** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Tervetuloa toukokuu ja meidän vauvat!!! :heart: :wave:

Mäkin olen ihan fiiliksissä toukokuun alkamisesta! Huisia, mutta jännittävää samalla! Ja nöösille samalla kiitos uudesta pinosta!!!

Enielle paljon onnea pienestä pojasta :flower:

JA tervetuloa adalium ja alessandra loppusuoralle meidän matkaan mukaan!
:)

Catalialle :hug: toivottavasti ei tule enää toista kertaa tommosta "kohtausta" ja säästyt synnytyksen ilman pahoinvointia!

Nepulalle Toivottasti hammassärky korjaantuu keskiviikon käynnillä, ei kyllä tarvis yhtään ylimääräistä vaivaa raskausvaivojen lisäksi olla!

Miiku ja tammiska tännekin kelpais tukikommandopipo kaksoisleuan piilottamiseen... :LOL: Huomaa että kropassa on kyllä kaikkea ja liikaa, kai se on toivottavasti sitä turvotusta, nomination jättää jäljen ja sukista jää rannut.. Onhan tätä elopainoa 20kg tullut, mut toivottavasti osa on vaan nestettä eikä vaan ihraa... huoks!

Mut nyt syömään! Päästiin miehen kanssa tänään tänne Treelle hakee näitä sen kamoja ja vaatteita! Käytiin Pyynikilläkin herkuttelemassa vappusimalla ja munkeilla, nami! Mä vielä jännitän milloin mulla iskee oksutauti päälle, mut ei ainakaan vielä mtn oireita, joten eletään sen mukaisesti!

Ansukka ja Mimmi 36+3
 
Onnea, Enie!

Vattula, jouduin itse käyttämään litalginia raskausviikoilla 25-28 virtsatiekipujen vuoksi, tai siis kiven vuoksi. Huono omatunto vaivaa edelleen, mutta minkäs teit-joku raja on kivunsietokyvylläkin. Raskaita juttuja, ja joskus joutuu sitten valitsemaan.

Täällä ongelmia suoliston toimimisen kanssa, vatsa tyhjenee aivan sairaanmoisen vatsanvääntelyn jälkeen. Turvotusta ei ole, tai en ole ainakaan huomannut.

Tikru
 
Onnea Enie vauvan johdosta!:flower:

Vattula: Kuopusta odottaessa kärsin virtsakivistä ja synnytyspolin lääkäri määräsi minullekin vatsakipuihin Litalginia. Otin aina kun kohtaus tuli, koska ilman niitä en olisi kestänyt kipuja. ja ihan normaali tuo meidän kuopus on :)
 
Onnea Enie!!!!

ihanaa että viimein on meidän kuukaus vaikka itellä onkin toi LA vast loppukuusta mutta sitähän ei koskaan teidä jos se nyt päättää tulee aikasemmin. 3.5 on ä-polilla tarkastus käynti. ja 10pv on painoarvio. olisin kyl ite valmis tän jo synnyttää koska sen verran tulee suppareit ja repiviä tunteita ihan vaan levossakin jo!!! esikkokin taputtelee massua ja komentaa että äläs nyt potki äitii kun sitä sattuu :D ja muutenkin kans odottaa innoissaan että tulis jo eskraiinkin ilmotti että ei sitten tule enää kun vauva on syntyny..

onkos kaikki ostanu jo tarvittavat tarvikkeet??

halvatun halvattu.. mulle on tullu pukama ja sit kai on viel sen lisäks hiiva ja valkovuoto niin runsasta että oon saanu ns oman karvojen poiston kun kiskasin alkkarit alas..!! muutama ärräpää lens : /


Minsku82 ja Tärppi 35+5
 
Enielle isot onnittelut pojasta :))) :flower: !

Mä oon ottanu cetirizin ratiopharmia allergiaoireisiin, vai mitä se nyt olikaan. Oon lukenu monelta sivulta, että sitä sais syödä raskausaikana. 1 tabletin aina päivässä ottanu.

Kyllä vaan jännitys kasvaa päivä päivältä :D.
 
