TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

Huomenta.

Yö meni hyvin meidän pojan mittakaavassa...5 pintaan heräs ja nukku sit vielä kuuteen =)

Kurpitsa,miä en vie lainkaan arvauskeskukseen tota poikaa enää kun eivät mitään tajua/huomaa...riippuu varmaan ihan keskuksesta plus lääkäreistä,mut täälläpäin eivät osaa diagnosisoida kun tavan flunssan ja siihen ne taidot sit tuntuu loppuvan. :headwall:

Nyt valmistautumaan kaupungille ja iltapäivästä mennään moikkaamaan matamia ja Edithiä =)

kurpitsa: kannattaahan sun itellesi ottaa se rokote jos et ole sairastanu. voi tulla sulle jo niin kovana tosissaan. mun kaveri oli viime kesänä vesirokos. 32v oli sillo. ja oli niin kova kaksi viikkonen taudin kans ja ihan arpia täynnä sen kunniaksi. ku eihän sitä tautia voi siitä rokotteesta saada. jokunen näppy voi nousta. meille isommille tenaville ei tullu mitään siitä rokotteesta. kannattaa miettiä.

juhannus: meillä on jo omat perinteet..herkkuja ja grillattavaa kauheet kasat. ja täytetään uima-allasta sen kolme päivää ( säästytään rannalle ajoista kun ostettiin pari vuotta sit iso allas kotiin) ja on ihana. =) ulkosauna lämmin aamusta iltaan. koivut kannetaan oven pieliin ja nautitaan kaikesta..satoi tai paistoi :D lasten kohokohta ku sillo alkaa aina altaan täyttö ;)

nyt on nii kylmä ja tuulinen ja sateinen aamu et hirvittää miten päivä menee..poika ku on oppinu ulkona oleen aamusta iltaan ja tuskastuu sisällä ensimmäisen tunnin jälkeen..kökkö tuota keliä... :headwall: :headwall: täytyy jotain kyläreissua harkita nyt vakavasti..

en tiedä mitkä mönky yöt menossa. toinen yö ku pyörii koko ajan.. :| normisti nukkuu niin upeesti yöt ku olla ja voi. onneks on valoisaa niin paljon ettei itelle väsy tuu vaikka päivät on aikast kiireisiä täällä aina.

mut nyt kahveelle viel ku sälli uinuu... :wave:

Tervehdys taas tauon jälkeen.

Kaikke en jaksanut lukaista jotan hyppään taas mukaan vaan.

Tuosta vesirokosta. Kerron taas tämän oman tarinani. Olen nimittäin sairastanut ko. rokon kaksi kertaa eli lapsena sekä aikuisena. Aikuisena sairastaminen oli todella karsee kokemus, koska odotin silloin meidän keskimmäistä rv muistaakseni oli noin 36. Joten kannatan rokoitteen ottamista. Tuskin siitä ainakaan mitään haittaa on.

Meillä pikkumies nousee kokoajan seisomaan ja viikonloppuna kiipesi ekan kerran portaat yläkertaan asti

Heippa ja myrskyisää huomenta!

Sokerista & suolasta Meillä mennään noissa mun maalaisjärjen mukaan :LOL: Eli Neea syö samoja ruokia kuin me. Ja syödään ihan tavallisia jugurtteja ja viilejä, maustettujakin. Mä en osaa nähdä noita tavis maitotuotteita kovin pahoina sokerin suhteen vaikka onhan niissä toki sitä jonkin verrankin. Välipalana meillä ne menee ruisleivän ja kurkun ja tomaatin kanssa. Mulla on ollut tapana juottaa vettä aina ruuan pääteeks, huuhtoopahan noita hampuja. Mä olen kyllä kokenut huono äiti fiboja näiden mun tapojen kanssa, mutta neuvolan täti ei pitänyt tuota lainkaan pahana. Tokaisi mulle että ei sitä ihan nihilisti tarvitse lapsen ruuan suhteen olla. Saa se maistua kun ei varsinaisia herkkuja jatkuvasti syödä. Maitotuoteet kun on ihan hyviä välipaloja muuten.

