TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 HUHTIKUUSSA

Kärryssä meillä on täytteenä 2 isoa mehukanisteria, täytin vedellä. Se kerran kippasi Eevan päälle ja sille selvästi tuli joku kammo, piti jotain painoa saada kyytiin.

Summer, voidaan me ens viikollakin tulla jos teillä on paremmin aikaa, ei siinä. Voi kyllä olla että kuitenkin vaan autoillaan, mut ajattelin et sinne kiipeily olis hyvää liikuntaa.. en mä ihan ilman syytä saa itseäni sitä mäkeä ylös ja alas raahautumaan kuitenkaan.

Vaipat taitaa olla Pampersia. Jotain missä on norsuja. Ja kokoa 5! Menin tietty ostamaan ison laatikollisen ja väärää kokoa, huomasin vasta kun olin avannut sen laatikon. Noi on 12-18kg ja Eeva on just sen 10kg, mutta käytössä silti. Vyötärö on hiukan korkeammalla kun pienemmässä koossa, muuten en ole huomannut eroa, hyvin pitää nuokin. Seuraavan kerran kyllä tarkistan se koon kolmeen kertaan, ei ole eka kerta kun ostan väärää kokoa..

Missä on Mymmelis?
 
joo soitin sin neuvolaan, siel oli joku sijainen hoo moilasena mut kysy se että haluttaisko me käydä näytillä siellä ennen 1v aikaa ja toki haluttiin kun ollaan kuitenkin viimeks käyty 3kk sitten..aika saatiin ens viikon torstaille..heh, tuskin ne siel mitään sanoo mut meen oman mielenrauhani takia ja meidän tyttö taitaa viel 1veenäkin viel ryömiä.. :whistle:

 
Weiss,kiva kuulla teistä :flower:

Matami,yritin tossa pari sivuu sitte huhuilla et voisitteks Edithin kans olla joku päivä ?:D Sulla tais mennä ohi......

Housuvaipat oonkin tyystin unohtanut...kun meillä noi kestot käytössä päivisin,niin en oo ajatellutkaan et niitähän tosiaan on housumallisiakin :D Pitääkin ostaa seuraavan kerran kun noi edelliset loppuu...

Me ollaan saatu käytettynä plaston kärry ja tosi hyvä on,ei kippaa mihinkään... suosittelen :wave:

Edla,joo... luulen että vika voi löytyy myös siitä et mies kokeilee sen sata ja yks eri kikkaa saman nukutuksen aikana..poika taitaa mennä vaan enempi sekasin :/

No nyt se jäppinen on vetänyt kohta 2.5h päikkyjä :eek: ennätykset paukkuu... oli vissiin niin rankat nukutussessiot eilen et ottaa nyt takas menetetyt nukkumistunnit. Piti vaan mennä kauppaan ennen miehen töihinmenoo,mut ei sit vissiin mennäkkään |O
 
naukuri: meillä alkuun otti jalan ulkosyrjällä lattiaan. mut se jäi ihan itsestään pienessä ajassa pois. ja sit huomattiin et paljaisjaloin tekee sitä enemmän varmaan koska lattia saattaa olla viileä. mut se jäi pois itsestään. sillo väläyttivät meille tukikenkiä jos ei asetu.
ja tuhat kiitosta aiemmasta kirjotuksesta. nimittäin tästä kärttyisyydestä ja kitinästä..meillä kans sellane kitinä jakso menossa et tuntuu et pimahdan kohta. meinasin jo lekuriin viedä et korvat katsottaisiin. mut ku nukkuu muuten niin hyvin. mut hereillä olo on ihan järkkyä huutoa ja kitinää... :( jaksuja sulleki :hug: aattelin et onko meillä ainut pippuripakkaus taas asettunu taloksi. just ku kaikki meni pitkän aikaan hyvin ja poika oli tyytyväinen.

meillä enää viikko niin 1v on täynnä..hurjaa vauhtia menny vuosi. ja on mahtunu hyviä ja huonoja aikoja paljon tähän vuoteen. =)
 
No Repa, eiköhän se mies siitä tokeennu ja löydä sen oman tyylinsä. :)

