TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

weiss: Oikein ihanaa jatkoa sinulle ja lapsille! Ja kuten muutkin kirjotteli, niin tule aina joskus kertomaan miten teillä menee, jookos? Toivottavasti saat kuitenkin joltain taholta vertaistukea, ettei nyt aivan yksin tarvi suossa rämpiä! :hug:

carmen: Mä huomaan kanssa, et päiviin ja mun henkiseen jaksamiseen vaikuttaa tosi paljon myös pojan syömiset / nukkumiset. No, nukkuu yleensä hyvin, mutta nyt taas meilläkin säädetään ruuan kanssa. Kuukauden päivät meni tosi hienosti, mut nyt taas tökkii. Poika vaan pyörittelee ruokaa pitkin pöytää ja syö kaks murua. TIEDÄN ettei kuole nälkään ja siitä en ressaakaan, mutta harmittaa tosiaan tuo kun laittaa toiselle valmiiksi kaiken ja sit, ei kiitos, en syö! Tuossa vaikuttaa nyt selvästi se, että poika haluaisi syödä kaiken itse ja mä sit sählään siinä välissä... Mutta kun ei oikeasti yksin saa ihan kaikkea suuhunsa vielä ;)Sit hermostuu, kun mä aina välillä koitan livauttaa sinne suuhun jotain. Ihanalta kuulostaa tuo teidän talon sisustusprojekti!!! :p

edla: No hei, kerrankin jotain hyvää kelasta! :) Hienoa, ettei teidän tarttekaan muuttaa. Mäkin ostin just pari viilistä kaupasta. Huomenna testataan.

Repa: Hmm. Sun oireet vois ihan hyvin olla tuosta heräilystä. Ainakin huimaus, heikotus ja päänsärky tuli tutuksi mulle jo ennen tätä raskautta. Matkapahoinvoiva olen aina ollut, mutta sekin on lisääntynyt. Meillä oli silloin syksyllä aika monia herätyksiä yössä, joten en edes ajatellu et johtuis mistään muusta kuin katkonaisista unista / univajeesta. Mutta sulla on kyllä tosiaan jatkunut tuota heräilyä monta kertaa yössä jo tosi pitkään :( Meillä sentään tulee kausia kun helpottaa ja nukutaan hyvin. Mitenköhän tuohon vois auttaa? Ulkoilua, liikkumista, terveellistä ruokailua ja hyvät yöunet? :LOL: Ai, ei onnistu vai? No joo, muut sulla taitaakin olla kunnossa paitsi tuo unipuoli.

Ny pihahommiin ettei kukat vallan kuole juhannuksen aikana! :wave:
 
weiss...no nyt alkaa tosissaan harmittaa...kun kaikki lopettaa palstailun :( ...no tietenkin ymmärrän, jos alkaa tökkiin nää jorinat...mut tosissaan ollaan niin paljon jaettu tään 1,5 v aikana...miähän alusta asti luin teijän juttuja, mut en uskaltanut aluksi kirjoitella.....kaikkea hyvää sinullekin elämässä :hug: :hug: ...

En jaksa kirjoitella tänään...tääl on aika synkkä fiilis...mikä kylläkin kuuluu välillä jokaisen elämään...palailen huomenna...

Kaikille teille vahvoille, fiksuille ja ihanille naisille paljon :hug: :hug: :heart: !!
 
weiss Voimia sinulle jatkoon! Toivon sydämestäni, että teillä allergiat jonakin päivänä helpottaa - olen muutamalta äidiltä kuullut, että vauva oli ihan pikkuisena allerginen lähes kaikelle niin iän myötä se on helpottanut. Toivottavasti te kuulutte siihen porukkaan :hug:

repa Mä aiemmin meinasin ehdottaa sulle raskautta vastaukseksi oireisiisi, mutta se kai on poissuljettu vaihtoehto? ;) Eiku vakavasti puhuen unenpuutehan on aivan kamala rasite elimistölle - ei valvottamista turhaan ole käytetty kidutuskeinona!! :eek: Mene ihmeessä lääkäriin tarkistuttamaan ettei mistään vakavasta ole kyse, mutta eiköhän ne ole yöheräilyt, jotka sua kuormittaa :hug: Toivottavasti Kasper alkaisi pian nukkumaan yönsä!!

