~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Terveisiä NT-ultrasta. Päältä ultrattiin, kun olin kuulema sen verran hoikka. :D

Ihan terveen ja normaalin oloinen lapsi siellä näytti olevan. Niskaturvotusta ei sen tarkemmin mitattu. Kohtu oli edessä ja hyvässä paikassa. La muuttui 27.4.

Tuanni ja Mörri 13+1
 
Tulin pikaisesti poksumaan *poks* 11+0! Jee enää muutama päivä nt-ultraan! :)

Nyt täytyy rientää muuttopuuhiin. Tänään olis tarkotus saada tavarat uuteen asuntoon. Täytyy kyl sanoo et ei oo mitään herkkua olla raskaana ja yrittää pakkailla tavaroita, muuttaa + purkaa tavaroita. Huh, hirmu väsymys. Onneks poika on hoidossa yön yli niin saadaan varmaan paljon aikaiseksi..

Palaan muuton jälkeen! Täällä on tapahtunut niin paljon, tsemppiä etenkin Li:lle ja minkäställevoi!
 
LepikonHeta
Täällä kesken työpäivän piti tulla poksumaan. Puolitoista viikkoa nt-ultraan, mikä on mielestäni kyllä ihan viimeisillä mahdollisilla päivillä, mutta tekijän mielestä parhaimmilla päivillä... Olisin toivonut sitä jo tälle viikolle :(

Epäuskoinen olo, onkohan sitä raskaana ollenkaan. Välillä kotidopplerilla olevinaan syke kuuluu, useimmiten oman sykkeen kuitenkin sitten löydän. Onkohan tuolla mahassa edes ketään... Repäisykipuja ja muita juilinoita ollut nyt enemmän. Ai niin, yhdistelmävaunuja jo katsellaan. Saisi tasattua oikeasti noita hankintakustannuksia pois alta. Liekö sitten miten "uskaliasta"...

T: Heta+ IitaEemeli 11+0
 
Onneksi olkoon muutamalle hyvistä ultrakuulumisista :)

Katselin sitä linkkiä siitä sukupuolen määrityksestä ja meillä olisi sen sivukuvan mukaan poika tulossa :D Vehkeet sojottaa ylöspäin kropasta eikä kropan mukaisesti niinkun tuolla tytöllä. Noh mutta ehkä en kuitenkaan vielä luota tähän omaan arviooni :) Yritän lisätä tuon ultrakuvan, pahoittelen jos ei onnistu.


(Tämä kuva ei ole se missä pili näkyy :))

Sadettaja* ja Kääpiö 12+1 :heart:
 
luen tällain tipoittain ketjua ja vastailen hassussa järjestyksessä, sori..

närästystä ihmettelevät tässä vinkkiä siihen vaivaan. Seuraavat ruokaineet on yksiä eniten närästystä aiheuttavia:

Vaaleapaahtoiset kahvit eli nää suomalaisten suosimat. Esim Presidentin tumma paahto on vähän parempi, mitä tummempi paahtoo, sitä vähemmän happoja. 4 tai 5 on jo huomattava ero verrattuna 1

Margariini vaihda kylmäpuristettuihin kasviöljyihin ja voihin (rasvahapot ym mahdollisimman uonnollisessa kuumentamattomassa muodossa eli eivät valmiiksi käyneinä)

Ruisleipä, hiivaan tehdyt leivät ja leivonnaiset Näissä jo pelkästään happokuorma on sellainen ettei ihme jos närästää. Jos viljat haluaa pitää ruokavaliossa, suosi hiivattomia näkkileipiä joissa ei ole ruista, esim Ryvita- tuotemerkillä on laaja valikoima siemenistä ja vaaleammista viljoista tehtyjä hiivattomia herkkunäkkäreitä :)

Lisäys:attn:Puurot, myslit, murot nämä on happamia, ja viljaa, ja usein vedetään aamupuuro maidolla hillolla ja päälle vaaleepaahtonen kahvi.. ja närästää.. nämä kannattaa hetkeks korvata vaikka hedelmäaamiaisella eli pelkkiä hedelmiä tai sitten vaikka salaatti ja apistettu kanamuna jos se ei närästä. tai salaattia raejuustolla tai kinkulla tms

Paprika, sipulit, kaalit, parsakaali, kukkakaali, lanttu, palsternakka Jotkut saavat närästystä näiden tuoreista versioista, mutta moni ei kestä esim lanttua ja kaaleja edes kypsennettynä. Tilalle miedompia kasviksia ja vihanneksia esim porkkanaa

