TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Heips :wave:

marmottalahjavinkki -Aallon tarjotin ja ehkä pari kivituikkua siihen. Se on aikast hieno jos tykkää muutenkin Aallon muotoilusta. Helppo kuljettaa.

matami :wave: täällä imetetään eikä menkkoja ole kuulunut. Mulla ne minipillerit. Mut kyllä viimeks alkoi ennen kun lopetin imetyksen. Katsotaan.

mut öitä kaikille :wave:

Kuvauksesta, hassua kun odottelin kauheasti niitä hymykuvia, että olis itsensä näköinen ja olihan siinä niitäkin kuvia....niin silti päädyttiin vakavempaan kuvaan mikä sitten kummeille ja muillekin annetaan. Se on vaan jotenkin kiva kuva kanssa... Mutta se on kiva kun saadaan 12 kuvaa valkata...olis tosi vaikee jos sais vaan 3. Ilmettä oli joka lähtöön; hymyä, irvistystä, hämmästystä, tosi vakavaa, pikkasen vakavaa, suuttumusta ja kaikkee mahollista....oli kädet ilmassa ja vaikka mitä =)

Huomenta! :flower:

Ja terkut 1-vuotis neuvolasta :wave: Nealla oli korvat kunnossa - jee; päästään reissuun! - ja sydämen sivuääni hävinnyt - loistavaa - kuten se lähes aina kuulemma häviääkin 1-vuoteen mennessä. Mitat olivat 77cm ja 8.850g ja hienosti kasvaa omilla käyrillään: pituus +5 ja paino -15 B) Kehuja sai aktiivisuudesta ja sosiaalisuudesta ja kaikki taidot vastasivat iän mukaista kehitystä. Ei siis parempia uutisia olisi voitu saada! =) Rokotuksen kuitenkin antavat vasta reissun jälkeen, kun lääkäri meinasi, ettei vaan tule sivuvaikutuksia just kun pitäisi lähteä lomalle. Rokotussuoja kuulemma kuitenkin on jo lähes 100%, kun tämä 1-v. rokotus on vaan tehoste. Ihan hyvä näin, vaikkei Nealla koskaan ole rokotuksista mitään oireita tullutkaan.

naukuri Sitähän minäkin olen ihmetellyt, että miten VOI olla mahdollista, että samasta sukupuolesta tulee näin erilaiset raskaudet :eek: Mutta hyvä näin: esikoisesta oli aikaa oksennella, mutta mistäs sen saikun nyt hakisi :D Kahdesta tytöstä ollaan tosi onnellisia, vaikka vähän poitsua toivottiinkin, että olisi sitten molempaa merkkiä :p Miehen kanssa ollaan kuitenkin löydetty niin paljon plussia pikkusiskosta, että parempikin näin! Nyt tuosta parivaljakosta tulee taatusti erottamaton, kun ovat typyjä kumpikin ja ikäeroa vain sen 1v4kk. Lisäksi tuleehan se halvaksi, kun saa kierrättää kaikki Nean ihanat nutut eikä tarvitse juuri mitään hankkia lisää ja päätimmepä laittaa pimut samaan huoneeseenkin sitten aikanaan. Ja kerrossänky pitää ehdottomasti hankkia ;)

marmotta Miten olisi sellainen Aallon teräksinen koriste"vati"? Niitä on ainakin kahta eri kokoa ja paketti on lituska eli menee helposti matkalaukkuun. Eikä paina juuri mitään eikä taatusti mene rikkikään!

Nyt pitää mennä tekemään pinaattikeittoa, kun saimme neuvolasta luvan alkaa syömään pinaattiakin ;)

Ai mutta ruokagalluppiin piti vastata ja kiitollisena otan minäkin vinkkejä vastaan ;) Tähän mennessä meillä Nea saanut:

- muusia + uunikalaa (lohi tai seiti)/lihapullia/kanafilettä/possunfilettä kermakastikkeessa
- jauhelihakeittoa
- perunaa + munakastiketta/palapaistia

Eli aika suppea valikoima vielä, mutta nyt aletaan tsemppaamaan! Pääsääntöisesti meillä menee mikä vain, jos muusin joukkoon sekoittaa, mutta toki niitä kokkareitakin pitäisi harjoitella syömään, esim. makaronilaatikkoa...

