** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Mä todellakin puolesta välistä saakka saanu kuulla kauhisteluja mahani koosta ja että KUINKA MONTA on tulossa... jne....!!!! :headwall: Ja nyt lopussa porukka ihan haukkoo henkee, et kui joku voi olla näin valtava (siis maha)!!!!
Kyllä se tällä pituudella todellakin ulos päin pulpahtaa, ku ei mihkään muuhun suuntaan voi kasvaa!!!
 
valdemaria Laitoin ton linkin tuohon Synnyttäneet-osion perään, toivottavasti löytyy hyvin. On jo sen verran pitkä toi etusivu =) hyvä idea!

Ihania masuja teillä! Mul on ihan kauhea raitamaha..

( .) Yliaikakontrollissa tänään 1,5cm kaulaa jäljellä ja 2cm auki.. Luulin jo yöllä, et nyt lähdetään kun sattui sen verran, mutta eheiii. Ei tää meinaa ulostautua koskaan. Painoarvioks saatiin jotain outoa, jopa yli 3 kiloa. Sanoi kyllä, että ompas vaikea mitata. No viikon sisällä sen näkee. Ens viikoks pitäis soitella käynnistysaika.

Eipä muuta, viikonloppuja :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Minsku82: Ei oo tietoo sukupuolesta, jännitys säilyköön loppuun asti!!!! Ympärysmitasta ei hajuakaan, enkä läydä nyt ees sitä hemputin mittanauhaa mistää.... :headwall:
Ja oon tosiaan ollu kaikista tosi iso, mut nyt jotenki tuntuu, et kaik kauhistelee viel enempi ku mitä edellisillä kerroilla... Hmmm..!? Ja kyl se taitaa olla isompi, ku ei mun mielest edellisil kerroil oo äippävaatteet jääny tälleen pieniks ettei paidat peitä enää ees koko mahaa!!!
 
Onpas muhkeita massuja:D

Tässä minunkin rv 36+4. Tälle ei voi muuta kuin nauraa enää, ratkean varmaan liitoksistani kohta:LOL:

Kaikista isoin mitoiltaan. Vatsanympärys jo 10cm suurempi kuin 4.ja 5:ttä synnyttämään mennessä. 15cm suurempi kuin 1 tai 2:sta synnyttämään mennessä ja kaikissa siis sama lähtöpaino mulla ja vatsa oli palautunut ihan entiselleen. Nyt tullut lisää ympärystä varmaan joku 40cm normaaliin ympärykseen..?:LOL:
 
Ilmoitan tännekin, että meille tupsahti pikkuinen tyttövauva rv 38+4 :) Isoveli 1v 10kk ei tiedä, miten päin olisi, mutta toivotaan parasta, että tämä lähtee rullaamaan esikoisenkin mielestä mukavasti. Voipi olla, että yhtä ja toista on tiedossa, mutta täytyy vaan pitää isompaakin hirmuisesti hyvänä aina kun on vähänkin aikaa.

Tyttönen mitoiltaan siis 49cm ja 3300g.
 
Vihdoin pääsen tänne sisälle tai saan yleensäkin sivut auki..!!!

Hyvää äitienpäivää mammoille!

Ja sit POKS!!!! Jes, sivut toimi ja pääsin poksumaan tätä suurta päivää =)

Jadey ja vauva 40+0
 
Onnea apsille vaavista! Se mitä myöskin olis valtavan ihana katsella, jos vauvaantuneet uskaltais laittaa vauvoista kuvia :heart: Jakselis sitten tätä loppuaikaa ootellessa omaansa :)

Mulla kans sivut oli tiltissä, nyt pääsen ekaa kertaa. Eipä mulla oikeastaan kirjoitettavaa tällä kertaa, mielessä on vain ajatus että tulis jo, kun ens viikon alussa poksuu jo rv 38 enkä näin pitkälle viimeks ennättänyt. Olo on kamalan kiristävä ja uikutan vain kun yöunet menee harakoille.

