** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Onnea uusille äideille, ihanaa! :flower:

Minsku82: tuo kuva on suoraan kun mun jalasta. Turvotusta on ja pohkeet ihan pinkeinä jos liian kauan seison vaikka ruokaa tehdessä. Kenkäfriikkinä vähän surkutellut, kun 30:stä kenkäparista vain kahdet mahtuvat jalkoihin ja nekin ovat muoviset rantakengät. Tyylikäs mamma siis olen..:whistle:
no siis mulla on ihan sama ongelma kenkiä olis vaik muille jakaa mut itelle ei oo yksiäkään.. lenkkaritkin puristaa :/
 
Onnea Pieni Tiikeri! :flower:

Mä onnistuin saamaan taas flunssan! :kieh: :snotty: Just toivuin edellisestä ja harvinaista kyllä mies sitte sai flunssan kans. Ilmeisesti oli kuitenki eri flunssa ku mulla, koska tää "miehen flunssa" nyt iski mulle. Vähän erilaisia oireita, ni en usko, että edellinen uusii.

Pitää vaan toivoa, ettei tartte flunssassa lähteä synnyttämään. Tosin supistuksia tai muuta ei vieläkään kauheasti kuulu. Liitoskipuja pikkasen, sais kyllä olla melkeen enempi. :D

lyrae ja sumusireeni 38+4
 
Kisat alkaa kohta, ei sit tullu miehen pelkäämää lähtöä synnärille. Huomenna ois neuvola, joten sinne taas ihmettelemään painonnousua, joka varmaan melkoinen, kun tullu vedettyä jäätelöä joka päivä tällä vkolla...

nepula 39+4
 
Nythän niitä pieniä ja isoja toukokuisia vauvoja alkaa syntymään oikein urakalla! =)
Lämpimät onnittelut tyttösistä: Tammiskalle, Catalialle, rusina+mamalle, Jadeylle, ja pikku tiikerille :heart: :flower: :kiss:
Sekä poikavauvoista Leenalle, katherinelle! :heart: :flower: :kiss:

Vauvan liikkeet on selvästi hieman vähentyneet kun h-hetki lähenee. Ei kuitenkaan ole aiheuttanut mulle mitään paniikkituntemuksia, sen verran kuitenkin liikkuu, että nopeasti täyttyy se 10 liikettä.

Torstaina kävin neuvolassa, tai siis oli mukana esikoinen ja mieskin! Tyttö pääsi tunnustelemaan missä on vauvan peppu ja kuuntelemaan sydänääniä :heart: Hauskaa että sama terkkarin oli mulla kätilönä silloin kun tyttö syntyi! Neuvolassa oli kaikki ok, mitä nyt paino meni sen yli 20kg.. Mut muuten olen terkkarini mukaan "elämäni kunnossa", jeah :whistle: Masu on alhaalla ja vauvan pää kiinnittynyt lähtökuoppaan.

Tänään laittelin vauvan vaatteet siististi koreihin ja vaatekaappiin. On Mimmillä ihana vaatekaappi, voi kunpa itsekin saisi omat vaatteet kauniisti esille ja siististi nyt joka tapauksessa... Taitaa olla ikuisuuskysymys! Ostettiin myös vauvalle vaippoja, tissiliivin suojuksia, peppupyyhkeitä ja laitoin vauvalle kotiintulovaatteet valmiiksi. Mies lähti sitten tänään kohti Tamperetta, viimeiseen tenttiin ja jos mä pysyn yhtenä kappaleena, niin hän palailee tiistaina kotiin. JA tietysti nyt kun mies on junassa kohti Tretta, musta tuntuu että toi mun maha valahti tän illan aikana jotenkin ihan tosi alas... vaikeuksia istua tässä selkä suorana.. :O ja vessassa käydessä huomasin paperissa vähän limaista eritettä... ja supisteleekin, toisin epäsäännöllisesti ja harvakseltaan. Mut jospa tästä kävis nukkumaan niin eiköhän nää tuntemukset tästä häipyne. :whistle: Oon niin asennoitunu siihen ettei ennen laskettua aikaa tapahtu mitään, ainakaan synnytystä :D

Ansukka ja pikku-Mimmi 38+3

Ainiin, puhelimitse ei ole kyllä mun vointeja kysellyt vielä juuri kukaan... Kaupan täti on kyllä ollut intopiukeena jo monta viikkoa, kun oli kuulema nähnyt että saan ison pojan..! Huoks! Muuten ei ole piinaavasti vaivattu!
 
