*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Kiitos Naukuri käännös-yritys kertomuksestasi! Mietin kyllä kans et onpa myöhäiseks jätetty toi sun sektio-aika: mulle sanottiin Kättärillä siinä konsultaatiossa et viimeistään viikkoa ennen LA:ta on sit sektio, ettei synnytys ehdi käynnistyä luonollisesti, koska se tuo taas omat mutkansa matkaan... Pitäiskö sun vielä kysyä tuosta: päivää ennen kuullostaa kyllä vähän hurjalta! :/ Toukonuppu: huomenna sitten meidän vuoro...saankohan unta ollenkaan ensi yönä kun jo nyt hermostuttaa..? Ystäväni käski et pitää saada koko-arvio ja arvio myös siitä sopiiko edes alakautta tulemaan, vaikka kääntyisikin, ennen mitään käännös-yrityksiä. Ajattelin olla - ainakin yrittää olla - tuossa asiassa tiukkana, koska mitä järkeä on alkaa kääntää, jos lantio olis muutenkin liian ahdas alatiesynnytykselle (jota meillä ainakin on suvussa). Voi hitsi et jotenkin kauhistuttaa, mut pitää muistaa etten suinkaan oo ainoa, jolle tuo on tehty. :|

Käytiin tänään ostaa Papsulle BabyBjörnin sitteri ja kissa/orava -verkko piha-nukuttamista varten. Ja kävin tänään myös apteekista Rela-tippoja ja D-vitamiinitippoja. Nyt alkaa olla, tai onkin jo, kaikki kasassa. Huomaan, et on alitajuinen pelko siitä et synnytys käynnistyy huomisen seurauksena ja haluan et kaikki on valmiina.

Jennille onnittelut "normaali-elämän" alkamisen johdosta! :heart: Voin vaan kuvitella miten ihana on päästä kaiken kokemanne jälkeen kotiin!!!

Katrinainen: jaksamista sairaalaan: ei oo pitkä aika enää odottaa ja kuten muutkin ovat jo todenneet, parempi olla hoidon äärellä kuin kotona tuossa tilanteessa.

Nyt meen syömään ja telkkua töllää. Voikaa hyvin!

 
eeti: no kättärillähän minäkin olin ja kätilö oli tosiaan varannu jo ton aiemman ajan mulle, mutta lääkäri vänkäs se tuohon myöhempään. Ajattelin huomenna vielä soitella ja kysellä asiasta, koska jäi vähän vaivaamaan. Haikaranpesässä vaan on tuo tiistai sektiopäivä ja siksi tuo venkslaus. Pitäs vissiin luopua Haikaranpesään menosta, niin helpottais ehkä tuo sektiopäivän määrääminen. No, katsotaan!

Tsemppiä kovasti eetille ja toukonupulle!! Hyvin se menee, mutta olkaa tosiaan tiukkana ja kyselkää KAIKKI mahdollinen ennen mitään yrityksiä. Mulla ollu nyt illalla vähän vatsan seutu hellänä, mut muuten olo ollu ihan hyvä.
 
majj mulla vatsa on aikast kauttaaltaan täynnä arpia. Ne on vaalenneet(ihan ihon väriset) enkä niitä itse huomaa, mut siinnä ne on ja pysyy. Ei niihin voi itse oikein vaikuttaa vaikka vatsaa rasvais yms. mulla vatsassa oli tavaraa niin paljon et ei ihme et iho ei kestänyt.
 
Jennille onnittelut prinsessan kotiin saamisesta,oikein ihanaa vauvantuoksuista arkea sinne :heart:

Tuli tossa sitten jonkin verran sellasta erittäin sitkeetä limaa,rusehtavaa...sellanen klimppi :eek:
Millainen on limatulppa? Voisko se lähtee ton kopeloinnin ansiosta....

Käännökseen jotuville tsemppiä koitokseen :wave:
 
jenni, hienoa että ootte pikkuisen saanu kotiin! :heart:
onnea käännökseen menijöille!
ompas ollut B) päivä.. niin mahtava ilma täällä oulussa päin. :D siis ikkunasta katsottuna.. B) ei tämä akka saanut tänäänkään aikaiseksi käydä ulkoilemassa (pitäisköhän mun hommata joku laite millä voisin näitä pölyttyneitä aivojani tuulettaa?) tontista tehtiin kaupat (tosin niillä tietyillä ehdoilla, lupien saamiset yms.), on helpottunut olo ku tietää et tuo asia on hoidettu nyt pois eestä.
mulla ollut sukkapuikkotuntemuksia yms pitkin päivää niin että meinaa jalat väliin lähteä alta.. muuten iha suht hyvin menny, tuossa talvivaatteita pesin varastoitavaksi, jospa sitä täälläkin ois jo kevät sen verran edenny et nuo paksuimmat vaatteet sais jo laittaa tuonne varaston nurkkaan täyttämästä naulakkoa..
 