Mutta kieltämättä aika pahalla katsoin tässä vloppuna yhtä perhettä kun eksyin itsekin Mäkkäriin pikalounaalle (äidin laatuaikaa kun olin yksin ruokakaupassa :LOL: ). Siellä sellainen veikkaisin alle parivuotias veti lastenateriaa kitaansa syöttätuolissa. Tuota mä en kykene ymmärtämään, valitettavasti. Mä vannon henkeen ja vereen kotiruuan nimeen. Mieluummin tosiaan kotona joskus vähän herkutellaan vaikka nami-namilla, mutta noista pikaruokapaikoista pysytään kaukana. Olkoon vaikka kuinka kivoja pallomeriä siellä tai leluja oheistuotteena. No joo...menkat tulossa, taida olla vähän äkäinen :kieh:

Marmotta ja LC Tuota turismia kun on kahta luokkaa, niitä fiksuja ja sit niitä TURISTEJA!. Sinällään turismihan on tosi hyvä juttu, sehän takaa todella monen ihmisen toimeentulon. Oli tosi kamalaa olla todistamassa Balin -05 pommi-iskuja kun näki paikallisten hädän siitä että turismi taas katoaa, niin kuin tapahtuin vuoden -02 pommi-iskujen jälkeen. Se jotenkin tuntui paljon karmeammalta kuin itse pommi-iskut vaikka kuolihan niissä paljon ihmisiä. Tutustuin siellä muutamaan paikalliseen ja he juuri kertoivat itku silmissä edellisten pommi-iskujen jälkeisestä ajasta kun turistit jättivät saaren.

Piti vielä kirjoittaa vaikka mitä mutta Pienempi heräs ja Isompi haisee p**lle =)

Vierastaminen: Ei koskaan ole vierastanut ketää, no okei joskus jos on joku ihan uus ihminen saattaa hetken aikaa katsella häntä vähän hiljempaa mutta pian jo saattaa vilkuttaa ja hymyillä tai haluta syliin.

Makeat ja suolaiset : Oon aina silloin tällöin antanut niitä soija-jugurtteja neidille. Ensiksi annoin maustamatonta, mutta ei ihme että neiti ei syönyt sitä maistui tosi pahalle. Suolaa ei oikeastaan saa vielä, esim. keitot jos annan neidille otan sivuun neidille ennenkun pistän meidän ruokiin suolan. Meillä on myös käytössä suolaton lihaliemi kuutioa.. Tai jauhetta se on. Nami-namit ja jugurtti jostain luin että noissa nami-nameissa on vähemmän sokeria kun juguissa, mutta sit taas tietysti niissä on enemmän säilöntä,-lisäaineita ym..

Meillä on nyt kaks viimestä yötä mennyt näin, klo.20 pintaan unten maille ja eka herätys 4-5 mais, sit annoin maitoa ja nukkui 7 ja sit viereen ja joskus 8-8:30 noustaan ylös. Luulen että tuo maidon juominenkin on vaan tapa, mutta olkoot...

Jenni: Mulla on kans ollut tapana antaa vettä ruuan kanssa, meillähän on se soija-jauho maito käytössäkin, nii helpompi antaa vettä. Maitoa saa kuitenkin sit hetken päästä ruuasta.

Kurpitsa: Oon kans samaa mieltä että kannattais varmaan itselles ottaa tuo rokote ainakin, ei varmasti ole kiva aikuisena sairastaa vesirokkoa.