edla Meillä on tarjota parvekkeellinen 17m2 vierashuone omalla kylppärillä - jos tuut pesemään meidänkin saunan samalla :LOL: En voi sietää sitä(kään) siivoushommaa :x Ja tosi kiva hei, ettei sun tarvitse muuttaa pimun kanssa - ei oo herkkua se homma... ja tuosta Muumimaailmasta vielä: niin kuin joskus heitin ilmaan ajatuksen niin nähdään ihmeessä toukokuiset mammat vauvoineen, jos tännepäin eksytte! =)

naukuri Mulla kanssa keittää yli nimenomaan se, että väännät kaikki sapuskat neidille ja koitat tehdä juuri sellaista ruokaa, josta toinen mukamas tykkää ja sitten neiti istuu suu tiukkana viivana pöydässä ja sählää kaikkea muuta paitsi itse asiaa :kieh: Sormiruokapalat heitellään lattialle, lautasella hakataan pöytää, omalla lusikassa heitellään ruokaa minne sattuu ja pöydälle tippuneet ruokakasat läästitään kädellä pitkin poikin. TOSI KIVA. No en nyt halua parjata pimua liikaa, koska tätä sählinkiä on kestänyt vasta 2 päivää tällä erää ja syö esim. iltapuuron koko 2dl Muksua joten hyvinhän se on. En vaan tiedä pitäisikö tässä vaiheessa ihan yks'kantaan jättää kaikki virikkeet pois pöydästä ja opettaa neidille vaikkakin sitten kovemman kautta, että pöydässä syödään eikä leikitä. Vaikka isi ja äiti sen ovat sallineetkin 7kk ikäisestä saakka :ashamed:

 
Weiss: Tahdon sanoa samaa mitä Repakin, haluan kiittää siitä tuesta mitä sulta sain kun meillä oli allergiaepäilyt päällä,ei ollut todellakaan kivaa katella niitä mahakipuja ja öisiä valmisia, onneksi meillä kuitenkin meillä olikin pelkkä maito mikä aiheutti neidille huonon olon. Tsemppia teille ja toivottavasti pian löytyisi uusia ruokia mitkä sopisi teille. :hug:

Älkää te muut meitä nyt hylätkö! Meitä on täällä enään pieni joukku kirjoittelemassa.

Repa: Meillä ei nukuta myöskään vielä öitä . Yössä herää sen 1-3 krt, nyt täällä väliaikaisessa kodissa on herännyt vaan kerran yössä. Silloin tosiaan kun julialla ei ollut vielä todettu sitä maito allergiaa ja heräs yössä 6-10krt se oli aivan kamalaa. Silloin kärsin noista samoista oireista mitä kerroit sulla nyt olevan ja olin muutenkin aivan loppu! :/ Nyt kärsin oikeastaan päänsäryistä enään.. Mitenkä se olikaan, kuinka usein teillä herätäänkään yössä? Mutta eikö teilläkin ole yöt vähän parantuneet edes siitä mitä silloin aikoinaan oli?!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:
naukuri Mulla kanssa keittää yli nimenomaan se, että väännät kaikki sapuskat neidille ja koitat tehdä juuri sellaista ruokaa, josta toinen mukamas tykkää ja sitten neiti istuu suu tiukkana viivana pöydässä ja sählää kaikkea muuta paitsi itse asiaa :kieh: Sormiruokapalat heitellään lattialle, lautasella hakataan pöytää, omalla lusikassa heitellään ruokaa minne sattuu ja pöydälle tippuneet ruokakasat läästitään kädellä pitkin poikin. TOSI KIVA. No en nyt halua parjata pimua liikaa, koska tätä sählinkiä on kestänyt vasta 2 päivää tällä erää ja syö esim. iltapuuron koko 2dl Muksua joten hyvinhän se on. En vaan tiedä pitäisikö tässä vaiheessa ihan yks'kantaan jättää kaikki virikkeet pois pöydästä ja opettaa neidille vaikkakin sitten kovemman kautta, että pöydässä syödään eikä leikitä. Vaikka isi ja äiti sen ovat sallineetkin 7kk ikäisestä saakka :ashamed:
Tua kuulostaa ihan meidän touhulta! Tosin virikkeet ovat olleet vasta n.1kk käytössä ja meillä tätä kestänyt jo useamman kuukauden! |O
 
