*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

kyllä oli kärvistely kauppa reissu. alamahaa juili ja supisteli koko ajan. kotiin ku pääsin nii siihen loppui. tosin ei haittaa vaikka menis tuonne viikonloppuun ku syntyis..jos sittenkään suostuupi ulos.

tmwk: aloita sinä nyt vauvanteko..niin perästä tullaan sitten. sullaki ihan lupaavia merkkejä kans. :D

vaipoita täällä tulee varmaan noita kertakäyttöisiä käytettyä kyllä vaan.
ne on nii helppoja kuitenki.
suklaapilvi tötteröitä oli tullu taas kauppaan. lähdettävä mättämään niitä naamaan :p
 
synnytystapa arvio
milloin ja minkä takia teille on tehty sellaisia ? hesassa ei ne ainakaan tee, ellei yht äkkiä tulisi ilmeisesti jotain hälyyttävää käsittääkseni...
oma paino
uskaltauduin eilen vaa alle ja näytti, että 71kg. lähtöpaino oli 57kg. eli 14 kiloa raskautta kasassa =) . saa nähdä paljon vielä tulee lisää. on se painon nousu silti hidastunut, näkee neuvolakortistakin. yksi syy lienee sokereiden poistuminen ruokavaliosta. mutta paras kiloviikko oli tietysti jouluviikko, yhdessä viikossa keräsin 6 kiloa. no tehdäänkö sitten galluppia kun päästään laitokselta, että paljon jäi laitokselle kiloja :D
 
tmvk, IIIK!!! Nytkö se sit on menoa? Tuu sit kertoo ennen kun lähdet, jookos?

Lakupiippu: Mulla on kans pe toi arvio. Jänskättää ihan kauheesti, kun ei tiedä mitä siel tehdään. Ultraako ne? Mieskin on ilmeisesti lähdössä mukaan, mut sitä ei kamalasti kiinnosta nuo ronkkimiset :)
 
karpalo78: Juups, mulle myös tehdään toi arvio kättärillä, kun edellinen synnytys oli sectio (leikkaus). Silloin tekevät mun mielestä ton arvion automatic. Mulla irtosi istukka osittain viime raskaudessa ja meinasi olla iso hätä äiteellä ja pojalla.
 
Päiviä täältäkin!!

Olipas rattoisat 3 tuntia kun kaveri oli kylässä. Hänki odottaa vauvaa ja laskettuaika on 2 viikon päästä, eli pari viikkoo ennen mua.

Gallupit:
Hikka: Täällä tytyllä on hikka useamman kerran päivässä. Taitaapi hikotella sitten synnyttyäänkin enemmälti.

Vaipat: Kertiksillä mennään. Kestoilu ei oo jotenkin mun juttu.

Sukupuoli: Siis tyttöhän tänne on tulossa kuten jo aiemmin taisinkin johonki kirjotella. Todettu lapsivesitutkimuksessa.

Peitoista: Ihan tavallinen peitto tulee meillä olemaan käytössä.

Ompelu: Ne hommat jätän suosiolla ja mieluusti äitilleni, hän kun on toiselta ammatiltaan ompelija niin taitaa kyllä ne hommat.

Leipominen: Vimma ois täälläkin suuri siihen mutta pakastin on aikasta pieni niin ei sinne kovin montaa satsia leipomuksia mahdu. Lauantaina leivoin viimeksi juustosämpylöitä. Vielä jos joku päivä jotain pullaa sinne leipoisi.

Supistukset: Täällä ollut nyt suht rauhallista niiden osalta pari päivää ehkä useempikin. Ainoot on noi harkkasupparit mitkä vaivaa varsinkin iltaisin tosi paljon. Maha ja kohtu menee ihan kivikovaksi ja tuntuu tod epämiellyttävältä.

Sairaalakassi: Ukkeli mullekkin eilen sanoi että voisit sen pakata jo valmiiksi kun hän ei sit kuitenkaan osaa oikeita tavaroita sinne tuoda. Moiseen hoputukseen löytyy siis syy siitä meijän eilisestä neuvola käynnistä, kun täti sanoi että tyty on lähtökuopissaan mutta pää ei ole vielä kiinnittynyt.

Meillä on kans noi valmennukset perhevalmennus nimellä. Yhteensä 5 kertaa. Ite osallistun tohon synnytys ja kivunlievitys, rentoutus synnytyksessä,imetys ja sit viel vauvanhoito. Sit viel tutustun tohon synnytyspaikkaan ens viikolla samalla kun käyn siellä synnytystapa-arviossa. Joka muuten hiukka jännittää mua,ellei jopa pelota. :eek: :( Jospa se ei kovin kovin kamalasti sattuisi. Onneksi kuitenkin tytyn näkee siinä samalla ja kuulee sen painon. :heart:

Mutta jospa sitä lähtisi ettimään niitä tavaroita tonne sairaalakassiin niin saa ukkokultaki mielenrauhan.

