TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Marmotta, Repa & muut "valvojat": Silloin kun Neea vielä valvotti paljon sain kaverilt tälläisen lohdutusviestin:

Väsynyt välillä olen niin näihin öihin repaleisiin. Voimaton on olo siitä kun kaikkensa tekee eikä se tytölle riitä. Toisinaan kun ottaa aivoon isillekin turhaa raivoon ja tekis mieli heittää tyttö kaivoon! Vaan kun tyttö hymyn mulle leiskauttaa, niin se auttaa arkea jaksamaan. Nyt se sylissä lekottaa ja unissaan ääneen hekottaa. On tää tosi ote äidin elämästä mutta uskon kyllä - selviän tästä!

:hug:
 
Jopas on tullut teksita, vaikka vaan on paivan ollut poissa :D

ne jotka muistaa tuolta odotus puolelta Brighton Callingin niin terveisia sielta :wave: , Siella oli pikkuinen sode tytto vaavi (tai isompihan se on kuin meidan F). Eli Kavin mamma tapaamisella Brightonissa eilen. Kiva paiva tultiin kotia vasta 8 jalkeen illalla. Tyty seuras mennen tullen junasta maisemia ihan silmat tapillaan.

Marmotta Annan masikat ja vadelmat ihan siltaan jos on englantilaisia, mustikat tulee alku kesasta argentiinasta ja loppu kesasta puolasta joten en ole ajatellut mitan toimin niiden kanssa. Pakaste tuotteet varmaan keitan ja lisaan hedelmasokeria kun pakastavat ne ilmat sokerointia ja ovat liian kirpeen makusia silleen.

Weiss Freyja on tosi kirppu painoi maanantaina sen 5.2kg ja on kotimittauksella 58cm pitka (taalla ei mitata pituutta vauoilta) tanaan meilla on 4kk synttarit :D

Unipussista Ollaan taas ruvettu kayttaan. Hyvin tytto pyorahtaa mahalleen nukkuun sen kanssa. Jos tulee meidan viereen aamuyosta niin jossain imetyksen vaiheessa kiskasen pussin pois. Pussissa on vain pitkahihainen body alla hetkella, saas sitten nahda kun talven niskaa aletaan ylittaan.

Edla- mamma Hyva kun kerkesit =) . Me ei keretty silloin kuukausi sitten kun tyty potkas laidan pois ja vieri sitten lattialle. Mina kaivoin tyton kans puoliksi pinniksen ja suojan valista, tosin vain kasi oli sinne uponnut.

Repa ja Marmotta Isot unenlahja halit sinne teidan vaaveille :hug:

Weiss Jaksamis :hug:

nyt laitan toisen kupin kaffetta ennen kuin tyty heraa, kaytiin kolmannella rokotteella tanaan ja on kitinaa tiedossa iltapaivaksi :kieh:

Ai niin, luin just takalaisesta vauvalehdesta etta banaanin syonti 1- 1puoltuntii ennen imetysta saa rintamaison maistumaan banaanilta. :D
 
