TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 KESÄKUUSSA

Kesämaha on tarpeeksi iso :D Mulla tuo sf-mitta oli 24cm rv28. Esikosta näytti olleen tismalleen sama, vaiks luulin että tää on paljon isompi! On niin eri mallinen, et hämäs.

Kesäsuunnitelmia ei ole ihmeempiä. Käydään mökillä, mun vanhempien luona ja ehkä Treella ystäviä moikkaamassa. Tuo Treen reissu on siks vähän pohdinnassa vielä, kun poika pitäisi saada siksi ajaksi hoitoon (1 yö ). Muuten ollaan kotosalla ja tutustutaan lapsen näkökulmasta näihin paikallisiin nähtävyyksiin kotieläinpuistoista Korkeasaareen, Suomenlinnaan ja Linnanmäkeen.

Mäkään en mitään hillitöntä juopottelua kaipaa, kun olo on aina ihan karsee koko seuraavan päivän, mutta kaipaan sitä et vois nautiskella viiniä ruuan kanssa ja siideriä kuumana kesäpäivänä/-iltana... Ja muutamaan drinksuakin tekis mieli ;)

Mulla ei vaan selkäkipu nyt hellitä. Makaaminen ei varmaan auta, mutta kun seisominen sattuu, niin taidanpa taas heittäytyä soffalle kyljelleen. Iltapäivällä lähdetäänkin pyöräilemään pojan kanssa, kun siinä mun selkä lepää; katsotaan miten pitkälle päästään :)
 
Aurinkoista päivää kaikille! B)

Aivan ihana ilma, ollaan oltu koko päivä ulkona käytiin jopa rannalla yhden toisen mamma kaverinkaa, tytöt nukkui ja äidit otti aurinkoa! ;)

Meillä on mennyt yöt nyt tosi hyvin kklo.20-21 nukkuun ja eka herätys 5 - puol 7 välillä sit annan maidon ja nukutaan 8 asti! :) Miettikää siis meillä, puoli vuotta sit meil herättii vielä 101krt yössä!

Kesä suunnitelmat: Ihan auki, mennään päivä kerrallaan.. Tai käydään me varmaan jossain vaiheessa oulussa miehen siskoa perheineen katsomassa.. :)
 
repa....pe olis vielä auki...eli ei muuta kuin menoks B) !...laitahan ehdotuksii...aikaa ja paikkaa...bussil varmaan JOUDUTAAN tuleen :( ...plääh...

kirsikkatomaatti....tunnen nahoissani, et ikä painaa...en jaksa samalla tavalla kuin nuorempana...ja nyt varsinkin, kun on tuota ylipainoo huomattavasti...on tullut kaikenlaista...selkävaivaa ym...mutta täytyy sanoo, et on jotain positiivistäkin tässä iässä ;) ...nimittäin olen aika paljon rauhoittunut...en enää hermostu niin pienistä, pinnaa on tullut tosissaan lisää ja elämänkoulu on tuonut varmuutta...itsetunto on aika hyvä...mikä oli nuorempana melko huono...ehkä olen henkisesti kasvanut hiukan nuoruuden "hulluudesta"...no täytyy tunnustaa, et välillä vajoan 15v tasolle ja käyttäydyn kuin pahaiset teinit :D :LOL: !

kesäsuunnitelmat...Särkänniemeen, Särkänniemeen elokuussa....varmaan tuohon lähelle Tykkimäkeen joku viikonloppu...ei kummempia...

päiväunet...ei taas tänään ole nukkunut ollenkaan :eek: ...aina kuin yritän alkaa huutaa kurkku suorana |O ...ärsyttävää....onko muilla samaa ongelmaa??
 
Nemika, millon meinasitte kalajoelle? ootteko ennen käyneet? me lähdetään 8.7 ajelemaan sinne...eikä olla ennen käyty.

Majj, hei hienoo! onnittelut öistä =)

Mä kaipaisin tosi typerän helppoa ruokavinkkiä :ashamed: mun perunamuusista tulee ihan pahaa aina...sellasta vetisen makusta...yäk. Kertokaas miten saan siitä hyvää?!
 
Pikaisesti summer ennen pimun iltapuuhia...

