** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Paljon onnea Teddybear!!! :flower:

Täällä kärvistellään mahakipujen ja supistusten kanssa. Koko ajan supistelee, eivät ole hirmu kivuliaita, mutta epämukavia ja maha on aivan hellänä :( Myös reidet tuntuu olevan hapoilla.

Lily 37+2
 
Paljon paljon onnea Teddybear! Nyt mua alkoikin kiinnostaa, että kun kirjoitit yöllä alkaneen selän jomotuksen, niin oliko se jotenkin erilaista kun nämä loppuraskauden normit menkkajomotukset kun osasit sanoa miehellesi että tänään syntyy?
 
Onnea Teddybear! :flower:

Mä varasin äskön ajan Gynekoon, alkaa vituttaa ja rankasti tämän toosan kans eläminen, 2 päivää sitten loppu se kuuri siihen bakteerivaginoosiin eikä sitten kummiskaan auttanu, ekana ja tokana päivänä kuuria tuntu että vois vaikka auttaakki mutta PAH! ÄLLÖVAROTUS: Vihreääraejuustomaista "valkkaria" tulee lusikkakaupalla :ashamed: Ja tää kutina! Viimeyönä sain vasta puoli kolmen jälkeen unen ku vähän väliä kutitti niin pirusti ja enköhän puoli kuudelta heränny samaiseen kutinaan.

Aion sanoa sille lääkärille että ronkkii nyt niin kovaa että synnytys lähtee käyntiin jotta pääsen eroon tästä vaivasta! :stick: Helpottaa kummiski vähän omaa mieltä että vihdoin pääsee alan ammattilaisen kynsiin, jospa se tietäis mitä tehdään...

Mä en enää ikinä halua olla raskaana jos se tarkottaa sitä että 30viikkoa raavin persettä :'( Anteeksi ruma kielenkäyttö :)

Diipeli ja tyllerö 37+2 :heart:
 
Onnea Teddybear :flower: Hyvänkokoinen miehenalku siellä teillä :heart: Ihanaa, että kaikki meni sitten hyvin, vaikka turhaan supistuksista jouduitkin kärsimään.

Täällä kans tuota menkkajomotusta ihan kiitettävästi, kait se jotain edesauttaa, vaikkei synnytys vielä hetkeen käynnistyiskään.

Diipeli :hug: Toivottavasti saat nyt apua ja pidetään peukkuja ronskille sisätutkimukselle, jotta synnytys lähtis käyntiin. Ihan kuin ei tässä odottamisessa olis jo kylliksi, mitään ylimäärästä vaivaa ei kyllä tarttis olla :mad:

Nyt leipoon pullaa. Että on kotomiehelle sitten kaffipullat, ko mä meen synnyttään, heh heh :p Ihanko olisin menossa, saa leipoa vielä monet pullat ennen sitä :LOL:
 
Sormukset onneksi lähtivät ihan kotikonstein, joten en joutunut niitä kultasepällä leikkauttamaan. Muuten olo on kuitenkin paska: turvottaa, ahdistaa, masentaa, ylävatsaan koskee istuminen ja nauraminen AIVAN JÄRKYTTÄVÄSTI, peräpukama vaivaa..... Olin jo odottanut tämänpäiväistä neuvolaa kuin kuuta nousevaa, niin eikös sieltä juuri soitettu ja peruttu koko aika :'(. Että vituttaa!! Maanantaille sain uuden ajan, mutta tympii odottaa siihen asti. Painoakin tullut taas viikossa lisää, tuntuu kyllä kropassa jo.

Äitienpäivänä olisi kai sitten lähdettävä tervehtimään tulevaa mummoa, kun eivät nuo minun vanhempani (ja isä erityisesti) saa omia perseitään hilattua tänne. Ihana istua bussissa tunti suuntaansa ja siihen päälle kävelyt vielä! Olkaa onnellisia te, joilla vieraita pitää ihan potkia ulos: meillä taas tuntuu enemmän siltä, että ollaan miehen kanssa ihan kahdestaan ja isovanhemmat tuskin jaksavat edes vaivautua montaa kertaa vauvaa katsomaan!

No olipahan positiivista tekstiä.

