~Toukokuun toivotut 2012 *MARRASKUU*~

kutinasta jotkut täällä sitä selitteli et on kutissut ihan hirveesti. Mulla ei tosin oo mitään näppylöitä mut kyljet,maha, alaselkä ja rinnat kutisee..
Yks ilta katselin tv:tåä ja yhtäkkiä tajusin et olin raapinut mun rinnat ihan veres lihalle.. En edes tajua miten paljon välillä raavin itseäni.
Mun äiti pelotteli mua jo et saattaa olla maksassa jotain vikaa, et hän on ite joutunut kaikkiin testeihin ku iho kutisee raskauden aikana : /
onks joku kuullut tälläsestä jtn...
 
Masu12 voimia sulle, odottaminen on kaikkein kauheinta. se epävarmuus :(
Toivotaan nyt et kaikki on hyvin :heart:
Ei sitä kyl pysty olemaan stressaamati .. :/
Aika ihme ettei suostunut heti ultraamaa, mun mielest siitä ei olis pitänyt heille olla liikaa vaivaa.
 
Painosta: Mua pelottaa mun painonnousu. Nyt jo tullut noin 5 kiloa. Kauheaa, enkä nyt mitenkään kauheen paljon enemmän oo syönyt ja terveellisesti kasviksia ja hedelmiä yms. Tosin ennen raskautta olin vegaani ja nyt raskauden myötä olen ruvennut syömään maitotaloustuotteita ja kalaa. Osittain siis voi johtua tuosta ruokavaliomuutoksesta.
Lähtöpaino oli n 50kg ja nyt 55. Pituutta on 160. Pelottaa huominen neuvolakäynti, jos mulle huomautetaan painon noususta. No, ei se paino tässä nyt tärkein ole, vaan vauvan terveys yms. Jee, huomenna neuvolassa ainakin kuulee pienen sydämensykkeen ellei sitten ultratakin! :)

momtobe87 ja masutyyppi 15+2
 
IIK: osaanko mä käyttää tätä palstaa:DDD jännitystä ilmassa huomenna nt-ultra edellisessa raskaudessa 2009 oli turvotusta 2.6 ja lapsivesitutkimus tehtiin jossa kaikki onneksi oli hyvin...muistan sen niin ku eilisen...odotusta, jännitystä, itkua,potkua, raivoa:( nyt vaan toivotaan että kaikki kunnossa ja ei tarvi toista kertaa sitä lapsivesitutkimusta tehdä :(
PAINOSTA: Viimeksi tänä aamuna itkun kanssa töihin lähdettiin kun ei meinannut löytyä päälle pantavaa...housut kiristää ja ei hyvita ihoa myötäileviä paitoja käyttää niin kuin ennen jotenki niin tursuaa nää 5 lisäkiloa. jokaisen raskauden aikana tullut 20 kg lisää teit ja söit miten terveellisesti mut luojan kiitos ne lähtee pois:) tää vaihe on vaan niin ärsyttävä kun itseni mielestä ei selvää vauva mahaa vaan tosiaan hyvin syöneen näköinen turvonnut ihana plösö ja vielä kun siitä kuulee ihmisiltä että ootpas sä lihonnut niin ei se ainakaan mielialaa kohota. Muuten kivat fiilikset, ei pahoinvointeja, päänsärkyä tms
 
Nyt on raotettu salaisuutta.Äidilleni kertoa paukatin"Meille muuten tulee pikku ysi toukokuussa":DJa mies kertoi äidilleen joka sano"olin vähän jo uutista odotellut":D
Jotenkin vaan raskas taakka putosi harteilta,kun saatiin asia kakaistua ulos.Onneksi äidit ainakin ottivat asian yllättävän hyvin:heart:Saas nähdä mitä muu "suku"tuumaa...

Paino mulla aina ollut ongelma,ainakin itselleni. Edellisistä raskauksista ainoastaan kerran olen päässyt 10 kg:n nousulla,muista tullut sen 15-20kg.
Kun varsi on lyhyt,kaikki kilot näkyy ja tuntuu ja tunnen tosiaan itseni valaaksi,eikä peilikuva miellytä.Onneksi kuitenkin olen pysynyt lähes omissa mitoissani,eli paino myös lähtenyt aina hyvin.Esikoista aloin odottaa 48kg painoisena ja kakkosta 46kg.Sen jälkeen kaikista lapsista paino ollut n 50 kg.Eli täytyy olla kiitollinen.Vaikka se painon nousu tosiaan kirpaisee.
Meidän neuvolassa kengät saa ottaa pois puntarille mennessä,mutta muuten ei mitään vähennellä.

