TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

Onpas täällä todella hiljasta ollu vimpan parin päivän ajan....

Tänne ei mitään kummempia, paitsi neiti on koko ajan sohvalla ja tulee alas... eli ympyrää menee -tuosta ylös ja täältä pakitetaan alas. Pakkausurakka pitäis alkaa, eipä yhtään huvittais...

Yöt menee ihan ok...8-9 aikaan nukkumaan, puolelta öin on vissiin pikkujano, siitä kuuteen ja sillon maitoa, sit nukutaan 8-9. Päikyt 1-3 h.

Teille pikkukakkosta oottaville, näin eilen mun frendiä jolla on parin kuukauden ikäinen kakkonen ja esikko on reilun 2-vuotias. Nuorempi on oikea tissitakiainen ja se on kuulemma todella hankalaa tän esikon takia ku toisella kädellä imettää ja toista koittaa estää tekemästä jotain tai tehdä sen kanssa jotain.... Mä tiedän et raskaana olevia naisia ei saa kiusata, mut aattelin tän jakaa silti teidän kanssa ;)

Vesirokkorokote, oon kyl miettiny sitä, mut en koe et se olis ajankohtanen vielä. Joskus joo kymmenen vanhana se olis sit ok. Mulla ite se oli kuuden vanhana ku olin esikoululainen (siihen asti vaan kerhossa käyny), eikä se ollu mitenkään laimeena mut onpahan ainakin immuniteetti kunnossa. Oon joskus lukenu et jos se tulee oikein laimeena ni sen voi sairastaa vielä uudestaan. Tiiä sit tosta... mut se oli jostain ihan oikeasta julkaisusta, ei siis 7:n tietoja :D :D :D

Majj, meilläkin saattaa olla noita tollasia valvomisjuttuja ja sitä vielä ihmettelee et ku ei ees kitise! On vaan, et eipä tässä mitään. Mut juu, alkaa siinä oma pää hajoilemaan jos joutuu koko ajan viihdyttämään.

Luittekos muuten siitä naisesta joka oli alasti ja pieni lapsi sylissä kadulla kirkumassa? Jeps, kotoota oli löytyny vielä yksinään oleva vauva. On vissiin äitin tukiverkko ollu pikkasen hukassa :( Toivottavasti saa nyt apua :(

Jahas, jotain aktiviteettiä pitäis keksiä...
 
KirsikkaTomaatti: Tänään on ollut tosiaan aikalailla nihkeä päivä, meinaa vatutustaki iskeä päälle..Ei oo helppoo olla nainen sanoisinko :D Menkat on tehneet tuloaan jo 3 päivää kaikkineen oireineen jos ei pidempäänkin nyt sit alko vatsaan koskemaan..eilen jopa oksensin pitkästä aikaa näitten päivien takia. ah mikä parpatus

Mies: Täältä annataan 32 vee hyvin koulutettu suht sisäsiisti kuka haluaa? Meillä on hirviä painimenen tän kolmannen suhteen ollut. Mulla kauheen paha mielei kun kerkesin oikeesti toivoa kolmosta kun mieskin oli yrittämisessä mukana kunnes sitten saikin kerrottua et ei halua? Oli isku vasten kasvoja. no sellastahan se elämä on epäonnistumista, paskan vastaan ottamista...
 
Moi pitkästä aikaa kaikille...nyt en teijän kaikkia juttuja jaksa kahlailla, joten hyppään sekaan vaan =) !

Vesirokkorokote...suosittelen...oli nimittäin tosi ikävä tauti tuolla Edithillä plääh...kun tuli niin kovana raukalle...vieläkin on ihossa paljon jälkiä...milloinkahan lähtee lopullisesti :eek: ...