Taidan siirtyä Tunteiden ja tuoksujen pariin.


Kevlarsoul ja karhuski 37+2
 
No niin jatketaas juttua mihin jäinkään aamulla..

No, Lilylle ainakin tsemppipuhallukset mahakipuilujen kanssa! Ei ole kivoja, varsinkaan kun tuntuu itellä ainakin, ettei mitään "auta" mokomat.

EI pitäis käydä lukemassa yliaikaisuuksista mitään netissä, heti on vastassa kohtukuolemat ym. joten enpä enää eksy moisia lukemaan:|
Menkojen mukaan mulla olis vasta huomenna LA, mutta muuten siis jo tänään 40+4, jos ultraa uskotaan, tosin esikosta ei la:ta vaihdettu, vaikka sekin oli ultrassa 5 päivää edellä kokonsa puolesta ja silti meni vielä siis 5 päivää yli. Eli oon ihan rentona (noinkohan...!) vielä viikonlopun yli...vaikka tänään oliskin ihana päivä lähteä synnyttään, niin kiva auringonpaiste :cool:

Meillä tyttö meni pariks tunniks hoitoon, jossa käy kuutisen kertaa kuussa "kavereita kattomassa" ja mies lähti autoa katsastaan. Ihanaa olla kotona yksin ja touhuilla rauhassa mitä mieli tekee Dumlea syöden =)

Vielä on käsityskyvyn alarajoilla tuo, että kohta hoidetaan pientä nyyttiä ja vaihdetaan vaippoja..ihanaa ihanaa ihanaa=)

synnytyksestä Te, joilla jo takana yksi tai useampi, niin saisko vielä kertauksen vuoksi kysyä synnytyksen kestoa ja te, joilla jo kaksi takana, niin oliko se toka miten paljon nopeampi?? (ei kai sentään hitaampi?)

Lueskelin HUSin ohjeita uudelleensynnyttäneille "Lähde sairaalaan kun supisteluja (säännöllisiä" on useampi tunti takana...no taidan lähteä aikaisemmin, kun esikkokin syntyi alle kuudessa tunnissa EKOISTA vihlasuista...

Jaa, josko keksis itelle vielä jonkun siivouspuuhan tähän:saint:

Kathe ja Vinski 40+4 (tai 39+6)
 
38+0 POKSS <3

Teddybear Oikein Paljon Onnea tuoreille poikavauvan vanhemmille! :flower:

Ciba Täälläkin ihan kamala flunssa, just kun ajattelin, että selviän ilman flunssaa tämän kevään, niin pitihän sen iskeä. Toivottavasti menee nopsaan ohi, ja päästään tositoimiin terveinä! :)

Diipeli Toivottavasti saisit nyt vihdoin apua tuohon tylsään vaivaan!

(.) Täällä tosiaan niiskutellaan flunssan kourissa, olo on aika kurja, silmät vuotaa, nenä on tukossa ja koko ajan saa olla niistämässä. Jos jotain hyvää pitää löytää tästä, niin kuumetta ei onneksi ole ja kurkku ei ole enää kipeä. Kunpa tämä menisi äkkiä ohi! Eilen olin aamupäivän koulussa, meillä olisi ollut koulua viiteen saakka, mutten kertakaikkiaan kyennyt jäämään loppupäiväksi ja lähdinkin sitten puolenpäivän maissa kotiin lepäämään. Harmittaa, kun meillä on koulussa 100% läsnäolovelvoite, ei mahda mitään, täytyy ajatella omaa ja vauvan parasta. Esikoinen lähti juuri mummin kanssa puistoon, jotta saisin levätä hieman -ihana mummi, kun jaksaa touhuta pojan kanssa :) Tänään iltapäivällä mennäänkin sitten miehen kanssa pankkiin asuntolainaneuvotteluun, jännää.