Perunamuusin salaisuudet ovat mielestäni 1. kiinteä peruna 2. maito+voi ja 3. sähkövatkain. Eli meillä ei ainakaan mitään käsin survottua, veteentehtyä muusia söisi kukaan - tällaisia herkkusuita kun ollaan kaikki ;)
 
repa: sehän se tärkeintä onkin =)

summer: päivästä ei ole vielä tietoa. penskana olin kerran siel ja oli ihana paikka. ja kaikki kehunu sitä tosi paljon. :D et toivon et yhtä kivaa on ku tenavana siellä. :)
nyt otettiin vaihtelun vuoksi sinne meno ettei joka vuosi nuohota samoja paikkoja.

annoin sit viisaana pojalle omenaa..ja siitä toi karttakieli sai sit taas pontta punoitukseen. ja kitinä sen mukaista. :headwall: :headwall:

mut nyt ulos nauttimaan auringosta. :wave:
 
Muusista: Heh, niin monta on makua kuin ihmistä ;) Meillä taas ihan ehdoton on 1. jauhoinen peruna 2. maito ja voi/oivariini + suolaa ja 3. se käsisurvin :D Ikinä ei ole tullut vetistä vaan aina tosi kuohkeaa. Pitkään tehtiin sähkövatkaimella, mutta kun kerran kokeilin sellaista nykyaikaista ns. perunasurvinta, niin avot! Sinne jäi vatkain. Yleisperunoista tulee usein vetistä muusia ja tietty jos ei laita maitoa vaan vettä, mutta aika moni kai maidolla menee.

Pihalla oltu täälläkin koko päivä. Pyöräiltiin aika pitkä lenkki pojan kanssa ja käytiin katsomassa kotieläintilalla eläimiä. Hauska reissu oli! Ja poika jaksoi tosi hyvin pyörän kyydissä, jee :D
 
Muusi,Jauhoista perunaa suosin minäkin...rosamunda paras mun mielestä...oon tehny sekä käsin että vatkaimella...suolaa,maitoo,voita tms.

Kinkkukiusaus,mulla on 2dl kermaa..olisko 500g pussi perunasipuli sekotusta ja kinkkusuikaletta sit sopivasti...mut missäköhän lämmös miä piän...220? Sit vaan kyttään ja käyn maistelemas et millon on valmista ;) Liian kuumassa uunissa pääsee helpost mössöksi ja miedommassa lämmössä pitää pitää tarpeeks kauan. Vähän vahtimalla saa ajoissa pois. En yleensä kauheest kato kelloo kun laitan safkaa...oliskohan lähemmäs tunnin uunissa mulla....

Matami...on muutes luvannu pe kuumaa ilmaa...oltiin tänään kaupungilla ja aavistuksen oli kyl tuskanen. Ettehän vaan heti aamutuimaan olis kyenny? :saint: Kun sillon on hiukan vähempi lämpöö...

Kesäsuunnitelmat,Meille on tulossa kylään mun pikkuserkku perheineen ja me mennään mökille savonlinnaan elokuun alussa. Minneen huvi tai eläinpuistoon ei vielä viittitä mennä,kun poika ei niistä mitään sit muista...toki elukoita tykkää kattoo,mut ehkä sekin sit isompi elämys vähän vanhempana =) Tuolla mökkipaikassa on maatilan eläimiä...niissä varmaan riittää ihmettä. Siinäpä sitä riittämiin =)

Mun on pakko mennä vissiin jo nukkumaan :eek: Kauhee väsymys ja kello 20...poika ollut puolisentuntia unessa,simahti taas kuin saunalyhty B)
 
repa...sopii paremmin meillekin tuo aamu...joten sovitaan vaan aika ja paikka =) !

juopottelu...mietin, et kaksi vuotta sitten viimeksi :eek: ...eli ehkä kuiteskin olis kiva muutama drinkki imaista :whistle: ...mut kohtuudella, ettei tule kapulaa :x...varmaan jo muutamasta sihahtaa humala :D !
 
Iltaa!

