** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Onnea Alessandra :flower: :)!

Tsemppiä Eksulle :)!

Mullakin alkaa olla jo olo, ettei tämä mihinkään ole haluamassa yksiöstään...Joka päivä kyllä supistelee ja säännöllisesti, mutta niin on jo tehnyt reilu pari vkoa. Viime yönä juili reisiä, ja nyt toista aamua huono olo, mutta ei se näytä etenevän siitä sen enempää. Olen pessyt kylppärin katosta lattiaan, ajanut nurtsin, käynyt parin h lenkeillä, heilutellut miehen kanssa peittoa enemmänkin, syönyt ananasta, painellut akupisteitä, mutta se tosiaan taitaa tulla tasan silloin kun on itse valmis siihen, eikä sekuntiakaan aiemmin:kieh::D.
Olin eilen illalla Äpolli liikekäyrässä kun neiti päätti sittne hiljentyä tyystin, eikä neuvolassakaan saatu liikekannalle toista, pulssi oli hyvä käyrässä, mutta liikkeet edelleen vaisut, joten lääkäri kutsuttiin sitten ultraamaan, siellä neiti sitten teki hengitysharjoituskia ja päätti alkaa vähän oikomaan jäseniään, ja koko yö olikin sitten sellaista jumputusta. Painoarvio eilen 3580g, istukka vähän kalkkeutunut jo, mikä kuulemma normaalia. Tunnin käyrällä ollessa tuli supistuksia 3-5 min välein ja poltteli jo mukavasti lannetta, mutta kun pääsin autoon ja kotiin päin, niin muuttuivat taas laimeimmaksi, pari kertaa yöllä heräisin kun vihlasi kovempaa, sen neljän pissalla käynnin lisäksi|O.
Mies lähti parin h ajomatkan päähän käymään äsken, tulee illalla kotia, joten ehkä nyt ois hyvä aika alkaa tapahtumaan vaikka enemmänkin ;). Ajattelin ottaa koirat mukaan ja lähteä kävellen kaupalle käymään, ei nyt mikään pikä matka, pari km, mutta pakko vähän koittaa liikkua tänäänkin.
Monella onkin tosi jännät paikat, käyn täällä usein päivän mittaan, ja jännittelen kuka seuraavaksi lähtee laitokselle :)...

JA & Nöpsy 39+6
 
Heippa. Aamulla käyty neuvolassa ja täti ihmetteli, että edelleen vaan yhtenä kappaleena :D
No, aamusta asti onkin supistellu 10min välein, mutta aikasten kivuttomia on. Höh!
Nyt aattelin mennä pesemää hiukset ja lakkaamaan varpaankynnet ni olen sit synnärivalmis, hih :D Eilen lakkasin jo sormenkynnet nätin liiloiksi!
 
Ajattelin tulla myös kertomaan että meille syntyi potra poika 11.5. Paino oli 4620gr ja pituus 54cm :D. Synnytys käynnistettiin aamulla kahdeksalta. Yhdeltä ei ollut vielä tapahtunut mitään joten lähdin käymään kaupassa saatuani toisen lääkkeen. Varttia yli neljä alkoi menkkamaiset kivut ja pyysin jotain kipulääkettä. Minut ohjattiin kuumaan suihkuun mutta siellä en voinut kauaa olla, ja pyysin taas jotain helpotusta. Hoitaja tutki ja olin jo 8 cm auki. Äkkiä synnytyssaliin ja mies soitettiin paikalle. Ponnistusluvan sain kuudelta, tosin poika ei halunnut tulla ulos. Seitsemän jälkeen turvauduttiin pihteihin ja terve poika oli maailmassa 19.24. Repeämiä tuli paljon ja tikattiin suurinpiirtein kaikki kiinni :D Supistusten alkamisesta kolme tuntia ja poika oli täällä :D
 
Onnea Rikupi ja Alessandra!

Onpas täällä vilskettä! Kohta varmaan itsekseni täällä kirjoittelen:O Ei oo ollu supistuksen supistusta eilen eikä tänään! Mut on unohdettu, ihan kuin se Dumbon äiti siinä lasten elokuvassa kun haikara lentää aina ohi:D Eihän mulla oo laskettu aikakaan kun vasta ens ma mutta kun esikoisen synnytys käynnistyi ekoista supistuksista melkein 2 vkoa ennen LA:ta niin pitäishän nyt tänkin....

