TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Heipparallaa! :wave:

Tutti: on käytössä nukahtamis hetkellä ja joskus kelpaa lohdukkeeks jos esim. itkee. En ole vielä ajatellut alkaa vieroittamaan, en kiireile sen asian suhteen.

Pottailu: Pitäis varmasti ostaa ja aloittaa mahd. pian. Meillä siis ei ole vieläkään pottaa eikä pottailua ole aloitettu vielä. On jo pari kk pitänyt ostaa mutta jotenkin aina unohtuu. :/

Repa Ihan on eri systeemit eri kunnissa. Teidän systeemillä on siis vaan parempi et hieman kestää... ;) Varmaan on heillä muutakin tekemistä kun postinlähetys ja jos jokin olis vialla niin olisit varmaan saanu jo sen puhelun...

Onnea Carmenin prinsessalle!! :flower:

Ja LC, voi harmi :( :hug:

kurpitsa: No tiedätkö, meni yllättävän hyvin! Heräsi muutaman kerran yön aikana, mutta rauhottui vedellä, paijailulla ja yhden kerran sit söi. Päiväunille kesti nukahtaa 10min kun huusi vaan, mutta lopulta simahti. Ja nyt taas nukahti paljon helpommin kuin tutin kanssa vaikkei senkään kanssa menny minuuttiakaan :eek: Siis ei kai tää näin helppoa ole??? Tsemppiä teillekin!

Tutista: Joo, kukin tyylillään :) Meillä tutti ollut kans vaan nukahtamistilanteessa, mutta huipputärkeä... Herätessään on kans antanut aina tutin mulle iloisena. Ja rauhoittelussa on auttanut esim. autossa / kaupassa yms. Ollaan mukana sellaisessa hammasterveystutkimuksessa ja luin sieltä papereista että noin vuoden iässä vieroitus usein onnistuu melko helposti. Ja sit ku terkkari eilen mainitsi samasta asiasta, niin ajateltiin heti ottaa härkää sarvista, kun mieskin on lomalla. Ja toistaiseksi mennyt hyvin :)

Pottailu
taas on meillä ihan vieras asia vielä. Potta on, mutta ei käytössä. Sitä kokeillaan tässä sitten lähitulevaisuudessa, kun tutti ja maitojutut on selvitetty :) Pottailuunhan lapsella on itsellä "kiinnostusta" noin 1,5-2v iässä, joten se voi odottaa meillä, kun mekin kotosalla ollaan vielä pari vuotta kuitenkin. Kesällä varmaan ruvetaan kokeilemaan ihan kunnolla, et jos siihen sais jotain rutiinia ennen toisen syntymää.

Repa: Meillä sai odottaa tuloksia 6-8vk. Tosin sanoivatkin sen etukäteen, että se kestää ja kauan :)

naukuri: no mutta hienoa jos noin helposti saatte tutista vierotettua, hyvä juttu!! meillä tyttö nukahti kaksille p-unille ihan ilman kitinöitä mutta yöunille laittaessa meni ½h ennen kuin antoi periksi, mut välillä itkee kyllä tutinkin kanssa noin joten ekaksi tutittomaksi päiväksi meni molemmilla ihan hienosti =) tästä on hyvä jatkaa..

repa: mä sain papa-testin tulokset 3 viikossa, aika nopeesti..

Pikaisesti täällä ilmoittaudun!

Onnea kaikkien 1-vuotiaille taaperoille :flower: Meillä synttärit edessä ens viikolla =)

Pk-terffit:Ens viikolla käy ma ja ti.Ke leipomista,kun to synttärit!

Tutista vieroitus meillä myös käynnissä.Ollaan aloitettu se pikku hiljaa eli eka nyt poistettu päiväkäyttö.Unille saa aina tutin.Myöhemmin sitten poistetaan sekin.Hiljaa hyvää tulee!

Normaali maitoon ollaan nyt sitten siirrytty!Siirtyminen sujui oikein helposti ja poika juo maitoa musta paremmin kuin korviketta.Uppoaa peräti jääkaappikylmänä =)

Pottailu meillä käytössä päivittäin ja aina yksi saalis ollaan päivässä vähintään saatu.

ONNEA kaikille yksivuotiaille :heart:

Nemika: :hug: Älä itseäsi turhaan syytä, ei noista allergisista reaktioista aina voi olla varma kun reagointi tapoja on niin monia. Meilläkin on vanhempi lapsonen osalle lääkkeistä allerginen joten sitten tulee kytättyä tätä toistakin et tuleeko mitään erikoista mutta onneksi ei olla jouduttu syömään kuin 1 lääkekuuri. Ensimmäisen allergisen reaktion aikaan en minäkään oikein osannut arvata että mistä on kyse, mutta onneksi mentiin toisesta syystä lääkäriin...

Me jätettiin tutti 1 vee päivänä, ei ole yhtää ainutta itkua tullut asian tiimoilta =)

Normaalia maitoa ollaan jo kohta kuukausi juotu.

Pottailu ei olla aloitettu pari kertaa on istunut mutta jotenkin pelkää joten se siirtyy tuonnemmaks, en ota stressiä koska esikko oppi tosi nopeesti kuivaksi kun harjoittelu aloitettiin.

LC: :hug: seuraavasta kierrosta sitten nappaat plussan :heart:

Mä täällä sairastan mutta eipä se auta pakko lähtee töihin on niin tärkeitä juttuja, lääkettä ja menoksi..

Kiireinen ja väsynyt poika ja sen ihanat ja rakkaat pienet pojat lähtevät viilettämään

Huomenta!

Onnittelut kaikille 1-vuotiaille!!!!

LC :hug: ens kierrosta sitten tärppää meille, toivottavasti.

Me ollaan nyt mummolassa täällä pk-seudulla. Ihan mukavasti on mennyt. Paitsi, että pojan unirytmi on jokseenkin sekasin. Illalla ei ennen klo 22 malta mennä nukkumaan. aamulla herää normisti siinä seittemän pintaan ja nyt jo kasilta piti laittaa päikyille... Varmaan outo paikka vaikuttaa.. Pääasia tietty että nukkuu yönsä hyvin.. ja nyt päivällä nukkuu, jos siltä tuntuu.

tavalliseen maitoon siirtyminen: ootteko antaneet maidon tuttipullosta vai mistä??? Meillä kun poika ei juo kunnolla muusta kun tuttipullosta. Nyt ollaan annettu sitä nan3:Sta.. Ja jahka kotio päästään niin varmaan yritän antaa tavallista maitoa tuttipullosta... hörpytellen ei mee ku pari kulausta, 20-30ml.. ja semmosesta taikamukista ei osaa kyllä juoda.

mä oon täällä pojan kanssa kaksin kun mies on kurssilla.. muuten menee ok, mutta toi lähtöpäivä hiukka mietityttää.. jotta miten mä saan auton pakattua kun poika on hereillä. on tää vaikeeta.

ja lisää pulmia. Voiko häihin laittaa mustan kotelomekon jos sen asustaa värikkäästi???mä oon laihtunut ulos mun juhlamekosta, roikkuu mun päällä ku pyjama. nyt pitäs sit kiireen vilkaan löytää jotain päällepantavaa.. yks musta mekko olis, ehkä. ongelmat ne on mullakin, joo.

tutista vierotus: ei oo vielä ajankohtasta meillä. Mutta hieno homma teille, ketkä ootte jo siinä onnistuneet!!!!

aurinkoista keskiviikkoa

kirsikkatomaatti.... :hug: :hug: ...miul on ollut usein tuo 2 luokka...nyt viimeksi oli puhdas...jos jotain löytyisi, niin varmaan pystytään hoitaan pois. Ystävälläni oli muutoksia, en muista mikä luokka, mutta melkein syöpää jo...sieltä poltettiin pala pois ja nyt on kaikki ok...ainoastaan aluksi otetaan papa-koe useammin.

MatamiJoo ei näistä voi tietää. Mulla on tullut aika vapaa asenne elämään "tänään on hyvä päivä kuolla" - jokainen päivä on niin hieno ja siitä kaikesta olen enemmän kuin kiitollinen. Kyllähän paniikki iskisi jos sieltä tulisi jotain todella huonoa. Jotenkin sitä luottaa elämän kulkuun sellaisenaan. :heart:

Onnea taas 1-vuotiaille :)

Meillä yö meni pitkästä aikaa hyvin, yhdellä hertykselläl mentiin ja annoin maidon vaikka ei olis tarvinnutkaan, turvauduin siihen vaan siks että saisin itse varmasti nukkua pidempään! :whistle:

Birdie: Kyllä minä ainakin voisin laittaa häihin mustankotelo mekon! :)

Birdie, hääetiketti sanoo että ei kokomustaa tai -valkoista, mutta minusta se alkaa olla aikansa elänyt 'sääntö'. Varsinkin jos on yhtään rennommat bileet tiedossa.. tuskin on väliä. Varsinkin jos on värikkäät asusteet.

Mulla taas on häälahjaongelma. Mitä veisin Italiaan häälahjaksi? Se on kuskattava matkalaukussa tai ostettava kentältä. Morsian rakastaa design-esineitä ja Aalto-maljakko olis hyvä, mutta.. kun mä annoin sellaisen niille joululahjaksi. Ovat asuneet yhdessä jo 10 vuotta että kaikki tarpeellinen varmaan löytyy, siinä meni mun idea Arabian viinilaseista. Mulla ei edes ole hajuakaan siitä, minkä hintainen on sopiva häälahjaksi ystäville..

Mun vatsaosasto on hiukan parempi tänään, ilmeisesti lääkitys siis kohdallaan ja säästyn tähystykseltä. Pitää vaan syödä ihan mautonta ruokaa, Eevakin voi käyttää enemmän mausteita! Ja kahvipäänsärky kolkuttelee myös, kun kahvi on ihan pannassa ja jos en sitä saa niin särkyhän siitä tulee. Liikkuminen on aika varovaista myös ja nukkua pitää melkein istuvassa asennossa. Tätä nyt sitten ainakin pari viikkoa. Pläh.

Eeva muuten kutsuu itseään Aavaksi. Se oliskin nätti nimi. :) Eeva on Aava ja vauva on vaava. Muitakin uusia sanoja on taas, esmes käpy, vettä ja muumi. Ja tosi kohtelias se on, koko ajan kiittämässä kaikesta. :)

Onnea 1-vuotiaille! :flower:

Ai niin, LC.. onhan noita kiertoja, seuraavista sit. :) Tullaan muuten Eevuskan kanssa Lontooseen elokuussa. Tai Billericayssa me sit majaillaan varsinaisesti, kun miehen paras ystävä asuu siellä ja vaatii vaimonsa kanssa meidät vieraaksi. Hotelli Lontoossa olis kyllä kätevämpi ettei tarvis junailla edestakaisin, mutta olkoon.. en ala skotlantilaisen kanssa väittelemään mistään. :)

Keskiviikkoa arvon leidit B)

SonjaR:n pikkuiselle paljon onnea!!! :flower:

Marmotta: Jos Kassu olis ollu tyttö,siit olis tullu aava :D

Birdie,Mun häissä oli useammalla musta mekko ja sit joku vaalee hartiahuivi. Mun mielestä enemmin musta kuin valkoinen jos morsiammella on valkoinen puku. Samoten toi mustan käyttö riippuu vähän hääparistakin,et onko kuinka rennot juhlat jne.Mutta jos asusteet on värilliset niin musta olis täysin ok.
Nykyäänhän se menee niin että oli päällä mitä tahansa niin ei sais olla "koreampi" kuin morsian,ettei huomio kiinnity väärään paikkaan :D

Tavalliseen maitoon siirtyminen meillä vielä melko alussa... oon nyt muutamina aamuina tehnyt puuron maitoon ja ruuassa saa kyllä maitotuotteita. Hapanmaitoo menee jugussa ja joskus juo piimää,mut pääsääntösesti vettä. Ja tuttipullohan meillä ei oo ollu käytössä ollenkaan,mitä nyt on pelleilly sillä ja pureksinu tuttia.... että nokkiksesta vetensä juo ihan itse ja siitä meinasin sit maidonkin antaa kunhan aika koittaa. Tavallisesta korvallisesta mukista juo piimää itse,mutta aika pikkumääriä...en tiiä et saanko desikaupalla sitä maitoa menemään (vettä kyllä menee vaikka kuinka),mut kun teen sit puurot maitoon (yht.n.4dl)+jugurtit ja ruuassa oleva maito,niin varmast saa tarpeeksi vaikka ei menis kun muutama hörppy mukista =)

Meillä herättiin jo 6.30 |O Ja 2-3.30 oli yöllä levoton...möyri vähän väliä ja tihrusti itkua,aina välissä torkahti. Sit suostu ottaan tissiä ja nukahti,tarjosin aikasemminkin mut herra ei huolinut B)
Nyt nukkuu päikkyjä,oli ihan loppu kun sain ulos. Meinas jo tissille nukahtaa...

Meillä sanotaan hei,hei :wave:

Hips!

birdie: Mun mielestä voit hyvin laittaa mustan mekon häihin, jos laitat jonkun värikkäämmän huivin / neuleen yms. siihen kyytipojaksi. Meidän häät oli talvella, niin melko monella oli mustaa eikä mun mielestä näyttäny yhtään kummalliselta. Kiva kun joku laihtuu noin paljon... ;)

kurpitsa: Pari herätystä oli taas alkuyöstä eilen, mut sit nukkui klo 23-06 heräämättä. Ja onhan noita herätyksiä meilläkin ollut muutenkin, joten ei välttämättä johdu tutin puutteesta. Ja nyt kun meni vasta klo 12 päikyille, niin oli jo niin väsynyt et simahti kun vähän hyräilin. Mä en voi uskoa tätä... Poika on jotenkin paljon hyväntuulisempikin päivisin! Vaikkei siis päiväsaikaan tuttia juurikaan syönyt. Hämärää :) Mutta hyvä, et sielläkin on mennyt hyvin!

Meillä menee maito ja vesi nokkamukista (pehmeä nokka ) ja osa maitokerroista tuttipullosta. Mutta mitään ei ole mahassa tuntunut pojalla, joten tän viikon jälkeen taitaa olla selvää pässinlihaa ja tavismaidolla vaan. Paitsi ehkä iltamaito... :saint: Tuttipullon käyttö koitetaan saada kans kuriin, mut en usko siinä olevan ongelmia, kun maito uppoaa tuosta nokastakin.

Ja kyllä se vaan niin on, että tavallinen ruoka meidän pikkumiehelle uppoaa paremmin kuin sössöt ja purkkiruuat. Tänään veti makaronilaatikkoa monta lusikallista eikä edes kakonut vaikkei paljon pienitty. Äidin poika, syö vaan äiteen ruokia ;)

Ai nii, munkin viime papa-koe näytti jotain epämääräsyyttä. Piti vuoden sisään tulla uusi kutsu, muttei ole kuulunut. Saattoi olla raskauden takia muutoksia. Mut en muistanut edes huolestua... Eh...

ONNEA SonjaR:n taaperolle :heart: !!

repa...hienoa Kasper ja hei, hei :wave: !!...olikos ne siun menkat jotkut tuhrut vaan?...ei miul oo tullut mitää :eek: ....ne viime kuussa vaan ja taas loppui :eek: ...jossain luki, et pitäis alkaa, kun on vuosi synnytyksestä...et pitäis varata gynelle aika, jos ei ala oikeesti :/ !!!...alkaa pikku hiljaa ahistaa...menkat ja imetys...onko kaikilla imettäjillä jo alkanut normaalit????

tavallinen maito...vitsi meillä :kieh: :kieh: ...ei mene eikä vesi...et sillee...miun kannattaa varmaan alkaa tosissaan harkita tissityksen lopetusta....pitäiskö minun vaan olla antamatta tissiä vai miten...antakaa miulle vinkkejä ja mielipiteitä....tarviin niitä tosissaan!!

