TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

nemika no voihan kökkö. Ymmärrän täysin mitä tarkoitat!!!! Parisuhteessa eläminen raastaa meilläkin hermoja.. Välillä on tosi takkuista elo. Toivottavasti saatte tilanteen selvitettyä!! Ja jospa miehesikin hiukan rentoutuu jahka pahin nikotiinin himo helpottaa... Tupakoinnin lopettaminen on rankkapaikka!!!

Meille ei kurjuutta kummempaa... Mulla on hermo ihan älyttömän kireellä. Aamulla ärähdin pojalle kun ei suostunut juomaan nokkiksesta. Joo. tosi aikuismaista käytöstä multa ja auttaa varmasti tilanteeseen. Että mää oon kanssa huono äiti, kun vaivun lapsen tasolle. :(

Ei tästäkään kierrosta tärpänny. Ja ei oo kyllä ihmekään... on niiiin hiljasta meilläkin ton kanssakäymisen kanssa.. Tuntuu että pelkkää natkutusta taas puolin ja toisin.. Pelottaa jo valmiiks kuin paljon mies ärähtää mun uudesta veskasta. Jep. isot ongelmat mulla.

Poika ei siis edelleenkään juo nokkiksesta kunnolla. Tai välillä juo, mutta sitten taas ei.. Vähän harmittaa antaa pulloa jos nokkis ei kelpaa.. eihän toi sitten ikinä opi juomaan mukista.. Miten te ootte vierottanu pullosta????

jos vaikka lähtis kotihommien pariin ku poika nukkuu-

tää on tietty ilkeesti sanottu..mutta vetäköön vaikka norttia posket punaisina mut tää saa loppua.. :headwall: :headwall: ja eihän tää kaikki siitä voi olla. :ashamed:
mä täs ilmoitin sille et lähden lasten kanssa kotoa toviksi reissuun tampereelle. ja nyt on ukko ihan paniikissa töissä ku ei tiedä millo lähden..mut en jaksa stressata sen mielipiteestä tällä hetkellä.

hyvä makaroonisalaatti ohje..on ihan sairaan hyvää.

1 vajaa pussi simpukkamakarooneja ( niitä pieniä) keitettynä.
1 suolakurkku
1 omena
1 sipuli
1 pss kinkkukuutioita
1 prk fetajuustoa
1 prk becel majoneesia
ja kerä jäävuorisalaattia

ne vaan sekottaa ja antaa muhia kylmässä..on tosi hyvää!

NemikaJuu ymmärsin. Evakko hyvä juttu, mutta se ei ratkaise asioita. Maalla on paljon töitä perus kodin pyörittämisen lisäksi... ei tosiaan lueskella päivän lehtiä ja kaivella nenää rauhassa :D Ei toi varmasti tupakasta kaikki johdu, vaikka kiukkusuus voi olla osa syy. On ihan tutkittu juttu että avioliitto kukoistaa jos naisen pakettiin kuuluu tittelit äiti & huora. Kodin ja lasten hoito ja kiihkeetä seksiä - aika kaukaa haettua, pienten lasten kans lähes mahdottomuus ellei sitten kuulu kategoriaan edustusrouva. Ts. lasten ja kodinhoitaja kotona ja rouva sitten päivät shoppailee ja tuunaa itteensä. Ei huonoa sekään. Mutta muutoin yhtälö on mielestäni täysin mahdoton. Keskusteleppa näillä termeillä ja tehkää sopimus että riittäiskö nyt tähän saumaan vaikka kaunis pikku sisäkkö tai pikkutuhma vaimo :D Sull vaan ei oo rahkeita nyt tehdä kaikkea. Hiljasta meilläkin, mutta onneksi kumpikin tekee ja hoitaa niin ei tuu sanomistakaan. Kyllä tästä Nemika selviitte, mut kissa on pakko nostaa pöydälle.

BirdieMeillä juodaan vettä nokkiksesta ja maitoo pullosta. En tiijä miten sit vierotan, varmaan kuiteski vasta sitten kun pulloo ei enään tarvita unille menoon. Omasta puolesta saa olla unirituaalina pitkään. Äläs soimaa siellä ittees, ei aina voi olla aurinkoinen äiti. Meillä on menny jollain tapaa toi EI sana perille, johtuu varmaan siitä kun oon vähä kireenä tietyssä vaiheessa kiertoo niin silloin tule sanottua aika tiukasti.

Ihania naisten tarinoita taas :D arjen ihanuutta & kumpuja sopivassa suhteessa.

Parisuhdepeli on varmasti mailman hankalin peli.....

Birdie: meillä nokkis ei kelpaa mut en ota stressi kaippa se josku pullosta luopuu ja meillä poika juo tosi hyvin tavan lasista joten eipä sitä tiiä jos nokkis vaihe jää välistä..

Tää väsynyt ja riutunut vaimo jolla ei kyllä ainakaan tällä haavaa ole yhtään pikku tuhmaa ajatusta päässä jatkaa nyt töitään vaikka ei huvittas ei...............

Mulla on muuten paino ruennut laskee aika kivalla tahdilla

Nemika; voimia sinne kissan pöydälle nostamiseen! Ehkä on ihan hyvä vähän ajatella asioita muualla ja ottaa etäisyyttä (vaikkakin sit vaan päivä tai pari ), mutta toivottavasti saatte juteltua asiat niin, ettei jäis mitään hampaankoloon. Meillä mies vieroitti ittensä nikotiinipurkasta just keväällä (syöny sitä ties kuinka kauan; vuosia ) ja se aika oli hmm.. no sanotaan, että oli jonkin verran kireempänä ku yleensä... Mutta aika nopeasti se meni ohi.

Meillä laitettin poika eilen unille vasta 19:30 ja nukkuikin sitten täydet 12h! Tosin... heräsi yöllä kitisemään eikä meinannut nukahtaa. Annettiin sitten Panadolia ja sen voimalla nukkui tuonne aamuun. Koko ajan on pari sormea suussa ja jäystää niitä. Toinen hampi tullut jo läpi, mutta toinen ei.

summer: Tiedätkös, meidän kotipihalla on nurmialueella sellaisia pienen pieniä mustia ötöjä, joista jää samanlainen jälki kuin hyttysestä, mutta kutiaa vaan enemmän. Jostain luin et olis jotain lintukirppuja tms, mut siis ei mitään vaarallisia. Mulla on jalat ihan syötyinä... Paarmoja on muutes meilläkin mökillä. Tosin vaan aurinkoisina päivinä ja meillä on ollut vähän huono karma tuon mökkeilyn suhteen kun melkein aina sataa kun siellä ollaan! Ihan käsittämätöntä, mutta vuodesta toiseen sattuu aina huonot ilmat kohdalle.

Nyt tekemään liha-peruna-bataattisoselaatikkoa :wave:

Hei kaikki! :flower: Ollut vähän kiireitä joten en ole tännekään ehtinyt! Nytkin pikaisesti ennen kuin hipsin päikyille ;) On alkanut raskaus painaa näin 24. viikolla ja liitoskivut on ihan järkkyjä :x Niin paljon vihloo koko alakertaa, että silmissä sumenee, mutta minkäs teet - pakko jaksaa :/ Nyt kyllä tajuaa miten helppoa oli odottaa esikoista ja hakea vain saikkua, jos oli huonossa kunnossa!

nemika Empatiahaleja sinne :hug: Pieni etäisyys voi tehdä hyvää ja saa miehesikin aikaa ajatella asioita - ja tajuta, kuinka paljon teet kotona! ;) Meillä on alkanut elo sujumaan paljon paremmin: ehkä mies alkaa pikku hiljaa tajuamaan asioita, kun vuoden niistä olen vasta jankannut :LOL: Aamullakin sanoi niin ihanasti, että "kunhan vaan jaksetaan tääpikkulapsiaika niin koittaa se meidänkin aika vielä joku päivä". Tuntuu kivalta,kun toinen kaikesta huolimatta on hommassa täysillä mukana eikä esim. harkitse hanskojen heittämistä kehään.

Me saimme tänään 1-v. rokotuksen, toivotaan, ettei tule mitään oireita. Eccon sandaalit haettiin sunnuntaina,koska ei noista halvoista vaan ollut mihinkään: niin kova ja joustamaton pohja, että ei Nea osaa niillä kävellä, kun on Eccojen kävelykenkiin tottunut. Nyt painaa taas tukkaputkella ulkonakin ja kovasti ottaa askeleita :D Seisomaan nousee ilman tukea satunnaisesti, mutta aika harvoin. Ruokailu sujuu nyt paljon paremmin, kun ollaan yksissä päikyissä ja unimaidot sun muut jäi pois. Maanataina alkoi jopa vähän kokeilemaan syömistä omalla lusikalla! Ja sormiruokaakin tosiaan maistelee: nakinpalat on suurta herkkua, mutta paljonko niitä sitten viitsii antaa :/ Onko muuten olemassa lapsille sopivia nakkeja? Ja niin: pottailu jätetään nyt aamupottaa lukuunottamatta vähemmälle,koska eilinen KaksPlussan juttu pottailusta vahvisti mun ajatuksiani siitä, että ei 1- vuotiaan vielä tarvitse sitä treenata. Neuvolastakin äsken kysyin asiasta ja terkan mukaan 2-vuoden kieppeillä on normaalisti paras aika opettaa lasta potalle, kun hän itsekin tajuaa asian merkityksen ja alkaa opetella pidätystä.

Sitten pari kyssäriä:
- Ollaan siirrytty kokonaan tavismaitoon ja mietin miten maidon anto onnistuu esim. ulkona?? Hyla-maitoako annatte niistä 2dl tetroista?
- Miten saisi lapsen oppimaan imemään pillistä? Ei mene smoothiet alas, kun ei tajua sitä pillistä juomista :/

Ja niin: kiukkua ja äitiin takertumista on meilläkin ollut ilmassa viikon verran eli taitaa olla joku yleinen vaihe tässä iässä :(

kirsikkatomaatti: meillä ku ei onnistu kissan nosto pöydälle..joko painuu karkuun. tai ottaa asian siltä kantilta et syytän vain sitä kaikesta..ja alkaa laulu et oon huono jne...eti parempi mies ja muuta vastaavaa.
ja luulenpa etten jaksa enää kissoja pöydälle nostaa. mä jaksan kyllä täällä ja lasten kanssa vaikka noi ei todellakaan helpoimpia mukeloita ole. mut mä en jaksa tuota naamannäyttöä enää päivääkään enkä ton väsymys valitusta.
ja toisaalta tuntuu et se on jopa mun pärstään kyllästyny totaalisesti. vaikka toisin väittää. ja väliin jopa "jumaloi" aivan liikaa. mut taitaa olla tapoihin pinttyny ku ollaan teinistä asti yksissä pyöritty 14vuotta kuitenkin.. :|
en tiiä..

ja äitiin takertumista täälläkin ollu viikonlopusta asti..kiukkua ja ikenet turvoksissa..mut ei voi hampaat tulla läpi..4 hammasta yhtaikaa tulos, johan meillä on kaikki 2 hampia jo kasassa :LOL: :LOL:

ja vielä piti sanoo et ite viel tuota vittuilua kuuntelee..mut se et meuhaa noille lapsille turhasta saa mun karvat nouseen pystyyn..ripitin sen kyllä asiasta ku tänään soitti.
mut en tiiä..toisaalta haluun iteki pois ehkä toviksi nyt. eka kerran on näin vahva tunne et etäisyyttä saatava asioihin..

:ashamed:

carmen: noi hyla purkit on ihan käteviä kyl. ja käy hyvin ulkona ku hoksaa sen pillistä imemisen..ja siitähän voi painaa suuhun maitoa hyvin. kotosalla meillä on nokkamukis tavis maito. mut muuten tuo ennemmin edelleen tissillä..
just alkuun vähän avitin tyttöä aikoinaan ku opetteli pillillä imemään et painoin vähän avuksi maitoo..kyl se siitä sit hoksas nopeesti idean.

Nemika, :hug: täällähän mennään kans harkinta-ajalla -mietitään kumpikin ja puretaan noita juttuja. Meillä myös johtuu väsymyksestä pinnojen kiristyminen ja voin kokemuksesta myös sanoa et nortin vetämisen lopettaminen VOI tehdä todella kiukkuseks ja ahdistuneeks. Onhan kyseessä vahva riippuvuus. Voimia ja tsemppiä :hug:

Carmen, meillä juodaan smoothiet pullosta :ashamed: :headwall: ei osaa imeä täälläkään :D Nakeista, muistan joskus kuulleeni et nakki per ikävuosi olis sopiva ja vaan sillon tällön. Hyvä vaihtoehto lapselle olis varmaan joku vähäsuolainen. Hyla-maidosta, välillä annan sitä ja tästä olikin jo tossa aiemmin juttua, mut et varmaan ollu sillon täällä et kaupassa siellä samasta mistä löytyy korvikkeet, ni siellä on varmaan (kaikis kaupois ei kyl oo) Muksu maitojuoma 1-3v . Se on samanhintasta ku noi hylamaitotetrat.

Nyt syömään ja päikkäreille :)

Carmen: Mäkin kokeilutin pillillä juomista niin, että painoin sieltä tetrasta sen verran, että tuli pillin kautta pojan suuhun (jotain myslivelliä taidettiin testata ). Pari kertaa kun painoin, niin poika alkoi imeä sieltä itse. Meillä kans käytössä noi hyla-tetrat tai muksun maitojuomat (kuten edlallakin ).

Meille sanottiin pottailusta neuvolassa, että noin 1,5v eteenpäin vois alkaa kokeilemaan. Mutta kehityspsykasta on jäänyt itselle kans tuo mieleen, että noin 2-vuotiaana on lapsella ikäänkuin "herkkyys" potalle opetteluun ja pidätyksen harjoitteluun yms. Jos oikein freudilaisiksi mennään, niin nythän meidän nassikoilla on ns. oraalinen vaihe eli kaikki pitää laittaa suuhun ja suun kautta tutustutaan ympäristöön. 2-3-vuotiaana on sitten vuorossa anaalinen vaihe, jolloin oma sukupuoli, pidätyskyky yms. on kiinnostavia ;) Mut ei enempää freudista. Ei ole mitään haittaa aiemmin aloitella, mutta voi olla, että kuivaksi opitaan samaan aikaan riippumatta siitä onko aloittanut harjoittelun 1- vai 2-vuotiaana.

Jahas, päästäisiinköhän me nyt päikkyjen jälkeen vähän shoppailemaan pojan kanssa :) Ei ole hetkeen oikein viihtynyt kaupoissa, mutta nyt pitäis käydä etsimässä pari yöpukua kesäksi ja uus nauhallinen kesähattu. Saappaatkin meinasin ostaa, mutta onneks avasin suuni aamulla hiekkiksella, niin saatiinkin naapurilta pikku saappaat lainaan :) Huonothan niillä on kävellä, mutta kun ei viitsis nahkakengillä sateessa leikkiä, kun niistä menee vedet lopulta läpi. Eiköhän noi vältä pienet kuralätäkköleikit ;)

nemika:
Se on kyllä kurja, jos lapsille meuhkataan turhasta. Pienet kun ei sitä ymmärrä. Tai ei tietenkään ole oikein, että säkään joudut kettuilua kuuntelemaan! Kovasti jaksuja!

kurpitsa: Ihan hyvinhän te voitte lopettaa sen pottailun joksikin aikaa. Kokeilkaa parin kuukauden päästä uudestaan ja katselkaa mikä silloin on tilanne? Eihän 1-vuotias tosiaan ole pääsääntöisesti valmis potalle, joten ei tuo ole mikään ihme, ettei mitään tule pottaan. Ja tosiaan päiväkuivaksi saattaa teidän neiti oppia ihan samaan aikaan oli pottailu aloitettu 1- tai 2-vuotiaana.

Carmen: Oliko sulla Nean odotuksessa liitoskipuja? Mulla ei ollut E:n odotusaikana YHTÄÄN mitään kipuja missään ja siks kauhulla odottelen, että kohta alkaa paukkua! Miltä ne liitoskivut tuntuu? Tai siis missä? Nivusissa mulla on muutaman kerran tuntunut jomotusta. Alaselkähän mulla kenkkuilee, jos joudun paljon kantamaan poikaa tai teen paljon seisaaltaan hommia esim. puutarhassa tms. Olen ostanut pari sellaista ns. tukivyötä, mutta ei noilla helteillä pystynyt niitä pitämään. On muutenkin aika ikävät, jos laittaa äitiyshousujen kanssa. Tavallisen vyötärön kanssa menee kyllä kivasti.

Jeh, taas nukahti poika paremmin unilleen. Meni siis taas puoli tuntia myöhemmin nukkumaan eli 19:30. Toivottavasti ei myöskään herää silloin viiden maissa vaan nukkuis vaikka puoli seiskaan. Sisäpäikkäreitä nukkui 2h10min, joten hienosti sujuvat nekin!

Nyt lukemaan soffalle! Moi...

Neiti nukkumassa ja minä heti täällä! :p

Nemika: Hyvän kuuloinen tua sinun versio makarooni salaatista, ainut että itse en syö kinkkua ym. nii osaisitko kuvitella sitä esim. broilerin kanssa? Tai sit jättää vain kokonaan lihan pois! :)

Carmen: Mä oon ostanut neidille suolattomia ja maidottomia ( siks maidottomia kun meillä on se allergia ) en vaan muista minkä merkkisiä nakit on! :D :headwall: mut siis ihan prismasta oon ostanut.

Pillillä juominen: tänää koitin tarjota neidille sellaista smoothieta ihan huvin vuoksi vaan ja katsoa kuinka ymmärtää pillillä juomisen ja heti ymmärsi mitenkä pitää imeä! :)

Meillä olis sit ollut eilen se 1-vuotis neuovala, mutta oon koko ajan muistanut että ois ollu vasta 5pv.. Pitää soittaa huomenna ja varata siis uus aika! Käytiin myös sielä 1-vuotis kuvauksessa Ja ihan hyvin meni, aluks vähä mietti mikä paikka tää nyt on. Lopuks näytti kuvat kamerasta ja oli sielä hyviäkin kuvia, maanantaina saa sit hakea koevedokset! Niitä odotellessa! :p Kuvaaja oli myös hyvä siinä mielessä että osas toimia lasten kanssa. Käytiin kans kaupungilla neidinkaa sen jälkeen ja täällä yks kenkäkauppa lopettaa ja sielä oli -50% kaikki lasten kengät, meinasin ostaa eccon sandaalit neidille mutta ei ollut sit kokoja ei... 19 ja 21 ja sitä suuremmat. Just kun tuo 20 ois tarvinnut.. höh!

Meillä ollaan kans just opittu imemään pillistä.

En muista olenko kertonut, mutta meillä pikkumies on päättänyt tehdä 4 poskihammasta samaan syssyyn. Ensimmäisen purupinta on jo kokonaan näkyvissä muissa hieman erikokoiset helmet näkyvät ja tuntuvat. Onneksi ei ole vaikuttanut mitenkään nukkumisiin.

Äidissä roikkumista tapahtuu meilläkin toisinaan päiväsaikaan, mutta onneksi todella usein kelpaa isäkin.

Pihapiirin lintuja ja niiden pesintä touhuja ollaan tässä muutaman viikon seurailtu ja eilen meillä kävi ihan oikea pongari tekemässä määrityksen tosta mikä on tuolla ison männyn latvassa eli Liitohaukkahan se siellä pitää majaansa. Nyt meillä olisi mahdollisuus saada rengastaja käymään ja silloin saatais jatkossakin tietoa missä "ne meidän liitohaukat" matkaavat, koska saattavat käydä talvehtimassa pohjois-afrikassa asti. Ei olla tosin viel päätetty miten tehdään.

Ai niin me päästää taas seuraan vierestä yhtä innolla odotettua raskautta, kun pikkumiehen kummit saavat vauvelin loppuvuodesta.

Hyr, hyr, kun tänään on ollut kylmä ja varsinkin toi tuuli on pureutunut inhottavasti vaatteista läpi.

<pikaisesti.

Nemika :hug: toivottavasti saat miehees tolkkua,meil on kans toi asioiden selviminen tosi hankalaa kun herra heittäytyy musta ei oo mihinkään asteelle....

Pottailu
on meillä edelleen vaan sellanen totuttautumisjuttu,ei nykysin jaksa istuu kun aamu ja iltapisut siinä joten oon nyt vähempi istuttanutkin päiväsaikaan... ja jos ei viihdy,ei viihdy. Mitään kuivaksopettelua ei vielä ole =) Ei siitä missään nimessä tämänikäsellä kannata stressiä ottaa,eihän nuo tosiaan osaa pidätellä,niin lirkkii mihin lirkkii jos ei just oikeeseen aikaan istuta.. Tietty esim.minä oon ollu kovin säännöllinen tarpeiden tekijä pienenä ja äippä kerto et oli niiin helppoo iskee kellon mukaan potalle;) B)

Maitoa ei oo tullut mieleenkään juottaa siellä missä sitä ei ole :D Juo aika hintsusti sitä täällä kotosallakin joten annan vettä jos ollaan ns.tien päällä. En osaa ressata noita maitomääriä kun ollaan tissillä aina näihin päiviin menty ja juttelin neuvolassa et kun puurot yms.maitoon tekee jne. pitäs saada ihan riittävästi mölöä (kun imetys loppuu),vaikkei desi kaupalla hörpikkään...vesi on meillä se suosikki :)

Pilliä ei oo koklattu kuin kerran ja sekin lasista,et pitäskin testata just jotain maitojuomaa tms

Kirsikkatomsku,hyvä kun sanoit ton tolun,pitää muistaa ottaa mukaan mökkireissulle ;)

Nyt nukkumaan,huomenna 1v kuvaus heti aamusta :wave:

Nyt on sitten Eeva räkäinen ja mullakin kurkku mukavan karhean tuntuinen. Tätä mä just niiiin odotinkin tähän väliin. Pöh.
Niin, ettekä ikinä arvaa mitä leidi teki tänään matkalaukussa. Ilman vaippaa. Kakkasi minun upouudelle silkkihameelle! En tiedä oliko se joku kannanotto, ehkä se väri ei sovi mulle tms. :LOL:

Majj, mä teen aika samanlaista makaronisalaattia kun nemikan ohje on, mutta ilman lihaa. Laitan enemmän suolakurkkua kun tykkään siitä, lisäksi keitettyä porkkanaa kuutioina, pussi herne-maissi-paprikaa ja kevennän majoneesin ruokakermalla. Broilerin kanssahan siihen varmaan sopis sinihomejuustokin, ehkä kevyemmällä kastikkeella. Tai kylmäsavulohi ja oltermannikuutiot, majoneesiin ripaus tilliä ja sitruunaa.. tulee nälkä!

Pottailu on tauolla meilläkin. Se ei selvästikään ole Eevasta mitenkään hurjan mukavaa puuhaa ja on ihan sattumaa tuleeko sinne pottaan mitään. Yleensä ei tule. Katsotaan sitten vanhempana kun osaa vähän ilmoitella tarpeesta tai ymmärtää sen, miksi siinä potalla kökötetään.

Hei ja loysin myos talle taapero puolelle :D

Meilla F:jukka aloitti sit paikkarin eilen, talla viikolla tutustutaan ja ens viikolla sit tosi toimin. Aitin sydanta kirpasee, mut kai se kuuluu asiaan?

Aurinkovoide
Ostin Nivean Baby 50 sk voidetta F:lle kun Johnsonin on loppunut. KAsvoille ja kasivarsille sipaistaan.

Pottailu Ei kiinosta neitia patkaakaan! Kerran ollaan saatu kakka puoli vahingossa.

Kirsikkatomsku Mittasin F:n kengan pohjan ja se on 12cm, jos ne sandaalit on vela sulla ja on sen 12cm pituiset nii otan ne. Laitan vaikka yv:na tuleen osoitteen ja voin maksaa vaikka rahat sun tilille postikuluineen. Tuskin on hirmuisia summia pienista popoista :D

Nyt oita!

Onnea Sarbban pienokaiselle :heart:

Joko muilla kiipeillän joka paikkaan? Meillä poika on sellanen kiipeilijä joka paikkaan kampeaa, saa pelätä et millon tippuu kun häviää silmistäkin niin äkkiä..Mut onneksi osaa laskeutuakkin aika hyvin.

Pottailla ei meillä ollenkaan

Marmotta Voi harmi toivottavasti paranette äkkiä :hug:

Onnea Sarbba sinne teille 1veelle! :flower: ja jos oon muitakin unohtanut onnitella.!

Marmotta, voi ei :| toivottavasti eeva kerkiää parantua ennen lähtöä!

Poika, joo kyllä kiipeillään...sohvalle ja siinä seistään ja hypitään, tv-tason päälle ja olohuoneen pöydälle seisomaan :/

Äh yö oli taas tosi levotonta...tuttia, tuttia ja tuttia vaan. Nyt väsyttää.

majj: oon tehny kinkuttomanki version ja on hyvää :p ja miksei broiskuki kävisi. =)
siihen ohjeeseen kuuluu oikeesti lisäksi oliivia mut ite en voi sietää sitä niin jätän sen pois aina =)

isäntä eilen oli jopa ystävällinen illan..mut asiat jääpi puhumatta. tosin en eilen ollu ku pari tuntia illalla kotosalla samaan aikaan. ja luulen et tampereen suuntaan lähden lasten kanssa joka tapauksessa ku kelit paranee.
oon siivonnu vaatekaappeja hulluna. heitin jätesäkillisen omia vaatteita pois ja silti mun kaappi on tupaten täynnä.. :| mä oon ihan älytön hamsteri nähtävästi.. :ashamed:

ja tuhat kiitosta kaikille tuestanne.. :hug: ootte työ vaan ihania immeisiä..rutistaisin kyl kaikkia jos voisin..mut ehkä tällei virtuaalisesti se onnistuu nyt paremmin :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Niklas kiittää onnitteluista :heart: Tänään vietetäänkin sitten juhlia, pitäs kohta kakku koristella =)
Lahjat poju saa meiltä kun isi tulee töistä =) Näin synttäripäivän kunniaksi nukuttiin puoli 9!!!! Tälläistä ei oo ikinä tapahtunut Niksun kanssa, meillä normi aika olla ylhäällä on ollut viimeistään 6! :D

Marmotta;toivottavasti parannutte ennen reissuun lähtöä!!

Pottailusta; Meillä se on lähinnä koristeena vessassa, että saa poika tutustua, muutaman kerran on siihen suostunut istumaan, mutta mikäpä kiire tuolla on. Tytötkin on alottanu pottailun melko "myöhään" ja olleet päivä ja yö kuivia 2veenä, että turhaapa tuosta vielä ressailee =)

Nemikalle vielä jaksamisia!! :hug:

Yö oli ihan kamala, Eeva rohisi niin pahasti etten saanut nukuttua eikä sekään kyllä kovin levollisesti nukkunut. Tuttikaan ei rauhoittanut kun ei raukka nenä tukossa voinut sitä imeä. Nyt ehkä hiukan parempi, huuhtelin aamuyöllä nenää merivesiliuoksella ja nyt räkä vaan valuu kauniisti poskelle. Mut eipä ole niin tukossa enää. Mä en voi puhua, kurkku niin hurjan kipeä. Huomenna viimeistään sitten iskee täydellä teholla tauti muhunkin. Mun äidiltä varmaan saatiin pöpö, lääkäri oli sanonut että tää nyt liikkeellä oleva tauti on kohtalaisen lyhytkestoinen. Toivoa sopii..

Summer, toivottavasti ei tarttunut Peppiinkin tämä! Vaikka eipä ne niin hirveästi neniä vaihtanut tai mitään, mutta kuitenkin..

Oma tahto/kiukkupuuskista tuli sellainen mieleen, että mahtaako olla sukupuolesta riippuvainen yhtään? Mulla kun ei ole kokemusta kun tästä yhdestä, en tiedä. Mutta Italiassa kaikki aina sanoo, että pojat on todella paljon helpompia. Niillä on sisäänrakennettuna kohdusta hautaan niin ääretön mamman kunnioitus, että ei käy edes mielessä kiukutella mammalle. Onhan se siellä vähän eri meininki asian kanssa, mutta onkohan pojat oikeasti helpompia vai jumaloiko ne mammat poikaansa niin paljon etteivät edes huomaa toisen 'vikoja' ja kiukutteluja? Miten Suomessa, onkohan eroa?

Onnea Niklakselle ja halit nemikalle.

nemika Jaksamisia kovasti :hug: !

Marmotta Eevalle ja sinulle pikaiset paranemisterkut :) :hug: !

pottailu Meillä taas tuo pottailu sujuu tosi hienosti. Ollaan siinä istuttukin muutaman kk:n ajan ilman ongelmia. Saalista tulee joka kerta, harvinaista jos ei tule. J osaa myös ilmottaa, milloin on valmis :D. Laittaa kädet potan reunoille ja näyttää, että nyt noustaan. Vaippaan toki päästää vielä, jos ei olla kotosalla ja muutenkin. Mitään stressiä asiasta ei olla otettu, mutta pottailusta on tullut vain jo tapa.

Sarbban 1-vuotiaalle onnittelut :flower: :) !

kiipeily J ei juurikaan kiipeile kotona. Veljeni luona on portaat sisällä, niitä kyllä kiipisi mieluusti. Eiköhän se kiipeilyvaihe meillekin joskus tule :/ ...

Sateinen tervehdys!

Oltiin aamulla kerhossa ja nyt pimu nukkuu tuolla hapekkaassa sadesäässä =) Yllättävän nopeasti väsyi, vaikka nukkui melkein 12h yöllä.. Meillä muuten on yöunet pidentyneet tunnilla, kun siirryttiin yksiin päikkyihin - ootteko muut huomanneet samaa?

naukuri Liitoskivut on sellaista järkyttävää vihlontaa tuonne häpyluulle ja mulla tuntuu ihan rauhallisessa kävelyssäkin. Ja jos vähääkään nopeamman liikkeen tekee niin tuntuu kuin joku viiltäisi puukolla koko alakertaa halki :x Tidät kyllä mistä on kyse, jos ne pahukset osuvat kohdalle, usko pois! Neastahan mulla oli niin pahat kivut, että välillä otin juna-asemalta taksin kotiin, kun en kilometrin matkaa pystynyt kävelemään :eek: Tosin ne ovatkin nyt ekat "oireet" tässä raskaudessa joten ihan hyvinhän tää on mennyt B) Parin viikon kuluttua tosin alkaa pistäminen, joka oksettaa jo ajatuksena :ashamed:

marmotta Paranemista sinne :hug: Ja ihan samaa olen miettinyt, kun lähipiiriä oon vuosien saatossa seurannut: on tosiaan ihan kuin tyttötaaperot olisivat hankalampia kuin pojat :eek: Alusta asti siis tyypillisiä naisia :LOL:

Kiipeilyon pop täälläkin - eilen näkyi nousevan syöttötuolista pöydälle, kun isänsä kanssa natustelivat lihapullia :D Sohvalta/sängystä/portaista meillä ollaan jo pitkään osannut lasketua hienosti yksin, on niin huolellinen ja varovainen tuo tyttö, vaikka 100 lasissa painaakin.

Meillä on taas tänään yksi talonäyttö, saas nähdä mikä tällä kertaa mättää.. Taitaa jäädä haaveeksi asua uudessa talossa ennen kuin Antero-typy syntyy :(

Nyt lukemaan Seiskaa sohvalle ja natustamaan suklaata B)

Yhteistyössä