*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

tmvk: etköhän kuitenki pääse pian tositoimiin.. :)
katrinainen: :hug:

meillä oli tänään siis ensimmäinen perhevalmennus ja täytyy sanoa et täys turhake! siis meille ainaki, ei mitään uutta, semmosta lässytystä vaan.. |O |O mies tokas mulle 5 minuutin jälkeen et lähtään jo kotiin.. :LOL: kyllä mulla meinas naurattaa ku tiiän tasan et sillä ois ollu parempaaki tekemistä ku istua siellä kuuntelemassa sitä lässytystä.. :D mulla on täällä suppaillut pitkin iltaa, onneksi ei sentään hirveän kipeästi eikä säännöllisesti. vaikka täytyy tunnustaa et voisin jo ilomielin luopua näistä raskauden "ihanuuksista"!
poika: hienoa et pääsit tarkastamaan tilanteen ja kaikki kunnossa!
 
huomenta...

Mies soitettiin kolmen aikaan töihin ja en ole sen jälkeen saanut unta :headwall: supituksista ei tietoakaan ainakaan kunnollisista. Täällä sitä siis "turhaan" hereillä...
Täytyy varmaan mennä tänään äiteen tykö pesemään ikkunat jos sais sillä lisää supistuksia... Katotaan vaan viikon päästä olen kuitenkin vielä täällä ja kaikkien naapureiden ja sukulaisten ikkunat pesseenä vain kädet kipeänä...

tmvk ja toukka 37+5
 
huomenta

Leipomisesta: Juu kyllä tykkään aina jotain väsätä ja nyt pitäs rueta pakastinta täyttämään..

Weiss: mullahan toi synnytystapa suunnitelma on suht myöhään 38+1 viikoliia, yleensähän ne on siin 37 viikolla...Alapäässä ei mitään merkkiäkään et ois tulossa eli 2,5 cm löyty pituutta ja suhtkoht kiinni..et aiköhän täs porskutella loppuun saakka.

Mikäs Katrinaisen tilanne tänään? Harmittavaa kun tuommosen riesan sait näin lopuksi mutta onneksi sua seurataan kokoajan niin ei hätää ole...

Meidän neuvolantäti on kyllä tosi tarkka vauvan hyvivoinnista..kiitos siitä hänelle. Ja tosi kiva lääkärikin sattui..katsoi tosi tarkkaan kaikki asiat..

Miten te joilla on lapsia ennestään olette järjestäneet lasten hoidon synnytyksen ajaksi?Meillä tulee joko miehen sisko tai mun äiti kumpi sattuu olemaan vapaalla hoitamaan esikkoa
 
Leivonta intoa on vaihtelevasti. En ole vaan viitsinyt ruveta täyttää pakastinta kun meillä on tarkoitus täs "lähi aikoina" uusia keittiön koneet mut mies ei ole vielä ehtinyt aloittaa asiaan perehtymistä. Kannettavan hankinnassa meni varmasti reilu puol vuotta :LOL: Kaikki vaihtoehdot täytyy kartoittaa ja sitten verrata missä paras hinta laatu suhde. Mä taas voisin mennä kauppaan ja ostaa sen mikä eniten silmää mielyttää. ;)

Esikoinen menee hoitoon mun faijalle. Teräsvaari viilettää paikalle skootterilla aina tarvittaessa :D

Nyt täytyy lähteä viemään poika tarhaan ja sen jälkeen vielä ostoksille.

Vilma rv34+
 
nemika ja tmvk lahtekaapas nyt tosi toimiin niin saadaan putki auki. :D poika hyva, etta kaikki ok. sulla on varmaan oikeasti vaan rauhallinen vauva tulossa. kiitokset kaikille tuesta olin tosi huonovointinn viime yona eika aamun lepo verenpaine luvannut hyvaa ollenkaan.nyt odotellaan muita testeja. paa-asia, etta vauva voi hyvin. palailen, jos tanne kuuluu uutta. mutta tytot, jos teille tulee raskausmyrkytyksen oireita niin ottakaa ne vakavasti. huhtikuu yli puolenvalin, hyva me pidetaan lippua korkealla. katrinainen ja kirppu 36+1
 
