~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

minkäställevoi, tsemppiä odotukseen. Omistat kyllä mahtavan asenteen! Tuollaisia ihmisiä lisää maailmaan. :)

Sitten pelkkää omaa napaa. Tänään olin neuvola-lääkärillä vkl:na alkaneiden vatsakipujen takia. Hyvä juttu oli se, että kohdunsuu on täysin kiinni ja "normaali", että mitään akuutti keskenmenoriskiä ei nyt välittömästi ole (näin taisi lääkäri sanoa). Mutta syytä ei vielä tiedetä kipuihin, huomenna labraan virtsa- ja verikokeisiin. Otetaan varmaan kaikki mahdolliset, kun yritetään jtn tulehdusta etsiä. Jos tulokset puhtaat, niin nopeasti ultraan. Lääkäri sanoi, että kuulostaa paljolti kohdunulkoiselta raskaudelta. Torstaina saan labratuloksia soitella, että silloin sitten selviää enemmän. Toivon niin kovasti, että olisi vaikka joku virtsatulehdus joka selittäisi kivut... Lääkäri kyllä sanoi, ettei tarvitse olla mtn, että raskaudessa voi olla paljonkin outoja kipuja joita ei pystytä selvittämään.

Oli pakko päästä puhumaan/kirjoittamaan jollekin. Miehen kanssa olen asiasta juteltu, mutta mieskin otti uutiset tosi raskaasti. Paras kaveri kävi äsken kylässä, mutten pystynyt sanomaan mtn. Jotenkin sen asian ääneen sanominen saa tunteet pintaan.. No odotellaan ja toivotaan parasta.

helimarja & Mötkylä :heart: 9+5
 
helimarja toivottavasti ei oo mitään vakavaa kipuilua, tsemppiä ja positiivisia ajatuksia.

Mulla oli tänään eka neuvola ja neuvoja piisas!! huh huh! sokerirasitustestiin passitettiin, kun on todettu se PCOS. ei kyl pitäis olla mitään, kun oon normaalipainonen 168pitkä ja 55kg. nyt ootan kättäriltä ultraan kutsua kuin kuuta nousevaa, voi olla et en jaksa odottaa ja käyn yksityisellä kurkkaamassa maha-asukkia

Annastiina ja Tyyne 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja minkäställevoi;24893922:
Edelleen meillä on mahdollisuuksia saada terve lapsi. Ja toisaalta mahdollisuus saada vammainen lapsi vaikka kaikki loput tutkimukset menisikin hyvin niinkuin kaikilla muillakin. Ja toki se vammautuminen voi tapahtua milloin vaan kenelle vaan. Kaikki kehityshäiriöt ei näy seuloissa tai ultrissa.

Kaikella on tarkoituksensa ja uskon ettei ihmiselle anneta enempää kuin ihminen jaksaa kantaa. Enkä ole mitenkään erityisen uskovainen! Kaikilla on oikeus omiin päätöksiinsä näissäkin asioissa!
Voi, tämä on juurikin näin. :hug: Tsempppiä!

Omaa napaa: olen lukenut silloin tällöin tätä palstaa. Kovasti on kiirettä, ettei jouda koneellekkaan. Listoilla olen jo, 8.5 laskettu aika. Eilen oli np-ultra ja turvotus 1mm joten jään odottelemaan viikon päästä tarkempia tietoja. Kaikki siis näyttäisi olevan ok. Viikoilla 10-11 oli viitisen päivää pientä vuotoa. Eikä siis sattunut "menkkojen" aikaan. Huolestutti vaikka tiesin sen olevan "normaalia". Kaksivuotiaan kakkosen kanssa ei paljon levähdellä töiden jälkeen mutta vuoto meni onneksi ohi. Liikkeitä en tunne mutta vatsan turvotusta on kohta vaikea peitellä. Varmaankin "julkaistaan" tämä ihana asia. Paitsi töissä, ajattelin pitää vielä salassa.

Äitiystalvitakin tilasin netistä, alennuksen kanssa jotain 50e (villakangastakki). Tämä onkin eka raskaus jossa talvivaatteita pitää hommata, aikaisempina raskauksina on ollut kesäkausi =).

Äitiysfarkut ostin jo, tulivat jo tarpeeseen :)

Syömisestä: tuoksut/hajut tekevät edelleenkin etovaa oloa. Nälkä saattaa olla aivan hirveän kova mutta kun rupean syömään, jossakin vaiheessa tulee totaalinen stoppi. Ei pysty syömään muruakaan. Pahin etova olo nälkäisenä/kylläisenä näyttäisi kyllä menneen jo ohi. Oksentanut en ole kertaakaan, kuten en aikaisemmissakaan raskauksissa.