Enie, hurjasti onnea vauvasta =)

Tarvikkeista, meillä on varmaan lähes kaikki esikoiselta jäljellä, mutta sitten alkaakin todellinen vaatteiden hamstraus jos tää asukki onkin tyttö. Mehän ei siis sukupuolta tiedetä, mutta kaikki on mun mahan puolesta sitä mieltä että tää kakkonenkin poika on, mutta viimoseen asti jännitellään. Pinnasänky ja hoitopöytä laitettiin hyvissä ajoin meijän makkariin, lähinnä esikoisen takia, että tottuu ajatukseen että vauva on tulossa. Vaunut ja sitteri odottelee olkkarissa ja kaukalokin tuotiin siälle, enää tarvii se isofix-telakka laittaa autoon kiinni, mutta sen kerkiää sit.

Mulla on pienen tiikerin tavoin vatsan kans ongelmia. Oli jo esikoisen aikaan niin osasin odottaa tässäkin raskaudessa sitä. Olen nyt reilun viikon ajan päivittäin joutunut ottamaan laxoberon-tippoja että saan edes vatsani toimimaan jotenkuten. Nyt tosin vappuna kun syömiset olleet vähän sitä sun tätä niin vatsakin on paremmin toiminut :D Neuvolasta sain viimeksi ohjeet syödä salmiakkia tai lakritsia mataliin verenpaineisiin ja minähän tein työtä käskettyä ja ilmeisesti se värjäsi sitten kakankin mustaksi. Oikein halusin teidän kanssa jakaa tämän tiedon :D

Onko muuten muilla vauvan liikkeet vähentynyt kun viikot lisääntyneet? Tää beibi on ollut tosi kova liikkumaan mutta nyt pari päivää ollut hiljaisempaa, kyllä tää siis liikkuu mutta huomattavasti vähemmän kuin aiemmin. Toki voi olla vain pari hiljaisempaa päivääkin. Liikelaskentaa oon tehnyt, mutta äkkiä se 10 liikettä tulee. Eli ei varmaan huolestua tarvitse.
 
Onnea Enie :heart:!

Ja Minsku82: I feel you pain! (Tosin repesin kyllä tuolle "omalle karvojen poistolle" :LOL:) Itsekin kärsin juurikin pukamasta, ehkä ikävin oire koko raskausaikana! Argh!! Kivulias, inhottava jne.jne. Toivottavasti nyt tuo voide vaan pian tehoaisi tai soitan yksityiselle ja vaadin sen poistoa :O.
 
Onnea Enie :heart:!

Ja Minsku82: I feel you pain! (Tosin repesin kyllä tuolle "omalle karvojen poistolle" :LOL:) Itsekin kärsin juurikin pukamasta, ehkä ikävin oire koko raskausaikana! Argh!! Kivulias, inhottava jne.jne. Toivottavasti nyt tuo voide vaan pian tehoaisi tai soitan yksityiselle ja vaadin sen poistoa :O.
mulla on oikeesti sanat hukassa ja kyl mäkin tääl naureskelin sille että miten mä sen ilmasen ei sitä kyl noin "voi" ilmasta.. mut siis eiköhän kaikki hiffanu mitä tarkotan :D :D
 
Täällä kans huomannut nyt viikonlopun aikana et liikkeet selvästi vähentyneet, mutta kuitenkin nopsaa ne 10 liikettä tulee. Mut silti on mietityttänyt.
Täällä vaan vauski ei ole edes laskeutunut ja vaihtaa kylkeäänkin vielä useita kertoja pvässä, että ei taida olla neidilla halua tulla ihan vielä masusta pois :D
 
Enie, Onnea pienestä pojasta!

No niin pitihän tähän loppusuoraan saada vielä flunssa. Toivottavasti ei ole yhtä sitkeää kuin viimeksi mikä kestä melkein kaksi kuukautta. Esikoinen selvisi tästä parin päivän sairasteleulla, mutta itsellä tuntuu koko ajan pahenevan. Aamuisin varsinkin on hirveä olo. Kurkku on kuin raastinrauta ja nenä täynnä liisteriä. Päivät ollut parempia. Ja just tänään oltiin sovittu kavereiden kanssa syömään meno illalla :kieh:

Turvotusta on jaloissa. Aivan kauhean näköiset ja tuntuiset. Varsinkin toi oikea jalka.