liinu83 ja möykky 35+2
 
Moi!
Poikkesin tänään taas neuvolassa. Ihan ok kaikki. Pissanäyte täytyy vielä viedä labraan, kun oli jotain. Mutta sano että johtuu varmaan valkovuodosta. Vauvan pää niin alhaalla kun mulla vaan voi. Eli ihan painaa häpyluuta ja siks tonne alas luihin sattuukin liikkuminen ja ylösnousu varsinkin. Ei se reppana sen alemmaks pääsekään. No, eipähän ainakaan tätä yritetä väkisin repiä, niinku veikkaansa. Ei varmaan hauskaa vauvastakaan, kun revitään imukupilla päätä aukosta mistä et varmana mahdu ulos.
tmvk, oisitkohan seuraava synnyttäjä....??
peittoa meillä käytetään. Suositeltua tai ei.
Summer ja 36+6
 
sairaalassa taas. verenpaine 160\104, pissassa proteiinia. nyt joudun ilmeisesti olemaan taalla tarkkailussa. jos jatkuu pahenee tasta niin kaynnistetaan. kun vaan ei tarvitsisi montaa viikkoa olla taalla. :'( sain onneksi huoneen nettiyhteydella, joten paasen ainakin luemaan teidan juttuja ja kommentoimaan jos jaksan.
 
katrinainen: kyllä on kurja riesa nyt sullekin annettu :hug: ei ne varmaan viikkotolkulla pidä tuota tilaa yllä. varmasti käynnistävät jos ei parempaan ala menemään.
tiedä vaikka olet sinä seuraavana nyytti kainalossa kuule :hug: =)
kiva ku nettiyhteys on kuitenki nii saa jotain tekemistä sentäs.
toivotaan että tilanne rauhoittuu pian.

jaksamisia :hug:
 
Katrinainen: kamalasti voimia sinne!!! :hug: Siellä olet hyvissä ja osaavissa käsissä. Minäkään en jotenki usko että kovin kauaa antavat tilanteen jatkua. Ja onneksi sulla sentään on se netti ja näin me kaikki sun seurana!! :D :heart: Miten sulla noita viikkoja oli??
 
Päivänsäde73 - Joo, mulla ainakin ultrattiin. Ekaks tehtiin sisätutkimus ja ronkittiin niitä luita, ja sitten katottiin ultralla. Ultrailusta ei ollut oikeestaan sen enempää iloa, koska vauva on jo niin iso, että siinä näki vaan pienen osan kerrallaan.

Tutkimuksessa selvitettiin vauvan koko ja asento, kohdunsuun tilanne, istukka ja lapsivesi. Niin ja lantion koko, ja että onko jotkut luut esim. sellasessa asennossa, ettei vauva mahdu normaalisti ulos. Noiden luiden painelu oli kivuliasta, mut onneks se oli nopeesti ohi. Ai niin, ja otettiin myös vauvan sydän- ja liikekäyrää. Kaiken kaikkiaan oon ilonen, että tollanen järjestettiin; se rauhotti taas mieltä hetkeks aikaa. Onnea vaan sullekin matkaan!
 
Katrinainen: No eihän sulla viikkojen puolesta mitään hätää sitten ole!! =) Mutta ymmärrän hyvin että haluaisit vielä tovin vauvaa sisälläsi pitää. Mäkin haluaisin päästä tonne 38 viikolle eli viel semmoset kaks ja puol viikkoo.Nyt siis 35+2. Mutta tulee aijemmin jos tulee. Tai sitten tää mun asikki panee jarrut päälle ja menee ylitte niin että pätke käy... :D
 
Tsemppiä Katrinainen!!

Mä sain tänään lähetteen äippäpolille painoarvioon. Sf-mitta menee edelleen yläkäyrillä, joten ihan hyvä näin. Nyt vaan odotellaan koska sieltä tulee kutsu. Neuvolassa kaikki muuten ok. Pisu puhdas, samoin paineet. Hemppa oli laskenut, ja joudun alottamaan raudan syönnin. Toivottavasti ei laita mahaa kovin sekasin. Vauvan syke oli 130 ja edelleen rt. Kiinnittymisestä ei sanonut mitään. Joten ei siis varmaankaan oo kiinnttynyt???

Tässä pikasesti kuulumiset. Odottelen kavereita saapuvaks kylään, joten palailen astialle illalla

birdie
 
Katrinainen: :hug: hyvä et oo turvassa siellä varmasti kaikki menee hienosti =)
Kauheesti ootte kirjottanut...mä huomen luen paremmin nyt oon kauheen väsynyt päivän mmenoista..Siis neuvolassa olin ja kerroin huoleni vähistä liikkeistä sieltä lähete saikulle sydänkäyrään ja siitä lääkärille ultraan ja taas käyrille..onneksi kaikki virtaukset yms kunnossa...ensi viikolla uudestaan sit synnytystapa arvioon jos vauva viellä hiljeinen niin sit aiemmin...kokoa vauvalla n. 3,2 kiloa nyt. vauva laskeutunutkin...mutta kauheasti helpotti kun näin et vauva on kunnossa...ja mieskin säikähti niin et mukaan lähti jätti työt levälleen..
 