Masu12,paljon voimia tilanteeseen:hug:Koita kuitenkin pitää mieli iloisena,siitä on kummasti apua:hug:

L-r ja mini rv 13+5 edelleen...
 
Mena77 Eiks se niin mee että sikiön ollessa erityisen aktiivinen kohdussa saattaa syy olla yksinkertaisesti se että äiti on syönyt muutama tunti ennen ultraa tai juonut kofeiinipitoisia juomia tms eli vauvallakin enempi enrgiaa käytössä :) sitten se laiskottelu taas voi johtua päinvastaisesta tai sitten sikiö touhuillut kovasti juuri ennen ultraa ja tarvii sitten "nokoset" just ultran aikaan.

Tiuhti84 äidilläsi on kait ollut se raskauskolestaasi, maksan toimintahäiriö joka tulee kait yleensä vasta loppuraskaudesta mutta aiemminkin jos herkkyyttä. Puhu neuvolassa että äidilläsi on ollut (kulkee suvuittain) ja sinulla jo nyt kutittaa, laittavat sut verikokeeseen jo nyt maksa-arvoista jos tarvis. Ei siis mitään hätää, mut kannattaa ottaa puheeks :). Ja voihan sulla olla vaan tavallista inhottavampaa alkuraskuaden ihottumaa/kutinaa. Mulla allergiat vahvistunu ihan sikana ja kaikki mille oon vähänkin allerginen laittaa kirjaimellisesti koko kropan kutinalle.. limakalvoja myöten :(

Oma napa turvoksissa. Aamulla 8.00 neuvolaan ja oon koko viikon vetäny kaikkia turvottavia ja suolta paisuttavia ruokia, maha ihan pallona ja painoo varmaan sikana lisää (uskon että kotivaaka näyttää liian vähän..) no jos se täti olis kiltti eikä hirveesti huutais mulle :D

T Syli84 ja Hemmo 12+5
 
Viimeksi muokattu:
LepikonHeta
Sen verran aikaisin tuli nyt herättyä, että aikaa vähän syventyä keskusteluihinkin.

Ensinnäkin, Mena77 ja Syli84:lle tiedoksi, että useamman lapsen äitinä vertaan kyllä omia raskauksiani ihan ilman poikkitieteellistä tutkimusta. Jos joku haluaa minun raskauksieni kautta oman lapsensa sukupuolta tai muuta päätellä niin vapaasti vain, omalla vastuulla. Tuskin Syli annoit mitään uutta tietoa, mutta astuitte kyllä ohi ainakin oman kirjoitukseni aiheen. Jos nyt kuitenkin jokainen voisi ihan rauhassa omalla vapaalla ajatustyylillään omaa raskauttaan päivitellä.

Painosta: Itsellä ei onneksi ole hajuakaan minne suuntaan paino on menossa :) Tuskin alaspäin, ehkä kilo-pari tullut lisää. Sokerirasitus on edessä kun BMI oli 25 ennen raskautta.

Toi ihon kutina on rantautunut tännekin. Viime viikolla tuli jalkateriin ihmeellistä kutisevaa näppylää, mut hävisivät onneksi. Muutoin iho on kyllä kuiva kuin sahara. :(

Eilen sitten uskaltauduin isovanhemmille kertomaan, josta taas palattiin tähän suvun lempiaiheseen. Eli vastaus oli, että "pitäähän teidän vielä poika tehdä". Hmm.. Joskus olisi kiva "tutkia" miten ihmeessä se on päässyt näin pahaksi tässä suvussa, että jo siskojani myöten ainoa sukupuoli jota arvostetaan on poika. Vain ja ainoastaan. Ja ihan perisuomalaisia ollaan :/ Aina siitä vaan mielensä pahoittaa, vaikka ei pitäisi olla syytä. Tulee vaan sellainen olo, ettei tartte kyllä tyttövauvan syntymästä sitten onnitella kun sillä ei oikeesti ole mitään merkitystä. Kummi aikanaan totesi toisen tytön synnyttyä ja laitokselta soitettua, että on se kumma kun ei teillä poikaa osata tehdä. Voihan pylly sentään.