Juhannus: Suunnitelmat ovat vielä vähän auki joko a) meen yhdeksi yöksi ystävien mökille tai b) mennään anopin ja niiden luokse, he järjestävät joka juhannus sellaset "katujuhlat" ( asuvat omakoti alueella ) niin että joka pihassa on joku "kilpailu" esim. mölkky tai pallon kuljetusta tms.. Ja perheet kisaavat leikkimielisesti toisiaan vastaan, ja joka pihassa on myös aina jotain tarjottavaa ja lopuksi sitten yhdessä grillaillaan jne. Kyseisellä kadulla asuu vielä jonkun verran pieniä lapsiakin joten tämä on heistä varmsti tosi mukavaa. :p

Tänään on taas sellanen päivä, että tekis mieli pakata kimpsut ja kampsut ja häipyä neidin kanssa! :headwall: Ottaa päähän tuo mies, ei mitään kotitöitä ym. voi tehdä sohvalla vaan katsois tv:tä! Eilen nukkui 10 asti aamulla ja tänään puol 10. Vetos siihen että olin illalla salilla, että nyt on mun hoitovuoro. Justjoo, ei meillä mitään hoitovuoroja mun tiätääkseni ole.. :headwall:

olis se varmaan sit hyvä otattaa se rokotus..varoiks..maksaahan tuo rokote mut sit jos kyseisen taudin saan niin en ainakaan toivottavasti niin pahana että sairaalaan joutuisin..eikä sitä ikuisii aikoja pysty vältteleen vaikka jo pian 33v oonkin ;) mul on kyllä ollut aina aika hyvä vastustuskyky enkä kovin pienestä kipeeks tule mut sit kun tulen niin sit oon tosi kipeenä..
pitänee siis soittaa joku päivä tk:hon asian tiimoilta..

mies purki eilen innoissaan tuon meidän talon edellisen asukkaan tekemän terassin..hirvee kapistus, ei muuta voi sanoo..nyt innolla oottelen uuden terassin ja grillikatoksen valmistumista =)

Majj: :hug: Mulla on ollut jo muutaman päivän sellanen olo et paan kimpsut kampsut ja lähen |O |O |O Sanoin jo et häät on kohta peruttu perk...

Kurpitsa: Eikun piikkiä hakemaan

Oon muutenkin ihan maassa :ashamed: :ashamed: Pelottaa taas niin kauheesti tuon pienen puolesta...tuntuu et kokomailma on mua vastaan. Sain taas niin huonoja uutisia et oon itkenyt ja surrut :ashamed: Tuntuu niin pahalta yksien vanhempien puolesta. Ovat haudanneet nyt kaksi lasta..ovat saaneet pitää lapsiaan liian vähän aikaa luonaan. Ovat siis syntyneet ja eläneet...nyt ovat molemmat poissa. Periytyvälle sairaudelle ei voi mitään...

Poika: :hug: sinne myös! Meni myös ihan kylmät väreet tuosta tuttaviesi menetyksestä, elämä on välillä liian julmaa! :'(

Minä paistoin tässä ajankuluksi katkarapu piirakan, nam ! Tuli todella hyvää vaikka itse sanonkin! :p

Sita on sitten ilmassa, mieheen tympiintymista. Myos taalla, vaikken ole sanaakaan koko aijasta kuullut sitten helmikuun. Me ollaan tassa 50km paassa, vois tulla edes pikaisesti moikkaamaan. Mutta ei, han ei kuulemma halua vaan kiukkuaa kun lapsi jos joku asiasta edes mainitsee. Ja nyt ne on sitten muuttamassa sen diagnoosiakin! Melkein vuoden jalkeen.. lopputulos on mika on viruksesta riippumatta, mutta silti. Ja taalla ma en muusta kuulekaan kun hanesta, koko ajan ja kaikilta. Just siita en haluais just nyt kuulla mitaan. Kun taa Eevan ja mun jattaminen on vaan noin puoliksi sairauden syyta, puolet on ihan vaan sita etta herra ei halua vastuuta. Siis mita vttua? Nelikymppinen mies kuvittelee voivansa elaa aina kuten teini! Ja onko se hiukan myohaista NYT sanoa, etta ei tata alunperinkaan halunnut. Ja olis reilua, etta se itse tarjoaisi elatusmaksuja eika mun tarvis niitakin vakisin hommata. Pyydan italialaisen tavan mukaan noin 30% sen palkasta. Mitapa ma sen elamaa helpoksi tekisin ja pyytaisen sen, mita lastenvalvoja varmaan suosittelis. Joka on huimasti vahemman kun toi 30%. Silla 30%:lla maksetaan hyvin vuokra ja laskut. Ja mua ei kiinnosta yhtaan onko silla niin paljon ylimaaraista, kiinnostaa ihan just niin vahan ku hanta kiinnostaa tyttarensa. Stana. :headwall:
(ja se siita, piti vaan avautua asiasta)

