TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

Marmotta ja Marimint,kiitos infosta... täytyy perehtyä asiaan tarkemmin tässä ajan kanssa =)

Pitää vielä kommentoida tota ikäeroasiaa,et onhan niitä ongelmia varmaan kaiken ikäeroisten lasten kanssa ,ne vaan vaihtelee...ja pointti on se et pitää toimii niinkuin itestä tuntuu,niin sit se ei tunnu niin raskaalta. Tosin varmasti joskus väsyttää oli minkäikäset ipanat tahansa ;)

Meillä nukuttiin 6.20 asti,heräs kahdesti ekalla kerralla kävi heti nukkumaan ja tokalla annoin vettä ja tälläkertaa kai tajus ettei muutakaan heru kun joi ja kävi nukkumaan. Tosin illalla kun heräs noin 40min nukahtamisen jälkeen sai jonkun levottomuusparkukohtauksen ja oli valveilla ainakin puolituntia.
Eilen ja tänään nukku ja normit 2h päikkyjä,et eiköhän tää tästä tasaannu...aika näyttää.

Nyt pojalle välipalaa :wave:
 
Marmotta vai on siellä suomalaiset kunnostautuneet. Valitettavasti täytyy todeta että olen törmännyt kanssa vastaavaan reissuillani. Enkä toki pelkästään suomalaisten kohdalla vaan "turistien" kohdalla. Joillekin vaan ei tunnu menevän kaaliin että kohdemaassa oikeasti on erilainen kulttuuri ja erilaiset tavat, jo ihan perusasioissa. Lähdetään muka "seikkaileen" maailmalle ja odotetaan että kaikki on samoin kuin kotimaassa. Törkein näkemäni tapaus oli eräs saksalainen perhe joka oli illastamassa kauniissa merenranta ravintolassa Borneolla. Hei eivät millään löytäneet ensin sopiva ruokaa kun ei ollut tarjolla "ranskalaisia ja makkaraa", mikään ruokalistan ruoka ei kuulostanut kelpaavan ja he marisivat siitä kokoajan herttaiselle tarjoilija tytölle joka koitti hymyssä suin heitä palvella. Kaikki tuntui olevan päin mäntyä. Ja siitä soppa vasta syntyikin kun seurue joutui odottamaan ruokaansa yli sen 15 minuuttia. Aasiassahan ajan käsitys on ihan toista kun täällä meillä, ei heillä ole kiire aina joka paikkaan ja ravintoloissakin tuon usein näkee. Tämä saksalaisperhe nosti kamalan metelin, muija heitti viinilasit lattialle ja lähtivät ryminällä toiseen paikkaan. Tarjoilija tyttönen jäi katsomaan perään silmät itkuisena. En tiedä mitä tuo perhe halusi, mutta ainakin idioottimaisesti käyttäityivät...Luulisi että lomalla turistillakin on aikaa odottaa hieman illallistaan ja nauttia paikallisesta ilmapiiristä.

Noiden turistien vuoksi mä en juuri suosikaan turistikohteita. Matkustan mieluummin omatoimilomille. Töitten puolesta kun ei enää saa tätä palloa kiertää...Ei onnistu lasten kanssa se työ :ashamed:
 
Kerranki kun mulla on aikaa notkua täällä, niin täällä on hiljaista! :LOL:

Että mua ärsyttää sellaset "kaverit" jotka aina lupaa, mutta ei pidä lupauksiaan! Mulla on yks mamma kaveri, joka aina sanoo että nähdään, ja tehdään sitä ja tehdään tätä, silti aina peruu tai sit ei ilmota mitään ja ei vastaa puhelimeen kun soittaa! :headwall: Miks joidenki pitää olla tollasia. Nyt päätin että ns. unohdan tuan enkä ota mitään yhteyttä, jos ite ottaa yhteyttä saatan nähdä mutta en kyllä odota häneltä mitään! huoh!

