** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

heipsakeipsan..

Onnea taas vaavelinsa saaneille!!!

itellä tuli tänään todella todella vaalean vihreää limaa/räkää alapäästä.. limatulppa kuullema soitin siitä ä-polille vähänkö kyl hävettäää soittaaa sinne kun on ei muista tiedä mitään :( no siks ne onkin kai siel..

kätilö sano että joko tänä iltana tai sit vasta 2viiko päästä tulee ulos.. onnea kuitenkin :D aaha..

tässä kuva tält päivältä ja mahan ympärysmitta huimat 126cm ja 6päivän aikana painoa 3,3kg lisää jooh ja turvotusta sitä on

Minsku82 ja Tärppi 38+1 poks..
 
Joo huomenta vaan.... En sitten saanut enää nukuttua ja keskellä yötähän on kiva kukkua. Muka jotain supistuksia taas tuli ja puoliunissani olin varma että tästä se lähtee mutta ei.... Tosi vaikea löytää hyvää asentoa sängyssä, istumisesta puhumattakaan. No, mulla ei olekaan kokemusta näistä loppuvaiheen oloista kun esikoinen syntyi näillä main. Jos tällasta kärvistelyä vielä 3 vkoa niin hohhoijaa:headwall:

Minsku82: Onko muuten olot muuttunu? Mulla limatulppa irtosi ekasta synnärillä kun lääkäri teki sisätutkimuksen. Ja siitä pari tuntia niin meni lapsivedet ja lähti kunnolla käyntiin. Nyt täällä ei oo limoja näkyny: /

Eilen treffasin paria kaveria joilla pienet vauvat. Ai että oli suloisia!! Saisko jo sen oman kauan toivotun syliin..:heart:

Te joilla isompia lapsia: Onko koululaiset/eskarilaiset halunnu mennä kouluun kun vauva syntyny? Meillä selvitellään tytön kanssa asiaa kun haluaisi ehdottomasti jatkaa eskarin loppuun mutta käytännössä vaikeaa kun pitäisi viedä hänet mummolaan synnärillä olon ajaksi. Ja kevätjuhlakin lähestyy ja hänelle tärkeä esitys, voi sitä raivon määrää jos ei päästä katsomaan. Täytyy varmaan värvätä mummo/ tms. mukaan jos ei itse päästä miehen kanssa.

Jospa lähtis koittaan nukkumista taas vaikka vähän juilii ja jomottelee. No aamuksi nää on taas kuitenkin ohi.

vattula 38+3
 
poks 40, tänään jo 40+1, katsotaan meneekö parikin vkoa vielä...:headwall: 2 edellistä meni ylii, ja kaikille olen siitä sanonut, että tätäkään ei kannata odottaa ennen vkoa 42. Supistelee joka ilta, mutta siihen jää...:(

Soittelijat grrr:stick:, ärsyttäviä...harkitsen kännykän sulkemista, saisi olla rauhassa...anoppikin, voi pelastakaa mut!!!!!!!!!!

Onnea teille vauvantuneille!:hug::flower:

Eksu 77 40+1
 
no ei täs hirveesti oo olo muuttunu.. eilen kävin kattoo viel Ismo Leikolaa ja nauroin kyl sen 2h mut ei siitäkään mitään apua ollu :D plus että siivosinkin eilen.. ja mä pyöräilin tonne kaupunkiin takas pääsin kyydil ei oo kun 3km matkaa..
yö meni ihan hyvin ja nyt aamullakaan ole mitään "oireita" alkaa vaan pikku hiljaa ottaa päähän nää jalat ne on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin perkleleen turvoksissa että kävely on erittäin vaikeaa :(
jos nyt hakemal hakee jotain oireita niin selästä on vihlonu ja lonkista.. mistä johtunee sit..

Minsku82 ja tärppi 38+2
 
vattula meillä 3,8v. ilmoittanut moneen kertaan että menee päiväkotiin kun vauva syntyy. satuin kertomaan että vauva nukkuu ja syö koko kesän ja kiinnostus leikkikaverista lopahti siihen.

Komea maha Minskulla! Minäkin pyöräilin esikoisesta synnytyspäivään asti, nyt mies ei päästä pyörän selkään ollenkaan.

Edelleenkään ei mitään tuntemuksia synnytyksestä, alkaa pikkuhiljaa palaa pinna....esikoinen syntyi 40+3. Flunssankin sain vielä tähän loppumetreille.

mustajuuri 41+0 (ei ilosta poksahtele enään ei.)
 