Ainii, naukuri piti vielä kommentoida et ohhoh... teil on alkanu sit tää mekastuskausi... ei kivaa :hug:

Pottailu
eka oikea saalis tuli aamulla pottaan :D Eikä edes tarvinnu montaa minuuttia istuttaa ku johan läsähti :LOL:

Muutenkin ollu hyvä päivä ku verottaja muisti muhkeilla palautuksilla :D

 
Edla: Vau! Onnea pottasaaliista :D Löysin molemmat kärryt Prismasta mutta otin nyt mukaan vaan sen Brion. Pitää hakea Plasto myöhemmin.

nemika: Joo, en tiedä kertooko tuo mitä kauheuksia vai hyvyyksiä pojan luonteesta, mutta ihan kamala kyllä on, jos suoraan puhutaan. Mieskin oli ihan ällikällä lyöty kun nyt noin monta päivää poikaa katseli et hä, miten VOI olla noin kränänen. Ja meilläkin menee yöt hyvin :) Et jotain hyvääkin tietty. Onneks mies jää ens viikosta kuukaudeks isäkuukautta pitämään, joten helpottaa mua vähän. Mut siis kai tuo vaihe menee ohi??? Epätoivoinen olen kohta... Voimia sinnekin! :hug:

kirsikkatomsku:
Kiitos vinkeistä! Annetaan siis jalkojen kehittyä tahtiinsa ja katsellaan mitä fyssari sitten 3vk:n päästä tuumailee. Istumaan tuo poika päätyy itsekseen silloin, kun pyllähtää seisomaharjoituksistaan. Mut myönnän kyllä istuttaneeni muutenkin, et jaksais leikkiä :ashamed: Ehkä vähennellään sitä sitten.

Ai niin. Meillä ollaan vissiin taas takaisin kaksissa päikyissä. Meni homma niin sikailuks (oli huutamisestaan väsy jo klo 10:een mennessä... ) viikonloppuna, että oli pakko ottaa taas kahdet unet käyttöön. Katsotaan miten nyt homma etenee.
 
Mulla menee aina sekasin naukuri ja kurpitsa, toivottavasti meni jotenkin oikein. Naukuri Katselin kans maijan jalkoja ja samanlailla painuu ulkosyrjälle selkeesti enemmän, kaikilla lapsilla on tässä vaiheessa lättäjalat, ne lähtee siitä kehittymään kuten kaikki muukin. Ei tuosta istumisesta mitään haittaakaan ole, mutta jos miettii vaan sitä heikointa lenkkiä niin kehittyy siinä pönkiessä samalla sekin. Ajatelkaas konkreettisesti mitä kaikkea jumppaamista taaperon elämä voikaan olla - hitsi nehän punnertaa ja tekee vaikka mitä kivaa ja ihan tossa vaan ohimennen - hyvä meijän fitness vauvat :heart:
 
Ostin sit kengät neidille, ja kokoa 19. Minkäkokoisia kenkiä olette ostelleet? Mielenkiinnosta kyselen.. :) Kirsikkotomaatti: Oliko se niin että kun jää n.1,5cm varaa niin kengän pitäis olla ok? Vai miten? :) Mun ei pitäis stressata noista kengistä niin kovaa, mutta nyt on sellanen olo että ostinkin väärän kokoset kengät. Pieni jalkahan tuolla neidillä on.. :)

Gallup: Miten puette lapset nyt ulos? Meillä on nyt tua välikausi haalari + pipo + ä-p töppöset jaloissa ja käsissä. Ja alla on sit pitkähihanen body + gollegehousut, joiden alla tarvittaessa sukkikset. J on aika kova hikoilemaan jos on vähänkin liikaa vaatetta yllä... Ja ihan lämpöseltä on tuntunut kun aina ollaan tultu sisälle. Silti tuakin stressaa.. :D

Vaipat: Liberon housuvaipat, kokoa 4.