Tultiin eläinlääkäristä tyttären koiran kanssa, onneksi nyt jo maksaa itse nuo käynnit. Mulla on kohta edessä oman nuoremman koiran viimeinen reissu, tosin lykkään sitä näiden omien "ongelmien" vuoksi. Tuo uhmaikäinen on jo melkein voittanut mut, hyppäsi tänään nojatuolista vauvan päälle, onneksi Anna selvis säikähdyksellä, tällä kertaa. Mun pitää kertakaikkiaan unohtaa kotityöt omista hommista puhumattakaan. Liikkariohjelma tosin pitäis jotenkin saada lauantaiksi tehtyä, kun siinä pettyy 50 ihmistä, jos en saa itteeni niskasta kiinni.
Tuntuu, että eilen iski oikee masennus päälle, kun Jorvista soittivat taas ja pyysivät tulemaan ensi viikolla loop-hoitoon. Tässä on alle kuukausi edellisestä kolposkopiasta. Kaikenkaikkiaan mitään diagnoosia ei edelleenkään ole ja nyt haluavat tehdä tän vähän "varmuuden vuoksi". Yli puolet odotusajasta meni ihan pilalle ekan kolposkopian tuloksia ja seuraavaa toimenpidettä pelätessä, nyt näköjään tää vauva-aikakin menee pilalle näiden samojen söhläysten kanssa. Ja joka kerta sanotaan: "ei tässä ole mitään huolestuttavaa, mutta..."
Jos täältä löytyy joku, joka on keksinyt miten ollaan stressaantumatta/masentumatta tällaisessa kuukausittaiset koepalat/toimenpiteet kierteessä, niin kertokaa ihmeessä mullekin miten se tehdään.
No, sainpahan pakastimen viime yönä sulatettua, kun ukkeli valitti, etten oo sitäkään tehnyt ja se vesi valui aamulla alakerran katosta läpi.

Anna onneksi on aurinkoinen ja usein aamuisin naureskelee veikan kanssa kilpaa ääneen (ennen kuin veikka alkaa pahoinpidellä). Nyt tyttö on kyllä herännyt useammin taas yöllä ja päivälläkin tankkaa, mutta ei huoli korviketta (edes isältä) eikä oikein soseitakaan. Kait se sitten muuttaa mielensä, kun oikeasti tulee nälkä.

t. kriisi + Anna 3kk ja pari päivää
 
Jee, korvat oli puhtaat eikä keuhkoissakaan kuulunut mitään! :) Olipa helpotus.

Marmotta: Meinasin kuolla nauruun tosta vampyyrijutusta :D Muuten ei tietenkään kiva, että sua siellä valvotetaan.

Ostin maissivelliä ja perunaporkkanavelliä. Ootteko antaneet sellaisenaan vai maitoon sotkettuna? Noi on siis noita muksun valmisvellejä.
 
Jenni30v,ihana värssy!Välillä koen samoja tuntemuksia kuin tossa oli...mutta pojan hymy kyllä pelastaa aina päivän!!!Jokaisesta kai tuolta joskus tuntuu.Ei arki ole aina ruusuilla tanssimista ja yhtä ihanaa vaalanpunaista hattaraa :LOL:
naukuri,annoin velliä alussa maidon seassa ja sitten vähitellen siirryin pelkkään velliin!
 
Naukuri, Mitä mä sanoin? :D Hyvä niin et korvat on kondiksessa :) Luulis että huuto olis kova ja syöminen loppuis jos korvissa oikeesti olis jotain. Velleistä, laimenna maidolla ainakin ekoilla kerroilla. Mä laimentelen vieläkin kahden viikon jälkeenkin, tuleepa helpommin tutista läpi :D Siis ne on valmiita 4 kk:sta eteenpäin joten ei tartte laimentaa, mutta se on vissiin vähän kätevämpää ku pikkasen on maitoo mukana... mä en ite enää tajuu mitä yritän selittää.... :ashamed:
 
Ei huoli tytsy pulloa ei. Kokeilin päikäreiden jälkeen ennen tissiä, siinä välissä ja vielä jälkeenkin, mutta ei. Huuto vaan pääsee kun pullo lähestyy :| Tuli vaan mieleen, et miten kun aloitetaan syömään kiinteitä niin saadaan vauveli juomaan vettä jos ei pullo kelpaa? Tai velli? :eek: No jospa se harjoittelulla alkais taas kelvata.. masis.
 
jenniuskomaton tarina, kyyneleet nousi silmiin kuten usein nykyään. Kyllä on varmasti ollut sulla rankkaa ja appiukon retalekin viel kiusana. Mut nyt sulla on toisin kuten kerroit -yritä vaan nauttia pienestä vauvastasi ja kasvavasta masustasi. Nyt osaat varmasti varoa jo sitä stressiä kun tiedät mikä sen saa aikaiseksi. Oletko jo miettinyt vaunuja? Mun sisko sai toisen ja eka on 1,5v. tilas Saksasta sellaset ihanat Teutonia tais olla merkki. Kevyet kun mitkä, kyllä niissä äidin kelpaa työnnellä murujaa.

kriisi :hug: sinne. Kuulostavat todella ikäviltä nuo koepalan otot yms. Mut hyvä varmaan et tutkivat ettei mitään pahempaa tule. Uhmaikä :headwall: :headwall: en tiedä pitäskö itkee vai nauraa. meillä 4,5v. uhmis ei viel ainakaan tee vauvalle mitään. Mut tyttö osaa ärsyttää kaikin mahdollisin keinoin niin et ajaa äidin hermoromahduksen partaalle :| Ei anneta periks -älä anna sen vintiön voittaa sua. Välillä ollaan enkeleitä sit pikku piruja. Sellasta se kait sit on, ja kun ei oikein tiedä aina et onko se huomionhakua vai vaan sitä ikään kuuluvaa sekoilua. Nyt mietin et olisko ollu helpompaa jos pienempi ikäero, mut mikäs sen kivempaa kun kaks uhmistä ehkä näin on ihan hyvä. :hug: sinne ja jaksamista ja piiiiiiiiiiiiiiiitkääääääääää pinnaa -se multa meinaa välil loppuu. :|

marmottasulla on kans tosi pitkä tyttö. Josko teidän yöt helpottuis sit kun aloitatte kiinteitä. Meillä on kans nyt yöt tullu vähän risasiks et saas katsoo miten pitkään mennään täysimetyksel. toisaalta josko olis vaan nuhasta tai siit rotarokottes johtuvii. Voi pientä vamppyyrii :heart:
 
hannanna: Onpa harmillista, ettei pullo kelpaa lainkaan. Tehän voitte sitä vettä kokeilla sitte suoraan nokkamukista? Tai sellasesta ns. tiivimukista, joka ei falskaa. Jos siis tuntuu, ettei sitä vettäkään saa sit annettua pullosta.
 
Heissuli

tää mamma on tänään tehokkaasti shoppaillut..Löysin ihana talvipuvun pienelle miehelle...yltiösöpö. Isommallekkin ostin talvikamppeita ei tartteis kun enää uudet kengät ostaa...mut mummi ostaa varmaankin ne =)

Edla-mamma: Onneksi kerkesit hätiin [/b]mä en aamulla kerennyt kun toinen putosi patjojen väliin ja oon ollut koko päivän siitä ihan maassa vaikka oon koittanut unohtaa kun säikähdyksellä selvittiin..

Kaikille huonosti nukkuneille iso hali ja voimia, meilläkin nukutaan huonosti jos herra joutuu pinnikseen mut äipän vieressä nukuttaa ihan erilailla.
 
Kriisi..huokaus,ei kuulosta kivalta kyllä noi kaikki koepala jutut ja uhma-ikänenkin vielä päälle :hug: Voimia kovasti

Jenni,kiitos lohtuviestistä...osuva kyllä ;)

poitsu vimpoilla päkäreillä jotka todennäköisesti loppuvat kohtapuoleen... tänään on sit kokeiltava aikasempaa nukkumaanmenoa,vaikka se tietääkin jo kello kuuden maissa iltakylpyä jne... mutta samapa toi,kun tuntuu nukkuvan kuitenkin sinne 6-7. mielummin niin kuin mahdoton huutokonsertto,jos se nyt sitä estää...

Mulla on jotenkin hiukan kipeisen olonen pää...tai sit johtuu univeloista. en oo ainakaan puoleentoista vuoteen ollut kipeä,et saas nähä joko jysähtää.

Mutta huomenna palajan astialle.... rauhallisia öitä kaikille :heart:
 
kriisi: Kovasti voimia koepalojen, uhmisten ja muiden kanssa! :hug: Toivottavasti pian alkaa helpottaa ja saat nauttia Annan vauva-ajasta täysin siemauksin!

Väsyneen äidin arkisäätöä: Täyttelin tuossa aiemmin tuttipulloihin vettä valmiiks ja kun olin kaikki pullot saanu täyteen ja tutit+korkit kiinni ni jäin ihmettelemään, et miten just keitetty vesi voi olla niin viileetä. Joo, en sitte ollu keittänytkään sitä vettä vielä... Eiku pullojen tyhjennys vedenkeittimeen ja oikeesti kiehumaan |O

edla-mamma
: Hyvä, että ehdit ajoissa hätiin! Kyllä meilläkin sen verran rivakoita käännösyrityksiä välillä tehdään, et ihme et on pysyny sängyllä / sohvalla... Niin ja vatsalta selälleen meillä välillä aina onnistutaankin kääntymään.

Huomenna mennäänkin sitten leffailemaan taas! Katsotaan miten tällä kertaa menee :D Mukavaa babybioa kaikille menijöille!!
 
Löytyykö teiltä kokemuksia Mirena-kierukasta?
Suunnittelin että otan ja kävin tänään papassa sen takia. Nyt sitten oon lueskellu netistä kaikkee kokemuksia siitä ja en varmaan uskallakaan :|
Kauheesti vaan huonoja kokemuksia ja en jaksa mitään vuotamista montaa kuukautta. Vai onko se niin että nuo kauheet jutut vaan aina kirjotetaan joka paikkaan..niinkun monesti on esim synnytyskertomuksissakin. Terveydenhoitaja ja lääkäri on vaan kehunu sitä. Sitten pelkään sitä laittoa :$
 
Täällä myös yksi huonosti nukkunut äippä. Meidän neidillä on meneillään joku yöheräilykausi. Viime viikolla nukkui öitä heräämättä, nyt on neljänä yönä herännyt miljoona kertaa. Viime yönä tyttö meinasi viiden aikana, että nyt on äiti aamu. Ei mennyt läpi :D, äiti pakotti unille. Ensin tissillä, ei tehnonnut, lopulta kuudelta nukahti, kun heijasin sylissä. Tosin heräsi ennen seittemään uudelleen, tissillä nukahti ja nukkui puolkasiin. Mulla tuo jatkuva yöherääminen teettaa semmoista, että herään ite vielä useammin kuin mitä tyttö edes sängystään huikkii. Muutamia kertoja olen ollut ihan paniikissa ja säikähtänyt, että makaan tytön päällä tai olen tiputtanut hänet lattialle, kun en heräämishetkellä muista nostaneeni häntä omaan pinnikseen. Joka kerta tyttö on onneksi tuhissut omassa sängyssään :ashamed: . Sitä se väsymys teettää, huoh! Torkuin hetken tänään soffalla tytön päikkäreiden aikana, kunnolla en saanut nukutuksi. Silti ajattelin tänään vielä raahautua jumppaan.
Jaksamis :hug: kaikille, jotka valvoo myös pikkuistensa kanssa!

Edla-MammaJohan oli teillä vauhdikas aamu!

Marmotta Tuo hampaiden tekeminen saa vissiin yöt tosi rikkonaisiksi. Voima :hug: sinulle ja toivottavasti pikku vamppyyrihampaat kohta puhkeavat :D.

Weiss Iso rutistus sinulle! Samoja ajatuksia minulla tuli mieleen tuosta sinun ja lasten tilanteesta kuin mitä täällä on jo moni kirjoitellutkin. Toivottavasti sinulla on joku hyvä ystävä, jolle voisit asioista jutella. Sitten vauvan koosta, meidän tyttö 4kk neuvolassa 6780g ja 64cm.

Unipussi Meiltäkin löytyy semmoinen, pari kertaa olen kokeillut. Ihan hyvä keksintö kyllä :). Ajattelin ottaa sen nyt käyttöön, kun ilmat on viilenneet ja peitto ei meinaa tytön päällä pysyä.

Valokuvia ollaan myös lähetelty tuonne ifille.

majj Hiustenlähtö on kamalaa täälläkin, edelleen. Aika kauan tuntuu kestävän. Pelkään, että kohta alkaa kalju kiiltää :D.

naukuri Mä oon ostanut molemmat nuo vellit kaupasta ja sekoitellut maitoon. Tosin peruna-porkkanavelliä ei olla vielä maistettu. Maissivelli ei ollut tytön herkkua :/ .

Repa Aika kattavan listan olit kirjoitellut ilmavaivoja aiheuttavista ruoista. Ei tuu kyllä lisättävää mieleen.

Eiköhän täs aika paljon tullut taas juttua. Meen kattomaan pikkuneitiä, palaili isukin kanssa just vaunulenkiltä. Palailen varmaan asiaan jumpan ja tytön yöunille saamisen jälkeen :).
 
weiss
Kiitos kaikille! :hug: :flower:
Me muutettiin tänne pirkanmaalle vasta vuosi takaperin ja miun kaikki tukijoukot asustaa 250km päässä täältä. Esikko Kävi täällä eskarin loppuun ja nyt siis aloitti koulun, niin en mie saata häntä taas repiä pois ja aloittamaan alusta. Olen siis aika yksin ja oon mie puhelimssa koittannu asioista puhua, mutta kun siitä puhumisesta ei tule mitään, yhtä itkua sitten. Oon mie täältäkin kavereita saannu, mutta se ei ole aivan sama asia..
Repa: Tomaatti kannattaa lisätä tuohon listaan ja mausteista kaikki itämaiset mm. curry..
Kriisi: Ei kiva. Koitahan jaksaa.. :hug:
 
Onpa täällä hiljaista...

Weiss Hankala tilanne :( . Ei varmasti asioiden puiminen ole yhtä helppoa uusien tuttavuuksien kanssa kuin mitä se olisi vanhojen ystävien kanssa. Tuli mieleen, että tulisiko joku hyvä ystäväsi pyydettäessä sinun ja lasten luokse vaikka viikonlopuksi? Kasvotusten olisi varmasti helpompi jutella.

Kriisi Ei kuulosta todellakaan mukavalta :/ . :hug:


Repa Tuli yhtäkkiä mieleen, että pavut, puurot (ylipäänsä oikein kuitupitoinen ruoka), rusinat, luumut ja purukumit (tietysti vain paljon käytettynä ) voi aiheuttaa myös ilmavaivoja.
 
No on kyllä hiljaista :)

Repa: Joudut kohta syömään ilmaa... ;) Tsemppiä vaivojen voittamiseksi!

Perunaporkkanavelli annettu pojalle. Riskillä yötä vasten testataan... :saint: Laitettiin puolet velliä ja puolet korviketta. Katsotaan kuin äijän käy! Hyvin ainakin uppos, paremmin ku pelkkä iltamaito :D

Weiss: On kyllä kurja tilanne. Mulla taas on niin, että hyvistä ystävistä ei kellään ole lapsia ja niille ei vauvahuolista tai vauvaan liittyvistä asioista sit oikein viitsi / jaksa puhua. Muuten tietty voi purkaa mieltään, mutta ei nekään tässä lähellä asu. Ne asuu siellä Pirkanmaalla :D
 
Hedelmäsoseista Ootteko tehneet itse sosetta esim. persikasta tai ananaksesta? Tai laittaneet muiden joukkoon? Mites niitä käsitellään, ihan vaan kuoritaan ja keitellään hetki ja sit soseuttaen? Persikkasose taitaa tosin olla tuhannesti edukkaampaa valmiina, ku itse tehtynä... :) Mut olis kiva kokeilla sekoituksia esim. ompun ja päärynän kanssa. Siksi mietin. Päärynän kanssa sopii kuulemma vadelmakin tosi hyvin. Pitääkös se mökin metsästä kerätty, pakastettu vadelma kans nopsasti keitellä ennen soseutusta..? Jossain luki et alkuun kaikki marjat ja hedelmät pitäs keittää. Auttakee :)
 
kriisi: mul on kans tehty 2xlaser ja tuo loop-hoito varoiks, ei nuo leikkaukset mitään herkkua ole varsinkin jos ne tehdään turhaan.. noistakin leikkauksista on aikaa jo 5-6 vuotta mut silti takaraivos on pelko että joutuis samaan rumbaan uudestaan sörkittäväks :/ jaksamisia :hug:

voi hitsi, aurora nukahti yöunille jo kaks tuntii sitten ja kävin pikasesti käymäs tuol makkaris ja siellähän tuo nukkua tuhisi tyytyväisenä, se on se hyvä asia, joo, mut taitaapi tytöllä olla kakat housuis, ainakin siltä vähän lemus mut en raaski toista syvästä unesta herättää sen takia..ajattelin et vaihdan sit kun seuraavaks herää syömään..

 
Huh, sitä on näköjään ollu muillakin tätä sarjaa vauhtia ja vaarallisia tilanteita, nyt niit sit alkaa tulee ku ykskaks ipanat muuttuu sulaviksi kuin vuoristokauriit :whistle:

Onneks rauhottu tuo päivä tosta aamusta. Flexi on toinen jota vois harkita ostavansa :LOL:
Joo'o kyllä tuo meitin neiti on päättäny olla iso tyttö, muskarissakin oli kova meno päällä ja lattialle muiden jalkoihin olis pitäny päästä. Neidin vilkkaus luultavimmin tulee äitille vielä monta harmaata hiusta aiheuttamaan.

Weiss, kuulostaa todella hankalalta toi sun tilantees. Tukiverkko on tärkeä ja sit jos vielä oot miehen kanssa muuttanu kauas sun omasta tukiverkostas. No onneks saat puhuttua neuvolassa ja saat sieltä jeesiä tarpeen mukaan. Omasta kokemuksesta tiiän, et tuikituntemattomalle on jotenkin helpompi puhua, varsinkin jos se on ammatti-ihminen. Tällä en tietenkään halua ollenkaan väheksyä läheisten tukea. Suru tulee kun sen aika on ja silloin tietysti toivois et joku läheinen olis siinä lähellä. Mä kannatan kanssa tota vanhojen ystävien paikalle pyytämistä, koska se et joko kiellät koko tilanteen tai et halua ajatella sitä pitkittää vaan sitä suruprosessia. Ja muista et me ollaan edelleen täällä, ei olla mihkään menossa :hug:

Kriisi
, voima :hug: sullekin tosta kolposkopiasta.

Ja Repa, todella kattava lista. Ei sitä tuu silleen ajateltuu et mikä aiheuttaa ilmavaivoja siis noiden perusjuttujen lisäksi, mut ku tota listaa luki ni, huhhuh....

Marimint
, se on todella pelottavaa kun herää ja miettii et veinkö mä sen silloin yöllä pinnariin vai onkohan lapsi jossain muualla (lattialla tai alla). No nyt kun lopetin imetyksen ja lämmitän pullomaidon, niin herään hyvin matkalla keittiöön ja muistan palauttaa neidin sänkyynsä heti syötyä. Nätisti nukahtaa sinne uudestaan :)

Kuvat, mä kehittelen kaverin liikkeessä meidän kuvat.

Jaa'a, pitäsköhän sitä mennä käväseen nopeesti saunassa, sit tuijottaa BBtä tai sit sitä uutta kolmosen sarjaa. Sit mennä nukkuun, et huomen jaksaa pirtsakkana mennä katteleen sitä babybioa.

Öitä mammat! :heart:
 

Yhteistyössä