Kahden vuorokauden selän jomotukset ja juilimiset loppu kuin seinään viime yönä :headwall: On tää kyllä niin erilainen raskaus kuin aiemmat, kummassakaan ei ollu mitään oireita ennakkoon, nyt sit on ropissu roppakaupalla ja mä oon koko ajan valmiina lähtöön, ihan turhaan. No, enää 13 päivää ja sitten viimestään syntyy...

nepula 40+1
 
Adalium, Katinkas, Iksu: onnea vauveleista :flower::flower::flower:

Luomuvaimo, ei ole tullut lähtöä täällä, muuten vain kiireistä elämää että hyvä kun täällä on ehtinyt lueskelemass käydä :) Harmi että jouduit jättämään Nykin reissun väliin mutta toisaalta hyvä niin, ettei tarvi siellä alkaa synnyttämään :)

Diipeli, onko sulla jatkunut ne "suonenvedot" reisissä? Mulla on nyt tämän viikon taas ollut niitä ja tiistaina varsinkin kun olin aktiivinen siivouksessa koko päivän niin illalla välillä meinasí mennä jalat alla kun vihloi niin ikävästi nivusissa/sisäreisissä :(

Mulla on myös tällä viikolla nyt ollut aika usein noita kivuttomia supistuksia eli maha vaan vetää ihan kovaksi mutta ei mitään kipua tunnu. Sit se menee ohi, turhauttavaa...

Minsku, ihana masukuva :)

Eilen neuvolakäynti ja kaikki hyvin. Vauvan pää ei vieläkään ole kiinnittynyt :headwall: eli neuvolatäti vaan kommentoi että tuskin tulee lähtöä tässä viikon aikana eli uutta aikaa vaan ensi viikolle. Joo, ei ole laskettu aika edes vielä ohitettu mutta kärsimätön luonteeni dominoi tällä hetkellä järjen ääntä :D

Hemoglobiini on vaan laskenut rautatabujen lisäyksestä huolimatta ja on nyt taas siinä lähtötilanteessa 109, tuntuu että noi rautatabletitkin on vaan jotain kökkökuitua ilman mitään oikeaa funktiota... Pitäisi varmaan ottaa ennemmin selvää mistä ruoista rautaa saa.

Olin muuten eilen raskausajan hieronnassa ja ai että kun teki hyvää, suosittelen kaikille ketä vielä ehtivät/jaksavat käydä. Tuli sellainen fiilis että viimeisiä kertoja vielä oman kropan hemmotteluja ennen kuin joku muu sen valtaa ;)

Kysyin eilen äidiltäni viimeinkin että miten nopeasti hänellä on kaksi synnytystä mennyt ja hän sanoi että molemmat neljässä tunnissa! Luin jostain että tyttären synnytykset voi joskus mennä samaa kaavaa kuin äidin ja tuo neljä tuntia kuulostaisi aika hyvältä :) Onko teillä omakohtaista kokemusta että onko synnytykset millään tavalla menneet niin kuin omien äitienne?

Pakkailen tässä viimeinkin sairaalakassia ja hankin muita puuttuvia kamoja niin pari kysymystä. Onko mitään hyviä suosituksia siteistä mitkä riittävät jälkivuotoon? Ja onko vaipparoskis oikeasti tarpeellinen??

Nelli ja Kultahippu 38+3
 
Huomenia ja POKS 41+0!!!

Onnea uusille vauvautuneille :flower:

Täällä myös alkaa olla jo tuskaa tämä hemmetin odotus. Jos nyt jotain tapahtuis, mutta ei. Eilisen päivän juili, mutta ei ollut mitään kunnon supistuksia. Aamulla heräsin neljän aikoihin ihan kamalaan kipuun ja menin nappaamaan särkylääkettä. Kipu väheni, mutta koko ajan tässä supistelee ja juilii kovempaa kun eilen. Toivottavasti tämä olis sitä lopun alkua ettei taas loppuis kun seinään. :headwall:

Iltapäivällä on taas neuvola ja toivottasti pääsen myös lääkärille. Niin oli ainakin alustavasti puhetta maanantaina kun viimeks neuvolassa kävin. Jos mitään ei tapahdu niin ensi viikolla yliaikakontrolliin ja käynnistykseen...

Tämmöistä omanapajuttua tänne :)
 
Kiitos kaikille tsemeistä ja onnitteluista! Luvattua synnytystarinaa... :)