Aikaisemmin oli mukamas kaikenlaisia synnytystä ennakoivia oireita, mutta nyt tuntuu, että kaikki oireet on hävinneet, ja mietin, että kuinkakohan pitkälle tässä vielä mennään. Esikoinen syntyi tosiaan 40+2, mutta voihan se olla, ettei tällä pikkukakkosella ole kiirusta masun tälle puolen vielä moneen viikkoon. Vai olisko kenties niin, että flunssan takia muut oireet on kadonneet, ja ehkäpä jo pian pääsisi tositoimiin? Hieman jänskättää, että koska kannattaisi sitten lähteä sairaalaan, esikoisen synnytyshän käynnistyi suppareilla, jotka oli aika "iisejä" ja kun päästiin Kättärille, niin kätilö totesi hämmästyneenä, että olin jo 7cm auki. Itse olin sitäkin hämmästyneempi, koska supparit ei olleet mitään hurjan kivuliaita, mutta sitäkin tehokkaampia, kun olivat noin paljon saaneet paikkoja auki. Hmm... mitenköhän tällä kertaa?

Jaksuja kaikille! :)

-Alessandra & Keke 38+0-

Meillä esikoinen antoi masuvauvalle nimen Keke, Maisa-hiiren ystävän Keke-krokotiilin mukaan :D
 
Mulla kaksi lasta, joista eka syntyi noin 10 tunnissa ja toka 5-6 tunnissa. Mä oon käsittänyt, että jos synnytys alkaa lapsivesien menolla (ja alkaa supistella myös heti perään), olisi hieman kiireempi sairaalaan kun jos alkais supistuksilla. Lapsivesien menon jälkeen yleensä supistukset on vähän, tai tosi paljon voimakkaampia ja tekee myös tehtäviään paremmin. Alkuvaiheen avautuminen saattaa olla hidasta ja sit jossain 4-6 sentin kohdalla alkaa mennä äkkiä. Näistä mulla on kokemusta. Kyllä mä silloin kakkosen synnytyksen käynnistyessä läksin melkeinpä heti sairaalaan supistusten alettua, jotenkin mulla ei vaan ollut epäilystäkään ettei se olis ollut "nyt sitä". Ja kotona tuntui turvattomalta olla.
 
Mulla kans ennestään 2 lasta!! Eka (rv41+6) oli käynnistetty synnytys ja kesti 5h kaikkinensa ja toinen (40+6) käynnistyi itellään ja kesto noin 12 tuntii!!! Jos saisin valita niin ehdottomasti pitempi ja luonnollinen mieluummin, kuin lyhyt ja keinotekoinen!!!!

Vitsi kun mua jännittää... ns. siskopuoli lähetti viestin äsken. On aamulla ollut nyt yliaikaiskontrollissa ja otettiin sisään sairaalaan, kun oli 4cm jo auki. Siellä puhkastaan kalvot kohtapuoliin!!! Oon iha hermostunu ja odotan luuri kädessä uutisia!!!!
 
Vattula: Harmi, ettei teilläkään vauva suostunut kääntymään!
Mulle sanoivat polilla, että jos synnytys käynnistyy ennen sektioaikaa supistuksilla, niin sitten mennään vaan synnyttäjien vastaanottoon ja sieltä ohjataan kiireelliseen sektioon. Jos synnytys alkaa vesien menolla, niin suosittelivat pii-paa-autolla menoa kaiken varalta. Ja vaikka käynnistyis supistuksillakin, niin ei kovin kauaa kannata kotona kärvistellä, ettei vauva ehdi laskeutua liian alas.

Diipelille Jaksuja tulehduksen kans. Toivottavasti pääset sinne gynelle pian!:hug:

Lilylle Voimia kipuiluun!
-leena ja mustikka
 
Murinaa......

En lupauksistani huolimatta ehdi/jaksa/kykene lukemaan yhtään mitään ja kommentoimaan. Pakko vaan tulla ilmoittamaan, että vaikka niin ihanasti toivoitte, että mun piina olisi jo päättynyt niin yhdessä kasassa täällä edelleen ollaan. Tiistain selvisin jotenkin kotona ja taas eilen aamulla Kättäriä kohti. Ottivat mut sitten osastolle sisään, että saisin nesteitä ja jälleen kerran apua huimaan oksenteluun ja kipuihin. Lääkäri totesi, että mitään ei ruveta vielä tekemään kun yksi rajapyykki on 38+0 (ja sehän mulla on vasta tänään täynnä) ja parempi nyt vielä katsella.