Kävin myös neidinkanssa sairaalalla, kun mulla oli lähete verikokeisiin niin eiköhän alkanut heti satamaan kun ulos päästiin! Olipa hauskaa mennä märkänä vastaanotolle.. :D
 
Jenni, tosi torkeaan tapaukseen (tapauksiin) oot kylla sit tormannyt! Maassa maan tavalla tai maasta pois.. Taalla ei onneks ole juurikaan turisteja, enemmankin paikallisten kaupunkilaisten kesapaikka. Joitakin hollantilaisia ja saksalaisia on ja nakojaan nyt sit nama suomalaiset. Luoja tietaa mista nekin on taman loytaneet kun ei takuulla ole oppaissa tms. Ja eihan siina mitaan jos oliskin turisteja, sellainenhan ma olen itsekin.. mutta edes yritan kayttaytya kuten ihmiset.

majj, on kylla arsyttavan oloinen kaveri. Luulis itsekin aitina tietavan, etta jos sovitaan jotain niin se kuitenkin vaatii jotain jarjestelyja aina eika sit ole kiva turhaan laittaa lastakin lahtovalmiiks, sovitella syomisia tms. menon mukaan, jos sita menoa ei sit olekaan. Eri juttu tietty jos oikeasti tulee este, mut voishan siitakin ilmoittaa.
 
Huoh, minä roikun koneella ja käyn tarkistamassa 10min. välein josko myyjät olisivat vastanneet meidän sähköpostitarjoukseen.. Yhden aikaan laitettiin tänään tarjouskirje menemään ja nyt en pysty keskittymään mihinkään muuhun :( Viides uneton yö taitaa olla edessä :p

Lääkärineuvolassa jouduin tänään käymään, kun on alkaneet supistelut vaivata. Pikkasen oli ulkosuu sormelle auki, mutta ei kuulemma vakavaa. Paino oli laskenut ( :eek: ) edellisestä neuvolasta eli nyt paino on raskauden alkuun verrattuna +1,8kg. Kuulemma ei sentään saisi laskea.. Vaan minkäs sitä tekee, kun a) ei ehdi syömään oikein kunnolla ja b) jos ehtisi niin mitään ei oikein tee mieli :/ Niin juu ja verenohennuspiikitys pitää sitten aloittaa ensi viikolla, että voihan paska sitäkin! Seuraavat 5kk pistellään taas niin, että veri lentää ja YÖK :x

Juttelin eilen naapurin rouvan kanssa ja sain tietää heidän "vauvansa" olevan jo 2,5 vuotias - olen siis tähän asti luullut, että on Nean kanssa saman ikäinen kun kooltaan ovat suht' yksi yhteen. Niin ja koska tämä pikkumies ei kävele eikä puhu sanan sanaa! Ovat kuulemma käyneet useissa kokeissa eikä mitään syytä ole löytynyt, nyt sitten matka jatkuu ulkomaille jonnekin, jossa asiaa koitetaan ratkoa. Tosin hieman erikoiselta poika tosin vaikuttikin, kun jotenkin "tärisi" kontatessaan eikä tosiaan millään lailla äännellyt mihinkään, hymyili vain. Tuli kauhean ahdistunut olo, kun toinen oli niin iloisen ja hyvinvoivan näköinen ja selvästi jotain oli vialla :/ Alkoi pelottamaan tämän masuvauvan puolesta ja itku meinasi päästä sen pienen pojan puolesta. Toivottavasti saavat jotain selville, suuntaan tai toiseen. Epätietoisuushan se kauheinta on :(

Anteeksi omanapainen höpötys :ashamed: Nyt sohvalle niitä kiloja keräämään - lääkärin määräys..
 
Carmen: Paino tippuu???? KADE! Mä kyllä ilmeisesti ehdin syömään ja tukevasti kun paino on tasaisessa nousussa :( Saman verran tullut nyt kiloja kuin E:stä samaan aikaan eli 7,5kg. Ahistaa... Tosin lähtöpainokin oli mulla aika sama kuin E:n odotuksen alussa, mutta silti. Toivottavasti pian saatte vastauksen tarjoukseen :)

Lääkärineuvola täälläkin takana. Th vahti poikaa sen aikaa kun kävin lääkärillä. Hyvin oli mennyt, poika ihan innoissaan oli leikkinyt hänen kanssaan :D Sf-mitta näyttäis papereiden mukaan olevan tismalleen sama kuin esikosta samalla viikolla. Ei ikinä uskois, kun maha on niin eri mallinen! Tuntuu niinkuin tää olis jo puolet isompi. Muutenkin oli kaikki hyvin, mikä oli mukavaa kuulla.