Viimeksi muokattu:
Huh,katherine,onneksi ette sitten jääneet kotiin kärvistelemään vaan lähditte sairaalaan menemään.

Mulla on vauvan liikkeet vähentyneet ihan kamalasti muutaman päivän sisällä. Ennen poika mylläsi kaiket yöt ja heräsi heti jos minäkin esim.vessareissun ajaksi mutta nyt on ollut hiljaisempaa. Liikkeitä kuitenkin tuntuu,taitaa alkaa olemaan ahdasta.

Hitsi,pinnistä pitää vielä lyhentää muutaman pinnan verran ja se on kyllä niin huonossa kunnossa että mies saa sen maalata nyt vielä ennen.
Mutta kiva siitä sitten tulee. Isoveli 1v9kk nukkuu vielä pinniksessä mutta oppi 2 yötä sitten tulemaan sieltä itse pois vaikka pohja on ihan alhaalla. Aika hyvä ajoitus kyllä,pieni vauvani tulee isoveljeksi ja päätti luovuttaa sänkynsä tulokkaalle :D

Nannaliina 38+1
 
En millään malttaisi odottaa että pääsen lukemaan mitä täällä on tapahtunut viime päivien aikana, mutta tässä pikaiset kuulumiset täältä suunnalta.

Torstaina, 12.5, se sitten tapahtui: Meille syntyi tyttö klo 18.14, 3470g/49cm
:heart:

Ensimmäinen yö kotona takana ja täällä sitä ihmettellän tuota ihanaa otusta. Laittelen myöhemmin synnytystarinaa, koska nyt kutsuu äitiys ja muutamat välttämättömät hankinnat (mm. tyrehdysvälineitä maidon vuotoon ja lisää imetysrintsikoita :D )

Miiku ja pötkö
 
Oikein kovasti onnea kaikille vauvan saaneille :) :flower:

Olisi ollut hieno päivä synnyttää eilen, kun tuli se Ruotsikin kunnolla kyykytettyä. Illalla oli taas tosi kipeitä supistuksia, jotka loppuivat kuin seinään. Tämä on todella rasittavaa :(

Myös mun jalta on ihan turvoksissa, sormukset ei mahdu sormiin ja olo on kuin valaalla.

Lily 38+6
 
Onnea Miikulle tyttövauvasta :flower:

Täällä on sateista ja harmaata. Tämän päivän projekti nro 1. on tehdä veromuutos valmiiksi. Siitä puuttuu viime vuoden työmatkatiedot, joten se todellakin kannattaa täyttää ja lähettää! Siinähän sitä onkin... Oi, miksi aina viimeiseen päivään pitää jättää tylsät paperiasiat??? Toisaalta hyväkin ettei ulkoilma niin houkuttele tonne pihalle, niin saa sen vaikka nyt ihan kohta tehdyksi.

Nyt kun kevät on jo näin lämmin niin kyselisin jo synnyttäneiltä/sairaalakassin pakanneilta että : Millaisessa vaatetuksessa olette vauvanne kotiin sairaalasta tuoneet? Mä ajattelin laittaa vauvalle bodyn ja puolipotkarit sekä äitiyspakkauksen tumput ja sukat ja jonkun kevätpipon sekä velourkankaasta pöksyt ja takin. Ja lisäksi fleecepeiton jos tuntuu ettei noi riitä, auto on kuitenkin lämmin ja vauva joutuu olemaan vaan hetken ulkoilmassa.. Mietityttää silti. Jännää että se oma vauva on pian täällä! Mies eilen herkisteli ja sanoi että tippa on melkein silmäkulmassa kun näyttää niin tosi ihanalle kun laitan meidän Mimmille pienet vaatteet valmiiksi kaappiin! :saint: Nyyh!

Ansukka ja Mimmi 38+4
 
Onnea vaavin saaneille!

Neuvolassa käyty, jossa kaikki kunnossa. Jäi mietityttään yks asia, nimittäin toi mahdollinen yliaikaiskontrolli... Kysyin terkalta, että missä vaiheessa sitten jos tarvii, niin alan varailla aikaa yliaikaiskontrolliin... en tiiä muualla, mutta täällä mä varaan ainakin sen kuulemma itse. Terkka sanoi että vasta 41 ja 42 viikon tietämillä... miten niin myöhään? Onks niillä ees sairaalassa antaa aikaa mulle niin lyhyellä varoitusajalla... mä oon luullut ja kuullutkin että äidit olis käynyt niissä kontrolleissa niinku jo 40 viikon jälkeenkin... terkka antoi sit vielä 41 viikolle yhden neuvola-ajan... jotenkin tympii...

Haidih ja tyllerö 38+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Miikulle tytöstä! :heart:

Joko se ois kohta minunkin vuoro :) Äh ei kyllä yhtään siltä tunnu.

Neukkukuulumisia: kaikki oli hyvin, paino jopa -100g viime viikosta vaikka ollaan ihan joka päivä grillattu ja tullu mussutettua suklaata sun muita herkkuja :p
RR samaa tasoa kuin viimeksi eli hyvä,
pissa puhda,
sf34cm ja vauva tiukasti kiinnittyny alhaalle.
Kohtu tosi supistusherkkä kuulemma, ite en enää ees reagoi noihin ku ollu jo niin kauan. meinas että saattaa nopiaa lähtiä tulemaan ettei kantsi kauan kattella ja ootella oloja ku alakertaki ihan valmis. Tiedä sitten, kivahan se olis jos selviäis muutamalla tunnilla ni ehkä paremmin jaksais kipua ku se että yli kellonympäri supistelis kipeesti..

Kohta taas hierojalle ihanaa! Hyviä oloja kaikille ja supistusrikkaita hetkiä :)

Ainiin ja noista kotiintulovaatteista: Mä olen laittanu valmiiksi kietasubodyn, puolipotkarit, ihanan mintunvihreän velourmekon, sukat,tumput, myssy ja kotiintulohaalari jossa päällinen joustofroteeta ja vuorena ihan fleece.Tässä kuvaa tuosta haalarista ku onnistui mielestäni niin hyvin:
Tietty jos kovin pukkaa hellettä ni en toista tuohon laita vaan sitten päälle jotain kevyempää ja vaikka se viltti. Täällä kuitenkin vielä aika kolea tuuli ja "pelkään" auton ilmastoinnin vilustuttavan pienen.


Diipeli ja tyttönen 38+6 :heart:
 
Haidih minä kans tänään kyselin niiden yliaikaiskontrollien perään ja täällä semmonen käytäntö että neuvolasta laittavat lähetteen Oysiin 40+4 ja se ite aika on vasta 41+5! :O Huh huh..
Mä sain neukkuajan ensviikon keskiviikolle jollon ois 40+1,saapa nähdä mikä on sitten tilanne,toivotaan että vauva ois jo maailmassa :)
 
Isot onnittelut nyytin jo saaneille! :flower:

Yliaikaiskontrolliin meillä pääsee ilmeisesti joskus rv 41+. Mulla on vielä tälle viikolle (40+5) neuvola-aika, josta sitten saan lähetteen kontrolliin ja ajan saamiseen menee terkan mukaan noin viikko sen jälkeen. Toivoisin kyllä, että lähtisi tuo pikkuinen syntymään ennen sitä, mutta eipä ole edelleen minkäänlaisia oireita siitä. Paitsi että sukulaiset soittelee ilman mitään asiaa. :)

No, eiköhän tässä vielä jaksa odotella! Tsempit kaikille muillekin, joilla edelleen riittää odotettavaa!


Tiipula ja musi 40+2
 
Onnea Miikulle!

Yliaikaiskontrolli on täällä 10 pvää lasketun ajan jälkeen, ja jos se menis viikonlopulle, ni sit katotaan tilanteen mukaan. Mulla se oli viime kerralla rv 41+5, käynnistysaika oli varattu 42+1 (mut vaavi synty ite 42+0).

Tulin just neuvolasta, eipä taas ihmeempiä. Pissa puhdas, hemppa 122 (jee!!), verenpaineet ok, syke 135. Painoa tullut viikossa 1,5 kg, oisko nestettä, juu... Siltä kyllä tuntuukin!! Taas on paino lähes 87 kg ja siis samassa kuin molemmista aikasemmista ennen synnärille lähtöö. Mä oon sen verran taikauskonen, että jos tää painonnousu enteilis sitä, että mun tarvii joka kerta painaa 87 kg jotta vaavi syntyy, niin sithän tää lähtis ihan just tulemaan :D No, kattoo nyt.

