TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 JOULUKUUSSA

Matami, Carmen, juu, valitettavasti jätkis näyttää pitävän kiirettä tuon kehittymisen kanssa. Minä kun taas odotin ja toivoin kädetristissä, että meillä olisi vauva pitkään. Silloin aikoinaan (15½v ja 12½v) sitten, sitä oikein odotti ,että lapset oppisivat äkkiä uusia taitoja. Nyt haluaisi nauttia vauva-ajasta erilailla. Ei oikein tunnu vauvalta vaan enää...

Nuo uudet taidot meinaavat häiritä yöunia. Taitoihin kun ei kuulu tutin laittaminen omaan suuhun!! Tutti ei ole muuten käytössäkään, vain omassa pinniksessä yöllä.

[/b]Muksahduksista ja muista päähän kohdistuvista kolahduksista. En halua ketään pelotella, mutta suosittelen seuraamaan lasta todella tarkkaan jonkinaikaa. Itellä vähän huonoja muistoja (aivoruhje), joihin johti todella olematon kopsahdus päähän. Tytär oli 1½v silloin.

Nyt kahville pojan vedellessä hirsiä vaunuissa. On muuten kirpsakka ilma, -8,9 astetta.
 
Jouluruuista: NAM! Suurta herkkua :) En nyt ympäri vuoden söis, mutta just joulun aikaan ihan ehdottomia itse tehtyinä. Tänä vuonna ollaan aatto mun vanhempien luona ja siellä syödään ihan perinteistä jouluruokaa: aamulla riisipuuro, päivällä kalaa ja mätiä eri muodoissaan ja illemmalla kinkku ja laatikot. Ja illalla närkitään kaikkea mahdollista ähkyyn saakka ;) Mä pidän jouluruuasta sen verran paljon, et joka vuosi tehdään pari viikkoa ennen joulua miehen kanssa oma "joulupöytä" eli paistetaan pieni kinkku (maailman paras, mutta sitä ei kerrota muille ;) ) ja syödään omatekemiä laatikoita. Ah, ihanaa! Ja kinkun jämät pakastetaan laskiaisen hernekeittoa varten :)

Meillä meni nuhasta huolimatta ihan ok. Ei tullu 14 herätystä vaikka useampi olikin. Nyt pähkäilen pitäskö tuosta pojan silmästä soitella terveyskeskukseen vai ei. On vielä vähän punaiset luomet, mutta ei sieltä nyt mitään oikein valu. Vähän joskus hankaa sitä. Mut ku ajanvaraus olis ollu aamusta ni ottaako ne mitään puheluita ees vastaan enää?? Joo, harvoin olen joutunut tk:ta käyttämään, niin käytännöt on vähän pimennossa :) Ehkä kysyn ensin neuvolan puhelintunnilta asiaa...
 
Naukuri, tosta tk:sta, meillä (niinkuin varmaan muissakin) ajanvaraukset hoidetaan aamulla. Se mikä mun tässä uudessa tk:ssa on uutta, on se et siellä on päivystys. Soitat sinne päivällä, kerrot oireet ja jos on lääkärin tarve, niin tunnin sisällä sun pitää ilmottautua siellä ja pääset päivystävälle lääkärille. Mun vanhassa tk:ssa (eroa näillä 3km) ei ole tällaista systeemiä, toki siellä vastattiin päivälläkin, mut ei mitään päivystävää systeemiä. Mut tää uus onkin aika metropoli :D

Jouluruoista
, mä olen fani :wave: tosin laatikoista lanttu on ainoo, josta pidän tosi paljon :D Sitäkään en tee itse, vaan muokkaan valmislaatikkoa kotitekoisemman makuiseksi. :p aattona tungetaan ittemme jonkun sukulaisen luo (siis 2 vaihtoehtoo) ja loppuaika ollaan kotona :)

Yösyömisestä,
meillä neiti edelleen yösyö siinä puolen yön yhden aikaan ja siitä sitten posottelee kuuteen seiskaan sillä. Siinä vissiin täyttyy se kuuden tunnin yösyömättömyysaika.
 
edla: Mulla kans lanttulaatikko ihan ehdoton suosikki :) Mun tekemä porkkanalaatikko uppoaa myös hyvin, mutta äitee laittaa siihen riisiä, niin sitä en syö... Ja sit imelletty perunalaatikko ja maksalaatikko on kans herkkua! Joo, meillä joulupöydässä on myös maksalaatikkoa :D Jäänne niiltä lapsuusvuosiltani, kun en muita laatikkoja syöny. Teillä on muuten aika näppärä toi tk:n systeemi.