Nyt meen tekemään lasagnea. hei vaan! :wave:
 
kysymys kaikille: jokelteleeko kaikkien vauvelit jo tavuja..tätätää..dadadaa..yms...
ku meillä tuo mölisee pääsääntöisesti. väliin toisteli sanoja mut sekin tauolla nyt.
aattelin et pitääköhän mun huolestua ku tuota tavujokeltelua ei oo meillä näkyny... :|

naukuri: eiköhän se ohi mene..nyt oli parempi päiväpätkä meillä..mut sylissä loju aikast paljo..ja alaalla pullottaa ien..et en tiiä oisko siitä kränää myös..tiiä noista..mut sovitaanko et se menee ohi ;)

meillä vielä toppapuku käytös ulkona..oottelen vähän lämpeemistä vielä meillä päin et välikausi puku vaihdetaan.
 
Marmotta, kävitkös pitkällä lenkillä Eevan kanssa? Ajeltiin autolla sun ohi... Yritin ite äsken koiran ja Pepin kanssa lenkille ja lyhyeksi jäi. Tie oli niin kuralla että oli pakko kääntyä takasin tai oltain upottu sinne. Että tulkaa vaan autolla kun tuutte.. tulisitteko perjantaina tai ens viikolla?
Mites Sarbba sulle itelles parhaiten kävisi se kahvittelu?
 
majjmeillä neidillä on odottamassa 21-22 kokosia kenkiä. Neidillä pullea jalka ja pituutta muutenkin aikast reippaasti. Varmasti ihan hyvän kokoset olet ostanut. Ulos laitetaan kypärämyssy, kevätpipo, kintaat, kumisaappaat tai villasukat ja keväthaalari. Jos viileetä niin villatakki lisäksi. :)

Mut nyt pitää mennä hakee isompaa sisälle -palailen :wave:
 
Huh,nyt on takamus hellänä... käytiin kävellen äitini luona,45min menee suuntaansa jos viipottaa kovaa... olisin menny pyörällä,mut hokasin viime hetkellä et tarvis olla kypärä. Meil on pari käytettyä olemassa,mut ne on liian isoja kun toi poika on niin pienipäinen. Jos huomenna kävis prismasta kattoos olisko sielä.

Hiekkalaatikollakin oltiin ja poika lappo minkä kerkes sitä santaa suuhunsa ja nauro vaan kun koitin estellä :LOL:

Eli ulkoiltu on kovasti..miä en paljoo sisällä viihdy kun kevät ja kesä koittaa B) Nyt on vielä oma piha niin avot...
Poika vielä valveilla...meni hiukan sekasin rytmi ton visiitin takia...nukku myöhempään iltapäiväpäikyt ja touhuu ihan täysillä tossa...kohta käyn puuroa keitteleen. Saa nyt sit nähä,onko raitis ilma väsyttänyt vai rattaissa istuminen eliminoinut raittiin ilman vaikutuksen,kun ei oo riehunu yhtäpaljon kun yleensä :)

Meil kans toppispuku käytössä vielä... alkaa oleen siinä ja siinä ton välikausihaalarin kanssa. Nukkumaan kun menee on toppis kuitenkin vielä paikallaan,kun ei nukkuessaan liiku,mut ehkä muuten vois jo laittaa jos tälläsiä ilmoja pitelee kuin tänään B) Sukkiksist oon luopunut..body ja housut. Ne kengät täytyy käydä tällä viikolla ostamassa.

Meil on kakka ollut nyt hiukan löysempää kun on saanu enempi juguu ja piimää...ei kyl ripulia ole,et ei kai siitä haittaa ole...oon vaan tottunut kun tuolla pojalla on enempi kovalla ollu maha aikasemmin :|

Meillä jokelleellaan[/b] kaikkee mahollista,myös tavuja papa,mama,tätä jne...

Mulla on huomenna aamusta papa koe kaupungilla,jihaa :x

Nyt pojalle se puuro :wave:
 
Summer, jos me tultais sit ens viikolla. En tajunnutkaan että tänään on jo tiistai. Säätiedotuskin lupaili aika ankeaa ja mä kuitenkin elättelen toivoa siitä kävelystä. Jos se teidän tie kuivuis tosi nopsaan viikonlopun aikana.. Oli niin ihana kyllä käydä tänään meidän tietä pidemmällä, käytiin Varpaisissa katsomassa joutsenia ja siinä kentällä leikkimässä. Vähän kyllä hirvittää se iso tie, mut onneks siitä sillan jälkeen pääsee heti pikkutielle. En taas yhtään huomannut teitä, sori! Varmaan tunnistaisin auton, mut täytyy pitää Eevaa silmällä kun se yrittää aina roikkua reunan yli. Tosi turvallista.. mut ei sitä suljetumpiinkaan rattaisiin saa, huutaa kun hyeena jos ei näe ihan joka puolelle.