Katrinainen Tiedä vaikka olinkin silloin joskus oikeassa, kun sanoin että mitäs jos ootkin seuraava nyytin hakija ;) ei mutta koita nyt levätä sielä ja on se hyvä että tietää että on osaava henkilökunta lähellä joka varmasti auttaa jos tarvii :)
Leipomisesta Oon oikeastaan aina tykännyt, ja tykkään vieläkin :) Olis vaan enemmän syöjiä ettei kaikki mene mun suuhun, kun mieskään ei minkään makean perään hirvesti ole :)

Tulin hetki sitten sieltä lasten vaate kutsuilta, ja olihan siellä joitakin kivoja vaatteita, pienille työtille ihania mekkoja (ei mitää vaaleen punasia :D ) mutta en sitte uskaltanut tilata yhtään mitään kun sukupuolta ei tiedetä, moni uskoo että saadaan tyttö ja toiset taas että poika, siinä ne vaihtoehdot sit tais ollakki :D ..oli muuten aika hintavia ne vaatteet, mutta todella laadukasta kangasta ja varmasti kestävät enemmän kun sen pari pesua.
Muutenpa tänne ei kuulu mtn erikoista, tänään tuli kaks napakkaa supistusta mutta siihen ne jäi ja niidenki väli oli varmaan 1 tunti :D Torstaina tulee sitten se 34vk täyteen ja saa vihdoin ja viimein alkaa tekemäänkin jotain, elikkä loppuu se lepoloma.. Ellei sitten maanantaina neuvolassa muuta sanota :)
Piti vielä kommentoida jotain, mutta tämäpä suuri yllätys, asia unohtui! :D
 
weiss
KATRINAINEN :hug: Voimia sinne ja onneksi me ollaan jo viikoissakin pitkällä! :hug:

Poika:
Hyvä, että pääsit tarkastuttamaan tilanteen. Mahdetaanko sielläkään loppumetreille mennä, jos kerta ovat valmiit aikaistamaan tuon arvionkin. Ja onneksi tuo vaavi ei ole siullakaan ihan mahoton jättiläinn, niin kuin aluksi pelättiin..
tmvk: Taietaan saada pian niitä vauva :heart: uutisia..
 
Moikka,

täällä vielä yksi äiti jonka piti saada toinen tyttö toukokuussa, mutta saankin (jos vaan kaikki menee hyvin) jo ensi viikolla...!
Aikas ahkerasti luen teidän kirjoituksia. Mahtavaa että teistä jotka täällä kirjoittaen ahkeroitte on tullu ystäviä keskenänne.

Aattelin vaan kysyä teiltä sellaista että onko joku sanonut teille tai oletteko joskus kuulleet asiasta että tässä vaiheessa, siis kun synnytys on lähellä, että vauvan kropan pitäisi olla äidin vasemmalla puolella ja raajojen oikealla...?
En ollut ikinä kuullutkaan moisesta , ja nyt yksi saman la:n omaava oli kauhuissaan kun hänellä lapsi on "väärin päin"...?
 
Täällä sitä taas ollaan... ja yhtenä kappaleena :kieh: Menin kuin meninkin sovittuun menoon ja niin ne supparit loppu :headwall: Täytyy miestä "rääkätä" ku nukkumaan mennään... Jos se sais ne kadonneet supparit tulemaan takaisin.

Katrinainen
:hug: Onneksi sinullakin viikkoja noin hyvin.

Nyt miehen viekkuun sohvalle...

toukka 37+4
 
tmvk: hui, ihan sormet täristen kahlasin kaik kirjotukset iltapvä:n jälkeen ja jännäsin, et ootkos jo päässyt tositoimiin... =) noh, taitaa olla kuitenkin jo aika lähellä tuo hetki kun noin kroppa treenailee :)

katrinainen: ISO *HALI* :hug: Toivottavasti jakselet hyvin ja parempi tosiaan olla sairaalassa tarkkailtavana, että saatte parhaan mahdollisen hoidon jos tilanne äkillisesti muuttuu. Käyhän infoilemassa jos vaan jaksat!!! Pian on nyytti sylissä :heart:

Dora: ensvko:lla saat vauvan??? =) wau, onko sulla mistä syystä käynnistys vai suun.sectio edessä? Vähiin käy aika =) SIIS TÄHH? En ole kuullutkaan tuosta vauvan asennosta synnytyksen lähestyessä mistä puhuit, mielenkiintoista... nyt kun muistelen niin esikosta selkä oli kaarellaan mahan vasemmalla puolella ja jalat oli mahan oikealla puolella ja sama juttu tässä odotuksessa, vauva viihtyy selkä vas.puolella ja potkii oikealle... en kyllä usko, et synnytys on lähellä vielä viikkoihin tästä huolimatta :/

poika04: Hienoa, että kaikki hyvin sulla ja vauvalla =) ihanan aktiivista toimintaa neuvolasta kun heti pääsit tarkistuttamaan tilanteen.

nyt heihei :wave: ja huomiseen (jätän kyl koneen viel päälle hetkeksi, et pääsen katsomaan josko tmvk tai nemika pääseekin tosihommiin ;) )
 

Yhteistyössä