Tänään olin äippäpolilla kontrollissa ja saatiin hyviä uutisia. Vauvalla kaikki hyvin ja ei ollut kasvanut kuin 100 gr viime kerrasta (2 vkoa sitten) joten vois mahtua tulemaan alakautta. Eli painoarvio nyt 3,2 kg ja siron oloinen lääkärin mukaan. Lisäksi selvisi että edellisessä synnytyksessä olikin myös tarjontavirhe joten pelkkä ahtaus ei vaikuttanut silloin. Jos nyt kaikki menis putkeen (mitä kyllä epäilen...) niin saatais alakautta pieni tyttönen pyöräytettyä. Sen verran varotoimia suunniteltiin että viimeistään 41+0 käynnistetään jos ei oo siihen mennessä tullut. Kohdunsuu sormelle auki mutta kaulaakin vielä jäljellä. Jotenkin lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä että vois käynnistyä piankin, tiedä nyt noista...

Mutta kaikenkaikkiaan paremmalla mielellä nyt. Vauva liikkui käyrällä ollessa hyvin, lapsivettä oli normaali määrä ja kaikki muutenkin ok. Nyt vaan sitten odotellaan.... Lääkäri vielä rauhoitteli sektioon "joutumista" kertoen että jos synnytys pysähtyy niin mennään suosiolla sektioon eikä tuntitolkulla odotella laskeutumista kun voi olla ettei mahdu laskeutumaan.

Jotain pientä projektia pitäis varmaan miettiä että sais ajatukset pois tästä odottamisesta. Nyt kun ei tarvitse liikkeitä laskea koko aikaa pääsen ehkä ulkoilemaan ja laittelemaan kesäkukkia kasvamaan.

Voimia kaikille viime metreille ja meille loppukuun tuskailijoille!

vattula 39+1
 
Oijoi,täällähän oli jänniä lähtöuutisia :)

Mäkin kuvittelin viime yönä pääseväni matkaan kun niin poltteli selkää mutta ei vaan,edelleen koossa. Tänään vihlonut kohdunsuuta tosi ilkeästi ja selän polttelu jatkuu. Seksistä ei ole tällä kertaa mitään apua. Viimeksi rv:t oli 41+2 kun sanoin miehelle että nyt saa luvan syntyä ja peitoa viuhumaan ja siitä sitten 2h päästä synnytys alkoikin. Toiveajattelua että tällä kertaa kävisi samoin vaikka kuinka viuhuisi mikä.

Nannaliina 39+3
 
Onnea vauvaantuneille! :)

Täällä edelleen yhtenä kappaleena, supistuksia tulee välillä säännöllisinä mutta ei tämä tästä varmaan kovin pian käynnistymään lähde. Viikon päästä pääsee yliaikaiskontrolliin aikaisintaan mutta toivoisin niin että käynnistyisi itsestään ettei tarvittais taas käynnistystä.
Ärsyttää niin kun minne tahansa menenkin, törmään aina tuttuihin jotka päivittelevät kun olen edelleen yhdessä kasassa. Hyväähän kaikki varmasti tarkoittavat, mutta kun mua alkaa jo ottamaan päähän|O

Lilya ja murmeli 40+5
 
Iltaa! :wave: ja onnea jälleen vauvan saaneille!

Huomenna se sitten tapahtuu, saadaan viides poika maailmaan! Klo 7 osastolle ja leikkaavat mut ekana tai tokana eli jos kaikki menee ok eikä tule kiireellisiä/hätäsektioita väliin, niin vauvan pitäis olla maailmassa kymmeneen mennessä.

Mies on just hakemassa mun äitiä tänne yökylään, oli niin hermona, että pyysi saada hakea samalla pari kaljaa... On niin hermona, ettei pysty oikein olemaan aloillaan. Hoki vaan, että vuoden sisään tulee jo toistamiseen isäksi, niin kyllä se laittaa isommankin pojan hermoilemaan...

Nyt neloselle iltapuurot ja sitten itse suihkuun.
Tsemppiä ja voimia odottaville-toivottavasti kaikkien odotus palkitaan pian!!!!

