~Toukokuun toivotut 2012 *MARRASKUU*~

Kirjotin vielä tonne lokakuun puolelle tän,mutta sitten huomasinkin uuden listan eli kopsasin tän nyt sieltä... Mun listaan voi vielä lisätä että synnytyssairaala on sitten tuo Kymenlaakson keskussairaala Meillä oli tänään se nt-ultra ja kaikki oli erittäin mainiosti.Sydän sykki hyvin vahvasti ja kädetkin oli ihan oikean näköiset,sormiluut ja kaikki.Hyvin liikkuvainen pikkuinen on ja jo ihan vauvan näköinen.Niskaturvotusmittakin oli ihan normaali eli senkin suhteen kaikki ok.Siihen seerumiseulontaan(vai mikä se olikaan jossa saisi tietää verikokeesta jonkun kehitysvammojen riskiarvon tai vastaavan))me ei suostuttu,paljonhan ne jo tossa ultrassa huomaisijos jotain olisi ollut.Mulle on sitten annettu nyt 3 mahdollista laskettua aikaa,sillon rv 7+3 ultrassa näytti että 18.5,neuvolan mukaan se olisi 17.5 ja tämän ultran mukaan se olisi sitten 16.5.On se kiva kun on näitä mahdollisuuksia niin paljon:LOL:Ei sitä kuitenkaan papereihin tänään muutettu,sano että kun heittää alle 5 päivällä niin mennään nyt sillä mitä äitiyskortissa lukee ja se on 17.5.Pahoinvointi on mulla jo jäänyt taakse,väsymyskin hiukan hellittänyt jo.Juttelin tuosta ruskehtavasta vuodostakin kätilön kanssa,sanoi että jos ei ole runsasta niin on ihan normaalia.Veikkasi että saattaa tulla esim.istukan reunasta,mutta ei ole syytä huolestua.Sain myös ajan rakenneultraan,se on mulla 5.1.2012.Ens viikolla menen siihen 2 tunnin sokerirasitukseen ja seuraava neuvola on 17.pvä.
T:Mertsi86 kera Kultahippusen(tai Napero,niinkuin tuleva isosisko pientä nimittää)rv 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Mukava kuulla että kaikki oli ultrassa hyvin mertsi86!

Kysyn kyllä seuraavalla neuvolakäynnillä tuosta sokerirasituksesta, minulle ei ole puhuttu asiasta mitään. Ehkä täällä on sitten "kovemmat kriteerit" millä siihen määrätään.
 
Minusta tuo idea isyyspakkauksesta on aivan ihana ja meillä se varmaan toteutetaan sitten miehen synttärilahjana ensi helmikuussa. Olen myös netistä lueskellut kaikkia kivoja ideoita ja paljon olisi kaikkea tavaraa hankittavana :)

Sellainen kysymys leideille että kun teitä neuvolassa punnitaan niin merkkaako täti suoraan vaa'an lukeman, vai vähentääkö jotain? Kun siis meillä on vähän ihme touhua. Ensinnäkin paino otetaan kaikki vaatteet päällä ja sitten neuvolan täti seuraa tuota lukemaa ihan orjallisesti. Tähän mennessä kaikki punnitukseni ovat olleet keskellä päivää jolloin vaaka näyttää paljon enemmän kun aamuisin kun kotona punnitsen ja sitten vielä vaatteet lisää painoa. Neuvolan mukaan minulle olisi tullut jo yli 2kg lisää painoa, vaikka aamuisin omat punnitukset näyttää painoa tulleen vaan vähän reilun kilon.

Ai niin lisäys, minä kärsin todella usein noista levottomista raajoista ja minulla se ei tosiaan rajoitu jalkoihin vaan tulee useammin käsiin ja hartoihin. On muuten todella inhaa ja minulla ei valitettavasti ole auttanut nuo ravintolisät. Mutta sen kanssa on oppinut jo elämään.

Ja sitten sille joka kyseli tuosta migreenistä niin neurologini sanoi että usein raskaus helpottaa migreeniä, mutta harvoissa tapausissa myös laukaisee migreenin semmoiselle jolla sitä ei ennen ole ollut.
 