Elikkä 12.5 vettä lorahti limatuplan palan kanssa klo 1.30 kun tulin vessasta takaisin sänkyyn. Menin takaisin sänkyyn, koska a) ensin piti pohtia oliko se oikeasti lapsivettä b) synnyrille tutustumisessa sanottiin että jos se on kirkasta niin ei paniikkia, mutta soitto synnärille joka tapauksessa c) aivot leikkasi kiinni sen tunnekuohun takia... Soitin synnärille ja mulle sanottiin että soita aamulla klo 8.00 uudestaan (siis ellei mitään kummempaa tapahdu ennen sitä). Odoteltiin sitten miehen kanssa molemmat hereillä että aika kulkisi ja samalla tarkkailin supistuksia, siivoilin vähän, kirjoittelin appivanhemmille koiranhoito-ohjeita ja yritin muistella mitä sairaalakasssista vielä puuttui. Kasilta soitin synnärille uudestaan ja pyysivät tulemaan sinne klo 9.00. Hyvä niin koska aloin olemaan huolissani vauvan liikkeistä, ne kun oli siinä aamulla alkaneet mielestäni vaivenemaan ja en saanut tökittyä sitä hereille (toisaalta, yhtäkkiä olin unohtanut mihin vuorokauden aikoihin sillä on ollut myllytys päällä :xmas:)

Synnärillä meidät vietiin esivalmisteluhuoneeseen ja olin 2cm auki ja reikä kalvossa oli kuulema jossain ylempänä ja sen vuoksi sitä läikkyi vain vähän ulos. Käyrillä, johon pääsin ehkä vähän ennen klo 10.00 ja niitä veivattiin varmaan 45 min, näkyi säännölliset supistukset n. 5min välein ja helevetti että ne koveni lujaa vauhtia. Vauvan käyrä näytti ensin nukkumiselta, mutta koska se vain jatkui ja jatkui, niin kätilö ei ollut tyytyväinen vaan kutsui lääkärin. Noh, mut komennettiin kävelemään jotta vauveliin saataisiin vauhtia ja se oli hyvä ajatus, koska se auttoi jonkin verran supistuksiin. Seuraavan käyrän jälkeen päätettäisiin lähdenkö saliin vai jäädäänkö odottelemaan osastolle. Mulla kipu tuntui selässä niin että jopäässä soi ja mietin että missä vaiheessa sitä kivunlievitystä kehtaa pyytää :D, kun kätilö huikkasi että siellä on lounasta tarjolla ja että ruoka myös voisi piristää vauvaa. Olihan sekin ikinuistoinen lounas! Tarjolla oli ihmeen maistuvaa lohta&perunaa, mutta miten voi syödä kun minuutin välein sai lähteä vaeltamaan kivun vuoksi :headwall:. Sain syötyä ehkä puoli perunaa ja muutaman haarukallisen lohta, kun päätin että se on sitten siinä. Eiku takaisin käyrille. Supistukset vaan koveni ja koveni ja pyysin miestä hieromaan akupisteitä nilkoista kuten synnynärille tutustuessa oltiin neuvottu. Mies alkoi hommiin heti seuraavalla supistuksella, mutta en ehtinyt havaita oliko siitä hyötyä, koska siinä vaiheessa (tai akupisteiden vuoksi) kalvot pamahti ja vihreät lapsivedet hulahti sängylle :O. Säikähdin sitä tunnetta jotenkin tosi kovaa vaikka en heti edes nähnyt sen olevan vihreää ja aloin itkemään. Siinä pillitin kun kätilö tuli ja totesi että vauvan käyrä oli aluksi ollut sellaista kuin piti, mutta sitten taas sitä tasaista ja suht matalaa ja nyt lähdettäisiin synnytyssaliin. Pyysin ennen sinne menoa kivunlievitystä, mutta tarjosivat ensin suihkua, joka oli kyllä ihan paikallaan jo sen vuoksi että olin alakerrasta ihan vihreän lapsiveden peitossa. En muista kauanko antoivat mun pomppia sen jumppapallon päällä suikussa, mutta muistan ajatelleeni, että ei kovin kauan. Ajattelin myös että ihan sama koska ei siitä kauheasti ollut apua. Nyt tiedän, että syynä suihkusta komentamiseen oli se että sinä aikana olivat neuvotelleet lääkärin kanssa ja lääkäri halusi todeta tilanteen pian.