carmen ja majj: No me ollaan koitettu pitää nuo muut virikkeet pois pöydästä ja sit jos ei ole maistunut ilman viihdykkeitä, ni on saanu olla ilman. Ja ihan tyytyväinen onkin ollu. Nyt vaan kun meni jo kuukauden päivät hienosti, niin sorrun helpommin siihen, et "no paukuta ny sitte tätä mukia / lusikkaa / kauhaa et saadaan ees jotain alas". Meillä kans levitetään kaikki pöydälle mikä ei suuhun osu ja nokkamukista valutetaan maidot tai vedet samaan läjään ja sit lätsytetään käsillä... En oo mikään siivousfriikki, mut huomaan et pitäs kestää vähän enemmän sotkua kuin nyt kestän. Eihän sitä voi olettaakaan et napero vetelis kaiken hienosti naamaansa joka päivä ilman sotkuja /säätämistä. Mutta kovasti tässä kehitytään joka päivä ;)

 
ihanaa aurinkoista aamua täältä =)

kerrankin paistaa heti aamusta..tää mamma lähtee tänään kyllä ulos riippuen tietty tytöstä mis kunnos on..mut jos ei lämpöö ole niin sit mennään..meinaan tää aamu alkoi kitinällä ja oli reilun tunnin hereillä ja meni ekoille päikyille jo hetki sitten..sitkee räkätauti kyllä..

tänään jatkuu siivouspuuhat..oon kaappeja raivannut..mitä kaikkea turhaa krääsää sitä säästeleekään kaapeissaan..kaikkee käyttökelvotonta..löysinpäs ristipistotyönkin jonka olen joskus aloitellut..ja innolla oon sitäkin aloitellut uudelleen jos sen vaan sais joskus valmiiks asti, tulee pojan huoneeseen, siinä on kuvattuna vaunut ja nalle roikkuu ilmapalloista ja pilviin on kirjoitettu vauvan mitat ja nimi..tytöl pitäs kans joskus saada aikaiseks joku samantapainen muisto kirjottuna.

mut keittään lisää kaffetta ja sit ristopistotyön kimppuun toviks ennen kuin tyttö herää päikyiltä..
 
Onpas surullista kun täältä häviää kirjoittajia, tulen kaipamaan kauheasti teidän juttuja ja kuulumisia :hug: Hyvää jatkoa molemmille pitäkää huolta itsestänne. Olette mielessäni.

Tulin toivottelemaan hyviä juhannuksia en varmasti enää kerkeä sitä ennen käydä ja sitten tuleekin muutaman viikon tauko heti perään lähdetään ekaksi Italiaan ja siitä jatketaan Suomen kierroksella. Pidetään kesäloma tässä. Mäkin sain kuukauden loman vaikka ei oikeasti olisi mulle kuulunutkaan viellä..

Ihanaista kesää ihanille mammoille

Nyt lähden ostelemaan reissu juttuja.
 
Carmen : tuohon terapia juttuun, varmasti menee pitkä aika että syntyy luottamus-suhde terapeuttiin ja saa purettua kaikki pahat asiat mielestään. Ainahan asiaan vaikuttaa moni tekijä..Mut mä kyllä tiedän miksi pelkään niin paljon, rakkaan menetys liian aikaisin, monia muita ikäviä asioita mitkä vaikuttaa. Mutta jospa sitä joku päivä pääsisi tästä ylitte ja toivottavasti pelot ovat turhia ja eivät koskaan toteudu.

mut nyt haisee jaska :$
 
Huomenta.