Maybaby 39+3
 
Supistukset jatkuneet ihan koko päivän. Kuuden jälkee muuttui väli 5-7min...Mutta ei edelleenkää kivuliaita vaan maha vaa kovettuu ja tietty se nyt tuntuu puristavalta mutta muuten. Kohdunsuulla tuntuu välillä polttelua ja sellasta sukkapuikkomaista pistelyä...Soitin tyksiinki jo kysyin, että mites ku koko päivän supistellu, mutta kannattaa kuulemma olla kotona nii kauan ku vaan pystyy eli nyt siis oottelen, että alkais kivut kovenemaan...
Kävin pienellä kävelyllä ja kaupassaki äsken, mutta ei ainakaa vielä vaikutusta ollu...Huh, tää on nii hermoja raastavaa ku pelkään, että taas käy niin, että menen nukkumaan ja sit ne meneekin ohi...
 
verinäytteessä on heikko punasuluvasta-aine anti E. alkuraskauden näytteestä vasta-ainetta ei löydetty. vahva anti E vasta-aine voi aiheuttaa vastasyntyneelle hemolyyttisen taudin. vasta-aine tulee ottaa huomioon mahdollisissa verensiirroisssa joten pyydämme liittämään vastauksen äitiyskorttiin synnytssairaalaa varten.

tollaset terveiset sain tänään kun kävin neuvolassa.. :/

ONKOS muuten kellään tietoa piikkimaton käytöstä näin loppu raskauden aikaa???

ONNEA kaikille vaavelin saaneille!!!!

Minsku82 & Tärppi 39+1
 
Iltaa!

Paljon onnea Alessandra ja rikupi poikavauvoista :heart: :flower:

Maybabylle paljon tsemppiä huomiseen sektioon!!!

Diipeli ja Nepula lie jo tositoimissa, kuulosti ainakin merkit siltä??? :) Ja kenties Chirakin? Jännittäviä aikoja monella muullakin supistelujen kanssa!! Täällä odotetaan kovasti uusia vauvakuulumisia! :)

Vattula: Mä oon ainakin ymmärtänyt että monet synnytykset käynnistyvät juuri yöllä, kun keho on rentoutuneena.

Minsku: Toivottavasti et tule tarvitsemaan mitään verensiirtoa ja kaikki menee muutenkin hyvin. Ikäviä tuollaiset yllättävät tiedot, itse en ainakaan kaipaisi mitään ylimääräistä. Piikkimaton käytöstä ei ole mitään muuta tietoa, kuin että helpotti yhtenä iltana turvonneita kantapäitä kun sitä vasten niitä painelin... Hmm..

( . ) Täällä ei kivuttomia harjoitussuppareita kummempaa. Ystävän synttäreillä käyty ja järjestelty taas "vähän" kaappeja... Sain kirjankin luetuksi ja sitten olen ollut jotenkin möks-tuulella miehelle, vaikkei se oo mitään tehnytkään. Kiltisti vaan lukenut tenttiin ja tehnyt ruokaa ect. Joku kuitenkin hermoja kiristää. Eilen sain pitkästä aikaa itkukohtauksen liittyen naulakon ostamiseen.. Kai sitä hormonit taas jotenkin työstää lähestyvää synnytystä, vaikkei se niin fyysisiä oireita vielä annakaan!

Ansukka ja Mimmi 39+5
 
Ansukka, täällä kans täysin syyttä pinna jumalattoman kireellä. Saiskin olla yksin näiden raivareittensa kanssa, mutta kun on toi 2v tossa, joka joutuu kestämään äidin vetämätöntä oloa ja hermostumista. :/

Viime yönä ekaa kertaa heräsin supistukseen, oli sen verta kova. Tietty just sellaisena yönä kun mies ei ollut kotona, ja sit senkin jo puhelimella hälytin että onhan sulla nyt se luuri siinä lähellä kun oli sen verran napakka. Joopajoo, eipä niitä sit enempää tullut.

Jospa huomenna olis parempi päivä.

Luomuvaimo 39+1
 
Terveiset sairaalasta! Niinhän siinä kävi, että klo 05 hälytin lapsenvahdin paikalle, supistukset tuli jo 2-5min välein. Sairaalassa oltiin 5.30 jälkeen, siitä suoraan saliin, olin jo 7cm auki. Kohdunkaulanpuudutteen sain, muuten mentiin naturellina koko homma. Loppuvaihe etenikin reippaasti ja 6min ponnistelun jälkeen vauva syntyi klo 7.47. Repeämiä ei oikeestaan tullut, pari tikkiä sain varmuuden vuoksi. Olo on mitä mainioin ollut koko päivän.
Ja tässä ne tärkeimmät tiedot: saimme tytön mitoin 4250g ja 51cm.