Meillä neiti kova menemään...ihan joka paikkaan ehtii...meinaa mennä hermo...ja saa olla tosi tarkkana, ettei käy mitää...muutama päivä sitten kaatu patteriin, kun yritti juosta...tulos haljennut huuli...ja miul lisää harmaita hiuksia :/

Omaan huoneeseen ollaan yrytetty siirtää...vime yön nukkui siellä kokonaan 22 vein sänkyyn ja aamul heräs 8.45 :) ...meillä on ollut tosi rikkonaisia öitä...ja yleensä olen neitin raahannut aamuyöstä viekkuun..

tissitakiainen..edelleen...en saa juomaan mitään muuta...vaikka olen vähentänyt yhden tissityksen jo pois :/ ...tuo neiti on niin itepäinen, et varmaan kuivuu rusinaksi ennen kuin otaa muuta juomaa :( ...haluaisin pikku hiljaa lopettaa imetyksen...tai ainakin vähentää vaikka aamu ja iltatissiin ainoastaan...toivossa on hyvä elää...

masua kantaville..paljon jaksuja teille :hug: :hug: !!
 
:wave: Popot on saapuneet ja jalassa, Kiitos Kirsikkatomsku. Kerrankin jotain muuta kuin pinkkia tai lilaa, ihanat.

Poika :hug: , toivon vain, etta miehes muuttaisi mieltaan. Me ei voida oikein mietiskella halutaankos vai ei kun mun ovariot on tuotantokauden loppusuoralla :D . Kun mulla oli se alkanut raskaus ja siiten alkoikin vuoto nii ajattelin etta en ehka haluakkaan toista ja yritin sit miehelle sepostaa mun tuntoja :( . Onneksi ei mennyt hyvin perille kun nyt on taas mieli kaantymassa parempaan suuntaan. Jaksuja sinulle!

Edla Muutateekos nyt samassa taloyhtiossa toiseen asuntoon vai miten? Lukkua tyko muuttopuuhiin.

F:n maha on hieman sekaisin. nsin oli monta paivaa ummetuksella kunnes perjantaiaamuyosta itkettiin 3h kipeeta mahaa ja tulppa aukes nyt on toista paivaa ihan ripulina (eilen 2kertaa sit iltapaivalla ja illalla ja tanaan kahdet). Sama mahan vaantely toistui tana aamuyosta kans. Olin ihan ryde kun laksin toihin. Toivottavasti on vain ruokavalion muutos un on mennyt hoitoon. AI niin oli saanut jaateloa jalkkariksi, ei ollut kuulemma tykannyt. Sanoin et eikos vois antaa jotain muuta tuollaiseten jalkkareiden tilalle kun meilla ei syoda jadea viela.

nyt ulos pikkasen kans!
 
Tervehdys! :flower:

Aika unelias meiniki meidän palstalla vaan enpä ole itsekään kovin pirteänä täällä :/ Olen nukkunut NIIN huonosti koko viikon sen talo-hässäkän takia ja vielä kun ollut ukkosta pari päivää ilmassa niin olen aivan poikki koko ajan ja päätäkin särkee. Tulisi oikein kunnon ukkosmyräkkä ja puhdistaisi ilman!

Talon suhteen tilanne on nyt se, että ollaan annettu myyjille meidän viimeinen tarjous ja tehty myös selväksi, että siihen jää.. Toivon todellakin, että hän hyväksyy ehdotuksemme - onhan se vain 5t pienempi kuin hänen viimeisin vastatarjouksensa! Huomiseen iltaan mennessä kuulemma tulee vastaus ;)

Nea kaatui eilen taaperokärryllä, mutta sai onneksi vain pari pientä naarmua kumpaankin peukkuun. Olisi periaatteessa voinut käydä pahastikin, koska lensi naamalleen asfalttiin ja vielä loivasta alamäestä :ashamed: Äiti tosin taisi parkua enemmän, kun "annoin" tuollaista sattua pienelle murulle :heart:

Tänään annoin pimulle ensimmäistä kertaa ruoaksi makaronilaatikkoa ja hyvin söi meidän kanssamme - jopa "salaattilautanen" eli kurkun, tomaatin ja viinirypäleiden palaset menivät sormin! Tuli hyvä mieli, kun söi jotain muuta kuin muussattua pottua+kastiketta tai lihaa kätkettynä perunamuusin joukkoon =)

Ootteko muut antaneet vauvoille niitä Danoninon pikkurahkoja, myydään 6x50g:n paketissa? Ne on Nean suurta herkkua ja olen ihan hyvällä omallatunnolla antanut niitä jälkkäriksi. Ovat kuitenkin säilöntäaineettomia eikä niissä ole keinotekoisia väri- tai lisäaineita. Sokeria tosin taitaa olla enemmän kuin suositus olisi, koska ovat niin järkyn makeita - tai sitten se vain tuntuu aikuisen suuhun liian makealta..

poika Toivottavasti saatte asiat selväksi :hug: En kuitenkaan sano, että toivon miehesi "taipuvan" kolmosen hankkimiseen, koska se tahto pitää tulla omasta itsestään. Muuten alkaa vanne kiristää päätä, jos tekee noin suuria uhrauksia toista miellyttääkseen ja sillä voi olla ikävät seuraukset.. Ja onhan sinulla kaksi ihanaa lasta jo maailmassa!
 
Hiljastahan täällä on joo...mä käyn kyllä sen sata kertaa päivässä kurkkaamassa :wave:

Poika, ymmärrän :/ mulla kans hermot kireellä ja kaikkee mahollista pms-oireiden takia....menkkojen väli pisenee onneks koko ajan kun syön niitä keltarauhaspillereitä ja toivon että jäiskin kokonaan pois! ei tulis ikävä

Nyt nukkumaan :wave: hyvät yöt!
 
Huomenta...

Tervetuloa matami linjoille taas... ai teillä ollaan jo omassa huoneessakin,meillä varmaan joskus 4 vuotiaana päästään siihen asti :LOL: Kun nyt sais ees omaan sänkyyn... muulla ei niin kiirettä =) Tässä vasta nautiskelen kun nukutaan useampi tunti putkeen vaikka herätäänkin ihan järkyn aikasin :x

Carmen,Miä en oo antanut pojalle ees tavan jugurttia... voishan sellasen pikkupurkin just rahkaa tms. joskus herkutteluks antaa,mut henk.koht. pyrin välttämään kaikkee kauheen makeeta =) Saa jo mummolareissulla kiintiöt täyteen :x

Meillä kävelynkanssa tosi rauhallinen meininki...kun ei oo kiire minnekkään niin kävelee pidemmänkin matkan,mut heti kun pitäs kovaa päästä niin konttaa,ei ees koita mennä kävellen kovaa =) Ja kun ollaan vieraammassa maastossa,konttaus on turvallisempaa ;) Mut kertaakaan ei oo itteään telonut,mikä on hyvä...meil ei oo juuri mitään onnettomuuksia tapahtunut =)

Tänää herättiin 5 pintaan ja sain puolisentuntia pojan torkkumaan mut jostain syystä ei sit malta enempää vaikka on väsyn olonen...tosin ei se sit mitään väsymystä kitise kun herää kunnolla ja jaksaa valvoo ihan hyvin...no mut hyvin täs voidaan kun pikkasen vaan kitis jossain vaiheessa yöllä,muuten nukuttiin putkeen siitä asti kun menin itsekin sänkyyn. Toki sitä ennen piti käydä peittelemässä parikertaa uudestaan ;)

Nyt sunnutai päivän viettoon :wave:
 
carmen: oon antanu niitä..meillä tykätään tosi paljon niistä. ja myös viilikset on suurta herkkua. =) en oo tuota sokeri juttua ite lähteny neurotisoimaan ku toi meidän sälli on muutenki niin hoikka ja syö ruoat hyvin vaikka oliski sokerillisia välipaloja..karkkeja yms en tietty antaisi =) mut danoninon rahkat on hyvin maistuvia meillä =)

kauhea ukkonen viime yönä..enkä osannu nukkua sit ollenkaan ku pelkäsin peiton alla..
 