Kakka-asiaa olis muuten mullakin.. nyt kun on aloitettu maitotuotteiden kokeilu niin selvästi on löysempää tavaraa. Ei ripulia tai mitään, mutta kuitenkin. Ja haju on minusta pahempi. Kuuluuko asiaan, hommaanko pyykkipojan nenään vai pidetäänkö maitotaukoa? Ajattelin et jos pari päivää kokeilis vielä ja soittelis sit neuvolaan ellei tosiaan kaikilla ole sama homma..

Uimahallikysymys, typerä sellainen. Mutta mä en ole käynyt uimahallissa varmaan 15 vuoteen, en tiedä. Ajattelin mennä Eevan kanssa kun ostin sille uikkarit, mutta mullapa ei ole omia. Voiko sinne mennä bikineissä vai onko kokouikkari jotenkin soveliaampi? Mulla on kohtalaisen peittävätkin bikinit, ei siis mitään metri narua ja 2 palaa kangasta -systeemiä.. Onko siellä kaikilla aina kokouimapuku?

Niin, ja olisko jollain silmänympärysvoidevinkkiä tällaiselle vajaa 30v. iholle? Musta tuntuu, että kaikki tuotteet on joko liian voimakkaita tai sitten ei tehoa yhtään. Alkaa tulla ryppyjä silmien ympärille eikä tää epäsäännöllinen nukkuminen auta yhtään. Botoxko tässä nyt enää auttaa..
 
Marmotta: Musta Biothermillä on kiva silmänympärysvoide. Tosin en tiedä miten hyvin oikeasti auttaa, ku en itse huomaa näissä pandan silmissä mitään eroa :) Mulla on sellanen näytetuubi niin siitä oon testaillu. Ja joo, voit mennä bikineissä uimahalliin :D Ei mullakaan ole kokouikkaria, vaan sellaset sporttimalliset biksut, joissa on lahkeet ja kaikki.

Ulkona on meilläkin välikausivaatteet päällä ja alla ihan sisävaatteet. Ohuen villatakin+housut laitan, jos on viileämpää. Toppis ei ole ollut käytössä aikoihin... Vaunuissa nukkuu villapuvussa, mutta on kyllä Eisbärchen vielä käytössä, joten ei tuu unillakaan kylmä :D Lapin reissun jälkeen saa Jääkarhukin siirtyä talviteloille.

Jaha, meni Brion kärri sitten heti alkuunsa vaihtoon! MUR! Alettiin sitä kasaamaan ja huomattiin et työntöaisasta oli lohjennu maalia. Menin vaihtamaan, mutta toisessa oli sama juttu. Ja siihen ne sen kaupat kärrit sitte loppukin. Otin rahat pois ja vaihdoin Plastoon. Menee nyt sisällä tän viikon ja sit vien sen reissujen jälkeen ulos ja hankin Brion jostain muualta. Jos hankin. Ihme "laatua"... Saatiin onneks Plastokin kiristettyä tosi tiukalle, niin ei poika mee pitkin seiniä :)

Ai nii, piimä ei uppoa meillä vielä ollenkaan... Eikä jogu. Viiliä kyllä syö, mutta siinä se. Huomenna taas jogu kokeilua. Teen pirtelöä banaanista ja jogusta ja annan pillillä. Saa nähdä maistuuko sitten ;)

Repa: Tsemppiä aamuun. Ei oo mikään miellyttävä reissu :x

Meillä on huomenna aamusta 2. ultra! Kovasti sitä on odotettukin :) Jännää!
 