Matami,Jep,sellaset tuhrut oli... ennenvanhaan aina alko silleen. Imettävällä ne voi alkaa vasta 2kk kuluessa imetyksen lopettamisesta,joten ei sulla mitään hätää oo...kroppa ei oo normi tilassa imetyksen aikana, Ja sulla sentään yhdet oli,mun omia ei kai voi ees laskee kunnollisiks :ashamed: Ja toi maitohomma... ehkä tekisin niin et imettäisin sen aikaa kun haluja on... vähentäisin yks kerta kerrallaan pois ja sit lopettaisin kun lopettaisin. Luulis että sitä vettä ja maitoo alkais sit menemään. Juoko ihan laimeeta mehua? Onhan nestettä kuiteskin ruuassa,vihanneksissa ja hedelmissäkin...en jaksa uskoo et kuivuis kokoon. Voihaa sit kysyy nla tädin mielipidettä 1vee neuvolassa,mut jotenkin kuvittelis et se vesi/maito alkaa meneen kunhan on tarvis.

Naukuri,Meilläkään ei mee enää soseet kovin hyvin...ite käsin pitää saada syyä,kunnon paloja ;) Mut johan nää alkaa oleen isojan poikia ja tyttöjä kaikki :heart:

Pikaisesti - minä laiskimus olen lähdössä kaverin kanssa lenkille :D

marmotta Koitahan parantua - taatusti on ihnottava ja kivulias vaiva :(

Synttärisankareille onnea! :flower:

Meillä on ollut tänään hankala päivä :ashamed: Tai no tuntuu, että Nea on aina huonotuulinen, kun palaan edes muutaman tunnin poissaolon jälkeen - jos siis joutuu olemaan mun vanhempien kanssa :/ Ruoka ei oo maistunut, kauheaa parkua koko ajan ja kaikesta jne. Vaikka kyllähän tuossa mielessä kävi sekin, ettei ne korvat ole parantuneet... :ashamed: Huomenna näkee sitten, kun aamulla on neuvola.

Hempan sain mitattua ja oli sitten huikeat 97 :eek: Eli ei ihme, jos ei jaksa mitään, koko ajan oksettaa ja pyörtyilen. Obsidania vaan ja ruokavaliota parempaan jamaan. Ja ehkä jos joku voisi auttaa vähän näissä kotitöissä, mutta se taitaa olla turha toive..

Rakenneultrassa oli tänään kaikki hienosti ja tyttö vaikutti mallikelpoiselta yksilöltä :D Pian meillä on siis kaksin kappalein noita pikkuruisia pimuja :heart:

Mukavaa iltaa :flower:

Carmen,aiku ihkuu,toinen tytsä B) :heart:

Meil meni ilta överiks :ashamed: Mun olis pitäny laittaa poika aikasemmin nukkumaan...veny ilta kun oli kylpyy ja kaikkee... se on ollut muutenkin siinä ja siinä et jaksaa valvoo ilman toisia torkkuja,et vähänkin jos lipsahtaa niin aiai... itkeskeli yliväsymystä ja jouduin tissillä rauhottamaan uneen...ei oo tarvinnu moista tehdä sit miesmuistiin :eek: Mut en viitiny kauaa alkaa huudattamaan kun syy moiseen oli minun.
Pitää skarpata ja olla tarkempi noissa nukkumaanmeno ajoissa =)

Meil on paukuteltu tänään kauheesti... ja kakkakin oli sellanen tavanomasta löysempi...tosin ei mikään lörökakka kuitenkaan. Mut noi pierut on kuin aikamiehellä,ei oo niitäkään aikoihin ollu,niin heti pelästytti et mikä rutisee niin kovasti. Oon taas eilen ja tänään tehny maitoon puuron...voisko olla siitä,en kyl muuta keksi..