Onneksi on yksi osastollinen työkavereita joiden kanssa sillä ei ole merkitystä vaan saa jakaa onnea ja odotuksen nautintoa ihan ilman sukupuolipaineita :)

Heta+IitaEemeli 12+6
 
Huomenia ja oikein ihanaa perjantaita :wave:

Masu12, yritä olla muru stressaamatta :hug: vaikeaa se on ja helppoa se on sanoa, mutta mä uskoisin oikeesti että sielä nyt on vaan joku "mustelma" joka vuotaa tai istukan reuna yms.. pidetään siitä ajatuksesta kiinni :) ei ajatella pahinta! sairasloma tulee sulle tarpeeseen eli lepää kunnolla ja tee sellaista mistä pidät =) ja jos oikein mieltä vaivaa, menet päivtystykseen ultraan! kyllä he ottavat sinut kun tietävät varmasti että äidin huoli on suurin! voimia :hug:

lily, nonnii :) hienosti siis meni! äläkä ajattele mitä muut ajattelee, ei se ole heidän asiansa, vaan teidän onnenne :heart: muut jotka eivät osaa olla onnellisia, suksikoot suolle!

Tiuhti84, mulla on tota kutinaakin ollut, ja siis juurikin maha ja tissit kutisee ja ne oon raapinu monet kerrat just vereslihalle, paha kun näyttävät ihan fritsuilta :D nyt ei oo ne enää kutissu mut ne näppylät on tullu tilalle :headwall: kokeile antihistamiinia?! ja juu, syli tuossa puhuikin siitä raskausajan maksasairaudesta, mutta minusta siinä pitäis silmät kellertää yms.. kun siis sappinesteethän nousee silloin ihon pinnalle ja siksi kutisee, toki asiahan on hyvä mainita neuvolassa jos suvussa on ollu sellasta!

iivuska, itsellä oli hetki sit aika samoja fiiliksiä :) mut nyt on turvotus poistumassa, tai pahin, 2kg vähemmän näytti vaaka toissailtana ku neuvolassa viikko sitten! :) ja mulla alkaa näkymään vauvamasun alkua jo hyvin! ja kyllähän ne ihmisetkin sit huomaa ajan kanssa että siehän ootki raskaana etkä mitään lihonnu ;) älä ota stressiä painosta!

momtobelle mukavaa neuvolahetkeä :) tuuhan kertomaan kuulumisia! ja äläkä siekää stressaa painosta, mullakin tullut meinaan jo se 5kg lisää, mutta en jaksa ressata asiasta! mäki meinaan syön suht normaalisti mitä ennenki, toki useammin mutta pienempiä annoksia kerrallaan!

Heta, minusta on tosi typerää suvulta edes sanoa tuollasta :( mullekkin tulis tosi paha mieli! jos ei TEIDÄN lapsen sukupuoli jotakuta miellytä, pitäisivät mölyt mahassaan!

(.) jaahas, onneks on perjantai.. työnteko ei kiinnosta pätkääkään, väsyttää ja kaikki ärsyttää ympärillä :kieh: pysykää siis kaikki kaukana minusta :D pitäis varmaan laittaa työhuoneen ovi kiinni ja lappu seinään "tänään on huono päivä", ihan vaan varoituksen sanaksi :D

PS. mandariinit on hyviä :D

tiuhti ja T 13+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lily-rose
Nyt yritän kirjoittaa kun poika kattoo dvd:tä.

Eli neuvolalääkäri oli 26.10 tasan viikolla 10+0. Ja kuultiin sydämensyke! Ensin kuulin istukan viuhviuh -äänen. Ja sit alle 5 sek ajan nopea syke. lääkäri sano ihanasti et tämä ei ole tuulimuna(edellinen siis oli). Nyt on kerrottu miehen isälle, äidille ja siskolle. Mun puoli viel odottaa...
Lily, voi kunpa mäkin uskaltaisin paukauttaa asian noin. Esikoisesta sain kakistettua asian viikolla 14 jolloin äiti oli asian laidan jo arvannu.
Mua jotenkin vaivaa se et mä ja mun veli ollaan adoptoituja. Niin jotenkin ei ole sellaista et voitais jakaa kokemuksia raskausajasta. Eikä mun perheessä muutenkaan oo puhuttu seksistä, seurustelusta... Ja ne ei kyllä kysyiskään jos epäilis et oon raskaana(tosin kuin miehen äiti).
Mä oon vaan niin nynny. Mut nyt ehkä pakko kertoa pian kun mun vanhemmat olis järkevin paikka viedä poika hoitoon ultran ajaks(äiti ei enää töissä ja isä tekee töitä kotona). Mun miehen on niin helppo sanoo se vanhemmillensa: "x on taas raskaana." Mikä vika mus on :(
Masu12 toivoa ja päreitä vuodon kanssa.
Ja kaikille kutisijoille kans tsemppiä. Jos mul olis kutinaa en millään ilveellä pystyis olee raapimatta, toivottavasti säästyn siltä.
Niin ja täällä punnitaan vaatteet päällä mut ilman kenkiä. Meillä muuten neuvolan vaa'at näyttää ½ kiloo vähemmän ku meidän kotivaaka.
Niin ja pari uuttakin on taas joukkoon eksynyt, tervetuloa heille.

Olikos jotain muuta.... Nyt en muista mutta koitan kirjottaa piakkoin uudelleen.

t. Incase rv:lla 11+2
 
LepikonHeta: Poistin oman ajatukseni, ettet koe sitä henkilökohtaiseksi. Luulin että täällä voi vaihtaa ajatuksia vapaasti ja keskustelua syntyy. Pahoittelen että otit pilke silmäkulmassa kirjoitetun viestin henkilökohtaisesti. Hyvää raskauden jatkoa.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Tuosta Hetan suvusta tuli mieleen, että itse olen aikoinaan vauvasta haaveilevana kuullut täysin suvun ulkopuolisilta henkilöiltä, että mitäs sitä enää haaveilemaan kun on jo tyttö ja poika!! Sekö sitten on joku laki, ei enää lapsia..

Mä olenkin nyt meidän suvun ainoa jolla ois kolme lasta :) Äiti ja isä sisaruksineen ovat jättäneet syystä tai toisesta lapset 1-2. Ja mun serkuillakaan niillä keillä on lapsia niin on vain 1.
Joten meillähän on vähän niiku suurperhe :D

Tänään työhaastattelu ja hirvipeijaiset..

14+4
 
Kutina on täällä helpottanut ahkeralla rasvauksella. Perusrasvaa aamuin illoin ja heti pesun jälkeen. Onneksi kutina on rajoittunut sääriin, reisiin ja käsivarsiin. Loppuraskaudessahan voimakas kämmenien/jalkapohjien kutina voi olla oire raskaushepatoosista, jossa maksa-arvot lähtevät heittelemään. Viime raskaudessa kävin verikokeissa tuon vuoksi hieman alle 30viikolla, arvot olivat normaalit ja kyseessä oli jokin allergia. Raskaushepatoosi on harvinainen vielä näillä viikoilla, se puhkeaa yleensä vasta 30+viikoilla.

Kertomisesta me ollaan kerrottu jo melkein kaikille :) Tästä se odotus on nyt alkanut! :) Nyt kun oireet ovat hyvin vähäiset niin vähän jännittää, mutta odotan niin innolla ekoja liikkeitä ja mahan kasvua! Maha on selkeä, mutta hyvin pieni vauvamaha, turvotus on helpottanut taas vaihteeksi, kun jättää leivänsyömisen vähemmälle.

masu12 Toivottavasti siellä on kaikki hyvin! :hug:

Heta olitko se sinä, joka oli tulkinnut ultra kuvaa ja töpöttimen asentoa? Täällä sama homma! :D Vielä pitäny noista kuvista kurkkia ja oikein yrittää tarkkailla, näyttäis olevan siinä välimaastossa :) Että se siitä sitten :LOL: Yritys tulkita sukupuolta oli kova, mutta ihan epäselväksi jäi! Mielenkiintosta toki :D Poikaolo on siis muuten vaan..

Mukavia perjantaihulinoita kaikille!


Möppis ja ARhippa 12+6
 
LepikonHeta
Möppis: en ollut. Muistin vaan eilen ultrassa tossa viime kuun listassa olleen jonkun laittaman linkin johonkin englanninkieliseen sivuun jossa tököttimen asennot oli mainittu. Kerroin siitä sitten eilen ultrassa :) Oli kätilö vähän epäuskoinen, mut siinä kun odoteltiin vauvan parempaa asentoa niin sitten "huvikseen" vilkaisi. :) enpä osaa sanoa miten tieteellinen tulos se on :p

Heta
 
LepikonHeta
Ei siitä oikeesti kyllä voi nähdä yhtään mitään ainakaan sillä laitteella millä eilen minulta ultrattiin. :) Ehkä se koskee vaan englantilaisia sikiöitä tai sitten se on 4D-laitteella tehty?!
 