Nepula ja tyttö 16h
 
Onnittelut taas nyyttinsä saaneille! Ja nepulakin pääsi pallostaan!:heart:

Ansukka:Ehei, mä pidän kynsin ja hampain kiinni tästä pallostani!:kieh::D Supistellut taas jonkin verran ja tässä illalla antoi toivoakin, kun meinasi silmät kääntyä nurin sen verta tujakasta supistuksesta. Silti taas lopahti. Käytiin saunassa, niin sillä rauhoittui.:headwall:

Odotellaan.. vaikka vasta rv 39+2, niin olen todella KYPSÄ:ashamed: Niin on pinna kireällä että siitä kärsii koko perhe sekä itsekin:'( Loppuis jo tämä "kärsimysnäytelmä"... Tule pallero pienoinen...?:heart:
 
Onnea Alessandra, Rikupi ja Nepula vauveleista! :flower::flower::flower: Tulihan se Nepula sieltä ulos vaikka välillä olit jo epätoivoinen ;)

Vattula, kiva jos vauveli nyt näyttäisi siltä että mahtuisi alakautta eikä tarvisi tehdä sektiota!

Haaveilija, niin sullako tulee noita kivuttomia "kovettumissupistuksia" noin usein? Itse en ole niitä edes laskeskellut että miten usein tulee, luulin että ne oikeat synnytyksen käynnistävät supparit on aina kivuliaita :confused: niin siksi olen jättänyt nuo mahan kovaksi vetävät supistukset omaan arvoonsa :D

Ansukka, täällä on myös ollut täysin ilman mitään syytä hermo kireällä miehelle eilen. Tuli itselle oikein paha mieli kun mies ei mitään ollut tehnyt mutta silti oli vaan tiuskimisolo :ashamed: Välillä mulle tulee sellainen marttyyriolo että kaipaisin vähän extrahuomiota hieronnan tai muun hellimisen muodossa vaan siksi että olen raskaana (vaikka voinkin raskaudesta huolimatta hyvin). Ja sitten ärsyttää kun mies ei tajua ja itse olen vähän ylpeäluontoinen sen suhteen että en ala kerjäämään jos ei mies itse tarjoudu :D

Maybaby, tsemppiä oikein paljon sektioon! Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Täällä ei mitään erikoista, reisiä vihloo edelleen "normaaliin tahtiin" mutta mitään muuta oikeastaan ei, maha kovettuu säännöllisesti, varsinkin menneinä päivinä kun olen paljon siivonnut ja ollut jalkojen päällä muutenkin mutta eipä se näytä mihinkään johtavan.

Mulle pidettiin toissa päivänä ystävien toimesta Baby showerit ja oli täysi yllätys :heart: Olin tosi otettu ja oli mukavaa vielä viettää rauhallisesti aikaa hyvien ystävien kanssa, pian sitä aikaa ei ehkä ole ihan samalla tavalla ;)

Jos koittaisi mennä nukkumaan, olin jo kerran sängyssä mutta ei vaan tullut uni niin oli pakko nousta pois sängystä ettei mies herää turhautuneeseen pyörimiseeni :)
Nelli ja Kultahippu 39+2
 
Onnea rikupi ja nepula! :flower:

Ja Maybabylle tsemppiä sektioon! :)

Se olis tänään sitten laskettu aika, poks. Eipä oo ennakoivia merkkejä, ei. Ässiä koitettu, paitti saunaa, kun ei meillä semmoista ole. Mut kaipa se sieltä tulee kun on tullakseen. :)

Onko teillä muilla ollut semmoisia verestävän näköisiä raskausarpia? Mulla on tossa mahan yläpuolella semmoinen kipeämpi kohta, nyt illalla rupesin katsomaan, että on melko hurjan näköinen. : / Pitäisiköhän siitä soittaa neuvolaan? Mulla on kyllä aikakin perjantaina, että viimeistään silloin voin kysyä. Viimeksi tosin kysyin jo tuosta, kun se on kipeämpi ollut, mutta silloin ei ollut noin hurjan näköinen. Ei oikeastaan mitään terkka siitä silloin sanonut.

lyrae ja sumusireeni 40+0
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille!!

Täälläkin edelleen yhdessä paketissa. Eilinen meni miehen vaatekaappia siivotessa, alkaa jo muu tekeminen loppua :O. Mutta mukavasti sain sieltä saalista UFFin keräykseen.. Aamuyöstä alaselkää ja -mahaa juili, mutta nyt on jo rauhoittunut. Tuskin ihan heti pääsen synnyttämään.

Mahan kovettumisia en muuten edes huomaa, kun maha on niin pinkeä poikamaha koko ajan :O. Tulisi vaan niitä kivuliaitakin joskus, kauhea ikävä ollut viime päivinä omaa hoikempaa olemusta - etenkin, kun olen jo ostellut uusia vaatteita kesää varten!

