TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

Iltaa taloon! :)

Ihana päivä takana! Meillä oli 5 äitikaveria lapsineen kylässä ja oltin ulkona koko päivä. Meillä on piha, jossa on koko päivä aurinkoa ja varjoa, joten oli mukava olla muksujen kanssa ja puljata vedessä (puhallettavassa ammeessa) ja leikkiä. Tällasta lisää!!! :D

Ja TAAS oli kukko kiekumassa klo 5:20 |O Nyt tosin jollain taialla poika nukahti kuin nukahtikin vielä tunniksi, mut mä nukuin sen pätkän tosi huonosti, koska odotin vaan et milloin oikeesti herää. Nyt poika meni klo 19:40 unilleen, joten ehkä kokeillaan muutama ilta näin ja katsotaan auttaako.

Meillä ollu kamalaa kitinää taas muutamana päivänä ja tänään olin huomaavinani et alas olis tulossa kolmas hammas. Yöt on menny hyvin, mut päivät on kitinää.

Ei meilläkään nousta seisomaan ilman tukea. Tukea vasten kyllä ja tukea vasten kävelläänkin, mutta seisomaan ei nouse ilman. Meilläkin alkoi harjoittelu nimenomaan portaista ja sit sen jälkeen oppi nousemaan vähitellen pöytää / sohvaa / lelulaatikkoa vasten.

Auh, tää on kyllä niin väsy tästä ulkoilupäivästä, että painuu nyt soffalle! :wave:

En millään jaksa lukea kaikki juttuja nyt läpi, jotain sivusilmällä lueskelin.

Mulle iski mahatauti sit yöllä, 12h tuntia oksensin n.½h välein ja maha myös ihan sekaisin. :x Mies hoiti aamun neitiä ja illaks mun ihana äiti haki neidin heille hoitoon kun mies lähti iltavuoroon, että sain levätä! Kävi niin sääliksi neitiä kun äiti oli vessan lattialla oksentamassa ja neiti itki ja pelkäs vieressä! :'( Nyt alkaa olo he helpottamaan, tosin mulle nousi yli 38 asteen kuume.. Kunhan neiti vaan ei tulis kipeäksi! :hug:

Mein neiti on ihan yht'äkkiä alkanut "keittämään ruokaa" nytkin keittää pyykkipojalla ruokaa muumikupissa ( koitin kyllä tarjota muovilusikkaa ja muovikippoa mutta ei kelvannut! :D ) ja tuo aina välillä äitille maistatettavaksi. Miestä lie tuonkin keksinyt, kaippa nähnyt kun itse oon tehnyt ruokaa. Aivan ihana! :) :heart: Ja siitä sit sainkin hyvän lahjaidean neidille, sellanen muovinen astia - sarja.. :)

Rytmi: Meillä on ihan itsestään muuttunut rytmi, menee nyt 20:30-21:30 nukkuun ja heräilee aamulla 8-9 maissa. Sopii mulle ihan hyvin! :) Ennenkun meni nukkumaan 19:30-20:00..

Jennistä ja jossusta oli kiva kuulla pitkästä aikaa! :p

Nyt neidille maitoa ja nukkumaan.. :wave:

Marmotta, joo niin ajattelinkin, että siellä on kuopassa on pakko olla tosi kuuma! Huomenna on menoja, kun meillä on edessä aamusta kasperin niin ihana 6v neuvola :|oikeesti siitä kun selvitään, niin sitten alkaa vasta mun kesä B) Mutta vaikka keskiviikkona?

Edla, jauhelihakeittoa meillä on tänään vedettykin =) Hei hienoo pääset vapaalle ja vielä risteilylle!