majj: ulkosaunas ollaan jo pojan kans oltu..paljussa istuu alalauteella tai sit lattialla. löylyä heitellään sit ylhäällä ihan normaalisti..hyvin on menny ja tykkää tosi tosi paljon.
alalauteella tai lattialla ei tuolla ulkosaunassa ota se lämpö samallatavalla meillä niin siellä on hyvä pitää poitsu menossa mukana. =)
 
Harmaata, mutta ihanan hapekasta sunnuntaiaamuna kaikille! :flower: Tulihan se kunnon kaatosade sitten yöllä, kun sitä illalla niin toivon ;) Nyt lähdetään koko porukka ulos, kunhan saadaan aamutouhut tehtyä. Ihanaa, kun isikin on kotona ja touhuaa meidän kanssamme!

Laitoin Nean eilen nukkumaan pitkästä aikaa jo klo 7 ja niin vaan veteli heräämättä 05:50 saakka ja siitä vielä seiskaan, kun kävin laittamassa tutin suuhun. Eli pitänee palata aikaisempaan nukkumaanmenoaikaan, koska selvästi meillä pidentää yöunia! Hassua..

Repa Mulla oli ylevät ajatukset pitää vauva erossa kaikesta makeasta, mutta niin vaan annan joka päivä jotain "herkkua": just noita Danoninon rahkoja (ovat kuitenkin NIIN pieniä, 50g) tai esim. Paussin jugurttikeksin puolikkaan. Ja tavallista pullaa olen antanut, jos jossain on tarjolla, mutta en mitään sen kummepaa. Jätskiä ja tavallista jugua olen antanut lusikan kärjellä maistaa,mutta ei ainakaan vielä ole moisten perään.

Edlalle jaksuja muutopuuhiin :hug: Mehän ollaan vasta muutettu tänne - Nean ollessa 7kk - ja se meni yllättävän kivuttomasti! Tosin saa nähdä miten jaksan, jos nyt saadaan se talo: viimeisilläni raskaana, muutto+sisustusouuhat :eek: Mies tosin lupaili ettei mun tarvitse kantaa yhden yhtä laatikkoa vaan saan keskittyä sisustushommiin ;) Ja aion kyllä härskisti käyttää hyväkseni tätä olotilaani ja vaatia kaikki puolitututkin jeesaamaan, kun itse ei "saa" nostaa mitään raskasta :whistle:

No, mutta nyt pitää mennä pesulle ja lähteä ulos! Kuullaan taas :wave:
 
nemika Juu, sillä mäkin itselleni "perustelen" herkkujen antamisen, kun Nea on sellanen luipero B) Jos taas olisi "mallia Michelin" niin välttäisin taatusti kaikkea ekstraa, mutta nyt lisään mm.voita tai öljyä kaikkeen ruokaan :D
 
Terveiset Venloista! Piti olla vuoden ensimmäinen oikea vapaapäivä, kun lapset jäi Espooseen ja itse olin Mikkelissä. Automatkat ja itse juoksu meni ihan putkeen, mutta järjestelyt pilattiin ihan täysin, ja mun päiväni, niillä pysäköinti söhlöillä. Autot piti jättää johonkin tuntemattomaan paikkaan, missään ei kerrottu parkin nimeä/sijaintia ja sillä järjestäjien bussilla meni yli tunti päästä siihen muutaman kilsan päässä sijaitsevaan parkkiin. En sitten ehtinyt tutustua siihen kehuttuun Jukola-saunaan tai käydä syömässä tai edes ostoksilla siellä jäähallinkokoisella markkinapaikalla. vähäks siltä osin ketutti.
Tuli kuiteskin juostua kilpaa kakkososuuden nopeimman kanssa maaliin (siis itse ekalta osuudelta :))
Hauskaa "kesän" jatkoa kaikille, pitää ähtee vaavin kaa koiraa viemään. Vaikka veikka sanookin, ettei meillä enää ole vauvaa vaan tappero-Anna.
 