Jos "vanhat" merkit paikkansa pitävät, tyttö on tulossa. Eka on poika ja mielihaluna oli viinereitä, kahvileipiä... sokerista. Toka on tyttö ja mielihaluna suolasta syötävää. Ja nyt taas mennään suolaisen puolelle. Jännä katsoa pitääkö yhtään paikkansa :O

Mutta kaikille odottajille :hug:

t.minimaikki + maha-asukki 12+1 (apua, ei ole vielä työnimeäkään!)

P.S. etsin sitä listaa jossa on nimet ja la:t, missä asti lienee???
 
Huomenta :)

minimaikki, lista on tällä hetkelä ainoastaan etusivulla ;)

minkäställevoi, voi että kun teitä nyt koetellaan :hug: mutta niinkuin itse sanoit, on todennäköisempaa että lapsi on terve :) monilla on niskaturvotusta ja se saattaa johtua infektiosta yms. muusta sellaisesta tai olla vaan ihan selittämätöntä niskaturvotusta! kamalasti tsemppiä kaikkeen :heart: mahtava asenne sinulla! :kiss: pidä siitä kiinni!

mymosa ihanaa ihanaa ihanaa :kiss: hienoa että sydänäänet löytyi! =)

helimarja, minkälaisia kivut ovat? itselläni ainakin on toisinaan tosi kovia kipuja jommalla kummalla puolella! eilen esim. koski aivan kamalasti vasempaan nivuseen pitkän aikaan, en pystyny oikein edes kävelemään.. toivotaan, että kaikki on hyvin =)

Kirjavakana, mulla kokeiltiin maanantaina jolloin viikkoja 11+1 ja ääniä ei saatu kuulumaan, eli itse en suosittele että niitä edes yrittää kuunnella jos hermot ei kestä sitä että niit ei kuulukkaan niinku itselläni kävi.. meillä kylläkin täti itse halusi neuvolassa kokeilla kuuluuko ja tokihan suostuin, tippa linssissä sain sieltä lähteä sitten pois kun ei kuulunut :( onneksi mulla on huomenna ultra! mutta paniikin sai aikaseksi!

Hetalle paljon voimia ystävän rinnalle! elät kyllä todella rankkaa aikaa, tiedän itse tunteesi! muista että sinäkin tarvitset juttukaveria ja jonkun kenelle puhua tunteistasi :hug: kovasti voimia tulevaan, toivotaan kuitenkin vain parasta :heart:


(.) 1 yö ultraan enään :whistle: siis jos mie makaan mahallani, on alavatsaan tullut ihan selvä kumpu jo =) onko tämä mahdollista ensimmäisen lapsen kohdalla? mieskin ihmetteli kovasti illalla asiaa! meinaan minusta itselläni on jo aivan selvä vauvamasun alku =) viime yönä onneksi sain jo nukutuksi suht hyvin, ens yönä tiedän sen taas olevan yhtä pyörimistä kun jännitän huomista! oi miksi en ottanut aamuaikaa :eek:
 
Tiuhti,kyllä sen kohdun kuuluu tuntua ja näkyä,varsinkin selinmakuulla jo näillä viikoilla.Myös ensisynnyttäjällä.Ja sekin,kuten niin moni asia muukin,on taas niitä yksilöllisiä juttuja=)
Paljon onnenpipanoita ultraan:heart:

Minkäställevoi hatun noston arvoinen asenne sulla:hug:Kyllä kaikki vielä iloksi muuttuu!
Itselle tilanne ei olisi pieni maailmanloppu,mutta kyllä varmasti aikani saisin itkupotkuraivareita...

Rakenneultra
siirtyi hiukan aiemmas,on nyt 20.12 klo 10

Lily ja mini 12+
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
minkäställevoi Hieno asenne teillä miehen kanssa! Kyllä tuollainen uutinen pysäyttää :hug: Mutta todellakin mahdollisuudet terveeseen lapseen ovat vielä! Voimia seuraavien viikkojen odotukseen!

tiuhti_ mulla kans tuntuu kumpu alavatsalla, on kyllä toinen lapsi. Mutta selkeästi välillä tulee sellaisia kasvukipuja, jotka muistuu mieleen edellisestä raskaudesta. Koko maha on vähän arka ja todella turvonnut, muutenkin tuntuu, että vatsa antaa helposti periksi ja pompsahtaa esiin. Huomaa sen, että edellisestä raskaudesta ei ole kauaa.

minimaikki täällä on myös ollut erilaisia oireita verrattuna edelliseen raskauteen. Säärien kutina ja rasvaisen ruuan himo ovat uusia, samoin se, ettei salaatit maistu millään vaikka yleensä olen suurkuluttaja :) Saa nähdä kumpi on tulossa :)

kirjavakana mun pitäisi kans löytää äitiystalvitakki, viime talvena jo tuskastutti ennen joulua kulkea ties missä virityksissä. Nyt täytyy esikon kanssa ulkoilla ja muutenkin takki tarvitsee koko talven niin ajattelin ostaa kunnon takin ja myydä sen sitten pois vuoden päästä.

helimarja voih, toivotaan parasta! Varmaankin todella nopeasti tekevät tutkimukset, että asia selviää. Jaksamista epätietoisuuteen! :hug:


Täällä poksutaan nyt 11 viikkoa :) Odotan np-ultraa niin malttamattomana ja jännittääkin jo aivan mahdottomasti! Liikunta on alkanut jälleen maistumaan ihan eri tavalla kuin muutama viikko sitten. Mitään raskasta en kyllä halua tehdä, sillä syke nousee aivan järkyttävän nopeasti ja hengästyn todella helposti. Matalalla sykkeellä ja pitkiä lenkkejä vaunutellen ja jumppaillen, jospa se painonnousukin pysyisi maltillisena tässä vielä muutamat kuukaudet.


Möppis ja ARhippa 11+0
 
mymosa
Täällä on kauhean paniikin jälkeen pistetty 2kertaa jo.. ennen aamupalaa oli 6,3 ja jälkeen 5,7 eli vissiin söin liian vähän.. mutta kun ei maistunut enempää.

Kyllä se eka pisto vaatikin sellasen 10min juupas-eipäs-leikin ja hengitysharjoituksia. Lisäksi tuo kynän jäykkyys pelottaa, koetan naksauttaa mahdollisemman varovasti.
Mutta ehkäpä se tuossa parin viikon kuluttua alkaa jo sujua.

Huoh.. kaikkeen sitä pieni ihminen joutuukin.
 
Heippa taas,

Minkäställevoi: Mulla oli edellisessä raskaudessa vauvalla turvotusta ekassa ultrassa 4.1mm ja käytiin lapsivesipunktiossa.Muutama viikko meni vastausta odotellessa ja sit tuli soitti: vauvalla terveen pojan kromosomit. Meille sanottiin silloin, että saattaa vauvalla olla jonkinlainen sydänvika syntyessään kun turvotusta oli niin paljon,mutta mitään ei ollu. Itse olisin pitänyt vauvan,vaikka kromosomipoikkeama olisi löytynytkin. Tsemppiä sinulle <3
 
  • Tykkää
Reactions: Annastiina79
Niin ja omaa napaa vielä... :)

Meillä oli eka nauvola maanantaina 24.10 ja viikkoja neuvolan mukaan 10+0. Ultra-aika tupsahti jo eilen postilaatikosta ja se on sitten 11.11.
Meillä pikkupoika 2v10kk osallistu piirustuskilpailuun ,jossa parhaat palkittiin hevisauruksen konserttilipuilla. Tänään mulle töihin soitettiin ja poika voitti 2 lippua lauantain rovaniemen konserttiin, lehtikin tuli jo luettua ja siellähän se pojan piirutuskin komeili keskiaukeamalla.Saattaapi dinosaurus-fani olla iloinen kunhan tarhasta haen ja kerron uutisen ja näkee piirustuksensa lehdessä :)
 
täällähän on sattunu vaikka mitä! :hug: kaikille sitä tarvitseville ja :flower: hyviä uutisia saaneille. olis kyllä aika shokki toi iso niskaturvotus. :|, kovasti jakasmista minkäställevoi. ja ittensä pistäminen vois kans tällaselle piikkikammoselle olla aikamoinen show, mut mymosa, eiköhän se ajan kanssa ala sujumaan paremmin. :)

miulla on kans erilainen raskaus, joten sen takia veikkaanki poikaa. pahaolo alko nyt paljon myöhemmin ku muissa raskauksissa ja se on suurimmaks osaks jotenki erilaista. valitin viikkokaupalla kun ei sitä pahaaoloa ollu ja nyt kyllä jo kadun katkerasti moisia valituksia... sain mitä tilasin. :LOL: mitään kummempia ruokahimoja ei ole ollu missään raskaudessa, mut aina oon lihonu paljon ekoina kuukausina ku on pakko olla suu täynnä kokoajan ettei pahaolo niin yllätä. oonki lihonu ehkä joku 2-3kg ja pahaolo alko vasta 2vk sitten... :ashamed: hedelmiä ja hapankorppua välipaloiks n. 1-1,5h välein ja lämmintä ruokaa välillä kolmeki kertaa päivässä. ja väliajat tuskailen ku söisin vieläki useemmin ja enemmän, et kestäis pahaolo paremmin siedettävänä, mut pakkohan se raja on johonki vetää. ja väsyttää, ällöttää ja masentaa niin, et liikkuminen on aika minimissä. :ashamed:

ajattelin yrittää olemassa olevilla talvitakeilla pärjätä ja luulisin pärjääväni ku tyttö synty kk myöhemmin ja hyvin mahtu. ja jos ei, ni plan B on sitte joku pontso, ku se jonku villapaidan/takin kanssa riittää tänne Espanjan oloihin. :)

).( aamusin ja (.) iltasin: maha on iltasin toooosi turvonnu ja vois kuvitella et oon paljon pitemmällä eikä se tällä syömisellä kyllä ainakaan pienene. :whistle: mut kohtua en tunne/löydä. siis tuntuu sellasta painon tunnetta jos oon mahallaan, mut muuten ei mitään missään asennossa eikä sormilla vatsaa painellen. vielä se on ihan ok, mut enköhän varmaan ens viikolla saa siitä paniikin aikaseks, ku talvellahan pahin huoli oli nimenomaan et pahaolo hävis jotenki liian yhtäkkiä ja liian aikasi ja kohtua ei alkanu tuntumaan vaikka viikkoja oli jo yli 12. ja pikkunen oli siis kuollu just näillä viikoilla millä nyt olen. :'( niin kauan ku pahaolo nyt jatkuu oon varmaan ihan suht rauhallinen, mut toivottavasti kohtu nousee pian tai sit kyllä iskee paniikki! ultraan miulla ei siis vielä ole edes aikaa, joten näyttäs siltä et oon pinon viimenen ultraan menijä. täällä se tehää yleensä rv12, joten 3vk pitää viel ootella.

caisachu 9+5
 
Minkäställevoi Tsemppiä! Jopa teitä nyt koetellaan tän raskauden kanssa... Pitkä aika on kyllä odottaa tuloksia. :hug:

Ihania ultrakuulumisia taas osalla porukasta! :)

).( Kävin maanantaina veriseulassa ja Np-ultra on 11.11. Jännityksellä sitä odotan! :)

Kehitysvammaisuudesta ollaan myös me keskusteltu ja kyllä meidän kohdalla keskeytykseen päädyttäisiin jos selviäis että kyseessä on vaikea kehitysvamma.
Molemmat hoidetaan/ollaan hoidettu kehitysvammaisia, joten kokemusta on paljon ja siitä tuo meidän mielipideasiaan kumpuaakin.
Downin kohdalla mietittäisiin asiaa tarkkaan.
Vaikeita asioita! Eikä päätökset ole helppoja mihin sitten päätyisikään.

Seuloihin päädyttiin, koska emme ala leikkimään yli-ihmistä ajatellen "kaikki otetaan vastaan mitä annetaan". Kuulostaa kylmälle ja julmalle, mutta näin asia on meidän kohdalla. Ja tosiaan kun on hoitanut vaikeasti kehitysvammaisia niin kyllä asioita ajattelee paljon myös monesta erinäkökulmasta.
Mutta tämä siis täysin minun/meidän mielipide ja jokainen tekee niinkuin parhaaksi katsoo.

Helimarjalle paljon jaksamista! On raskasta katsoa, kun rakas, läheinen ihminen taistelee syöpää vastaan. :hug:

).( Pahaaoloa on. Onnekseni en ole oksentanut kuin muutaman kerran. Itkuherkkyyttä ja väsymystä löytyy myös. Muuten olen yllättävän helpolla päässyt.
Kaveri on tulossa kylään joten pidempään en joudakkaan kirjoittelemaan.
Sukupuoliuskomuksiin palailen myöhemmin. :)

Tiitulipiituli 9+5 (kait):heart:
 
Moikka pitkästä aikaa! Kirjottelen puhelimella ni en saa mitää tummennuksia aikaseks, mut jospa saatte selvää ja jaksatte lukea :)

tuhkimo, jopas sua/teitä on vastustanu! paranemisia ja voimia sulle. Hirvittävästi voimia sun miehen suvulle myös, toivottavasti kaikki menee parhain päin.

Hetalle kans haleja. Kauhean raskas tilanne sulla, koita jaksaa.

minkäställevoi (toivottavasti muistan nimen oikein), voimia teillekin. Mä olen käyny verikokeissa, mutten vieläkään tiedä haluanko riskilaskentaa. Lisäks tänään selvis et raskaus on ehkä viikkoa luultua jäljessä, joten ne verikokeet on todennäköisesti otettu liian aikaisin, tiedä sitten mitä vaikutusta sillä on asiaan. Mä olen myös hoitanut kehitysvammaisia, eri tasoisia, ja mä en pystyis itse tekemään aborttia vaikka selviäis mitä. Mulla toki vakaumuskin vaikuttaa ajatuksiin.

Olikos se Li joka koittaa löytää sopua miehensä kans. Toivottavasti saatte asiat sovittua, johonkin, oikeaan suuntaan. Melkonen työaamuki sulla! Onneks et ajanu kolaria kuitenkaan, mä jos lähtisin ilman laseja ajaan ni olisin ojassa jo kotitiellä :D saitko lasit takas?

Jotkut mietti talvitakkia, käykää kattoo kirppiksillä! Mä ja pojat käytiin lastentarvikekirpulla ja siellä oli montaki äitiystakkia. Itellä mulla on sellanen villakankainen tosi levee takki, siis sen mallinen et se on hirmu löysä (kuulostaapa rumalle) ja sitä varmaan sitte käytän. Tai ihan sellasta lautailutakkia joka on mahan kohalta löysä :D ostanu sen 10v sitte ja se on oudon mallinen, mut palvellu mua jo 2 raskautta. Niin tai sit ostatte sellaset a-linjaiset villakangastakit.

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Kaikki oli hyvin :) sydänäänet ei kuulunu, mut katottiin ultralla ja siellä pieni sydän sykki ja toinen heilu ja vilkutti siellä :) Lääkäri myös mittas pikkuisen ja se vastas viikkoja 10+5 ja nlan laskujen mukaan piti siis olla 11+4. Eiköhän tuo la np ultrassa vaihdu myöhempään, mä nimittäin tiedän aika tarkalleen millon vauva alkunsa sai ;) (tämähän siis on ylläri ja tiedän sen kerran ku vahinko meille kävi, luotin sillon vaan lopulta siihen ettei ole hedelmälliset päivät. Onneks sit kuitenki oli :) )

Mua on alkanu myös närästää :/ Tylsää. Niin ja paino! Mä painoin raskauden alussa 60kg. Tänään painoin 64. Huoh. Mut olen kyllä herkutellu ja se loppu nyt! Oon joutunu hylkään kaikki entiset farkut ja käytän nyt äippähousuja ja vanhoja hameitani. Niin ja ostin mä yhet joustovyötäröhousut kappahlista sekä ihanan neulehameen johon mahtuu isompiki maha :) Niitä voi sit synnytyksen jälkeenki käyttää.

Minäpä lähen kotihommiin nyt ku aamu viiletettiin pitkin kyliä. Ja illalla ehdottomasti lenkille :D
 
Minkäställevoi :hug: ei kuitenkaan menetetä toivoa vielä kun sitä noin paljon kuitenkin on eli isot tsempit!!

Lepikonheta :hug: iso voimahalaus. On mahtavaa ja arvokasta että ystäväsi saa kauttasi elää iloistakin arkea. Meillä mm syöpiin kuolleet läheiset on saaneet eniten iloa ja voimaa kuolinvuoteellaankin siitä arjesta, niin pöllöltä kun se joistain tuntuukin. Arkinen jutustelu normaaleista jutuista kuitenkaan sitä kuolemanmörköä välttelemättä ja sitten tietty ajoittain hyvin mustakin huumori on antanut paljon kummallekin osapuolelle, sekä sairastajalle että kanssakulkijalle. Lisäksi kaikki pienikin puuhastelu mitä on pystynyt sängystä käsin tekemään yksin ja toisten kanssa on auttanut. Nää on rankkoja juttuja mutta sitten samalla mahtavia, elämän ihmeellisyydestä todistavia asioita..

Mulla on läheinen eno nyt taistelemassa uusinutta kroonista leukemiaa vastaan, oli 40v kun sai ekan diagnoosin ja oli tosi hilkulla ettei silloin jo tullut lähtö. Täytti 50v ja sai tuomion uusimisesta. Hoidot on nyt ollleet vähän armollisemmat (kiitos kehittyneen lääketieteen) mutta epävarmalla pohjalla vähän mennään ja tällä viikolla alkoi toistaiseksi viimeinen hoitosatsi, sitten jännätään että tehosko hoidot vai ei. Asiasta on puhuttu pienellä ja isollakin porukalla avoimesti, jokainen meistä läheisistä on taas varmaan moneen kertaan mielessään käynyt mahdolliset tulevat hautajaisetkin läpi jne mutta sitten se asian käsittely ja salailemattomuus on myös auttanut siinä arjen jatkamisessa. meillä on mm bändiviritelmä ja on koitettu pitää soittotreenejä mahd hyvin yllä, olojen mukaan. Lisäks enolla on keskeneräinen mökkiprojekti jota on hoitanut sillä asenteella että on jatkamassa sitä viel ensi keväänäkin. Jotenkin kun saa rauhan sen asian kanssa että kuolemakin on mahdollinen, se vapauttaa elämän nää päivät niin että tuntuu hyvältä. Nyt mulla on kanssa tullut noita ajatuksia siitä että kun toinen elämä alkaa, niin toinen päättyy, mutta kun me ihmiset ei voida tietää että kenen elämä, niin koitan olla näkemättä tässä mitään suurempaa draamaa..

Sydänäänten kuuntelu Mä en olis edes halunnu koittaa kuulla sydänääniä viel vaikka olis ollu joku mahis! onneks täällä neuvolassa kuunnellaan aikasintaan sillon 12+0 ja musta se on pelkästään hyvä käytäntö, alkuraskaudessa etenkin ollaan muutenkin niin herkillä niin vaikka muuten osaisi ittensä pitää rauhallisena, saattaa se kuulumattomuus aiheuttaa ihan hirveet ja TURHAT stressin ja paniikin. Kaksiteräinen miekka on myös noi sikiöseulonnat, vaikka niistä kiitollinen oonkin. Tieto kun valitettavan usein lisää tuskaa, ja turhaan :( Lisäksi kun nykytekniikalla isoja riskilukuja saaneet joutuu odottelemaan jatkotutkimuksia ja tuloksia hirveän kauan, tuntuu se kohtuuttomalta kärsimykseltä joka ei voi tehä kellekään hyvää.

Toivoisin kaikille rauhaa, hengittelyjä, hymyjä ja aurinkoa päiviin, niihin epätietoisiinkin. me kun emme itse voi hirveäati vaikuttaa mihinkään.

Kivuista Mulla on ajoittain repäissyt oikein kunnolla kummaltakin sivulta, nivusista, sitten aiemmilla viikoilla kohtua supisti ihan kun tosi kivuliaissa kuukautisissa ja kipu säteili reisiin asti. Lisäksi kaikki miljoonat vihlomiset ym. En ole noista hätkähtänyt kun ovat olleet ohimeneviä ja vuotoa ei ole ollut. Ihan hyvä että tuntuu niin tietää että kohtu kasvaa.

Painosta mulla ei kai paino ole varsinaisesti noussut, ennen raskautta about 72kg pituutta 175cm, neuvolassa viikolla 8+ hirveessä turvotuksessa 73,6kg ja nyt kun oon taas pystyny liikkumaan niin kotivaaka näyttäis taas 72kg alkavia lukuja vaik oon mielestäni syöny sikana etenkin pahoinvoinnin aikaan kun syödessä tuntu paremmalta.. periatteessa siis oisin ehkä tyytyväisempi jos oikeesti olis paino noussu. Läkärineuvolassa kuitenkin masuasukki oli viel mukana matkassa ja kaiki vaikutti olevan ok niin ehkä tarvii vaan olla tyytyväinen ettei oo viel lähteny kilot vyöryyn.. koska kyl mä lihoa osaan, kaks kertaa aikuisiällä oon jo kerenny oleen reippaasti ylipainonen, kiitos pahojen lääkitysten ja epäterveiden elämäntapojen :ashamed:

Täysin Omaa napaa huomenna nt-ultra. Sain neuvolasta verikokeiden tulokset, otan ne mukaan ja saadaan lukemat heti ultrassa. Eniten jännittää se että mies näkee sikiön ekaa kertaa ja tottakai toivon että kaikki on hyvin ja kaveri olis paljon liikkeessä. :)

Me on sovittu että ajatellaan kaiken olevan hyvin niinkauan kun joku ei tuu sanomaan että ei olis hyvin. Tää ajatus on auttanut mua ainekin olemaan turhaa hätäilemättä :)

T Syli84 ja Hemmo 11+3
 
Li
Salailija joo kyllä lasit olivat siellä minne ne olin jättänytkin. menin miehen luokse takaisin suoraan töistä tietenkin koiria katsomaan et miten se yks känniapina siellä voi ja kaikki neljä jalkaa pelasivat hyvin jo silloin :) koira voi hyvin ja minäkin sain tänään itseäni niskasta kiinni ja siivottua kodin lattiasta kattoon ja pestyä ja trimmattua nuo eläimet. mieskin vaikuttaa jos paremmalta, joten vielä on toivoa. tänään ihan suht hyvä fiilis. saattaa olla että mies tulee illalla vielä tänne kotiinkin eikä omaansa. luvannut ei muttei kieltäytynytkään suoraan saunomiskutsusta (saunominenhan tarkoittaa siis puhumista koska saunassa on hyvä jutella rauhallisesti)

ehkä tää tästä...

T: Li + riäpäle 11+3
 
Moikka kaikille :)
Olin eilen siinä virallisessa alkuraskauden ultrassa ja molemmat pallerot voivat hyvin :heart:
Ja laskettuaika siirty 23.4! (alunperinhän oli 1.5) Mutta kun on kaksoset kyseessä, onpi syntymä todennäköisesti aikaisemmin.

NykeröT oli niin ihanaa katsottavaa, kuvia tuijotan ahkerasti :popcorn:
Vauva A:n täytyy olla tyttö, koska se sai kauheen potkimishuitomis-hepulin, kun kätilö tökki mun vatsaa, vauva B on sentin pidempi ja tökittäessä käänty vain kyljelleen :D olisko poika? Seuraava ultra on joulukuun 12 ja silloin pitäis jo ruveta näkymään, että kumpia siellä köllöttelee. Muuten mun olo on oikein hyvä, toki vain vähän tukala, syömisen kans on vähä opeteltavaa, kun tahdon syödä liian isoja annoksia ja olo onki sitte ihan järkyttävä. . miltä mahtaa tuntua loppuajasta? hui kauhia.. Seinäjoella saanki sitte ruveta kulkeen ultras ja lääkäris kerran kuus ja useamminkin, jos siltä näyttää. Neuvola käyntejäkin tihennetään

Mun ihana äiti on hakenu vuorotteluvapaata, että saa auttaa mun lasten kanssa. Lasten isä kun asuu eripaikka kunnalla, joten olisin muuten aika pulassa :LOL: Ja mua kutsuu vaatekauppa, omat farkut menee kyllä vielä, mutta istues on pakko avata nappi, alkaa muuten sattua palleromahaan ja paitamuotia täytyy ruveta laajentamaan.. Mä kun kuvittelin silloin joskus aluksi, etten tarvi uusia vaatteita ku vasta ens vuoden puolella :)

Neiti80 ja NykeröT rv 14+3
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! :) Pariin viikkoon en ole täällä käyny, luettavaa riitti hirmusti... Haleja kaikille niitä tarvitseville :hug:

Nyt en jaksa alkaa kommentoimaan jokaiseen tekstiin kun niitä on niin paljon, mutta jos taas seuraavien päivien aikana pysyisi tahdissa mukana :p

Tänään oli nt-ultra, jossa löytyi pikkuinen viipeltäjä, hirmu pyörimään ja taisi kuulemma olla hikka juuri ultraushetkellä :heart: Kaikki oli päällisin puolin hyvin, istukka sijaitsee edessä, jonka takiä sydänääniä en ole kuullut kuin välillä omalla dopplerilla ja neuvolassa ei saatu kuulumaan ollenkaan... Potkuja on siis turha odottaa tunteviksi ihan lähiaikoina : / Niskaturvotus oli 2.6, joka on kuulemma niin lähellä raja-arvoa, että pelottaa ensi viikon postissa tuleva kirje :( Kaikki voi olla hyvin, tai jos riski on kohonnut, sitten mennään eteenpäin tutkimuksiin. En ole ihan varma vielä suhtautumisestani kyseiseen asiaan, jos siis lapsi ei olisikaan terve, itketty on jo monet itkut ja manattu ja kirottu, vaikka siis ollaan vielä raja-arvon alapuolella, silti... Esikolla oli 0.6 ja toisella 0.0, siihen nähden luku on iso... Aika näyttää, ja onhan tässä vielä aikaa miettiä mitä elämä toisi tullessaan jos ei tervettä lasta saisi, yritän ajatella kaiken positiivisin mielin... Pikkuinen kuitenkin muuten näytti hyvältä, elimet löytyi ja sydän oli ok :) Kätilö varoitti menemästä nyt nettiin, mutten tiedä saanko pidettyä itseni kurissa ja olla menemättä tutkimaan asiaa..

Oli kuitenkin ihana nähdä nyt pikkuinen, vihdoin ja viimein, nyt asia on ihan konkreettinen vaikka sydänäänet olinkin parit kerrat jo kuullut. Tiitu oli 6,5cm pitkä, jotenka vastasi viikkoa 12+4, kun neuvolan viikot oli 11+6, minulle voi siis päivittää LA on 5.5.12 ja rakenneultra on 19.12.

Terveisin NanaMama ja Tiitu, yllättäen poksunu lähes viikon eteenpäin turvallisemmille viikoille 12+4 :heart:
 
Huomenta =)

Shootinstar ja Syli84 tsemppiä ultraan!!!! tuodaan hyviä kuulumisia sieltä sitten ;)

Neiti80, voi että =) kyllä siinä varmasti jokaisen sydän sulaa kun näkee jotain niin ihanaa! ja vielä kaksin kappalein :cool:

NanaMama, toivotaan kuitenkin että kaikki on hyvin turvotuksesta huolimatta :) minä ainakin uskon että jos vasta rajalla olitte niin kaikki on hyvin! ja tosiaan, ei kannata alkaa lueskelemaan kauhutarinoita nyt netistä vaan jokainenhan on yksilö ja jokaisella on erilaiset kokemukset :) älä oikeesti turhaan vaivaa päätäsi muiden kokemusten perusteella!

salailija, täällä toinen ketä on alkanu närästään, ja painoa on tullu kiitettävästi :p neuvolantätikin vähä muistutti mua maanantaina ettei kahden edestä tarvii syyä kumminkaan, mutta mieliteot on erikseen :ashamed: ja kiitos vinkistä, mie suunnistan viikonloppuna kirppikselle ;)

caisachu, onko siellä Espanjassa muuten samanlainen seuranta raskauden aikana kuin Suomessa? ota ihan rauhassa siellä :) toivotaan että kaikki menee tällä kertaa hyvin :hug: turha on murehtia ennakkoon yhtään mitään, ja varsinkin huomata jälkikäteen kuinka turhaa se oli, nautitaan olostamme =)

(.) 0 yötä ultraan on, laskin aivan itse :whistle: voi piru sentään! jännittää ihan kamalasti :$ mahakin meni ihan ruikulille aamulla!!! mutta nukuin silti kuin tukki! toki en oo sit 2 yöhön nukkunukkaan! heräsin jopa 2 kertaa vessaan yöllä ja silti sain unta uudestaan nopeasti :) ja voi että kun tunnit menee sitten hitaasti.. mie laitoin tänää ekaa kertaa äippähousutkin jalkaan, ja ai että kun tuntuu hyvälle :D ei kiristä ja purista!

tiuhti ja puupponen 11+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lily-rose
Neiti80 Ihania uutisia :)

NanaMamalle tsempit kirjeen/puhelinsoiton odottamiseen! Toivottavasti kaikki hyvin eikä turvotus tosiaan ollut kovin paljon, joten varmasti kaikki on oikein hyvin, uskotaan niin! :)

Tiuhti ja Syli84 Tuokaahan ihania uutisia ultrasta :)

ON: Tänään vihdoin se neuvola ja jännittää ne sydänäänet niin älyttömän paljon, vaikka tiedän, että on normaalia, ettei niitä vielä kuulu. Varhaisultrasta on jo 3 viikkoa ja sen jälkeenkään ei ole ollut mitään oireita, niin pelottaa vaan niin kovin onko kaikki hyvin. Mutta jos sydänäänet kuuluu ja jos viikon päästä nt-ultrassa kaikki on hyvin, niin lupaan alkaa nauttia tästä oireettomasta raskaudesta :)

Idylli+masuaukki rv10+1
 
Li
Huomenia!

(.) pikkuhiljaa herää toivo siitä, että miehen kanssa asiat saataisiin sovittua, ainakaan vastaukset eivät enää olleet niin jyrkkää EI:tä vaan tilalle on tullut "katsotaan", "ei onnistukaan tänään, mutta soitellaan huomenna". Joten jos kaikki menee niinkuin eilen olemme sopineet niin tänään saan oman kullan takaisin viereen ja katsotaan sitten miten edetään. nyt kun meillä on kaksi asuntoakin käytössä niin vähän joutuu säätämään. Luojan kiitos mun kolme koiraa on tulleet myös hänelle hirveän tärkeiksi niin ne on oisoittautuneet oikein hyviksi rauhansolmijoiksi :)

mutta iiiiik!! vielä 4 yötä ekaan ultraaan! pelottaa! jännittää! tahon sinne nyt heti! maanantai ei tule ikinä!

T: Li + Makarooni (nimi näköjään vaihtuu koko ajan) 11+4
 
Li hyvä, että asiat lutviutuvat. Pikaistuksissa tehtyjä päätöksiä kannattaakin harkita uudelleen :)

NanaMama Onneksi tuo turvotus on vielä rajojen sisäpuolella, toivotaan parasta ja hyvät mahdollisuudet terveeseen vauvaan ovat olemassa :) Alkaa kyllä oma np-ultrakin jännittämään! Oikein konkretisoituu se, ettei kyseessä ole mikään "vauvan kurkistelu" -tilaisuus vaan todellakin tutkimus, jossa selvitetään sikiön terveydentilaa.

tiuhti_ ja syli84 Positiivisia puhureita ultraan! Tuokaa hyviä uutisia :)

Neiti80 ihana kuulla, että siellä kaksi naperoa rakentaa pesää ja vielä tuleva mummi on tulossa avuksi! =)

(.) hieman taas väsyttää, mutta muuten on melko oireetonta. Välillä alamahalla on selkeitä kasvukipuja ja päätä särkee. Sitä np-ultraa odotellessa.. saatiin onneksi tytsille hoitaja niin on ultrauskin hieman rauhallisempi. Meillä ei suoraan ole kielletty lapsia olemasta mukana, mutta mun mielenrauhalle on parempi, että pääsemme sinne miehen kanssa kaksin. Varmaan se ultraajakin katsois vinoon, ainaki mä ajattelisin koko ajan niin.

Järjestin eilen vaatekaappia, pienet ja raskausajalle sopimattomat vaatteet varastoon. Tuli aivan surkean pieni laatikko! Eka olin tyytyväinen, kun sujui niin nopeasti mutta sitten aloin miettimään, että apua onko mulla oikeesti niin isoja vaatteita, että ne menee mahan kans!! :O Olin kyllä jo ehtinyt kesävaatteet paketoida aikasemmin ja tulen turvautumaan farkkujen kanssa kuminauhaviritelmiin ja masutuubeihin :D


mymosa Jee!!! :D



Möppis ja ARhippa 11+1
 

Yhteistyössä