Majj, toivottavasti pieni säästyis tuolta taudilta.... :|

Rytmi on meillä tällähetkellä seuraava,6.30-7 ylös,päikyt 11.30-12 välillä ,nukkuu 1.5-2h ja illalla n.19.30-20 unessa =)

Meillä opittiin seisomaan ilman tukea tosi nopeesti sen jälkeen kun nous tukea vasten ja myös ilman tukea nousemaan ylös. Nyt seisoskelee kokoajan tuetta,mut arka ottamaan askelia...muutamia on nyt ottanut yhteen menoon =)

Tapailee paljon sanoja,lähinnä toistaa...mopoa hakee,kun päristää ohi...ittä(iskä,kun aiemmin sano vaan -kä )jne... mut ton puhumisen suhteenkin on arka... tietää esim.miten lehmä sanoo (muu) mut välillä ujostelee sen sanomista niin paljon et ei sit sano mitään :D

Hattua repii välillä pois päästä,mut loppujenlopuiks unohtaa kun touhuaa muuta...laitan siis aina vaan uudestaan päähän. Ei oo narullisia lätsiä lainkaan,mietin kyl et pitäskö ommella kumppari jos innostuu enempi nyhtämään pipaa pois....

Hitsi,pojalla punotti suihkun jälkeen sääret :( Ei oo ollu suorassa auringossa kuin välttämättömän ajan kun on siirrytty paikasta a paikkaan b,et en voi uskoo et olis palanut tms. on kyllä tota ihottumaa ollut,et olisko sit sitä...punotti vaan yhtäkkiä ja pelkään et on kuitenkin saanu sitä paistetta jostain. Rasvannutkin oon....

Viimeyö meni meillä tosi hyvin,heräs kerran nukutuksen jälkeen ja seuraavaks vasta 3.30...mut nyt on jo kolmesti kiehnänny ja kitissy tuolla ylhäällä....joten varmaankin levottomampaa luvassa.Ilmeistä päätellen unet taas ikäviä :/

Majj: Paranemisia ja toivotaan että neiti säästyy.... :hug:

Edla,kuulostaa hyvältä risteily...joskus olis itekkin ihana päästä,mut eipä olis iloo ennenkuin poika oppii edes välttävästi nukkumaan tai hyväksyy muun lohduttajaks. Huolehtisin koko matkan kuitenkin =) No en miä viäl kyl olis valmiskaan niin "pitkään" eroon ;)

Nyt öitä :wave:

edla miks sitä suojakerroin 50 ei saa käyttää pienillä? onpa tylsää -toki mulla on molemmat 25 ja 50. En oo kyllä edes lukenut mitä siin purkin kyljessä sanottiin. :(

kurpitsa meillä ei oteta askeleita eikä nousta seisomaan ilman tukee. Pikkasen kävellään sohvan reunaa pitkin tai työnnetään tuolia. Polvillaan kyllä seisoo ja notkuu -jamma, jamma :LOL: neiti veivaa musiikin tahtiin. Esikoinen otti ekat askeleet 1v. päivänä -hänellä toki oli käytös se kävelyhärveli. Hiljaa hyvää tulee.

Neiti sai paikan päiväkodista sniff -nyt alkoi äitii ahdistaa. On ollu niin kiva kun pieni on saanut olla kotona. Isosisko menee samaan päiväkotiin ja on jo niin iso 5v. et osaa kyllä kertoo miten pikku sisko on pärjännyt. Jännitää jo nyt.

ihana hiljaisuus kaikki nukkuu -taidan siirtyy tuonne facebookiin. öitä :wave:

Huomenta,

Merika, suojakerroin 25 ei sisällä mitään kemikaalisia UV-suodattimia eli kyseessä on vesiöljy-emulsio jossa on mikropigmenttejä jotka suodattaa auringonsäteet ihoon imeytymättä. Sk 50:ssä ei ole tämän tyypin emulsiota eli UV-suodattimet ovat erilaiset. Onpa muuten tossa 50 huomautus et vältä aineen joutumista silmiin. Mutta mulle muistutettiin edelleen että sk 25 on aika pieni suoja, että vaatteilla ennemmin kuin rasvoilla.

Aurinkoihottumasta, juu mulla on kans dekolteessa ja käsivarsissa aina kesän alussa, mut mul ei oo pahana se vaan ärsyttävän punainen.

Nyt täytyykin mennä, oon menossa Ikean kautta käymään mökillä kattomas et siel on kaikkee jussii varten... Ja juu, Ikean kautta taas... haen sen halpis syöttötuolin möksälle ni ei tartte koko ajan jonkun sylitellä neitiä.