Brion kärry Helposti kyllä kippaa, mutta työntöaisan saa asennettua kahteen asentoon. Meillä se on tällä hetkellä ns. kärryyn päin kallellaan. Ei kippaa ihan niin helposti kuin sillon, kun aisa on kallellaan kärrystä pois päin. Kaks painavaa kirjaa on painolastina ja renkaat aika kireällä, hidastaa vähän tahtia. Aika nopeasti J oppi hallitsemaan vauhtia.

naukuri Ihanaa varmasti päästä ultraan katsomaan pikkuista :heart:

majj Puen J:lle unille semmoisen ohuen vanupuvun, jonka alle body, sukkikset ja housut, sekä collegetakki. Käsiin lapaset (haalarin hiat vielä ns. umpeen), töppöset jalkoihin, päähän kypärälakki ja kevätpipo. Sitte jos mennään ulkoilemaan muuten, niin puen ohuemman välikausihaalarin, semmoiset reima minitec kintaat. Viileämmillä ilmoilla lisäilen villavaatetta alle. J yleensä aika vilukissa, joten aika herkästi tulee lisäiltyä vaatetta.

marmotta J:n kakka ainakin on löysempää nyt maitotuotteiden saannin jälkeen kuin ennen sitä, mutta ei ripulia. Luen vielä normaaliksi kakaksi.

nemika meillä jokellellaan tätätätä, mämämä, nännännän ja lisäksi mölisee, pörrää jne. :D Välillä tulee sanoilta kuulostaviakin juttuja J:n suusta, mutta en vielä osaa varmaksi sanoa kuulenko oikein :D.

Edla-mamma Hienoa, että on tullut pottasaalista. Siitä se lähtee :).

vaipat Liperon teippivaipat, kokoa 5.

Ollaan J:n kans käyty tänään kenkäostoksilla. Hienot ensiaskelkengät kokoa 21 lähti mukaan. J on aika iso jalkainen tyttö :) . Sandaalit täytyy vielä käydä ostamassa. En jaksanut käydä tänään kuin yhdessä kenkäkaupassa ja siellä ei ollu kivoja sandaaleita. 1v. kuvaan haluan neidille sandaalit mekon kanssa ja sitten sinne Italian reissulle tarvii. Sitten päivemmällä oltiin leikkikentällä kiikkumassa ja koitettiin vähän kävellä kumppareilla pihassa :D. Neiti oli innoissaan, kun pääsi jaloittelemaan. Tarvis vaan hankkia semmonen plaston kärry, että sais J työntää sitä pihassa. Illalla oltiin vielä koko perheen voimin 45min pyörälenkillä. Mies on täys pyörähullu ja polkee aina sataa, meinas tehdä tiukkaa pysyä perässä :kieh: .
 
Marmotta, meidän neuvolasta ohjeistettiin että jos menee ihan rippanaks kakka ni sit taukoo jonkun aikaa maitotuotteissa ja sit taas uus yritys. Suolisto ei siis olis ihan valmis maitoprotskuille. Eli jos on vaan löysentyny mut voit sitä vielä kiinteeks sanoo, ni kai se sit on ok. Meilläkin on välillä tollai, välillä erittäin kiinteetä. Normaaliksi oon sen todennu :)

Piimä,
juu ei meillekään maistu, eikä oikeen viilikään. Jogurtti ja raejuusto menee ja on tosi herkkuu, jugu jonkun hedelmän kanssa ja raejuusto ihan sellasenaan tai ruoan seassa :p

naukuri, meinaatteks kysyy kumpi on tulossa? Jos meinaatte, ni kai sä kerrot sen meille kanssa? No nyt mä jännään sun puolesta :D Mä tarviin elämän :LOL: Ainii, kiits onnitteluista, siis täysin tuuripeliä se saalis oli ei se siitä ite tajunnu mitään et miks mä sitä kehun ku se on pottaan aarteet vääntäny.... :whistle:

Gallup: meillä on semmonen nalleasu ei toppapuvuks luokiteltava mut ei kyl myöskään mikään ihan ohkanenkaan vk-malli. Jääkarhu otettiin meilläkin käyttöön ja nalleasun takki, kypärämyssy+huppu, nallentassut riittänee sen kanssa eli makuupussin sisällä on vaan trikoot ja sukat. Eikä oo kylmä. Vk-jutut aattelin fleecehaalarin kanssa tässä ottaa käyttöön, koska nyt on luvattu viilenevää, -5 astetta öisin, hrrrrrrrrr.....