Silmätulehduksesta kyselin neuvolasta ja sanoivat, että vanulappuputsausta vaan. Tippoja määrätään vasta jos menee TOSI pahaksi silmä. Sokeutuu...? ;) No joo, mutta ihan hyvä tietää. Jatketaan putsailua siis.

Soittelitko Birdie neuvolaan? Varmaan kaikki on pojalla ihan hyvin, mutta onhan se aina mukava/hyvä kuulla jonkun toisenkin mielipide asiasta. Ei sitten jää itseäkään vaivaamaan.
 
naukuri soittelin neuvolaan ja sanoivat että kaikki on pojalla ok! Eli kun kerran leikkii, nauraa, syö ja nukkuu niin ei mitään paniikkia. Oireet olis kuulemma alkaneet parin tunnin sisällä muksahduksesta, joten enää ei oo hätää.. KIITOS TSEMPITYKSESTÄ JA NEUVOISTA!!!

IINA mitä oireita teillä tuli siitä muksahduksesta?

Summer onneks teidän neidille ei käyny kuinkaan.. Mä en uskalla jättää tota poikaa meiän sängylle sekunnikskaan.. On niin kova menijä. Ja sohvalla se ei saa edes istua ilman että joku pitää paidanhelmasta kiinni. Ja mies aina varmuuden vuoks vuoraa sohvan edustan tyynyillä jos poika on meiän kanssa sohvalla ;)

nyt täytyy mennä tekemään kaalilaatikkoa.. ja vaatteiden vaihtopuuhiin. Meillä harjoteltiin hiukka nokkamukista juomista ja nyt poitsu on ihan läpimärkä.. Mutta hauskaa tuntuu olevan...
 
Birdie, noin tunnin sisällä alkoi oksentelu ja kuume nousi. Parin tunnin kuluttua ei pysyny vesikään enää sisällä. Kaarella lensi kaikki mitä nieli. Leikit ei kiinnostanu ja muutenkin oli tosi väsynyt neiti. Tässä vaiheessa olin jo soittanut päivystykseen, mutta lääkärin diagnoosi oli oksennustauti. Ei kuulema vaatinut lääkärissä käyntiä, ei uskonut pienellä päätällillä ollut mitään osaa oksenteluun yms.

Tästä oireet sitten pahenivat ja lopulta ku ängettiin väkisin päivystykseen, sitten vietiinkin tyttöä jo juoksujalkaa kallokuviin yms. Pahaa tekee muistella hoitavan lääkärin sanoja "puolessa tunnissa selviää selviääkö neiti, eli tehoaako lääke pahaksi päässeeseen turvotukseen" Mutta loppu hyvin kaikki hyvin!

Muksahduksia sattuu ja onneksi niistä yleensä selvitään pelkällä säikähdyksellä. Mutta kannattaa aina seurailla. Onneksi oireetkin ovat yleensä sen verta selviä, että osaamme hakeutua lääkäriin (jos meidät sinne huolitaan).

 
birdie: Hieno juttu! :) Meillähän poika muksahti silloin kuukausi takaperin sohvalta mahalleen lattialle, mutta ei onneks pää kopsahtanu, mutta huutohan siitäkin tuli ja kova huoli äiteelle. No, onneks selvittiin vaan tuolla säikähdyksellä molemmat! :hug:

Iina72: Voi järkky, mitä toimintaa... Luulis että nimenomaan ollaan huolissaan jos muksahduksen jälkeen tulee tuollaisia oireita! :eek: Eikös nuo nyt kaikki ole aivotärähdyksen oireita..?? Ihme meininkiä. No, hyvä, että pidit puolesi ja onneksi selvisitte säikähdyksellä.
 
Heippa! En tiiä muistaako kukaan mua, muutaman kerran kirjotellu..
[/b]Repa, meillä tosi paljon samanlaiset pojat :heart: Enkä ole kans yli puoleen vuoteen nukkunu yhtään kokonaista yötä!! Huh, mutta silti täällä jaksellaan kummasti, tuo nassikka on päivisin ihan huippu =)
Meillä yöt oli kans ihan yhtä mylläystä ja mahalleen pyrkimistä ja sitten siinä huutamista
|O , kunnes "pienensin" sänkyä. (Nassikka nukkuu yleensä omassa sängyssä) Käärin makuupussin ja extrapeiton rullalle toiselle laidalle, nyt siinä ei mahdu nukkumaan kun selällään tai kyljellään :ashamed: mutta rauhotti öitä!! Jess! Teillähän poika taitaa nukkua vieressä, en tiiä miten siihen toimis. Tai oletko jo kokeillut..
 
Tervehdys!

Meillä yö meni paremmin kuin edeltäjänsä,puoleen yöhön pitelin poikaa aloillaan ja onnistuinkin niin ettei herännyt omaan viuhtomiseensa. Sit nukuttiin melko hyvin,kerran syötiin siinä välissä,yhteensä 3 kertaa. aamuyöstä oli tas levoton ja heräskin sit pikkasen vajaa 6 kesken unien... mutta kuitattiin se sitten vetelemällä 2h 15min päikkärit =)
Kaikenkaikkiaan parempi päivä kuin eilen. On ne vaan hurjan näkösiä ne nykivät pääliikkeet yms. mitä pojalla unissaan on. Jos tuota ei olis tutkittu useampaan otteeseen lääkärin toimesta epäilisin kyllä että ei ihan kaikki oo kotona tolla hepulla :p :D No joo,ei kai sentään... :xmas:

Jouluruuista,Meille on tulossa isovanhemmat aatoksi ja ollaan hiukan jaettu vastuuta ettei mun tarvi kaikkee vääntää... tykkään kans kalahommista,mut perinteinen kinkku tulossa myös ja laatikot. Kaikki maistuu,riisipuuroa myöten =)

Birdie,hienoa et kaikki ok!

Iina,hui sentään,onneks selvisitte loppujen lopuiks... noitten lekureitten kans pitää pitää puolensa kyllä,kokemusta löytyy myös täälä,tosin ei mitään noin kauheeta :eek:

Silmätulehduksesta... meillä vuotaa joskus tosi pahasti pojan oikea silmä,mutta se menee ohi kun vanutupoilla useamman kerran päivässä pyyhkii ja painaa silmänurkasta.. kyse on kai siitä kyynelkanavan ahtaudesta. Joskus tosi rähmänen ja punottava,mutta toimii toi laputus. Pitää vaan monta kertaa päivässä tehdä=)

Mun piti siivota eteinen,mutta en nyt sit taas kerkee kun nukuttiin kassun kanssa niin pitkään ja ulkona piti käydä jne...

Kohta lähen syömään likkakaverin kanssa ravinteliin:p En ookkaan aikoihin ollut missään aikuisten kesken...

 
Äippä.. viimeyönä tungin pojan taas kokeeks jo pieneksi käyneeseen unipussiin ja nyt kun on ahdas niin ei pääse mahalleen mut sekin kiukuttaa... nukkuu ekan pätkän omassa sängyssä. Makuupussi oli toimiva muuten,mutta poika hikoilee siinä kun vehtaa pussin sisässä. Niska oli ihan litimärkä. Tuota peittoa seläntaakse kokeiltu myös,kyllähän se hillitsee mutta ei kuitenkaan pidemmänpäälle tehoo oikein mikään :/ Aika ehkä. Mun läheisyys rauhottaa jonkin verran =)
 
Iina: yhdyn muihin, onneksi selvisitte säikähdyksellä ja onneksi lähditte "väkisin" päivystykseen..! :hug:

Oon siivoillu koko päivän ja kohta yks kaveri tulee kahville. Vähä sosiaalistakin elämää :D
 
iina: hui mikä homma. Onneksi tosiaan selvisitte säikähdyksellä ja oireet oli selviä, jotta maalikkokin ymmärtää että jotain on vialla.. Ihme homma että tarvii "tapella" siitä että ottavat päivystykseen sisälle..