Kiitos vastauksista mun univaje kyssään... oon kyl aika huono meneen lääkärille tällästen oireiden kanssa :ashamed: Täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja yrittää' nukkua ja syödä hyvin,jos vaikka olo tokenis. Eihää mulla kokoaikaa olekkaan mitään ja nuokin aika lievänä...mut silti.
Majj,onhan meillä yöt parantuneet huimasti... klo22-23 - 4-5 nukkuu,yleensä,jopa putkeen tai sit herää tossa välissä kerran ja sit nukkuu pikku pätkissä kunnes herätään 6 pintaan tai aikasemmin.
Mutta ongelma lienee tässä nyt se et kun on valvonut niin kauan on kokoajan sellasessa virittyneessä tilassa. En taho nukahtaa ajoissa et sais tarpeeks unta,puhumattakaan että nukkuisin päikkäreitä :/ Samoten en tahdo enää osta jatkaa unia aamulla jos mies herää pojan kanssa.
En varsinaisesti tunne kärsiväni tilanteesta,siihen lievään väsymyksen tunteeseenkin tottuu niin ettei ees tajua olevansa väsynyt...mut nyt on alkanut noita oireita ilmeneen...
Pitäs opetella uudestaan toi nukkumisen jalo taito,siitä tässä kai on kysymys.

Meil on kans härpäkettä pöydässä :ashamed: Joskus riittää et aamupuuron kanssa on leipä niin puuro menee sivussa,joskus tarvii olla tyhjää maitopurkkia tai muuta sellasta. Sotkea annan täysin vapaasti ja silloin tällöin onkin paikat melkosessa kunnossa :p Jokapäivä ja joka ruokailun jäljiltä pitää keittiönlattia syöttiksen edustalta imuroida... tai lakasta.
Ajattelin et jossainkohtaa kun asiopista voidaan neuvotella,jätetään noi oheisviihdykkeet pois. Tosin jos tilanne menee meillä siihen et haluaa vaan uuden ja uuden jutun tutkittavaks eikä suu ees hätinä aukee niin tulkitsen ruokailun loppuneeks ;) Nyt meillä on kyllä syöty pääsääntöisesti hyvin... aamupala ja lounas tökkii aina pikkasen,mut oon ajatellu et herralle ei niin aikasin vielä kunnolla maita...

Saatiin 1v kuvat :heart: Ny onkin sit ongelma et mistä ottas ison kuvan jne... 3 on noista yli muiden mut niiden välillä on vaikee päättää kun on niissä eri taustalla,eri asennossa ja eri rekvisiitan kanssa ja kaikissa on puolensa. Kaikista kyl teetetään,mut mistä isoin...no onneks on tällänen ongelma,eikä toisinpäin.

Nyt suihkuun ja ulos :wave:
 
jenni: jaksamisia arkeen kovasti. toivottavasti saat itsesi kuntoon. oot kovia kokenut kyllä ja ihana on ollut teidän kuulumisia lukea. ja on esikoisen keskosajat noussu mieleen niin monesti kun teidän tarinaa olen seurannut. tule kuitenkin kuulumisia kertomaan väliin.
jaksamisia arkeen :hug:

weiss: sama sulle. tule kirjottelemaan kuulumisia väliin kuitenkin. ja tiedän tunteen kun omat huolet ja asiat on niin erilaisia kuin muilla. :hug: mut toisaalta olet antanut toisenlaista näkökantaa asioihin kun teidän elämää olen lukenut. ja niistäkin muut saa voimia arjen kanssa. toivottavasti allergiat helpottaa teillä ajan kanssa. jaksamisia kovasti :hug: :hug:
 
Pikakurkkauksella ennen päikkyjä ;)

Meillä on sujunut aamupäivä syömisten suhteen hienosti: äsken veti lounaaksi tosi miehisen annoksen peruna-porkkana-muusia ja munakokkelia, pienen palan leipää ja sormipaloina luumuja, jälkkäriksi Danoninon rahkan ja desin maitoa :D Kauhea satsi!! Kaikilla meillä on hyviä ja huonoja päiviä syömisen suhteen, mutta miksiköhän niitä ei sallisi omalle lapselleen :/

nemika Olen itse asiassa kotoisin Naantalista, asunut siellä ensimmäiset 19 vuotta elämästäni. Suomen ihanin paikka - täytyy olla samaa mieltä :LOL: Nyt ei sentään sinne muuteta (ei tosiaan voitaisi ostaa tuollaista taloa Naantalin hinnoilla :p ) vaan jonnekin Naantalin ja Turun välimaastoon maaseudulle. Mutta käydään siellä kyllä vähän väliä ja ehdottomasti tultaisiin teitä moikkamaan, jos tänne eksytte!

