TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

Kirsikkatomsku... Niin,en tiiä sitte onko pelkkää väsymystä vai ei... lenkillä tulee kyl käytyy itekseenkin lähes päivittäin jne... en tunne itteeni varsinaisesti uupuneeksi. Täytyy katella ja seurata,tänään meen ajoissa sänkyyn ja koitan saada unta palloon.

Meillä noi härpäkkeet toimii lähinnä siinä et sais pojan pysymään pöydässä,kun ei malttais aina...mut siis ei meillä mitään pakkosyöttöä leikinohessa harrasteta =)
Sitäpaitti toi poika on niin fiksu ettei anna lappaa yhtään suuhunsa ruokaa jos ei maita vaikka olis sirkus finlandia keittiönpöydällä ;)
Pienempänä koitin saada menemään edes jotain,mut nyt kun syöminen pääasiallisesti sujuu hienosti,niin oon oppinut kunnioittamaan herran tarpeita ruuan suhteen....
Mut ymmärrän kyllä teitä jotka ette suvaitse leluja pöytään,siis pointin. Miä vaan en oo niin tiukkana sen suhteen ettei syödessä sais jotain tutkia...vielä..tosin meilläkin noi oikeestaan rajottuu sinne aamu/iltapalalle kun kinuaa jotain käsiinsä =)

Matami,hermi et teille tuli oireita rokotteesta. :/

Nyt poistun tältä päivältä...koitan päästä ajoissa nukkumaan,on taas ollu hiukan huono olo :x
 
Iltaa! :flower:

naukuri Itse asiassa olemme tainneet päätyä siihen nimeen, jota Nealle ensin mietittiin, mutta joka jostain syystä hylättiin - tosin mies haluaisi erään äitinsä suvusta tulevan nimen edes toiseksi nimeksi ja se taas ei sovi tuon ensimmäiseksi ajatellut kanssa - huoh :/ Molemmista lapsista nimipähkäily on alkanut heti, kun ollaan kuultu tyttöä odotettavan - pojallehan meillä on ollut nimi jo vuosia valmiina :D Mutta joo, ei mitään lopullista olla päätetty, joten saas nähdä. Miehen suvusta olisi kiva joku nimi saada mukaan ihan tasapuolisuuden vuoksi, kun Nean toinen nimi tulee mun edesmenneeltä rakkaalta mammaltani :heart:

Härpäkkeet ruokapöydässä Tein taas eilen pyhän lupauksen jättää ne kokonaan pois ja on meillä edistystäkin on tapahtunut: tänään on pöydässä ollut max.yks juttu, esim. äsken iltapuurolla KaksPlussa, jota selailee ihan huumassa =) , mutta välipala meni kokonaan ilman :attn: Typy jaksoi keskittyä tosi hyvin sormiruokiin! Ja samaa oon miettinyt mäkin k-tomsku, siis sitä että menee pakkosyötön puolelle, mutta toisaalta Nea kyllä tosi selvästi ilmoittaa milloin on turha koittaa enää mitään temppuja :D Kun on oikeasti valmis niin alkaa kinkeämään pois syöttiksestä!

Ja niin, meidän ruokalakko tais tällä erää kestää vain 2 päivää, koska tänään on vetänyt taas ihan tosi hienoja annoksia!

Nyt iltahommien pariin, hyvät yöt :wave:
 
Heippa tosi pitkästä aikaa tännekkin!

Nyt en oo yhtään mukana teidän jutuissakaan :ashamed:

Meille kuuluu ihan hyvää. Nea jo melkein juoksee! Muutama viikko sitten lähti käveleen ja nyt vauhti on jo niin kova, ettei pysäytä mikään :D
Syömisen kanssa on välillä vähän hankalaa. Neiti kun päätti tehdä viittä hammasta yhtäaikaa :whistle: Mutta nyt alkaa kyllä jo pikkuhiljaa helpottaan.