Kotiintulovaatteista: mulla on body ja potkarit vauvalle, pipo ja sit 2006 äippäpakkauksen kevyttoppapuku, jonka aattelin laittaa jos ei helteitä tule. Helteellä sit katon jotain kevyempää. Autolla kun mennään, niin eipä siellä kylmä tule.

nepula ja töppönen 39+5
 
Paljon Onnea Vauvan Saaneille -teitä onkin jo aika monta :flower:

Itsellä tänään viikkoja kasassa 39+4, joka ilta tulee ihan kunnon suppareita, ja joka ilta myös ehdin innostua, että pian mennään... Mutta kuinka ollakaan unille mentäessä supparit loppuvat kuin seinään, eikä mitään sen kummempaa tapahdukaan. Esikoisesta muistan, ettei ennen synnytyksen käynnistymistä ollut minkäänlaisia merkkejä, vaan kaikki alkoi "rytinällä", mutta tällä kertaa homma onkin mennyt varsinaiseksi hassutteluksi, kun sitä ehtii jo luulla, että nyt tapahtuu jotain jänskää niin sittenpä ei tapahdukaan. Ei auta siis muu kuin odotella... :D

Yliaikaiskontrollista Minulle neuvolan terkkari viimeksi sanoi, että täytyy itse soittaa Kättärille ja varata aika yliaikaiskontrolliin, mulla se soittopäivä olisi 30.5, jolloin viikkoja on 41+4 ja ilmeisestikin kontrolliaika varattaisiin sitten seuraavalle päivälle, ja jos silloinkin kaikki on vielä kondiksessa, niin odottelua olisi sen viikon loppuun saakka, joka siis tarkoittaa, että menisi jo kesäkuun puolella, blaaahhh :D Toivon niin, että ei tarttis sinne saakka odotella. Vaikkakin vointi on aikas hyvä olosuhteisiin nähden, niin en vaan malttaisi enää odotella...

Nyt kuulostaa siltä, että esikoinen heräilee päikkäreiltä, joten täytyypä mennä. Kyllä olis tänä aamuna ollut ihana nukkua pitkään, kun tuli eilen valvottua matsin ja suppareiden kanssa puoleenyöhön, meillä esikoinen herää joka aamu viimeistään 6.30, joten yöunet jäi aika lyhkäsiksi viime yönä.

Kunnon suppareita kaikille niitä toivoville ja oikein hyviä vointeja! :)

-Alessandra & Keke 39+4-
 
Ihanaa vauvelit ihanaa!!! Oikein paljon onnea kaikille jotka olette jo onnellisesti vauvautuneet :flower:. Teitä on jo niin monta etten enää perässä pysy ;)

Täällä menee jo hermo kun mitään ei tapahdu vaikka on tehty kaikki mahdolliset temput. Mun kummisetä ehdotti vielä juoksukilpailua tuo nelivuotiaan kanssa. Tiedä vaikka vielä sen teen!!! Oli aamulla neuvola ja tänään olis viikot 40+4 ! Pikkuinen on siis tukevasti lähtövalmiina mutta ei vaan synny. Kasvaa siellä kuitenkin kovasti ja sf-mitta on taas lähtenyt nousuun muutaman pienemmän luvun jälkeen.

Haidih, terkkari sanoi aamulla, että jos ei vauveli rupea syntymään niin yliaikakontrolli on 41+5 ja se täytyy soittaa itse (menen siis Jorviin). Esikoisesta oli samoin (15 vuotta sitten) ja samoin oli tuosta nelivuotiaasta.

Mutta nyt pitää mennä sovittelemaan noiden mukeloiden erimielisyyksiä... Palataan!
 
Veromuutos tuli tehtyä sähköisesti ja nyt voi olla tyytyväinen. Toivottavasti verottaja on mun laskelmille myötämielinen.

Meillä yliaikaisuuskontrolli on 10 päivää lasketusta ajasta. Ainakin viimeksi terkkari soitti mulle siihen ajan suoraan neuvolasta. Mut voi olla että käytäntö on 7 vuodessa muuttunut. Toivottavasti sinne ei tarvitsisi kuitenkaan odotella, sitä ollaan kesäkuussa sitten!

Vielä kotiintulovaatteista, kai se munkin on sitten laitettava se kevyttoppahaalari matkaan mukaan. Toivon kuitenkin että olis jo aika lämmintä kun kotiudutaan.

( . ) Menkkajuilimista ollut iltapäivästä lähtien. Jospa se vaikka limatulppaa irroittelis.. Mut luulisin että ihan psykologista, kun mies vielä meinasi yhden yön olla kotoa poissa, niin heti on kaikenlaisia synnytystuntemuksia. No, en ole tietävinänikään.

Ansukka ja Mimmi 38+4
 
Huh ompas tullut taas tekstiä!

Onnittelut kaikille vauvan saaneille!!
lyrae Mulla viime viikon flunssa alkaa jo *koputan puuta* vähän paranemaan. Viime viikolla neuvolassa terkka sanoi että synnytys onneksi harvoin käynnistyy flunssassa, luonto on kuulemma hoitanut sen niin että elimistö ei käynnistä synnytystä ennenkuin äiti on täysissä voimissaan :) Toivotaan että pitää paikkansa!