sauna: ollaan viety muksut jo muutaman kuukauden ikäsenä..

meil syödään tavallisii jugurttei, mansikkaviili on herkkua muut viilit ei maistu..meil muutenki syödään ihan tavallisii ruokii, suolan ja mausteiden kera..

carmen: ei hassua ollenkaan..meil sama, mitä aiemmin yöunille niin sen pitempään nukkuu aamusta. meil nukutaan 18:30-19/4:30-6

sanat: tullut muutama sana lisää..nyt tulee "äiti", "syö", " auto"

meil ollut tyttö nyt kauhiassa flunssassa..ekaa kertaa tyttö kipeenä..ääni käheenä, keuhkot krohisee, kuumetta, yskää, kurkkukipua, ja varmasti tähän päälle viel korvatulehdus..viedään päivystykseen täs tunnin päästä.

juhannussuunnitelmat???:mies tekee terassia ja mä lähen lapsien kans mummolan mökille jos säät sallii..
 
Jugurtit vedetään meillä kans ihan tavallisena ja muutenkin...

Ukkonen valvotti yöllä :| Oli tässä ihan päällä ja salama iski tohon taakse metsään...puuhun tai maahan, mutta kauhee paukaus oli. Miehen kans juostiin pitkin taloa ja kiskottiin johtoja irti.

Juhannus...suunnataan mun vanhempien mökille...pääsee kotoa pois.

Saunassa käydään välillä koko porukalla, mutta useimmiten miehen kans illalla kun lapset jo nukkuu. Esikoinen ei ole mikään innokas saunoja ikinä ollut ja Peppi siellä kyllä vedessä istuu...mutta usein istuvat vaan kylvyssä tossa pesuhuoneen puolella. Ulkosaunassa on kyllä ihan eri käydä lasten kanssa...siellä alhaalla kun on viileempi.
 
Carmen,sokeriset jugut/rahkat,Joo,en minäkään niitä pihtaa sen takia et on lihottavia :D(sitä tuskin tarvii kenenkään tämänikäsen kanssa tehdä jos yhtään liikkuu) Vaan ihan hampaiden takia ja muutenkin et tulis sellaset terveet elämäntavat,et ei tarvi sokruu jokapäivä,kun ei itsekään käytetä. Mut kyllähän toki meilläkin jotain pientä makeeta aina sillontällöin saa ja viimeistään mummolassa (ja käydään aika usein ;) ) Pyrin vaan pitämään tuon arki ruokailun sellasena vähä sokerisena/suolasena ja sit herkutteluhetket erikseen =)
Mut en miä kato sitä mitenkään kieroon jos muilla syödään :p

Juhannusaatto menee ystävien juhlissa,juhlivat naimisiinmenoa,30v juhlia ja tupareita samaan aikaan... päivä ollaan sit varmaan vaan täs kotosalla =)
 
Sokeriset jugut/rahkat, mä oon noita Danoninon rahkoja antanut, kans semmosina herkuttelujuttuina. Tavallista jogurttia en oo vielä antanu, koska oon vähän samoilla linjoilla repan kanssa et hirveet määrät sokeria ei kuuluis niinko jokapäiväiseen elämään. Ehkä semmosia ei lisättyä sokeria-juguja vois kokeilla, ilman makeutusaineita tietty. Meilläkin kyllä tulee annettua kyl liikaa tolle neidille, koska esim. kummitäti on vimpoillaan raskaana ja ku kahville mennään, ni ei se osaa olla jotain pullaa ottamatta. No tää mimmihän sit jo oottaa ja kurkkii et mitäs hyvää sillä kumpsulla on lautasella josta hän saa osansa :headwall: :D

Sauna,
ollaan lämmittelemässä käyty, mut eipä juuri muuta.