Olin äsken ystävän luona me&i kutsuilla. Kivoja vaatteita oli ja niissä oli vielä kaikissa mukava alekin, kun kausi kuulemma loppuu ens viikolla. Laitoin E:lle froteehousut ja froteehaalarit tilaukseen. Ihania olivat! :)
 
Heips vaan!

Carmen Voi kokko mitas kommennteja, paukauta taskas vaan et niiku Kirsikkatomsku sanoi et lapset tulee silloin kun on tullakseen ja lisaks ei tarvitse olla kahteen kertaan ostamassa juttuija kun isomman on ihan nykyaikaiset + se etta hiekkis ym kausi menee yhdessa putkessa :D . Kurja juttu se sun naapurin rouvan lapsi, varmasti ahdistaa kun olet viela hormooni myrskyssa. Toivotaan et heille loytyis jonkinlaista vastusta lapsen kasvu hairioon.

Suomalaiset ulkomailla Joo, suurimmalta osalta unohtuu etta jokapaikassa on aina joku joka ymmartaa suomea. Oon kans muutaman kerran tormannyt torttoilyyn ja kuten Jenni sano nii kylla muutkin osaa et ei aina me suomalaiset.

Huomenna play date mun suomalaisen kamun ja sen 1 ja puolvuotiaan vesselin kaa kun ovat kaymassa mummolassa taalla. Ihanaa.

Ai nii onkos kenekaan taaperoille (huh taytyy vaan tottua taapero termiin ku ei oikeen voi sanoa vauva enaa :'( ) saanu MMR rokotusta (oisko suomeksi MPR)? Mites on mennyt? M yritan saada aikaa ens viikolle.

Katris mitas kuuluu?

Weiss kiva kuulla taas sinusta, vaikka vaan harvoinkin! Tsemppia allegia taisteluihin.

Rahahuolista Juu tuttu ongelma, meilla nyt menee iso lohko kuukausituloista F:n hoitoon £850 ja ollaan jouduttu budjetti tekeen uusiksi, etta saadaan rahaa saastyyn pakollisiin Suomen ja Etela- Afrikan reissuihin, kun nekaan ei oo ilmaisia ja tarhasta joutuu maksaan vaikka ois kuukuden kokonaan pois. Onneksi mies pitaa tarkkaa kirjaa menoista, joten ollaan aikapaljon reaaliajassa laskujen kaa. Mut eipa jaa juuri mitaan saastoon. JA heitin viimeisenkin luottokortin meneen :D . Tosin se oli Nordean ja joudun hankkiin taalla jonkin tilalle.

nyt tv:n aareen viinilasin kera kun onpi huomenna vapaa paiva!
 
weiss
Huomenta!
Lc: MPR annetaan täällä ainakin tuon neuvolakortin mukaan1,6vuotiaana.
1v rokotuksestakin nous kuume ja ihottuma ja massu oli 2 päivää aivan ruikulilla.. :(

Meillä on nyt siirrytty yksiin päiväuniin.. ainakin toistaseksi ja ihan hyvin on muutama päivä niin mennyt, yöunet on pidentyneet 12 tuntiin 10-11 tunnin sijaan. kasilta nukkumaan ja kasilta ylös.
Kuinka monen tapsukka syö itse? Meillä lusikka menee suuhun kyllä ilman ruokaa, mutta ei ruoan kanssa! :eek:
Eilen tuli ihan ensimmäinen pipi ulkona ja vertakin sormesta vielä, mikä maailmanloppu siitä syntyikään. Poika huusi ja juoksi syliin etusormi pystyssä ja kun laitettiin laastari niin huuto vaan yltyi.. Sormi pystyssä sitten mentiin loppuilta. Ja illalla vielä ennen unia piti sormea puhallella.. Voi noita.. :LOL:
Mutta kauppaa reisuun tästä nyt..
Ihanan aurinkoista päivää kaikille!!! :heart:
 
lc: puolitoista vuotiaana ainaki meil toi mpr rokotus..14-18kk ikäisenä laitetaan suomes se piikki =)

ihana ilma ulkona. ostin järjestelmäkameran ja oon eilisen illan juossut kamera silmässä ulkona muiden perässä..ihana vekotin kyllä. vihdoin saa kunnon valokuvia otettua. =)

meillä tykätään haarukalla syödä..mut avustan ruuan haarukkaan..nyt vetelee siskon jäden jämiä ja koko olohuone on jätskissä ku kulkee ton tuutin kans ku isommanki aarteen.

mut nyt kahville ja ulos.... :wave:
 
Päivää...