Summer, Eeva juoksis mereen ja pitkalle jos antais. Koko aan vankaamassa sinne, huutaa "vetta, vetta" ja yrittaa kaikin tavoin paasta uimaan. Joinain paivina on niin kova aallokko ettei voi paastaa veteen ollenkaan, laitan sille sit vaan ampariin vetta. Tunkee siihenkin seisomaan. :D Parempi olis silloin pitaa pois rannalta ettei tarvii sen kitua katsellessaan vetta johon ei paase..

Jogurttia Eeva syo ihan tavallista, maustamatonta. Se on makeutettu rypalesokerilla, maistuu tosi paljon paremmalta kun suomalaiset maustamattomat. Rasvaa siina on reippaasti kun on osittain kermaan tehty.
Ai niin, hei.. mika on kevytmaidon rasva%? Taalla Eeva juo sellaista missa on 1,6% rasvaa, onkohan se suunnillleen sama?
Suolaa Eeva saa juustossa tms, mutta en lisaa ruokaan. Ehka pitais, se tykkaa uittaa kasiaan meressa ja sit nuoleskella sormensa. En tieda maistuuko se vaan hassulle vai tarviiko se suolaa.

Kuulin eilen etta mun rakkaalla ystavalla taalla on keuhkosyopa ja vaikka se on hoidettavissa, sen hoidon jalkeen lapset on aika mahdottomuus. Tuntuu tosi pahalta toisen puolesta kun lapsia han on aina niin halunnut, varsinkin sen jalkeen kun sain Eevan. Mutta aina sanoi, etta parin vuoden paasta sit heillekin.. koskaan ei tieda milloin on liian myohaista. Ironista sinansa, mulla on lapsi jota han ei voi saada ja han menee naimisiin, mun kesahaat taas ei tule tapahtumaan. Ilmeisesti se on sitten niin, etta jotkut ihmiset ei voi saada kaikkea.

Marmotta 1,5% on kevyt maidon rasvaprosentti. Ei ole reilua ei tuollainen mieheltä, Onneksi Eevalla on hyvä ja rakastava äiti ja isovanhemmat. Mä on kans viiemaikoina miettinyt paljon tuota elämän kulkua, se on niin arvaamatonta.

Majj: Mä oon miettinyt että miksi miksi miksi? yksien ihmisten pitää kärsiä niin paljon, ei sillä oikeesti voi olla jotain tarkoitusta. Mikä tarkoitus sillä muka voisi olla.

Ihana viikonloppu mummolassa takana! Luulin et on ihan sadevkl tulossa, mutta siellähän oli ihan hurjat helteet :)

Ja tänä aamuna poika otti ja nukkui 7:30 asti! Jee. Meillä siis on alkanut toimia loistavasti tuo myöhemmin unille -taktiikka. Ei ole enää heränny viiden ja kuuden välissä vaan keskimäärin puoli seiskalta. Unille menee puoli kasin jälkeen ja nukkuu useimmiten ihan putkeen tuonne aamuun asti.

poika: :hug: Ystäviesi puolesta! Ei ole reilua tuollainen ei...

kurpitsa: Kyllä se varmaan olis ihan fiksua ottaa se rokote. Ei varmasti ole herkkua jos ja kun joskus päälle iskee. Ja vanhempanahan voi tulla enemmän jälkitautejakin ja vakavampia sellaisia. Lapsillahan harvoin tulee mitään pahempia jälkitauteja.

Meillä ei ainakaan vielä ole vesirokkoa tullut. Joka päivä kyttään :D No, heinäkuussa saatetaan sitten mennä rokotukseen, jos ei sitä ennen ole tullut.

Sokereista yms: Meillä kans poika syö ihan samaa ruokaa kuin muutkin ja joskus purkista, jos me syödään jotain ns. omituista (niinkuin tänään illalla on katkarapuvoileipiä tiedossa ). Tuollasesta poika tuskin sais mahaansa täyteen. Mut vispipuurot ja kiisselit sokeroin ihan normaalisti, samoin poika veteli itsetehtyjä pinaattilettuja sellaisenaan ihan innolla! Tavallista jogua poika sai maistaa viime viikolla ja vähän sitä söikin. Mut sitä annan mieluummin kuin noita ns. herkkuja. Meillä onneks kylässäkin on riittänyt herkuksi rusinat, joten poika on tasan kerran syönyt OIKEITA herkkuja ja sekin oli omilla synttäreillään kakkua. Pienen maistiaisen mansikkajäätelöä on saanut. Mulla ei ole juhlissakaan tarvetta antaa pojalle kakkuja tai pullia. Mä oon sillai samoilla linjoilla kuin Repakin, et ns. herkuttelu ei kuulu jokapäiväiseen ruokavalioon vaan pärjätään hyvin hedelmillä, runsinoilla, kuivatuilla luumuilla, maissinaksuilla yms. Rahkaa annan niin, et ostan tavallista rahkaa ja sekoitan joukkoon esim. luumusosetta. Itse oon niin perso kaikelle makealle, etten toivoisi toiselle samaa :| Mulla tosin hampaat tosi hyvässä kunnossa, mut silti. Katsotaan sit myöhemmin, kun alkaa itsekin ymmärtämään pullan, vanukkaiden, rahkojen ja namien perään. Mut joo, katsotaan miten tämä tästä etenee... :saint:

Mä sain viikonloppuna kuulla, että yhden kaveripariskunnan 8kk ikäisellä lapsella on löydetty jotain solumuutoksia iholta (luultiin ensin ihottumaksi ). Nyt alkaa sitten kovat selvitykset et mikä on kyseessä ja sit hoidot. Syöpää pelkäävät, mutta toivottavasti ei sentään! :eek: Niin ja toisen kaverin avokilla on löydetty syöpä... Alle 30v. Järkkyä :(

Me ollaan juhannus miehen vanhempien mökillä. Niinkuin aina. Sinne tulee miehen molemmat veljet perheineen (tai toisella vaan lapsia ). Siellä on onneks paljon tilaa ja kaikille omaakin rauhaa ;)

Ny meen parantelemaan selkääni. Meni ihan jumiin kun kävelytin poikaa aamulla ulkona. Ihanaa reippailua vesisateessa... :D

Poika,Voi miten surullista :'( Ei oo reilua kyllä... :hug:

Marmotta,Hyvä et sait tuntojas purettua...ja pahoittelut ystäväs puolesta :hug:
Suolaa pitäs ihmisen saada just leivän,juuston yms. mukana ihan yli tarpeidenkin et en usko että eevalla puutosta on...maistuu varmaan vaan hyvälle:)

Vielä noista herkuista... Miä oon toiminut vähän niin et mitä poika ei osaa pyytää'/vaatia,en rupee tyrkyttämäänkään... eli koska maustamaton jugu maistuu,niin miks suotta antamaan sokerillista =) Maustamaton tietty maustetaan hedelmillä tms. luumusose on tosi hyvä.
Mutta pullaa osaa poika jo vaatia kyläreissuilla kun muutkin syö,joten sen pihtaaminen ei kyllä onnistu enää...tai sit pitää pitää herkut piilossa ;)

Naukuri
,ikäviä uutisia sinäkin kavereiden taholta saanut :( :hug:

Nyt välipalalle...poika on vielä unessa,kohta 2h täynnä. Kyllä on päikyt maittaneet huipusti kun yöunet snadisti lyhentyneet... oon koittanut nyt poikaa laittaa 20.00 unille mut ei kyl yöunet ainakaan vielä pidentyneet....

Repa: Ihan sama meillä; jos ei osaa pyytää, niin ei saa :D Meillä osaa kans pullaa/jäätelöä pyytää, jos näkee et muut syö, mutta innostuu sit kuitenkin enemmän, kun näkee sellaisen mini-rusina askin ja tyytyy siihen :) Maustamaton jogu ei meillä uppoa. Se on tylsä. Viilikään ei yhtäkkiä enää maistunut, joten pitäs ehkä kokeilla noita viiliksiä, kun maustettuja.

pojalle ja marmotalle jaksuja :hug:

Ollaan pikaisesti käymässä mammun ja pappan luona, pian kotiin. Pitää keksiä kaikenlaista puuhaa, kun ulkona on niin karsea ilma :/

Palaan asiaan paremmalla ajalla, moi moi! :wave:

PS. Me saatiin se talo!! :D

Poika: Sepä, se on niin väärin kun toisilta ihmisiltä viedään kaikki hyvä pois!

Nyt kun näitä huonoja uutisia tänne tulee, niin pitäiskö munki kertoa pari.. :| Siskon lapsen kummilla, 30v kans todettu syöpä ja Julian kummien ystäväperheesta kuoli just viikonloppuna mies auto-onnettomuudessa, äiti jäi yksin kahden pienen lapsen kanssa. :( Ei toki ole mulle tuttuja, mutta on se ikävä kuulla aina tommosia! :'( Sit sitä alkaa miettimään mitä jos omallekohdalle kävisi.. En haluakkaan miettiä sitä sen enempää!

Vähän ilosempiin uutisiin, neiti oli tänään mun vanhemmilla pari tuntia hoidossa niin päästiin siskon kanssa yhdessä vähä shoppailemaan, itselle en tosin löytänyt mitään mutta siskolle sit löytyi kaikkea kivaa. Ja nyt neiti onkin untenmailla joten taidan mennä hetkeksi TV:n pariin ennenkuin mies saapuu töistä. :)

Huh miten ahistava olo, pakko purkaa. Kaikki huonot uutiset mitä ympäriltä on tullut saa mut ihan hirveen pelon valtaan. Mä oon elämäni aikana saanut tosi paljon kakkaa niskaan, jotenkin tuntuu että voiko olla että mä voisin olla niin onnellinen että saan pitää molemmat rakkaani, mä oon kauheen onnellinen mun lapsista ne on mun elämäni ONNI.

Ei me ihan ystäviä tän pariskunnan kanssa olla mutta tunnetaan toisemme, silti olen surrut mahottomasti heidän kohtaloaan niin äitinä kun muutenkin. Sitä tuskan määrää..

Meidän poika on oppinut tekemään kuperkeikan ja on oppinut uusia sanoja. yleimmin sanoo anna äiti ja on kädet ojossa.

onko kukaa tilannut baby stylestä mitään? meneekö miten pitkään et tavarat tulee. Mä tilasin matkaa varte matkasängyn.

No on joo kurjia uutisia monella.... :( Kyllä ne koskettaa vaikka ei omista ystävistä olisikaan kyse. Tosiaan toivoo että elämä jatkuis näin ja ei tulis mitään kauheuksia.

Marmotta, eipä sitä joo tiedä miten elämä heittelee :| kurja se sun ystäväkin...

Poika, ei uskalla ees aatella moisia kauheuksia :( joskus iskee ahistus jos alkaa ajatella liikaa kurjia juttuja ja varsinkin tietty jos lähipiirissä tapahtuu jotain kurjaa. Koita nauttia tästä päivästä ja ihanista lapsista! ja pura tänne vaan :hug: Mä tilasin sieltä ne keinutassut ja tuli kyllä nopeeta.

Onnea Carmen!!!! :flower:

Yhteistyössä