Sain eilen tosi hyvin lääkkeitä ja illasta rupesi olemaan ihan tosi hyvä olo. Käyrillä ollessa vauvalla kaikki hyvin, supistuksia piirtyi 8-9 min välein. Sen kamalan pahan olon aallon keskellä en edes tunnista tosiaan niitä supistuksia kunnolla, kaikkia. Onneksi on sentään tv huoneessa niin sain katseltua eilen lätkää illalla kun olo oli kohentunut. Sain yöksi Tramalia ja Opamoxia. Niiden avulla pätkittäistä unta sainkin sitten nukuttua lähes koko yön. Suihkussa ravasin täälläkin eilen päivän aikana moneen otteeseen. Se tuntuu helpottavan niin hyvin.

Illalla laitettiin nestetippa tippumaan ja pitää kovasti yrittää juoda kun pissaa ei tule juuri nimeksikään kun eihän sinne sisälle ole juuri mitään jäänytkään. Nyt ehkä alkaa sekin tilanne paranemaan. Aamulla kävi osastonlääkäri juttelemassa ja oli sitä mieltä, että koska edelleen olen siinä 3cm :headwall: ja kanavaa vielä jäljellä niin ei kannata ruveta kalvoja puhkomaan, koska tilanne on sen verran epäkypsä, että herkästi voisi olla etenemättä ja sitä myöten sitten sektio taas edessä. ARGH!!!! Cytoteceilla eivät käynnistele edeltävän sektion vuoksi. Eli täällä odotellaan ihmeitä tapahtuvaksi.... Joko synnytyksen käynnistymistä oikein kunnolla tai sitten olon kohenemista niin paljon, että pääsen vielä kotiin täältä.... Huomiseen joudun ainakin olemaan kun laskevat nesteiden saantia.

Että sellasta!! Tsemppiä kaikille vaiheisiinne ja yritän jossain välissä jaksaa vielä paneutua lukemaan mitä ootte höpisseet kun niin kivasti on tekstiä tullut.

-Catalia 38+0
 
Oikein paljon onnea Teddybear:flower:

Täällä tänään poksuu 39+0!

Oltiin toissa päivänä neuvolassa ja masutyypillä on kaikki hyvin. Tosin nyt terkkari sanoi, että sf-mitta on pienentynyt ja pikkuisen pää on kiinnittynyt, joten täälläkin ollaan lähtökuopissa =)

Eilen oli se laskettu päivä, minkä antoivat aikoinaan ekalla neuvolakäynnillä ja tasan viikon päästä on se virallinen. Mies oli jo eilen aamulla sitä mieltä että voitais jo Jorviin lähtee ja tuo nelivuotias on jo monta kertaa isälle sanonut, että viedään vaan äiti sinne Jorviin. Nauroin, etteivät taida kuitenkaan sinne ottaa ihan muuten vaan :LOL:

Tänään olis illalla talonyhtiön talkoot ja ajattelin mennä sinne haravoimaan, jos jotain tapahtuiskin. Mulla on nimittäin edelleenkin ihan kamalaa turvotusta ja uutena on tullut käsiin tai oikeammin sormiin kipu. Sormet taitaa olla niin turvoksissa, että se jo sattuu.

Imetyksestä on ollut juttua ja ajattelin olla stressaamatta koko jutusta. Esikoista imetin täysimetyksellä 4 kk ja sit 9 kk tyttö itse lopetti rinnan imemisen. Tuo nuorempi oli täysimetyksellä 2,5kk ja sit oli käytössä sekä pullo että rinta kunnes rinta jäi pois 9,5kk:na kun tuli korvatulehdus ja se imeminen sattui pientä niin kovasti. Yritän toki imettää tätäkin pienoista mutta jos ei jostain syystä onnistu niin en tunne huonoa omaa tuntoa jos sitten juodaan pullosta.

