistukset on sitten oikeita synnytyssupistuksia jos nyt jo supistelee niin paljon. mies ei varmaan kohta uskalla jättää minua silmistään minnekkään etten vaan synnytä yhtäkkiä. :D On se niin lutunen välillä!

Meiju rv 34+4

weiss
Heippa!

Hö, me jo ooteltiin äippä sulta vauvauutisia..

Täällä suppailut jatkuu ja vatta on tosi kipeä ja arka. Vauvan liikkeet on välistä yhtä tuskaa.
Yö meni taas päin helv.. , mutta se ei ole uutta.
Dinah: Pakko olla erimieltä tuosta lapsivesi asiasta, mutta lapsivesi voi tihkua huomaamatta pois, näin kävi miulle esikoisesta ja nyt kun miulla tuolloin pääsiäisenä lorahti pöksyt märäksi ja se todettiin synnärillä lapsivedeksi, se oli kyllä väritöntä ja hajutontakin. Nyt onneksi olivat polilla sitä mieltä, että reikä on ollut pieni ja vielä umpeutunut.

Jälleen alkoi uusi ja jo 37.viikko!!!

weiss ja pikkunen 36+0 :heart:

Yhteistyössä