Meillä näkyy yhdessä kuvassa pieni nökötin ihan samassa asennossa kun se on sillä linkin poikasikiöllä, että vahva poikaolo vahvistui entisestään kun sen näin :) Tosin on meille tyttökin oikein tervetullut ja jotenkin ehkä viimeaikoina on alkanut tuo mieli muutenkin taipumaan tuonne tytön toivomiseen vaikka kovin vahvasti poikaa olenkin toivonut. Mutta saas nähdä sitten (toivottavasti) joulukuussa kumpi tulee.

(.) Flunssa painaa vieläkin päälle ja kurkku on kun joku olisi pulloharjalla sitä koko yön rassannut. :snotty: Ärsyttää olla kokoajan kipeä, mutta toisaalta tuleepahan levättyä. Eilen oli muuten pitkästä aikaa todella huono olo taas. Yökin koko päivän eikä tehnyt mieli syödä mitään. Mutta onneksi iltaa kohti helpotti ja sitten kulta teki vielä lämpimiä leipiä ruoaksi :) Yöt on muutenkin onneksi alkaneet rauhoittua kun tuo meidän narttukoira ei enää lemmenkipeänä huutele miehiä :) Nyt vaan toisaalta odotellaan valeraskautta. Onneksi näiden juoksujen jälkeen lähtee neidiltä piuhat poikki niin ei ensi vuonna ole sama edessä.

Nyt on pakko kysellä Lily-Rose että miten teillä jakautuu nuo lapsien iät? Kun nyt vasta bongasin että teille jo yhdeksäs tulossa :) Ihanaa kun voisi itsekkin hankkia tuommoisen suurperheen, mutta jotenkin epäilen että minun hermorakenteella on hyvä tyytyä vain muutamaan :D

Niin ja noista sukulaisista niin meilläkin kovasti puhutaan vaan että tyttö pitäisi tulla jne. mutta pistän sen toisesta korvasta ulos samantien, kun tiedän että puheista huolimatta poika tulee olemaan kaikille ihan yhtä rakas.

Nyt taas sohvan pohjalle lukemaan ja parantelemaan oloa.

Sadettaja* ja Kääpiö 14 (ihanaa POKS taas tänään) :heart:
 
Masulle halit, toivottavasti on vaaratonta vuotoa!

Mä eilen kerroin pojille. Ne tykkäs uutisesta ja aikoivat sitten hoitaa vauvaa ja maistella äidinmaitoa :D Veljeä ne tietenkin toivois, eivät VIELÄ pidä tytöistä ;) Saa nähdä milloin niiiltä hölähtää tieto kaikille. Tänään eivät kyllä ole puhunu koko asiasta yhtään. Toivon vaan kovasti nyt, että kaikki on hyvin kun menin kertomaan.

Mä luin jostain vinkin, et omia housuja voi käyttää jos köyttää pompulalla napin kii. Pitihän se testata ja toimii :D tosin pitkä paita kantsii olla!

Minä karppaaja väänsin juuri kermaperunat ja söin lohen kans hyvällä ruokahalulla. Mulla on ihan kauheat hiilarihimot, koko ajan vaikka välillä olen kokeillu oikeen tiukastiki karpata. Ja paino kiittää toki. Nyt olis ihan hillitön himo tehdä (ja etenkin syödä) oikeen ihania kanelisia korvapuusteja. Yritän hillitä...

Meillä meni miehen auto ja työavaimet hukkaan. Mä olen kääntäny KOKO TALON aina vaate- ja pesuhuonetta myöten ja ei löydy mistään! Sanokaa mistä voisin ettiä?! Kohta meen kääntään pihan vaik siellä niiden ei pitäis voida olla.
 
Sadettaja:mä pyysin tuon lapsiluvun tuonne päivityksiin vasta,kun oon ollut hiukan varpaillaan,siitä kun mut tunnistaa helposti:DNyt kun salaisuus alkaa rakoilla,ei enää haittaa vaikka joku tunnistaa...
Meillä on 5 tyttöä ja 3poikaa,iät jos tarkkaan laitetaan 14v11kk,13v9kk,12v,10v,7v2kk,4v7kk,2v10kk ja 1v3kk:heart:poikien välissä oli melkeen 3v ikäeroa,tais mies siinä kohtaan olla eri mieltä lapsiluvusta:whistle:Mutta muutoin melekeen tuon 1v8kk yleisimmin ollut...