Salissa olin sitten klo 13.45 ja vauvan päähän laitettiin antura. Auki edelleen vain 2cm ja lääkäri tuli selittämään että lapsi voi ihan hyvin tällä hetkellä, mutta synnytyksen pitää olla nopea ja että mun täytyy varautua sektioon myös. Eka kuitenkin halusivat kokeilla oksitosiinitippaa ja luojan kiitos sain sitä ennen epiduraalin klo 14.20. Taivas että helpotti! Tosin tarvitsin toisen annoksen puudutetta jo reilun tunnin päästä. Tässä vaiheessa meinasin alkaa hirviösynnyttäjäksi, koska kun painettiin nappia, kesti hetken ennen kuin kätilö ehti tulla (oli hieman kiirusta synnärillä...) ja sanoi että tulee 5 minsan päästä koska toisessa salissa laitetaan epiduraalia. Selvä, mutta meni viisi minsaa eikä ketään näkynyt. Pyysin miestä soittamaan taas, mutta hän oli niin ymmärtäväinen kätilöiden kiireistä, että rauhoitteli että kyllä sieltä kohta tullaan Pari perkelettä myöhemmin, mies painoi kiltisti nappia :kieh: ja kyllähän siletä kätilö vauhdilla sitten tulikin laittamaan toisen satsin klo 16.05. Seuraavaa olin kerjäämässä jo reilun tunnin päästä, mutta koska olin jo lähes auki, en sitä saanut. Mut passitettiin pissalle, jotta viimeisetkin esteet saadaan raivattua pois vauvan tieltä, mutta eihän se normikeinoin onnistunut, joten katetroinniksi meni. Niin, ja tässä vaiheessa sain sitten kokeilla ilokaasua :p. Sen jälkeen kätilö totesi että se on sitten aika siirtyä ponnistusvaiheeseen ja kello oli silloin 17.40. Eli kahdesta sentistä kymmeneen reilussa kolmessa tunnissa. Huh! Ei ihme että sattui.

Synnytin Relaxbirthilla avuksi käyttäen, siis sen kuntoilulaitteen näköisen härpäkkeen päällä istuen ja kädet tukien sellaisessa asennossa kuin olisin treenannut rintalihaksia. Jalat mulla oli sängyn päällä, joten kätilöllä oli myös hyvä asento. Lienekö laite todella hyvä (kun ei ole tuota aikaisempaa kokemusta vertailulle), mutta löysin kuulema juuri oikean ponnistussuunnan heti ja ei muuta kuin puskemaan. Toisaalta, se oli mahtavaa koska supistukivut lakkasi siihen kuin seinään ja se alakerran kipu oli paljon siedettävämpää :attn:. Sitä 'rauhallista' puskemista sitten kesti aikansa, kunnes kätilö sanoi että nyt on hengitettävä todella syvään happea vauvaa varten. Pää syntyi hitaasti sydänäänet matalalla ja väliliha leikattiin vikkelään. Pää syntyi ja napanuora oli kaksi kertaa löysästi kaulan ympärillä mutta se saatiin pujottamalla irti ja samalla hengitystiet imettiin puhtaaksi. Tämän jälkeen sain komennon puskea vauva ulos niin äkkiä kuin suinkin ja mitä sitä ei äiti lapsensa vuoksi tekisi, joten huutaen&kiroillen tein työtä käskettyä.

Vauva syntyi klo 18.14 ja ehdin nähdä pepun ja tajuta että tyttö tuli, kun vauvaa juoksutetiin virvotukseen. En edes osannut pelätä, mutta taisin olla ihan veks. Mies ehti tajuamaan enemmän, mutta onneksi jo tosi nopeaan meille tultiin kertomaan että vauva voi jo hyvin ja on terve. Onni oli, että vauva ei ollut saanut vihreää vettä keuhkoihin, muuten olisi tullut vauvalle pikainen lähtö Lastenklinikalle. Isä pääsi katsomaan vauvaa ja mua alettiin kursimaan kokoon. Epparin lisäksi olin sitten revennyt lisää välilihasta ja bonuksena sitten repeämiä emättimessä. Siinä vetelin sitten ilokaasua lisää, vaikka puudutetta alakertaan sainkin. Eihän se tikkauskipu enää ollut mitään verrattuna aikaisempaan, mutta aikasta epämielyttävää kun paikat oli ymmärrettävästi melkoisen hellänä : /

Vaikka tuossa vähän actionia olikin, niin ei mulle mitään traumoja jäänyt :) , mutta miehelle taisi -heh! Hänestä ei kuulema tullut mikään synnyntysfani joka hehkuttaisi sen mahtavuutta. Oli kamalaa katsoa kun ei voinut auttaa. Mulle miehen tuki oli kuitenkin kaikki mitä tarvitsni ja onneksi hän jaksoi tsempata eikä näyttänyt omaa huoltaan :hug:

Kotiin päästiin sunnuntaina ja nyt sitä opetellaan vauvan kanssa eloa. Onhan se niin suloinen ja ihana :heart: , vaikka viekin toistaiseksi lähes kaiken ajan. Imetys lähti sujumaan hyvin ja voisin tarjoilla maidot vaikka naapureillekin :D. Rinnan päät on verillä ja käytän 'ilmastoituja' maidonkerääjiä. Vielä kun muistaisi tyhjätä ne tarpeeksi usein ettei joka kyykkäyksellä mene liivit ja paidat vaihtoon...

Onnea vauvautuneille ja tsemmiä vielä synnytystä odotteville.