Tänään kävin myös rakenneultrassa. Pienellä pojalla kaikki niinkuin pitääkin :heart:
Omaa mieltä jäi hiukan yks asia vaivaan. Istukka meni aika lähelle kohdunsuun reunaa..Menen sen takia syksymmällä vielä tarkastuskäynnille. ultraaja kyllä lohdutteli, ettei olis syytä huoleen, haluaa vaan varmistaa. Eihän se nytkään siinä päällä ollu ja kohdun kasvaessa sen pitäis vielä nousta ylöspäin. Toivottavasti..

Mutta toivottelen nyt kaikille oikein rattoisat juhannukset!!!
Me lähetään mökkeileen muutamaks päiväks kouvolaan.
 
Tahdon kans korjata tuota ruokahärdelliä, ei meilläkään leluja ole pöydällä ( eikä ne muutenkaan jaksa kiinnostaa ) mutta esim. hedelmäpurkin kantta neiti saattaa katsella tms. ja sekin otetaan vasta sit käyttöön jos ei edes se yksilusikallinen meinaa mennä alas, jokainen saa mielestäni tehdä niinkun itse parhaakis näkee.. Meillä neidistä kyllä huomaa koska masu on täys.

Ollaan täällä neidin kanssa ihan kahdestaan kun mies on lähtenyt helsinkiin katsomaan ACDC:tä. Ja käytiinkin tuossa kummi pojan synttäreillä, oli kyllä hulinaa.. Ja äsken neiti ei millään meinannut nukahtaa, huusi silmät punasena vaan :/ Lopulta otin viereen ja annoin neidin pitää rinnuksista kiinni niin nukahti samantien! :) En raaskinut nostaa omaan sänkyyn, tai matkasänkyyn tässä tapauksesa, sen verran harvoin saan nukkua kaksin neidin vieressä, jotenkin niin hellyyttävää kun toinen tuhisee vieressä! :heart:

 
Hauskaa juhannusta kaikille! B)

Sonja R, onnea pojasta ja hienoa että kaikki hyvin! :heart:

Ruokailuissa meillä on pöydällä millon mitäkin ja hyvin sujuu syöminen...jotain on aina kädessä että malttaa hetken istua edes..joskus se on joku kansi, lusikka, lehti tai jopa lelu tai sitten on jotakin mitä voi sormilla syödä.
 
Hei kaikille taasen ! Itsekin harvoin tänne enää ennätän ja olen hiukka ulkona, mutta tungen muutaman sanan meidän elosta aina johonkin väliin :D. Öistä olitte puhuneet.. meillähän on nukuttu tosi huonosti kans aina.. Tällä hetkellä on paras tilanne ikinä ja herätään vähintään 3x yössä. Itsellä alkoi kans "paikat krakailla" tuossa pari kuukautta sitten.. oli huono olo, huippasi, vaikka olinkin syönyt, olin kalpea kuin mikäkin, iho huonossa kunnossa (tosi kuiva), paino laski (vaikka SÖIN. 47kg..), muisti oli ihan hatelikossa, on kyllä vieläkin.. samoin kuin moni muukin vaiva noista pyörähtää "kylässä" aina toisinaan, mutta ei enää ihan samalla volyymilla onneksi.

Meillä mies alkanut enempi nyt auttamaan yöheräilyissä ja se onkin auttanut TOSI paljon. Luukas on kuitenkin niin herkästi tissin perään, että parempi monesti jos isi on siinä lähellä.

Härpäkkeitä ruokapöydässä.. niitä on joskus ja joskus ei taas mitään pitkään aikoihin. Riippuu ihan Luukaksen keskittymiskyvystä syömisen suhteen :D Nyt on yleensä auttanut se kun poika saa lusikalla kokeilla syödä ihan itse. On ihan tohkeissaan. Joskus onnistuu paremmin, joskus sitten vähän huonommin ja äippä siivooo.. :LOL:

Ruokajutut muutoin Meillä kun ei mitään allergioita ole niin aika ronskilla kädellä olen ruokaan suhtautunut. En esim kauhiasti jaksanut "pikkuhiljaa" totutella uuteen ruoka-aineeseen vaan lehmänmaitoonkin siirryttiin aika rivakasti. Suolasta olen ehkä tarkin, sitä pyrin välttämään. Ja se tekee meille parentseillekin ihan hyvää. Itse olen jo oppinut aika kivasti suolattomaan ruokavalioon ja mieskin on suolan käyttöään vähentänyt ROIMASTI. Sokeria kans sillälailla vältän, etten sitä mihinkään lisää, mutta esim leipomuksista saa Luukas aina makupalaa. Normi aikuisten jukut meillä on mennyt jo jonkin aikaa ja niissä on sokeria sen verran kuin on.