Juhannus tuli vietettyä ihan rauhallisissa merkeissä Keski-Suomessa. Grillausta, saunomista ja leppoista oleskelua oli ohjelmassa :). Kotiin palaaminen ei sit mennykään niin putkeen kuin olis toivonu. Jessi heti maanantai-aamusta kuumeessa :( . Eilinen meni sitten pienen potilaan oloa helpottaessa. Kuume nousi korkealle ja yökin meni aika pipariksi. Tänään kuume ei enää noussut, oltiin ulkonakin illalla. Ruokahalu on tosin neidillä kateissa, mikään ei meinaa upota. Onneksi iltapuuroa meni kohtalaisesti, että jaksaa sen voimalla nukkua. Tiedä sitten mikä tuo päivän tauti oikein oli :/ .


kesäsuunnitelmat Ollaan mietitty reissua eläintarhaan, noin 1h ajomatka kotoa. Ja mieheni vanhemmat on vuokrannu mökin heinäkuun vipalle viikolle, jonne meitäkin on kutsuttu. Mökki on vaan niin kaukana, että saa nähdä jaksetaanko lähteä sinne ajelemaan. Treellakin pitäisi käydä joku viikonloppu hääsuunnittelupalaverissa :D, sain kutsun kaasoksi. Muuten ei mitään ihmeempiä suunnitelmia. Lomailua, kun sitten elokuussa pitää t-ö-i-h-i-n :eek: .

Hyvää yötä :wave:
 
NaukuriOlikos sulla tota symfysiol. probleemaa? Vai oliko se jollain toisella odottajalla? Toi onkin jännä jos pyöräily on kivutonta, mut toisaalta siinä sen verran lonkat liikkuu että hermo vapautuu liikeessä että se selittää sen sitten. Mutta jos sulla oli vaan muuten noita selkäkipuja niin sitten onkin erikoinen juttu :whistle: Odotus on kyllä aika hullua touhua. Mulla kävely teki niin kipeetä, pisti mahaa ihan hurjasti, mutta sitten taas tanssi mm.hiphop ja aerobic meni ihan kepeesti loppuun asti. Ihan vastoin fysiologiaa - hissukseen teputtelu oli ihan syvältä. No joo, ton selittää adrenaliini ja mielihyvä, mitä sain jo pelkästään musiikin paukkeesta :D

MatamiSamaisia oireita täälläkin - en sit taidaaan olla sekoomassa. Mulla on kans noita mielen ilmoja sinne 15v, mut joo kroppa ei jaksa tai sitten tämä vauvailu on verottanut enemmän kun aiemmin.

AlkomahoolailuJoo. Otin viime kesänä aikamoiset lärdet tai niin kävi "vahingossa" - oli krapula ja morkkis moisesta amatööritöötistä. Tuli talvellakin yks tavastian keikka otettua huvin kantilta...kummastakin tuli krapulan lisäksi armoton morkkis, vaikka mitään varsinaista mokailua ei ollutkaan. Mut se henkinen paha olo tuntui liian rankalta kannettavaksi. Itselleni odotusaika on henkisesti tuskaisaa aikaa ja joka kerta on tullu nollattua nopeesti tilanne, mikä tuntuu sinänsä hassulta kun on ihana parin kk ikäinen käärö kotona. Jälkeenpäinkin kun kelailee syytä tohon niin tuntuu että odotusaikana en tunne itseäni - hormoonimormoonit tms ahdistavat. Äitinä olen taas sellainen superäiti; ken klaaraa, rakastaa, siivoo, huutaa, pyykkää, halii ja elää nuoren elämää ihanien lasten kanssa. Tupa täynnä porukkaa, kun minusta on kiva kun teinien kamut ovat yötä täällä ja porukalla hevostellaan - saan elää uudestaan teini aikaa tallilla :D B) ainoo vaan että oon vähän läski tai älähänyt nahkakasa :LOL:
 
Hei kiitti muusivinkeistä! mä oon tehnyt jauhoisesta perunasta, voita, maitoo, suolaa ja ei ole hyvää....oliskohan tekijästä kiinni sitten :| käsin ja koneella kummallakin oon tehnyt. Pahaa se on.

Kauheeta heräilyä yöt :( tosi levotonta. En tiiä mikä vaivaa...hampaat vai mikä.