Synnytyksestä oli kans juttua. Esikoisesta meni vedet ja soittelin silloin sairaalaan, josta annettiin ohjeet tulla ihan rauhassa kuitenkin muutaman tunnin sisällä. Supistuksia mulla ei ollut siinä vaiheessa vielä ja meni pitkälle seuraavaan päivään kunnes supisteli ihan "oikeesti". Piti käydä kahvilla ja kävellä ympäri sairaalan käytäviä. Neitiä synnytettiinkin 12 tuntia. Kakkosesta tuli supistuksia koko edellisen päivän ja sit illalla ne oli ihan sietämättömiä ja painuttiin sairaalaan. Siellä todettiin ettei ne supistukset olleet tehneet mitään, mutta saatiin kuitenkin jäädä sinne yöks. Aamulla todettiin että oli avautunut 7 cm yön aikana ja itse synnytys kesti lopulta 4 tuntia. No katsotaan kuinka tämän kolmosen kanssa käy.

Mutta nyt pitää keksiä jotain aktiviteettiä tuolle pikku miehelle muuten lähtee karmitkin ovista kun herralla on vauhtia enemmän kun laki sallii...
 
Onnea Teddybear

Tänään ollut ihana päivä. Jaksanut tehdä vaikka mitä. Tytön vein hoitoon ja siitä jatkoin reilu tunnin kävelylenkin tekoa. Ihanaa!! Teki hyvää noille jaloille. Muutenkin jaksanut pestä pyykkiä, pyyhkiä pölyjä ja imuroida. Jos vielä pesisi lattiat ja alkaisi katsoa pinnasängylle paikkaa( joka vielä tuolla varastossa oottelee). Reunasuojuksen hain pesua varten ylös.

Joten jaksamisia supistusten kanssa kärvistelijöille. Voisi niitä tännekin päin puhallella. Flunssassa edelleen, eikä yhtään parempaan päin olla menossa.

Edellisestä synnytyksestä Esikko syntyi rv 39+6 vesien menolla. 12 tuntia saatiin lupa odotella kotona kun ei ollut supistuksen supistusta tullut. Sen jälkeen sairaalaan käyrille, jolloin vasta ensimmäiset supistukset tulivat (13tuntia vesien menosta). Tyttö syntyi vasta seuraavana päivänä 27tuntia vesien menosta. Saas nähdä miten tällä kertaa käy....

Ciba 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea teddybearille!

Catalia, toivottavasti tosiaan saat pian apua tuohon vaivaan, kuulostaa ihan kamalalta! Edit: siis tarkoitin Diipeliä, miten menikin nimimerkit sekasin... Catalialle tsemppiä että synnytys pian käynnistyisi ja pääsisit noista oloista!

Täällä ei mitään uutta, eilen kävin siellä hammaslekurissa ja eihän tuosta hampaasta löytyny mitään ulkosesti. Vihloo silti aina syödessä. Lekuri mittas jollain laitteella kivunsietoa, eka terveestä hampaasta, jossa asteikolla 1-15 jo kolmosessa tunsin kipua. No, tää sairas hammas ei reagoinut edes pahimpaan eli 15 asteesen, joten lekuri päätteli, että saattaa olla kuoleentumassa koko hammas :( Jos niin käy, niin sit juurihoito edessä. Varoitteli myös, että synnytys saattaa joskus pahemtaa kipua! Toivon todellakin etten joudu kärvistelemään sekä supistus että hammaskivuissa samaan aikaan!!! No, nyt vaan seurataan tilannetta, kun mitään ei kannata tehdä vielä tässä vaiheessa.

nepula 38+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset myötätunnosta! Kävin siellä Gynellä ja ylläri pylläri: ystäväni Hiiva on vaihteeksi kylässä |O Bakteerivaginoosista ei onneksi enää kuulemma ollut tietoakaan mutta hiiva siis on nyt vallannut huudit. Kirjotti reseptillä jotain eri lääkettä siihen jospa sitten tepsis, ja paljopn halvempaa, vaan 6,50€ ku se canestenhan on aina sen 15€. Tosin tuo lekurikäynti maksokin sitten 80€.. :O