Lc, joo tohon kerrosta alemmalle muutetaan, parin rapun päähän. Pikkasen jännää...

Juhannus, lähdetään meidän mökille vähän isommalla porukalla. Toivottavasti ei hirveesti sada, koska siellä on vähän ahtaat olot sadesäällä 6 aikuiselle ja 2 taaperolle.... :/

Sanoista, joota vastailee aika hyvin ja välillä tulee eikä. Äiti on muuttunut äitääksi ja siihen on tullut hyvin komentava sävy :heart: :D

Nukutaanko teilläkin mieluiten jalat sekä kädet ulkona roikkumassa pinniksestä?
Meillä pistää ittensä semmoseen solmuun, et ihme et siitä taipuu vielä pois....

Mulla oli pari muutakin kysymystä mitä piti yleisesti kysyy, mut enhän mä enää muista.... ehkä myöhemmin, nyt päikyille :)
 
herkut, sokerit...ollaan maisteltu, mut ei joka päivä...ruuissa syödään samaa kuin itse eli mausteet ja suola on mukana...neiti ei ole makean perään yhtään...mieluiten syö vaikka tomaattia...ei siinä suhteen oo tullut äitiinsä :LOL: ...

juhannus...kotona niin kuin aina...ei oo mitään kesäpaikkaa meillä....

sanat....nyt on sana "vauva" in meillä...katselee lelulehtiä ja vauvalehtiä ja näyttää nukkeja tai vauvoja...on aivan innoissaan...äiti, isi, tissi...eli samat sanat...uusia ei oo tullut...

saunassa...käydään lämmittelee...ihan pikkasen löylyy vaan ja sitten suihkuun...jota neiti rakastaa...millään ei meinaa saada pois sieltä...

vierastaminen...meil äsken neiti huuti melkein tunnin, kun miun pikkusisko oli käymäs...on nähnyt tosi harvoin...millään ei meinannut lämmetä...aikamoinen vierastaja on, kun nuo pojat on ollu ihan erilaisii...paljon rohkeampia..
 
Laittelinpa tuonne feissin puolelle ryhmään aivan ihanan kuvan meidän keijuneidistä ?

Vierastaminen
, meillä aluksi kattoo alta kulmain ja sit on asian kanssa ihan jees eli sit ei enää muista ollenkaan vierastaa :D

Meillä ei oikein enää suostu syömään purkkiruokia eli samaa pitäisi saada ku mitä mä ite syön. Naama ensin kiinni mun lautaseen ja sit siitä napataan jotain summamutikassa...

Sohvan taakse tavaroiden tiputtaminen on pop... :)
 
Suolaa laitan vähempi Kasperin ruokaan kuin muiden ( ja vältän edelleen hurjan suolaisia tuotteita),tosin jos syödään kaksistaan niin syön itsekin vähäsuolaisena...muita mausteita käytetään kyllä,tosin mitään tulista en lähe antamaan kun on herkkäsuinen muutenkin. Mut siis samoja safkoja syödään kaikki,erottelen vaan sit Kassun oman satsin lopuks ennen supermaustoo ;)

Tarkennukseks kuitenkin et en oo mitenkään hysteerinen noiden sokereiden ja suolojen kanssa,voin antaa maistaa mitä vaan jne... :xmas:

Purkkiruokaa syödään poikkeustapauksissa,on kyl kätsyjä jos ollaan liikenteessä yms. Vielä on kelvannut,mut pitää olla jotain raastetta yms. nenän edessä.