Meillä herättiin sit jotain 10 yli 5 taas |O Menee niin ilosesti päivät sekasin ettei oo tosikaan...kohta täytyy sit varmaan ottaa kahet päikyt takas kuvioihin :kieh:
Sammu autoon kun käytiin vaarin nimpparikahveilla ja nyt nukkuu ulkona. Jäi lounaatkin syömättä. Jos nyt vetelee sen 2h niin vaikee saada kyl toisille unillekkaan tai menee yöunet jonnekkin hamaaseen yöhön :headwall: nooh,ei se auta kun mennä tilanteen mukaan. Viittis vaan aikasempaa enää yöunillekkaan laittaa ettei herää kohta 3 yöllä.
Jotenkin nyppii kun aina pitää olla joku mikä tökkii...jos ei heräile pitkin yötä niin kostoks sitte liian aikasin...kumma kakara :p

Täällä sataa vettä taas vaihteeks,ärsyttävää.

Meillä on muutama kerta syöty lusikalla niin et ruokaakin on menny... haarukasta kans tykkäis,mut jostain syystä ne muoviset mitkä pojalle on ostettu on kaikki kadonneet :eek: Ja noita isoja haarukoita oon arka antamaan ettei sohi niillä piikeillä...pitäs ostaa pikkuhaarukoita. Mutta kyllä meillä sormin edelleen syödään pääsääntöisesti =)

Yritän itsekkin hiukan torkkua,jotenkin ketuttanu koko päivä siihenmalliin et olis syytä ainakin
:ashamed:
 
Marmotta: Juu tuo mun "kaveri" on aina ollut vähä tollanen, ei oikeen muista tunnu välittävän! :headwall: Luin muuten taas yks päivä sun blogia! Hyvin kyllä kirjottelet. :)

naukuri: Mä oon kans hiljattain ollut me&i kutsuilla, millaset frotee haalarit tilasit? Sellaset ruskeatko? :)

:wave: Vesirokko rokoite: :wave: HUOM! Onko kukaan ajatellut ottaa kyseistä rokotetta? Mulla on käynyt se vähän mielessä. Ja kysyinki sitä viimeeks neuvolassa mitä mieltä he ovat siitä, ja suosittelivat kans. Sanoi että kyseinen rokote tulee joskus tulevaisuudessa rokote suunnitelmiin mukaan.. Rokotehan maksaa n.60e ja siinä on 80% suoja, ja 20% mahdollisuus että tulee, ja jos tulee tulee todella lievänä.

Repa: No johan on teillä kans aamut aikaistueet! Meillä kans kukkuiltiin 5:30 mutta jotenki kummasti sain neidin jatkaan vielä uniaan 8 asti.

Nemika: Järjestelmäkamera, tahtoo kans! :D

 
No nih, pimu nukkuu ja niin pilkkii mamikin vaan pakko se oli tulla palsta lukemaan - ja tarkistamaan sähköpostit ;) Saatiin eilen illalla vastatarjous meidän heittämään ehdotukseen ja kyllä me ihan samoilla linjoilla ollaan ts. vaikka meidän aloitus oli suht' kaukana pyynnistä niin taatusti ollaan molemmat osapuolet ajateltua tönöä tietyn "arvoikseksi". Nyt jos antavat sellaisen vastatarjouksen, kun luulen/toivon niin siihen pitänee kerran vielä vastata - toivottavasti oltaisiin iltaan mennessä päästy yhteisymmärrykseen B) Itse olen jotenkin niin totinen ja yksioikoinen ihminen, etten tykkää tällaisesta pallottelusta, mutta toki ymmärrän sen kuuluvan kaupankäynnin luonteeseen. Alunperin ehdotin miehelle, että koska me sen talon haluamme niin oltaisiin vaan heitetty faktat pöytään ts.tän verran meillä on max.varaa maksaa - ottakaa tai jättäkää! Huvittavinta on, että taidetaan päätyä ihan just siihen summaan mikä se meidän kipuraja on :p No, eiköhän asia pian ratkea! Se kuitenkin on kiva, että lupasivat jo talon olevan tyhjänä heinäkuun lopulla eli mies siirtäisi loman elokuulle ja saataisiin rauhassa muuttaa ennen Antero-typyn syntymää..