Jokeltelu, just tollasta täddädäddäätä suurin osa, tänään on matkinu mun okke, okei, juujuu ja tällasia tosi ahkerasti. Ja sit tietty se ärsyttävä joo-o jokaisen kiellon perään, ihan ku niin kuuluis vastata :headwall:

Kengät meilläkin on majj kokoa 19 vaikka likan koko ei tällä hetkellä ole ihan edes 18, mutta suosittelivat ostamaan tuon koon, koska sit ku neiti lähtee oikeesti kävelemään se voi olla yli sen 18. Täytyykin huomenna kattoa kuinkas paljon liian isot nuo kengät sille oikeesti on :D
 
Edla-mamma + ensikengät : No meillä on 18 koon sukat ( jos oikeen muistan :D ) käytössä nyt, mutta kun meillä on sellaset h&m:n tossut kokoa 20-21 ne ovat AIVAN liian isot.. Ja kun oli tua 19koko jalassa varpaisiin jäi vielä n. 1,5cm tilaa. Stressaan luultavasti turhaan! :LOL: :headwall:
 
Edla: Joo kyllä mä sit tuun kertomaan jos osaavat arvailla kumpi olis tulossa :D Esikostahan eivät oikein osanneet sanoa, ku istu jalat ristissä. Toivottavasti ny jottain näkyis! Heh, joo voin kuvitella et on mielenkiintoista kehua kun toinen on vääntänyt kakan :LOL: No, kaikkeen tottuu.

Meillä tuo Plaston kärry näyttäis pikakokeilun jälkeen pysyvän pystyssä ilman lisäpainoja. Katostaan miten käytännössä toimii. Ja työntöaisa on just tuollain kärryyn päin.

Ensikengät on olevat kokoa 20. Tais olla 15-17mm varaa. En sitten tiedä kuinka nopsaan tuo jalka kasvaa, et koska on seuraavien kenkien hankinta sit vuorossa.
 
Voi juku Naukuri, jannaa, tuu heti sit kertoon uutiset :heart:

Joo meilla oli sama homma alkuunsa etta F:n jalkaterat osoittu ulospain kun aloitti kaveleen. Meilla mennaan hirmu vauhtia taaperokarrylla joka on puinen, mut ei brion ja mun mielesta se tyontoaisa on paremmin suunniteltu...Mut ostin Brion mustan palikkalaatikon F:lle synnttari lahjaksi, sen sellasen johon tiputellaan pyoreita, suorakulmasia ja kolmion muotoisia palkoita sisaan.

Vaipat Koko 3 paikallisen puljun ekojuttuja, nyt ollaan vallan kaytetty kun pienen pylly on ollut ihan rikkinainen kun noita hampahia tulee. Mut taytyos taas alkaa kestoileen ja yrittaa tuota potta touhuu.

Marmotta MA kaytan Nanoelin silmaymparys voidetta, tai Lamcomen, nyt myos Body Shopin sellainen E- vitamiini juttu. Mun kosmetologi sanoi just et jos on tummat silman alukset nii nesteytysta eli kosteuttavaa silmanymparys voidetta enemman kuin ryppyja ehkasevaa. Ma oon kayttanyt nyt saannollisesti aamuin silmanymparys voiteita noin 4-5 vuotta.

Weiss mietinkin juuri kotimatkalla etta mitas teille kuuluu :heart:

Mies soitti aamulla mulle toihin ja sydan kurkussa mietin et mitas on tapahtunut... oli varannut F:jukalle ajan laakarille samaan aikaan kun on itse hammaslaakarissa ja halus ilmoittaa asiasta heti :). Meika ihan paniikissa vastaan puhelimeen :kieh: .

