TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

Kriisi, kiva kuulla teistä :)

Edla, hyvähän tuokin asia on tutkia ja sulkea pois. ei ole ikinä otettu ja mietinkin että mites sellanen pussihomma toimii?

Täällä kanssa neidillä levottomat yöt :/ Ja kuutamolla menee tääkin äiti...niinkun Nemika sanoit kans. Oisko kuuma tai hampaita tai en tiiä mikä. Sitten mulla on ollut asioita mitä oon pähkäillyt ne ajat kun neiti nukkuu....pääsen uneen ja kappas se jo ährääkin. Miksköhän sitä ite pitää yöt pähkäillä asioita.

Marmotta, pistin sulle facebookiin tänään kirjotusta....

Meillä on nyt pikkasen alkanu tuleen sanoja enemmän ja matkimista.....eiköhän se siitä vähitellen.

Kurpitsa, miten sä voit? onko yhtä paha olla? Kävitkö työpaikalla?

Mitenköhän Carmen on selvinnyt muutosta?

Harmi kun porukka vähenee ja outoa sitten kun jotkut yhtäkkiä vaan häviää :| Niinkun Katrinainenkin..... Tiiviisti kun täällä on jo pari vuotta pyörinyt niin teihin on jo kiintynyt kovasti! Nyt on sellanen vaihe, että monet on töissä ja se varmana jättää palstailun vähemmälle. Niin kävis mullekin tottakai...iltasin ei kerkiä eikä jaksais pyöriä täällä palstalla. Mutta näin kotona ollessa tulee pyörittyä :whistle:
 
repa Samana päivänä myös mulla ultra kuin sulla :). Lääkärineuvolaki tungettu samalle päivälle, mutta sitä mun on pakko muuttaa. En pääse molempiin.

Oon niin naatti, etten jaksa nyt kirjoittaa enempää :( . Raskaus, työ ja neidin hoitaminen iltasin on vieny tästä mammasta kaikki mehut. J:llä on lähteny hienosti pph paikassa sujumaan. Ei itkeskele, syö ja nukkuu hyvin. Juonut on siellä huonosti, mutta täytyyhän sitä nyt jotenki mieltänsä osoittaa ;) . Tänään hoitaja oli saanut edes vähän nestettä neidin suuhun. Kotona juo kyllä sitten hienosti päivän päätteeksi. Nyt suihkuun ja nukkuun :wave:
 
Edla,Poitsulta otettiin kerran jos toisenkin näyte silloin kk ikäsenä kun sairasti sen pissatulehduksen...ei se moksiskaan ollu siitä pussista,mut olikin niin pieni vielä...se laittaminen ei vaan oo mitään järin kivaa puuhaa ja se teippi jumahtaa kivasti siihen nahkaan kiinni :kieh: Toivotaan ettei oo tulehstu ja riekkumiset alkais loppumaan,jaksuja :hug:

Kriisi,Mukava kuulla tetinkin kuulumisia :wave:

Raivarit,Ei onneks paljoo oo,mut yliväsyneenä etenkin kaikki suututtaa.... sit just satunnaisesti kun laitetaan vaippaa,otetaan tavara kädestä,mennään kävelyreissulta sisään vaikka Kassu tahtois ajaa sillä yhdellä ja samalla muoviautolla ulkona... :D Niin ja nyt on ruvennut raivoomaan jos mummu,vaari ja mummo tai iskä lähtee pois....

Unohdin mainostaa et meiltä loppu tissi reissussa... siis iltamaitoohan enää hörppi muutenkaan ja nätisti jäi ilman mutinoita. Oon tyytyväinen tähän vierotukseen,meni tosi kivuttomasti paitti se yötissi,mut loppujenlopuiks ihan ok sekin.

Marimint,tänään miä sen mahan nyt sit paikallistin...jotenkin lumsahti tohon..ei nyt näy mitenkään isosti mut itse tunnen sen B)

Meil meni poika eilen ennen 7 nukkumaan ja nukku kellot ympäri...toki illasta heräs parikertaa ja aamuyöstä kerran..tai heränny mut itkeskeli. Tänään sentään sain puoli kasiin venytettyä..mut samapa toi kun nukkuu aamusta kuitenkin 6-7,parempi vaan laittaa ajoissa ettei tuu huutoo ja levotonta yötä. Ne nukahtamisen jälkeiset itkukohtaukset on nyt rauhottuneet... tokenee taas melko iisisti.

Kehitystä on tapahtunut huisisti tässä parin päivän aikana... sanoja on tullut kakka,joskus ilmottaa ihan oma aloitteisesti et kakka on tullut,sit on näitä jaaha,oho,joo-o,joo,on vastauksia. Kovasti tapailee sanoja..kenkää,sukkaa,vaippaa yms. perässä kun itse sanoo ja kiittikin on alkanut tulemaan oma-aloitteisesti,esim.tänään kun tyhjensi jälkkärikupin sanoi tomerasti kiitti kiitti...
Syöminen lusikalla/haarukalla sujuu aina vaan paremmin,tosin vielä menee myös käsin ruoka suuhun,mut kova halu on ruokailla samalla lailla kun muutkin =)

Poskihampaita pukkaa ales molemmin puolin ja kuola valuu ja sormia jyystetään...ei kyl erityisemmin oireile muuten =)
 
Matami...vieläköhän muistin mitä sinne tungin :LOL: kun oli omasta päästä.... tais olla toisessa tonnikalaa,kermaviiliä puoli purkkia ja ruohosipulituorejuustoa se pieni 100g paketti,sit tuoretta ruohosipulia ja olikohan kurkkuu pienenä palana.... en oo varma viimeisestä :ashamed: Broisku rullissa oli niitä vamiita paitettuja fileitä mitä saa einestiskistä,mut mikä vaan broisku siihen kyl käy,kermaviiliä se toinen puolikas,100g taco tuorejuustoo ja paprikaa+ruohosipulia.
Si niitä fazerin rullarieskoja,noista tais tulle kaks lättyä kumpaistakin,kerros tahnaa ja rullalle,kelmuun ja sit jokusen tunnin päästä viipaleiks ja tikut keskeltä läpi =)
Ootkos nyt miten sitten töissä,viikonloppuja vai ihan muutenkin jos keikkaa osuu?
 
repa...kiitos ohjeesta =) !...miä oon töissä varmaan ihan miten sattuu...siis mitä eteen työnnetään...eli huomenna menen ja oon 3 vuoroo...sitten yksi vapaa ja 5 vuoroo...mies on lomilla, niin voin tehdä enempi...muuten painottuu enemmän viikonloppuihin...täytyy kyllä taas näkyillä...sitten kun siäkin hiukan piristyt...
 
Matami,Joo sitä meinasinkin...meille voi kyl tulla kun vaan kerkii...miä en taida päästä kun viikonloppusin kun on kuski maisemissa enempi,mut ilmottele kun sulla työt antaa myöden,meillä ei niin ihmeitä tässä oo =)
 
Tervehdys rakkaat naikkoset! :flower:

Täällä aletaan olla voiton puolella eli lähes kaikki tavarat on nyt purettu ja "siroteltu" ympäri taloa (kerrankin tuntuu, että säilytystilaa on tarpeeksi, kun muuttaa 80m2 tavarat 160neliöön :D )! Maalaushommat odottavat huomenna (onneksi ei ole kuin Nean huoneessa yksi seinä sekä vierashuone tällä erää) ja sitten pitäisikin istua alas ja miettiä huolella uusia hankintoja, joita pitää alkaa tekemään..

birdielle ja summerille kiitokset kaipailusta: muutto on tosiaan vienyt aikani enkä missään nimessä ole LOPETTAMASSA palstailua - hui mikä ajatus B) Minä istun täällä taatusti viimeisenä, koska en yksinkertaisesti osaa elää ilman teitä toukokuisia ja teidän kuulumisianne :heart:

Raivareita on meidän "neiti minä itse" saanut jo kuukausia, jos asiat eivät mene kuten hän haluaa :p Tosin pidän sitä vain hyvänä asiana, koska kyllä sen oman tahdon kuuluukin kehittyä! Kuulemma tärkeä kehitysvaihe tämäkin.

Edla Meillä oli Nealla kerran sellanen pisupussi (teipattiin häpyhuuliin), mutta hän oli silloin sen ikäinen ettei liikkunut vielä mitenkään päin - ja silti sen paikallaan pysyminen ja pisun metsästys oli todellinen haaste!! Koitapa saada vaikka se jotenkin vaivihkaa laitettua, koska ainakin meillä pimu repisi sen pois alta aikayksikön, jos tietäisi jotain tavallisesta poikkeavaa olevan tekeillä.. Toivotaan ettei ole virtsatietulehdusta!

Raskaus on edennyt jo 34.viikolle :eek: ja alkaa se siltä tuntumaankin.. Vauvaa on massu täys vaikkei toinen paina kuin reilu pari kiloa vasta!! Yksi asia on alkanut huolettamaan ja se on pikkuisen liikehdintä tuolla massussa: vieläkin muljaa ees taas eikä puhettakaan, että asettuisi pikku hiljaa raivotarjontaan :( Edellisviikolla oli perätilassa ja eilen taas poikittain. En tahtoisi, että joudutaan ulkopuolelta koittamaan kääntämistä - perätilasynnytyksestä puhumattakaan :ashamed: Mites teillä muilla on ollut: onko vauva vielä kääntynyt kuinka myöhäisillä viikoilla?

Nyt taidan mennä katsomaan mitä mies puuhailee tuolla pihalla ja sitten suihkun kautta nukkumaan!
"Jutellaan" myöhemmin! :wave:
 
CarmenÄlä huoli vauvan viisto tai perätila jutuista. Kääntyy kun on sen aika! Maija oli viistoittain ja perätilassa pitkään - muistaakseni synnytysaamunakin oli väärinpäin. Oli itekseen kuitenkin kääntyny. Tein oman maalaisteorian moisesta tapauksesta; mun mahareppu on niin venyny että leikkikenttä oli varmasti mukavan avara :D Mun 2 edellistä raskautta meni samalla kaavalla ja masussa pompittiin loppuun asti, käännöt ei auttanu, kääntyivät samantien takasin. Kääntäminen on täysin turvallista, niin sanotaan, mut en tiijä - itestä tuntuu että aika epäluonnollista, sillä jokin oma syy siihenkin pienellä on. Synnytysvaiheessa laskeutuminen vei kauan aikaa mut sit kaikki sujukin kun Kisarannassa valssit konsanaan.

Repankitissit pääsee vähän huilii ja odottaan seuraavaa käyttäjää - todellista eko aatetta :D

Kaikille kuutamo eläjille ja pienille potilaille hurjasti ajatuksia!

Miten hoidatte taaperoiden tukan leikkuut - meill hapsottaa joka suuntaan, pitäs siistiä vähän sieltä ja täältä - tekeekö parturit näin pienille tasoituksia. Maijalla on vähän hassu tukka ja vaikee lähtee ite klipsiin.
 
Heips,

Edla meidän neidiltä otettiin vastasyntyneenä --kyllä teki pahaa kun pussi repäistiin pois. Hyvä et iho ei lähtenyt. Toki yks vuotiaan iho on ihan eri. Tytöillä se vaan voi falskata. Hyvä et tarkastetaan sekin. meillä oli risasta täs yks viikko ja hampaita sielt suusta löytykin kolme alkuu --särkylääkettä annoin muutamana yönä.

Nemika mäkin imetän viel -toki sun pikku mies on vähän vanhempi :) mut pieni viel ja mitä se muille kuuluu. Poika on sairastanutkin niin paljon et hyvä kun saa viel hörppyjä. Meillä jatketaan viel pikkasen aikaa.. en raaskii lopettaa kun toinen sanoo anna, anna ja käy makuulle valmiiksi tai nappaa saunas kiinni.

kirsikkat. meillä molemmat meni päiväkotiin. Kyllä jännitti pienen puolesta. Mun kaverin kaksosii kävi hoitaa aluksi joku nuori nainen jolla saman ikänen lapsi mukana. Olivat tosi tyytyväisii ratkaisuun. meillä esikoinen oli pph ja tykkäsin hoitajasta kovasti.

akku loppuu.. öitä :wave:
 
Vielä täällä kukutaan vaikka nukkumassa pitäis jo olla.... :ashamed:

Pisupussista
, kiitti vastauksista, pussia tossa ihmetellessä tosiaan mietin et miten sen saisin tuohon elohopeaan kiinni... Tulin tulokseen, et aamulla pesen sekä puunaan potan ja vaikka desifioinkin sen mut otan sen näytteen siihen. :D Sekin ton ikäsellä on vaihtoehto, mutta kun emme ole pottailleet aikoihin taas ko ei oo neiti viihtynyt, ni tiiä sitten miten onnistuu. Aamulla sitten viihdytysjoukot potalle ja ootamma. Hommasin uuden lelunkin ;) Lahjonta-osio lastenkasvatuksessa käytössä ;) :LOL:

Hiustenleikkuu, meillä oli etuhiukset (ne 10 karvaa mitä sillä nyt on) ylipitkät ja niitä toissapäivänä sitten lyhensin. Otin neidin pöydälle mun eteen istumaan ja ja annoin kovakantisen vihon sekä kynän et voi piirtää (ei siis kiinnostu saksista jotka siinä edessä heiluu -harhautus ;) ) ja hyvin lyheni. Hyvin siis jakso keskittyä siihen kynän heilutteluun :D Jotkut suosittelee et jos ite leikkaa ni kandeis leikata yöllä niinko kynsiäkin. Meillä tuo ei onnistu mitenkään, joten muut keinot on keksittävä. Kyllä täällä on myös näkynyt partureissa vauvaleikkuita.

Carmen,
kiva et ootta saanu kamat uuteen kartanoon :D

Nyt taas mekastusta makkarista....
 
sehän lähti livakasti

Tänne ei erikoisia, sitä samaa mitä ennenkin.

Oon aina selaillut teidän juttuja mut jotenkin kirjottaminen on jäänyt kun ei oo oikeestaa mitään järkevää kirjotettavaa ja ajatukset on millon missäkin..On kaikenlaista ajateltavaa ollut viimeaikoina niin kotona kuin töissä...

Mukavaa odotusta kaikille odottajille ja osahan alkaa kohtajo synnyttämään :heart:
 
Hellou :wave: ,

täällä kärvistellään, hikihikihiki ja kylppäri vielä tän viikon rempassa :headwall:

Ihana huomata, että muissakin perheissä on hetkellisesti kiukuttelevia, itsepäisiä vuosikkaita. Välillä on jo alkanu epäilyttää kui mä jaksan ton kiukkukaalepin kans ku vauvaki syntyy. Mutta on kyllä aivan ihana huomata, kuinka toinen kehittyy jatkuvasti, ymmärtää puheen ja osaa jopa toimia (joskus) sen mukaisesti. Puhetta ei kyllä tule, tuntuu että ne muutamatkin sanat jotka tuli on unohtunut.

(.) olo on ku ryhävalaalla!! Mä tahon jo synnyttämään, ei jaksa enää lyllertää tän vatsan kans. Muuten raskaus on mennyt hyvin, verenpaineet paremmat ku ei raskaana ollessa ja painoa on tullut yhteensä reipas kilo :D Vauvan painoarvio oli rv36 3200g, että ei ihan pieni neiti pitäs olla tulossa (Jepen pa vastaavalla viikolla oli 2800g).

Mutta rakkaat naiset, jos mitenkään pystytte, niin puhallelkaa supparituulia tänne pohjoseen päin, pliis!! ;)

Iina, Jeppe ja masu 38+3
 
majj: kiva kun helpottaa siellä. =) meillä on kuuri kans menos tai oli. eilen lopetin kesken sen ku tuli yllätys yllätys allerginen reaktio antibiootista. :( mut eilen poika jopa tyytyväinen. täytyy toivoo ettei ole enää eläviä pöpöjä siellä.
tänään olin tk:n yhteydes niin enpä saanu lääkärille aikaa. tokas vaan et hoitajalle mentävä. ja paskat mä lähde. tolla sällillä on niin kapeet korvakäytävät mihin lääkäritkään ei kunnolla saa näkymää ja pitäis putkien tilaa tarkistaa. niin jätämpä käynnin väliin ja katsastelen tilannetta. :|


edla: meillä otettiin sunnuntaina kans pissanäyte tuolla pussukalla. poika ei ollu moksiskaan siitä. mut irrotus oli vähän kurja ku sitkeet on teipit. mut ei se kauaa kirpase ku ne sen irrottaa. =)

mut meillä neuvola tunnin päästä pojalla niin lähden viel sumpit juomaan ja sit herättämään tuon. kerkesin jo vattupuskat ja mansikkamaan putsata aamulla. ja pitäis kämpän suursiivousta jatkaa.. :wave:

iina: voi että sua ja sun masua... =) ihan kateeks käy kuitenkin vaikka tuota valas oloa mietiskelen. meillä ku on kiintiö täynnä. mut mä varmaan kuumeilen loppuikäni silti. ;) suppareita puhallellaan sinne nyt. jaksuja =)
 
KirsikkaTomaatti, ite oon leikannut etuhiuksia ja sitten muualtakin. Kai ne parturissakin sen vois tehdä. Meillä se on niin ihmeissään siitä, että saan vähäsen kerrallaan aina näpsästyä.

Iina, ei enää kauaa ole, mutta pitkältä tuntuu viimeset hetket varmasti! Koitetaas puhallella! =)
 
iinalle supparituulia..ei mee kauaa enää kun nyytti on sylissä. meillä lapsi kiintiö on totaalisesti täynnä, jaksuja loppumetreille!!

summer: olotila menee laidasta laitaan..vähintään joka toinen päivä itken ja joka toinen päivä on ihan ok..juu, kävin työpaikalla kääntymäs, pomo ei ollu paikal ite joten oottelen nyt sen soittoa tässä..

flunssan kouris täs ollaan koko perhe, likka sairastu eilen mut me muut ollaan jo paranemaan päin..pitäis la lähtee kummitytön synttäreille joten paree olis että tervehdytään niin että päästäis sinne lähtemään..

oli sit toinen kerta kun tyttö nukkus kellon ympäri..eilen oli pakko laittaa tyttö jo 18 aikaan yöunille niin kaksi pikaherätystä sillä oli alkuun ton nuhan takii mut sitten heräs vasta 6:15 aamusta, nyt toivon että tää päivä päästäis yksillä päikyillä..nukahti tos 10:45..

nyt askartelemaan merirosvo -rahoja esikoisen kans..

 
suppari tuulia IInalle ! Mua jänskättää jo teidän pian synnyttävien puolesta!!!

Carmen: teidän kartano kuulostaa ainkin riittävän isolta!!! kannattaa varmaan ihan rauhassa miettiä mitä kaikke kotiin hankkii... me odottettiin tän keittiörempan ja uusien huonekalujen kanssa vuosi. joo.,. mun mies on aika harkitsevainen. Millanen se teidän talo on?? Uusi / vanha?

meillä tosiaan keittiöremppaa pukkaa kohta!!! Vanha jääkaappi on ihan kamala ja superpieni. Tarvii siis hommata iso, ja sen myötä tarvii uusia keittiön järjestystä. Tohon vanhan paikalle ei mahtus ku 2 m korkea jääkaappipakastin. Ja mä haluan kunnon jääkaapin, ainakin 300 litrasen.. ja pakkastakin sais olla 100 litraa.. Ollaan mietitty sidebyside ratkasua. Onko kukaan tilannut kodinkoneita saksasta??? mites takuuasiat??? kokemuksia?? vaikuttas olevan netistä tilattuina hurjasti halvemmat! Eilen meillä kävi ISKUN keittiömies tekemässä suunnitelmaa.. vaikuttas superhyvältä.. katotaan vaan paljonko hintalapuks pukkaa. tarvii varmaan mennä pankkiin.

kehitys: on tosiaan hurjaa! poika on oppinut sanomaan KAKKA heti kun tuotos on housuissa. vielä kun osais vähän ennakoida... Ymmärtää myös tosi paljon juttuja ja tekee perässä.. Esim. kun petaan sänkyä hän heittelee sängyn päälle koristetyynyt :) ja vaipan osaa kanssa viedä ite roskikseen :heart: :heart:

poika nukkuu vielä päikkyjä... jahka sieltä herää lähetään hakemaan ne uudet keittiön tuolit, mulle ehkä yks paita, jos löytyy kokoja, lahja jne.. ja sit lopuks kaverin luo kahville :heart: ja illalla lisää keittiösuunnittelua. Ihana päivä siis!!

Tänään oon taas jotenkin ihan superonnellinen mun pojasta, miehestä ja kodista. Niin ja kavereista. Ai miten niin oon ailahtelevainen??+

edlalle tsemppiä pissapussien kanssa..

ai niin joo.. mä aina yritän vierottaa itteni tästä palstasta mutta eipä onnistu.. täytyy työpäivinäkin käydä illalla kurkkaamassa kuulumiset!!

haleja kaikille
 
Kirsikkat. Joo,tissit naulaan et voi ottaa taas maaliskuussa esille :LOL:

Nemika,Musta on hienoo et imetät vielä...on siinä maidossa edelleen kaikkea hyödyllistä =) Meillä ei tissinperään oo kyselty,ei kertaakaan... näinkin pojasta et ei oo enää sitä vailla,vaikka ottikin jos tarjottiin...ilmeisesti makukin muuttuu raskaana ollessa,ei sieltä ainakaan just mitään herunut =)

iina,tsemiä loppumetreille ja suppareita puhaltelen :whistle:

Kurpitsa,paranemisia koko perheelle ja kiva kun tytsä uinu hyvin =)

Hiukset,Pikkasen tulee korvienpäälle,mut ei silmille,joten en oo kertaakaan saksinut.... saa munpuolesta kasvaa pitkäkin karva B)

Carmen,Hyvä et muutto edistyy :flower:

Ipana nukkuu...saa nähä kuinka kauan...ei oo enää paljoo tuntii enempää nukkunu päikkyjä,eilen meinas herätä jo puolen tunnin jälkeen mut sain jatkettua unia. selkeesti unen tarve alkaa vähenemään ja pitäis vissiin maatemenoa pitkittääkkin kun ei nukahakkaan ihan niin nopsasti kuin ennen.Riippuen tietysti monelta herää aamulla.
 
Pikaisesti... :flower:

k-tomsku Kiitos! Mä oon kanssa (tässäkin ;) ) asiassa samaa mieltä sun kanssasi, että joku syy vauvalla siihen ei-raivotarjonta-asentoon on! Ja että ulkoapäin kääntäminen on jotenkin "luonnotonta" - tosin parempi sekin kuin sektio perätilan takia (vaikka ei kai ne enää suostu keisarileikkaukseen perätilan takia??) Se vasta shokki vauvalle onkin, kun yht'äkkiä repästään lämpöisestä kohdusta kylmään maailmaan.. Ja onhan tässä juu aikaa odotella: synnytystapa-arviokin on vasta rv 37 eli sinne asti antavat aikaa odotella ennen kuin aletaan ees miettimään vaihtoehtoja. Ja tilaa muuten on mullakin tuolla repussa - osittain taatusti on levähtänyt reppukin, mutta kyllähän 180cm pitkän naisen keskivartalossa tilaa on ihan alunperinkin =)

birdie Tää meidän talo on valmistunut 2006 loppuvuodesta eli aika uusi on ;) Ei oltaisi missään nimessä voitu ostaa mitään vanhempaa, kun miestä ei kiinnosta ei sitten pätkäänkään remppailu laajemmassa mittakaavassa. Enkä kyllä mäkään tässä elämänvaiheessa olisi jaksanut edes pintaremonttia vaikka muutoin ihan remppahullu olenkin! Viimeksi eilen mietittiin miten kiva on, kun kylppärin pyyhekoukkuja myöten on kaikki tehty valmiiksi :D On meinaan liian tuoreessa muistissa se meidän rivarin täysremontti, joka oli kyllä aika projekti...
Ja hei noista kylmälaitteista: meillä on tässä uudessa talossa sellanen side-by-side- ratkaisu ja on kyllä aivan IHANA!! Pari metriä taitaa olla korkeutta ja siis pakastin ja jääkaappi yhtä isot vierekkäin.
Iskun keittiöt on aika kalliita riippuen tietty koosta - varoituksen sana vaan ;) Missä päin muuten asutte? Mun mies meinaan on töissä keittiöalalla ja voisi osata suositella jotakin keittiöntekijää, jos sattuu ko.aluetta tuntemaan!
Ja kiva hei kuulla, että olet hyvällä mielellä: nää ailahtelut taitaa olla meidän äitien yleinen vaiva - ja etuoikeus :LOL:

Sitten loppuun kysely huonejärjesteyistä: nukkuuko jonkun lapsi (siis toukokuisista) jo eri kerroksessa kuin vanhemmat tai missä iässä siirsitte esim. yläkertaan? Miten sitten portaat/portti siinä vaiheessa kun siirrytään pois pinniksestä? Meillä on täällä 3 makkaria alakerrassa ja 2 yläkerrassa - ja nyt siis Nean ja meidän makkarit + työhuone alhaalla. Toistaiseksi ollaan ajateltu, että siirretään työhuone vierashuoneen kaveriksi yläkertaan, kun vauva tarvii oman huoneensa, mutta en jotenkaan innostu aiheesta :/ Mietinkin jo, että missä vaiheessa nuo pimut voi siirtää molemmat nukkumaan yläkertaan ja pitää vain leikkihuone täällä alhaalla.. Vaikka siihen nyt kai menee sen 4 vuotta ainakin :/

Nyt laittelemaan vähän paikkoja ennen kuin saadaa veli+perhe kylään!

Sairastelijoille ja kiukuttelijoiden äideille jaksuja :hug: Meillä Nea tekee kai hampuja, kun on niin älyttömän itkuinen :( Onneksi yöt sujuu hienosti - itse asiassa paremmin kuin muistan!! On täällä uudessa kodissa nukkunut kaikki yöt illasta aamuun, 12h, heräämättä ja ääntäkään päästämättä :eek: Ehkä tää maaseudun ilma ja jatkuva ulkona olo parantaa yöuniakin :p
 
Unet on menneet huonompaan täälläkin, vaikkei ne koskaan hyviä ole ollutkaan. Nyt heräilee jopa päiväunilla ja illalla alkaa ralli tunti nukahtamisen jälkeen. Saattaa johtua ihan uudesta paikastakin ja kestää hetken taas ennen kun tottuu. Ja sormet on koko ajan suussa ja kiukkuaa, olisko vielä hammaskin tulossa. Jospa se siitä normalisoituis siihen 1-2 aamuyön heräämiseen. Vuosipäivää vietellään kohta, viime vuoden elokuussa nukkunut viimeksi koko yön. Joskus 10. päivän tienoilla.

birdie, tilattiin entiseen asuntoon Smegin jääkaappi, astianpesukone ja pakastin Saksasta. En muista nettisivua, mutta varmaan se suurin ja yleisin. Suomesta ei saanut sitä mallia ja väriä mitä haluttiin ja olihan ne hiukan halvemmatkin. Ei mitään moittimista toimituksessa, tulivat luvattua aikaisemmin ja täydellisessä kunnossa.

Hiukset.. siis mitkä? :D Eevalla on niin lyhyet haivenet että saksille tarvetta vielä 10 vuoteen jos ne tuota vauhtia kasvaa jatkossakin. Seassa on kyllä tosi pitkiäkin, mutta ne menee kiharalle kuten isälläänkin eikä siis näytä pitkiltä laisinkaan.

Eevalla on ääni vähän käheä, varmaan tää 20 asteen lammön pudotus tehnyt tehtävänsä. Hysteerisenä odotan kyllä sikainfluenssan merkkejä, vaikka järki sanoo että siihen on hyvin pieni mahdollisuus. Ja vaikka sen saiskin niin tuskin se kummempia aiheuttais terveelle lapselle. Silti..
 
Hiukseton sitten leikattu ja mallia "äiti" leikkas. Naksin ite ja on sen näkönekin - reppanalla on otsatukka tuol ohimoilla asti ja sit kiva takatukka - leikkaus malli jäge matikainen :LOL: Voi raasua.

Carmen Siitä kääntämisestä on aika kakspiippusia ajatuksia lääkärikunnassakin. Lähinnä se, se katsotaan turhaksi toimenpiteeksi, koska yleensä ne tuppaa kääntyyn mieluisaan asentoon takaisin. Luotat vaan siihen, että kaikki menee hyvin ja hän kääntyy kun tahtoo syntyä maailmaan. Ai sä oot noin hurjan pitkä missin mittainen nainen :D mie oon 155. Selitin itselleni että vauva on siksi viistotilassa että silloin on eniten tilaa oikoa itteensä. No hieno teoria sekin.

UnetTein havainnon, että on muutama yö menny heräämättä ja maitopullo ollut aamulla vielä käyttämättä - pientä toivoa että ne heräämiset olis historiaa. Knock,knock.
 
Apua, kun ootte kirjoittaneet paljon...yritän jotain kommentoida =) !

carmen...kyllä masukki voi vielä kääntyy...miulla pyöri kaikki vaavit tosi myöhään masussa...ja olen samaa kokoa kirsikkatomaatin kanssa =) ...hyvä teoria sulla ;) !

hiukset...en ole vielä Edithiltä leikannut, vaikka otsahiukset on leukaan saakka ja joutuu pitää saparolla kokoajan...olen entinen parturikampaaja, leikkaan 7v. hiukset...mutta olen ajatellut viedä neitin oikeesen kampaamon sitten joskus...jotenkin haluan tytön käyttää kampaajalla :whistle:

iina...tsemppiä ja jaksuja...h-hetkesi on niin lähellä :heart: :hug: !!

Meillä neiti protestoi miun töissä oloa :( ...aivan mahotonta kiukkuamista...eilen suihkureissu oli yhtä huutoo ja äsken heräs päikkäreiltä, näki miut ja alkoi huutaa kurkku suorana |O :ashamed: ...tuntuu pahalta edelleen...kestääköhän tää kauan?

edla...juu noi pissipussit on hankalia kapistuksia...yritä potalla...laita sinne joku puhdas purkki...me saatiin niin viimeksi näyte...en edes yrittänyt pussilla....tsemppiä...
 
hiukset: on A:lla aikas lyhkäset..ehkä just ja just sais ihan pienen ponnarin päälaelle jos oikein yrittäis..oon mä korvan päältä saksinut..miehen toiveesta kun sitä häiritti kun tukka on niin pörröllä joten saksin sit muutamat haituvat.. =)

yksillä päikyillä pärjättiin tänään..kyllä nuo 12h yöunet auttaa, tyttö nukkui päikkyjäkin 2h..tälläsiä päiviä ja öitä lisää, kiitos =) nyt se tuolla sängyssään höpöttää nallelleen joten eiköhän se pian untenmaille sammahda..

pitäs kyllä saada aikaiseksi soittaa hierojalle..selkä on ihan tuusan nuuskana..ristiselkä koko ajan puuduksissa ja yläselkä ihan tukossa..onneks ei särje mut on kun olis jyrän alle jääny..nää raskaudet ei oo tehny hyvää mun selälle ollenkaan..pakko päästä hierojalle, ei tää vaiva muuten lähde :/
 

Yhteistyössä