naukuri No juu, olin kyllä epäillyt, että ei painoa ainakaan lisää ole tullut, kun housut omituisesti tuntuvat väljiltä yht'äkkiä :( Mies tuossa totesi, että periaatteessahan olen sitten laihtunut raskauden alusta, koska kaiketi vauva+oheismatsku jo yli 1,8kg painaa?? Nyt koitan tsempata ja syödä hyvin ja terveellisesti, ehkä vähän lisätä määriä. Millä viikolla sinä jo muuten seikkailet?

repa Itse olen niin kaavoihin kangistunut ihminen, että mulla menee pasmat ihan sekaisin, jos aikataulu pettää tms. Vaikka ei sitä voi välttää pienen lapsen kanssa! Nea nyt kuitenkin 99% ajasta toimii kuin kello ja on aina toiminut, että tosi ennustettavia meidän päivät on, mutta auta armias, jos joku heittää puolellakin tunnilla B)

Lusikalla pimu koittaa välillä syödä ja ihan kohtalaisesti se suuhun löytääkin! Vielä kun oppisi ottamaan ruokaa siihen lusikkaan :LOL: Meillä kun äiti ei saa yhtään auttaa vaan pimu alkaa huutamaan kuin palosireeni, jos koitan ohjata jotenkin. Ihan on kuin äitinsä, joka 2-vuotiaana työnsi potkukelkkaa paljaalla pihakivetyksellä ja kirosi, että "peekele, kun kelkka ei luista" :LOL:

Vesirokkorokotetta ei aiota ottaa, koska ei ole lapsella mitenkään vaarallinen - kurja riesa tosin. Itse olen sairastanut sen oireettomana (vasta-aineet löytyy verestä, mutta näpyn näppyä ei ole koskaan näkynyt) ja toivotaan, että menisi Neallakin siinä sivussa.. En haluaisi ottaa edes PAKOLLISIA rokotteita, joten mitään ekstraa en ainakaan lapseeni piikitä. Rota-virus oli ainoa, koska on niin helposti tarttuva ja vaarallinen, mutta se jääköön ainoaksi. Jaa no sitä HPV- rokotetta olen ajatellut joskus sitten esi-teini-iässä, mutta siihen on aikaa.

Meillä typy on innostunut nyt oikein kunnolla kävelemään ja nousemaan pystyyn ilman tukea :D Jatkuvasti pitää nousta keskeltä lattiaa seisomaan ja kipittää mamin luo. Suloinen hassuliini :heart: Ulkokäyttöön hankittiin viikko sitten Plaston kärry ja se on selvästi jouduttanut kävelytaitoa, koska hurjastellaan sen kanssa parikin tuntia päivässä ulkona!

Nyt taidan piipahtaa Ikean sivuilla, jos löytäisin ideoita lasten leikkihuoneen sistukseksi ja sitten päiväunille - kuullaan! :wave: :wave:
 
Meillä poika heräsi tänään vasta klo 7:15! Ihan hämärää. Kävin jo kurkkimassakin et nukkuuko oikeesti :D Nyt olikin päikyille saaminen vähän hankalampaa.

Vesirokkorokote: Meillähän on rokkoa ollut taloyhtiössä liikkeellä ja vielä ens viikko odotellaan, että saiko poikakin sen kun leikki hiekkalaatikolla. Jos ei saanut, niin otetaan rokote. Ei varmaan ole kovin hankala tauti pienellä, mutta mulla se oli vasta 14-vuotiaana ja oli ihan HELVETTIÄ. En toivo sitä kenellekään niin myöhään ja pojillehan voi olla vaarallinenkin hedelmällisyydelle tuossa iässä.

Carmen: Mulla on nyt menossa rv 28+0. Eli aika pitkällä jo ollaan :eek: Mut tosiaan esikosta oli tullu ihan saman verran ja ja kokonaisuudessaanhan mulle tuli 14kg, jotka lähti tosi hyvin pois. Siks en oikeesti niistä kiloista stressaa, mutta nyt vaan ahistaa, kun kaikki kiristää ja painaa. Tai niin musta tuntuu vaikkei painaiskaan :D Toivotaan, että pääsette talon hinnasta yhteisymmärrykseen ja muutto alkaisi häämöttää!

Repa: Tiedätkö, mä olen niin julma, et en anna pojan nukahtaa ennen päikkyjä :ashamed: Autossa esim. kauppareissulla huutelen ja laulelen pojalle ettei nukahtais, jos vaikuttaa väsyneeltä ja rattaissa herätän heti, jos alkaa pilkkiä. Tai sit jos nukkuu autossa esim. 10-15min niin en laita enää kotona unille vaan herätän ja jatketaan päivän touhuja. Meillä menee päivä ihan vinksin vonksin ja huutamiseks jos nukkuu ap unet ja vielä pitäs iltapäivälläkin saada nukkumaan.

Me lähdetään tänään mun vanhempien luo, joten nyt pikaisesti pakkaamaan, kun poika on unilla :wave:
 
Ai niin, haarukasta piti sanoa, et voin suositella Savonian lastensarjan haarukkaa. Sopii pieneenkin käteen hyvin ja piikit ei ole niin terävät kuin aikuisten haarukoissa. Lusikalla meillä menee jotain suuhun, mutta paljon tippuu matkastakin, mutta jos on sellaista ruokaa, jota voi syödä haarukalla, niin ihan kivasti poika saa seivästettyä makaroneja, lihapullan paloja, kanaa yms. lautaselta. Eikä taatusti tipu matkalle, kun on tiukasti piikeissä kiinni :)
 
Otin eilen potan esille ja ajattelin että koitetaan unien jälkeen jos vaikka hetken istuis...kahdet pissat tuli sitten eilen pottaan =) kumpienkin päikkäreiden jälkeen. Luin likalle kirjaa ja sitten lirahti. Ajattelin että jatketaan samaa rataa...jos vaikka muistasin aina päikkäreiden jälkeen hetkeksi laittaa siihen istumaan.

Meillä ei olla vielä syöty haarukalla tai lusikalla....täytyy alkaa varmaan koittamaan. Yleensä sormin napsii suuhun jos jotain tarjolla on.
 
Naukuri: Joo,niin miäkin normisti teen et pidän hereillä tai herätän jos torkahtaa...mut nyt oli niin sikeessä unessa ja oli valitellut jo parituntia väsymystään,et ei sitä olis pystynyt enää hereillä pitämään millään. Ja tuokun ei ees yleensä nukahda vahingossakaan minnekkään ellei laittamalla laiteta unille.
Nukkukin sit reilut 2.5h...et ei sitä enää toisille unille saa... pitää yrittää pitää hereillä et menis suht säädylliseen aikaan yöunille. Lounas jäi välistä,mut annoin tuhdinpaa välipalaa =) Kiitos haarukka vinkistä! Pitääkin ostaa =)
 
No niin...ipana on unessa...jakso sentään näinkin myöhään kun yhdeltä heräs päikyiltä. Ja touhus omiaan koko illan niin mun hermokin lepäs. Ulkonakin päästiin vähän käymään kun sade taukosi...

Muakin kiinnostas toi vesirokkohomma et onko välii minkä ikäsenä piikittää? Mulla on ollu tosi lievänä enkä edes ajatellu et voi olla pahakin :eek:

Nyt nautin teestä ja juustosarvista jotka tuossa väsäsin :p
 
repa: vuoden ikä kun tulee täyteen niin voi ottaa vesirokkorokotteen.
ja vesirokkorokotteen olen ottanu noille muilleki tenaville. ja otan myös pojallekin.
rokotteesta ei tullu mitään noille isommillekaan reaktioita..mut se on kurja ja joillaki niin vaikea etten halua tuolle sitä tautia.

kohta pitäis suunnata poitsun lempipaikkaan..ulkosaunaan. nauttii ihan vietävästi siellä olosta.