Toivoo onnellinen Miiku ja viikon vanha pötkö :heart:
 
nopeasti tulin ilmoittamaan että tyttö syntyi maanantaina 16.5 klo 8.03 paino 3644g ja pituus 52cm:heart::heart: Raskausviikkoja oli 40+5...Hyvin voidaan ja eilen kotiuduttiin,tosin tyttö ollut niin ahkeraan tissillä et rinnanpäät ruvel,ajattelin lähtä rintakumien ostoon jos helpottais...
 
Onnea uusille vauvautuneille :heart:

Tänne ei mitään uutta. Pitää varmaan illalla tytön pk:n kevättapahtumassa (liikunnallinen) touhuta mahdollisimman paljon. Jos jotain alkaisi tapahtumaan.

Tyttö syntyi rv 39+6, joten se olisi ens tiistaina. mitenköhän nyt käy.... Janottaa hirmuisesti. Tekee koko aika mieli maitoa :confused: yleensä en paljoa maitoa juo.

Ciba 39+1
 
Kiitos onnitteluista ja paljon onnea vauvan saaneille!!!

Ei oikeen ehdi mitään kirjoitella eikä tutkailla tekstejä, kun meillä nuo isommat lapset on aika mustasukkaisia ja meno on ollut sen mukaista. Onneks vauva on iisi, nukkuu yöt hyvin ja on rauhallinen.

Tsemppiä vielä kärvisteleville ja loppukuusta lasketun ajan omaaville!!

Jadey ja neitokainen 8 vrk
 
Olipas taas päivässä tapahtunut paljon toukokuun ketjussa :) Kaikilla taitaa olla aikaa kirjoitella nyt kun äippäloma, hyvä :)

Minsku Ihana massu :heart:

vattula Josko sulla olis jo lähtö käsillä kumminkin kun noin kipuilet? Toivotaan! :)

Nelli ja Diipeli Mulla myös on alkanut tulemaan noita suonenvetoja sisäreisiin/nivusiin. Ei ole ennen ollut, ihan kummallista! Mistähän nekään johtuvan? Ei kiitos enää yhtään ylimääräistä vaikaa joka ei ennakoi synnytystä :D :D
Meillä äidin synnytykset ovat käynnistettyjä laskettua aikaa ennen, yhdestä meni vedet ennen laskettua aikaa mutta mitään e tapahtunut joten käynnistivät. Olen kyllä kuullut että monesti menisi samalla kaavalla?
Vaipparoskista me ei ostettukaan viimeksi vaikka piti, ja toisaalta sillä ei ollutkaan nin väliä kun kuitenkin niitä vie ulkoroskikseen aika usein eitteivät jää haisemaan sisälle.

HEISSU Vauvaonnittelut!!
:heart:

Miiku Olipas tosiaan actionia täynnä sinun synnytyksesi, onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin ja olet hyvillä mielin :) Mulla myös epparista huolimatta tuli repeämiä viimeksi ja ne onneksi paranevat yllättävän nopeasti jos yhtään lohduttaa :)

Jos vähän omaa napaa: Mulla on ollut pelottavan hyvä olo nyt eilen ja tänään, siis ei niin mitään oiretta mihinkään suuntaan vaan vointi on ihan mainio! Ihan kuin tässä ei synnytettäisi vielä kuukausiin.. toivottavasti ei sentään :D Meidän poika oli tarhassa kertonut että meidän vauva syntyykin vasta jouluna, kuulemma harmistui kun me luvattiin että sitten kun on perhosia, vihreä nurmikko ja päästään ongelle niin vauva syntyy eikä mitään kuitenkaan kuulu :D
Tänään siis laskettu aika ja please toimintaa! Mä en olisi uskonut että menee näin pitkälle kun oli paljon supistuksia tossa pari kk sitten ja sain silloin supistuksia estävää lääkettäkin:confused:
Mä ajattelin huomenna jo kysellä neuvolasta yliaikaisuuskontrollin perään, suostuisivatkohan häätämään tämän jo ennen 42+0? Miten muiten sairaaloissa on käytäntö?

Lilya ja murmeli 40+0!
 
Heissan tännekin puolelle! :wave:

Onnittelut vauvan saaneille ja tosiaan voimia, hermoja ym. meille muille jotka vielä kärvistellään... Onneks tämä toukokuukin pian lähenee loppuaan ja jokaisella meistä on odotus on kohta ohi. Vaikka eipä se kai hirveesti kyllä lohduta, kun vikat päivät tuntuu vuosilta.

Jotenkin itse oon nyt tässä raskaudessa ollut kauheen rauhallinen, enkä odottele ihmeitä tapahtuvaksi... sektioaika on ens viikon keskiviikoksi ja vaikka tässä onkin ollut tosi kipeitä supistuksia ja lähtökin ollut mielessä, niin silti uskon, että pikkunen antaa odottaa itseään just sovittuun päivään. Mulla on 3 ekaa poikaa tulleet kaikki lasketun ajan jälkeen ( 41+1, 40+5 ja 40+3) ja nelonen 39+0 sektion takia, niin en usko että tämäkään pitäis kiirettä.