Tervehdys taas pitkastä aikaa. Mielessä olette olleet päivittäin, mutta ei ole mukamas ollut aikaa istahtaa koneen viereen. Piha ja rakennusprojekti ovat vieneet aikaa ja virtaa.

Nyt yritän kahlata tämän kuukauden juttunne läpi :wave:

birdie: minusta olis ollut tuolla etusivulla kiva seurata uudelleen plussanneiden kertymistä :)

Heissan pitkästä aikaa! :)

Voi juku, tuntuu ihan haikealta kun tosiaan nämä meidän pikkaset alkaa jättämään vauva-ajan taakseen. Olen ollut ihan ällikällä löyty kuinka paljon Luukas on ihan parin viikon sisään kasvanut selvästi TAAPEROKSI. Joka päivä huomaan aina kuinka toinen on hoksannut taas jotakin, ymmärtää uusia sanoja, osaa näyttää itseltään missä on hiukset, massu ja kädet. Taputtaa ja yrittää laittaa käsiä ristiin :).

Luukaksella on meidän olkkarin nurkassa semmoinen oma liitutaulu, menee siihen aina liiduilla "piirtämään". Hyvin hoksaa husia niillä liiduilla sinne tauluun viivoja ja aina kuuluu tuskastunut murahdus kun liitu tippuu välillä kädestä :D.

Taaperokärryllä lähti nyt myös kulkemaan. Ihan yks kaks ja heti kamalaa vauhtia :D. Ja sama murahdus kuuluu aina kun seinä tai muu este tulee vastaan, kun ei osaa vielä kääntää kärryä.

Lehmänmaitoa menee suunnilleen puolet joukossa. Tuo meidän ipana ei kans ikinä huolinut tuttipulloa, joten nokkiksesta juo. Ja ykskaks alkoi juomaan ihan itse. Ja vesi on herkkua :D.

Aikalailla koitan tehdä nyt semmoista pöperöä mitä voi Luukaksellekin antaa. Makaronilaatikko oli herkkua. Sitten on syönyt tonnikala-makaronivuokaa, jauheliha-perunasosetta, uunilohta, sitä Marmotan munakoisovuokaa (oli muuten hyvää!!), nyt on tuossa juuri tulilla parsa-kukkakaalikeitto.

En ole kauhiasti tuota maidon määrää nuissa ruuissa vahtaillut, aika surutta päästellyt menemään ja ihan ok on mennyt. Suolan vaan jätän pois. Eihän tuolle enää edes oikein purkkiruuat kelpaa.. tosin nyt ostin noita 1-3 vuotiaille tarkoitettua, niin se maistui paremmin. Aina kun jotain suuhuni laitan niin Luukas on maiskuttamassa naama virneessä ja kohta käsi ojossa pyytämässä maistiaisia :).

Nyt tuon sopan työstämisen pariin. Mukavaa mieltä kaikille ja voikaa hyvin !

Ainiin... vauvakuume alkaa nostaa täälläkin päätään..

Päiviä... täällä ollaan aika väsyjä,viimeyö oli levoton,mutta uskon että kohta taas nukutaan niitä pisempiä pätkiä =) Tissiä ollaan syöty aikasintaan 4 pintaan,siitä asiasta oon ilonen että pikkuhiljaa tullaan aamua kohti ;)

Poika syö samaa ruokaa kuin mekin,poikkeuksena on että en anna makkararuokia vielä,enkä mitään hirveen suolasia juttuja.
Ruokalistalla on ollut lähiaikoina makaronilaatikko,peruna ja sei,broilerikiusaus,broilerinkoipea ja riisia ja mietoa currykastiketta jne... Purkkeihin tuvaudun enää siinä tapauksessa jos tarvitaan ruoka nopeesti eikä oo eiliseltä jäänyt tai ollaan jossain liikenteessä ruoka aikana.
Ruuan kanssa aina joko raasteita tai tomaatti/kurkkupaloja ja kypsiä vihanneksia noin puolikas lautasta.

Poika,onnea kokonaisesta yöstä :wave:

Täällä on rasittava tuuli ja kylmä ilma. Poika nukkuu ja ajattelin jos kattelis noita ompeluhommia...

Yö meni ihan ok:sti, tosin 3 jälkeen otin neidin väliin kun oli niin levoton. Tottuu varmaan tuohonkin että otan aika helposti väliin varsinkin aamustä 5-7 aikaan.. No en jaksa murehtia pienistä, enkä myöskään tutin vierottamisesta sen kummemmin, että koitan pitää tuttia vaan nukkumaan mentäessä ja välillä lohduksi. ( eipä meillä muuten kyllä tuttia syödäkkään! :) Paitsi jos tutti on jääny pöydän tms päälle mistä neiti sen ylettyy ottamaan saattaa pistää hetkeksi aikaa suuhunsa. )
Aamupäivästä käytiin isossa ruokakaupassa, ja meidän neidillähän ei mikään pieni ääni ole.. No J höpötteli ja hoki kukkaa ja kiljui jne mitä nyt pienet lapset yleensä tekeekin, niin joku nainen katsoi J:tä niin v*ttuuntuneella ilmeellä että mulla meinas oikeasti palaa hermot! :D :headwall:

Puliina: Kiva kuulla teistäkin taas! :)

Birdie: Toi mitä jossu sanoi, että olisi kiva seurata etusivulta muiden laskettuja-aikoja olisi minunkin mielestä kiva. :)

Täällä kans kauhea tuuli! |O

summer: no yksikään kuva ei onnistunut, likka vaan parkus, sai vaan pyyhkiä kuolaa ja räkää ja kyyneleitä :( kuvaaja sanos että hän pystyy jostain kuvasta käsittelemään silmänaluset yms, punaset itkuset silmät et saatais ees yks onnistunut kuva..ja mä oon niin pettynyt kun kovasti ootin tota kuvausta..eipä tuu vaikeuksia valita niitä onnistuneita kuvia..no aattelin sit että jos noista kuvista ei mikään onnistu mieleisekseni niin sit otan kotona ite kuvat ja teetän niistä sit..harmittaa..mut minkäs teet..likka kun on parkunut jo melkein kuukauden..tekee niitä molempia yläkulma hampaita..

Carmen...Anterosta tuli sitten Anneli ;) :D ...ja hienoa, et kaikki ok 1-vuotis neuvolassa Nealla!

Kiva kuulla Puliina ja Jossu...teidän kuulumisia =) !!

kurpitsa....voi harmi teijän kuvausta :( ...Muskarissa just joku äiti kertoi, et 1-vuotiskuvaus oli mennyt ihan pieleen ja olivat menossa yrittämään uudestaan...en kysynyt, et joutuvatko maksaa kuinka paljon enempi...heillä tyttö parkunut kokoajan...ja kuvaaja on miun tuttu...oikein kiltin näköinen vaalea mies....meil käy varmaan ihan samalla lailla...neiti itkee vieraita ihmisiä :eek: !!

repa/matami pidän peukkuja jotta teitin kuvaukset onnistuis paremmin..mä sit harmissani siel tuiskasin lähtiessäni jottei lapsia sais ees yrittääkkään kuvata ennen 2v mut tuo olis kyllä hyvä jos sais lahjakortin myöhemmälle ajankohdalle B)

Meijän neitistä otetaan varmaan hiukan myöhemmin nuo kuvat...kun nyt ainakin on aikas arka :/ ....just päätin, kun kuulin nuo kurpitsan pikkusen kokemukset :'( ....ehtiihän nuo...