Vierastus... Jos saa rauhassa katella ensin tilannetta niin yleensä ei esiinny. Mut sit isokokoset/kovaääniset miehet esim. kauhistuttaa poikaa enempikin...lähelle ei mennä :D Sit taas jos oikein lurittelee pojalle niin lämpenee varmasti :p

Nyt on Savonian haarukka ostettu pojalle...eikun syömään B)
 
Hiekkaa korvissa, nenassa, silmissa, hiuksissa, iholla.. ja mun iho aivan kirkuvan punainen. Ihanaa. :)

Vierastaminen on ihan huipussaan ja hyvin valikoivaa kylla. Huutaa kun syotava jos tietyt ihmiset tulee metria lahemmas. Edes minuun ei saa koskea, Eevasta puhumattakaan. Toisten antaa ottaa syliin ihan noin vaan kattelyssa. Tieda milla perusteella valitsee kaverinsa..

Eevalla on varmaan vetta suonissa, jaksais lotrata meressa vaikka kuinka kauan. Ja pihassa kun laitetaan ammeeseen vetta. Nonnan mielesta liian kauaa ei saa olla, mutta mina ainakaan ala toisen iloa pilaamaan ja kantamaan kuiville ennen aikojaan.

Juhannus menee ihan normipaivana. Saali, se on kuitenkin aina ollut mun lempparijuhla. Taalla kasvaa yhden talon pihassa koivuja, vois tietty kayda riipaisemassa oksat ovenpieleen ja paistaa muurinpohjalettuja ja soittaa stereoista Mikko Alataloa ja Kake Randelinia. :D
 
Marmotta, joo ei muuta kun laitat oman suomalaisen juhannuksen pystyyn :whistle: sillai suomalaisittain :D
Miten sulla menee Eevan kanssa siellä rannalla? yrittääkö sinne veteen syvälle vaan juosta ja joudutko pitään koko ajan kiinni? kun musta tuntuu että meillä kasperi saa käydä iltasin aika paljon uimassa tänä kesänä...sitten kun peppi voi jäädä kotiin. Mua ärsyttää jo ajatuskin roikkua kädessä kiinni koko ajan...ei me olla porukalla uimassa käyty, mutta rannalla pyöritty kyllä ja sinne se koittaa juosta koko ajan ja sata kertaa....
kauhee jäärä muutenkin tuo neiti! tähän tietokonetuolille se koittaa sata kertaa kanssa ja ihan peräkkäin ja seisomaan olkkarin pöydälle. Kiellot on ihan hepreaa..tai kyllä se ne tajuaa ilmeestä päätellen, mutta jaksaa vaan koittaa ja koittaa.
 
vesirokkorokote: pitäsköhän otattaa..hmm..mein perhees on vaan mies sen sairastanu, kiva jos lapset saa tuon hoidos ja tartuttaa mutkin kun en oo sairastanu vesirokkoo ( on tarkistettu vasta-aineista tytön odotusaikana kun eivät uskoneet neuvolas ) suosittelivat kyllä otattamaan rokotteen mut miksiköhän emmin..pelkään vissiin saavani sen siit rokotteest..lapset vois kyllä rokottaa varoiks..äh..en tiiä..

tänään pitäs men uudesti lääkäriin tytön kans kun eivät saaneet nyt neljännelläkään kerralla korvii putsattuu..en tiiä ovatko kädettömii vai mist johtuu..nyt yrittävät sit huuhdella..ja jos ei tänäänkään onnistu niin sit meen kyl suosiol yksityisel jos vaik siel saisivat..keuhkot oli kuulemma puhtaat vaik tyttö yskii ihan sikana..uskoisko tuotakaan..? yskänlääket kirjotti kun erikseen pyysin, ei lääkäri kurkannut ees suuhun..olis vissiin pitänyt senkin erikseen pyytää tekemään...mies saa mennä tällä kertaa..

vierastaminen: esikoinen oli kova vierastamaan jopa omia isovanhempiaankin, hoitoonkin viedes kesti ½v ennen kuin meni muiden lasten kans leikkiin..kyyhötti vaan hoitajan peräs mut nyt on jo niin sosiaalinen tapaus ettei mitään rajaa eikä ujostele lainkaan =) tyttö ei oo pahemmin vierastanut ketään..

 

Yhteistyössä