Viimeksi muokattu:
päänsäryt/migreenit oli kans tuttuja ennen ekaa raskautta, jonka jälkeen ne tulee enää tositosi harvoin. syinä kohtausten harvenemiseen on varmaan ekan raskauden aikanen ruokatapojen muutos uhkaavan korkeen verenpaineen takia ja meditaation alottaminen. jos miulla on uhkaava migreeni ja pystyn huilaamaan kunnolla enkä sinä päivänä syö mitään raskasta ja rasvasta yms, ni on hyvät mahikset et menee ohi ilman mitään, vaikka se taustalla uumoileekin. ja meditaatio omalla kohdalla rauhoittaa ja selkeyttää ja sitä kautta siis vaikuttaa fyysiseen olotilaan.

ollaan kerrottu raskaudesta sellasille joille kerrottais keskenmenostaki, mut muille ei sit todellakaan ennenku ollaan selvemmillä vesillä. noita keskenmenoja kun on nyt kaks peräkkäistä takana, ei ole kenellekään tarvinnu erikseen mainita ettei lörpöttelis. useempi antoki vaan varovaiset onnittelut ja että toivottavasti tällä kertaa onnistuu ja juhlitaan sitten myöhemmin.

joku kysy Espanjan raskauden ajan seurannasta viimekuun pinossa...? se on siis normaaliraskaudessa aika samanlainen ku sielläki. 3 ultraa ja neuvolavisiitit n. kk välein, loppuraskaudessa useemmin. täällä tosin ei kysellä et haluuko seuloja vaan ne tulee automaattisesti, mut kaitpa niistä vois kieltäytyäki jos haluu. ite kuulun uhkaavan korkeen verenpaineen takia riskiryhmään ja sen takia saan rampata nytki tammikuusta lähtien sairaalassa joka viikko ja varmaan jossain vaiheessa normaali raskauden seurantaki siirretään suoraan sairaalaan. se siis taitaa olla erilaista, mut muuten aika sama. tosin sitä en tiedä onks siellä kaikki ilmasta vai pitääks jostain maksaa? täällä on kaikki ilmasta.

).( on ollu todella tuskanen viikko! oksentaa ei ole tarvinnu, mut ällöttää aivan hirvittävästi lähestulkoon kokoajan ja yötäpäivää. tänään on eka hiukka parempi päivä ja katotaan josko tää tästä lähtis paranemaan päin. liikkumisen oon pitäny minimissä ku jo hetki rauhallista kävelyäki pahentaa pahan olon tuskaseks olotilaks. ja ei varmasti auta etten pysty juomaan! :O kauhee jano lähes kokoajan, mut vettä on turha kuvitella juovansa ja mehua tai limpaa saan menemään alas vaan pienen kulauksen kerrallaan. ruoka kyl menee ja on itseasiassa pakko syödä suht usein ettei iske tuskaolo.

toissapäivänä tuli taas hiukka ruskeeta pyyhittäessä kakkosen jälkeen. : / huolestuttaa. varmaan se on vaan jostain ponnistuksen aiheuttamasta ärsytyksestä johtuvaa, tai ainaki mieluummin ajattelen niin. no, onneks käyn nyt tällä juomisella niin harvoin vessassa niin ei tartte kestää kovin usein sitä paniikkia pyyhittäessä. mut alkaa pikkuhiljaa jännittää ku eka keskenmeno tiputteli pari vk ja tuli ilmi ultrassa 11+ ja toinen keskenmeno ei tiputellu, mut tuli ilmi vasta 12+6. päivät menee vielä hyvin, mut öisin on vaikeempi hallita ajatuksiaan. :stick:

ainii, miulle voi päivittää nt ultra 21.11.

caisachu 10+5
 
Mena77: Mulla oli ekastakin sokerirasitus 2x raskauden aikana koska mulla suvussa diabetesta ja jo ihan tuon painoindeksini takia joudun siihen 2x raskauden aikana.Se on kyllä ällö,mutta ei mulla ainakaan esikoisen kohalla ekassa s.rasituksessa tullut ees huono olo,siiinä joka oli myöhemmässä raskauden vaiheessa oli kyllä tosi huono olo.