Menkat tekee sit tuloaan....vihdoinkin...onkin viikon myöhäs :/ ....mut nyt on kyl kiristellyt muutaman päivän ihan entiseen tapaan....muutun HIRVIÖKSI...paria päivää ennen :whistle: :kieh: :ashamed: ...aikas kamala oon :'( ..

Edith oppi tänään puhaltaa nokkahuilua :D ...oli taas ihan innoissaan uudesta taidosta...kävelyä harjoitellaan kovasti ja kolhuja tulee...mut matkat on kyllä pidentynyt aikas paljon...aikas paljon on känkkäillyt ja ruoka ei maistu...luultavasti hampaista johtuu :(

matami/nokkahuilu: jeps, täällä likka kans puhaltelee nokkahuiluun silloin tällöin..puhaltelee varmuuden vuoks molempiin päihin ja sit ihmettelee kun ääntä tulee vaan toisesta päästä :D tääl on väliin metelii kun esikoinen puhaltelee samaan aikaan huuliharppuu ;) oma pieni orkesteri..

kiva muuten kuulla puliina teidänkin kuulumisia =)

Hei kaikille piiiiiiitkän hiljaiselon jälkeen!

Ja :flower: onnea jokaiselle taaperolle! Tämä onkin meidän kaikkien juhlakuukausi :heart: . Käsittämättömän nopeasti vuosi on mennyt!

Lueskelin hätäseen pari sivua ja yritän nyt muistaa kommentoida ajankohtaisiin aiheisiin.
Pottailua meillä on harrastettu jo 3-4 kk. Vaippoja menee n. 2-3 vuorokaudessa, eli ahkeria ollaan oltu. Yhtenä motiivina tähän on ollut se, että meille tulee pikkukolmonen lokakuun alussa :D . Ikäeroksi tulee se samainen 1v4kk mikä Carmeninkin tytöille. Onnea teillekin! (Mä jäin siis hoitovapaalle ja jatkan sitä seuraavan mammaloman alkuun asti).

Normimaitoon siirryttiin kokonaan noin viikko sitten. Maha on rutissu ja paukkunu ja tuotos ollu ehkä normaalia löysempää, mutta muuten maistuu hyvin. Ja välineenä on nokkapullo = tuttipullo ja siihen se valkoinen juomanokka.

Ruokailut ovat olleet hiukka vaikeita viime viikkoina. Johtunee siitä, että poskihampaita neiti on tehnyt oikein urakalla. Onneks niitä on tinttailtu lähinnä päiväsaikaan, ja 11h yöunet (putkeen) on pysyneet rauhallisina. Meil syödään kotiruokaa purkkiruokien seassa. Neiti on porkkana-addikti, joten sitä on saatava kaiken kanssa. Niinpä mä livauttelen sekaan lohikeittoo, makaronilaatikkoo, kasvispihvejä jne. Raejuusto on pop, samoin tuorekurkkua menee varmaan puol metriä päivässä. Jääkaappikylmä kurkunpala auttanee varmaan noihin hampaisiinkin. Samoin omena, banaani ja jogurtit maistuu. Jopa appelsiini ja greippi :p - äidin tyttö!

Lempipuuhia on Duploilla leikkiminen, keinuminen, ylösnouseminen _kaikkea_ vasten, konttailuspurtit, ikkunoista kurkistelu, isosiskon leikkien seuraaminen = sekaaminen, kenkien tutkiminen :kieh: jne. Koirankupeilla ja stereoiden kimpussa ollaan aina kun silmä välttää. Jos nyt jo tuntuu, että käsiä, silmiä ja jalkoja sais olla enemmän, miltähän meno tuntuu syksyllä :eek: .

Aurinkoista toukokuuta!