Salailijamä kanssa käyttänyt tota kumilenkku kikkakolmosta=)
 
InCase tuli mieleen, että vaikka siun äiti ei ole kokenut raskautta, niin luuletko että siitä vois olla kiva osallistuu siun raskauteen? ikäänku kokee sitä siun kautta, kerran itse ei ole voinut/halunnut. ei tietenkään ole ollenkaan sama asia, mut itestä oli vaikee kertoo ekasta keskenmenosta ja äitin täysin neutraali ja kiinnostumattoman olonen "aijaa"-reaktio oli ku kylmä suihku niskaan. sittemmin tulin tulokseen et se johtu siitä et meiän perheessä ei ole ikinä puhuttu ikävistä asioista ja sen takia se ei vaan osannu reagoida ja halus lakasta ikävän asian maton alle niinku aina. tokan keskenmenon jälkeen sitten vaan sitkeesti sille purin tuntojani ja pikkuhiljaa seki alko olemaan sujut asian kanssa. sitä vaan yritän tällä sanoa, et vaikkei perheessä olekaan ollu tapana puhua tietyistä asioista, ni joskus sitä pystyy muuttamaan. :)

lily-rose oot varmaan hyvä organisoimaan ja pitämään asiat hallussa ettei kaaos iske! aika hurja lapsiluku näin (toistaiseksi) yksilapsisen näkökulmasta. :) ite haaveilen suurperheestä Espanjalaisittain eli siis 3 lasta. :LOL:

joo, mie käytän kans housujen napeissa ihan rehellistä kuminauhaviritystä. ei ole kyllä kauheen seksikästä ja riippuen housuista vetoketju tuppaa kans aukenemaan, joten pitkät paidat on tolla systeemillä todellakin tarpeen. ;) tai jos ei ole pitkia paitoja, ni sit voi käyttää masutuubeja. ite tein niitä ite leikkaamalla vanhoista t-paidoista kainaloitten alta. hyvin toimii ja tytön raskaudessa käytin useempia omia housuja ja hameita lähes loppuun asti kumilenkki-masutuubi yhdistelmällä. :)

meillä on tyttö, ni voisin kuvitella et kaikki kuvittelee meidän haluuvan / haluu meidän saavan pojan. itelle sillä ei todellakaan ole väliä, vaikka toinen tyttö olis kyllä kiva (miulla 3 veljee) ja samalla periaatteella mies haluis pojan (sillä 2 siskoo). mut aivan sama siis ja miun poikaoloki johtuu nimenomaan erilaisesta raskaudesta eikä niinkään toiveesta.

hyvät viikonloput teille, ihanat naiset!

caisachu rv 11 (poks) :xmas:
 
Li
Jeee!

kerroin viimein pelonsekaisin tuntein äidille ja mun veljille. äiti vana nauroi ja sanoi jo arvanneensa ja vähän toivoneensakin eikä edes hössöttänyt eikä alkanut huolehtimaan. lupasi vielä oikein ettei puutu eiä sekaannu vaan auttaa aina kun tarvitaan. ei ollut huolissaan edes siitä että jos tässä äykin niin että jään yksin vauvan ja kolmen koiran kanssa. sanoi vaan et aina pärjätään, ei huolta. kaikki siis hyvin!

vielä isänpäivänä isälle kertominen mut se nyt ei jännitä kun isä ei oo paha ollenkaan. sille vaan ilmoitetaan ja asia on sillä pihvi. :D

hyvää viikonloppua kaikille muillekin!

T: Li ja makarooni 12+5
 
Mä aina luen nuo teidän kaikki kirjotukset, mutta sitten, kun alan ite kirjottaa, en enää muista, mitä voisin mihinkin kommentoida. Mutta joo.

Neuvolakäynti siis tänään, eikä neuvolatäti ollut kauhuissaan mun painonnoususta, sanoi, että on ihan normaalia. :) Eli ehkä mä voin ottaa ihan rennosti ko. asian suhteen.