Mielihalut: Mulla on aivan kamala himo lakritsaan ja suolakurkkuvoileipiin(erikseen syötynä kuitenkin;) )Pahinta on vaan se että ne on just pahimpia verenpaineen nostajia!Mulla kun nyt seurataan vielä tiiviimmin verenpainetta kun esikoista odottaessa mulle iski raskausmyrkytys ja paineet pomppi pilvissä,niin nyt huomattas aikasemmin jos verenpaineessa alkaa muutosta ilmaantua.

Inhokeiksi on tullut suklaa esim.jäätelössä ja vanilja.Ihan alussa oli jopa jauheliha sellainen joka aiheutti yökötystä,mutta onneksi se nyt on sentään mennyt ohi.Oli nimittäin vaikeeta miettiä peruskotiruokia joissa ei käytettäisi jauhelihaa.

Kertomisista: Me on kerrottu aika aikasessa vaiheessa monille ihan senkin takia että on sitten tukiverkkoa JOS tulee jotain ongelmia.Eka joka sai asian tietää oli mun isosisko,sekin vaan sen jotenkin arvasi.Muille läheisille kerrottiin vasta kun oli asiasta kerrottu meiän esikoiselle.Haluttiin että neiti saa sen kuulla meiltä eikä joltain toiselta.Neidillä oli eka kommentti se että "Sehän voi kuolla jo vauvana!" Ihmettelin kommenttia,mutta sitten selvisi että hoidossa oli muutama lapsi kertonut että heillä olisi enemmän lapsia jos ne ei olisi kuolleet .Sitten neiti innostui kyselemään kumpi se on.Kun sanottiin ettei tiedetä,kommentti oli että"Parempi ois olla tyttö,mä en taho meille mitään villiä poikaa".Tuleva isosisko onkin hyvin innokas asiasta,mutta on kyllä ihan hyvä että hän tietää myös sen että kaikki ei ehkä suju loppuun asti hyvin.Vanhempani kun kuulivat uutisen olivat vaan huolissaan kun mulla on koulu vielä kesken.Ite oon sitä mieltä että koulussa ehdin istua vaikka kuinka,mutta jo tuo että tätä toista lasta jouduttiin odottamaan kauan todisti sen että lapsia ei voi tehdä "kun on sopiva aika" vaan niitä saadaan,jos saadaan.Siksi tämäkin lapsi menee ehdottomasti koulun edelle,aivan kuten esikoinenkin aikoinaan.Ja ihan jo senkin takia että tämä Kultahippunen on aika varmasti meiän viimenen jos kaikki loppuun asti sujuu hyvin.Tietty lapset otetaan ilolla vastaan jos niitä meille vielä suotaisiin,mutta jos tämä lapsukainen saadaan kunnialla tähän maailmaan en kyllä enää hoitojen avulla raskautta halua edes yrittää,sen verran rankkoja oli jo nuo clomikuurit mun elimistölle.

Joulusta: Mä odotan sitä melkein yhtä kovasti kuin tuo meidän neiti:LOL:Mutta ei,en lahjojen takia vaan niiden tuoksujen,herkkujen ja sen tunnelman mikä tulee kun joululaulut soi ja saa vaan olla tai kun viemme kynttilät mieheni vanhempien ja hänen 3 sisaruksensa haudoille.Ihana on kyllä seurata tuon tytön riemua kun paketit avataan ja jo sitä kuinka innoissaan odottaa joulua.Mun mielestä kaikkein paras hetki on kuitenkin se kun neiti on mennyt nukkumaan ja itse käperryn vielä hetkeksi sohvan nurkkaan viltin alle ja luen hyvää joululahjakirjaa lähettyvilläni glögimuki ja (jos tämä suklaainho menisi ohi) suklaakonvehteja.

Kauppojen jouluhössötys alkaa kyllä munkin mielestä liian aikaisin,katoin jo kauhuissani kun suklaakonvehdit ym.jouluun kuuluvat jutut tuli kauppoihin vielä lokakuun puolella.Niin ja johan noita lasten lelukirjojakin on tullut aivan liikaa vaikka ei olla edes marraskuun puolessa välissä.Onneksi tuo meidän neiti ei paljon leluja haluakkaan,lautapelejä tuntuu enemmän haluavan ja tehtäväkirjaa=)
 
Kiitos selvennyksestä mertsi! Mulla ei ole taustaa, niin sitä varten ehkä sitä rasitustakaan ei tehdä. Ajattelin että tekisivät sen iän perusteella ja keikun kuitenkin normipainon ja lievän ylipainon rajoilla. Olin tosin noin kymmenen vuotta sitten jonkun ryhmän järjestämässä sokerirasitustutkimuksessa, joten sinänsä tuttua. Siinä oli useampia testejä tuon rasituksen lisäksi ja itselläni ei ollut sen tutkimuksen mukaan diabetes-taipumusta/vaaraa. Mikä ihme noissa suolakurkuissa on?! Olen monta päivää ajatellut että voi kun olisi suolakurkkuja, ja harmitti kun en sitten muistanut niitä kaupasta ostaa. Itsellänikin seurataan verenpainetta, se alapaine oli 84 viimeksi ja yläpaine oli ok. Toivottavasti ei tuosta enää nouse.
 
Mä olen kuin pohjaton kaivo,syön ja syön ja syön.Mietin jo seuraavaa ateriaa,edellistä vasta lopetellessa.:LOL:2 lämmintä ateriaa menee kevyesti+välipalat.Mä oon kohta valas,mutta kaipa sitten onnellinen valas:whistle:
Vatsaani suorastaan korostan ja esittelen eikä kukaan tajuu:D
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Täällä taas pelkomielellä. Kaksi tuntia vuotanut taas ihan kunnolla, kun pöntölle menee niin ihan "lorottaa" verta. Aamulla heti neuvolaan soitto ja haluan päästä lääkärille ja ultraan samantien. Vaikka tässä kuinka on lääkärit ja neuvolantädit sanoneet ettei pitäisi olla mitään niin ei tämä kyllä kivaa ole. Ei paljoa tarvi nukkua ensi yönä. Jotenkin pitäisi tätä omaa intoaan hieman hillitä. Ettei vaan tarvisi pettyä.Perjantaina ultrassa oli kaikki kunnossa pienellä, toivottavasti vieläkin.

Masu Ja Möykky 12+6, toivottavasti
 
Huomenta =)

tervetuloa uusille :flower:

lista on päivitetty :)

täällä poksutaan ***13+0 POKS POKS*** :heart:
paremmille vesille mennään!!!

Li, juurikin varmaan samanmoinen näppylä ollu sulla, mitä mulla oli toissailtana jalat ja kannikat täynnä! nyt niitä ei enää tullu eilen mut samat näpyt kutisi taas :kieh:

minkäställevoi, mut pakko se on perhana raapia niitä :D se on niin kamalaa se kutina että ihan pistää jotenki, et on pakko ainaki koskee siihen!!! oliko sulla pitkään niitä päppyjä?

Masu12 ota ihan rauhassa, soitat tänään neuvolaan ja pyydä päästä ultraan ja sano että haluaisit saada selvyyden mistä se veri oikein tulee!!! kamala tunne sinulla varmasti, mutta mä uskon että kaikki on ihan hyvin niinku ennenki.. onko sulla istukan paikkaa katottu? jos on kohdunsuun edessä?

lily, itse en ainakaa uskalla kysyy keneltäkään asiasta jos epäilen raskautta meinaan kerran on päässy sammakoita suusta :ashamed: en utele edes muilta :D mut usko pois, kyllä kohta joku kysyy varmasti asiasta ;)

(.), mulla on jotenki hirveen seesteinen olo, tuntuu ettei ole oireitakaan suuntaan tai toiseen.. ja sit alkaa taas tää hössötys, onhan kaikki siis hyvin masussa? kai siellä on :)

tiuhti ja T 13+0 :heart:
 
Tervetuloa iivuska!!!

Masu12: Nuo vuotamiset on inhottavia ja kamalia! Toivotaan kuitenkin että kaikki on pienellä hyvin ja vuodot loppuu pian. Minähän vuodin kanssa kaksi viikkoa sitten ja todellakin lorottamalla, syytä ei löytynyt vaikka ultrasivat. Mutta pidän peukkuja että kaikki on sinulla ja pienellä hyvin!!! :hug:

Tiuhti_: Mulla niitä näppylöitä nous pari päivää putkeen ja sitten loppui kuin seinään, jotain allergista reaktiota epäilen olleen. Mutta muutama ihan ällö rupi on vieläkin. :x

Mymosa: No mun mielestä sun ennen ateriaa verensokeri on kuitenkin ihan hyvä. Sormesta otettu näyte ei kuitenkaan ole se absoluuttinen totuus. Mutta jos ateria/välipala väli on sen 2-3h niin siitä pidempään väliin en kehottais ryhtymään. Hieno juttu että otat nuo sokeriseurannat tosissasi!!! Kaikki ei todellakaan ota! Saanko kysyä että miksi sä joudut seuraamaan sokereita? Oot voinu kertoakin sen mutta multa on mennyt ohi. :ashamed: Ja tosiaan en ole alan ammattilainen, vielä :whistle: , joten jos mietityttää niin kannattaa soittaa neuvolaan. Noissa on neuvolakohtaisia eroja vaikka ovat yrittäneet yhdenmukaistaa käytäntöjä.

Omaa napaa: Niin neuvolassa kehottivat vaan ottamaan rauhallisesti kun supistelee, kohdunsuun tilanteen saan käydä tarkistamassa jos siltä tuntuu mutta toistaiseksi en ole mennyt. Ens tiistaina olis neuvola joten jospa silloin katsovat. Toisaalta mahdollisimman vähän "ronkkimisia" koska sekin saattaa aiheuttaa supistelua.. Oma napa tuntee olevansa norsun kokoinen, ahdistus kauhistus mutta toisaalta ennemmin norsun kokoinen kuin se että paino tippuu ja tippuu. Kuten Lily-Rose sanoi: onnellinen valas :heart: :D

Minkäställevoi ja mussukka 13+6 (huomenna poksuu taas, aika menee hurjaa vauhtia )
 
Tiuhti,näinhän se on että itsekään en kovin herkästi kysele raskausuutisia=)Mä kerran sorruin kysymään puolitutulta juuri naimisiin menneeltä,että joko vauva on tulossa kun näytti siltä ja hän hämmentyneenä naureskeli että lihonnut vaan kai ja voi että olin nolona.Ja onneksi ei odottanut,kun tuli avioero...

Mä oon kehittänyt pelon,onko kaikki hyvin.Kun muutamaan päivään ei oo liikkeitä tuntunut ja yskiessä vatsaa repisee kamalasti joka kerta.Tiedän hyvin ettei näillä viikoilla liikkeet välttis tunnukaan joka päivä ja niitä saa tosiaan "kuunnella",mutta silti kummittelee mielessä,onko vatsassa kaikki hyvin.Mulla seuraava neuvola vasta rv 17 paikkeilla ja en kehtaa soittaa voisko ylimääräisenä äkkiä kuunnella :heart:äänet,kun meinaa varmaan että oon ihan hysteerikko.:ashamed:
Voi kun nyt alkais pieni jytä!
Tosin itse yskiä kökötän kokoajan joten eipä niitä yskiessä helposti tunne...
Ei muuten ollut lääkärissä tulehdusta,taitaa olla vaan ärhäkkä virus.Hyvä ettei joutunut kuurille=)

L-r ja mini rv 14-2
 
lily, mulla samanmoisia fiiliksiä et onko kaikki hyvin mahassa.. jotenki vaan pelottaa ja tekis mieli soittaa neuvolaan et kuuntelisivat, tai yrittäisivät kuunnella :) josko yritettäis otta aihan rennosti? mä uskon että sullakin kohtu vaan kasvaa ja siksi yskiminen koskee mahaan, ainakin mulla kaikki nopea liike, varsinki jos aivastan tai yskin, repii mahaan kunnolla! oikeastaan ihan pelkään sitä kun se sattuu niin paljon et menen ihan valmiiks jo kyyryynki :D

minkäställevoi, ehkäpä mäki olin syöny jotain sopimatonta.. huomasin kyllä juuri että ala selkäänkin on tullu näppyjä ja ne alkaa kutiseen! huoh :D onneks oon töissä niin ei voi raapii ihan kokoaikaa! ja joo, mulla on juurikin toisessa kannikassa kaks kunnon rupea :x ja polvitaipeessa.. ja mie oon samaa mieltä' että mahdollisimman vähä ronkkivat jottei se aiheuta turhaa supistelua sitten, mutta on se varmaan ihan hyvä kumminki katsoo se kohdunsuun tilanne! ootko nyt sairaslomalla tai saathan levätä ja ottaa rauhaksiin? :)

ja täällä myöskin yksi onnellinen valas :heart: huomasin muuten että turvotus on laskenu ja paino tippunu 2 kg :O voiko oikeesti olla kehossa 2kg nestettä? tai viimeksi kävin viime viikolla vaa´alla ja se näytti 66,5kg ja eilen illalla näytti 64,3kg :)
 
ja mie aikanaan onnittelin naapurin tätiä, kun kuulin ensin kuinka toinen naapuri onnitteli häntä raskaudesta, ja siis tää nainen oli lihonnu ihan parissa kuukaudessa ihan hirveesti ja oli sellainen pallomaha niinku raskaana ollessa.. nainen tietysti ihan suuttui minulle, vielä kun toinen naapuri oli käyny juurikin onnitteleen häntä ennen mua :ashamed: oli se ihan kamalaa! harmi kun en kuullu sitä että hän sanoi jo naapurille ettei ole raskaana.. menin itsekkin ihan paniikkiin ja melkein en saanut edes anteeksi pyydettyä kun toinen jo häippäsi taloon sisälle.. :ashamed: sen jälkeen en oo onnitellu saatikka edes kyselly!!!! EN KENELTÄKÄÄN! ja mistä tietää josko heilläkin olis lapsettomuutta ollu?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Masu12
masu12 Uskotaan ja toivotaan peukut pystyssä, että pikkuisella on kaikki hyvin! :hug: Selvyys vuotoihin olisi kyllä varmasti hyvä saada oman mielenrauhasi takia!

iivuska tervetuloa! :wave:

Jasuliini82 Sieltä suunnalta :)


Olipas paljon tullut tekstiä, kun en ole oikein muutamana päivänä ehtinyt lukea. Täällä on menossa kuumeinen isänpäivälahjan suunnittelu ja toteutus :) Jotain ostettua ja jotain omatekoista ensimmäiseen isänpäiväpakettiin rakkaalle :heart:
Olo on ollut muutamaa pahoinvointikohtausta lukuunottamatta hyvä ja pitkillä lenkeillä olen käynyt vähintään kolme kertaa viikossa ja lisäksi kerran jumpassa. Virkistää omaa oloa, tosin päänsärkyä vaan liikkuminen pahentaa. Runsas veden juominen ja karkkipussi auttavat hieman :LOL:

Painoa on tullut ehkä kilo, mulla on hedelmien syönti lisääntynyt ja se vähän hillitsee painonnousua, kun lämmin ruoka ei maistu. Omenat ovat täälläkin suurta herkkua! Muutoin en omenoita paljoakaan syö. Painoa tulee, minkä tulee. Mulle tärkeintä on nyt se, että pystyisin liikkumaan mahdollisimman paljon ja pitkälle raskautta, supisteluita ja selkäkipuja on luvassa varmaankin.. Tukivyön hankin ensi kuussa :)

En minäkään uskalla kysellä raskauskuulumisia, arvuuttelen kyllä senkin edestä itsekseni :ashamed:


Möppis ja ARhippa 12+5
 
mymosa
Minkäställevoi joo tää on niin uutta mulle ja en todellakaan halua mitään insuliinin pistämistä enää tähän, joten koetan ottaa nyt tän ihan Menninkäisen takia vakavasti.
Onneks oma äiti on lh ja työnsä sekä äitinsä takia joutunut tekemisiin sokereiden kanssa, niin soitan aina hänelle. Ja jos rehellisiä ollaan niin uskonkin häntä mieluiten kun tuolla neuvolassa kaikki on pienestäkin asiasta hysteriaa.. Ja mulla kun se neuvolatäti ei edes ole mikään supermukava enkä juuri pidä hänestä ja hänen tavoistaan.

Mulla siis oli paastoarvo rasituksessa kohollaan ja sen takia nyt seurataan. Aiemmin metut oli käytössä, koska rasituksessa kaikki arvot oli liian korkeella. Sain kuitenkin painoa pois ja näköjään ne arvot siitä sitten lähti laskemaan :)
Oon käynyt rasituksessa kaikissa raskauksissa painon ja sukurasitteen takia.

Toivottavasti Masu12 pääsee ultraan ja kaikki olisi hyvin.

Täällä pitäis saada itsestään sen verran irti, että jaksais lähtee kaupungilla käymään. Huomenna on se työhaastattelu ja jos edes värjäis hiuksensa :D

14+3
 
Tiuhti_: Olen opiskelija joten sairaslomalle ei ole ollut tarvetta. Tosin harjoittelut jätän sit ajalle jälkeen raskauden. :) Eli kirjallisia töitä vaan. Nytkin kovasti yritän tenttiin lukea (täällä kaksplussalla :D ) . Tuntuu vaan että tieto valuu päästä kuin vesi hanhen selästä että saas nähdä miten käy. :D Noi tentittävät kurssitkin sattuu olemaan just nyt sellasia että menee kovaa ja korkeelta yli mun ymmärryksen joten hukassa olen. :D

Mymosa: Stressikin voi vaikuttaa sokereihin joten iisisti vaan niin hyvin menee!
 
Näppylöistä: Mullekin on ilmestynyt just semmosia pieniä ja inhottavia kutisevia näppylöitä.. olisikin tullut jalkoihin, mutta kun ne sijaitsee rintojen yläpuolella. Tarkoittaa tervemenoa sellaisille paidoille joitai tykkäsin käyttää.

(.) Itsellänikin melkein kaikki oireet kadonneet.. Paitsi juuri tuo yskiessä mahan pistäminen kovin.. Mä sitten taas olen riemuinnut tuosta oireesta, ei se ainakaan tyhjästä synny ;) Vielä pitäis pari viikkoa jaksaa odotella neuvolalääkärille menoa. Toivottavasti kuunneltaisiin jo sydänäänet. Ja täälläkin vihdoin POKSAHDUS ja viikkoja 13+0 :))
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
LepikonHeta
Terveisiä täältä nt-ultrassa käynnin jälkeen.

Turvotusta oli 1.6mm, istukka etuseinässä ja down-riskiluku 1:6500 eli toistaiseksi kaikki hyvin. Rakenteet mitä nyt katseltiin, oli kunnossa ja ei mitään hälyttävää ollut havaittavissa. Vauva tuli ainakin kunnolla tarkasteltua, koska oli sen verran alas itsensä ahtanut, että koko ultraus kesti 80 minuuttia :O Oli toki ihanaa kun kunnolla tutkittiin, välillä hypin ja kääntelin ja vääntelin itseäni. Näyttää ainakin tämä sikiöajan temperamentti ihan erilaiselta kuin tyttöjen. Tytöt oli aikamoisia viuhtojia ja kuperkeikkojen tekijöitä. Tämä kolmas versio käänteli kylkeä, venytteli jalkoja ja välillä nukkui ja sitten taas venyteltiin.... :LOL: Ihan isäänsä tullut.

Jalkovälissä oli pieni tappi, joka oli "alaspäin". Ihan huvikseen kerroin kätilölle tuosta linkistä, joka oli aiemmassa ketjussa. Että ero tytön ja pojan välillä on se sojotuksen suunta. Eli tuon tulkinnan mukaan olisi tyttö tulossa, mutta eihän sitä mitenkään voi tarkkana pitää. Muutoin oma olotila vaihtelee tuon tyttö- ja poikaolon mukaan. Työpaikan "ennustusukko" oli sitä mieltä, että poika tulossa :)

Katsotaan nyt, kunhan on terve. Mutta mutta, rakenneultra on 23.12.pienen neuvottelun jälkeen. Aluksi kovin olisi halunnut sen pitää joulun väliviikolla, jolloin olen sen verran töissä ettei se olisi sopinut ja siten siirtynyt sitten tammikuun ekalle-tokalle viikolle kuitenkin. JOten joululahjaksi nyt sitten rakenneultra :heart:

Ai niin, la piti paikkaansa lähes päivälleen :)
Heta+ IitaEemeli 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
voi itku Masu12, ei varmaankan ole helppoa yrittää ootella rauhallisena. :hug:

täälläki punnitaan vaatteet päällä eikä siitä aleta vähentelemään mitään. miun paino ainaki vaihtelee aika paljonki aamun ja illan välillä ja eri vaaka näyttää helpostiki eri lukuja, joten ei kilosta tai parista tarvii alkaa vielä hätäilemään, ku se menee helposti just noitten vaihteluitten piikkiin. ja vaatteet tietysti, neki voi vaikuttaa yllätävän paljon.

meillä ei ole vaakaa, joten painoa ei onneks pysty stressaamaan, ku sehän tästä vielä puuttuski. :LOL: käyn apteekissa punnitsemassa itteni viikon parin välein ja sen mukaan pari kiloa olis tullu. turvotus on laskenu jonkun verran, joten oon timmimmässä kunnossa kun pari vk sitten. :D

eilen tuli verta sen verran että muutaman kerran sai pyyhkästä, vaikkei pöntöön asti tullukaan. vaikkei se sen enempää ollukaa, ni itkuhan siitä tuli ja nukuin toooosi huonosti yön miettien vaan et en kyllä haluu kolmatta kaavintaa peräjälkeen! ultraan on vielä melkein 3 viikko, jos nyt sinne asti päästään. ei oo kivaa, ei. :|
 
Olipas taas tullut tekstiä kun yhden päivän jätti lukematta.

Migreenistä: Mulla on ollut migreeniä ennen raskautta ja hekumoin jo etukäteen, että raskauden aikana ne on harvinaisempia. Ja paskat. Mulla on ollut normaalin 1-2 päivän migreenin sijaan nyt 3-4 päivän migreenejä, joihin lääkkeet ottaa tosi huonosti. Panadolia syön ihan urakalla, lisäksi olen ottanut pieniä määriä panacodia, jota tosin ei suositella (ilmeisesti sen takia, että aiheuttaa riippuvuutta), mutta sen ei ole todettu aiheuttavan rakennepoikkeamia, joten pieniä määriä olen saanut luvan syödä.

Painosta: Kamalan epäterveellinen ruokavalio päällä. Neuvolan mukaan en ole kuitenkaan lihonnut oikeastaan yhtään?! (Kotivaaka näyttää enemmän) Meillä punnitaan vaatteet päällä suurinpiirtein vaan eikä laskeskella sen tarkemmin.

Töistä: Pomolle ja parille muulle olen kertonut kun on sattunut sopiva sauma. Suuri yleisö saa päätellä asian ihan itse. Vanhemmille kerrottiin jo oikeastaan ennen varmempia viikkoja.

ON: Tällä viikolla oli taas neuvola. Ultran paperit on puhtaat, vaikkei meillä riskilukuja otettukaan. Syke oli 150. Oireita ei vieläkään. Joskus illalla hirveä turvotus, mutta päivällä vatsa menee lihomisen piikkiin

Tuanni ja Mörri 14+6
 
Viimeksi muokattu:
Sairaslomalla ollaan ensi tiistaihin asti, jolloin on ultra. Jos rupeaa vuotamaan kovemmin niin sitten päivystyksen kautta Päksiin ultraan. Ei lääkäri osannut sanoa oikein mitään, rauhallisesti otettava nyt ja yritettävä olla stressaamatta. Helpommin sanottu kun tehty. Hermoja raastavaa odotella tiistaihin asti. Lääkäri sanoi, että ei näille alkuraskauden vuodoille oikein pysty tekemään mitään, mutta olisin halunnut samantien sinne ultraan. No, onneksi vuoto on loppunut melkein kokonaan. Jostain päin kohtua se vuoto kuitenkin tulee.
Jotenkin tuli kauhea olo, että olenko iloinnut liian aikaisin tästä. Toivottavasti en.
 

Yhteistyössä