Isompien lasten hoito mun äiti tulee katsomaan noiden perään. Toivon vain ettei lähtö/synnytys tulisi yöllä tai kestäisi pitkään. Meinaan, hän ei mielstäni ole mitenkään "hyvä" lasten kanssa, ei ole koskaan ollut. Tarvittaessa löytyy kyllä jämäkkyyttä, mutta useimmiten on liian lepsu ote ja se sitten kyllä kostautuu jo noinkin isojen lasten kanssa, jotka osaavat jo itse ajatella. Muutenkaan en hänelle pitkäksi aikaa lapsia hoitoon laita, hän ei vain tahdo jaksaa kolmen vilkkaan lapsen kanssa. Mutta nyt ei muuta vaihtoehtoa ole, valitettavasti. Mies kun ehtii synnäriltä kotiin, voin olla huolettomin mielin; hänellä on samanlainen ote muksuihin kuin itsellänikin; jämäkkä mutta samalla hellä ;)

katrinainen tsemppiä ja vointeja sinne :flower:

Gha rv.37+2
 
huomenta
täällä näkäjään aamuvirkkuja taas.
todella liskojen yö takana. maha-asukas pyöri kuin vieteri ja aiheutti suunnatonta kipua.
voin vain arvailla miltä se synnytys sitten tulee tuntumaan..tuntui että koko alapää räjähtää. alavatsa oli tosi kipee ja nyt siis alaselkä on kipee...äääähhhh. en jaksa tätä rampana olemista. onneks neuvola tänään. kirjojen mukaan vauvan pitäs liikkuu ns. vähemmin loppua kohden ja tää menee just väärinpäin.miks ei se kiiinnity siihen RT asentoon. tää on ties missä asennossa ollut viikonlopusta. no eipä mulla mitään hengenhätää ole, täytyy kestää
katrinainen
kauankohan ne pitää sulla tota tilaa yllä, milloin ne alkaa käynnistää, onko ne kertonut ?
 
katrinainen paljon voimia sinne! Toivottavasti he käynnistävät pian, eihän ton luulis olevan reilua kellekään, että pidetään huonovointisena. Sulla kun on noita viikkojakin noin paljon, ettei vauvalla ole hätä päiviä syntyä! Tsemppistä sinne oikein kahmalokaupalla :hug:

-muru ja vauveli 36+0
 
Huomenta!

Tsemppiä ja :hug: Katrinaiselle!! Yritä jaksaa jotenkin. Onneksi olet siellä hyvissä käsissä. Ja mekin ollaan me täällä sun tukena sen minkä pystytään, älä hätäile :hug:

Kiitos Lakupiippu valaisusta. Meillä toi on tosiaan perjantaina. Toivottavasti sattuu hellä "kopeloija" kohdalle..

Mä lähden kantamaan just keittiökalusteita uuteen kotiin, palataan myöhemmin siskokullat!

Päikkäri 37+3
 
Katrinaiselle tsemppiä! Onneksi viikkoja on niin paljon, ettei tarvitse enää huolehtia, vaikka pitäisi käynnistää piankin... Eihän tuommoinen silti mukavaa ole.

Karpalo
Kyllä ne voi käynnistellä ihan vain koonkin perusteella. Minä valitsin esikon kanssa synnytyssairaalan osittain sen perusteella, kun tiesin että toisessa käynnistelevät nihkeästi. Pa oli 38+6 vähän reilu 4kg ylimääräisessä lääkärineuvolassa. Silloin sai nätisti pyytämällä vanhalta mukavalta lääkäriltä käynnistysajan muutaman päivän päähän. Poika 4,24kg syntyikin 39+3 käynnistetyn synnytyksen päätteeksi. On vain niin lääkäristä kiinni.. ja toisaalta saatat saada helpommin käynnistyksen jos osaat vain kovasti vaatia. Molemmissa kun on vähän enemmän riskejä, isossa lapsessa tai toisaalta käynnistyksessä.
Tässä minäkin jännitän kun ois painoarvio äippäpolilla vähän vajaan 2vk:n kuluttua. Haluaisin niin luonnonmukaisen käynnistymisen, mutta en halua alkaa punnaamaan kovin reilusti yli 4kg lasta...
Oma napa Muuten täällä ei oloon mitään erikoista. Kotia olen kovasti laitellut, kun on virtaa ollut. Lonkkia särkee sitä herkemmin mitä enemmän touhuaa. Oikeastaan ainoa tällä hetkellä haittaava "raskausvaiva". Nyt pitää lähteä leikkuuttamaan hiuksia. Se on moro!
 
Hepparallaa!
Katrinainen: :hug:

Tmvk: Lupaavia merkkejä tosiaan...mutta älähän hätäile, johan on kuitenkin vielä kaksi viikkoa la:han :)

Poika04: Meille tulee mun mummu katsomaan vanhempia lapsia, kun lähtö koittaa... Ja jos on päiväaika, niin miehen veli saa lähteä minua kyytimään, kun ukko on töissä...