Siijuu :wave:

repa: sama meil. ei onnistuisi risteilyt aikuisten kesken..niinpä mä täs just katselen kivoja paketteja jos ottais ton kolmen koplan mukaan ja mentäs..meillä ei poika eikä äiti ole vielä valmiita eroon toisistaan :D eli ei auta ku koko konkkaronkka roudata mukaan :D

just luin ihotautilääkärin juttua et alle kolme vuotiaille ei suositeltas ollenkaan arskarasvoja. mut ite olen laittanu suojakerroin 25 rasvaa kyl pojalle ku ulkona ollaan suurin osa päivästä joka tapauksessa. ennemmin rasva ku ihon palaminen kuitenki.

mut nyt kiirus.. :wave:

Päiviä...

Tänään viileempi päivä ja poika viihtyy ulkonakin heti huonommin kun ei saa nakuilla :D

Ei ne pojan sääret mitään palaneet ollu,ihottumaa vaan... huoh. mietinkin et missä ajassa olis voinut =)

Poitsu nukku ennätyksellisesti 4.30 asti vaatimatta multa palveluksia =) Nyt pikkuhiljaa pikkumies unille ja sit meikä alkaa ompelemaan,et saadaan pojalle haalarit 1v kuvaan torstaiks :wave:

Aurinkovoiteista vielä.. voi kökkö. Mitä mä teen jos sk50 ei muka käy? En usko että se 25 on tarpeeks ellen sit ihan koko ajan ole laittamassa lisää, mut eikö lisäämisen jälkeen pitäis olla sisällä hetki? Olihan niitä joku toinenkin merkki kyllä kun Eucerin, onkohan siinäkin sama homma? Vaatteilla suojaisin muuten, mutta sen olis oltava jotain todella kevyttä ja vilpoista materiaalia. Joku pellavakaapu jossa on lapaset ja töppöset. :D Pitää kai mennä apteekkiin kitisemään asiasta.

Summer, miten meni neuvolareissu? Meille käy huominenkin, on vaan luvattu vähän sateista. Mutta katsoo sit sit.

Mun äidillä on kamala räkätauti ja kuumetta, kauhulla odotan milloin tarttuu Eevaankin. Eihän se voi räkäisenä lentää yhtään mihinkään, että siinä menis sekin reissu jos nyt tarttuu.. mä aivastelen jo ja päätä särkee.

Repa, en suosittele hattuun kuminauhaa. Eevalla oli yhdessä, se vasta hauskaa olikin kun se venytti sen nauhan niin alas kun saa ja sit päästi irti.. leuassa koko ajan kamalat punaiset juovat. Mä olen ommellut ohuesta kanttausnauhasta nauhat hattuihin, se ei luista. Ei tuolla ilman nauhaa mikään päässä pysykään.

Seisomaan nouseminen ilman tukea onnistuu sittenkin. Just eilen sanoin, että ei.. niin eiköhän heti aamusta sit näyttänyt. Että osaa kyllä jos viitsii. :)

Mä oon laittanu pojalle aurinkorasvaa naamaan, kun ei sitä kokonaan saa varjossa pysymään kuitenkaan. Pitkät kesähousut ja pitkähihanen oli eilisenkin päällä (kuten viikonloppunakin), kun leikki varjossa ja auringossa vuorotellen. Illalla sitten sai nakuilla, kun ei enää ollu niin porottavaa ja varjoakin enemmän tuossa mein pihassa. Mut vaatteilla mä suojaan ensisijaisesti ja toi sk25 riittää ihan hyvin kasvoihin silloin kun tarvii.

Marmotta: Meidän apteekissa tais olla sellaista lapsillekin sopivaa rasvaa kuin Louis Widmer ja siis sk50. Ainakin siinä oli se fysikaalinen suoja. Näyttää sellaselta tavalliselta rasvatuubilta eikä siinä ole mitään elefantin kuvia ;)

Nyt päikyille, oon ollu ihan älyttömän väsynyt aamusta lähtien :wave:

MarmottaKyllä te pärjäätte siell ilman mönjiäki, Italiassa on puodit pullollaan vaatteita ja just sellasia ohuita hengittäviä.

Tosta auringosta sen verran että tärkeintä on pitää hattua pään ja kasvojen/niskan suojana. Ja muutoin sit pitkähihasta kun aikuisiltakin palaa ekana hartia/selkä :) Rasvoja ei suositella alle 3v kahdesta eri syystä, joista toinen on niiden myrkyllisyys ja toinen on yleinen suositus auringon otosta. Kummassakin the point on ihon ohuudessa, vauvataaperon iho on todella ohut ja se imasee kaiken , hirveetä suojaa ihon alla ei vielä ole - ohuuden takia se läpäisee kemikaalit verenkiertoon : ( eihän kukaan nyt kuitenkaan grillaa itteensä pienen kanssa keskipäivän pahimmassa paahteessa. Menee vähän nää terveysnormit sekasin jos syöttää lusikalla suusta luomua ja kädellä sivelee kuraa niskaan. Oikeestaan siis hyvä, että suositukset on olemassa ja pistää etsimään sitä omaa keskitietä. Aurinko paahtaa taas toisella puolella maailmaa ihan eri tavalla ja siel on sitten pienempi paha latoo rasvaa, oliskohan tää jotenkin näin. Päikyille minäkin. :wave:

Oon tässä pari päivää yrittäny selvittää syksyn työkuvioita. Vakipaikat, joita hain menivät vanhoille pidempiä sijaisuuksia tehneille, joten nyt sit yritän löytyy sijaisuuksia itelleni. Näin saisin jalkaa oven väliin. Kohtuu hyviä uutisia kuulinkin jo eilen, mutta mitään varmaan tietoa ei vielä ole. CV täytyy lähettää taas yhdelle johtajalle. Eiköhän tämä tästä. J:lle ollaan haettu pph paikkaa ja ens viikolla pitäis tulla tieto, että millainen paikka ollaan saatu. Merika Kiva, että paikka lohkesi :). Muakin ahdistaa tytön hoitoon laittaminen. Toivon, että saadaan mieluinen hoitopaikka.

majj Parane pian! :) Mahatauti on niiin inhottava aikuisellekin, että pidetään peukkuja, ettei Julia saa sitä.

Meillä J edelleen räkäinen ja yö meni ihan pipariksi. 2,5 neiti valvoi ja äiti kanssa. Huh huh! Yks yö menikin kuumeilun jälkeen jo ilman herätyksiä. Sais tuo flunssa jo kadota kokonaan. Onneksi neiti on alkanu syömään jo vähän paremmin :). Paino onkin laskenu taudin aikana 1,5kg :( . Nopeastihan se nousee, kun ruokaa alkaa taas mennä.

seisomaan nouseminen J ei osaa nousta kuin tukea vasten. Siinä voi sitten päästää hetkeksi irti. Niitä ensiaskeleita ootellaan vielä :).

Nyt päiväkaffin keittoon. Väsyttää, mut en osaa ite nukkua, kun neiti nukkuu ulkona :( . Illalla sit aikasemmin maate.

Marmotta: Nyt on tuta testattu hyvät on =) en moiti yhtään. Poika nääkyy hyvin pystyvän tepastelemaan tai nykyään näyttää et juoksee lähinnä. Toivottavasti ei tauti teihin tarttuisi.

Meillä poika oppi hyppäämään ilmaan siis pikkusen nousee maasta kun ponnistaa, hauskaa tuntuu olevan :D ihana tapaus

Täällä olo alkaa olemaan jo hyvä. Saatiin muutettua tänne toiseen kämppäänkin nyt väliaikasesti. Huomaa kyllä että ollaan vieraassa paikassa, neiti ei millään meinannut nukahtaa matkasänkyyn, mutta heti kun otin viereennukahti parissa minuutissa.

Aurinko rasvoista sen verran, että mä en oo edes vielä hommannut mitään rasvoja..
:| Mut en ole kyllä vielä raaskinut pitää edes neitiä t-paitasillaan.. Aina ollut pitkähihanen paita ja housut ja hellehattu päässä.. :)

Meillä muuten neiti nousi tänään ekaa kertaa seisomaan ilman tukea , mutta heti kun pääs ylös tarttui sohvasta kiinni! :D Niin ja huomenna olis sit se 1-vuotis kuvauskin! :)

Hiljaista...

Oltiin päivä mummulassa ja sain pojan päikkyjen aikaan ommeltua haalaritkin valmiiks.Nukkukin kunnon unet ja nukahti yöunillekkin ekaa kertaa nalleensa päin kääntyneenä... pikku juttu,mutta iso harppaus meidän kassulle..näen tässä jo itsenäisen nukahtamisen aineksia ;) Kovasti on kehittynyt toi nukkuminen,vaikka takapakkia aina tuleekin...

Kävelymatkakin pitenee ja pitenee...tosin vielä ollaan varovaisia asian suhteen =) Konttaus on liikkumismuoto edelleen...

Varattiin mökki elokuun alkuun läheltä savonlinnaa,vähä extemporee juttu :p Pikkasen mitä odottaa kesältä B)

Meillä suositaan kans vatteilla suojautumista,tosin en oo Kassulle vielä niin ohutta,pitkähihaista(lahkeista) vermettä löytänyt et tollasessa 30 asteen lämmössä ei olis tukalaa...joten oon pitänyt varjossa tarkasti. Meillä on terassilla iso varjo,mitä siirtelin tarpeen mukaan,niin et poika oli kokoajan varjossa.Päikkäreillä ollaan kaikkein pahin paahde muutenkin =)
Kaupungilla liikkuessa vasta tuli ongelma ja sinne olis tarvinnut jotain pitkää hihaa vaikka koitin aurinkoo välttää...
Rasvaa oon laittanut ikäänkuin varmuudeks silloin kun on mahdollista et joutuu aurinkoon hetkeks...just naamaan,niskaan ja käsiin. Ja tuo Eucerin sk 25 on todellakin alkaen 6kk,ei sisällä myrkkyjä =)
No eipähän tarvi suojautumista miettiä seuraavaan pariin päivään |O

Väsytää,vois kohta kömpii jo untenmaille....

Marmotta, ihmeen hyvin meni =) suurimman osan suostui tekemään ja piikitkin saatiin laitettua. Puhunut ei paljoa ja itku meinas tulla kun ois pitänyt joitakin tehdä, mutta tuo oli jo tosi hyvin viime vuoteen verrattuna. Joo katotaan sitä huomista, että millanen ilma on ja miten neidit nukkuu....mutta päivällä vois poiketa tossa kentällä, jos sää sallii.

Meillä on lapset olleet kesällä aina lyhythihaisilla ja sortseilla... varmaan pitäs jotain tosi vilposta materiaalia olla, että viittis pitkissä vaatteissa olla. Itekin läkähtyisin. Mutta varmasti olis vaikee miettiä jos olis lähdössä jonnekin kuumaan maahan...
Mua stressaa noi hemmetin ötökät :| miten niiltä saa suojattua?! mökilläkin ollaan jonkun verran ja siellä on kauheesti kaikkia mahdollisia ötököitä...

On tuo aurinko vaan niin hankala kysymys. Tai siis et mä en uskalla altistaa poikaa sille, että palais lyhkähihaisessa, mutta tukalaahan helteessä on olla pitkät päällä. Meillä ei auta varjon siirtely, kun toista pitää kävelyttää ympäri pihaa ihan koko ajan :D Mut onneks aina välillä sai olla nakusiltaankin varjossa. Eipä sitä ole tullut aurinkoasioitakaan noin tarkkaan aiemmin mietittyä :/ Mut joo, aika pieni ongelma taitaa Suomen kesässä olla nuo helteiset päivät :LOL:

Laitettiin poika tänään vasta 19:30 unille ja simahti ilman mitään vikinää. Eli meillä siis siirrytään nyt 30min myöhempään yöunille menoon. Viime aikoina on mennyt kitissessä 10-20min, kun ollaan laitettu klo 19 maissa sänkyyn, joten ajateltiin et olis aika siirtää vähän myöhemmäks. Katsotaan jos auttais.

summer: Ei kai muilta tartte suojata kuin hyttysiltä ja hirvikärpäsiltä? Vai mitä ötöjä mietit? Ampparithan yms. ei yleensä häiritse ellei itse huido. Meilläkin mökkireissu edessä juhannuksena, mutta vaatteilla ajattelin sielläkin suojata poikaa. Siellä vaivaa lähinnä hyttyset. Hirvikärpäsetkin sitten, jos lähtee metsäpoluille kävelemään, mut niihinhän ei autakaan muutakuin vaatetus. Jotain hyttyskarkotettahan on lapsillekin, mutta en muista onks siinä jotain ikärajaa. Pitääkin katsoa.

Jaha, sit unille et jaksaa taas huomenna. Tänään oli tosi väsy päivä. Edes päikkärit ei auttaneet. Öitä!

Huomenta

Meillä on asunut viimepäivinä oikein kunnon kitisijä, illat kitisee, yöt kitisee...viikoloppuna päivätkin kitisi...äiti ei pääse edes vessaan ilman kunnon huuto saattelua..kukaan ei kelpaa ei edes isi äiti on niin ihana.

kaikille sairastelijoilloe :hug: musta tuntuu et oisko pojalla kurkku kipeä vähän hankala sanoa mut jotenkin musta tuntuu et se oudosti kökii..

Summer on meilläkin lapset lyhyt hihasissa ulkona...aurinko rasvaa oon laittanut mut en tosiaankaan aina edes muista :ashamed: mut ei oo kumpikaan ikinä palanut. Esikolla on iho jotenkin sellanen et se ruskettuu kauhean äkkiä mut ei pala. Ei me siellä auringossa kuiteskaan aurinkoa oteta ja usein käydään välillä sit sisällä ja toinen pitää päikyt välillä

SummerJoo-noi neuvola tilanteet voi olla vähän hohhoijaa, ei kaikista oo kivaa näyttää "temppuja" vieraalle ihmiselle. Ötökät on vähän inhottavia - ihmeen vähän niistä ollu harmia mökkireissuilla. Muisaakseni meillä oli vähän hyttyspaukamia siellä ja täällä, illan suussa oli kuiteski vilposaa ja sai vetää paksumpaa vaatetta ötökkä suojaks.

RepaIhana tuo mökkijuttu - oltiin kans ihan extemporee pitkin suomea pari kesää sitten ja savonlinnan tuntumassa parissakin paikassa. Ainoo miinus oli se että tuli kaikki keittiötasot joka paikassa siivottua ennen taloon asettumista - mukavat omat työhanskat & tolu mukaan. Toinen negatiivinen yhdessä mökis oli kämänen sohva - se oikeen pisteli persuksen alla :D Mukava reissu, seutu on kyllä kaunista ja kalatkin ahkeria syömään =)

Mun pitäs soittaa hammaslääkärille, mikähän mulla on kun jomottaa leuan seutua - vuosi sitten olin viimeks :(

