TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

heipsan.

yritin jo eilen päästä tänne kirjottelemaan, mutta ei onnistunut sitten millään.. Nyt uus yritys.

Olipa kiva kuulla taas Jennin kuulumisia!!!

Me jäätiin pojan kanssa nyt sitten kaksistaan.. mies lähti työreissulle ja palaa vasta myöhään perjantai-iltana. Onneks anoppi kurvaa muutaman tunnin päästä paikalle!!! Saa sitten siirrettyä lastenhoidon hänen vastuulleen kun ite alotan työt huomenna. Muutoksen tuulia täällä siis... Ja mulla on jo valmiiks ihan järkyttävä ikävä mun miestä. Näin tää vaan menee :D

Meillä otettiin tänään ensimmäinen haparoiva askel ilman tukea!!! Nyt sitten jännätään koska niitä askeleita tulee enemmänkin.. Reippaasti poika jo yhdellä kädellä taluttaen kävelee, samoin kun seisoo tuetta... Ja yritipä pikkumies kiivetä tänään olkkarin pöydällekkin.. Menoa taitaa kohta riittää ihan urakalla.

Me jätettiin tuttipullo pois tänään kuvioista ihan kokonaan!!! Tuolla ne on jemmassa kaapissa, jos nyt akuutti hätä tulee.. Tosi hienosti poika jo nokkiksesta juo, joten katotaan kuin tää siirtyminen sujuu..

Oltiin siellä häissä perjantaina.. Ja voi hemmetti kuin voi tylsät häät olla :( Poika oli häissä tosi kiltisti. Tykkäs vaan kun oli paljon ihmisiä ympärillä... Kotiin tultiin hesen kautta ajoissa.. Eka kerta kun oli semmonen fiilis juhlissa, että koska täältä kehtaa lähteä pois.

pitiköhän mun jotain muuta kirjotella.. nyt ei muista kyllä millään..

AI NIIN.. edla puhu niistä muksun maitovalmisteista.. Meidän prismassa ne oli ainakin 10 centtiä kalliimpia kun tavalliset 2 dl maitotölkit... Joten tavallista maitoa lähti meidän matkaan kaupasta.. Korvikkeet on nyt sitten lopullisesti taaksejäänyttä aikaa...

nyt surffailemaan netin ihmeellisen maailmaan
 
Jenni, hyvä pointti tuo riitelyhomma.....sellasia tavallisia pikku riitoja mun mielestä lasten on ihan ok nähdä....oppia että välillä vähän riidellään ja sitten sovitaan jne. mä oon selittäny pojalle, että aikuiset välillä riitelee ja ei se ole vaarallista. Mutta tollanen jatkuva pelkotila mikä sullakin on ollut varmana näkyy joskus...niinku sullaki on näkynyt. Lapsuuden asiat putkahtaa kyllä joskus esille....mun äitillä on ollut masennusta ja kaikkea ja ne on ihan sieltä lapsuudesta lähtösin :/

Naukuri, jaksuja sulle! välillä on mieli maassa vaikka ei pitäis meikäläiselläkään kauheesti hormoonit hyrrätä :| välillä tökkii tää arjen pyörittäminen kauheesti....aina samaa. Kauppaa, ruokaa, paikkojen järjestelyä jne. samaa 24/7. Nautin kyllä kotona olosta, eikä vielä kiire töihinkään ole! mutta välillä vaan tökkii....
 
Kyllästyminen, jep täällä kans välillä sitä :wave:

Kävelystä, täällähän alkaa mukulat ihan kunnolla kävelemään jo :) Meilläpä ei...

Neiti tuhos yhden peppupyyhepaketin tuossa illalla joutessaan... Keräilin monta kymmentä pyyhettä ympäri kotia :kieh: Ja mä en edes tienny että se osaa avata sen paketin... :/ Jep, siinä se mun selkäni takana keittiön lattialla tuhosi sen... Enkä mä tajua et miten se on saanu sen hoitolaukusta... Ihmeellisiä nuo mukulat....

Hohhoh, jämähdin kattoo tota dokkaa subilta noista 18 alle 17-vuotiaasta likasta jotka tuli raskaaks samaan aikaan... aika hurjaa jos ovat tehneet sopimuksen siitä... :eek: Täyty laittaa loppu tallentumaan ja mennä nukkuu, et jos vaikka sais vikat risteilyväskät nukuttua :)
 
Ja niin, jos me halutaan kerätä niitä 1-v mittoja, ni laittakaas vaan tulemaan ni kyllähän minä ne tonne sivulle saan laitettua :D Ja jos tähän päädytään, ni pitäisköhän lykätä siihen samaan sitten syntymämitat, ni näkis sitä kasvua :) Siis minäkö tehny tilastohommia ikinä B) :whistle: :LOL:
 
Huomenta vaan joo...

Kurpitsa,täälläkin herättiin klo 4 :headwall: Nukku tuonne 2.30 asti hyvin,sit heräs kiukkuamaan hetkeks mut tokeni melkein heti jatkamaan unta sinne 4 asti ja sit rupes tosissaan käniseen ja aikansa siinä meuhkattua heräs kunnolla. Ei auttanut silittely,paikoillaan pitely,vesi eikä maito (nokkiksesta)... pyörittiin sängyssä jonnekkin 6 asti ja sit luovutin...
Tissillähän pojan sai ennen nukkumaan,mut nyt kun se on pois niin aletaan sit varmaan täst edes heräämään neljältä |O Pitää huomenna kokeilla antaa maitoo nokkiksesta heti kun alkaa se venkoominen,mut tuskin auttaa....
Oon pannut merkille jo aiemmin et poika ei enää tarvi unta kokonaisuudessaan niin paljoa kun ennen,mut yöunien ei pitäs lyhentyä...
Voishaa se olla et on vaan ohimenevä vaihe,mut pahaa pelkään :x
Tietty pitäs olla onnellinen et nukku niinkin hyvin sinne 4 asti =)

Meidän poika tykkää kovasti niistä muksun maitojuomista... ostin kokeeks kun halusin testata olisko niistä matkaevääksi. Pillinkin hokas melko nopeasti. Mut eihää niitä juomalla voi ruveta juomaan,kun tosiaan maksavat aika paljon ja tavan maitokin on olemassa.

Meidän mitat on seuraavat: (49cm,3400g, py 34,5cm)78.5cm, 9450g,py 45,1

Nyt sit jännityksellä odottamaan miten poika jaksaa valvoo...vielä ei kitise yhtään :|
 
Huomenta! |O

Neiti heräs jo 6:15 ja yöunille meni vasta 21:30... Ja nyt jo nukkumassa "pikkupäikkkäreillä", täällä ei millään meinaa nukahtaa ensiksi yö unille ja sen jälkeen vielä herääkin paljon aikasemmin kun kotona... Toivottavasti ei hirveän kauaa tarvitse täällä enään asua vaan pääsis omaan kotiin.

Synttärit meni eilen hyvin, neiti kyllä otti pikku päikkärit juhlissaan mutta eipä se vieraita haitannut. Edla-mamma: Oli kyllä hyviä ne snacksit ja vieraatkin tykkäsivät, eli voi ostaa uudestaankin. :) Kiitos vielä siitä vinkistä. Neiti sai aika paljon vaatetta lahjaksi, ja muutaman lelun. Huomenna sit uudestaan viel anopin luona miehen mummoille ja sisaruksille pidetään synttärit..

Meidän mitat: rv 41+4 3635g, 51cm, py 33,5 ja 1-vuotis mitat: 9700g, 73cm ja py 46

Tästä päivästä näyttäis tulevan hieno, ja ajattelin mennä aamupäivästä puistoon leikkimään ja iltapäivällä sit pitää väsätä toinen kakku.. Ja hakea myös koevedokset! :)
 
Näköjään havaittavissa aikasin heräämistä useimmilla :/ Meillä myös on aikaistettu, mutta ei sentään tuohon aikaan kun kurpitsalla ja repalla....6.30 yleensä. Yöllä laitan pari kertaa tuttia...se on vakio ja käännän sängyssä samalla, kun on siellä vinoittain ja pää kopsaa reunaan.
Kurpitsa, :hug: Ootko muuten meinannut olla kuinka kauan kotona? mielenkiinnosta kyselen kun ite mietin edelleen, että mitähän sitä keksis ja millon.....ehkä talvella jotain. Vuoden päästä jään sit uusiks kotiin kun kasperi alottaa koulun ja haluun olla kotona....laitan sitten kotihoidontuelle itteni. Nythän oon liiton rahoilla.

Me ollaan kuulkaas mammat oltu jo aika kauan kotona ja kai tää kyllästyminen aina välillä kuuluu kuvioon :|

Pottailua ei olla alotettu...mun laiskuden takia varmaan. Muutaman kerran hetken istunut vaan. Täytyy alkaa tässä kesällä pikkasen panostamaan....vaikka unien jälkeen laittaa hetkeks istumaan. Esikoinen ei ollut innostunut asiasta ja 2 vuotiaana alkoi vasta tajuta ja hetkiä suostui istumaan..taisi 2 vuotiaana tulla eka pissakin vasta pottaan. Öitten kanssa meni varmaan 3 vuotiaaks että pysyi jotenkin kuivana ja päikkäreissäkin hetki vierähti....mutta eipä tuo nyt 6 vuotiaana enää housuun pissaa ;) vaikka onhan sellastakin paljon ihan koululaisilla....yökastelua.
 
Tuttipullosta on ollut puhe kanssa...meillä on käytössä ja saa vielä kesän ihan rauhassa ollakin. Unille mennessä vetäsee maidon pullosta ja sitten se on mun mielestä näin kesällä kätevä, kun voi pitää mukana autossa ja missä ollaankin. Saa tarpeeks nestettä. Vedellä täytettynä se meillä kulkee mukana millon missäkin. Nokkiksesta juo sitten ruuan kanssa.
 
Summer,Meillä on nokkis mistä ei tuu kauheesti kun sen kääntää ympäri...ja poika meni se kourassa tuolla helteellä...eli menee matkassa kätsysti nokkiskin =)

Meillä poika ei osoita edes väsymyksen merkkejä :eek: No laitan kohta unille kuiteskin,koska voi yhtäkkiä olla taas yliväsy :x
 
Repa, tuo neiti ei vaan kovin isoja määriä vedä tosta nokkiksesta....hörppyjä melki vaan. Muuten varmasti yhtä hyvä mukana! =)

Mulla on mansikoita pakastimessa aika paljon...ei mitään muuta. Mitäs hyvää niistä vois kehitellä? vinkkejä :wave:
 
kurpitsa: No tiedätkö ihan sama olo oli mullakin. Ja just korostuu tuollasina aamuina, kun herätään liian aikasin. Mä kans itkin yhtenä aamuna, kun join aamuteetä ja poika puuron jälkeen kitisi lattialla (selvästi oli väsynyt ), kun jotenkin oli niin toivoton olo. Mut nyt on taas parempi mieli ja ehkä selviän hengissä syksynkin vaikka toinen pieni onkin tulossa ;)

Repa: Meillä on vähentynyt nimenomaan noista yöunista se unitarve. Ennen oli aika tarkkaan se 11,5-12h yössä ja nykyään 10-11h. Nukkuu siis noin klo 19:30-06/06:30. Päivällä menee 2h päiväunia melkein minuutin tarkkuudella.

summer: Meillä kulkee kans aina mukana NUKin nokkis. Siinähän on aika pehmeä se nokka, joten vois olla mukava siirtyä tuttipullon jälkeen siihen? Ei siis ole sellainen kova nokka niinkuin esim. siinä Emman eläinnokkiksessa. Mansikoista... Meinasitko leivonnaista vai jotain muuta? Rahkaa? Lassia? Siis et maustamatonta jogua, vähän sokeria, mansikoita (kohmeisia) ja sit tehosekoittimeen. Tai oletko kokeillut mansikkavispipuuroa? Keittoa / kiisseliä?

MItat: Syntymämitat (39+1) oli 3190g ja 49cm, py 37 :) 1v-mitat 9800g ja 78,5cm, py 48. Ja jossain sanotaan, että lapsi kasvaa ekan vuoden aikana noin 25cm :D

Mä sain mummun tänne aamupäiväksi hoitoavuksi! Olipa ihanaa. Tein vähän kotihommia ja sit juoksin kirppiksillä :) Mukavaa.
 
Naukuri, no meillä on sellanen pehmeänokka yhdessä ja siitä se ei osaa juoda eikä tykkää :| mutta osaa siis nokkiksesta juoda ihan hyvin, mutta pidetään tuolla matkassa tota pulloa tää kesä kuitenkin. Eikä mulla mikään kiire ole vielä tosta pullosta kokonaan vierottaa eikä tutistakaan. Hei hyviä mansikka ideoita! piirakka on uunissa, mutta tuota lassia vois koittaa....ihan outo nimi mulle =) mutta vaikuttaa vähän niinku pirtelöltä? ja kiisseliä vois vääntää kans. Sais pois nuo tuolta pyörimästä!

Ostin vesimeloonia ja hyvin maistui kummallekin....poika onkin aina tykännyt ja tuo vesimeloni on kans hyvä mukana jossain leikkiksellä tai kesäreissussa. Mä tykkään kans :p ostetaan kesäsin pojan kans kokonaisia ;)
 
Meil on ennen nukuttu 11-12h yössä,nyt parina yönä vaan 8-9 :eek: Ja veteli sit 2.5h päikkyjä... auttaakohan jos käy varovasti lyhentään päikkäreitä kun herää kuitenkin vähän känkkäsenä niiltä vaikka kuinka nukkuis hyvin :/

Tyyny,eihää toi oo kahta sekuntia samoin päin sängyssä,peittokin on turha saati tyyny... varmaan menee vuosi jos toinenkin ennenkuin sellasella mitään tekee =)

Miä en noita raskausviikkoja muistan panna mittoihin... eli 41+6 kerty ennenkuin herra savustettiin ulos :kieh:

Naukuri,en muistantkaa et miekkosten syntymäpituuskin oli sama ja tosiaan nyt on sentilleen saman mittaset =) Painoa on teillä ollu vähempi syntyessä,mut nyt enempi....mielenkiintoista jo nyt tää mittojen vertailu :p
 
Tyynyasiaa mäkin oon miettinyt, et milloin lapsi tarvii tyynyn? Vai onko parempi mitä pidempään menee ilman? Itse oon nukkunu tosi pitkään ilman tyynyä ja aikuisenakin välillä, kun nukuin vatsallani. Meillä poika tykkää tyynyistä; aina kellistää pään jos jossain on tyyny :) Siitä tuli mieleen, et missäköhän vaihessa hankkis sillekin. Tosin pyörii meilläkin aika paljon, et ei siitä ehkä hyötyä / iloa olis kuitenkaan :D

kurpitsa: Juuri näin. Itku helpottaa mullakin :) :hug:
 
Kaikille joilla on tai on ollut pahamieli :hug: :hug: :hug:

Tyynyä ei ole enkä oo ihan heti hankkimassa, nukkuu unipussissa edelleen en uskalla edes peittoa laittaa pelkään et tukehtuu.

Meillä lapset tosi kipeinä pahaa tekee kattoa kun toiset on ihan poikki, tänään käytin lääkärissä korvat tulehtunut molemmilta. Oon taas vahannut kuin hyena meidän pientä, pelottaa kauheesti kun se on niin tukossa, et jos se unohtaa hengittää tai tukehtuu..

Mulla on ollut kanssa jotenkin mataliitoa taas välistä, harmittaa niin kamalasti että meille ei sit sitä kolmosta tulekkaan vaikka jo yritettiinkin sitä..musta tuntuu niin äären pahalta välillä meinaa itku tulla kun annan pois vauvan tavaroita. Ehkäpä tääkin tuska hellittää joskus, onha noita vastoinkäymisiä ollut niin paljon ennenkin ja elossa ollaan..

Mut pitää vaan ajatella positiivisesti mulla on kaksi täydellistä lasta, kesä on ja saan pitää täyden lomankin =) vihdoin päätin että minkalaisen kukkapenkin teen pihaan ja elokuussa päästään jo omaan kotiin, siihen asti ollaan täällä varakodissa :D kiva tääkin on vaikka pienempi
 
meillä 30.4.08 3500 ja 50 ja nyt 1 vee olikohan N.75 cm ja 10 kiloa

Vielläkö muilla matkustetaan kaukalossa? Meillä mies matkustaa viellä mut mietin et asentasinko tuon hts be safen autoon nyt seuraavaa matkustus kertaa varten
 
Dodih, nyt alko näyttää vähän paremmalta :)

Meillä on huomenna kuvaus ja mulla on kadoksissa kengät neidille... Ääh, ei oo mun päiväni :( Ollenkaan :(

Tyynystä, meillä neiti vääntää rätistä tai peitostaan tyynyn itelleen :D On mulla sille oikeesti tyynykin olemassa pitäis vaan kaivaa se jostain... luultavimmin samassa paikassa ku ne kengätkin :kieh:

Jaa-a, on ne vaan ne kengät jostain kaivettava :)
 
Vapaapaiva a'la kakka...taapero ahkinyt kakkaa taas kolmatta paivaa, artyneena ja kipeana. Laakityskaan ei enaa pure, joten taas aamulla marssimme laakariin. Nyt on tujakammat risiinit...eikohan kohta lenna. Raukka nukkuu nyt tuossa voipuneena. Sairaalaan saimme lahetteen, aletaan purkaa tata kroonista ahky-vyohta! Saipahan aiti toista vahan vapaata, mitaan muuta iloa tilanteesta ei todellakaan (!) ole kenellekaan!

Taapero ei vissiin tieda, etta Lontoon 2012 olympialaisissa ei ole lasten sarjaa...siihen malliin harjoittelee seitsenottelua: tasajalkahyppyja (!), juoksua ja pikakavelya suuren maailman malliin. Sitten kun olympialaisiin perustetaan uusi laji: taaperon peraan syoksya voi aitikin osallistua!!!

Muuten meille ei tanne mitaan erikoista. C on keksinyt sellaisen harnaamisleikin; aidille tarjotaan lelua, aiti yrittaa ottaa sita ja C vetaa lelun aidin ulottuvilta ison virneen kera. Ja tata leikitaan uudestaan, uudestaan, uudestaan...!!! Kaikki musiikkiliikuntaleikit on 'in'!

Ei olla viela punnittu ja mitattu 1 vuotiasta, mutta kerron kun mitataan. Tanaan mennaan viela piikille...iiiik!

RR ja C (melkein 13 kuukautta)
 
Meillahan on taalla netti. Ihana naapurin seta kavi tuomassa heidan langattoman salasanat etta saan pidettya yhdeytta ystaviin. Ja ei kun palstalle! :D

Meilla on tahan mennessa ollut ihan painajaismainen reissu. Alkoi koneessa, kun Eeva heti nousu jalkeen tunki unissaan sormensa penkkien valiin. Lentoemanta oli yhta hysteerinen kun minakin, onneksi viereisen penkkirivin sairaanhoitaja sai sen verran jarkea touhuun etta kylmaa sormeen ja pian. Se oli ihan sininen, lentoemanta kavi ilmoittamassa kapteenille etta valmistautuu kaantamaan nokan ympari. Mutta ei onneks tarvinut, pian palasi vari sormeen ja Eevakin nukahti uudestaan. Ihan pieni vekki siihen jai, iho meni hiukan rikki. Kaytiin nayttamassa laakarille Venetsian kentalla, se vaan desinfioi sen ja laittoi laastarin. Saikahdyksella selvittiin, mutta huono aiti -olo taas kun en paremmin katsonut mihin se unissaan sormiaan tunkee. Taalla Eevalla on ollut kaikki vaarin ja huonosti. Se kulkee huoneesta toiseen huudellen mummua ja pappaa, raukka. Nonnan ei tarvii kun katsoa pain niin Eeva aloittaa ulvomisenja juoksee mun syliin. Muutenkin se on kiukunnut ihan ajan! Ihan ymmarrettavaa, se on viela hiukan rakainen ja vasynyt eilisesta ja kaikki on uutta. Jospa se tuosta.. Ainoa mita se haluaa tehda, on meressa lotraaminen. Mut ei nyt ihan koko aikaa voi sitakaan. Kuuluu varmaan sit Kroatiaan asti kun se kirkuu kun kannan sen kuiville.

Tyyny on kaytossa kylla. Ei muuten, mutta Eevahan nukkuu mun vieressa ja kompii niin ylos etta saa paan tyynylle. Mulla itsella on 2 tyynya mut Eevan kohdalla pidan vaan yhta. Pinniksessa ei ole tyynya, siellahan se paikkarit nukkuu. Paitsi nyt on, kun on tuota rakaa.

Mitat oli syntyessa 49cm ja 3700g, 1v 79cm ja 11,5kg. Pipoa en muista.

Kaukalosta joku kyseli.. kokeiltiin eilen lentokentalla josko Eeva mahtuis siihen Emmaljungan kaukaloon minka jatin tanne tammikuussa. Ei todellakaan mahdu. Eika suostu olemaan niin makuulla. Onneks nonno oli sit ostanut istuimenkin, ei tarvinut Eevaa sitoa katolle matkan ajaksi. Luoja tietaa mika kuolemanloukku sekin istuin on.. yritan olla ajattelematta sita. Eipa me taalla kylla niin autoillakaan.

Summer, en tieda miten onnistuu pakastemansikoista, mut nonna just eilen teki tuoreista mansikoista, banaanista ja appelsiinista ihanaa hedelmasalaattia. Sitruunamehua ja ihan hiukan hunajaa kastikkeeksi. Nam. Kaaretorttuhan niista onnistuu hyvin kanssa, jaateloa ja mansikoita valiin. Tai sit lapsille sosetta puuron kanssa, se on Eevan herkkua eika tarvii edes sokeroida.

Pitaa lahtea kurkkimaan onko Eeva enaa edes hengissa, se on nukkunut kohta 2 tuntia ja herannyt vaan 4 kertaa. Mutta nyt ei puoleen tuntiin kertaakaan. Jos se sit jaksais iltaan asti melkein kiukkuamatta.
 

Yhteistyössä