mulla on kaalilaatikko uunissa paistumassa. nam.. jälkkäriks oli suklaamoussea, ihan kaupan vaan, mutta hyvää on kuiteski.. aattelin yllättää miehen ilosesti..

kohta maistatan pojalle kananmunaa. saas nähä mitä tykkää..

mä kiitän ja kuittaan tältä päivältä. jos hankkisin muutakin elämää niin ei tarviis täällä koko päivää hengata!!
 
tervehdys!

tovi vierähti pojan kans tyksissä..8 jälkeen sin mentiin ja 9 pintaan ottivat vastaan ja 14 jälkeen oltiin kotona.
suolitukos ja paha löytyi ainakin eikä edes peräruiske auttanut sitä avaamaan joten nyt pitää tavalla tai toisella saada suoli tyhjäks..tänään 1 movicol+peräruiske huomen 2 movicolia+peräruiske lauantaina 3 movicolia +peräruiske ja sunnuntaina 4movicolia ja peräruiske ja jos ei maanantaihin mennessä oo suoli tyhjentynyt niin takas tyksiin ja sit järeemmät keinot kehiin ja joka tapauksessa uus käynti ens viikon perjantaille. verikokeet, kilpirauhasarvot, verenpaineet oli ok. nielu edelleen tulehtunut ja turvoksissa joten kolmas antibiootti kehiin niin ja pieni epäilys keliakiasta..pojan kasvu on hidastunut mutta ei kuulemma vielä pahasti..päänsärylle eikä oksentelulle löytynyt syytä mutta lääkäri oli sitä mieltä että nyt ekaks pitää ummetus ja nielu saada kuntoon ja jos oireet jatkuu niin sitten tutkitaan lisää.
miehen enol on keliakia ja sehän on periytyvää joten otattivat testin varmuuden vuoksi koska pojalla on ruokailujen jälkeen masu pinkeenä ja kovana ja turvoksissa ja peräpääs on hiukan ihottumaa välillä ja pahoja ilmavaivoja ja oksentelua yms.

hiukan helpotti huoltani ettei mitään vakavaa löytynyt ainakaan näis testeis, toivotaan nyt että saadaan tuo suoli puhtaaks viikonlopun aikana..

kiitos teille kaikille tsempeistä, olette ihania =)
 
kurpitsa: Hienoa, että saitte asiaan nyt jotain selkoa ja asiantuntevaa hoitoa! Toivottavasti lääkkeet auttaa tuohon suolitukokseen eikä järeämpiä keinoja tarvita. Keliakia on varmasti haasteellinen paikka koko perheelle, mutta toisaalta olisi varmaan helpotus, jos pojan oireilut loppuisivat uudella ruokavaliolla? No, pidetään peukkuja, että tilanne alkaa selviämään vähitellen. Hyvää hoitoa nyt ainakin saatte siellä! :hug:

Nyt mun kävi tekemään mieli kaalipataa ku birdie höpötti kaalilaatikosta... :) Taidankin tietää, mitä ens viikolla syödään ;) Sopii hyvin tähän mun "diettiini".
 
kurpitsa, :hug: :hug: ....toivottavasti pienen vatsa alkaa toimiin...ja se olis hyvä et saisitte jonkin diagnoosin, niin vois hoitaa...keliakia on hoitamattomana ikävä tauti...mut muutenhan sen kanssa pärjää...

iina..olipa teil ikävä kokemus...onneksi kaikki päättyi hyvin =) !!

Jouluruuat :heart: :saint: :p ...kyl odotan, et pääsee mässyttää...kaikki menee, mut suosikki on lanttulaatikko...jota alan kohta väsäämään uuniin...ostin myös bataattejaja teen niistä laatikkoo ensimmäisen kerran...toivottavasti onnistuu...mie en vielä ole tehnyt kun kaksi joulukakkuu...mut kaippa täs viel ehtii....

Meidän neitin päikkärit on hävinny jonnee :eek: ......onko näkyny teil??....himskatti sentään...en saa tuota neitii millää nukkuu päikkäreitä...ihan väsynyt on, mut vaan riekkuu :/ ....äsken nukahti monen yrittämiskerran jälkeen....nyt on useampana päivänä sama ruljanssi....ja kun ei nuku...niin pitäs kokoajan viihdyttää :kieh: ...joten hommat jää tekemättä....mie palkkaan kotiin sirkuspellen...saakohan verovähennystä ;) !!