Oltiin aamulla pitkästä aikaa puistossa, mutta tapahtuipa meillä täysin ainutkertainen asia: Nea jätti taaperokärryt keskelle pihaaja käveli suoraan kotiovelle ja halusi sisään :eek: Meidän tyttö, joka yleensä saa kauhean raivarin, kun kannetaan väkisin sisään! Oli muutenkin oudon rauhallinen, mun makoil ileivänpalansa kanssa olkkarin lattialla omiaan pölisten, kun laitoin ruokaa. Taisi olla väsy... Mutta nyt menen minäkin torkuille! :wave:

Meillä ei ole mitään juhannussuunnitelmia, joten minä roikun täällä sitten yksikseni koko keskikesän juhlan B)
 
poika: Aurinkoista ja rentouttavaa kesälomareissua teille!!

Carmen: No ohhoh! Olis kyllä meilläkin ihme ja kumma, jos poika vapaaehtoisesti tulis itse ovelle. Ulkoa ei meinaa saada millään revittyä sisätiloihin. Ja me nyt ollaan puistossa oikeastaan joka päivä. E varmaan asuiskin ulkona, jos sais itse valita :D Oletteko muuten antaneet yhtään ajatusta tulevan pikkuisen nimelle? Ei siis tarvi sanoa mitään nimiä, mutta oletteko miettineet asiaa? Muistan kun E:n nimeä mietittiin jo vaikka kuinka ja aikaisin ja nyt vasta yhtenä iltana miehen kans pähkäiltiin, et mikä vois olla mukava nimi. Löydettiinkin sellainen, mutta vain etunimi. Muut nimet vielä harkinnassa, mutta suvusta tulevat. Ja tuokin siis tytön nimi, pitää se pojankin nimi varmuuden vuoksi miettiä vielä :)

Mekin suunnataan huomenna juhannuksen viettoon keski-suomeen, mutta vasta illalla, joten ehdin varmaan täälläkin vielä huomen poikkemaan ;)

Ny järjestelemään paikkoja, vaikka väsyttäiskin niiiin paljon....
 
Johan täällä on sattunu ja tapahtunu :eek: ! Jennille ja weissille kaikkea hyvää :hug:! Olisi kyllä kiva kuulla vielä joskus teidän perheen kuulumisia.

Carmen Onnea talosta! :)

ruokailut Pelleillään täälläkin :| . Joskus olen antanut lelulehden katseltavaksi ja sen avulla söikin hyvin. Nyt lehti ei enää kiinnosta, joten uusia virikkeitä en ole antanut. Oman lusikan saa käteensä, jos suostuu sillä syömään. Sormipalat lentää toisinaan lattialle ja toisinaan J syö niitä nätisti. Jos alkaa niillä leikkiä, otan ne pois. Ruokailut loppuu muutenkin, jos ei tee muuta kuin huutaa ja sotkee. Seuraavalla ruokailulla yleensä maistuukin sitten taas ihan toiseen malliin.

Poika Hyvää reissua teille :)!!

Nukkeleikeistä Tuli mieleen, että leikkiikö muiden tytöt ja miksei pojatkin kovasti nukeilla? Meillä J hoitaa ihan tohkeissaan kahta pientä nukkeaan. Meidän pikku-äiti :heart: . Syöttää niitä tuttipullosta, joka kuuluu toiselle nukeista. Silittää niiden päätä, heijaa pienessä laatikossa aivan kuin nukuttaisi niitä, kuljettaa taaperokärryssä ja suukottelee. Hauskimman näköistä touhua on se, kun neiti ottaa vauvan syliinsä ja esittää miten painavalta vauva tuntuu :D. Päästää semmosen äänen "uhhuh" ja nostaa vauvaa :D. Hassu!

Ihanaa, kun paistaa aurinko. Eilen ja maanantaina ollaan käyty pyöräilemässä pienessä tihkusateessa ja tänään fillarointi jatkuu :). Pyöräillen J:n kanssa paapan luo, kunhan neiti tuolta heräilee ja saadaan välipala syötyä.

Hyvää juhannusta kaikille!!! Me ajellaan pe Keski-Suomeen viikonlopuksi.
 