Ciba 36+5
 
Kiitokset nöösille uudesta pinosta:)

Enielle Hurjan paljon onnea pienestä pojasta:heart: Toivottavasti saat pian pikkuisen vierihoitoon!

Catalialle paljon jaksuja kipujen kans:hug:

Uusille toukokuisille tervetuloa joukkoon:wave:

Itsellä ois touhuviikko edessä..Pitäis tehdä sellasia juttuja joita ei pysty tai vaan jaksa sektion jälkeen varmaan edes ajatella tekevänsä.. Esim. kukan taimet pitää istuttaa isompiin ruukkuihin kesää varten ja siivota pitäis yms.. No kuluupahan viikko touhutessa niin en hypi ihan seinille:D

Tänään olis neuvolassa käynti ja perjantaina pitäis käydä labrassa ottamassa vielä sektiota varten jotain verinäytteitä..

Jaksuja kaikille:hug:
-leena ja mustikka 37+6
 
Onnea, onnea Enie pienestä prinssistä :heart: Toivottavasti pojan vointi pian kohenee ja saat nyytin viekkuun tuhisemaan!

Uusille tervetuloa mukaan :wave: Kiva, kun saadaan lisää seuraa tähän jännittävään loppukiriin =)

Leenalla alkaakin odotus olemaan ihan loppusuoralla, kohta saat pikkuisen viekkuun, ihanaa :)

Täälläkin tänään neuvolakäynti ja ä-poli sitten huomenna. En jaksanut perua tuota neuvolaa, kun samalla tuon taaperon neuvola, katotaan tekeekö neuvolantäti mulle mitään vai käskeekö pihalle het ko on saanut taaperon hoidettua :whistle:
 
Onnea Enie uudesta tulokkaasta :) Ihanaa!

Kiitokset nöösille pinosta, aivan mahtavaa kun jo on toukokuu. Wuhuu, kyllä tätä on odotettukkin!

Ja minunkin puolestani tervetuloa mukaan uudet :)

laskeutumisesta Mullahan on vauva ollut koko raskausajan pää alaspäin ja alhaalla, nyt se on jo kiinnittynyt ja tooosi alhaalla, tuntuu, että puskee kalvoista justiinsa läpi. Pylly tuntuu melkein navan korkeudella, eli ylämaha on ihan "tyhjä" ;) Toistaalta on helppo olla ja hengittää, mutta kyllä se painaa niin julmetusti tuonne alas, että saa kävellä kuin ankka. Nyt on myös viime torstaista saakka reidet ollut ihan älyttömän kipeet ja tuntuu, että vauva oikein levittää lantion luita.
Eilen illalla oli sitten kipeitä supistuksiakin, mutta loppuivat yöllä kun nukahdin.

Lily 36+6
 
Oli sit viimeinen neuvolassa käynti tänään!! (siis jos ei mitään ongelmia tule..) Jotenkin ihan hassu fiilis..Kaikki arvot oli ihan ok. Sisätutkimusta ei tehty, ettei vaan käynnistäis synnytystä..

Meikäläisen painosaldo jäi sitten 10 kiloon tässä raskaudessa..toki vielä viikon ajan ehdin painoa "kerryttää" Mut varmaan jää alle 11 kilon kuitenkin. Ihan tyytyväinen olen, jospa lähtis ylimääräiset kilot sitte pian poiskin!:D

Tammiska: Joo, ihan malttamattomana mä pientä odotan syliin:heart: Ja toisaalta on haikea olo..jotenkin. Pitää myös tällä viikolla ymmärtää levätä ihan urakalla..kohta lepäilyt varmaan historiaa vähäks aikaa!

Hmm..pitäisköhän alkaa tutit ja pullot pesemään ja keittämään valmiiks..
-leena ja mustikka
 
Voi huokaus!!

Yhdessä kasassa ollaan ja LA ohitettu eilen...mutta tosiaan, tässähän voi mennä vielä kaksi viikkoa ennenkuin vauva ulos tulee, se on "pahin" vaihtoehto, mutta mahdollinen ja toisaalta, kaikista tärkeintä on se, että vauva voi hyvin ja syntyy kun on valmis siihen.