Lisäys:attn:Papu- ja hernekasvit nämä närästää ja tekee kaasua monella kypsinäkin

Vahvat mausteet kuten chili, kaneli, jauhettu inkivääri, sinappi mietoja yrttejä tilalle

Paljon tärkkelystä ja proteiinia samalla aterialla esim perunaa ja lihakastiketta, uunissa kypsytetty laatikkoruoka esim maksalaatikko, lihakeitto jossa perunaa, pastabolognese jne. Ihmiselimistön evoluutio ei ole pysynyt perässä maatalouden kehityksessä, viljat ja jalostettu peruna ovat vierasaineita suuren tärkkelyspitoisuuden takia, tärkkelys ei yksinkertaisesti tahdo sulaa ja kun se yhdistetään proteiiniin joka on luonnostaan hitaasti sulava, alkaa jo vatsassa eräänlainen hidas mätänemisprosessi joka vääristää koko kehon happo- emätasapainoa. Tärkkelyspitoiset ja proteiinirikkaat ruuat siis eri aterioilla, esim pihvi+salaatti, uuniperuna+kasvikset, pastaa+salaattia jne

Hedelmät ja MARJAT :attn: aina vain tyhjään mahaan, hyvin pureskelleen ja hedelmien/marjojen syönnistä odotettava puoli tuntia - tunti ennen kuin syödään muita ruoka-aineita, EI SIIS HEDELMÄÄ/MARJAA JÄLKIRUUAKSI MUUN RUUAN PÄÄLLE Hedelmät ja marjat ovat sitä luonnollisinta ravintoa, mutta myös herkintä. Kun hedelmiä/marjoja syödään sekaisin muiden ruoka-aineiden kanssa ne alkavat helposti käyttämään mahan sisältöä muodostaen kaasuja, liikahappoisuutta ja suolistossa ylenmäärin alkoholiyhdisteitä. Ja närästää.. ja röyhtäyttää.. ja pierettää..

"Normi" Lihaliemikuutiot näissä on mm natriumglutamaattia ja muita vierasaineita. Jos keittoruuat närästävät tai tekevät mahan kipäksi vaikka peruna, lanttu ym vahvat ainekset on korvattu miedommilla, syyllinen löytyy usein ihaliemikuutiosta. Tilalle Luomulihaliemikuutiot tai nk fondi jossa ei ole keinotekoisia lisäaineita. isommissa marketeissa on näitä vaihtoehtoja, kannattaa kokeilla.

Mehut, limpparit, hiilihapotetut juomat Valmiiksi puristetut "tuoremehut",makeutukseen käytettävät siirapit, sokerit, makeutusaineet ja hiilihapot ym ovat kaikki happo- ja mahavaivojen lähteitä. Korvaa vedellä, itse puristetulla oikealla tuoremehulla.

Ei niin yleisiä mutta mahdollisia: kurkku, maito, tomaatti, rasvaiset juustot, suklaa

Lisätkää listaa jos unohdin jotain ilmeistä!

Terkuin nuorena helvetillisestä närästyskierteestä näillä listoilla pois selvinnyt Syli84 ja Hemmo 10+6 iiik poksumassa!!!
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mulla taas limpparit on parasta närästykseen, koska saavat röyhtäyttämään ja näin ollen olo helpottaa :)
Samoin mulla ei närästykseen oikein auta kuin samarin, koska sekin röyhtäyttää.

Omenalimpparista onkin tullut ehdoton suosikki näin raskausaikan, muuten en sitä oikeestaan juo. Mutta nyt menee aamulla ekaan etovaan oloon.. ja sokerit sekä mies tykkää. (miehestä on tullut oikea ruokatarkkailija, eilen söin pienen suklaapatukan niin hyvä ettei suuttunut mulle :D)
Mutta vesi on yksi mikä saa oksennuksen lentämään toisinaan, juon sitä normaalista 3l päivässä.

Muuten hyvä pistää korvan taa mitkä vois aiheuttaa närästystä, onneks ei pahemmin olo vielä ollut.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tänne on rantautunut päänsärky :kieh: Muutamana päivänä iskenyt ja nyt näyttää jatkuvan eilisestä illasta. Runsas juominen helpottaa, mutta kohta täytyy turvautua panadoliin. Mulla on aika korkea kipukynnys ottaa päänsäryssä särkylääkettä, kun taustalla on migreeniä, johon tujummat tabletit. Ihan pieneen en ota, lepäilen mieluummin pimeässä ja koitan nukahtaa. Eipä nuo keinot nyt oikein tepsi.