-A-

Meidän neidin ensimmäinen selkee sana taitaa olla KAKKA :D ja tajuu et se on potassa :) kun noustaa ja päivitellään sitä. No sanoohan hän myös MAMMA(äitiä kun tarkoittaa). Muuten ei kyllä sanoja tuu mitenkään.

Carmen kuulosti hyvälle tuo matamin Anneli :heart: . Oliko luotettava ja kokenut lääkäri sulla ultrassa. Tytöistä kun voi joskus tulla poikii :D jos on jäänyt näkemättä jalkojenväli. On se tosiaan kätevää kun on kaks tyttöö peräkkäin -teilläkin niin pienel välil. Toivottavasti sun olos helpottaa ja hb nousee.

kurpitsa meillä esikoinen kans pelkäs kuvaajaa. Nyt en oikein tiedä mitä teen kakkosen kanssa -tekis mieli laittaa neiti valkovuokkojen joukkoon istuu koivumetsään :) pitänee kokeilla. En oo viel varanu kuvausta-toki meil otettiin siin 10,5kk iässä kerhossa. Toivottavasti ees joku onnistuu.

Mulla edelleen kirpparipöytä eli pitänee viel mennä penkoo kaappeja et sais viikonlopuksi uutta tavaraa vietyy. :wave:

birdie joo ne lasketutajat olis kiva näkyy ja miksei kilotkin -mut liekö täällä enää muita kuin minä joka haluu päästä sinne tavoitteeseen.

:wave:

Kurpitsa: :hug: Harmi että kuvaus suijui teillä noin kurjasti. Mutta kun saat koevedokset voithan vielä yllättyä jos siellä olisikin hyviä kuvia, vaikka ei välttämättä niitä naurukuvia just ole! :)

Merika: Meillä kans yhteen vaiheeseen hoettiin kakkaa, mut oon saannut sen muutettua kukas ja nyt kyllä tietää mikä tai missä on kukka, mutta nykyään myös kaikki muut ovat pelkkiä kukkia! :D kilot.. joono kyllä minäki pari kiloa vielä haluaisin pois, mutta motivaatio on vaan täys nolla! Jospa se tästä pikkuhiljaa. :D

Neiti on nyt ollut 1½h yö unilla ja ainakin 3-4 kertaa oon käynyt jo silittelemässä kun on itkustanut. Lakanakin oli aivan hikinen päänkohdalta ja nenä tukossa. Tietää siis meille, että on huono yö tulossa :ashamed: .. Toivottavasti ei nyt tulisi kipeäksi että päästäis viikonloppuna ihailemaan ystävän pientä rinsessaa! :)

moikka.

laitatteko lasketut ajat mulle tiedoksi, niin päivitän ne tonne etusivulle.. en jaksa alkaa kahlaamaan huhtikuun pinoa tuolta keskuteluista

sain tänään sitten pojan kakat päälleni. En tiiä mitä oikein tapahtu. Mutta vaipanvaihdon yhteydessä kuulu ryöps ja sitten kakkaa oli mun hiuksissa ja naamassa. HYI HEMMETTI. Kyllä teki pahaa...

poika syö jo reippaasti ihan tavallista ruokaa. Eilen sai mm. lohta ja perunaa. Ihan nätisti uppoaa kun haarukalla survoo.

viime yö oli taas levoton pitkästä aikaa.. alas näyttäs olevan tulossa taas yks hammas. josko siinä olis syy valvomiseen.

ihanaa päästä huomenna kotiin. menee hermo täällä porukoilla. ne syöttää pikkujätkälle hilloa vaikka MÄ KIELLÄN. lisäks joutuu kokoajan vääntämään kättä kaikesta. joko mä oon hankala tai vaan pikkumainen.

nyt taidan mennä nukkumaan.

päivittelen tosiaan niitä laskettuja aikoja heti kun kerkiän.

Yhteistyössä