Jotain oli kuitenkin viikossa tapahtunut eteenpäin alakerrassa, kanava oli lyhentynyt 2,5cm->1cm ja todella kypsä ja pehmeä kohdunsuu joka sormelle auki. Mutta toiveistani huolimatta ei ronkkinu kovakouraisesti |O Iteasiassa hyvä että edes tunsin koko sisätutkimuksen. Kuitenkin äskön kun kävin vessassa niin siteeseen oli tullut ruskeeta valkkaria, toivossa on hyvä elää eiks je :saint: Todennäkösesti vaan herkät limakalvot erittelee.. alamahaa kyllä juilii mutta niin on tehny nyt viikon verran. Jos tässä lähtis nyt sitten jatkamaan niitä yöunia ku jäi vähän vähiin ni jaksaa sitten synnytellä :rolleyes:
 
Onnea Teddybear! Antaa itsellekin uskoa, että kyllä se vauva vielä ulos tulee :) Sain aika lupaavia supituksia luutuamisen jälkeen, mutta ikävä kyllä ne loppu aika pian... höh!

Nepula: kun mulla sattu hampaaseen, kylläkin lähinnä kuuma tai kylmä, niin siitä ei löytynyt mitään vikaa päällepäin. Kun ongelma vain jatku, niin päädyttiin juurihoitoon. No, siinä kävi sitten ilmi että hampaassa oli pieni hiushalkeama joka aiheutti vihlonnan. Pieniä asioita, mutta sairaan kipeitä... Toivottavasti sun ei täydy todellakaan kärvistellä synnytyksessä vielä hampaankin kanssa!

Diipeli ja Catalia: Toivottavasti olot helpottavat molemmilla. Samaa toivon muille mahdollisille kärvistelijöille :hug:

Miiku 38 poks!
 
Onnea Teddybear!

Täällä ei ole mitään synnytyksen merkkejä olossa, viikko vielä laskettuun aikaan. Päätin etten tuskaile synnytyksen alkamista enään ollenkaan, syntyy sitten kun aika on oikea. Muuten lähtee järki. Korkeintaan 3 viikkoa jäljellä, ei ole paljoa se. Fyysisesti olo on järkyttävän täysi, pullea, pyöreä, tuntuu kuin pää voisi pullahtaa esiin milloin vain. Kylkien ihoa kiristää ja arpia tulee. No, ei voi mitään. Ylösnouseminen ja kävely on vaikeaa.

Jaksua!

Mustajuuri 39
 
37+0 POKSPOKSPOKS. Näin pitkälle en viimeksi päässytkään.

Teddybear Onnea suuresti poikavauvasta!!!:flower:

Sairaalakassista kans mulla löytyy jo melkeen kaikki tarpeellinen. Puhelimen laturi ja kameran laturi vielä pitäis pakata. Ne kuitenkin aion laittaa kassiin vasta kun h hetki on käsillä. Käsilaukussa onkin sitte meikit, dödö, kampa ja neuvolakortti..

Tänään olikin neuvola ja kaikki kunnossa. Masukki oli kiinnittynyt aivan kokonaan ja sykkeet oli hyvät. Verenpaineet oli noussu hieman, oli nyt 129/87 ja paino taas oli tippunut 600g. Terkan mukaan johtuupi siitä että lapsivedet on alanneet vähentymään jotenkin aineenvaihdunnan mukana? Eli synnytys saattaa olla jo aika lähellä... Koskahan se olis?:O Onhan se valkkarin määrä jo lisääntynytkin ja supistuksia ruvennut tulemaan huomattavasti enemmän kun ennemmin. Hb ei otettu kun pari viikkoa sitten otettiin. Sf mitta oli nyt 34 eli noussut vaan 1cm kahdessa viikossa. Ens torstaina olis 38 viikon neuvola. Saa nährä.

Täälä on huonosti nukuttu yö takana ja poitsukin päätti nousta jo ennen klo 5. Sepäs vasta riemastuttikin. Vähän vajaa tunnin ehdin torkkua ennen ku nappula heräs päikkäreiltä, mutta eipä siinä paljo ainakaan piristyny.

Jennile ja Masukki 37+0 POKS
 
Onnea Teddybear :flower::flower: Varmaan vähän harmitti kun ei synnytys mennyt niin kuin olisit toivonut mutta pääasia että vauva tuli terveenä ulos :)

Leena, joo aika hassua että monet odottelee ja toivoo supistuksia ja sun tapauksessa ei niitä tarvisi tulla kun on pian lähtö lähellä muutenkin ;) Tsemppiä viime päiville!