(.) en jaksaisi mitenkään oottaa sitä ens tiistain lääkäriä..kova hinku olis saada tietää miten päin vauva majailee... kääntynyt ainakin on, mutta miten päin?! Tuntemuksista päätellen saattais olla jopa oikeassa asennossa, kun on alkanut niin vimmatusti viiltelemään tonne alaosastoon ja nivusiin :/ Suppareitakin on enemmän kuin aiemmin.... noh, viikko vielä niin sitte näkee=)
Masukuvankin päivittelin...

äippä ja nytty rv 36+1 :heart:
 
Huomenta!

Iso :hug: Katrinaiselle!! Harmi kun viime hetket menee noin mutta hyvissä käsissä varmasti olet ja viikotkin niin hyvät ettei vauvallakaan mitään hätiä enää vaikka syntyisikin.

OmpeluG Täällä riittäis kyllä taitoa (ihan ammatiksi oon lukenut) Mutta kiinnostusta ei. Verhot sun muut ompelen kyllä mutta mitään vaatteita en ole jaksanut alkaa tekemään.

leivonta Tykkään kyllä leipoa ja tehdä mutta nyt en ole tehnyt mitään kun itsehillintä on tipo tiessään ja söisin ihan kaiken leipomani. :ashamed: Pakastimessakaan mikään ei ole turvassa joten en nyt sitten ole tehnyt mitään.

Esikoisen Olisi tarkoitus mennä synnytyksen alkaessa mun vanhempien hoiviin. Täällä kanssa toivotaan ettei ihan yöllä tulisi lähtö ettei tarvisi pientä kesken unien herättää. :/
Meillä tyttö viihtyy mummun ja papan kanssa tosi hyvin ja saa siellä ensiluokkaista hoitoa. Eniten mua jännittää miten mä itse kestän ikäväni :D

Mitäköhän sitä pii vielä kirjoittaa.....ei muista....sama pää kesät talvet :headwall:

Liro ja piu tasan 37 *synny jo, synny jo, synny jo*
 
Neuvolaterkkuja täältäkin. Noh, sf oli 34.5 joten ei kuulemma ole mikään jättiläisvauva tulossa. Tämänhetkinen painoarvio 3-3.3 kg käsituntumalla. En siis pääse painoarvioon OYS:aan. Pöh. Kyllä tuo musta aika isolta kuulostaa kun kakkonen painoi ton verran syntyissään. kaipa se sitten mahtuu tulemaan. Vauva painunut yläaukeamaan, mutta ei kiinnittynyt. Tavallaan kuitenni lähtökuopissa. Hyvä niin ja onpahan nekin muutamat kipeät supistukset saaneet jotakin aikaseksi. Muutoin kaikk ok. HB vaan 118, vaikka syön rautaa koko ajan. Aika outoa.

Alkaa muuten 38. viikko huomenna =)
Katrille :hug:
 
Katrinaiselle tsemppiä! :hug:

Melkein säikäytti tämän aamun neuvolakäynti. :O Terkka kuunteli tosi pitkän aikaa sydänääniä ja itsekin huomasin, että vaikka syke oli tasainen, oli siinä sykkeessä välillä pieni tauko. No, terkka tarkisti asian vielä ultralla ja onneksi vauvan sydän näkyi sykkivän ihan tasaisesti. Ilmeisesti se tauko johtui vauvan hengitysliikkeistä. Mutta kyllä siinä hymy hyytyi vähäksi aikaa! :(

Muuten kaikki olikin ihan ok. Sain käskyn olla tekemättä isompia siivouksia tai muuta raskasta parin viikon aikana, ettei paikat pehmene ennen aikojaan. Vauvan pää on jo melko alhaalle asettunut ja olen sen kyllä itsekin huomannut painon tunteena alapäässä.
 