Selkä on jo parempi...olen uskaltanut venytellä...ei tarvii mennä minnee apua hakemaan, onneksi....juu ja ne h#lvetin pienet farkut änkäsin tänään jalkaan ;) ....olen kutistunut yht´äkkiä...en ole käynyt nyt vähään aikaan vaa`alla...mut jotain on täytynyt tapahtuu....mut joulu tulossa...eli varmaan tulee takas...ja paljon |O !!
 
kurpitsa: mie noita suolistoperäisiä ongelmia veikkailinki tänään kun mietin teitä.
toivottavasti tukos lähtee liikkeelle. ne on pirullisia. kokemusta nii paljo tuolta keskimmäiseltä jo. movicol on tehokas liuottaja kyllä. meillä loota tolkulla tyttö vetäny niitä vuosien varrella. ja tuokin on tosi noivea ja istuisi vaan toosan ääressä pahimpinä päivinä.
ja meillä tyttö oksentelee kun on tukossa myös. kuuluu kuulemma asiaan.
hyvä ettei ollut mitään vakavaa. vaikka äärettömän kurja ongelma on tuokin. mut varmasti omaa oloa helpotti :hug: :hug:
 
Kotona ollaan =) . Matkat meni hyvin, paitsi hki- olulu lennon lasku otti kovasti F:ää korviin. Yö meni tas monella herätyksellä ja siihen on kai nyt tottuminen, kaipa myös täällä tuo liikkeelle lähtö vaikuttaa yö uniin.

Kurpitsa, voi ei kun nyt ummetus kärjistyi noin pahaksi. On sulla ollut huolta koko syksyn pojun mahasta :hug:

Hipp ollaan käytetty muutaman kerran ja varmaan myös jatkossakin kun on sokerittomia tuotteita.
F syö 3 kertaa päivässä kiinteitä ja nyt yrittelen lisätä iltapuuron.

IlonaS: mulla ranteet oli kipeenä 4kk nyt helpottanut kun sain kortsoni piikin oikeeseen, mutta rannetuen otin mukaan kun alkaa tuntuuntaas ranteessa tää tytyn nostelu. Käytin buranaa noin 2kk jatkuvana lääkityksenä

Matami: mites selkä? jokos helppaa? kerkesitkin jo kommentoimaan :D

nyt valikoimaan uudet pokat, sain kotiin sovitteelle.
 
Iltoja! Iltapuuro syöty ja mulla vähän aikaa olla tässä koneella.

Hui kamala mitä kaikkea on sattunut, palloja tippunu päähän.... :eek: Onneksi on säikähdyksillä selvitty!

Kurpitsa: tsemppiä nyt koko perheelle ja toivotaan pojalle helpotusta lääkkeistä!

Matami: kandee vaan venytellä niin paljon kuin pystyt. Helpottaa nimittäin siihen jumiin alaselässä, nimimerkillä kokemusta on viime viikolta (taas :kieh: ). Elikkäs venyttele etu-, taka-, sisäreidet, lonkankoukistajat, pohkeet ja pakarat. Jäiköhän joku välistä? Hmm... Ei kait. Toivottavasti alkaa pikaisesti helpottamaan!

IlonaS: mulla oli alkuvuodesta lähtien jännetupintulehdus oikeassa ranteessa. Meni lopulta siihen, että öisin oli tuskaa nostaa tyttöä pinniksestä syömään eikä päivälläkään tahtonut nostelut olla helppoja. Sain elokuun lopussa kortisonipiikin (kun en raskausaikana sitä tahtonut eikä lekuri olisi kyllä laittanutkaan) ja tulehduskipulääkekuurin, joka sopi imettäjälle. Niin ja 10 päivän nostelu ja kanniskelukiellon! Se olikin helppo toteuttaa... Noh, pidin aina kun mahdollista rannetukea ja öisin oli vielä viikon ajan ideaaliside tukemassa rannetta. Helpotti myös nostoja yöllä. Suosittelen! (Yöllä en siis pitänyt kovaa tukea ranteessa, kun nostelut sen kanssa ovat tosi hankalia. ) Nyt oon menossa huomenna näyttää rannetta lääkärille, kun siinä on edelleen mustelma, joka vaihtaa väriä joka ikinen päivä ja kuoppa on tullut siihen eli kortisoni on syöny rustoa pois. Tosi kiva....!