Nyt hyvää yötä :wave:

Ollaan oltu taas koko päivä menossa, käytiin kaupungilla ja sit sairaalassa katsomassa ystävän vauvaa. Aivan sulosa pakkaus, ihme ettei vauvakuume noussut! :LOL:

Carmen: Ihanaa kun tulee toinen tyttö! :) Minäkin ottaisin mielläni sit parin vuoden päästä toisen tytön, vaikka ei mulla poikiakaan mitään vastaan ole! :D

Repa: Tosiaan maidolla voi olla merkitystä noiden paukuttelujen kanssa, jos poika ei muuta uutta ruokaa ole saanut?

Pala- ja sielä ruuat: Hyvin syö palaruokia, ja vielä paremmin itsetehtyä ruokaa kun purkki ruokia. Sileenä saa oikeastaan enään jugurttia ja hedelmäsoseita (mitä ei hirveästi meillä edes enään mene) :) Teettekö aina itse ruuat? Vai annatteko myös purkkiruokia? ja gallup: kertokaas vähä mitä kaikkea teette itse ja annatte lasten syödä? Mä oon aikahuono keksimään mitä ruokaa itse tekis tytölle, ja ois kiva jotain uuttakin välillä tehdä.

Huh, huhkin äsken pari tuntia pihalla ja kaivoin kuoppia ja täytin niitä :D Kaivelin joitain vanhoja pikkukatajia maasta ja pistin ruukkuihin ja istuttelin muutamia kesäkukkien siemeniäkin ruukkuihin. Ja nuo ihanaiset liljat jotka kaikesta huolimatta säilyivät ruukuissaan läpi talven, pääsivät nyt maahan. Ihanaa, kun sai puuhastella rauhassa!

Carmen: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Anterolla ei sitten olekaan munia ;) Jännä että sulla on samasta sukupuolesta aivan erilaiset raskaudet. Tai ei kai siinä mitään ihmeellistä ole, mutta kun usein ajatellaan, että erilainen on sitten eri sukupuolta. Mekin ollaan muuten nyt vihdoin viimein päätetty mitkä sisarusrattaat hankitaan; Phil&Tedsit ne on. Käytiin miehen kans yhdessä kaupoilla katsomassa ja vertailemassa ja ne muut oli NIIN ison näköisiä, et tällanen 160 senttinen hukku niiden taakse... Tosin tilataan omamme Saksasta, kun saa vähän edukkaammin. Ja saadaan sitten lisää säilytystilaakin, kun voidaan laittaa nuo Emmaljungat myyntiin, kun P&T:tä voi sitten käyttää näppärästi yhdellä tai kahdella lapsella. No, kyllä tää päätöksenteko kestikin :D

Nyt miehen tekemien lämpöisten leipien pariin ja soffalle! Hyvät yöt :wave:

majj: Meillä on annettu nyt viime aikoina sekä kotitekoista että purkkiruokaa. Aiemminhan annoin vain itsetehtyjä. Mut purkit menee vähän huonommin. Poika on nyt alkanut saamaan samaa ruokaa kuin mekin ainakin toisella päivän aterioista. Tällä viikolla on syönyt mm. possua ja perunaa, lihapullia ja muusia sekä makaronilaatikkoa. Toisella aterialla saattaa sitten syödä purkkimuonaa. Ja aterioiden kylkiäisenä on oikeastaan aina pari palaa kurkkua, tomskua, raasteita, raejuustoa tms. Huomenna lienee aterialla puolukkavispipuuroa ja ruisleipää (saa noin 1/3 reissumiehestä ). Ei siis enää hirveästi ajatella, et mitä sais tai ei sais syödä. Saa syödä kaikkea mikä alas menee :) Paitsi epäterveellisyyksiä...

Hitsi ku koko ajan unohdan kaiken... Pk-treffit; meillekin sopis ma-ke, mut jos Vilmalle sopii ma ja Hemulille samoin, niin olisko se ma sitten ok päivä? Mites Edla? Sopisko teille ma? Treffipaikaksi meille sopii keskusta, Jumbo tai Itis.

Yhteistyössä