Ajattelin liittyä joukkoon viellä kun ehtii. La mulla toukokuun 30pvä ja äitiysloma alkaa ens torstaina -nyt olen kotosalla kun sain esikoiselta oksennustaudin :( Ei kiva, mut ehkä ihan hyvä lepäillä vähän. välillä viiltää alhaalta -ei kiva tunne ollenkaan. kohta se vapaus sit koittaa ja pitäs alkaa oikeesti miettii maku7uhuoneen järjestelyjä ja kaivaa vauvanvaatteita yms. Esikoinen täyttää 4v. et olen melko onnellisesti unohtanut synnytyksen, onneksi. no,ehkä toinen sujuu nopeemmin. Mulla vpointi on ollut ihan ok ja maha-asukas myllää ihan hirveesti. ainoo takaisku oli veriseulassa kiinnijääminen, mikä olikin yhtä tuskaa -mut onneksi kaikki kääntyi parhainpäin. :)

Saaara: miten sulla käynnistettiin? mulla viikolla 38 käynti äippäpolilla -pyysin et tarkastavat kokoa. esikoinen oli 4800g ja risat ja jotenkin olis mukavampaa jos ei ainakaan menis yli. Kyllä esikoinen ihan hyvin mahtui tulemaan, mut oli siinnä punnertamista. Ehkä pääsis vähän helpommal jos olis pienempi.

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja karpalo78:
todella liskojen yö takana. maha-asukas pyöri kuin vieteri ja aiheutti suunnatonta kipua.
voin vain arvailla miltä se synnytys sitten tulee tuntumaan..tuntui että koko alapää räjähtää. alavatsa oli tosi kipee ja nyt siis alaselkä on kipee...äääähhhh. en jaksa tätä rampana olemista. onneks neuvola tänään. kirjojen mukaan vauvan pitäs liikkuu ns. vähemmin loppua kohden ja tää menee just väärinpäin.miks ei se kiiinnity siihen RT asentoon. tää on ties missä asennossa ollut viikonlopusta.
Siis voisi olla minun kirjoitukseni omasta viime yöstä!!! :/ Nirppu sekoili eilisestä iltapäivästä saakka aivan täysillä ja jatkoi mellastustaan läpi yön - ja heti aamulla, kun liikahdinkin heräämisen merkiksi.. Ja pimu on TAAS kääntynyt kylkeään eli tassut monottavat nyt vasenta kylkeä/puolta selästä. En voi ymmärtää miten hän siellä kääntyilee, kun selvästikään liikkeiden perusteella ei tilaa pitäisi olla paljoakaan :| Koitan lohduttautua ajatuksella, että ainakin pieni liikkuu eikä hätää sen puoleen ole, mutta kyllä tuo viime öinen oli jo sitä luokkaa, että ajattelin hänen sotkeutuneen napanuoraansa, vähintään.

Aamusta saakka ollut paha olo ja pää kipeä, mutta koitan siitä huolimatta jaksaa hääriä ikkunanpesu-urakan ja yleissiivousten parissa. Eipä tässä sänkyynkään pääse, kun remppamies häärii tuolla makkarissa koko päivän :kieh:

Toivottavasti teillä muilla aamu on alkanut hieman aurinkoisemmissa merkeissä :ashamed:

Carmen ja Nirppu-myyrä 37+3

 
saakelin saakelin saakeli... :headwall: :headwall: :headwall: Mutsi oli sit eilen mennyt ja pessyt kaikki ikkunat :headwall: :headwall: :headwall: Mä niin luulin pääseväni niitä pesemään... Mitä sitä tänään sit tekiskään... Haravoida ei voi kun piha niin märkä et nurmikolle uppoo... Jos sitä sais vaiks auton imuroitua ja sisältä siivottua... hmm...
 
äippä mä tulen hulluksi ennen laskettua-aikaa jos tää ei ota ja synny sitä ennen. Viimeistään "tähdätään" 38+6 milloin on molemmat aikaisemmat syntyneet siihen olis viikko ja päivä vielä :kieh: Mut oikeasti jos tää menis yli lasletun ni mä en alkais.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tmvk:
Mutsi oli sit eilen mennyt ja pessyt kaikki ikkunat :headwall: :headwall: :headwall: Mä niin luulin pääseväni niitä pesemään... Mitä sitä tänään sit tekiskään...
Tuu auttamaan minua meidän ikkunoissa :LOL: Itse kerään tässä koneella voimia, että jaksan aloittaa olohuoneen ikkunoiden pesun.
 
carmen: Kyl muuten mut taitais olla aika pitkä matka... Oon miettiny koko aamun ketä olis seuraava "uhri" et pääsisin ikkunoita pesemään... Kyl täsä tuntee ittensä ihan hulluksi kun normaalisti en tykkää ikkunoiden pesusta, mutta se on tällä hetkellä ainoa asia mikä aiheuttaa supistuksia niin sitä tahtoo ja pakko saada tehdä... Mitäköhän mies meinais jos menisin ja pesisin autotallin ja ulkovajan ikkunatkin... :D se varmaan meinais et nyt se on tullut viimeistään hulluks...

tmvk ja toukka 37+5
 
tmvk tuu meille peseen ikkunat! Saat vaivan palkaksi brownieita.. nams.. eli leipominen maistuu..