Haidih ja tyllerö 37+5
 
Joo, huomaa kyllä että täällä tulee aika paljon roikuttua. Koko eilisen kärvistelin ku tulisilla hiilillä, kun KaksPlus oli alhaalla. Kun ei päässyt tarkistamaan, onko syntyneitä. :D

Kirjoitettavaa mulla ei sitten oikein olekaan, kun olo vaan on ihan jees, eikä selkäkään enää meinaa (lupaavasti) särkeä. :/ Sais tulla niitä supisteluja jo.

lyrae ja sumusireeni 37+4
 
Joo, huomaa kyllä että täällä tulee aika paljon roikuttua. Koko eilisen kärvistelin ku tulisilla hiilillä, kun KaksPlus oli alhaalla. Kun ei päässyt tarkistamaan, onko syntyneitä. :D
Itsekin mietin ihan samalla tavalla, vaikka ei tule itse kirjoiteltua liian usein mutta ihana on lukea teidän juttuja.

Onnea Apsi!!

Ihana äitienpäivä ollut. Sai nukkua suht pitkään. Aamupala oli katettuna kera marjaisan kakun. Tyttö oli tehnyt kortin ja olivat istuttaneet jonkin taimen alun jugurttipurkkiin (ilmeisesti samettiruusu). Ja hetki sitten tultiin siskon pojan synttäreiltä.

Ciba ja tiitiäinen 37+4
 
Hyvää äitienpäivää!

Ja onnittelut tyttövauvasta apsille!:flower:

Mulla huomena piiitkästä aikaa taas neuvola, melkeen 3viikon paussi nyt ku se pirun mämmikouralääkäri ei sillon ruvennu mitään muutaku tuota toosaa kattomaan |O ja sitten vielä neukkutäti sairastu..saas nähdä paljon oon pyöristyny ym.. Ja huomena taas pääsee hierojalle, ihanaa! Mulla on koko selkä ihan jumissa mutta kaikista kipein on tuo pitkittäislihas ku on ihan jämähtäny kiinni selkärankaan :headwall: Ja issias vaivaa ym, saa luvan hieroa vauvan ulos samalla :p

Mä en myökään ole päässyt kaksplussalle pariin päivään, tuli aina joku huoltoteksti..
Mutta nyt soffalle ennenku selkä sanoo sopimuksen irti..

Diipeli ja tyttönen 37+5 :heart:
 
Onnea Apsi! Ihania kuvia :) Nousee tässä omakin vauvakuume hirveäksi kun tollasia kuvia katselee.
Omalla kohdalla ei varmaan ole synnytys vielä lähelläkään kun kohdunkaula kiinteä ja täysin kiinni, ei supistele ja vauva vaihtelee asentoaankin vielä.

Eli meillä oli se äitipoli perjontaina ja thank god vauva oli tajunnut oman parhaansa ja oli kääntynyt perätilasta oikein päin :):) Olin niin helpottunut että sillä tiedolla pelastui koko viikonloppu! Tosin en vieläkään tiedä koska on kääntynyt koska en ole tuntenut sitä käännöstä... :ashamed: No pääasia että on nyt oikein päin ja saa alkaa psyykkaamaan itseään kohti alatiesynnytystä, nyt ainakin saa onneksi sen mahdollisuuden yrittää sitä, sitähän ei tiedä onnistuuko se mutta ei ainakaan heti suoraan sektioon tyrkätä. Painoarvioksi saatiin 2,9kg että kai aika normikokoinen vauva pitäisi olla.

Ihania masukuvia tänne oli linkitetty, kiva katsella vähän miltä muiden masut näyttää :) Viihdyn omani kanssa kyllä ihan hyvin että mulla ei ole vielä olllut sellainen olo että olisi liian iso, jotenkin tuntuu vaan just oikealta olla tälläisen mahan kanssa :) Vastoin kaikkia ennakkoajatuksia, luulen että tulee jossain vaiheessa ikävä tätä tunnetta kun silittelee mahaa ja tuntee potkuja sisältä päin :heart:

Olen ollut koko päivän jotenkin haikealla/mietiskelevällä fiiliksellä ja muistellut kuinka viime äitienpäivänä ja lapsettomien lauantaina oli vielä surulliset fiilikset ja epätietoisuus/pelko että tuleeko musta ikinä äitiä ja nyt se hetki on ihan viikkojen päässä, vähemmästäkin vetää hiljaiseksi... Elämä ehtii muuttua vuodessakin jo niin paljon että ei ihmismieli aina pysy mukana :)

Mulla oli ihana herätys tänä aamuna kun mies tuli sänkyyn ja antoi mulle itsetehdyn maailman suloisimman äitienpäiväkortin jossa oli "lahjakortti" tunnin hierontaan (miehen toteuttamana) ja toivottajina olivat mies ja vauveli :heart: Meinasi tulla kyyneleet silmiin kun oli mun mielestä jotenkin niin suloinen ele mieheltä.