Onhan täällä muitakin yökyöpeleitä..Tää ei saa nukuttua, kun on taas niin tukala olo..Ja pitkälleen kun menee niin saa aikansa asentoa hakea..Aattelin tulla tänne kattoo onko täällä muita, niin saa tuo mies edes nukkua jos miusta ei siihen oo..

Jennille onnea uuden tuhiskon kotiinsaamisen johdosta!! Voi että minäkin sitä päivää innolla odotan! Alkaa jo riittää pikkuhiljaa tää odotus..

Tänään sain jonkun ihme itkukohtauksen kun esikko pisti taas kaiken peliin et koski hermoon ihan kympillä.. Siis mie vaan itkin ja itkin ja sit kaikki muutkin surulliset jutut tuli mieleen..Ja sit kävin miettii et jos kaikki ei meekään synnytyksessä hyvin ja mitäs jos...Karmeeta! Mut sen jälkeen kyllä helpotti kummasti kun sai itkee oikein olan takaa!

Se sitten Antti valitsi Bettinan, arvasin sen jo kyllä! Oikea valinta?!

D
 
jenni ihanaa kun olette saaneet pikkupimatsun kotiin :heart: ja hienoa, että kaikki sujuu mallikkaasti =)

naukuri: Ehkäpä pikkuisellanne on hyvä syy pysyä peppu alhaalla käännösyrityksestä huolimatta :) nyt te sitten tiedätt h-hetken tarkalleen, wau =)

eeti ja toukonuppu: tsemppiä käännössessioon!!! :hug:

repa: Kuulostaa limatulpalta :) itsellä se irtos vasta synnärillä lapsiveden menon jälk. ja oli semmonen "iso klöntti" sitkeetä rusehtavaa, kellertävää, kirkasta limaa, jossa veriviiruja :x sori yks.koht.kuvaus :whistle:

esikon hoito synnytyksen aikana: Mun äitini on luvannut esikon ottaa mihin vrk:den aikaan tahansa, asuu tuossa n. 3km:n päässä :) j'nnittää tosin jos mies kauempana töidensä puolesta, että miten ennättää kun todennäköisesti aika nopsa synnytys tulossa :/

Dora: Onnea toisesta typystä :heart: joka jo pian päivänvalon näkee :) saas nähdä oletko sinä sitten seuraava nyytin omistaja? ;)

nemika: Huhuu?? Saakohan jo pian onnitella suo :wave: =)

sHv ja hippu 35+6 (jee kohta vaihtuu rv)
 
Kyllä täällä yökyöpeleitä piisaa. Mä oottelen ukkelia töistö kotiin.

Minusta Antti valihti oikeen tytön!! :D

Dinah: Muaki on tänään kauheesti itkettäny, saas nähä purkautuuko se ryöppy kun ukkeli kotiutuu!!!

Jokohan repa pääsee kohta tositoimiin.

Jännittääkö teitä muita synnytys???
 
Dinah: Jep, täällä myös ylhäällä :/ unen saanti niin heleveten vaikeeta ollut viim.aikoina. Meillä myös esikolla pukkaa uhmaa oikein tosissaan ja tänään ollut hermoissa pitelemistä. Hyvä, et sait tunteita vähän tuuletettua... kunnon itkun voimaa ei voita mikään ;) itseä myös mietityttää synnytys ja kaikki muutokset, joita tulee vauvan synnyttyä...
 
Mua ei niinkään "vaivaa" ajatukset synnytyksen jälkeisestä ajasta vaan se itte synnytys. :ashamed: Pelottaa että musta ei olekkaan siihen. Oon tosi kipuherkkä ihminen ja pelkään etten pärjää. Onneksi ukkeli on maailman paras tsemppaaja.
 
liinu83: Luotat vaan itseesi!!! Kyllä sä pärjäät :hug: ajattele, että ne kaikki kiputuntemukset tuo teidän vauvan lähemmäksi sylejänne, ja onneksi on kipulääkkeet keksitty jos tuntuu, että sietoraja ylittyy. Ja muista, et siellä on ammattilaiset paikalla, jotka on suo varten siellä... ei kannata tehdä mitään sunnitelmia synnytyksen suhteen, "heittäydyt vaan luonnon armoille" ja luotat itseesi ja ammattilaisiin :hug:
 
Sisarhentovalkoinen: Kiitos tsemppauksesta!!! :hug: Eihän sitä tuota tytyä voi tuolla masussakaan loputtomiin kantaa ( luojan kiitos ;) ) eiköhän sitä kaikesta selvitä. Ja se palkinto siellä lopussa on kuitenki niiiiin ihana, se oma tyttö!!!
 