Ihanaa juhannuksen aikaa kaikille! :flower:
 
Öitä pitäs toivottaa ja painua pehkuihin,
mutta mutta oli pakko lukee mitä täällä palstalla on tapahtunut.

weiss ja Jenni jaksamista teille molemmille :hug:

edla meidän mamselin mitat oli 56cm ja 4990g syntyessä ja nyt 1v. oli 81cm ja 13,6kg :D . Meillä muuten tykätään kans viiliksestä :p alkaa heti kiljuminen kun näkee purkin -nanna :)


pakko mennä nyt nukkumaan. mä palailen joskus juhannuksen jälkeen. :wave:
 
ruokailu: meil ei ruokapöydäs ole mukana mitään leluja ja härpättimii, jos ei ruoka maistu niin pelleileen en ala vaan poistan tytön pöydästä ja yritetään myöhemmin uudelleen...

sonjaR: vai poikaa veikkasivat ultrassa tulemaks..ihanaa :)

mites teillä joiden lapset on ollut nuhassa niin jaksoivatko lapsenne leikkiä nuhasta huolimatta?? meillä tyttö ollut nyt viikon nuhassa ja tuntuu ettei oo vieläkään oma ittensä..siis kitisee koko ajan edelleen, ei ole kiinnostunut leikkimisestä eikä leluista muutenkaan, jos meen näköpiiristä pois tulee perässä ja kitisee, sylis haluis vaan olla..lääkäris todettu keuhkot ja korvat puhtaiks..tyttö nukkunutkin tänä aikana 3-4xpäikyt päivässä..toki nuha laittaa väsyttämään mutta missä menee raja.. no aattelin täs seurata tyttöä viel muutaman päivän ja jos ei tuosta muutu niin vien uudesti näytille yksityiselle, aattelin vaan jotta onko nuha muilla vetänyt olon lapsella noin väsyneeks ja uupuneeks..ymmärrän kyllä että olis nuutunut ja kitisevä muutaman päivän kun nuha on just tullu päälle mut että vielä viikonkin päästä..

jee, tänäänkin aurinkoinen ilma B)
 
kurpitsa: voihan se nuha kiusata toista niin paljon ettei jaksa leikkejä ajatella. meillä ei oo ku pari kertaa pientä nuhaa ollu pojalla mut ei sekään pahemmin leikkiny ku pieniä aikoja. sylissä loju ja kitisi melkein niin kauan et nuha loppui. toivottavasti pian helpottaa :hug:

merika: meillä kans noi viilikset on nam :p eilen kaupassa ku kävin ja viiliksiä lapoin hihnalle. niin poika ku äkkäs viilit niin sai kauheet siepit..kirkui niitä purkkeja ja huuteli mam mam mam mam erittäin kantavalla äänellä. ja ku ei auttanu niin kaarella kirku et isäntä vei sen ulos et sain pakattua rauhassa. :LOL: ja kaikki vain viiliksien tähden :LOL:
ihana tuota teidän 1v painoa. melkein ootte puolta isompia ku meidän mini sälli. ihana =)

carmen: täytyy ilmotella jos tullaan tänä kesänä. se on niin upea paikka kyllä. oon aina tykänny tääl landella asustella. mut aina oon sanonu et jos jonneki lähden joskus niin muutan naantaliin :D se on kyllä upee paikka tosissaan. :D meiltä tosin 5h ajomatka sinne mut on se tietty sen arvoinenkin :D

mut varmaan eksyn jussinaki tänne..mut kaiken varalta rentouttavaa juhannusta kaikille!! nauttikaa ja levätkää ja syökää hyvin :D
 
Tsaude....