Käytiin ekaa kertaa eilen rannalla koko porukalla. Sillai testinä, että miten likan kans siellä sujuu. Ja meni ihan niinkun odotinkin. Kauheet raivarit kun ei saanu mennä sinne syvälle....ei tyytynyt siihen rantaveteen ei millään! arvasin että menee noin. Sinne se ois painellu kylmään veteen ihan täysillä :eek: hiekalla ei olis pelkästään viihtynyt millään. Että varmaan aika paljon käytän isompaa iltasin ilman neitiä...
 
kirsikkatomsku: Ei mulla ainakaan tietääkseni ole mitään erityistä vikaa selässä tai muualla, mutta tuo esikoisen nostelu 100 kertaa päivässä laittaa selän nyt koetukselle, vaikka koitan "olla selkä suorana, vatsa sisäänpäin jne." . Onneks nyt alkaa olla toivoa, että poika kävelis enemmänkin itse, mutta jonkin aikaa joutuu varmaan vielä kärvistelemään. Pahinta on kun joutuu menemään lattialle/hiekkalaatikon reunalle istumaan ja kun sieltä yrittää ylös... Au. Ja toinen on pojan nostaminen lattialta tai pinniksestä. Soitin aamulla terveysaseman fysioterapeutille ja sieltä saan huomenna hakea lainaan jonkinlaisen tukivyön, jonka pitäs tukea takapuolta / alaselkää, ettei rasittuis niin paljon. Katsotaan auttaako.

summer: Mä vähän luulisin, et meillä kävis rannalla samalla tavalla. Poika on hurja vesipeto ja syöksyis varmaan salamana sinne veden lämpötilasta riippumatta :D Ei olla tosin vielä rantsussa käyty, kun meillä ei ole ihan tässä lähellä. Se onkin vähän tylsää.
 
Heips!

Pikainen käynti...

Matami,No olisko sit yhdeksän aikaan mitään?Jos senssis vaikka jossain sipparissa tms. ja kattos sitte siitä eteenpäin =)

Meidän poika on arkajalka...kotona meuhkaa ja mekastaa mut vähänkin kun mennään vieraisiin maisemiin jää äiteen jakoihin nyhjäämään. Kestää tovi jos toinenkin et uskaltaa lähtee tutkimaan. Ajan kanssa kyllä sit uskaltaa...
Ärsyttää kun oon saanu (sääliviä)kommentteja et johtuu siitä kun oon pojan kans niin paljon kaksin kotona... mut totuus on et käydään kyl sen verran ihmisten ilmoille et ei se arkuus siitä johdu. Oon ollut ite samanlainen,sisko taas ihan toista maata... tainnu perii mun geenit. Mut miks toisaalta kaikkien pitäis olla niin rohkeeta ja reipasta joka paikassa...miks ei saa olla sellanen persoona kuin on. Ihan kuin se olis joku paha luonteenpiirre...plaah. No se siitä.

Jahas poika nukku vaan reippaan tunnin :eek: Mitenköhän jaksaa iltaan asti valvoo.....
 
repa...juu yritetään yhdeksäksi...tiukkaa tekee, mut herätän muksut ajoissa...autolla tullaan...onneksi =) !!

rannalla...oltiin aamupäivä...Edith syö kaiken hiekan ym...hirvee vahtiminen...tai sitten piti olla eväitä kädessä...hiukan käytiin polskimassa rantavedessä...ihan ihmeissään oli...kun oli niin ISO VESI ;) ...aika rankkaa itselle olla pienen kans...pitäis olla toinen aikuinen matkassa...sais välillä hengähtää itsekin...
 
Repa, meidän kasperi on ollut arka ja ujo aina. Sitä joutuu vieläkin selittelemään ihmisille ja vielä enemmän sillon pienempänä. Paljon on tullut rohkeutta lisää, mutta kyllä se vieläkin näkyy. Kotona menee ja riehuu, mutta tilanteet missä sitä katotaan ja pitäis sanoo tai tehdä jotain, niin ne on kovia paikkoja ja menee usein lukkoon tai tulee itku. Pienempänä joskus 3 vuotiaana se saatto karjasta kahvipöydässä isomummolassa isopapalle "ei saa, lopeta!" kun vihas sitä että sille leperrellään ja ilmeillään siinä. Kauhee selittely aina sitten niille.... mä oon kanssa ollut ujo pienenä, mutta kasperi on paljon enemmän. Kuitenkin sillä on se tulinenkin puoli ja puolensa se on aina pitänyt. Sen kanssa on tottunut toimimaan, niin nyt on ollut tosi outoa kun neiti peppi ei ole vierastanut ketään ja ollut ihan toisenlainen! nyt muuten 1v 2kk iässä on tullut ekoja merkkejä vierastamisesta. Mutta lapset on niin erilaisia näköjään.
 