Joku kyseli käynnistyksestä. Mulla oli paikat aika kypsät, mutta mitään säännöllisiä supistuksia ei ollut ollut. Sain 4 tunnin välein kaksi cytotec tabletin palaa suun kautta. Ensimmäisestä tuli jo jonkin verran säännöllisiä, mutta kivuttomia supistuksia. Toinen sitten laittoi homman kunnolla liikkeelle.

Meillä mummi tullee vaikka yöllä meille nukkumaan esikon kanssa, jos/kun lähtö tulee.
 
weiss
Aurinkoista huomenta! Täällä taas kukuttu puoliyötä, alkaa pian voimat olla vähissä. |O

Ihanaa Jenni, että saitte prinsessan kotiin ja voitte vihdoin aloittaa yhteisen elämän opettelun.. :heart: :heart:

Onko muilla näin aamuisin menkkajomotuksia, täällä on ja juilii ihan tuonne reiteen asti. Ei muuten supista, mutta repii inhasti. Liekö huonosta asennosta yöllä tai jotain..?

Jokohan tuo esikoinen alkaisi heräilemään..

Weiss ja pikkuinen 36+2 :heart:

Hui, repa!!! Taiat päästä pian sinäkin tositoimiin!
 
Huomenta

Onnea Jennille prinsessan kotiin saamisesta ja että pääsette elämään normaalia perhe-elämää :heart:

Liinu: Kyllä se synnytys menee varmasti hyvin kun onhan siellä kokoajan apu lähellä. Mua pelottaa se et päästäänkö synnytykseen saakka niin et papu pysyy elossa tuolla mun massussa..Mä oon kauheen tarkkaan ruennut kyttää toisen liikkeitä :(

Vitsi miten jännää kun nyt ollaan jo puolesvälissä kuuta ja täällä alkaa porukka jakautumaan ja merkkejä on jo useammalla..Voi kun itsekkin avautuisi noin kivuttomasti kuin Repa ja äippä. Itsellä ei kyl oo mitään merkkejä et tulisi viellä aikoihin. Mut eikös sekin ole ihan mahdollista et se synnytys käynnistyy ihan yhenäkin ilman mitään sen kummempia ensi merkkejä?? ( toivossa hyvä elää :D )

poika ja papsu joka on tänään täysiaikainen 37+0
 
Onnea jennille pikkaisen kotiin saamisesta :flower: :heart:

Tervetuloa uusille :flower:

Repa: Ei saa etuilla jonossa :LOL:

(.) Itseä ärsyttää kun ensin lupaa ja sit ei annakkaan... Täytyy tänään mennä lenkille jos sieltä reissulta löytyis supistuksia. Tänään puolen päivän jälkeen neuvola tarkemmin terveisiä sen jälkeen... nyt odottamaan sitä mies kultaa töistä kotiin... Jos sitä sais vaikka jotain aamu hyvyyksiä... :LOL:

tmvk ja toukka 37+6
 
joo olipahan yö.. pitiki mennä sanomaan et ei vaikuta keväät eikä mitkään.. :headwall: puoli yötä menny vessassa ravatessa ja alapää naksu joka käännöksessä. nyt sit mies oksentanu aamun ja mä valvonu puoli 6:sta asti.. |O
täällähän alkaa jännät paikat oleen. taitaa nemikalta tulla tosiaan pian uutisia.. :heart:
tmvk: kyllä se sieltä vielä tulee, sit ku on tullakseen! B)
liinu: mulla kans pelottaa tuo synnytys lähinnä. mut mä sit lääkärille puhun, tuo mun terkka ku ei tosissaan ota. mulla edelleen pelottaa lähinnä se et mahtuuko tuo pikkuinen tulemaan.. :snotty: mut eiköhän se lääkäri katso. ja hyvin se synnytys menee :heart:
anuliina 35+2
 
On muuten tosi inhottavaa et ihmisen pelkoja ei tunnuta ottettavan tosissaa..vaan aina se sama virsi onhan näitä iät ja ajat tehty...Mulla kanssa on ollut vaikka mitä pelkoja mut ei paljoo suuta viiti aukasta kun ei kukaan tosissaan tunnu ottavan...

te joilla on pieniä lapsia kotona niin pelottaako teitä koskaa et kun pomppiivat sylissä ja pungertaavat puettaessa yms et istukka irtoaa..Meidän pojulla mahtava uhma ja sen mukaset temppuuilut ja pelottaa välillä kun se pungertaa sylissä ja muutenkin temppuilee
 
weiss
Tahtoo masun pois, ei taho, tahtoo.. Pelottaa synnytys, pelottaa vauvan koko, selvitäänkö myö hengissä.. Plääh! Miulla on tunteet aivan sekasin, mikä ei ole varmana uutta :p .
Jotenkin haikea olo, kun aattelee, että kohta ei pieni enää koskaan möyri masussa, eikä enää koskaan kasva vauvamassua.. :'(
Onko muilla yhtään yhtä haikiaa oloa..
 
Huomenet=)

Jennille kovasti tsempitystä tuohon imetyshärdelliin ja ihanaa kun vauva on kotiutunut=)

Elle79 ja sinuhe: Mullahan esikon synnytys oli myös tosi helppo, kokonaiskesto 2h, josta ponnistus 9min. Kakkosesta tiesin lähteä sairaalaan kun alkoi ilmetä samoja oireita kuin esikon synnytyksen käynnistyessä. (mahassa ihme kuplintaa, vessassa sai ravata jatkuen...) Mieskin kyllä oli ihmeissään kun yöllä ilmotin, että täytys lähteä synnärille, niin totes vaan unenpöpperössä, et "mitä hel... me ny sinne lähetää ku et oo edes kipee..." :LOL: Sanoin vaan et vaikka siks ku tuo ensimmäinenkin tuli kahessa tunnissa... ja tosiaan synnärille päästessä paikat oli 8cm auki ja siitä puoli tuntia oli tyttö sylissä :heart:
Nyt ku "hehkutan" täällä näitä helppoja synnytyksiä, niin varmaan tätä seuraavaa sitte käynnistellään 2 vuorokautta :D

Majj: Mulla on edellisistä raskauksista tullut ihan mojovia raskausarpia, ja täytyy kyllä todeta, että tosi vaaleiksi haalenevat.. häviä ei kai koskaan, mutta tosiaan lähes huomaamattomiksi vaalenee... Yks hyvä puoli on niissäki; ei ole tullut enää tässä kolmannessa raskaudessa uusia :D

Anuliina: älä turhaan tuota synnytystä murehdi... kyllä se lääkäri varmasti huomaa jos sulla on liian ahdas lantio... aika harvinaista kuitenkin on, että vasta synnytyksessä huomataan tuo mahtuminen... ja loppuviimeksi, eihän sekään ole maailmanloppu, sectioon sitten vaan...

(.): Hitsi kun joka aamu vaan herään harmittelemaan tuota lääkäriaikaa, joka vasta siis ens tiistaina.. On sen verran erilaisia tuntemuksia tuolla alakerrassa, että olis jo kiva päästä kattomaan et mitäs sinne oikeen kuuluu... Tosiaan 2,5 viikkoa jo aikaa kun oon viimeks tavannu edes terkkaria... :headwall:


äippä ja nytty rv 36+2 :heart:
 
Huomenta |O Ei juma jos ihminen ei saa nukkua ollenkaan! Taas melkein uneton yö, kun joko supistaa, kivistää tai muuten vaan särkee ja on huono olo. Tätä pitäs sitten pahimmillaan kestää se 5 viikkoa....jeejee!

Kantoliinoista
oli aiemmin puhetta. Oon ostanu brasil-taskuliinan ja ajattelin ottaa sen het laitokselle mukaan, jotta tottuupi vaavi siihen.
Jennille onnea pikkusen kotiinsaannista :flower:

On kuulkaa 37+0, joten nyt kaikki keinot käyttöön, niin saan tämän mukelon pihalle kohtuullisen kokoisena :saint:
 
täytyy tuottaa pettymys ny teille..kasassa ollaan edelleen :LOL:
eilen käytin kania lekurissa ja tuli ulkona oltua ja kaupoilla juostua nii ei jaksanu koneelle.
täällähän on auenneita ilmaantunu nyt hyvin.
täällä jäbä on kiinnittyny tosiaan kunnolla synnytyskanavaan kiinni. ja supistelut on järkyttäviä. mut ei tule ulos asti nii ei tule :LOL: :LOL:

jenni: ihana ku ootte päässy kotiin nyt tytön kanssa.

mä oon nyt joka ilta ottanu ennen nukkumaan menoa panadolin ja magnesiumin ennen nukkumaan menoa. nii kaks yötä nukkunu jopa 5 tuntia putkeen tosi hyvin ilman kipuja.
neuvolastaki sanoi et panadolista ei ole haittaa vaikka joka ilta ottaisikin.
toistaiseksi ainaki helpottanu tuota yöelämää. =)
täällä oli jyväskylän synnyttäjiä enemmänki nähtävästi. tosin toivon kyllä että jäbä tosiaan tajuaa tulla ulos asti ennen tuota vappua. alkaa jo usko loppua itelläki. ensin saa pelätä 24 viikolla et ei se pysy matkassa. ja nyt ku lupa on annettu nii ei piruillessaan ulos asti tule tuolta. :LOL: :LOL:

nemika+jäbä 37+4 =)
 

Yhteistyössä