Nelli kyseli onko omat synnytykset olleet samanlaisia kuin äidillä... Ei ole. Mun synnytyksen kesto v. -76 oli 38h50min ja siskoni v. -84 12h ja hirmu vaikee. Omat on menneet niin että eka kesti 11h, toka 11,5h, kolmas 4h ja nelonen siis sektiolla. 3 ekaa tuli alateitse helposti ja etenkin tosta kolmosesta jäi pienet traumat nopeutensa vuoksi. Oltiin silloin 3 h kotona ja kerettiin olemaan sairaalassa minuutilleen tunti kun poika oli maailmassa. Luomuna mentiin ja jos vertaan kahta aiempaa, niin mieluummin olisin valinnut hitaammin etenevän, että olis kroppa ja pää ehtinyt mukaan.

vattula kysyi noista eskarilaisista/koululaisista... Me on sovittu eskarissa, että pojalla on hoito-oikeus 3.6. asti. Sektiopäivän 25.5. on kotona mun äidin kanssa ja seuraavana päivänä to menee eskariin kun itse niin haluaa. Eskarilaiset menee vielä 3.6. kevätretkelle, jonne poika lähtee mukaan. Välipäivinä saa olla kotona tai mennä tarhaan, jos tuntuu että kotona on liian tylsää. 2 vanhinta onkin sitten niin vanhoja (tänä vuonna 13 ja 10v) että kouluun menevät.

Niin ja meillä on just sillon 25.5. tietysti eskarin kevätjuhlat :( äitini on sinne menossa kun en itse pääse, harmittaa niiiiiin paljon, koska se olis ollut pojalle tärkeetä että oon siellä katsomassa, kun eskarilaiset kukitetaan ja saavat todistukset plus tietty esiintyvätkin.
Ja esikoisen todistusten jako on 4.6. Sinne yritän päästä jos vaan suinkin kivuiltani pääsen. Hän siirtyy syksyllä yläasteelle ja kutosilla on ihan oma juhlansa ja haluaisin olla siellä mukana. Mutta siis oman voinnin mukaan mennään... Viime vuonna oli ihan sama juttu, en päässyt poikien kevätjuhliin/todistustenhakuun kun olin sairaalassa vauvan kanssa...

Mies kasasi äsken vauvalle makkariin samanlaisen pinniksen mitä tolla nelosella on meidän sängyn toisella puolella ja voi että oli poika ihmeissään, että onko hänellä nyt 2 sänkyä! Oli kyllä niin hyvä ilme, että harmitti kun en saanut ikuistettua... :LOL: Vielä se hymy hyytyy kun tajuaa, että se onkin vauvan ja ettei se ole tullut käymään vaan olemaan tänne :heart:

Jep, nyt ruuanlaittoon ja sit jos heittäis itsensä hetkeks pötkölleen...

Maybaby 38+5
 
Jälleen onnittelut vauvaantuneille!! :flower:

Voi kun ihanaa kun on muitakin joita tuo jatkuva soittelu ärsyttää.. Alkaa muutenkin olemaan pinna jo kireällä ja sitten jotkut kyselee koko ajan että vieläkö ollaan yhtenä.:mad: Eniten ärsyttää sellaiset jotka ovat aikanaan samaa asiaa valittaneet, niin ne ihmiset päällimmäisenä soittelee minkä kerkiää.

Omaa napaa jälleen... Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Neukkutädin sanojen mukaisesti kyllä se on niin hollilla, ettei enää kauaa sielä viihdy. 3 viikkoa sitten tilanne sama:kieh: Yläpaine oli ok mutta alapaine oli lähtenyt kohoamaan ja turvotusta tullut hiukan. Rupesi oikeen ärsyttämään kun ehdin mennä sanomaan että miehellä vielä huomenna töitä ja sitten aloittaa loman, kun neukkutäti tuumasi että olisi tehnyt sisätutkimuksen josko olis lähteny käynnistymään mutta kerran töitä!!!:headwall: Tyhmä minä!!! Muutoin alkaa olemaan tuskaa kun joka paikkaa särkee ja kolottaa ja väsy on aivan hirveä. Kaiken kukkuraksi vielä päätä särkee koko ajan liikkuminen on niin hiton hankalaa... (sori) Poitsu sai maanantaina 1 vee neuvolas rokotteen ja on ollut tosi kärttyisä ja nyt ruvennut yskimään ja yöllä herää.
Supistuksia tuli viime yönä hurjat 3 kipeää ja lakkasivat sitten siihen. Tänään kuitenkin tätä vatsan kovettelua on ollut paljon enemmän kun esikon aikana... Josko pikku hiljaa enteilis jo synnytystä... Käynnistyksestä kans kysyin ja sanoivat että 41 viikolla jos on vielä sisällä varataan aika. Jee! Enää noin 3 viikkoa!!!