Et tama taalta tanaan!
 
naukuri tulehan pian kertomaan ihania uutisia.
omat ultrakuulumiset vahva sydän löytyi ja sikiö oikeasta paikasta. Viikkoja 7+0. Kaikki hyvin siis. Helpottunut olen kyllä. Paha olo vaan nostaa pätään täällä ja kohta varmaan alkaa oksentelu taas.
weiss ihana kuulla teistä pitkästä aikaa.

Hirveän väsynyt olen täällä pääsiäisen jälkeen.Porukat oli kylässä ja kivaa oli, mutta raskasta kyllä myös. Huomasi tänään töissä, että alkoi hiukan raskaus ja väsymys painamaan päälle. Pitääkin mennä illalla ajoissa nukkumaan.
 
naukuri: täällä kans jännätään ja ootellaan sit huomenna kuulumisianne ultrasta =)

katrinainen: ihana kuulla että sielläkin oli hyviä ultrakuulumisia

jaahas jospa sitä kömpis nukkumaan että jaksaa taas nousta kukon laulun aikaan, hyvät yöt kaikille
 
No nyt en enää muista mitä oli gallupeissa... Höh!

Hyvinhän teillä Weiss on allergioista huolimatta kasvettu. Ja kova meno teillä kyllä on menossa! :)

Ultrat oli kyllä niitä jännittävimpiä hetkiä odotuksessa (jos ei nyt synnytystä lasketa mukaan). Aina niitä jännitti ja ultran jälkeen sai aina huokaista helpotuksesta, että hyvin masussa voidaan. Viimeinen ultra oli ehkä kaikista jännittävin, kun sai tietää kokoarvion yms.

Taitaa meidän tytölle riittää aamupuurot... Tänä aamuna ei mennyt kuin noin puolet puurosta! Leipää haluaisi itse nakertaa koko ajan, kun on nyt sen oppinut. Arvelin kuitenkin vielä kokeilla parina aamuna, että haluaisiko syödä puuroa, ja jos ei mene, niin sitten siirryn jogurttiin/viiliin, leipään ja piimään aamupalana. Piimää menee nytkin puolisen desiä aamulla. Mutta toisaalta kaikki ruokailut on nyt olleet vähän vaikeita, tiiä häntä miksi. Liekkö hampaat tekevät kipeää tai sitten masu on vain jostain syystä jo "täynnä" vähästä ruosta. Tosin tökkii kyllä oikeaa korvaa ja haroo sitä, ja ne nukkumaanmenot on huutoa täynnä aina välillä. Nytkin huusi noin 20 min, kun laitoin nukkumaan... Mietin vain, että olisiko sitten eka korvatulehdus...?

Laitoin nyt tuonne ulos nukkumaan, vaikkei meinannut ensin rattaisiinkaan rauhoittua. Ja päällä ulkona on vanupuku, jonka alla body ja sukkikset sekä kypärämyssy + äp:n hattu, käsissä äp:n hanskat ja jaloissa villasukat ja äp:n töppöset. Lisäksi on lampaantalja selän alla ja päällä viltti (+ virkattu ohut täkki ). Lämmintä on nyt täällä parisen astetta. Aurinko hieman paistaa vaunuihin, muttei pahasti. Mutta tuolla vaatetuksella ollaan yleensä ulkona. Jos on kova tuuli niin laitan vielä yleensä villapaidan päälle. Jalat on kuitenkin hyvin suojassa, yläkroppa kuitenkin on tuulelle altis, kun istuu rattaissa.

Jutustelusta oli kanssa ollut puhetta. Meillä tyttö hokee nyt "amppu, amppu" eli lamppua. :D Ja ätti tulee kanssa silloin tällöin. Muutoin on jokeltelua ja välillä ihan huutamista ja kirkumista.

Jepsistä, mutta perunoiden ja kasvisten keittoon! Olen tehnyt A:lle jauhelihakeittoa, makaronilaatikkoa (veteen) ja possukastiketta. Hyvin ovat maistuneet. Hyvää kyllä tulee, vaikkei suolaa olekaan, kun laittaa eri yrttejä mukaan. Kokeilisikohan tänään vaikka kalakastiketta? Hmmm.... Kuka muuten olikaan tehnyt kananmunakastiketta? Millä ohjeella teit?
 

Yhteistyössä