Yösyönneistä oli neuvolassa viimeksi puhetta. Totesin vain, että yösyötöt loppuu sitten kun tyttö syö viisi kunnon ateriaa päivässä, ellei jo aikaisemmin ole loppuneet (tänäänkin vetäisi tosi ison annoksen iltapuuroa). Ei tätsky kommentoinu mitenkään. Meillä syödään lounas (n. klo 11), päivällinen (n. klo 16.30) ja iltapuuro (n. klo 19.30). Välillä saatetaan syödä välipalaa siinä kahen pintaan. Tissiä silloin kun haluaa.

Palataan!
 
Lc...mikä sun ranteis on diagnoosina? mulla on molemmissa käsissä se rannekanavoireyhtymä :/ ...raskausaikana oli tosi kipeet, eikä kädet toiminut...nyt enää oikea kenkkuilee välillä....tähän vaivaan oikeastaan, jos pahaksi äityy, ainut hoitokeino on leikkaus :eek: ...mitenköhän onnistuis, kun on vaavi ja leikkauksesta kuntoutuminen vie aikaa...eikäsaa nostella!! Selkä vihottelee taas...näköjään rasittu päivän aikana :( !!
 
jouluruuista: kaikki menee paitsi maksalaatikko ja porkkanalaatikko.

iina: hui mikä kokemus teillä on ollut..onneksi tosiaan piditte päänne ja änkesitte päivystykseen.

nemika: poika on kakannut viimeks lauantaina ja koko illan vääntelehti tos sohvalla, oli ikävää kattella toista kivuissa, ei oo syönyt yhtään mitään tänään hyvä kun sain edes juomaan jotain, näin pitkää kakkaamisväliä ei pojalla oo ikinä ollu...masu on aiemmin kaikesta huolimatta toiminut vähintäänkin joka toinen päivä. onko teillä jouduttu turvautumaan peräruiskeisiin pahimpina aikoina?



 
kurpitsa: meillä on myös ollut tytöllä noita äärilaidan pitkiä välejä. ja silloin ei ruoka maistu ja valittaa vatsaansa koko ajan. ja on ihan toistaitoinen. peräruiskeita yritetty käyttää mut tyttö nyt 5v niin se on helpommin sanottu kuin tehty. nyt pidetään movicolia koko ajan kaapissa ja heti kun merkit näkyy niin kuuria päälle ja kiireesti. tosi kurja vaiva. ja kun aattelee tuota meidän neidin ikää, niin kaikista nolointa on se että kakkaa mieluummin vaippaan omissa oloissaan pysty asennossa ja jalat ristissä. :( tai se on tytölle noloa tietysti. ei mulle. koska tiedän et muuten on kuiva ollut jo vuosia. mut se helpottaa sitä itseään ku saa rauhassa taistella kakkansa kanssa.
noi tukokset on tosi kipeitä. meillä nosti nesteetkin ylös sillo ku tukossa on. eihän se vatsa vedä tavaraa kun täysi on suoli. :(
mut tyttö osaa jo pyytää movicolin ku olo vaikuttaa kurjalle. ja vatsa kipua valittaa joka päivä :( mut pärjää vaivansa kanssa nykyään.
yökyliä yms ei voisi edes ajatella tuon vatsan kanssa kun ei edes mummolassa kakalla käy.
et tosi paha kierre meillä. mut ajan kanssa odotellaan helpottuvan.
toivottavasti tukko lähtee liikkeelle. sitä kans tulee sitten. meillä ollu tuolla pimulla ihan järkyttävää sit se kakan määrä mikä siellä on ollu.