pakko valittaa omaa napaa nyt..viikonloppuna tuli riitaa ukon kans..ja siitä lähinnä ku olen oikeasti niin väsynyt eikä noi peiton alla touhut iske aina..uhkasi jo eroa hakea sillon.
tosin sanoinki et jos tuosta on elämä kiinni niin menköön. :kieh:
ja nyt sit täs sen jälkeen ollu muutenki kireetä. ukko lopetti tupakanpolton muutama viikko sit. et siinäki varmaan osa syy. mut niin kauheata piruilua mulle koko ajan eikä kuuntele yhtään mitä mä puhun sille. esimerkkinä eilen ku jäin ulkosaunaan..oli sit pojalle taas kielloista huolimatta antanu mustikkasosettapuuroon..mikä jämähdyttää ton masun toiminnan heti. ja vasta edellisiltana siitä samasta asiasta sanoin. (tää tietty pientä..mut lähinnä sitä et se ei tosiaan kuuntele mitään) ja on isommilleki lapsille tosi kiree tuo äijä.
ja eilen sit ku asiasta mainitsin varovasti...tuli ku yleinen syyttäjä silmille miten hän on nyt huono isä sitten ja sanoi olevansa liian vanha (35v ;) ) enää lapsia hoitamaan. ettei kuulemma jaksa. onhan sillä raskas työ jne..ja tääl kotona ku maalla asutaan hommia tosi paljon. mutta..aloitan itse aamun aikaisin..raivaan kämpän..laitan ruuat..hoidan noi 6 eläintä ja 3 lasta, pyykkään ja nukutan illalla ite muksut ku ukko jo kuorsaa..siis täällä teen melkeimpä kaiken. en oikeesti jaksa tuon väsymys narinoita kuunnella enää yhtään ku kotona saa kaiken eteen ku manulle illallisen..käyn kauppareissut nykyään päivällä ettei tuon tarvitse lapsia katsoa sillä aikaa. ja saan vaan vittuilua sit kuulla kaikesta illan.
eilen sanoin sille et ehkä meidän on parempi erilleen lähteä jos kokee tän elon niin kauhean vaativaksi. ei kuulemma sitä halua. mut tätä menoa mä haluan kyllä. mä en jaksa enää varoa kuormittamasta tuota väsynyttä äijää liikaa ja jättää kaiken oman ilon pois sillä että toinen on vaan väsynyt..en mäkään duracell ole, mut jaksan silti. nyt oon väsyny tuohon asenteeseen niin täpöllä et taidan tänään pakata kamppeet ja lähteä toviksi evakkoon täältä..tai olla ainaki illat pois ku ukko on kotona..
sekavaa sepustusta..kiitos jos joku tästä jotain ymmärsi...

Nemika :hug: Mä ainakin ymmärsin mitä tarkoitit, miehillä on vähän pahatapa luulla et kotona oleve äiti on ns. lomalla siellä kotona. Sehän oikeesti kaikkea muuta kun lomaa. ei lounastaukoja edes vessassa et saa yksiksesi olla tai ainakaan et saa viipyä siellä niin pitkään kun haluaisit.

Naukuri, juu hyttysiä, mäkäräisiä ja sitten sellasia vieläkin pienempiä (me sanotaan polttiaisiks) niin niitä riittää mökillä...ja paarmoja kans. :| Vaatteilla kai sitten vaan suojattava....

Nemika, ymmärsin kyllä :hug: Välillä meillä kans kärjistyy , kun kumpikin on väsyneitä....ei kivaa ja miehet ei tosiaan aina ymmärrä tai halua ymmärtää tmv :(

Poika: Meil on sama, vaan äiti on paras vaan äiti kelpaa! Vessaankin saa mennä huudon saattelemuksena.. :hug:

Neiti sit oksensi aamusta! Annoin puol 7 aamumaidon ja jätin viereen, ei mennyt kauaa kun kaikki lensi kaaressa ulos, onneks olin hereil ja sain käännettyä neidin kyljelleen. Ihan oli naama ja hiukset ja kaikki maidossa. :( Nyt kuitenkin ollut normaali suostui vähän hedelmäsosetta ja vettäkin ottamaan. Meillä on tänään se 1-vuotis kuva ja ajattelin että jos nyt aamupäivällä ei enään oksenna mennään sinne koska kuvaus siirtyis niin pitkästi sitten..

Nemika: ymmärsin kyllä! :hug: Meillä on aika samanlainen tilanne.. Tosin hoidettavana on vaan 1 lapsi eikä yhtään eläintä.

Kuulkaas taas ihanaiset :wave: tarvisin ohjetta hyvään ja helppoon makaroonisalaattiin ja se lohikeitto alkoi kans houkuttaa :p Olisko teillä hyviä ideoita rippijuhlatarjoamisiks? pitäis pikkusiskolle heinäkuussa järkätä juhlia ja kakut on tilattu, mutta sitten muu tarjoilu on vielä mietinnässä....ihmisiä tulis ehkä n40 ja niistä aika paljon lapsia.

Yhteistyössä