Meillä ei kyl olla mitään ulkoilijoita :/ Kun oli ne lämpöset ilmat tykkäs olla tossa vähissä vaatteissa terassilla autoilla leikkimässä jne. mut vähänkin kun joutuu laittamaan enempi päälle niin ei oikeen tunnu osaavan tehdä mitään... rattaissa tykkää kyllä matkustaa ja katella maisemia =) Ehkä sit enempi kun ilmat paranee/vähän kasvaa...

Matamille oikeestaan piti tulla kertomaan et nyt toi meidän poikakin huutaa vähänväliä niin kovaa et ihan pelästyn :LOL: Tais ottaa mallia Edithistä ;) ei meinaan oo ennen moista harrastanut :p

Pojalle hyvää reissua ja kaikille ketkä nyt katoo linjoilta,oikein hyvää juhannusta :wave:
 
repa...voi ei...jos se olikin tarttuvaa :/ :LOL: :LOL: !!

Meillä Edithille nousi sitten illalla kuume niistä rokotteista ja neiti huuti suoraa huutoa :eek: ...annoin lääkettä ja yön nukkui hyvin....eikä tänää ole ollut mitää enää...

ulkoilu...meillä neiti tykkää kiikkua ja istua hiekkalaatikos syömäs kiviä ja hiekkaa...nurmikosta, heinistä ym. ei tykkää vaan alkaa itkee...kävely ulkona on vielä aikas varovaista, joten ei olla vielä siin vaihees, et pitää peräs juosta ulkona...

Nukkeleikit...tykkää kovasti nukeista, muttei osaa muuta leikkiä kuin pussailla ja paijata...pitäis hommata lisää nukkeja...kun on tasan yksi :whistle: ...

MUKAVAA JA RAUHALLISTA JUHANNUSTA KAIKILLE :flower: B) !!!

...miä tääl roikun yksinäni jussinakin ;) :D ......
 
Weiss ja JenskuPaljon ajatuksia teille ja tervetuloa takaisin :) siinä voi käydä niinkin. Oon miettinyt Weiss tota allergiataistelua silloin alkuun - mut kyll keinot jäi vähiin. Hivenaine lääkäri olisi yksi viimeinen vaihtoehto jos sellaisen luona ei oo vielä käyty. Se on aika mielenkiintoinen allergioissa, verikokeet analysoidaan tarkemmin ja saadaan mahdollisesti selkeä vastaus. Aika sama meininki ku allergiapolilla, mut siedätys tehdään veriarvojen mukaisesti - alkuun tilanne rauhoitetaan nollaan ja sitä lähdetään rakentamaan mikromaalisesti kerrallaan. Ainoa negatiivinen juttu on se että alan lääkäreitä ei ole montaa suomessa ja kaiketi yksityisiä kaikki. Yksi tuttava perhe sai erinomaisen avun, aika sama tilanne kuin teillä on ollut. Tiijä sitten. Jenskukin palailee kun aika on kypsä :hug:

Ruokahärpäkkeet En kannata niitä. Tässä mennään alusta asti metsään.... jos lapsi suostuu syömään vain sirkushuvien kanssa etenee tilanne siihen, että teillä on köökissä taulutv piakkoin - noh ok sekin. Tilanteessa vaan unohtuu se tärkein; mitä ja kuinka paljon lapseni tänään syö? Aikaa myöden syödään lautanen aina tyhjäksi vaikka kylläisyyden tunne oliskin jo saavutettu tai lapselle ei yksinkertaisesti maistu=MUTTA KUN ÄITI ON PÄÄTTÄNYT SYÖTTÄÄ KAKSI PERUNAA yhden sijaan :D Ipanat on joskus suu viivalla vaikka edessä olisi gourmee lihapullat muusilla. Ite oon vähä pakkosyöttäny kans, mutta jälkikäteen harmittanu kun kyseessä onkin ollut vatsatauti tai muu alkava köhäröhä, mistä lapsi ei ole osannut kertoa. Mutta kun MINÄ OLEN TAHTONUT SYÖTTÄÄ NE KAKSI PERUNAA :D ja lupaillut sitten jälkkärit. Tämä on älytön syndrooma. Ruoka on kuitenkin hyvää eikä siitä kannata tehdä jälkkäriä heikompi arvoista. Plaaaaaaaah. Olipa sekavaa.

