TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Vilma77 Juu, eivät taida pelkkää runkoa pyörillä myydä ;) , mutta valitettavasti en näin äkkiseltään osaa sanoa mitä rattaat yksin maksaisivat. Me kun ostimme niin ison läjän tavaraa kerralla, että ystävällinen myyjä rakensi niistä pakettihinnan. Mutta kunhan käyn siellä tänään niin vilkaisen hintalappua, jookosta :D
 
Carmen Mä vähän arvelinkin et myyjä pisti teille hyvän pakettitarjouksen! Kuulosti (ainakin minusta) tosi kohtuulliselta hinnalta :) Jos vain millään jaksat/muistat hintalappua vilasta se olis tosi kiva. Itse en ole yksin uskaltautunut lastentarvikeliikkeisiin ettei vaan vahingossa mitään tarttuisi mukaan, miehen kanssa on pakko ostokset hoitaa :LOL:

Vilma
 
Sinuhe: Olet siis käynnyt solariumissa nyt raskaudenkin aikana? Mä olin menossa tuossa syksyllä ennen häitä solariumiin, niin mut käännytettiin raskauden vuoksi takaisin kotios, eivät "päästäneet" minua sinne....En tosin tarkemmin ole selvittänyt tuon asian riskejä raskauden suhteen, tyydyin tuolloin suihkurusketukseen. Nyt vaan tekis mieli käydä hakemassa vähän pohjia iholle kun kärsin tosi kiusallisesta aurinkoihottumasta ja kohta (jos) tuo kevät aurinko alkaa porottamaan olen taas kutiava rapu kun talven kalpea iho saa ekat säteet. Aiemmin olen tuota hoitanut käymällä solariumissa lyhyitä aikoja...

KIITOS KAIKILLE tsemppauksesta tuon appiukon kanssa kestämisen suhteen. Enään viikko kun ne häippää takaisin omaan kotiinsa. Lasken jo tunteja ;) Musta jotenkin tuntuu että tää stressi kotona ei ainakaan helpota noita supistuksia, ne on taas lisääntynyt. Tarttee vaan jaksaa levätä, mutta lepää nyt tässä kun vieraita pyörii jaloissa...On vaan niin puun ja kuoren väälissä kun noista appivanhemmista on korvaamaton apu raksalla, kun mä en siellä saa mitään tehdä. Muuten kasaantuis kaikki hommat ukko-kullalle. Nytkin jo säälittää kun se vääntää niskalimassa siellä töiden jälkeen. S evaan on päättänyt että eka yö vauvan kanssa vietetään uudessa kodissa. Taitaa isälläkin olla pesänrakennusvietti korkeimmillaan :heart:
 
Hei hei kaikille :heart:
neuvolakuulumisia: kohdun sf-mitta iso, rv 28 ja sf 28. Paino noussut kuitenkin "vain" 7 kiloa ja sokerirasituksen mukaan ei mitaan hataa. Saa jopa massailla. Mutta luultavasti ultrataan viikolla 36 lahempaa painoarviota varten. Ilmeisesti iso vauva tulossa. Asettunut raivotarjontaan. Mika varsin hyva, katilo epaili ettei enaa mahdu kaantymaan.

vesirokko taisi olla vaarahalytys, on ilmeisesti sita samaa enterorokkoa ja joku laakri oli virhediagnoosin tehnyt. Enterorokko ei kuulema raskaana vaarallinen, joten en ole kotona karanteenissa, mutta tarkat hygienia ohjeet sain kuitenkin. Olisikin ikava ollut joutua epidemiavaaran takia saikulle.

poika04 valilla saa itseaan hemmotella. Verhot on kiva juttu. Pesanrakennusviettia ehkapa? =)

paivansade toivottavasti sait saikkua ja olo helpottuu. Toivon todellakin, etta loydat jonkun asennon missa ei satu. oma issiakseni ei tykkaa mistaan asennosta, mutta usein kylki/selkamakuulla tyynyjen varassa on hiukan parempi.

katrinainen ja kirppunen 28+0

miten muuten noiden valkosolujen kanssa virtsassa? Tuleeko niita aina loppuraskaudessa vai miten? Oli tosin hyvin vahan, mutta ekaa kertaa mulla tallaisista mainittiin.
 
2 päivää töis ja voi huhuhhhh ku on kipee selkä ja nivuset niin väsyny :ashamed: kahen viikon päästä olis neuvola-lääkäri taas nii jos sais siihen asti oltua töissä ja sen jälkeen taas vähä sairaslomalle :saint:
olipä muuten yöllä kiva herätys, pohkeesta veti niin kovaa suonta etten tienny mitä tekis ja ku koitti venyttää niii tuntui et kipu nousi koko jalkaan ja ollu koko nyt koko päivän vähä arka... jollin hyviä vinkkejä suonen vetoihin?
olenko ihan toivoton jos en ole aivan varma mikä issias on ? :LOL: :ashamed: :LOL:

ylihuomennakin alkaaa jo 26 vk! :heart:
 
majj: Mä kärsin kanssa noista suonen vedoista. Viime yönä heräsin kun molempia pohkeita kramppasi - Yhtäaikaa! En suosittele... Mulla noihin on auttanut magneesium, olen aina välistä iltaisin ottanut sitä juuri ennen nukkumaan menoa (eilen illalla siis unohdin sitten). Musta se on auttanut vaivaan hyvin plus että se rentouttaa muutenkin lihaksia joten unikin tulee vähän paremmin. Kantsii kokeilla. En nyt muista mikä se annostus suositus on päivälle, mutta apteekissa/luontaistuotekaupassa ne tietää.
 
Matkarattaat mietityttää? Tarvitseeko hankkia matkarattaat jos on yhdistelmät? Mitä olette mieltä/ kokemusta? Oltiin tänään tuolla Lastenturvassa ja siel oli kyl tosi hyvä tarjous matkarattaista. Näin ensikertalaisena on vaan vaikea arvioida tarvitsenko niitä todella. Onhan ne tietty kevyemmät kuin nuo yhdistelmät, mutta-mutta: kun tuota tavaraa tuntuu tulevan hullun lailla lapsen myötä ja säilytystilat on kuitenkin rajalliset...

Ja sitten toinen asia: mitä olette hankkineet vauvaa varten vai onko tästä jo keskusteltu jossakin/ olisko jollain aiheesta joku linkki jonnekin muualle? Aloin tänään miettiä et mitään ei olla vielä hankittu paitsi vaunut - ja vauvahan voi syntyä jo huhtikuun puolella eli kiire tulee jos mieli remonttiakin tässä tehdä...huh. :whistle:

Carmen: mulla ihan vastaavaa yö-supistelua, kummaa et tulee nimenomaan öisin. Ja nykyisin tuohon liittyy alaselän jomotus. Tosin äitini lohdutti, että hänellä oli myös aikanaan ollut paljon noita harjoitussuppareita eli sukuvika taitanee olla tuokin.

Joo, mut tavara-asia alkoi nyt mietityttää toden teolla. Oon jotenkin ajatellu et odottaisin eka sen äitiyspakkauksen, mut sit ystäväni kertoi myös et oli saanut pakkauksen vasta 2 vk ennen laskettua aikaa ja lapsi syntyi siitä viikon päästä. Että niinkin voi käydä.

Pohtii Eeti ja mahassa möyryää Papu 28+4 :heart:
 
katrinainen Ekassa raskaudessa terveyskeskuslääkäri lähetti mut kiireellisenä tapauksena polille ja säikäytti mut melkein hengiltä kun valkosoluarvot oli kuulemma ihan liian korkeat...ja polilla sitten sanoivat että raskaana olevalla nuo arvot on aina korkeammat ettei mitään hätää ole vaan aivan normaalia.
 
heips! tänään sit kotiuduin kera supistuksenestopillerien.
nuo kivut mitä mul on ollut enemmän ja vähemmän tuntuen välillä selässä välillä kyljessä välillä ties missä niin olivat kuulemma supistuksia.
osastollakin jouduin turvautumaan muutaman tunnin aikana 3:een supistuksia ehkäsevään pilleriin.
supistellut on edelleen mutta onneksi harvemmin...

kurpitsa rv25+3
 
Jenni30v Mulla on kanssa toi sama aurinkoihottuma ongelma ja vuosia tein samoin eli kävin solariumissa keväällä muutaman kerran. Nyt pari viimeistä kevättä olen hoitanu asiaa syömällä paljon porkkanoita keväällä. Karoteeni on ainakin mua jeesannu kohtuu hyvin =).
 
Huomenta ei nyt niin rentouttavan yön jälkeen..Mulla koskee alaselkään ihan kokoajan ja säteilee pirusti alapäähän ja jalkoihin ihan kun menkat ois alkanut yhtä v:mäinen tunne ja sit tuntuu et joku istus tossa massun päällä...mut onneksi papu potki aamun kunniaksi :heart:

Katrinainen: kerropas tuo meidän miehelle et verhojen ostelu on mukavaa...mä en edes kerro sille nykysin jos uudet ostan kun vastaus on aina meillähän on varmaan sadat verhot :eek: höh mikä tylsimys

Kurpitsa :hug: voi että noita suppareita on kyllä tässä pinossa ihan liikaa..

ajatelkaa kohta on jo maaliskuu :D

poika04 ja papu 28+6
 
Liro en jotenkaan edes osannut ajatella etta noissa valkosoluissa olisi jotain, kun neuvolasta tosiaan vaan sanoivat, etta ihan normaalia. Kiva siis kuulla, etta nopusevat usein. mulla on aina muuten ollut pissa taysin puhdas, joten tuo hiukan yllatti.

poika miehet eivat ymmarra aina kaikkia kotijuttuja. En minakaan aina kaikkia ostoksiani esittele... :whistle:

kurpitsa voi miten ikavaa. Toivottavasti supistelut asettuvat. ja kaikille muillekin supistuksista karsiville jaksamisia. Ovat nuo ikavia vaan.

Mulla vatsa on nyt kahtena aamuna ollut hiukan piukeana/kipeana heratessa. Kirppunenko lie pokinut niin kovin sitten. usein meinaan kiristaa ja hiukan sattuu niilta kohdilta mihin tuo meidan neitokainen ylettaa potkimaan ja potkii. Asia ei sinansa vaivaa mutta tuntuu hiukan ikavalta. kaipa nama erilaiset kivut ja saryt vaan kuuluvat raskauteen tiukasti. =) Onneksi vauvalla on meno paalla ja liikkuu paljon.

katrinainen ja kirppu 28+1
 
Huomenta

Tänään olis sit neuvolalääkäri.

Noista matkarattaista ja niiden tarpeellisuudesta: Riippuu tietenkin jokaisen omista mieltymyksistä. Auton koosta johon noita vaunuja pitää lastata ja pitääkö rattaita lykkiä asfaltilla vai soralla. Mulla on noita sukulaisilta peryttyja rattaita vinot pinot varastossa, mutta kyllä niistäkin on lempparit muodostunut jotka mukaan otetaan. Ja nykyisin, kun on käytössä farmari auto on yhdistelmä vaunujenkin pakkaaminen helpompaa ja niitä ainakin alkuun tullaan kuljettamaan mukana, kun niissä Hemulin on sit reissussakin helpompi nukkua, kun on kunnon tilat ja oikeassa asennossa missä kölliä. Tää nyt vaan mun mielipide jokainen tekee tyylillään kuten noissa monissa muissakin ratkaisuissa esim. rintareppu / kantoliina tai kertis / kestovaippa jne....

Taitavat liitos kivut olla palailemassa. On ollut jo aamusta sen verran hankalaa tämä istuminen. Ei auta muu kuin pitää lähteä tohon käytävälle jaloitteleen...

Palailen sit viimeistään lääkärin jälkeen kertomaan mikä on tilanne.

Jossu & Hemuli 26+1
 
Veren valkosolut ja virtsan valkuainen ovat kaksi aivan eri asia.
Virtsan valkuainen voi olla yksi merkki raskausmyrkytyksestä yhdessä korkean verenpaineen, päänsäryn ym. kanssa. Sen takia seurataan.

Jos joku LISTAA YLLÄPITÄVÄ henkilö voisi vaihtaa lasketuksi ajaksi 15.5.? Ja synnytyssairaalakin on muuttunut pähkäilyn jälkeen KPKS eli Kokkolaan.

Täällä mennä porskutellaan harjoitteluja menemään. Toivottavasti sairaanhoitajan paperit ovat käsissä samoihin aikoihin kuin tulokaskin :)
Ristiselkäkipuja on jonnin verran, muuten menee aika mukavasti. Painoa veijarilla oli nyt maanantaina (27+4) 1250g ja kaikki ok.
Esikoinen oli syntyessään 4,2kg (käynnistettiin viikkoa ennen laskettua aikaa koon vuoksi) ja lääkäri sanoi, että yleensä seuraava 200-500g enemmän. Ei kuulemma kannata katsoa liikaa grammoja kun senttejähän sitä pitää synnyttää. Lohduttavaa? Huhhui... tietysti asiaa auttaa, että lantio tuntui olevan kerrassaan erinomainen, että siitä ei jää kiinni. :)
Sokereiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia tässä eikä edellisessä raskaudessa. Niin ja sekä minä äiti, että isi ollaan aika pienoisia ihmisiä :)

Koitanpas minäkin ryhdistäytyä ja kirjoitella silloin tällöin kuulumisia!

Vielä Brion yhdistelmistä. Me ostettiin esikoiselle kombit. Huono ratkaisu. Ensinnäkin kantokoppa melko pienoinen eli huonosti mahtunut esikko nukkumaan jo selvästi alle vuoden ikäisenä. Rattaat olivat vielä isompi pettymys. Istuma-asento valuva ja valjaat irtoavat aika kevyesti vetäisemällä. Jouduttiin siis ostamaan erikseen rattaat. En suosittele kenellekään!
Kantoliinaksi ostin Mim Sharong. Esikko huusi sen muutaman kerran kun yritin laittaa, enkä saanut rauhoittumaan sinne. Peukalo keskellä kämmentä ilmeisesti :) Tuon piti olla aika helppo liina, sellainen rengasmallinen... mielellään olisin käyttänyt.. huoh.
 
JOku kyseli suonenvedoista Itse olen kokenut parhaaksi ehkäisy-lääkkeeksi ( :LOL: ) Päivällisen runsaan veden litkimisen ja magnesium-tabletin, iltaisin sitten reidet ja pohkeet venytellään kunnolla ja sitten villasukkaset jalkaan ja vällyjen väliin :saint: Näillä sain omat loppumaan, yksi krmaiseva yö riitti minulle, kun jatkuvasti veti suonta. Itkussa oli pidättelemistä ja mies ei saanut nukuttua, kun mä loppujen lopuksi jo nauroin kippurassa lattialla ja kipristelin kivusta :LOL:

Meillä ei mikään etene mihinkään suuntaan. Raskaus ei etene, asunnon saanti ei etene, tavaroita vauvalle ei ole saatu ostettua, eikä mitään muutakaan. Plääh, ärsyttää ja turhauttaa, kun mikään ei muutu miksikään, vaikka mä jo tahtoisin niin kovin päästä ostamaan myös niitä uusia prkeleen verhoja!!!!! Tyhmää..Määkin vaan möllötän ja kiukkuan koko ajan..Vali vali...

Kuumuudesta Ite oon samamoinen vilukissa normaalisti, ja nyt on ollut pakko näyrtyä ja pistää pattereita pienemmälle, kun tosiaan, veri kiehuu :LOL:
Liittyykös tämä siihen lisääntyneeseen veren määrään?? B)
 
Katrinainen: edes raskaana ollessa virtsasta ei kuulu löytyä proteiineja... mutta vähäisestä määrästä eivät yleensä huolehdi... ja ne on aika epätarkkoja ne stixit joilla terkkarit niitä ottaa...

Poika04: Meillä mies on ihan samanlainen "nipo", viimeksi meuhkasi siitä kuinka MUN mattot täyttää yli puolet varastosta... :headwall:

Matkarattaista joku oli kysellyt, niin itse en tarvinnut.. yhdistelmillä kyllä pärjää... käytetyt matkarattaat ostin vasta pakon edessä, kun lähdettiin ulkomaille, ja totesin että sinne ne ovat kätevät... Noilla vauvantarvikkeilla saa tosiaan kotona täytettyä vaikka ihan jokaikisen tyhjän komeron, jos kaikki markkinoilla olevat vempaimet hankkii...Ja loppuviimeksi tavaroiden käyttöikä on suhteellisen pieni...

(.) Täällä voidaan ihan kivasti...ainoa asia mikä vähän mietityttää, on tuo autolla ajo, että onkohan mun ajelut nyt ajeltu, kun alkaa supistaan niin pirusti kun istun ratin taakse... Asentoa kun ei oikein pysty vaihtamaan ja tuo jalkojen nostelu polkimille ja takaisin on yhtä myrkkyä... täytynee lähteä vaihtamaan automaattivaihteiseen :whistle: :LOL:

äippä ja nytty rv 28+1 :heart:
 
mahtuisinko vielä mukaan uutena keskusteluihinne. olen paljon lueskellut toukokuisten ajatuksia, mutta olen ollut mukamas niin kiireinen, etten ole itse alkanut kirjoitella. meillä siis la. 29.5. nyt siis viikkoja 25+6. 25+4 käytiin ultrassa kipujen vuoksi ja painoarvio oli 835g. eli kuulema kivan kokoinen tyttö tulossa. iloisesti liikkuu ja tänä aamuna ekan kerran tytteli oikein työnsi jalallaan kohti kylkeä,eihän se ihan vielä luuhun yllä,mutta lähestyy,ihana rakas vauveli.
teen seisomatyötä ja nyt olen kovasti lyhentänyt työpäiviäni,koska supistelut ja kivut alkoivat vaivaamaan ihan liikaa. mutta kun oma yritys on ollut pakko yrittää vain jaksaa. nyt olen hellittänyt. äippäloman aloitan 31.3. joten lunkisti mennään nyt nämä viimeiset viisi viikkoa.
kaikkea hyvää tähän päivään kaikille palstalaisille ja toivotaan mahdollisimman supistuksetonta päivää =)

rakkausvauva 25+6
 
Jahas jahas, nyt on tanskalaiset pistänyt Multi Tabsin Raskaus Inkivääri tabletit pannaan raskaana oleville naisille... ei kuulemma tiietä inkiväärin vaikutuksia riittävän tarkasti. Täällä mun mielestä joku jossain vaiheessa puhui inkivääristä pahoinvoinnin helpottajana... :eek:
Kiva, että kuitenkin tuoteseloste sanoo sen olevan tuttu, tutkittu ja turvallinen....

Noh, meillä onneks noi rankimmat pahoinvoinnit on jo ohitte :) :/
 
Helou, pitkästä aikaa..

Tänne kuuluu odotuksen suhteen hyvää.:) Viime perjantaina olin kontrolliultrassa ja vauveli todettiin niissä kuvissa ainakin terveeksi. Eli kontrollin syy, mahdollinen ongelma vauvan toisessa munuaisessa oli korjaantunut normaaliksi: Jee!

Poika painoi siis perjantaina 28+5 1350 g. Ja nyt on varmaan jo isompi, heh.. Kun en osaa olla hetkeäkään puputtamatta jotain. Pitkä reisiluu hänellä on, joten mahtaako luvata pitkää poikaa, hmm..

Olo äidillä eli mulla ;) on kanssa ihan hyvä. Ei pahempia kolotuksia, "normaalia" supistelua vaan, kun käy kävelyllä. Ei vaan jaksais oottaa enää..>tulis jo toukokuu. =)

Saaara kirjoitti noista Brion yhdistelmistä: mehän ostettiin just ne.. Toivottavasti toimis jotenkin meillä.. Voi olla, että pitää myöhemmin harkita rattaita erikseen uudestaan.

Mymmelis kirjoitteli asioiden paikallaan junnaamisesta: samma här. Koko ajan on olo, että se ja se juttu vaan roikkuu, eikä ikinä hoidu. Meillä mies tekee niin paljon tunteja töissä, ettei meillä ole yhteistä aikaa käydä esim. kaupoilla ja se harmittaa. Toki voisin käydä itseksenikin mutta aikasta tylsää on (miehestäkin), kun olen oikeastaan suurimman osan tähän asti jo hoitanut yksikseni.

Rentoa odotusta kaikille näin keskiviikkona! :)

- erika ja poju 29+3
 
Tuo "inkivääriä pahoin vointiin" on köäsittääkseni ihan ykailöllinen juttu, että toimiiko... :/ Tiedän muutaman, kelle auttoi ja muurtaman, jolle oli yksi hailee, oliko inkivääriä otettu, vaiko ei, paha olo oli silti! :D

Kiva kuulla e rika Että sait hyviä uutisia ultrassa :heart: Voi kun itsekin pääsisi moikkaamaan Ruuta ultran kautta :heart: Eipä anna vaan lompsa periksi yksityiselle käyntiin..n


Mulla oli eilen hemmottelu päivä. Kävin parturissa ja kaupungilla pyörimäsä, vähön meikkejä ostelin ja tuhistelin kaikille "kyllä sääkin tuon ittes laittamisen joudut lopettaan lapsen synnyttyä"-tyypeille mielessäni :LOL: Kyllä mu aon kritisoitu jo siitä, kun valitan, etten läydä sopivia farkkuja raskaana ollessa "miksi raskaana ollessa pitäisi käyttää farkkuja?! Käyttäisit miehes verkkareita!" :kieh: NÖYYYH!
 
Päivää,

yritänpäs jaksaa kirjoitella, kun ei taas nuo työt iske yhtään. Olen paljon aktiivisemmin osallistunut 18v tyttären työnhakuun potkimiseen kuin omiin työtehtäviin. Tosin ei nyt tällä hetkellä kukaan näytä odottavankaan ihmeitä.

Paino on pudonnut kilon sokerirasituksen jälkeen (8pv sitten) eli ainakin dieetti toimii, toisaalta en ole kohta viikkoon päässyt punttisalillekaan, että alkaa varmaan lihasmassakin kadota, plääh. Väsyttää ihan järjettömästi koko ajan, vaikka nukun n. 9 tuntia yössä. Mietin jo rautalääkkeiden ottamista, onneksi en jaksa toteuttaa sitäkään. Meidän työmaaruokalassa on ihan mahdoton syödä terveellisesti tällä hetkellä, taso on laskenut koko ajan.
Typsy pyörii nykyään varsinkin töissä kuin väkkärä ja antaa oman pikku lisänsä tylsiin palavereihin. On pokassa pitämistä, kun insinööriporukassa vääntelehtii tuolilla ja yksi fudii täysiä joka suuntaan pöydän alla.
Mun on tehnyt mieli jäädä "piruuttaan" sairaslomille, vaikka selän takia, mutta en uskalla, kun uskon semmoiseen karmaan, että, jos lintsaan niin mua seuraa kaamea rangaistus ja joudun vaikka loppuajaksi sänkyyn. Multa nimittäin peruttiin tässä yksi koulutus ja tutkintotentti muutama päivä sitten tähän mahaan vedoten eikä muutenkaan ole kovin kannustava tää ympäristö. Oikeasti ehkä mun pää kuitenkin eniten hajoo tosta syömisen vahtaamisesta. Loppuviimeksi se oli yksinkertaista, kun ekat 3kk voi pahoin 24/7 niin automaattisesti laihtui. On niin väärin, että viimein kuin maistuis sekin taas kielletään.
No, näemmä menee valituksen puolelle, ei pitäis, kaikkihan on hyvin.
Ulkona taas hetken lunta ja valoa, mieli tekisi karata kesken päivän koiruuksia ulkoiluttamaan, eilen kuljin niiden kanssa umpimetsässä ilman otsalamppua, ihmeekseni en kaatunut kertaakaan. Avoimilla paikoilla oli kyllä komea kuutamo, suorastaan häikäisi, vaan metsässä hädin tuskin erotti polun.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille! Älkää antako mun valituksen tarttua.

kriisi & typsy 25+4
 

Yhteistyössä