Näillä ajatuksilla on vaan pakko tsempata itseä joka hetki...tänään olisi mukava päivä synnyttää ajattelin, 2.5 ois kiva synttäripäivä =) Ois vappu juhlittu ja vois jatkaa vaan pikkuisen kanssa omia juhla sitten ensi vuonna..
Mutta, eipä oloja niin ootellaan.

UTELUISTA KOSKA SYNTYY siis oikeasti, onko ihmiset ihan höpöjä vai oonko itse ihan liian herkillä,mutta kyllä sieppaa yläkammarista kun ykskin puolituttu soittelee ja kyselee "Muka vointia ja vieläkö oot yhdessä kasassa" siis AARGH!!!!!!!!!!!! kun ei muutenkaan nähdä kuin joku 3-4 kertaa vuodessa ...ja itse en ole (onneksi) koskaan syyllistynyt toisten raskauksien uteluun, että milloin on tulossa, ihan kun sen joku tietäiskin ennalta saati alkais siitä koko maailmalle raportoimaan:kieh:

Oon vähän kypsänä näemmä,mutta antakaa hyvät ihmiset meille äideille synnytysrauha ja lopettakaa utelut voinnin kyselystä jo ainakin kuukautta ennen LA:ta!! Kiitos.
Tämä oma toive.

Ärh ja puh.

Millaisin miettein suhtaudutte tulevaan äitienpäivään?
Olipa kysymys taas, mutta itsellä pyörii senkin suhteen nyt jotain negatiivista tunnemoskaa...ihan turhaan! Mehän ollaan päivän tähtösiä, ja sen kun kaikki muutkin muistaisivat:heart:
Tottakai mummut, mummit ym. on tärkeitä ja niitä on kiva muistaa, mutta itse olen päättänyt etten aio tulevana äitienpäivänä raahautua nihinkään kylään, vaikka vauva vielä masussa oiskin.

AIon viettää sen TODELLA hyvää kermakakkua takapihalla syöden, joka on haettu leipomosta ja tilannut olen myös loistavan auringonpaisteen:heart: Omaa rakasta tyttöä halien ja pusien ja tietysti mieheltä hieman positiivista huomiota toivoen:saint:

Toisaalta voin olla sairaalassa tositoimissa, jossa koko päivä menee sumussa ohi ja sekin käy oikein hyvin!! Tai sitten olen vauvelin kanssa osastolla tai ehkäpä ollaan jo kotiuduttu puhtaaseen ja kakku pöydässä odottavaan kotiin...:p

No, oikeastaan mikään noista ei ole järin tärkeä, siihen verrattuna, että pian tapaamme uuden ihmisen, joka on valinnut meidät vanhemmikseen:) Siitä syvästi kiitollisuutta tuntien omat "vaatimukset" lupaan unohtaa. Edes anopin tunkeutuminen kakkuineen kotiimme ei voisi päivää pilata! Tai yleensä se kyllä odottaa vaan että sinne mennään, vaikka sitten olis synnytys käynnissä, niin ne odottivat silloinkin, kun päästiin tytön kanssa sairaalasta kotiin samana päivänä kun appiukko täytti vuosia...että haloo, ois pitänyt sairaalasta suoraan mennä heille!!:vampire:

Kaivan näköjään vanhoja rupia auki...mutta näin "ymmärtäväiset" appivanhemmat mulla, kadehtikaa;)

Nyt jotain positiivista loppuun, ettei jää paskan maku suuhun..tadaa, oivallus, voin valita mitä asioita päässäni pyöritän ja nyt siellä alkaa pyörimään vain ja ainoastaan upeat synnytysfiilikset! Kaikki menee hyvin, synnytys, kotiintulo ym. Sellaista meilikuvaa aion alkaa rakentamaan ja siihen ei mahdu turhat ihmissuhdemurheet, no way!

Kaikki on loistavasti :cool:

Kathe ja vinski 40+1

p.s onko muilla tullut virtsan mukana sellaisia "kaurahiutaleen näköisiä" hiutaleita??
 
Paljon onnea Enielle pienestä pojasta! :heart::flower:

Ja tervetuloa uusille! :wave:

catalia olipas kaman kuuloinen kokeus! Toivottavasti et joudu moisesta enää kärsimään, tässä on jo muutenkin näillä viikoilla vähän joka paikka rempallaan ni muut kipuilut sais luvan väistyä!

