Raapastaanpas tekstiä ettei ihan pudota kärryiltä!
Paljon onnea Teddybear reippaan kokoisesta pojasta :flower:
Mulla oli tiistaina viimeinen neuvolalääkäri. Vauva liikkuu vielä kovasti, ei huolta liikkeiden suhteen. Vauvan painoarvio 2970g, kohdunsuu pehmeä, sormelle auki ja 1cm kanavaa jäljellä (täällä siis kanavat vaan pitenee h-hetkeä lähestyttäessä
) Lääkäri arveli vauvan olevan suunnilleen saman kokoinen kuin esikkokin syntyessään, eli joku 3600g. Sit ikäväkseni se mun seulontastreptokokkinäyte oli nyt positiivinen, eli antibiootti odottaa synnyttäessä... Harmi että olen kantaja, olin jo varma että näyte puhdas, kun sitä ei supistelujenkaan aikana bongattu, mutta nyt siis positiivisena. :/
Oksutauti ei näyttänyt mieheltä mulle tarttuvan, mutta ei ne taudit tähän näytä loppuvan. Esikolle nousi eilen kuume ja tänään bongasin ensimmäiset
vesirokkonäppylät, ja hyvinhän niitä on päivän aikana noussut, kunnon tauti siis tulossa! Päiväkodissa sitä on ollut tosi monella tenavalla. No, periaatteessa nyt hyvä aika sairastaa, kun saa olla mun kanssa huoletta kotona. Mut tällä hetkellä toivon ettei sitten synnytys ole vielä lähiviikkoina edessä... Itse olen sairastanut vesirokon 5 vuotiaana, ihan kunnon taudin silloin ja vasta-aineita varmasti löytyy. Lueskelin kuitenkin netistä (niinpä niin), että vastasyntynyt on voinut kuitenkin saada sisarukselta tartunnan vaikka miten äidillä on sairastettu vesirokko takana, imettää yms. Harvinaista tietysti, mutta mahdollista. Joten nyt ei mitään merkkejä synnytyksestä, kiitos!
Eilen vielä käytiin shoppailemassa tytön kanssa lähikaupungissa ja ostettiin puuttuvia häävaatteita meille molemmille. (mulle siis "juhlavasti" valkoiset legginssit ja valkoinen pitkä paita tunikan alle. Selvisin siis vähän reilulla 20 satsauksella häävarustukseen, kun se yksi tunika mahtuu vielä päälle. Jeah!) Tytölle löytyi neuletakki, jota nyt ei sitten olisi vielä tarvittukaan, kun tyttö menossa vesirokon takia vanhemmilleni hoitoon häiden ajaksi. Ostin myös ekat imetysrintsikat kokoa D, edelliset ei mahdu päälle.. Ja ihmetyttää mihin mittoihin sitä sitten venyy kun maito nousee???
Mutta ihanin löytö oli vauvalle vintage-tyylinen kastemekko ja hattu KappAhl:ilta :heart: tosi suloiset! Hmm.. synnärikassia en ole vielä jaksanut pakata, mutta kastevaatteet kyllä löytyy, hyvin on asiat tärkeysjärjestykessä!
No, mut sen verran tässä oon nyt tehnyt samalla, kun olen lukenut kirjoituksianne kasseista (kiitos kaikille listoja tehneille =) ), että vihdoin se omakin lista on sentään paperiversiona! Jotain ajatusta siis asiasta saatu aikaiseksi!
Virtsaamisesta, pystyssä ollessa joudun ravaamaan vähän väliä WC:ssä, mut makuuasennossa ollessa, tai nyt lähinnä sängyssä yön aikana, mun ei välttis tarvi käydä kuin 1 kertaa vessassa! Onneks, sen verran toi sängystä nouseminen, pitkään paikallaanolon jälkeen, hankalaa...
Suhtautuminen Äitienpäivään Hmm.. No, toivon että osaan suhtautua siihen sunnuntai-aamuna yhtä rennosti kuin tänäänkin. Anopille ainakin jäi kortti lähettämättä ja mitään muutakaan ei ole hankittu ko. päivää varten. Varmaan joku ruusu ja kortti systeemi omalle äidille ja mummolle tulee hankittua - mut muuten miä en haluis yhtään ressata sen suhteen!
Toivon kanssasisarille paljon voimia enemmän ja vähemmän kurjiin vointeihin!!! Odottelen kovasti tietoa milloin ensimmäinen toukokuussa syntynyt vauva ilmoittaa itsestään :saint:
Ansukka ja Mimmi 37+0 Poks!!!