Jokohan Tiudeliini on synnyttänyt, kun mitään ei ole vähään aikaan kuulunut?

Rasittaa, kun isä on nyt yhtäkkiä ruennut soittelemaan harva se päivä - ja äiti sitten niinä päivinä, kun isä ei ole soittanut. Argh. Niin kuin nyt unohdettaisiin niille ilmoittaa, jos jotain tapahtuu...


Kevlarsoul ja karhuski 40+1
 
haaveilija87
juu, ei tosiaan kannata mennä tyksiin ku vasta ku oikeesti sattuu ja kovaa.. ite kun kävin 2 krt kääntymässä ja vasta kolmannella ottivat osastolle. ja mulla kun oli tullut todella kipeitä sup välein 2-6min to yöstä klo2, niin osastolle pääsin klo00 perjantaina ja neiti synty klo16 la :D
 
Eipä mulla muuta kuin POKS 40+0....

Viime yönä kipeitä supistuksia n 10 min välein 2,5 h, jotka laittoivat jo liikkeelle, kun ei pystynyt paikallaankaan olemaan, mutta heräisin aamulla 10.30 tosi sikeästä unesta vailla minkään sortin tuntemuksia supistuksista, mitä nyt häpyluu tosi hellänä, mutta....Huoh..

JA & Nöpsy
 
Huoh.

Olisi edes niitä supistuksia, mutta mitään kipuja ei ole. Vasen ranne ainoastaan särkee, jos sillä koittaa tehdä jotain.

Lähdin taas käymään yliopistolla, kun tuntuu, ettei ole tekemistä. Pyyhkeen kyllä otin mukaan, jos vedet sattuis menemään. :LOL:

Miten teillä muilla kestää pää tän loppuodotuksen? Kun miettii, että tässä voi mennä vielä se parikin viikkoa. :O

lyrae ja sumusireeni 40+0
 
Täälläkin voisi sanoa Huoh! Jo aika menee hitaasti. Varsinkin kun ajattelin että kyllä tämäkin lapsi syntyy etuajassa niin kuin siskonsa. Nyt ollaan vaan yritetty bongailla limatulppaa. Tosin en sitä huomannut edellisestäkään raskaudesta. Oli kyllä ihanaa kun hyvä ystävä kävi yllättäen kylässä. Ihana oli jutella. Näitä lisää niin aika menee paremmin.

lyrae mullakin toinen käsi jännän tuntuinen. Aamuisin ei saa kättä nyrkkiin ennen kuin on jumpannut sitä. Ja aivan kuin joku jänne/hermo jumissa. ja keskisormen pää on puuduksissa koko ajan. inhottavan tuntuista.

Mutta jos sitä nopeaan pääsis Jorviin puskemaan tämä vauva maailmaan... :D

Ciba 40+0
 
Ciba, mulla myös aamuisin tosi jäykät kädet noista nivelistä että ei meinaa nyrkkiin pystyä puristamaan, kuulemma johtuu täysin turvotuksesta.

Lyrae, mä ainakin yritän olla ajattelematta tuota että vielä yli kaksi viikkoa pahimmassa tapauksessa jäljellä. Tuntuu että mitä enemmän sitä syntymistä ajattelee niin sitä enemmän pää hajoaa kun ei ole mitää merkkejä vauvan tulemisesta... Niin sitä vaan pitää yrittää asennoitua että mitä sitten jos tulee vähän myöhässä, kunhan tulee terveenä ja kaikki menisi mahdollisimman hyvin :) Pitääpäs muuten muistaa myös jatkossa ottaa tuo pyyhe mukaan ainakin autoon kun lähtee jonnekkin ettei ihan lainehdi jos vedet sattuu menemään ;)

Neuvolassa tänään käyty ja ei mitään uutta viime viikkoon, SF-mitta oli puoli senttiä pienempi kuin viimeksi, nyt 32,5cm. Hb edelleen 112 vaikka olen syönyt tuplasti rautaa jo jonkin aikaan, tuo Ferroforte sit vaan ei ilmeisesti imeydy mulla kovin hyvin. Vauvan pää oli aika alhaalla mutta ei vieläkään kiinnittynyt :headwall: Eli tiiviisti täällä palstalla taidetaan oleilla vielä kesäkuun puolella :)

Nelli ja Kultahippu 39+2
 

Yhteistyössä