Pukamista: otan osaa kanssasisaret! Se todellakin on munkin mielestä koko raskauden ehkä inhottavin vaiva mutta nyt onneksi itsellä jo helpottanut, tuolla se edelleen hanurissa mollottaa ja mietin jo miten kehtaan ees mennä synnyttään :stick:

Turvotuksista ihme ja kumma mulla ei ole sitä vaivaa kuin ehkä hitusen iltaisin varpaissa mutta ei mitenkään pahemmin.

Mä täällä odottelen huomista kuin kuuta nousevaa sillä mulla on eka hierojalle aika ja sitten iltapäivällä pääsen vielä kampaajalle =) Vähän niinku äitienpäivälahjaa etukäteen, en ees muista koska olen viimeksi käynyt kampaajalla.Ja kyllä todellakin aion värjätä hiukset ja tietty vähän leikkautan kuivuneita karahkoja vähemmäksi.

Mulla on tuon selän kans ollu ongelmia sieltä puolivälistä asti vaan nyt tuntuu että tuo on niin saamarin kipiä iltasin että mikään ei oo hyvä ni pakko kait se on mennä sinne hierojalle. Mies eilen illalla hieroskeli sitä ja alko ihan älyttömästi ruutaamaan maitoa tisuista, huvittavaa =) Kyllähän se vissiin käynnistää oksitosiinin tuotannon ku selkärangan molemmin puolin yläselästä hieroo, näin meille opastettiin imetysohjauskurssilla jos on ongelmia maidon herumisessa, ainakin mulla näyttää tepsivän :D

Onkos kukaan muu suunnitellut menevän vyöhyketerapeutille? Mun pitäis alkaa varailemaan aikaa jo ku viikon päästä kun tulee rv38 täyteen sinne vois jo mennä. Esikoisesta ehdin käydä 2 kertaa ennenkuin syntyi ja tykkäsin kyllä vaikka kävihän se kipeää mutta sitten sen jälkeen oli tosi hyvä olo :)

Diipeli ja muru 36+6 :heart:
 
Onnea Enielle tulokkaasta, toivottavasti pian saat pojan viereen!

Tervetuloa uusille loppusuoralle:)

Voi turvotus. Muutkin tästä kärsivät, naama on kun elefantilla, sormukset menee sormeen silloin kun huvittaa (kerran viikossa) nilkat ja varsinkin varpaat turpoavat välillä aivan järkyttävän näköisiksi. Ja isäntä vielä ihmettelee miksi en laita sandaaleita jalkaan?

Vauvan liikkeistä olen kans huomannut niiden vähentyneen hurjasti, eilen jo huolissani tein liikelaskentaa, mutta nopeastihan se täyttyi myös täällä. Eipä sitä itseäkään enää huvittaisi pienessä tilassa paljoa ylimääräistä liikuskella.

Mahasta sen verran että itselläni rupeaa maha olemaan sen verran painava jo, että yölläkin kun kylkeä kääntää joutuu mahan auttaa mukana :) Tuntuu aivan siltä kun paikat repeäis kun ilman nostoapua yrittää mennä kääntyilemään. Autossa kun istuu ja pienestäkin pompusta menee tuntuu että maha nousee ensin korviin ja sitten tuntuu kuin pissat tulis housuihin. Inhottavaa. Nyt kun mahaa on tarkkailut enemmän, huomaa kyllä että se on laskeutunut hurjasti. Housut ei pysy enää normaaleissa kohdissa vaan on melkein puolitangossa.

Koitahan Ciba parantua flunssasta, tääl just tervehdytty ja sitkeä olikin. 1,5 viikkoa piti ravata nessupaketin ja panadol astian kanssa joka paikassa.

Onko teillä muilla ollut synnytykseen liittyen jo ajatuksia kivunlievityksistä sun muista, tuleeko isä mukaan synnytykseen vai pääseekö paikalle ja mites isyysloma, koska muut iskät meinaavat sitä pitää?
Kivunlievityksestä sen verran että heikkonakhkainen kun olen otan kyllä vastaan hyvät kivunlievitykset sairaalassa :) Viimeksi tuikkasivat vaan jonkun oxydorm? piikin takamukseen ja sillä mentiin ja oltiin ulapalla.
Isän on tarkoitus tulla mukaan synnytykseen, riippuen siitä missä päin sillä hetkellä ajelee ja ehtiikö mukaan. Osaksi tekee yötöitä ja käy pyörähtämässä 2 kertaa viikossa melkein turussa asti. Esikoinen syntyi 3 tunnissa niin kiirettä pitää mikäli on juuri reissun päällä silloin. Mikäli on silloin juuri ajamassa niin siskoni tulee mukaan synnytykseen niin kauaksi että mies pääsee paikan päälle.
Ja vielä isyyslomasta. Mieheni aloittaa isyysloman/kesäloman näillä näkymin toukokuun viimeisellä viikolla ja mikäli syntyy ennemmin, aloittaa isyysloman heti.

Pari päivää eteen päin niin esikoinen syntyi viikoilla 36+6. saa nähdä meinaako tulla samoille viikoille. Torstaina neuvola, silloin yritän tulla kuulumisia kertoilemaan ja lueskelemaan viimeistään.

Tällaista tällä kertaa, nyt rakon tyhjennysyritykselle ja sohvaperunaksi esikon päikkäreiden ajaksi.

Jennile ja Masukki 36+4
 
Onnea Enielle pienokaisesta:flower: :)!!

Kiitokset Nöösille uudesta pinosta.

Se olisi sitten toukokuu, helpotus ja hui samaan aikaan:D, melkoisen hyvin toukovauvat ovat malttaneet odotella tätä kuuta, ja pian varmasti saamme lueskelle paljon vauva uutisia :):heart:.

Tervetuloa uusille mukaan :)!

Äitienpäivä: No itse joudun huomenna sinne sairaalaan, mikäli joudun jäädä sisälle, niin jää se juhlimatta, yleensä käyn Äidin ja mummon luona lasten kanssa, mutta luulen, että tänä vuonna se jää väliin, koska mies ei pääse mukaan, ja tässä olotilassa en jaksa lähteä lasten kanssa koko päiväksi reissuun yksinään. Mutta juu, meillä sitä vietetään yleensä, täytekakkua, kukkia ja lasten tekemiä kortteja, ja kyläilyjä :).

Synnytyksestä Mulle ja miehelle oli itsestään selvää, että hän tulee mukaan, en haluaisi ketään muuta sinne, on mun henkinen tuki ja turva ja tämä "meidän" synnytys, mutta, mutta kun kaikki ei mene aina niinkuin suunnittelee, ja mies tosiaan nyt sairaalassa :(, niin saa nähdä. Toivomme kumpikin, että hän voi osallistua, ja hänen vointi olisi silloin sellainen jo että kykenisi. Kaverini lupautui tulla mukaan "hätätilanteessa" ja kävi mun kanssa tutustumassa sairaalaankin. Mulle on tärkeää, että mukanani on joku ihminen kehen luotan, ja ketä tuntee mut. Toki toivon sydämmeni pohjasta, että se olisi mieheni, sillä tämä on niin suuri asia ja sellainen, jonka haluaisin jakaa nimenomaan hänen kanssaan. Toinen voi kokea, että ei nimenomaan halua miestään mukaan, ottaa enemmin ystävän tms, mutta mulle taas psygologinen juttu, ja koen olevani "tyhjän päällä" jos mies ei olisikaan mukana, vaikka tuskin se vauva sitä katsoo onko siellä ketä mukana tai ei, tulee se silti sieltä, jos on tullakseen ;).

JA & Nöpsy 36+5
 
Kiitos Nöösi uudesta pinosta! :)

Onnea Enielle vauvelista :flower:

Tervetuloa uusille!

Jadey, mulle on joskus laitettu kestoväri ripsiin ja se oli sellaistakin sotkemista että en usko että on yksin mahdollista saada siististi. Tai ehkä jos on tarkkakätinen ja tietty silmä kerrallaan niin miksei.

Catalia, voi ei minkälaista kärsimystä olet joutunut kokemaan, toivotaan että itse synnytys on sitten helpompi!