Matami,en tiiä itekkään noista busseista mut koitetaan siihen saumaan....mehän herätään siinä 6.30 kuitenkin,et se ei tee tiukkaa ;) 10 jälkeen pitää ruokkia toi ipana,niin mennään sit vaikka kaffelle tms =)

Summer,Miä olin pienen sellanen et olin arka mut toisaalta sopeutuvainen. Tyydyin kohtalooni :p Mut sit vahempana mulla oli kauhee paikka matkustaa vaikka yksin dösällä tms. Mut se jäi sit pois ajan kanssa... ollaan niin erilaisia ja toisaalta pieni arkuus voi olla hyväkin juttu,ihmisten pitäs vaan osata kunnioittaa toisen rajoja eikä esim.maaritella tekemään sellasta mitä toinen ei voi/uskalla...

Me ostettiin puhallettava allas...olishan toi pärjänny ammeellakin,mut kun äippäkin pääsee sinne sit istumaan ja vilvottamaan :LOL: Tykkäs poika kyl kauheesti =)

Niin mehän herättiin tänään vasta 7 maissa,joten siks poika ei sit varmaan nukkunut kun reippaan tunnin. Tossa vielä touhottaa voimissaan =)

Missäs Katrinainen ja birdie?

No nyt poistun tältä illalta...huomenna ollaan pojan kans kaksin kun mies lähtee pitkästä aikaa keikalle helsinkiin,paikkana Virgin oil,jos kukaan lähössä kuunteleen ;)
 
Moi! :flower:

Huh, miten kuuma päivä ollut! Oltiin Nean kanssa Seikkailupuistossa 8:30-10:30 eli koitin välttää kuumimpaa aikaa, mutta hemmetinmoinen helle siellä oli jo heti aamusti :/ Onneksi se UV-säteilyn kannalta pahin aika (11-15) menee aina väkisin sisällä, kun ensin valmistetaan lounas, sitten nukutaan, jonka jälkeen leikitään tovi sisällä ennen välipalaa. Mutta niin vaan siitä huolimatta on kuin pimu käsivarret hieman punottaisivat ja nyt koitan muistella, että unohdinko sittenkin aamulla laittaa sen aurinkosuojan :ashamed: No onneksi ei sentään palanut!

Muusista vielä: niin siis jauhoista perunaa minäkin tarkoitin, vaikka kiinteästä höpisin ;)

Meillä on Nea saanut naapurin 7- vuotiaasta tytöstä bestiksen :D On niin suloista, kun toinen tulee hakemaan "Neaa ulos leikkimään" :LOL: Joka päivä me tuossa pihalla sitten puuhastellaankin ja tänään Kiia-tyttö oli meillä sisällä leikkimässä ja syömässä. Ja yksi kerta olivat mun mies ja tää Kiia-tyttö vieneet Neaa rattailemaan ja mies vaan totesi, että kiva, kun sai juttuseuraa lenkille B) Tänään oikein tajusin miten kivaa lapselle täytyy olla sisaruksen saaminen, kun oikeasti on aina leikkikaveri kotona!

repa Samaistua en pysty tuohon teidän "ongelmaan" Kasperin arkuudesta, mutta ihmisten pöljiin kommentteihin kyllä :( Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos - mäkin kovasti yritän olla välittämättä näistä Nean painokommenteista... Ja koitan olla lasauttamatta mitään nasevaa näiden äitien omista "ylipainoisista" lapsista :kieh:

Mun piti lähteä puutarhakalusteita katsomaan, mutta ei vaan yksinkertaisesti jaksa :( Ehkä huomenna...
 
Repa: Joo, eipä taida äiti paljon voida vaikuttaa siihen tuleeko lapsesta arka vai ns. rohkeampi. Luonteeltaan kun lapset ovat mitä ovat ;) Meillä E oli harkitseva ja vähän arka/säikkykin noin 10kk ikään asti, mutta kun pääsi liikkeelle ja enemmän muiden lasten kanssa tekemisiin, niin vielä mitä, tuostahan kuoriutui oikea rinssi rohkea. No joo, mutta mäkin niin paljon olen E:n kanssa käynyt perhekerhoissa/-kahviloissa ja tavannut ystäviä, joilla on lapsia, et ei se arkuus ainakaan siitä johtunut et oltais vaan kotona oltu. Tosin täytyy myöntää, et itse mietin välillä yhden ystäväni lasta (1v ), kun on muuttunut tosi araksi (pelkää muita lapsia ja käy heti itkemään), et voisko olla mitään tekoa sillä, et ei ole käynyt äitinsä kanssa oikeastaan missään. Eivät ole edes bussiin uskaltautuneet! Kahdestaan eivät myöskään käy kaupassa tai keskustassa tai ylipäänsä missään. Kun äiti pelkää et reissu ei sujukaan hyvin. Kotona ovat ja sit pihalla. No, tiedä siitäkään. Ja teillähän ei tuollasta linnottautumista edes ole :D Toivottavasti ihmiset antavat Kassun kasvaa juuri tuollaisena!

Hmph. Meillä ei poika syönyt sit ainuttakaan lusikallista iltapuuroaan :eek: IKINÄ ei ole tapahtunut moista! Vähän jänskättää et millainen yö nyt tulee... Tosin nukahti myös hiiren hiljaa. Pyöri ja hyöri aikansa ja potki patjaansa, mutta ei huudellut mitään. Tämäkin pitkästä aikaa harvinaista herkkua. Taitaa kuumuus sekoittaa pienen pään. Niin ja oli myös hämärä kylpyreissu: poika istui vannassa ja tärisi hassusti :( Hetki siinä pulikoitiin ja sit otin pois, kun näytti niin omituiselta. Siihen se sit loppuikin.

carmen: Mä en yhtään ihmettelis vaikka unohtaisin E:n joku kerta ulos, kun itse menen sisälle. Tai toisinpäin :D Muisti niiiiiin hatara. Mutta meillä ainakin pojalla posket punottaa joka ilta vaikka rasvaan 2-3x päivässä. Kuumuudesta tulee, kun aamulla on ihan normaali taas. Kädet tosin ei punoita, mut meillä poika onkin reagoinut aina kaikkeen poskien punoituksella :)
 
Hei,

Juu juhannusta vietettiin suomalaisittain kaverin luona eli kaupan kautta kaljakassit kolisten, grillattiin ja sit yolla poltettiin "kokkoa" (nuotio grillissa). Kivaa oli.

Summer Jos sa oot kuin mina et perunat perunoina ja muusi muille. En ole koskaan valittanyt muusista ja minulle jatettiin perunat kokonaisena aina kun olin pieni. Teen muusia kylla miehelle ja pitais varmaan tehda F:llekin joku kerta, mutta itse en kylla valita muusin mausta.

Alkoholi Yhesti on ollut kankkunen F:n syntyman jalkeen, viinan otto on kylla paljon hallitumpaa kun on toi aikainen aamu heratys tiedossa. Huomen ilalla on yhden tyokaverin laksiaiset joten varmaan tulee muutama otettua B) .

Nyt nukkuun, oon tosi vasynyt kun yritan totetuttaa kotia ja tyota samaan aikaan, toivottavasti helpottaa kun tytto kasvaa!
 
Tuuppaan mukaan nyt tahan valiin, lueskelen taaksepain kun on aikaa.

Eevalla taitaa olla hammas tulossa, pitkan tauon jalkeen. Koko ajan jarsii kaikkea ja on kiukkuinen. Tanaan jynssasi ikenia simpukan kuorella! En ole ihan varma mihin nyt olis sit tulossa kun en saa katsoa tai koskea.. 4 etummaista on ylhaalla ja alhaalla, etta mika sit onkaan yleensa seuraava. Tosin normijarjestystahan Eevan hammaskalusto ei ole totellut tahankaan asti. Voi tulla vaikka viisaudenhammas seuraavaks!

Yot menee edelleen herailemalla, meilla onkin kohta vuosipaiva! Elokuussa se on viimeksi vetanyt 8 tunnin torkut heraamatta. Nyt heraa 1-5 kertaa, yleensa 3. Hyvalla tuurilla nukahtaa samantien kun laittaa tutin suuhun, joskus menee pidempaan. Viime yona jutusteli pitkat patkat joskus kolmen aikaan. |O

Repa, Eevan kaytos saa ihan samanlaisia kommentteja taalla. Etta voi toista kun on niin ujo, ja siihen sit Nonna heti kipittaa selittamaan, etta kai se nyt on kun on aina ollut kahdestaan aitinsa kanssa. Erm.. mehan ei edes asuta kahdestaan! Ja alussa taalla ihan ymmarrettavaa etta ujosteli, mut ei enaa kylla. Toki se nyt haluaa pakoon kun joku tuntematon rantamamma alkaa halimaan, mutta se on ihan normaali reaktio minusta.

Toinen mista kuullaan koko ajan on Eevan paino-ongelma. Siis ilmeisesti se on jonkin sortin ongelma olla melkein 12-kiloinen vuoden ikaisena. Mulla menee joka paiva kaamit sen kanssa kun joku mamma sanoo "onpa iso lapsi" ja Nonna kauhistelee vieressa heti etta joo, se on 12 kiloa! Se on myos 80cm, minusta ihan sopusuhtainen. Ja sitten Nonna kertoo miten Eeva syokin ihan kaikkea ja kayttaa vaatekokoa 18-24kk, siihen savyyn etta se olis paha asia. Pelkalla spagetillako lapsiparan pitais elaa? Ja mua arsyttaa se etta kukaan ei koskaan huomioi sita, etta Eeva on suomalainen ja pitkien vanhempien lapsi. Aina se vaan on "niin kamalan iso" ja varsinkin verrattaessa Eevan 3v. pikkuserkkuun joka on tasmalleen saman kokoinen. Haloo, toinen on Vietnamista ja toinen Suomesta, kokoeroa aikuisissakin. Ottaa paahan! Mitas ovat sellaisia kaapiota taalla..
 
Huomenta!

Naukuri,marmotta..Voihan sillä olla merkitystä et jos ei lainkaan koskaan missään käy,ja varmaan onkin. Mutta mun mielestä se ei oo siitä kiinni käykö jossain maksetussa harrastuksessa vai muuten vaan ihmisten ilmoilla. Me esim.käytetään dösää useestikkin,kun ei mulla oo korttia,mut edelleen aika ajoin Kassua sielä joku vähän pelottaa. Sit taas vaikka neuvolassa on ihan kotonaan,vaikka harvemmin käydään ;) Mut siis vaatii aikaa et rohkaistuu,mut ajan kanssa kyllä alkaa toimimaan. En oo missään vaiheessa kokenut et se olis huono piirre,päin vastoin...helpottaa äidin arkea huomattavasti kun ei tarvi silmäkovana kytätä :D
Ja mitä painoon tulee.... eks se oo hyvä et on hyvinvoivan näkönen,sopusuhtanen...en oo ymmärtänyt noihin lukuihin tuijottamista |O

Yö meni ok...4-5 välissä piehtaroi jonkin aikaa,mut sit nukuttiin 6.30 asti =)
 
marmotta: no meillä on taas toisin päin..kuuntelen kauhistelua et voi ku on pieni vuoden ikäiseksi..7385g/72cm. no tottahan se on. mut ei olla itekkään isoja.ja noi aiemmatki ollu pieniä ja on edelleen.
mut eipä montaa päivää ole viikossa ettei joku sitä ääneen kauhistele tyyliin että jotain vikaa on oltava. ja saa kuvan et nälässä pitäisin :LOL: :LOL:
meillä on poika niin kähy ruokaan mut ei siltikään liho. =) et ei se hyvä ole nähtävästi mitenkään päin. :LOL: :LOL: pitäs yrittää vaan päästää toisesta korvasta läpi noi jutut. mut tiedän et se korpee väliin :kieh:

eilen oli kova päivä. hevosen kanssa klinikalla ku kaikki ei ole sillä hyvin. viime yön itkin lähes kokonaan kun saa pelätä miten tuo tuosta tokenee ja löytyykö syytä tänään saatavista labrakokeista. hirvittää ja ahistaa niin paljon.

yöt möngytään ja kitistään täällä myös. normaalisti nukkuu hyvin. nyt ei nuku kunnolla päivällä eikä yöllä. :headwall:
 

Yhteistyössä