Sydänääniä myös kuunneltiin, ja säikähdinkin jo ihan, kun heti ei kuulunut mitään (tai siis ainakaan mitään semmosta, mitkä mä oisin sydämen lyönneiksi tunnistanut). Kuulemma sieltä kuului hyvä syke. Ja lopulta se sai sykkeet kuulumaan niin, että mekin miehen kanssa kuultiin ne selkeesti. hyvä ja taisainen pulssi, 150. Ihanaa. :) Yritin sykkeestä kuunnella, että onko se nyt sitten poika vai tyttö(niiden juttujen perusteella, mitä täältä oon lukenut), jotenkin pojalta se kyllä kuulosti! :) Mutta me varmaankin sitten rakenneultrassa kysytään, että kumpi siellä masussa asustelee, joten noin kuukauden päästä sekin selviää. :)

Rakenneultraan
siis varattiin aika ja se on 8.12. Elikkä noin kuukauden kuluttua!

Ihana aloittaa viikonlopun vietto hyvillä mielin. Tässä voi kohta jo alkaa odottelemaan liikkeiden tuntemista, vielä kun en niitä erota.

Mukavaa perjantai iltaa kaikille!

momtobe87 15+3
 
Hellouu :D

Np-ultra takana ja kaikki hyvin, turvotus oli 1,4mm ja siihen päälle verikokeet niin tulos oli normaali ja ei riskiä. Ihanaa! :) Rakenneultra meillä on vasta 5.1.2012, sinne saakka pitäisi odotella, että näkee pikkuisen jälleen. Saatiin paljon ihania kuvia mukaan. Kaveri oli kyllä niin rauhallinen, kätilökin sanoi, että aivan unelmayksilö ottaa mittoja kun hän nukkui niin hyvässä asennossa. Kerran kätil pökkäsi mahan päältä kohtuani tarkoituksella, että pikkuinen hieman heräisi, mutta käänsi vain kylkeä ja jatkoi uniaan :D

En ole paljon ehtinyt käydä lukemassa kuulumisianne, pientä hääressiä pukkaa.. Viikko armonaikaa :whistle: Se on menoa nyt sitten vaan! ;)

Tulen siis myöhemmin kirjoittelemaan pidemmästi! Pikaterveiset ja omaa napaa nyt vaan tällä kertaa! :wave:

Kiket 13+0 (POKS) :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Lepikonheta ja Mena77:O ei oo taas todellista. omia kommenttejani en poista koska en PÄTKÄN KUKKASEN VERTAA OLE KOMMENTOINUT MITÄÄN SUKUPUOLIARVAILUJA TMS. Vaan täällä monen muun lailla yrittänyt rauhoitella kaikkia vuotojen, kipujen, oireettomuuksien yms kanssa painiskelevia sillä että raskauksia ei voi verrata toisiinsa ja jos toisella on täsmälleen samat oireet ja esim jotain kamalaa tapahtuu, se ei kerro mitään siitä omasta raskaudesta. Ja varmaan Mena77 ollut ihan tällä samalla asialla, eli rakkauden ja hyvän tahdon nimissä tahtonut rauhoitella hätäileviä kanssasisariaan.

Anteeksi nyt Heta mutta tuiskahduksesi oli mielestäni aiheeton ja tässä puolustan itseäni ja Menaa koska tosiaan hyvää hyvyyttäni olen koittanut täällä surevia tsempata. kaikilla meillä hormonit hyrrää mutta sekunnin kerkii miettiä kyllä ennenkun kirjoittamnsa purkaukset lähettää tänne. Anteeksi omasta puolestani jos en osaa kirjoittaa tänne niin että minut ymmärrettäisiin oikein, jatkossa alan entistä tarkemmaksi palstailijaksi.

Musta täällä ei kukaan ole halunnut kellekään mitään pahaa, miksi pitäisi alkaa tiuskimaan ja tappelemaan :(

Se siitä ja oma läskinapa niinhän se neuvolan vaaka sanoi että 4kg raskauden alusta tullut.. musta tuntuu että 2 kg tullut viimesen viikon aikana, oon meinaan iiihan turvoksissa. Terkka oli ihan kiltti ja sanoi vaan että no jos nyt ei sit ihan tähän tahtiin koko loppuaikaa :LOL:

Momtobe87 musta tuntuu että täälläkin lihan ja juuston lisääminen on tuonut ylimäärästä rasvaa kehoon. Lihaa söin ennenkin mutten päivittäin, nyt menee joka päivä jotan lihaa + juustoja. Ehkä täs vähä tarvii ruveta sit aktivoituun enempi liikunnan saralla :ashamed:

Syli84 ja Hemmo 12+5
 

Yhteistyössä