Nepula, mulla on myös tässä viimeisen viikon aikana alkanut pieni paniikkinappula olla pohjassa, olen koko raskauden ajan mennyt sellaisessa tilassa että en jotenkin ole konkreettisesti tajunnut että meille oikeasti tulee vauva mutta nyt se on sitten hetkittäin vyörynyt päälle ja se on aiheuttanut pieniä paniikintuntemuksia. Luulen kyllä että ne on aika normaaleja muillakin ensisynnyttäjillä, kunhan vaan koko ajan ei ole paniikki päällä ;)

Diipeli, ihanaa hemmottelua sulla tiedossa, nautiskele! Mä aion myös ensi viikolla varailla kampaajan ja hierojan, vielä viimeisiä yksityisiä hetkiä :)

Leena, sulla alkaa olla tosiaan h-hetket käsillä. Millä fiiliksillä menet sektioon? Mua se edelleen pelottaa enkä halua vielä ajatella sitä "ennen kuin se on suht varma" eli jos ei perjantain käännösyritys onnistu.

Sweetpearl, mä olen myös huomannut tuota että liikkeet ovat vähän vähentyneet. Tai lähinnä potkuja ei tule niin paljon. Vauveli on edelleen perätilassa niin alavatsalla potkuja ei enää usein tunnu ja lähinnä beibe tekee möyrintää puolelta toisella vartalollaan ja päällään.

Turvotuksista, mulla on nyt perjantaista asti ollut selkeästi jalat ja kädet turvonneet ja jalkoja myös särkee. Mutta lohduttaa että muillakin on samoja vaivoja niin tietää että ei ole mitään vaarallista, inhottavaa tosin mutta on nyt vaan kestettävä.

Tarvikkeista, meillä ainakin puuttuu vielä jos jotain sälää. Vaipat, imetystyyny, rintapumppu, liivinsuojat, imetysliivit jne. pitäisi vielä ainakin käydä ostamassa. Osan noista tosin ostetaan vasta jos tarvitsee esim. rintapumppu. Jotain yöpukuja ja sukkia/tumppuja pitäisi myös käydä ostamassa. Onko suosituksia mistä löytyisi hyviä käsiin laitettavia tumppuja mitkä pysyisivät?

Synnytyksestä, kivunlievityksiä en ole vielä mietiskellyt kun ei ole tuon perätilan takia varma että tuleeko sektio vai alatiesynnytys. Mutta miehen haluan ehdottomasti mukaan, en voisi kuvitellakaan mitään muuta vaihtoehtoa :heart: Harmittaa JA:n puolesta jos käy niin että et saa miestä mukaan, toivotaan kuitenkin parasta :)
Isyyslomaa meillä mies pitää pari viikkoa sitten kun vauva syntyy ja viikon sitten myöhemmin.

Yöllä bongasin viimein ensimmäisen supistuksen ever :D Ennemminkin mulla on vetänyt mahan kovaksi mutta mitään kipua tai muuta tuntemusta ei ole ollut mutta nyt yöllä kun nukuin muutenkin levottomasti niin yhtäkkiä tuli sellainen että maha meni kivikovaksi ja joka puolelta kiristi ja sattui vähän. Niin luulisin että nyt viimeinkin saan neuvolassa varmuudella todeta että kyllä, olen kokenut supistuksen :LOL:

Jotenkin laiskottaa vaikka nyt olisi se aika tehdä kaikkia mitä ei ehdi tehdä sitten kun vauva on talossa. Olisi siivousta ja pihan laittoa ym. mutta jotenkin tää netissä oleilu ja lepäily houkuttaa enemmän... ;) Tietenkin sekin on tarpeellista mutta on vaan lusmuilija-olo jos ei saa tehtyä niitä juttuja mitä etukäteen mietti tekevänsä "sitku on äitiyslomalla", no nyt se hetki on täällä mut ei vaan saa aikaiseksi :) No huomenna on uusi päivä...

Nelli ja Kultahippu 36+0
 
Oikein paljon onnea Enielle:flower:

Täällä vaan supistelee "kohtalaisesti" ja olen ajatellut, että ehkä sittenkin tämä vauveli menee kuitenkin yli niin kun vanhemmat sisaruksensa. Tuossa aamulla turistiin puistossa parinkin mamman kanssa, että niinhän ne väittää, että "yliaikaisuus" olisi periytyvää; tiedä sitä sitten. Mutta selkäsäryt ja liitoskivut sekä turvotus on sietämätöntä :)!!!