Alessandra Mulla täsmälleen samanlaisia tuntemuksia kuin sulla, joka ilta innostun suppareista mutta yötä myöten aina hiipuvat. Tänään aamuyöstä tosin heräsin niihin ja olin ihan varma että sitä on, herätin miehenkin kun niitä kesti 10min välein 3h. No tietty ne taas loppuivat juuri kun alkoivat kunnolla tulla.
Nyt toivon synnytystä jo tosi paljon sillä vauva painaa jo alapäähän ihan kauheasti. Nukkumisesta ei meinaa liitoskipujen takia tulla mitään ja kyljenkääntö on tuskaa. Muutenkin tuntuu että alavasta ja häpyluu ovat aivan tulessa pienestäkin liikkeestä joten todella toivon jo pääseväni tositoimiin!

Hienoa se leijonien eilinen voitto, vaikka mun ajatukset onkin ihan muualla koko ajan:) Jos en olisi viimeisilläni niin varmaan juhlisin sit mutta nyt tuntuu vaan että vauva synny jo.. :)

Meidän 4-veen kanssa touhutaan tosi paljon kaikkea ja kyllähän pyörän perässä kipitys, tai oikeammin lyllerrys supistuksia tekee, tosin ei riittävästi.

Kuten haaveilija87 ounasteli niin proteiinit olivat pissasta palanneet normaalille tasolle 1+ joten onneksi panikoin turhaan tällä kertaa :)

Paljon suppareita vaan kaikille ja toivottavasti saadaan pian vauvauutisia! :)

Lilya ja murmeli 39+4
 
Onnea Miiku! :flower:

Lilya: Hyvä tietää! :)

Tuntuu kyllä muutenkin, että tää olis tämmöinen pikaflunssa. Eilen yöllä heräsin tosi kurjaan oloon monta kertaa ja tais tulla nenän eritteistä päätellen paljon pöpöjä ulos (keltaista! hyi). Lisäksi yöllä oli varmaan ollut lämpöä, kun heräsin ihan hiestä märkänä. :O Tänään on jo parempi fiilis.

Tänään on kans ollut lupaavasti möngerrystä tuolla ihan alhaalla sekä liitoskipuja. Saisikin jo tapahtua jotain, kun tuntuu että pää hajoaa vain oleilemiseen ja odotteluun. Ei oikein voi lähteä kovin kauas eikä tehdä mitään raskasta (kuten pitkiä pyörälenkkejä tai muuta kivaa).

lyrae ja sumusireeni 38+5
 
Onnea vauvautuneille!!!! :heart: :flower:

Huhhuh.. eilisestä illasta asti supistellu ihan pirun kipeesti, alaselkä räjähtää!! Tais olla liian jännä finaali!!! :D No mut siis kuiteski... iha liian harvakseltaan, sais alkaan suppareitten tahti kiihtyyn ja voimistuun!!!!!!!! Mä haluun jo jakaantumaan!!!!!!

mama ja "tahvo" 38+2
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille onnitteluista :) vauvan syntymäpaino oli 2975g, taisin kirjoittaa väärin alunperin. Hankalaa tämä on meinannut kyllä olla-siitä enemmän kerhon ja synnyttäneiden puolella. Rintsessa jaksaa kuitenkin hyvin, paino on laskenut mutta ei liikaa. Sairaalassa ollaan edelleen-lieneeköhän Tiudeliini täällä parhaillaan?

Vauvauutisia odotellessa :heart:

Tikru & Rintsessa (38+6)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Adalium pienestä tyttösestä :heart:

Tosiaan suloinen tuo Diipelin vauvan puku!

Pikaista paranemista myös Lilyalle ja Lyraelle!

Me vietettiin viime yö tytön kanssa turvallisesti mummolassa, kun mies oli yön poissa. Jotenkin oli kivempaa olla siellä kuin miettiä, että mitäs jos yön aikana alkaa jotakin tapahtua.. Jonkin verran yöllä supistelikin, menkkajomottelua, en katsellut mitään kelloja ja ne meni sit ajastaan ohitse. Tälläkin hetkellä tuntuu taas tota menkkajuilimista. Äsken tyttö lähti eskarin kevätretkelle ja mulla on päivä aikaa tehdä mitä vaan... :) Illalla mieskin kotiutuu ja sen jälkeen ei kyllä enää mitään yöreissuja ole tiedossa ennen kuin Mimmi on syntynyt.

Ansukka ja Mimmi 38+5
 

Yhteistyössä