Vattula, kiva kuulla tuosta kääntämisyrityksestä, mua se vähän jännittää etukäteen jos sitä koitetaan. Nyt nimittäin neuvolalääkäri (epävarmana tosin) oli sitä mieltä että vauva ei ehkä olisikaan perätilassa! voi aargh tätä epävarmuutta... no huomenna se sitten selviää. Joo meillä on sama LA 30.5. :)

Diipeli, voi että kun tylsää toi sun vaiva! On varmasti tosi inhottava, kun muutenkin on jo olo ei mitä mainioin ja sit tollasta inhottavaa extravaivaa vielä päälle! Onneksi sait nyt apua kuitenkin vielä ennen synnytystä, toivotaan että auttaa pian!

Kevlarsoul, :hug: toivotaan että huomenna olisi valoisampi päivä. Onneksi sait ne sormukset pois ettei tarvinnut katkaista :)

Catalia, voi kun raskasta on sullakin tällä hetkellä! Tsemppiä vaan kovasti :hug:

Marsku, mulla on myös kädet kipeät tai siis sormet eli kun puristan nyrkkiin niin tuntuun kipua. Ja turvotusta tosiaan myös löytyy :(

Kävin tänään neuvolassa ja hb saisi kuulemma olla korkeampi, nyt on 116. Painoa edelleen tullut 450gr vkossa mutta mahtuu normeihin. Ja tosiaan tuosta tutkimuksesta niin neuvolalääkärin kopeloinnilla näyttäisi siltä että vauva ei olisikaan (enää) perätilassa! Mutta hän tutki kauan aikaa ja sanoi suoraan että on epävarma että välillä tuntuu että pää on ylhäällä ja välillä ei. Voi elämä...mä oon nyt virallisesti täysin sekaisin omien tuntemuksien kanssa koska olen päätä ollut tuntevinani tuossa ylhäällä ja alavatsalla potkuja... :D No huomenna menen sinne äitipolille missä nyt viimeistään saa totuuden sitten. Toivotaan että ei olisi perätilassa ja käännöksiä ei tarvisi tehdä :)
Sisätutkimuksen lekuri teki myös ja sanoi että kohdunkaula on ihan kiinteä ja pitkä eli ei lähiaikoina taida olla syntymässä.

Nelli ja Kultahippu 36+3
 
ONNEA TEDDYBEAR ! :flower:

Sairaalakassistaoli puhetta, itse pakkasin mukaan hygieniatarvikkeet, kotiintulovaatteet ja pari kirjaa, laturin lisään vielä myöhemmin. Ainakin viime synnytyksessä sai sairaalalta limpat,mehut ja muut että niitä ei ole tarvinnut pakkailla..

Mitähän kaikkea oli mielessä, hirveästi tulee juttua niin unohtuu kaikki :)
(.) Eilen oli äitipolilla käyntiä josta varasivat ajan ensi viikon tiistaille käynnistys/synnytyssuunnitteluun, mitä se sitten tarkoittaakaan ? Kyssille (nyt olen käynyt siis Iisalmessa) ja pikkusenhan tuo kävi jännäämään että meinaavatko käynnistellä etukäteen vai mikä on suunnitelmissa. Minulla on pitkä QT ja ensimmäinen lapsi tuli keskosena joten kai niitä jännittää ihan loppuunsaakka raskautta päästää kun ei tiedä miten tuo minun sydän sitten sen ponnistusvaiheen kestää + kun Sylvi on nyt jo painoarvion mukaan 2900-3000g että on isoveljeensä niin paljon isompi ja miettivät ettei saata minun lantiosta niin isoa mahtua kun mitä tyttö tullessaan olisi..no tiisataina se selviää mitä miettivät, itse olisin ihan valmis jo synnyttämään, ÄRSYTTÄVÄ jalkojenkutina eikun jatkuu, vie yöunetkin ! Noh pittääpä taas ketjua selailla ja katella mitä sitä oli muuta kun pää on nyt ihan tyhjä:ashamed: Jaksamista ja voimia kaikille !
Niin ja kohdunkaula sentin lyhentynyt viime kerrasta, nyt siis 2cm ja kiinteä vielä, mutta illalla kävi veriviiruja ja semmosta vihertävää limaa tulemaan paperiin ja tänäänkin välillä, ei ole koskaan aiemmin moista ilmaantunut edes sisätutkimuksen jälkeen että mitähänlie tarkoittaa?

Imetyksestä taisi myös olla puhetta..Itse en saanut esikoista imettää ollenkaan keskosuuden takia kun ei jaksanut imeä joten lypsin pari viikkoa mutta maito ei ruvennut kunnolla nousemaan joten se siitä sitten..saas nähdä miten tämän kanssa käy, ensi kertaa kun täysaikasen kanssa kokeilemaan pääsee :) Esikosta muistan kyllä sen että kun sitä alkuun kokeiltiin niin se tuntui hirveän hankalalta, toinen kun ei oikein meinannut tarttua kiinni ja omaan pienet rinnat joten senkin puolesta tuntui vaikealta, lapsi piti ottaa ihan kiinni että ylsi tissiin ja sitten pelkäsin liiskaavani toisen :LOL: mutta siis nähtäväksi jää, paineita en aio asian suhteen ottaa.
Lorvikatari ja Sylvi 37+jotain
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Teddybear poikavauvan johdosta!!! :flower:
Ja kiitos synnytyskertomuksesta, niitä on vaan niin kiva lukea. Jaksatko vielä tarkentaa, miten se lääkäri osas tehdä vielä tuossa vaiheessa kokoarvion?

Voi Catalia mitä joudut kärsimään! :hug: Toivottavasti joko synnytys alkaa tai sitten pääset pahasta olosta ja supistuksista vähäksi aikaa.

Diipelillä on kans harmillista vaivaa. Pidetään peukkuja, et vauva tulis pian josko se heti jeesais alakerran tilannetta. :stick:

Hyvä, että Kevlarsoul sai sormukset irti kotikonstein! Ois ollu aika ikävää, jos ois joutunu ne katkaisemaan :(

Katherine kyseli aikaisemmista synnytyksistä. Mulla on kirjoitettu kirjoihin ja kansiin ekan synnytyksen kestoksi 11 tuntia (laskettu kivuliaista supistuksista), mut sellaiset suht kivuttomat mut 3-7min välein tulevat supistukset alkoi aamuyöllä viideltä. Ja siitä laskettuna synnytys kesti 20 tuntia. Menin ekan kerran sairaalaan käymään kun noita vähemmän kivuliaita oli tullut 7 tuntia, kun ekakertalaisena jännitti mitä ne tekee ja väli oli tosiaan pisimmillään sen 7 min. Lähettivät silloin vielä kotiin kun oli vasta kaula hävinny ja sentin vasta auki, mut jo matkalla autolle alkoi ne kivuliaat ilmeisesti sen sisätutkimuksen takia. Vauva syntyi 38+5.
Toka synnytys alkoi kivuliailla supistuksilla poks vaan ja ekasta supistuksesta meni 4,5 tuntia ja vauva oli ulkona. Soitin sairaalaan kotoa jo silloin kun supistuksia oli tullut puol tuntia, ne oli niin kipeitä. Kätilö käski pysyä kotona koska aikaa oli menny niin vähän. Lähdettiin kuitenkin heti kun saatiin lapsenvahti ja sairaalaan saapuessa olin 7 cm auki ja ehdittiin olla alle 2 tuntia siellä. Eli oman fiiliksen mukaan sairaalaan! Kyllä sen kivuista tietää milloin on lähdettävä. Mulla ainakin kivulias supistus tarkoittaa sitä etten pysty kävelemään, puhumaan saati ajattelemaan muuta kuin hengittämistä. Toki jotkut synnyttää ilman sen suurempaa kipua, kuuluisinpa heihin!! :whistle: Ja muoks; vauva syntyi 40+6.

Äsken tutkin noita pieniä vaippoja ja voi vitsi että sitä jo malttamattomana odottaa pientä nyyttiä syliin :heart:

Jadey + vauva 39+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä