** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Huomenta täältäkin

Onpas ollut useampia nopeita synnytyksiä. HUi! En ole ollenkaan ajatellut että kaikki voi käydä noin äkkiäkin.. No, itsellä kestää kuitenkin sitten taas, toisaalta ehtii saamaan kivunlievitystä... Vaikka eihän sitä koskaan tiedä: /

Valtavan paine tuolla alapäässä kun kävelee vähänkin enemmän, mutta supistuksia ei oo kunnolla tullut muutamaan päivään. Vauvan liikkeitä joutuu edelleen laskemaan, liikkuu tosi vähän. Onneksi huomenna äippäpoli, en jaksais taas tätä epätietoisuutta. Kai se on sitten ihan normaalia ettei mahdu liikkumaan enää paljoa. Elättelen toiveita synnytyksen käynnistämisestä tai sektiosta jo tällä viikolla koska LA on ens maanantaina. Ei pidä liikaa toivoa ettei tule pettymystä jos lääkäri meinaakin että mahtuu tulemaan luonnollisin keinoin.

Uskaltaiskohan tänään vielä kirpparilla käväisemään...Pyyhe kassiin:p Eikös suurin osa synnytyksistä kuitenkin käynnisty yöaikaan??

Vattula 39+0
 
Huomenta vaan!

Onnea kaikille vauvautuneille:flower: Ihanaa kun jotkut osaavat synnyttää ajallaan ja nopeasti...

Minä en näköjään siihen porukkaan kuulu. Tänään on viikot 41+4 ja huomenna menen äippäpolille yliakakontolliin. Olen siis ehdottomasti sitä mieltä, että varmasti menen, vauva ei synny tänään aikä yöllä. Suppareita tulee, mutta ne loppuu kun seinään niin kun monella muullakin. No huomenna katsotaan miten vauveli voi ja jos tarpeeks hyvin voi, synnytys käynnistetään vasta perjantaina (sitten viikot 42+1). Eli vielä on edessä monen monta hyvin pitkää yötä ja aamua ja päivää... :mad:

No esikoisesta kävin aikoinaan yliaikakontollissa ja sinä iltana meni lapsivedet ja jouduin menemään sairaalaan tietysti, mutta kun ei mitään tapahtunut, ei supistuksen supistusta tullut, jouduttiin käynnistelemään ja sittenkin meni vielä yli vuorokausi ennen kun neiti suvaitsi saapua tähän maailmaan. Kakkonen taas lähti itsestään syntymään, mutta meni viikoille 41+1 ja tämä kolmas odotuttaa itseään tarpeeks...

Hauskaa tässä on se, että kun tuossa katselin omia synnytystietoja valovuoden takaa, olen itse tullut 2 viikkoa ennenaikaisena :headwall: Ei siis pidä paikkaansa se että äidillä ja tyttärellä olis samansuuntaiset synnytykset!!!

Anteeksi tää valitus, mutta kun vaan niin helkkaristi tympii!!!!!!!
 
Huomenia täältäkin!

Taas pikkutyttöjä tullut maailmaan :heart: :heart: :heart: Onnea paljon Mustajuuri, Marjukka ja Lorvikatarri!!

Mä oon ihmeen rauhallisella tuulella vielä ton synnytyksen suhteen. Tällä viiikolla olis kahdet synttärikekkerit ja yhdet valmistumisjuhlat ja tietysti tärkeimpänä esikoisen eskarin kevätjuhlat missä saavat todistukset! Miehellä myös olis yks tentti torstaina jolloin mulla laskettu aika, käy päiväseltään Tampereella... :D toivon niin että saisi sen nyt tehdyksi, niin päästäisiin sitten niitäkin valmistumisjuhlia suunnittelemaan ja viettämään! Hetkonen, pitäiskö se vauvakin jossain välissä synnyttää??? ;) No, mäkin oon ajatellut että vauva vois syntyä 3.6 jos syntyy samalla kaavalla 8 vrk yli lasketun ajan kuten esikoinenkin. Oikeastaan tällä hetkellä raskaanaolo on just hyvä tila, kunnes katsoo peiliin ja näkee ton yli 20 kg painavamman naisen joka on ihan turvoksissa... Jep, jep! Eilen sienestettiin ahkerasti ja nautittiin ihanasta kesäisestä säästä suvun kesken! Nyt ei ole mitään supistuksia ollut, ananas pisti nesteet tosin liikkeelle! Eipähän tässä muuta, mä lähden kohta tonne aurinkoon lukemaan kirjaa kun näyttää olevan taas kaunis päivä!

Ansukka ja Mimmi 39+4
 
Jälleen kerran onnea vauvaantuneille!! Jennilella oli kyllä huima synnytys, ihan noin luomusti en toivo itelleni synnytystä, sen verran kipukammonen kuitenkin olen. Mutta kun nää vauvatkin mulla on pitkän sitkeesti mahassa, niin tuskinpa mulla kiire synnärille ees tulee ja kerkiän hyvin siellä avautumaan kipulääkkeillä. Jokseenkin silti ottaa päähän (=kateellisin mielin tässä manailen itteeni), kun toiset synnyttää ennen laskettua aikaa ja vielä lyhyellä kaavalla, ja itte kärvistelee yliajalla 2 vkoa ja loppuhuipennus kestää toistakytä tuntia... Tasan ei käy onnenlahjat!

Olin aamulla elämäni viimestä kertaa äityisneuvolassa. Siis todellakin viimenen kerta, lapsia ei tän jälkeen enää tule ja seuraava käynti on sitten yliaikakontrolli ens viikolla. Postitse pitäs ke mennessä tulla kutsu Taysiin ja sieltä sit pääsen käynnistykseen jos sinne asti vauva mahassa viihtyy. Viime yönä nukuin taas hyvin, ei ollenkaan suppareita tms eikä nyt päivälläkään ole tullut. Huomenna ois perhekerhon retki 30 km päähän bussilla, meinasin mennä, kun tuskinpa tässä jakaudun siihen mennessä. Sit esikon kerhon kevätjuhla ois ke illalla, sinnekin tarkotus mennä, joten enhän mä edes kerkiä jakaantumaan tässä ennen sitä :D

nepula 40+5
 
Vauvaonnittelut Lorvikatarille!

Jennile olipa sulla nopea synnytys! :)

Meidän joukko se vaan pienenee, saas nähdä ketkä kaikki (mun lisäksi!) on täällä vielä kesäkuussa :D
Eilen menin liikehälytyksen takia äippäpolille tarkistuttamaan tilanteen ja kaikki oli onneksi vauvalla hyvin vaikka lääkärikin totesi että tosi vähän liikkuu. Veikkasi että josko viittaisi pikaiseen synnytykseen mutta mä olen skeptisellä kannalla sen suhteen. Eiköhän tässä käynnistykseen mennä.

Kaikista niistä supistelevista illoista huolimatta mä olen edelleen VAIN sormelle auki ja kohdunkaulaa 3cm jäljellä! Siis ei voi olla todellista!
Hyvä puoli on se, että ultratessa selvisi lapsen viittellinen koko mikä on yllättävän pieni, tällä hetkellä 3800g. Lääkäri sitä ihmetteli koska esikko oli rv 38 jo 4210g. Kerroin lääkärille että jännitän epparia hirveästi mutta sanoi että sitä ei tarvita, tulee kuulemma ulos kuin saippua :D Tulis vaan se saippua ulos jo sitten pikkuhiljaa, mä alan jo niin tottua tähän raskaanaoloon että epäilen jääkö tämä tila pysyväksi ;)

Mä pääsen yliaikaiskontrolliin aikaisintaan viikon kuluttua mutta en tiedä miten pitkällä varoitusajalla sinne saa edes aikojakaan? Mulla neuvola vasta perjantaina ja sitten varataan aika.

Kukahan seuraavaksi synnyttää? :) Jännää :)

Lilya ja murmeli 40+4
 
Nannaliina: Kiva että jollain muullakin sama tilanne, vaikkei tää sinänsä kivaa olekaan! Näytät olevan mua päivää edellä. =) Tänään supistellu suht kivuttomasti, mutta aika paljon. En silti usko, että syntyis! :D

Miuku 39+1
 
Voi hurja, miten monta vauvaa tullut viikonlopun aikana! Onnea kaikille tasapuolisesti! :flower: :heart: Aika kivasti on tuntuneet suurimman osan synnytykset menneen, hieno homma!

Lapsivesien menosta julkisella paikalla oli juteltu. Mä en oikein osaa suhtautua siihen mitenkään, kun itsellä puhkottiin kalvot vasta salissa (jollain muullakin oli näin, nyt en taas muista kenellä). Toisaalta mun kälyllä alkoi eka synnytys myös supistuksilla, mutta sitten seuraava käynnistyi vesien menolla että eihän sitä koskaan tiedä miten käy! Varmaan olen kyllä aikamoinen näky jos vedet jossain julkisella paikalla menee. :LOL:

Meillä ne kauan odotetut häät nyt takana. Vauva tajusi pysyä sisätiloissa, mutta nyt ois kyllä ihan täysi lupa tulla jo! Eilen piiitkästä aikaa vähän "pupuiltiin" niin kuin täällä vissiin sanotaan :D, ja kiva oli huomata että jotain pisti liikkeelle tuokin toiminta. Jonkun verran supparit kovenivat ja tuntuivat selässäkin, mutta menivät odotetusti sitten pois kun nousin kävelemään. Tärkeintä kuitenkin, että joku reaktio tuli. Toivottavasti pehmenee paikat pikaseen tässä. Enkä halua nyt liikaa alkaa toivoa, mutta jostain syystä sellanen olo että ehkä tää oikeasti tulisi tällä viikolla... Varmaan turhaa toiveajattelua, olis vaan monesta syystä tosi hyvä ajankohta nyt, ja nyt kun on se opparikin poissa mun käsistä niin on oikeasti aikaa valmistautua vauvan tuloon. Pesänrakennusvietti siis kohonnut, jotenkin sellanen fiilis että kunhan saan vikat hommat tehtyä niin tää tulee. Mut katotaan vaan, saan kuitenkin pettyä karvaasti. Esikoinen tosiaan syntyi vasta 41+4...

Fyysisesti olo on edelleen hyvä, etenkin nyt kun saatiin rankan viikonlopun jälkeen kaikki nukkua kunnolla viime yönä. Tuntuu että vauva on alempana taas, mutta ei pahasti paina paikkoja. Edelleen voimistelee kovasti.

Eipä tänne kummempia, odotuskannalla edelleen. :)

Luomuvaimo 39+0
 
Täällä taas tullut supistuksia pitkin päivää, en oo jaksanu kellotella ku sen verran harvakseltaan tulee, pari kolme tunnissa. Mutta siis ai että käy kipiää tuonne alakertaan!Siis joka supistuksella vauvan pää ilmeisesti kairaa alaspäin ku käy niin juman kipiää että kävelyvauhti kyllä hidastuu samantien. Hyvä sinällään kunhan saisivat jotain aikaseksikin tuolla, jännä nähä sitten miten tämä lopulta lähtee käyntiin..esikoisesta supisteli eka koko päivän tällai samalla lailla ja sitten aamuyöllä vasta meni veet. Tää likka on supistellu jo pari päivää ahkerasti tai vähemmän ahkerasti.

Niin ja Onnittelut uusille vauvaantuneille!!! :heart: Täällä ois huomena THE DAY, vaan taitaa mennä siinä missä muutki päivät.. |O Mä haluan jo sen vauvan syliin että pääsen sitä nuuhkimaan ja paijaamaan <3

Diipeli ja tiitiäinen 39+6:heart:
 
Taas on vauvoja saatu monen monta! Onnittelut kaikille!:heart:

Ja paljon nopeita synnytyksiä. Itse toivon nopeaa toimitusta myös.

Olo on hyvin vaihteleva. Välillä ihan normaali ja toisena päivänä todella syvältä, kuten eilen illalla ja tänään. Eilen illalla mulla oli niin kipeä lantio sekä alaselkä ettei mikään enää auttanut. kuuden jälkeen heräsin myös ilkeään kipuun, eikä enää uni tullut. Päivä sitten meni sisällä lasten kanssa, tosin vettäkin satoi. en edes viitsinyt vastata kaverin puheluun kun olin niin huonolla tuulella:ashamed:Koskaan en ole ollut näin kypsä raskausaikana, vaikkakin viimeiset viikot on hirveitä ja pitkiä. Lopulta päivää piristi se kuuluisa limatulppa:saint: Josko se nyt tästä lähtis tulemaan...? Alamaha on oudon tuntuinen ja kiristelee aika napakasti. Esikoisesta bongasin kanssa ja hän syntyi muistaakseni vuorokauden sisällä. Josko sitten ens yönä tai sit seuraavana...?

Tsemppiä kaikille jotka vielä odottavat vuoroaan, toivottavasti ei olla täällä ens kuussa enää:rolleyes:
 
morjens!
ONNEA VAUVOISTA, IHANAA!:flower:

ON:kävin tänään äpolilla 40+5, lapsivettä niukasti,piti jäädä käynnistykseen, ei ollut tilaa osastolla.Huomenna 8.30 sisälle, kyllä se vaavi huomenna syntyy, kaksi edellistäkin käynnistyi helposti.pitäkää peukkuja, pliis!
 
Täällä edelleen supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti, en oo tosiaan kellotellu mutta nyt laitoin ylös ku puolelta tuli viimeksi mutta siis väli vielä aika pitkä : / Mutta käy pirun kipiää ja polttelee niin maan perusteellisesti ulkoreisiin!!! Ärsyttää ku tätä on tosiaan ollu koko päivän ni ei mitään takeita että tästä tulee lasta eikä sitä toistakaan seuraavaan viikkoon :headwall:

Huomena päivällä neuvola.
Nepulalle tsempit tukalaan oloon, taidetaan olla yhtä kärsimättömiä molemmat vaikka mulla vasta nyt laskettuaika käsillä, viikon päästä mä varman jo halkasen hiuksia yks kerrallaan :stick:
Ja Eksu77 tsemppiä huomiselle!!! ajattele kohta saat sen syliin :heart: Mä niiin odotan että näen meiän pienen ihmeen:heart:
 
Kuten kellonajasta voi päätellä, täällä vietetään unetonta yötä... Menin 24 maissa sänkyyn, 45 min siitä heräsin kuopuksen itkuun ja kun kävin häntä tyynnyttelemässä, valahti housuihin 2 x luultavasti limatulppaa. Nyt sitä on tullut koko ajan pikkuhiljaa ja väri muuttunut kirkkaasta vaaleanpunertavaksi. Lisäksi supistelee selässä mojovasti 5-7 min välein ja siinä välissä vielä mahan puolella satunnaisella kestolla ja kivulla. Vatsa on vikkelällä, jo 2 x käynyt isolla asialla... Toivon todella että tää ois nyt tätä itteensä, eikä loppuis kesken kaiken aamun valjetessa...

Palailen taas aamun aikana jos lähtö synnärille ei tulekaan...

nepula 40+6
 
Jes hyvä Nepula! Täällä ainakin peukut pystyssä että pääset tositoimiin! :)

Täällä myös maha toiminut :) Minä sain reilun tunteroisen nukuttua ku taas heräsin näihin supistuksiin ja alkaa olla jo kyllä tosi kipeitä. Nyt juilii ja jomottaa koko lantiota ja tisut falskaa maitoa. Mutta siis supistuksen aikana kaikista sietämättömin kipu on ulkoreisissä, tuntuu kuin luut jotenki sortuis hetkenä minä hyvänsä. Esikoisen synnytyksessä muistan saman. Mutta katotaan nyt tiheneekö nämä..
 
Jopas yön aikana on Nepulalla ja Diipelillä ollut supistuksia. Jokohan tuli lähtö sairaalaan? Ja täällä ei edelleenkään mitään uutta.

Eilen kyl tuntui että tämä vauva työntyi hiukan alemmas mitä on ollut. Mutta ei supistuksia :kieh: Mies on tosin sitä mieltä että voisi syntyä torstaina niin se sopisi hänen työaikatauluunsa. Eilen ehti soittaa työpäivänaikana viisi kertaa että eikä mitään tuntemuksia.

Päivällä on neuvolakäynti.

Ciba 39+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan vielä kotosalla, saa nähä koska tulee lähtö. Nyt pari tuntia tullut verensekaista limaa ja supistuksia n. 10min välein ja saakutin kipeitä!Mutta nin mielissään samalla ku manaan niitä.

Pitäkäähän mammat peukut pystyssä ettei tää luhistu tästä ja päästään tositoimiin!!! Supistusrikasta päivää kaikille!!! Mulla ois neuvola-aika vielä 13.30,saapa nähdä pääsenkö sinne asti, ihmetyttää vaan kuinka hitaasti supistusten tahti kiihtyy kun niiden teho on jo niin älyttömän kova ja kipeä ja kestääkin n. minuutin!!!

Diipeli ja tyttönen 40+0 POKS!! :heart:
 
Ompas täällä jänniä hetkiä!!!! Huiiii....!!!

Mies tuli eilen töistä kotiin jo varuiks, ku koko päivän kert supisteli tosi kiipesti!!! Illalla oli jo todella tuskallisii, mut sit naps ja ne loppus!!! ISO HÖH!!!! Ei se tuu ikinä ulos, kiusaa vaan!!!

mama ja "tahvo" 39+3
 
Onnea Lorvikatari ja Alessandra! :flower:

Tsemppiä Eksulle käynnistykseen! :hug:

Onpas olleet joo jännät paikat nepulalla ja Diipelillä... Toivottavasti ootte päässeet tositoimiin. :)

Täällä vaan yhdessä kasassa... Ei auta ässät, eikä supisteluista tai limatulpasta tietoakaan. No, eikös ne esikoiset helpommin menekin yli... Huomenna LA.

Lilya: Kirjoittelit, että alat tottua jo tähän raskaanaoloon. Mulla on ihan samanlainen olo. Tuntuu, että oon ollut jo ikuisuuden raskaana eikä tää lapsi oo ulos haluamassakaan. :D

Noh, mikäs tässä toisaalta ollessa, kun vointi on ihan hyvä. Toissapäivänä käveltiin miehen kanssa mettässä n. 5km lenkki ja hyvin jaksoi. :) Eilenkin kävin yliopistolla kääntymässä ja siellä ihmettelivät, että "mitä ihmettä sä täällä teet, eikö sun pitäis olla sairaalaan matkalla tms." :LOL: Meillä on siis hyvin miesvaltainen ala, eivät ilmeisesti ole ikinä näihin juttuihin perehtyneet...

lyrae ja sumusireeni 39+6
 

Yhteistyössä