Sonja,poika tulossa...ihanaa :heart: Muutenkin kiva kuulla kuulumisia =)

Puliina,Joo,mullakin on iho huonossa kunnossa :/ Meillä ei iskä kelpaa lohduttajaks millään muotoa...vielä... vaikka tissi on öistä poistunutkin. Kiva teidänkin kuulumisia lukee,et laittele jatkossakin =)

Kurpitsa,Meil on 2 viikkoa nuha sillon kun poika oli 8kk,mut ei siitä kyl huomannu...no ehkä oli hiukan rassukampi. Toivottavasti teillä pian piristytään :hug:

Meillä ruvettiin eilen kävelemään kunnolla,siis niin et enempi kävelee kuin konttaa...ja yö oli sen mukanen |O yhden jälkeen pelkkää kiehnäämistä ja kitinää tasasin välein :headwall: No sen nyt ties...mut nyt ollaan siinä tilanteessa et nähädään,jahka kävely :headwall: vakiintuu,et rauhottuuko ne yöt todellakin kun kävelemään opitaan ;)

Me lähtään huomenna sinne yhditettyihin 30v,tupari,hää kemuihin ja pitäs lähtee jo ajoissa...ja mulla on jo ikävä poikaa :snotty:
 
repa/nemika: kiitos teille..en tiiä mut tänäänkin tyttö on pelkkää kitinää tauotta..annoin jo pronaxenia jos on vaik kipuu jossain..onneks sentään yöt nukkuu hyvin ilman herätyksiä ja kitinää mut heti kun herää niin on kuin persiisiin ammuttu karhu :/

sämpylöi tarttis leipoo pakkaseen mut leivo ny ku toinen roikkuu lahkees..

kaik taitaa olla jo kovaa vauhtii menos juhannuksen viettoo..joten toivottelen kans hyviä jusseja kaikille!!

muoks. ajattelin nyt soittaa pulssiin jos pääsis näytille..likka nukkus 1h ja jaksoi ol hereil 1h ja koko ajan kitis..joten en kattele kyl nyt kauempaa vaan koitan saada ajan lääkärille..osaavalle sellaiselle..
 
kurpitsa: Toivottavasti jotain selviää lääkärissä :hug:

sonja: Mukavaa, jos saisitte pikkuneidille pikkuveljen! Meillä olisi ennuste toisinpäin eli nythän meillä on poika ja tyttöä on veikattu. Tosin vain rakenneultrassa, joten tiedä miten siihen on uskomista... ;)

Viilis maistui meilläkin ihan ok, kun eilen kokeilin. Tänään kokeillaan toista makua, katsotaan kuinka käy.

nemika: Voi ei, meillä tulee tuollaiset raivarit pojalle joskus, kun kaupassa näkee mun ottavan banaaneja kärryyn, mutta ei sitten saakaan itse niitä :headwall: Meillä siis banaanit on nro1 :D

Ny pienille torkuille, jotta jaksaa pakata ja ajella vielä illalla. :wave:
 
Kurpitsa, ettei vaan olis korvatulehdus? käytä ihmeessä näytillä...juhannuskin just tulossa, niin ei tarvi sit lähtee jonottelemaan.

Tavarat pakattu, kaupassa käyty ja autokin imuroitu =) vielä kun sais tän koko sakin kärrättyä mökille...huh
 
Hyvää Juhannusta kaikille! :wave:

Me vietetään kans juhannus ihan kotosalla, mennään sit mökille säiden mukaan ei kalenterin :D Meil on mökki saaressa tosin 5min vene matkan päässä vaan mut se on pienten lasten ja hirveän määrään kassien ja pussien kans välillä ihan älyttömän raskasta. Lisäks mä en oikein ole mikään mökki-ihminen, viihdyn paljon paremmin kaupungissa... Meidän oma mökki on viel ihan alkeellisessa kunnossa mut appivanhempien hirsihuvila kun valmistuu (joskus ens vuonna) ehkä siel sit viihtyis vähän paremmin :whistle:

Viilistä en ole kokeillu Joalle, esikoinen niitä syö aina silloin tällöin. Ihan normi viiliä ollaan testattu mut se ei ole oikein kelvannu...