Että tällästä täälä. Olikohan yhtää mitään sellaista mikä viittaisi hyvään oloon?

Jennile ja Masukki 39+0 PÖKSPÖKS
 
Heippa.

Pelkkiä huonoja uutisia, tänne kuuluu suomeks sanottuna pelkkää paskaa :'( Ollaa ehitty asumaa tässä kämpässä just kaks viikkoa ja eilen sit huomattii, että astianpesukone valuttanu tän kahen viikon aikana vedet lattialle ja kivat kosteusvahingot tullut. PERKELE, SAATANA..ANTEEKS!!!!
Juuri laitettu lattia siis revitään auki, tiskipöydöän rungot vaihtoon yms. ja ilmeisesti max.2viikkoa evakko-asumista. No mikäs sen mukavampaa asua evakossa ja uuden vauvan kanssa. Koska kyllähän se vauva aika varmana näinä päivinä lähtee syntymään...Siis tää on ihan kamalaa. Mä olen parkunu eilisen illan ja tän päivän..Ja niin surullinen jo miehenkin puolesta, joka teki lattian kanssa kauheen työn.
Neuvolassa tänää tuli aikamoisia supistuksia ja neukkutäti veikkas, että lähtö tulee tänään..Mutta saas nähä, supistukset ainakin rauhottu.

Ahdistaa, vituttaa, masentaa...Ja vielä ku vauva esikoinen ja kaikki tulee olemaan uutta ni olis ollu ihanaa tutustua vauvaelämään omassa kodissa ihan rauhassa, mutta eipä sitä sit meille suotu.
 
Haaveilija87: Voi EI, jaksamista oikeasti :hug:!! Uskon, että on tosi paska tilanne, kun kerta olet muutenkin tuosta asunnosta ja rempasta stressaillut ja rahanmenoa murehtinut. Meillä myös kavereiden uudessa kodissa astianpesukone heitti vedet lattialle, mutta huomasivat onneksi pian ja selvisivät pelkällä kuivattelulla. Toivottavasti teilläkin vahinko osoittautuu mahdollisimman pieneksi ja vähätöiseksi!!

Täällä edelleen yhtenä kappaleena, eikä mitään oloja näy eikä kuulu. Eniten hajottaa ylävatsankipu oikean rinnan alapuolella, missä vauva tunkee peppuaan ylöspäin. Erityisesti istuessa sattuu aivan jumalattomasti!! ARGH!!
 
Ihan pikaseen kysymys, päivän aikana on tullut sellanen nuhainen olotila, kuumetta ei ole, mut normia väsähtäneempi olen kyllä. Vauvan liikkeitä ei myöskään tunnu niin paljoa kuin ennen, tää on tosin ollut hyvin aktiivinen potkija tähän mennessä. Vaaditut 10 liikettä/tunti kyllä tulee, kun mahaani tökin ja kiusaan vauvaa. Voisko olla ennakoivaa merkkiä synnytyksestä? Vai toiveajatteluako lienee... kuitenkin tulossa kunnon flunssa päälle just synnytyksen ajaksi :(

nepual 40+1
 
nepula mullakin ollu tää päivä jotenkin outo väsyny, liikkeitä vähemmän ja sitten viel outo kauppa reissu.. meinasin meinaan tipahtaa suorilta jaloilta taaksepäin. yhtääkkii vaan lähti kaatuu taaksepäin.. kaveri ja minä pelästyttiin kyl. onneks en maahan asti tipahtanu..

no katsellaan mitä ilta tuo tullessaan..

ihania synnytyskertomuksia odotan että ite pääsen myös kirjottamaan ja onnea taas vaavelinsa saaneille.. <3
 
POKSSS (kolmella ässällä!) 40+0 :)
Niin ne viikot on vierähtäneet nopsaan... Max. kaksi viikkoa niin on nyytti sylissä. Meinasin jo jossain vaiheessa turhautua, kun joka ilta viimeisen kolmen viikon ajan on tullut useamman tunnin ihan kunnon suppareita, jotka sitten ovat loppuneet just silloin, kun on ajatellut, että pian tulee lähtö synnärille... Mutta tänään päätin, että otan ihan iisisti, kyllä se vauva sieltä syntyy, kun on valmis. Kyllä tuon kaksivuotiaan taaperon kanssa päivät kuluu nopsaan, ja ehkä joku ilta saan ihan oikeasti heittää sairaalakassin olalle ja lähteä tositoimiin :D