Leenalle erikoistsempit sektioon! :)
Vauvarikasta viikkoa odotellen!

Nelli ja Kultahippu 36+6
 
Onnea apsille pikkuisesta neidistä!

Omaa jo malttamattomasti odotellen :) (Tänään käynti TYKS:iin, toiv suostuvat käynnistämään -> Hb edelleen 95 ja täällä meen jo melkein seinistä kiinni pidellen :S )

adalium ja tiitiäinen 39+1
 
Nelli79 Ihana kuulla että vauva on kääntynyt oikein päin! Toivotaan että viihtyy näin loppuun saakka :)

Ja apsilla kertakaikkiaan suloinen vauva :heart:

Nyt tuntuu jotenkin uskomattomalta ajatella että ihan kohta meilläkin on tuollainen pieni nyytti, tuntuu että tätä odotusta on jatkunut ja jatkunut ja yhtäkkiä kun tajusi olevansa loppumetreillä tuli semmonen jännä olo, en osaa oikeen selittää :whistle:

Täälläkin tänään neuvola, tulen sitten myöhemmin päivittämään neukkukuulumiset :wave:

Diipeli ja tyttönen 37+6:heart:
 
apsi: Paljon onnea pienestä prinsessasta:flower: Kertakaikkiaan söpö tyttö:heart:

Nelli: Hienoa, että teillä vauveli on kääntynyt oikein päin:)
Mä täällä olen jo ihan tulisilla hiilillä:eek: Onneks on tälle päivää jonku verran ohjelmaakin, niin en täällä neljän seinän sisällä ihan hulluksi tule!!! Voihan se olla, että ens yönä jää unet aika vähiin:D No onneks pitääkin huomenna aamulla heräillä jo 5 aikaan, et ehtii pesulla käydä ennen osastolle menoa..

Kaikille jaksamisia loppuraskauteen isojen mahojen kans, kenelläkään ei enää kovin montaa viikkoa ole jäljellä!

-leena ja mustikka 38+6
 
Onnea Apsi suloisesta nyytistä! Ja muillekin vauvautuneille jos olen unohtanut onnitella!

Liekö Diipelin jännä olo samanlaista kuin täälläkin... Joku aika sit tosiaan kun laitteli vauvan tavaroita jne. oli ihan innoissaan et meille tulee vauva. Nyt olo on lähinnä sellanen välillä et häh, meillekö vauva tulossa, voi hurjaa, mites tästä selviää. Ei ehkä tuota tunnetta osaa hyvin sanoinkaan kuvata, mutta tosi outo olo välillä. Taisi olla esikoisen aikaan jotain samaa, että kovasti odotti synnytystä ja sit ku se oikeesti alko oleen lähellä, alkoi hirvittään. Mutta kait se sit osaltaan on sitä omaa valmistautumista tulevaan.

Komeita masuja teillä näyttää olevan. Mulla myös raita maha... esikoisesta tuli tuohon sivuille raidat, tästä näköjään tuohon eteen. No onpahan sit koko maha raidoitettu : / Ja mahan ympäryksen varsin mittasin kun olitte jotkut mittaillu. n. 120cm mä sain, että onhan tuota ympärystä, voi sitä jotain ylimääräistä olla omastakin takaa, mutta suurin osa tätä vauvamahaa. =)

Olossa ei mitään ihmeitä, ei mitään merkkejä, että huomenna poksahtaa 40+0. Vauvan painoarvio viime viikolla 3,4kg tai vähän pienempi. Kuullostaa ihan hyvälle. Vettä oli edelleen paljon. Tällä viikolla jos vielä neuvolaan ennätän aikoi ultralla kattoa vesimäärää. Mulla ei oo tässä lopussa ollut enää lääkäriä, en tiiä miks. En oo kysyny kun ei oikeastaan oo mitään tarvetta päästä lääkärille. Vaikka ois se tietty kiva tietää onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään...

No pitää alkaa etsiskelemään sitä oloa että meille oikeasti on vauva tulossa... :LOL: kyllä se sit viimeistään ehkä iskee kun sen käärön saa syliin.

Iksu ja ipana 39+6
 

Yhteistyössä