Äitienpäivää odotan ihan innolla, niin kun joka vuosi. Mies jo kyseli, vietetäänkö sitä kaikkien kolmen lapsen kanssa?! Niin no, ei voi tietää, la on puolentoista viikon päässä. Meillä asuu isovanhemmat tosiaan niin kaukana, ettei enää mihinkään lähdetä reissuun vaan ollaan kotona. Kahvia ja kakkua ainakin toivoisin saavani...

Sain tuossa muuten sairaalakassinkin pakattua viime viikolla. Saavutus mulle :D Nyt keksin sitten kaiken maailman verhojen vaihtoa, saunan pesua jne. Verhoja saa kyllä tuo teini olla mun kanssa vaihtamassa. Hän ripustaa ja mä silitän. Nyt on nimittäin pakko laittaa pimennysverhot kaikkiin makkareihin, muuten täällä kaikki kukkuu mitä ihmeellisimpiin aikoihin ylhäällä. Neljävuotias nimittäin heräs tänäkin aamuna puoli 7, kun oli katsonut verhojen raosta, että aurinko paistaa :headwall:

Huomenna olis taas neuvola, kuulumisia myöhemmin!
 
Turvotuksista: Mulla alkaneet nyt ihan yllättäen, ja sormukset edelleen nimettömässä. Mitään vinkkejä, miten ne saa pois?! Rasvan avulla yritin jo repiä, mutta ei onnistunut. Pelkään jo, että joudun kultasepälle leikkaamaan ne pois, kun ei kai noiden kanssa voi synnyttämäänkään tulla :'(.
 
Onnea Enielle! :flower:

Ja tervetuloa minunkin puolestani uusille! :)

Hyvä kuulla, että muillakin on ollut tuota liikkeiden vähentymistä. Viimeksi neuvolassa kun vaavin sykkeetkin oli matalammat kuin normaalisti (tosin tasaiset), pisti hieman huolestuttamaan. No, ehkä oli vaan unelias sillä hetkellä. En ole liikelaskentoja tehnyt, tuntuu että kyllä niitä liikkeitä sitten jossain vaiheessa taas kuuluu kun alkaa kuulostelemaan.

Täällä ei ole mitään synnytystä ennakoivia merkkejä ollut. Laskettuunkin olisi vielä se kolmisen viikkoa kyllä. Sairaalakassi on melkein pakattu ja tavaratkin alkaa olla kasassa. Ikkunanpesua pitäisi jossain vaiheessa suorittaa, ja yleissiivousta, että olis koti sitten tip top.

Alkaa kyllä iskeä tajuntaan, että lähtö voi olla missä vaiheessa vaan tässä kohta. Ja sitten meitä onkin kolme. Viikko-pari sitten olin jo ihan valmis synnyttämään, nyt on paljon epävarmempi olo sen suhteen. No, näkee sitten siinä tilanteessa.

lyrae ja sumusireeni 36+5
 
kevlarsoul: Kokeile lämpimän veden alla ja saippuan kanssa. Ja viileä voi laskea turvotusta sormesta. Eli viileätä sormeen ja lämmintä sormukseen (laajentaa sormusta).

Mä pistin just vappuaattona spårassa kokeeksi sormukset sormeen, että vieläkö ne mahtuu. Mahtuihan ne, mutta en saanu enää vedettyä pois. Alkoi jo kuumottaa, kun sormi alkoi sinertää. :D Mun vihkisormus on vielä titaania, että se olis hankalampi poikkaistakin tarvittaessa. Miehellä oli onneks mukana "lääkepussissa" vaseliinia, jolla voitelin sormen ja sormukset, ja sain vedettyä sormukset pois vaikka vähän sattuikin. Se kiskominen muuten vaan turvottaa lisää. :/

Toivottavasti saat sormukset pois... Ei vissiin verenkiertoa vielä sentään häiritse, kun ei ole tukalalta tuntuneet?
 

Yhteistyössä