Ei onnistu edes koneella olo, joten mukavat viikonloput kaikille!

Onnittelut ultrakuulumisista!!


Möppis ja ARhippa 10+3
 
mymosa
Miten ihmeessä mä pääsen tänään mihinkään iltaa viettämään, kun maannut koko päivän sohvalla ja yövaatteissa villasukat jalassa :D

Nukuin lähemmäsk 12, kun muut lähti anoppilaan puol 6 aamulla. Nyt pitäsi saada ittensä suihkuun, keksiä jotain vaatetta ja saada ittensä meikattua.. huoh..
 
Minä olen ollut myös koko päivän sohvalla yökkäri ja villasukat jalassa, mutta onneksi tänään ei tarvitse mihinkään lähteäkkään. Tai no olen kyllä ihan varma että mies keksii jotain kuhan kotiutuu töistä. Mutta olempa saanut sitten ainakin päivän levätä.

Ihanaa tässä lepäilyssä on se että ei ole ollut paha olo koko päivänä :)
 
Jee, ensimmäinen periodi ja tentit ohi. Nyt ehtii taas vähän kirjoittelemaankin :) Oltiin vielä eilen ja tänään auttelemassa kavereiden remontissa.

Li:lle paljon voimia :hug:

Minkäställevoi onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Syli84:n närästyslistaa lueskelin ja naureskelin, koska minulla jäävuorisalaattikin alkaa närästämään, jos syön sitä pitkään päivittäin... Ja suklaa on yksi pahimmista närästyksen aiheuttajista :p Moni muu noissa taas ei aiheuta mitään.

(.) Oma raskauden kesto edelleen hiukka epäselvä. Luultavasti kuitenkin la siellä toukokuun puolenvälin tienoilla, mutta turhauttaa todellakin epäselvä ja sekoileva neuvolalääkäri, joka kirjoitti ihanan ristiriitaista tietoa minun neuvolakorttiinkin :( Hänen mukaansa minulla 9+4 viikkoja ja la kuitenkin 13.5, mutta ne eivät täsmää. Ja jos nuo viikot pitäisivät paikkansa, niin olisin tehnyt positiivisen raskaustestin 5-6 päivää hedelmöittymisen jälkeen. Tästä kun kysyin lääkäriltä, niin selitti vaan että se on ollut silloin niin pieni, ettei se näy ultrassa??? Öh? Onneksi on nyt kuitenkin tuo nt-ultra jo tiistaina, että saan jotain selvyyttä tuohon asiaan. Olen jo pienessä mielessäni saanut ajateltua, että lapsukaisen mitat heittivätkin alaspäin, koska olisi tulossa keskenmeno.... Mutta tuo lääkärin antama la ei taas tue tätä teoriaa ollenkaan, joten yritän nyt vaan rauhassa odotella :/
Öklöpöklö-olo on edelleen seuranani ja väsymyskään ei millään haluaisi minua jättää, joten puolet vapaa-ajastani vietän sohvalla torkkuen (=se noin puoli tuntia, jolloin tuo kuopus suostuu nukkumaan päikkäreitä vähän pidempään). Vähän petyin, kun mies sanoikin tänään, ettei pääsekään mukaan nt-ultraan. On kuulema sellainen vierailijaluento koulussa mistä ei voi olla poissa. Ja pöh! Toivottavasti ei tule huonoja uutisia ja la:kin selviäisi.

Seepia ja Pikku-Sintti (muistaakseni joskus oli puhetta mistä tuo tekonimi tulee, meillä edellinen oli Sintti, joten nyt sitten pikku-Sintti. Ja kyllä minulla on huono mielikuvitus :D)
 
seepia siitä tää ihmiskroppa onkin niin ihmeellinen ja hauska kun oireilut on niin yksilöllisiä, joku saa kitata kahvia litroittain ilman närästystä mut sit esim kurkun syöminen närästää ja jollain toisella sitten päinvastoin :D jos joku päivä keksittäs kone mihin astelis ja se kone määrittäs oman kehotyypin ja sitten sopivat ruoka-aineet, unirytmin ja liikuntarytmin jne ni olis helppoo pitää tervydestään huolta.

Onko muille tullut nyt pahojen olojen helpotettua väill makenhimopäiviä? mulla tuli ihan puskista parina päivänä semmonen fiilis että olisin voinu koko päivän vetää vaan jotain tosi makeita hedelmiä, karkkeja, jäätelöö.. toistaseks oon saanu aika hyvin suitsittua syöpöttelyä mut nytkin mietin koko ajan et kaapissa olis aineksia pannukakkuun tai kaurakekseihin tms....

oma napa innostu eilen siivoomaan koko kämpän, tekeen ruokaa, käymään kaupassa kävellen (no okei matkaa tulee yhteensä ehkä 2,5km mut kuitenkin..), lisäks viel pieni iltalenkki jne. nyt on taas pitkästä aikaa kevyt hiipivä öllöolo ja just nyt tekis mieli vaan makailla tässä sohvalla koko päivä.. pieni niska-hartiajumppa ja venyttely vois auttaa mut eei jaaaksaaa....

Syli84 ja Hemmo 11+0 POKS POKS:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Seepia : Mä ihmettelen kanssa tätä laskettu aika- systeemiä. Tuntuu, että on "sen tuhannen" tapaa määritellä laskettu aika ja sit ne kaikki on olevinaan oikeita. Neuvolan kiekolla määritellyt ajat perustuu kai peruskuukautiskierron pituuteen, joka on 28 pvää. Itselläni kk-kierto on 24 pvää, mutta sitä ei neuvolassa huomioida lainkaan ja sitten taas on olemassa nettilaskureita, joissa kk-kierron pituus huomioidaan... Mulla lääkäri katsoivarhaisultrassa alkion pituudeksi ensin 4mm ja sitten hetken päästä 8mm enkä tiedä, oliko tuo 8mm sittenkään oikein, vain olisiko ollut vielä jotain suurempaa... Ihmeen epämääräistä touhuilua. Koska käytin ovulaatiotestejä kk-kierrossa, tiedän kyllä, milloin olen tullut raskaaksi ja siinäkin mielessä nämä neuvolan laskelmat tuntuvat vääriltä. No, pääasia että vauva syntyy suunnilleen ajallaan!

Iloitsen siitä, että huono olo alkaa vähitellen olemaan taka-alalla ja hallittavissa. Johan sitä kamalaa yökkimistä tuli kestettyä n. 5vkoa :mad: Töissäkään en ole voinut olla koko aikana, mutta huomenna aion palata työpaikalle. Ihanaa! Tuntuu ihan siltä kuin olisin herännyt jostain sumeasta olotilasta, masennuksesta tmv. =)
Toivon teille kaikille pahoinvoiville parempaa olotilaa mahdollisimman nopealla aikataululla!

T. Eemas ja "Ossi" 9+1 (neuvolan kiekon mukaan 8+4)
 
Viimeksi muokattu:
Ooksmä vähän hättänen:ashamed::DMeni ja napsutti netistä sisarusrattaat:whistle:Vaikkei mun pitänyt hankkia tulokkaalle mitään,kun kaikkea on.Mut kun noi nykyiset sisarusrattaat vaan on niin kätsyn oloiset ja oli vielä hyvä tarjouskin:)Nyt olis kolmet rattaat ylimääräistä....Huutonettiin käypi tieni=)

Mulla kanssa ton la:n kanssa hauskaa,kun plussatestin olen tän 5.5 arvion mukaan tehnyt 5 päivää hedelmöittymisestä....

Lily ja mini(joka sai jo uudet rattaat:D)rv 13 menossa
 
Täällä ilmoittautuu yksi sivusta seurannut. Olen 34-v. ja raskaana ensimmäistä kertaa. Laskettu aika on 1.5. Ei suunniteltu lapsen hankintaa, mutta on silti kovin toivottu. Perheeseen kuuluu minä, avomies ja kaksi koiraa. :)
 
Täällä kanssa tuo pahoinvointi vähentynyt huomattavasti onneksi. Nyt tilalle on tullut outo maku suussa. Ja oudot allergia kohtaukset, en tiedä herkistääkä tämä raskaus jotenkin jollekkin. Ihan hulluja aivastus kohtauksia :)
Ja nyt pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa tää herkuttelu! :) joka päivä jotain pientä pitää mussuttaa :) Onneksi nyt joka päivä lenkkeillyt koiran kanssa, mutta silti :)
 