jaksamisia kovasti :hug:
 
nemika: kyllä on teilläkin taisteltu kovasti kovan vatsan kanssa..ei oo kivaa ei :( toivotaan että alkais helpottamaan teilläkin jo tuo ummetus. kysyn vielä että kuin kauan voitte pitää taukoa movicolista ennen kuin alkaa ummetus pahentua? mä pidin aiemmin pojalla movicolista taukoa ja kakka kovettu jo kahden päivän tauon aikana..viimeks neuvolalääkäri aika nihkeesti kirjoitti uutta movicol-reseptiä, sanoi ettei sais pitkään käyttää, että suoli rupee tottumaan siihen..että vihanneksia vaan kehiin :eek: poika syö 1-2 kertaa päiväs puuroakin joten luulis senkin jo ittestäänkin jo auttavan mahan toiminnassa mut tuntuu että tekee päinvastoin..en oo ite poissulkenut keliakian mahdollisuutta mut toivotaan ettei sitä löytyis kuitenkaan, nyt oon vaan muistellut ja yhdistellyt pojan oireita että jos kuitenkin jotain siihen viittaavaa olisikin..on kuitenkin aika vaikea diagnosoitava pelkkien oireiden perusteella kun se voi olla aika oireettomanakin ja nyt kun pojalla on ajoittain pepussa sitä ihottumaakin siis sellaisia paukuroita tai miks niitä vois kutsua ja ne kutisee ja sit ne hävii välillä taas itekseen..miehen enolla kesti keliakia diagnoosin tekeminen 20 vuotta ja lääkärit vihjailivat jo miestä luulosairaaksikin ennen kuin hokasivat mistä on kyse ( alussa oireet oli vähäiset eikä esim. ripulia ollut laisinkaan mut vuosien saatossa oireet paheni ) uskon että miehelläkin on jotain vastaavaa mut sitä ei kyllä saa kuin raahattuna lääkärin pakeille :| mites teillä nuo puurot sun muut auttaa asiaa ?
 
Kurpitsa,Toivottavasti saatte nyt sen suolen toimimaan :hug: Mikä inhottava vaiva... Nemikan tytöllä kanssa aika hurjan kuulosta toi kakka puuha :hug: Paranemisia molempien suolille....

Olin siellä syömässä ja poissa siis parituntia...pojat oli hyvin pärjänneet mutta Kun laitoin Kasperia unille,ei millään halunnut nukahtaa itekseen vaan olis pitänyt pitää naama kiinni sen naamassa siellä pinniksessä :eek: Noh,sen verta epämiellyttävä asento oli että loppujenlopuiks otin sit syliin ja nukahti aivan suoraan siihen... muutenkin on entistä enempi ollut nyt äitin poikaa viimeaikoina. Odottelen tässä että koska se eroahdistus pukkaa kunnolla.

Enpähän saanut mitään tähteellistä tänään aikaseks paitti soseita. Ja huomenna miehellä taas keikkaa pukkaa |O Jospa sitten huomenna......
 
Kurpitsa: Onneksi saitte vähän selvitystä asiaan, ja toivottavasti toisen maha alkaa pian toimimaan jne!! :) :hug: ..Nemikalle myös :hug: tai oikeastaan tytölle, kovia joutuu pieni kokemaan.

matami: Tuli mieleen, noista selkäkivuista että ootko koittanut tehdä selkälihaksia? Mulla oli kans koko syksy selkä todella kipee, mutta nyt kun olen alkanut tekemään selkä - ja vatsa lihaksia ovat selkäkivut lähteneet pois. Mulla siis oli niin kipee selkä, että kun tein lihaksa luulin että mun selkä katkeaa :D .

Olenpa minä hyvä urheilija! :LOL: Olin Step body tunnilla jossa hiki lensi ja minä kävelin sen jälkeen lähimpään kauppaan ostamaan sipsi pussin , yleensä en syö sipsejä mutta nyt teki mieli.. No ostin sit jotain uutuksia kai ja p*skalta maistui ! Se niistä sit.. :saint: :LOL:

Sillä aikaa kun olin salilla, mun vanhemmat katsoivat J:tä ja tämäpä oli pitänyt aikamoisen huuto-konsertin :| En ymmärrä, koska meillä ei oikeasti IKINÄ ITKETÄ, itkee vaan silloin kun pipo laitetaan päähän tai on oikeasti yli väsynyt.. Jospa tuli ikävä äitiä..
 

Yhteistyössä