(.) vauva on taas aikas hiljanen. Eilenkin sai illalla tökkiä toista jotta sai laskettua liikkeet.. Aika rauhallinen tapaus tää meidän vauva. Mä oon heti tietenkin paniikissa että onko sillä kaikki ok. Ja että oonko tehnyt ite jotain että vauvalla ei oo kaikki ok.. Mutta joo.. Eiköhän kaikki oo hyvin.

mä oottelen kovasti että saan kutsun siihen synnytystapatutkimukseen. Täällä tosiaan sf-mitta on 34 ja viikkoja tänään kasassa tasan 35. Eli yläkäyrällä mennään. heti huojentu mieli kun kuulin että saan lähetteen äitipolille.

viime yö oli oikee liskojen yö.. oli taas icepowerille käyttöä. Ja nyt on masu sekasin, ilmeisesti tosta raudan syönnin alottamisesta. ei muuta ku banaania kehiin.

taidan lähteä vähän shoppailemaan palkkapäivän kunniaks. Pitäis löytää valkonen paitapusero ukin hautajaisiin. hölmöä ostaa äippävaatteita loppumetreillä. Mutta minkäs teet..

katrinainen näin unta, että sun synnytys käynnistettäisiin torstaina!!! Onneks oot siellä hyvissä käsissä. Paljon tsemppiä ja haleja sulle.,

mukavaa keskiviikoa mammat

birdie + ahmatti rv 35+0 (35. viikko alko jee!!!!)
 
Heräsinpä vasta äskein 20 minuuttia sitten! :D tosin unta tuli vasta 6 jälkeen kunnolla kun mies lähti töihin.. tmk meille kans vois tulla peseen ikkunat! Itse en siihen ala kun muka näin korkeella asutaan, eikä muutenkaan yhtään mun juttu.. :D
Tuosta liikkeiden laskennasta lasketteko sen niin että yks potku on yksi liike vai yksi "potku sarja" on yksi liike? vai? :) ..koska itse harrastan tuota liikkeiden laskentaa aika usein, ainakin oikein hiljaisina päivinä. Itse olen ajatellut että yks "potku sarja" olisi periaatteessa se yksi liike.
Ilmeisesti minulla ei ollut mitään alapää tulehduksia kun ei ole neuvola täti soittanut, ja siitä olenkin iloinen, nyt kun saisin sitten sen äippä poli lähetteen näistä oudoista mahakivuista, niin minusta alkanut tuntua että maha kipu alkaisi hellittämään.. Niin en tiedä tarvitsenko sitä enään vällttämättä.. :D

maj ja masu asukki 33+ 6 :heart:

ps. Kun joku kirjoitti eileen että jos lapsi vesi vähenee vauvan näkee paremmin mahan "läpi" niin näinpä heti unta että pystyn ihan selvästi erottamaan jokaisen ruumiin osan, ja pieni muka tarttui minua kädestä kiinni mahan läpi :LOL: :heart:
 
weiss
Tervetuloa Merika!! :flower:

Täällä tuntuu olevan aina tuo liskojen yö.. :headwall: ja olo aamulla sen mukainen, oonkin ihmetellyt, kun tuo migreeni on pysynny koko raskauden poissa. Oliskos yksi ainoa kohtaus tullut koko aikana. (kop, kop, koputan puuta..)
Onko teillä muilla ilmenny, jotta vauva painaisi myös tuonne peräsuolen päälle? Välillä kipu tuntuu ihan kauhialta, jotta on pakko hypähtää istumastakin ylös. Ummetuksesta tai pukamista ei ole kyse, kakkimus kulkee ihan normaalisti.. :p

Mie oon jo niin kateellinen teille "täysaikasille"! Eipä siihen nyt montaa päivää ole, mutta jostakin syystä sitä on kuitenkin jarrutellut rehkimisiä, kun ei vielä kuitenkaan halua, että pieni syntyy.. Odotan jotenkin tuota ensviikkoa ja nään untakin jo kuinka heilun haravan varressa hullun kiilto silmissä. Mie en taho, että mennään yli lasketun ajan!! :D

Katrinaiselle iso voima :hug: ! Koitat vaan aatella, jotta pian on pieni ihana tuhisija sylissä. Tuskin kuitenkaan antavat kovin kauaa siun kärsiä.

weiss ja pikkuinen 36+1 :heart:
 

Yhteistyössä