Tänään oli neuvola, ja kaikki oli hyvin. Painoa oli tullut +170g, ei turvotusta, pissa puhdas ja paineet 120/70, Hb huikeat 145, sf-mitta 34cm, mutta vauva on edelleen tosi ylhäällä, vaikka oikeinpäin onkin :) Yksi juttu kuitenkin jäi hieman huolestuttamaan, vauva ei ole nimittäin kiinnittynyt ja tosiaan majailee vielä kovin "ylhäällä" ja sykkeet meni välillä alle 120. Esikoisesta muistan,että sykkeet oli aina tosi vahvat ja nopeat 145-170. Terkkari tuumas, että noi matalat sykkeet saattais johtua siitä, että kun niitä kuunnellaan, kun olen makuulla, niin jokin (?) painaa niin, että sykkeet alenee. Kuunneltiin vielä uudelleen niin, että istuin, ja silloin sykkeet oli välillä 120-130. En tiedä pitäiskö huolestua? Miten teidän muiden vauvoilla on ollu sykkeet näin loppuvaiheessa, ja onko teillä huomattu, että äidin ollessa makuulla vauvan sykkeet alenee?

Puheluista Olen tänään vastannut kuuteentoista (!) puheluun, jossa kysytään, että joko vauva on syntynyt, kun kerran tänään on laskettu aika. Harvemminhan vauvat kuitenkaan syntyy tasan laskettuna päivänä, yleensä joko ennen tai jälkeen, hohhoijaa. Miehen siskokin (puhelu numero 16) kysyi, että onko vauvaa kuulunut tai näkynyt, johon vastasin, että: "Jooo, pää näkyy jo!" :LOL:

Ainiin, semmosta piti vielä kysyä, että onko kukaan kuullut semmosesta, että tuore ananas olisi hyvä apu synnytyksen käynnistyksessä? Mietin, että pitäiskö kokeilla - sitäkin :D

Mutta nyt lähden viemään koiraa iltalenkille!

Jaksuja kaikille! :heart:

-Alessandra & Keke 40+0-
 
Päivitetty pinoa. Onnea tuhannesti kaikille vauvan saaneille! :flower:

Ja paljon tsemppiä vielä vauvaa odottaville :hug:

Meil on aikamoista hässäkkää, esikoinen tosi hämillään..

- N ja Kaino 1,5 viikkoa :heart:
 
Täällä kans ihan pinna kireellä kokoajan.:headwall:

Mitään ei jaksa tehdä ja väsyttää ihan valtavasti: / Vaikkakinrautaa olen syönyt nyt kaksi viikkoa 2 obsidania päivässä. En usko että siitä nyt olisi kysymys. Maha painaa niin valtavasti että jokainen tekeminen on ponnistus ja suuri saavutus jos saan tehtyä.

Epätoivon partaalla söin eilen melkein kokonaisen tuoreen ananaksenkin:ashamed:Muutama harjoitussupistus ja sittenpä ravasin vessassa ainakin 7 kertaa illan aikana. Eli nesteiden täystyhjennys, muttei muuta tyhjennystä sillä saatu aikaan:p Toimii kuitenkin joillain, olen kuullut.
Tämä tulee kun on valmis, mutta toivottavasti olisi valmis vaikka ens viikolla..?
Mieliala heittelee laidasta laitaan. Tänään on itku ollut herkässä:ashamed:
 
Onnea uusille vauvaantuneille! :flower:

Nelli täällä kans "suonenvedot" on oikeestaan vaan pahentuneet :/ ärsyttää ku esikoisesta se oli menoa mutta tän kohalla nämä ei kyllä merkkaa mitään ihmeempää. Tai kait se siellä varmaan päällä puskee alas johki hermoon tai jotain ja oon alkanutki pelkäämään että entä jos se ei mahdu kunnolla tulemaan ku tuntuu että se ois jotenki vinossa ja aina eniten tuolta vasemmalta puolelta vihloo.

Mulla seuraava neuvola ti ja aion sanoa kätilölle että ronkkasee pohjanmaan kautta jos sais vähän vauhtia tää tytsy ;) Toivottavasti suostuu ylipäänsä tekemään sisätutkimuksen.

Eipäs tänne ihmeempiä, tänävloppuna ois hyvä syntyä ku poitsu on isällään mutta eihän se ikinä niin mene miten ois hyvä. Ois kiva ku vedet menis ni tietäis että nyt se on menoa ku mä en ainakaan kovin hevillä usko noihin supistuksiin ku sen verran paljon niitä tullu..

Diipeli ja tytsy 39+jotain :heart:
 

Yhteistyössä