Härpäkkeet syödessä parasta on isoveljen sähellys pöydässä. Sitä yleensä kun Joa seuraa niin ruokailu menee sujuvasti. Välillä haluaa lusikan käteen ja syö siinä samalla itse omalla lusikalla. Joskus annan kans ruokapurkin kannen tutkittavaksi tai sit katsellaan purkkia yhdessä syötän lomassa.
 
HärpäkkeistäJoo, eihän ne tosiaan oo vaarallisia paitsi meille äideille. Luin juuri jonkun terveysalan lehden tms. artikkelin aiheesta ja siin kerrottiin tästä pakkosyöttö syndroomasta. Itse syyllistyn siihen varmsti jokainen päivä :D kyllä sitä muonaa tulee tuputettua ja omasta suusta kuuluu tää "ota ny vielä yks lusikallinen" - hauskaa.

Nooh, mun touhu on aika hauskaa muutenkin. Vastarannan KirsikkaTomaatti tekee kaikki vastoin oppaita; syöttää öisin punaista maitoa, antaa tuttia, yö ulkoiluttaa lasta (eilen oltiin kaikki vielä ullkona 22.30), syöttää vähän sitä sun tätä ja muutoinkin karjuu pää punasena pitäen armeijakuria ja tukka takussa kuinkas muuten - eiks tää oo aika sarjista maisan ja kaarinan tapaan :LOL: Teinejä piti laittaa ojennukseen hevosen juoksutusraipan avulla; hih. Kärvähti pinna niin että oli pakko hakee kaapista keppi ja laittaa seisoon seinää vasten - johan alko huoneen siivous maittaa. Lapset on suuri haaste, jokainen päivä on täynnä pieniä haasteita ja kikkailua suuntaan jos toiseen.

RepaIhminenkin toimii jarrulla ja kaasulla, tarvisitkohan sitten sen jarrun johonkin rakoon. Viikko unta putkeen jokainen yö niin palautuminen voisi alkaa :) ideahan on mitä parhain, mut ei taida olla toteutumiskelpoinen. Olisi aivan de luxia meille kaikille. Nyt vaan kaikki toivon kipinät peliin että saisit vähän ehjiä öitä itsellesi
:hug:
 
Tänks k.tomaatti,kai sekin päivä koittaa et tää taas saa/oppii nukkumaan =) Ja mikäs siinä oppaiden vierestä mennä jos homma niin sujuu B)

Viilistä ei oo tääläkään kokeiltu,normi viili ei uppoo...niitä pikkurahkoja ostin nyt sitte kun kerta kehuitte... poika sai paripäivää sitte jälkkäriks ja hyvinhän se maistu..saapi taas joku päivä. Onneks niissä on päiväystä.

Mitenhän miä jaksan huomenna kinkeröidä...taidan tulla melko ajoissa kotiin :whistle:

 
pulssist kotiuduttu..

ei ne tk:ssa tiiä mitään :kieh:
löyty siis molemmist korvist tulehdus ja hemmetisti vaikkua edelleen mut onneks osaava korvalääkäri sai ne nyt vihdoin puhtaaks..onneksi mentiin näytille ja saatiin lääkkeet..