Ihania nukkeleikkejä - ei meillä vielä, mutta ei kyll oo nukkeekaan :wave:
 
CarmenOikein luit rivien välistä ;) yritystä tai pientä toivetta ollut. Toisaalta aina huokasen helpotuksesta kun kk alkaakin. Teillä sitten muutto edessä, hienoa. Varmasti työtä tekevälle löytyy. Pienet kunnat on siitä kivoja että kaikkea tarvitaan, mutta pitää osata vaan miettiä ne omat taidot ja tehdä niistä hyödyllisiä. Sain heti täältä töitä ja juuri allekirjoitin uuden isomman tykysopimuksen kaupungin kanssa sis.sekä henk.koht että ryhmä liikunnan ohjausta sekä ravintoneuvontaa + passiivista hoitoa. En tosin olisi uskonut ihan kaikkeen tälläiseen. Liikkuminen ja syöminen on iiiiiihanaaa :D

RepaNoh voihan rähmä. Kyllä väsymys tuo monenlaisia ongelmia. Vähän huolettaa kuitenkin tuo huimaus :hug: puhutaankohan nyt jo uupumuksesta väsymyksen sijaan? Yritäppä muistaa ruokkia itseäsikin ja herätellä elimistöä henkiin - tarviit varmaan jonkun pienen adrenaliini piikin ja se voisi olla vaikka kävelylenkki per päivä ja omaa lempparimusaa korville :hug:
 
Ihana ilma pitkästä aikaan! :p

Joo neiti päätti olla yöllä 4-6 hereillä, ei milää nukahtanut ! |O Ja sit kun viimein nukahti nukkui onneksi 9 asti! :)

Käytiin tossa aamupäivästä kaupungilla kun piti ostaa tarvikkeita kun lupasin leipoa mun kummi pojan synttäreille valkosuklaa-juustokakun, meni niin hyvin kaupaks neidin synttäreillä. Ajattelin laittaa vadelmista hyytelön siihen päälle tulee samalla raikas ja makea. :) Käytiin myös pari vaatekauppaa läpi, ja ostin neidille h&m:stä sellaset farkku leggingsit, joita aikuisillekkin myydään, tosi suloset ja joustavaa kangasta niin niissä on myös helppo olla.

Repa Kyllä se väsymys tua kaikenlaisia ongelmia! Mulla ei onneksi ole nukahtamis vaikeuksia, päin vastoin nukahdan kyllä samantien kun sänkyyn pääsen, ennen sain pyöriä ja hyöriä vaikka kuinka kauan.

Nukkeleikeistä: Ei sillai vielä leiki nukeilla, halailee ja heiluttelee niitä ja joskus vähä hakkaa lattiaankin :D mut sit näitä oikeita lapsia siskon ja miehen siskon poikia ( molemmat pian 6kk ) niitä hoitaa antaa tuttia ja heiluttaa autonistuinta/sitteriä ym. ihana ! :p
 
Kirsikkatomsku: Just tuon takia meillä ei ole niitä leluja pöytään tullut... En halua päätyä sirkusapinaksi. Mä vaan uskon sinnikkäästi, että poika tietää tasan tarkkaan, koska ruoka maittaa ja koska ei. Nälkäänsä ei kuitenkaan ole huutanut, joten jos menee vaan kaks lusikallista ja maito, niin se on sitte siinä. Meidän kaveripariskunta, jolla on samanikäinen poika, kattelee meidän ruokailua aina vähän no, ihmetellen, kun heillä on kaikki konstit käytössä, että purkki saadaan tyhjäksi. Joskus kysyivätkin et kuinka me voidaan jättää poika nälkäseks kun ei syöny mitään! Totesin vaan, et eihän sen sit ollu nälkä kun ei syöny mitään. No, hankalia nuo ipanat joskus ;) Munkin piti tarttua tohon sun "ei tärpännyt" kohtaan :heart: Jos niin toivotte, niin pidetään peukkuja, että jossain vaiheessa plussailette tekin!

Äh, meillä ei ole kuin yks mollamaija (unicef-nukke, Pedro Equadorista :D ) mut se on vieläkin pojan ulottumattomissa. Oon unohtanut koko asian! Pehmoleluista tykkää kyllä. Raahaa kädestä ja halailee niitä. Mut kissa on silti paras :)
 

Yhteistyössä