mut hyviä viikonloppuja jos en kerkie käymään..huomen aamulla vihdoin parturi. ja sit lähdetään keskiajan markkinoille. :D :wave:
 
Hehee... Meillä on päivät "from hell" käynnissä.. ei nuku (päivisin, öisin kyllä jotensakin), päivällä kinuaa väsynä ja olisi koko ajan tissi suussa.. inisee ja roikkuu lahkeessa tai paidan kauluksessa.. KOKO AJAN tissimonsterina :kieh: ... No, meillä oli nyt se 1v hammashoitajalla käynti ja se tuumasi, että "oireileeko poika jotenkin...? Kun tuota täällä on KAIKKI hampaat puhkeamassa.." :LOL: Ne vikat poskihampaat tulee vasta myöhemmin (3v sanoi hoitsu), eli meidän tapauksessa niitä tehdään varmaan ensi jouluna..

No, hampaita sitten tehdään täällä urakalla. Nyt poika nukkuu ja tämä menee kans Ikean sivuille ennenkuin kaatuu itse.. Sorry, oma napa.. Ootte mielessä..
 
ompas HILJAISTA! :wave:

Summer: Meillä neuvola täti sanoi, että jos ei 12 ikä vuoteen saakka ole tullut vesirokkoa, silloin tua rokote ois just hyvä.

Repa: Niinku nemika sanoi 1ikä vuoden jälkeen kyseisen rokotteen voi ottaa. Mä oon kans harkinnut sitä.. Ei täs nyt mikään kiire sen kanssa ole, mutta niin...

Kuvitelkaa, meillä neiti heräs vähä yli 12 ekoilta päikkäreiltä ja meni vasta kl.22 nukkumaan! :eek: Jaksoi vielä ihan hyvin valvoa.. Toivottavasti ei tulis tavaks tua et menee näin myöhään nukkumaan, koska tosiaan omassa kodissa oli tapana mennä 19:30-20:00 nukkumaan.

Me mennään huomenna wasalandiaan ( jos täällä ketään tietää mikä se edes on, eli huvipuisto ). Miehen työpaikalta saatiin ilmais liput niin pakkohan ne on käyttää, otetaan kummipoika kans mukaan ( 3v ) kun eihän tua neiti vielä mistään mitään ymmärrä, miehelle oli vaan tärkeää että neiti tulee mukaan! :heart: ihana.

Nyt taidan kömpiä unten maille! :) Öitä! :wave:

Ps. Joko tein muksut käy saunassa? Meillä ei olla vielä kertaakaan oltu, ehkä joskus loppu kesästä vois koittaa ottaa neidin ammeeseen alaluiteille istumaan :)
 
Huomenta.

Kiitti vesirokkoinfosta...onko siinä mitään mihin mennessä pitäs ottaa et tehoo...ei kai,niin joo no jos 12v. mennessä sitten :D

Sauna,no ei oo käynyt,kun ei oikein tykkää olla suihkussa... eikä se kylpeminenkään oo Kassusta mitenkään maailman parasta.Voihan sitä tietty olla kylvyssä saunassakin,mut pitäs sit keikkuu siinä laidalla kokoajan.Mut pitäs alkaa ottaa saunakin kuvioihin,olis niin kiva käydä porukassa...tosin on se kiva ihan itekseenkin :p

Puliinalle jaksuja hampaidentekovaiheeseen :hug:

Weissille on pitänyt kans laittaa jaksamista teidän hankalaan arkeen allergioiden kanssa :hug:

Tänään saatiin nukkuu sentään 6. Sen jälkeen kun tulin ite nukkumaan heräs tasan kerran 3.30 ja sen jälkeen nukku...levottomasti tosin...kuuteen asti =) Ennen kun miä menin yläkertaan huuteli kahdesti.
Oikeesti oon kyllä tyytyväinen et saadaan nukkua putkeen niin monta tuntia ja toi herätyskin on helppo hoitaa... kyllä meillä on unet parantuneet hirveesti nyt ekan vuoden täytettyä ja mahavaivat on täysin historiaa =) Et ei pitäs aikasista aamuista valittaa :ashamed: Mut minkäs ihminen luonteelleen voi... :whistle:

Jaaha,suihkuun,kauppaan jne... :wave:
 

Yhteistyössä