 
Hauskaa Keskikesän juhlaa kaikille!
Poika vietti eilen ensimmäisen yön mummun seurassa. Hyvin olivat pärjänneet vaikka äitiä vähän jännitti. Me oltiin rokkaamassa ACDC:n tahdissa.
Ruokailusta ollut puhetta. Meillä oli alkuun joku lelu mut kun poika oppi pistämään itse ruokaa suuhun leluista luovuttiin. Nyt napostelee salaatit ( tomaatti, kurkku mitä milloinkin ) ruuan aikana ja minä syötän siinä sivussa. Lusikalla syönti itse ei vielä suju vaan lusikka nostetaan nätisti lautaselta pöydälle ruokailun alettua.
Ekat liikkeet tuntunut ja rakenneultra heinäkuun eka viikolla. Sukupuolta en halua selvittää mutta tyttöä kovasti kolmen pojan jälkeen odotetaan.
Nyt iltakahville. :wave:
 
Kurpitsa...No niinpä tietysti... onneks saitte nyt lääkkeet =)

Uskonpuute,Varmaan hyvä keikka ollut ja kiva että poika viihty mummolassa! Onnea ultraan :heart:

Meitin poitsu simahti ja mun pitäs ammentaa jotain iltapalaa ja sit kai painuu nukkumaan et jaksaa edes jotain huomenna.

Jusseja reissuun lähtijöille!!
 
Hauskaa Jussia kaikille tasapuolisesti!

huh huh... Onpas tullut taas uutisia... Hyvaa jatkoa Weissille ja Jennille, jos viela kayvat taalla kurkkaamassa. On ikavaa menettaa teidat, mutta jos elamantilanne o tuntuu silta ettei nyt haluta palstailla on parempi pitaa taukoa. Mutta kaykaahan edes joskus laittamassa rivi viestia etta ootte ok :hug:

En paase koneelle enaa yhtaan kun tytto on hereilla ja iltaisin mies on aikapaljo koneella :kieh: , joten en kerkee palstailla viikolla oikeestaan yhtaaan :) .

Kirsikkatomsku laitoin yv:ta oli vahan onkelmia :ashamed:

Carmen Onnea uuden talon omistajille.

ja kiitos olikos Nemika ja Summeri jotka vastas MPR kyselyyn. Taalla annetaa 13kk iassa, mutta jatan nyt hiukan myohempaan. Lontoossa on tietaakseni tosi huono rokotus prosentti, jotenkin tulee mieleen etta vaan 39%. Viime vuonna oli ainakin tuhkarokkoa liikenteessa...

Taas on kuukautiset hukassa, mutta nyt en varmasti oo raskaana, en ees tee testia, odottelen ja juhlin ekaks Juhannusta...(ehka kuiteskin jos aijon ottaa alkoa ;) , muuten ajattelette etta oon taysin edesvastuuton :D )

Nyt moit ja siivon huushollia.
 
Kai mä joskus opin oleen poissa täältä- Mutta täällä te jotka tunnette oöevanne yliväsyneitä...tai ihan yli aktiivisia. Kannattaa pysähtyä ja miettiä ihan oikeasti missä mennään. Mun masennus on näkynyt myös siinä että olen leiponut pakastimen täyteen turhia herkkuja, puunannut saumoja hammasharjalla ym. Elämän tärkeysjärjestykset sekaisin...kaikkialle pitäs ehtiä, mihinkään ei ole aikaa - Aina väsyttää. Pysähtyminen vaatii joskus rohkeutta. KOhdat asiat, kohdata menneisyys.

Kaippa mä joskus osaan totaallisesti irrottautua teistä...
 
Hei,

oon kanssa ihan ulkona teidan jutuista, taytyy myontaa. Yritan nyt kuitenkin joskus kavaista. Tilanne on vaan sellainen, etta olen 50 tuntia viikossa toissa. (joka toinen viikko 54 tuntia). Kotiakin pitaa huoltaa. Revi siita.

Meilla riehuu nyt kotona tulirokko...isompi aika kipeana, toivottavasti tuo taapero ei sairastu. Aani silla jo kaheana, ja huutaa kuin syotava, joten kai sillakin kurkku on kipeytymassa. Mies on niin kipea, etta en pysty samassa huoneessa nukkumaan, uikutukselta ja sairaan kuorsaukselta. Itse olen tulirokon sairastanut vuosia sitten, joten toimin vain kotisairaanhoitajattarena...silloin kun olen taalla siis. Harvoin.

RR ja C 13+ kuukautta
 

Yhteistyössä