Heippa kaikille! Olen uusi täällä pinossa, mutta lueskellut tätä palstaa jo jonkin aikaa. Meillä on laskettuaika 25.5. eli nyt on menossa rv9. Masuasukkimme on esikoisemme, takana on kaksi vuotta yritystä ja yksi keskenmeno tasan vuosi sitten viikolla 5+6. Olisin kiinnostunut tietämään, että onko täällä muita oireettomia odottajia? Mulla ei ole ollut juuri mitään raskausoireita - ei pahoinvointia, ei rintojen aristamista ym. Joskus on tuntunut väsyneeltä, joskus närästänyt, joskus ollut hieman etova olo, mutta ne on siis ollut yhden päivän ohimeneviä juttuja. Olimme varhaisultrassa rv7 ja kaikki oli hyvin - sikiö oikeassa paikassa, sydän löi ja koko vastasi viikkoja. Ensimmäinen neuvolakäynti on vasta tulevana torstaina, joten nyt jännitämme, kuuluuko sydänäänet. Tiedän, että on paljon oireettomia odottajia ja pitäisi olla iloinen, ettei tarvitse kärsiä pahoinvoinnista ynnä muusta. Kummasti oireettomuus kuitenkin aiheuttaa enemmän huolta ja murhetta kuin iloa ja onnea :) Moni teistä onkin jo ollut np-ultrassa ja edennyt jo toiselle raskauskolmannekselle. Perästä tullaan... Ja moni on jo ostanut lastenvaatteita tai -tarvikkeita. Me ollaan jotenkin niin epäuskoisia, että meille vihdoin tulisi vauva ja että kaikki sujuu hyvin, ettei varmaan uskalleta ostaa mitään ennen kuin ollaan jollain kahdeksannelle kuulla, heh :D
Onnellista odotusta kaikille :flower:
 
Idylli, olen kanssa lähes oireeton odottaja.. jossain vaiheessa oli pahaakin etomisoloa, mutta kaikki tuollainen loppui kuin seinään 2-3 viikkoa sitten. Ainoa mitä nyt on, että tissit vähän normaalia isommat ja hieman väsyneempi olen. Sekä se, että maha on jo VALTAVAN kokoinen, ekassa raskaudessa tälläinen maha oli varmaan jollain 15-20 viikoilla.. Ja silti painoa ei yhtään tullut lisää, puoli kiloa vähemmän näytti vaaka tänään kuin perjantaina. :O

Mutta joo, tiedän kanssa että tästä oireettomuudesta pitäisi osata nauttia kun täällä on osa ollut tosi heikkona pahoinvoinnin takia, mutta tämä oireettomuus on loppujen lopuksi aika ahdistavaa kun koko ajan pieni murhe. :<

helimarja & Mötkylä :heart: 9+3
 
Lämpimästi tervetuloa uusille! :wave:

Eskapismi Oih, toinen siellä köllöttelee =)

lily-rose mä oon kattellu kans pidemmän aikaa noita rattaita, mutten vaan osaa päättää! Lähinnä ongelmana on se, että haluanko vierekkäin (pitäis olla lisäksi matkikset) vai peräkkäin istuttavat.

).( kohta kyllä (.) Päänsärkyä ei ollut eilen ollenkaan, mutta nyt taas tuttuun malliin jomottelee. Turvotus on jotain aivan älytöntä! Puoltoista kiloa tulee painoa lisää iltapäivään mennessä :O ja kaikki näkyy mahassa! Eipä tätä enää piilotella, onneksi se np-ultra on jo loppuviikosta. En tiedä miksi, siitä on tullut niin tärkeä etappi.. Ehkä sen vuoksi, ettei tässä raskaudessa ole ollut sellaista hillitöntä innostusta kertoa kaikilla vaan on haluttu nauttia rauhassa tästä salaisuudesta. Jännittää jo muille kertominen :D

Väsymyskin on alkanut helpottamaan ja nyt jaksaa valvoa jo melkein kymmeneen saakka! :) Pitäisi taas polkaista käyntiin urheiluharrastukset hiljaisen vaiheen jälkeen, kun tuota pahaa oloakaan ei enää oikeastaan ole.

Vielä pieni pyyntö päivittäjälle:
Multa voisi poistaa iän etusivulta. :)


Möppis ja ARhippa 10+5
 
Ooksmä vähän hättänen:ashamed::DMeni ja napsutti netistä sisarusrattaat:whistle:Vaikkei mun pitänyt hankkia tulokkaalle mitään,kun kaikkea on.Mut kun noi nykyiset sisarusrattaat vaan on niin kätsyn oloiset ja oli vielä hyvä tarjouskin:)Nyt olis kolmet rattaat ylimääräistä....Huutonettiin käypi tieni=)

Mulla kanssa ton la:n kanssa hauskaa,kun plussatestin olen tän 5.5 arvion mukaan tehnyt 5 päivää hedelmöittymisestä....
Me käytiin jo jokunen viikko sitten kokeilemassa seisomalautaa meidän Easywalker duoihin! Joten täällä vielä yksi hätäisempi, sillä erolla, ettei kyllä vielä ostettu sitä :D

Ja itse myös miettinyt tuota varhaisultran tarkkuutta, koska oikeestaan luottaisin siihen aikaisempaan laskettuun (24.4) enemmän, kuin tähän (3.5). Koska huomasin kalenterista, että kyllähän mulla menkat oli juuri imetyksen lopettamisen jälkeen. Siitä 2vk ja 4 päivää eteenpäin, vuoti hieman yhden päivän ajan, eli kiinnittymis vuoto. Toisekseen muistelen, ettei lapsenteko hommissakaan oltu, kuin päivää tai kahta ennen oletettua ovulaatiota. Joten tuskin ovulaatio olisi ollut vasta melkein viikko tuon yhden päivän vuodon jälkeen...? Mutta mulla on mennyt kaikki raskaudet noin viikon verran yliajalle, joten ehkä tää syntyy nyt sit lähellä tota 3.5. :)

Katsottiinko teillä NT-ultrassa sydäntä? Rupesin miettimään jälkeen päin, että lääkäri ei katsonut sikiön sydäntä missään vaiheessa. Mittasi vain pää-perä mitan. Ja eikös pään halkaisija ja reisiluun pituuskin yleensä mitata?
Muutenkin jäi paskan maku suuhun koko ultrasta, kun joudun siitä vielä maksamaankin! Se kun oli lääkärin tekemä!

Täällä jokusen päivän ajan tuntunut selvä mönkiminen mahassa. Hyvä merkki ja rauhottaa oloa, kun tietää, että kaikki hyvin!

JonMa ja Pottu 12+4 (vai oikeesti 13+5?)
 
Paljonko teillä on noussut paino tämän ekan raskauskolmanneksen aikana? Oon normaalipainon ylärajoilla/lievästi ylipainoinen ja painoa on tullut nyt jo muutama kilo, mikä vähän pelottaa. Syy on kyllä ihan itsessä, sillä oon ihan hirveesti makean perään ja karkkia, suklaata ym. kuluu valtavasti. Lisäksi nyt oon jotenkin laiskistunut ja liikunta on jäänyt vähemmälle. Pitäisi ottaa itseä vaan niskasta kiinni ja lopettaa se karkin syönti, ettei tulisi turhia kiloja älyttömästi raskauden aikana.
 
mymosa
Mulla oli paino noussut ajasta ennen raskautta ekaan neuvolaan niin sen 2,3kg. Nyt kävin aamulla vaa'alla ja paino oli laskenut viime neuvolan lukemasta -1,4kg, joten aika hyvin :)
 
Huomenta :)

toinen neuvola takana, sykkeitä ei saatu kuulumaan :( tai hetken aikaa jotain sieltä kuulu, ehkä 3 sekunnin ajan mut sitte hävis.. ja neuvolatäti sanoi et kuuli muutamaan otteeseen jotain vaimeaa "jostain kaukaa" mut en mä vaan mitään kuullu! mut ei kai vielä mitään hätää ole niiden suhteen!? neukkutäti sanoi että 50/50 mahikset kuulla niiden laitteella näillä viikoilla.. no, torstainahan sen näkee onko siellä ketään enää matkassa!

sokeriraistus, mulla ei paino tai ikä tai muukaan hälytä ja luulin jo ettei siihen tarvii mennä, mut rakas ystäväni kortisoni.. joudun siis sokerirasitukseen :) marraskuun lopulla seuraavan neuvolan yhteydessä.. noh, parempi vaan että kattovat vaikka aina mulla on sokerit ollu hyvät :)

painosta, juuh :ashamed: nyt hävettää, mulla siis lähtöpaino ennen raskautta 12 viikkoa sitten 58kg, neuvolakortiin merkitty 62kg ja silloin oli siis vko6+.. nyt vaaka näytti 66 :O miten se näin????? eli mulla painoa tullu viikossa melkein 1kg!!!! huh huh :ashamed:

nyt päivityshommiin :)

tiuhti ja Pikku T 11+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä