Toukokuun Tömistelijät 2016 *lokakuussa*

Heei oletteko muuten kaikki osallistumassa sikiöseulontaan? En tiedä teenkö tästä turhan ison ongelman itelleni, mutta jotenkin en pidä yhtään itsestään selvyytenä että siihen mentäs ja viikko ois aikaa päättää.
 
No sepä juuri mietityttääkin, jos menisin nyt ja jos jotain ilmenisikin niin olisinko valmis miehen kanssa tekemään päätöksiä, tai jotain. Ja pidetään tää aktiivisena ! Mulla ainakin tsemppaa tosi paljon lukee muiden kuulumisia. (y):love:
 
Täällä olisi 9+2 huomenna. Yksityisellä ollaan käyty jo 3 kertaa :whistle: ja kaikki on ollut hyvin... Ensimmäinen neuvolakäynti olisi maanantaina...

Millasia koti-dopplereita teillä on? Ajattelin että jos tilaisi... onko sen käyttö ihan turvallista?

Oma olo on välillä ihan kauhee, välillä ei mitään. Mutta onneksi ei oksentaa ole tarvinnut. Välillä tuntuu että mahassa on pallo, ja sitten taas ei mitään... Rinnat on ihan hirveen kipeet koko ajan.

Kovin on epätodellinen olo edelleen...
 
Mä tilasin esikoista odottaessa (2013)raskauskeijulta baby fun merkkisen dopplerin, maksoi alle 50€ ja siihen saa kahdet kuulokkeet kiinni. Sykettä varten on myös näyttö, mutta mun mielestä näyttää lukemiksi kyllä välillä mitä sattuu. Ainakin sikiön sykkeet laitteen mukaan n. 160-170 ollut. Esikoisesta näytti mun muistaakseen vähän vähemmän.. Ekat oikeasti selvät sykkeet kuulu rv 10+0. Mukaan tilasin myös jotain uä geeliä, mutta jostain luin että ihan liukuvoide ajais saman asian.

Neuvolantäti (+50v vasta valmistunut alanvaihtaja) silloin esikoisen kohdalla ei osannut mitään tuosta kotidopplerin turvallisuudesta sanoa, enkä googlettamalla oikein mitään myöskään silloin löytänyt..
 
Mä ostin tän kotidopplerin: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/5353/drsfx/Unbornheart-Fetal-Doppler-kotidopplerlaite-alypuhelimelle-iO

Ja oon ollu tyytyväinen! Äänet on kuulunu ostopäivästä (9+5) lähtien. Siihen saa liitettyä puhelimen ja sykkeen näkee näytöltä ja pystyy myös tallentamaan ja lataamaan sound cloudiin, niin voi jakaa whatsappissa perheelle :)

Muok. Turvallisuudesta: oon koittanu varmuuden vuoks pitää kuuntelusessiot muutaman minuutin mittasena, mutta uskoisin, ettei siitä pidemmilläkään sessioilla oo haittaa. Faktaa ei taida olla kovin paljoo saatavilla.

Ultrassa kävin aamulla, siellä se pikkuinen pyöriskeli ympyrää ja potki kovasti. Riskiprosentti jäi onneksi tosi matalaksi, 1:12000. Kooltaan vastasi päivää isompaa. :love:

Rakenneultra varattiin joulukuun puoleenväliin 21. viikolle.

Tänään pistin myös pomolle viestiä, hyvin otti. Mites muut, ootteko jo kertoneet töissä?

Ludo ja pikku 12+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ludo! :)

Mä taidan soittaa pomolle sitten joskus ens vuoden puolella. Jäin siis elokuussa töistä hoitovapaalle, kun piti aloittaa lapsettomuushoidot kaikessa rauhassa ja sanoin olevani n. vuoden lomalla, mutta taitaakin venähtää vähän pidemmäksi :D ja siis työ on semmoista että olisin heti plussan tullessa joutunut taas kertomaan kun ei saa raskaana ollessa työskennellä ja jäämään joka tapauksessa erityisäitiysvapaalle, niin nyt ihanaa kun voi alun pitää ihan omana tietona :)
 
Mulla on raskauskeijun halvin Angel sound laite ja sillä kuullut jo vk 8+ lähtien. Joutuu pienillä viikkoil etsimään tovin mut löytänyt olen.
Seulaan osallistun, sit en tiedä mitä tekee jos hälyttää. Se on sitten yhteinen päätös jos joku on pielessä. Se mua vähän hirvittää kun on 4 tervettä lasta, että voiko vielä olla onni myötä.
 
Tervetuloa vain Pirpana- !!:) Monen päivän mietinnän ja pohdinnan jälkeen voi olla että sorrun tilaamaan sen dopplerin kuiteskin! :D Jospa malttaisin torstaihin, kun tiedän onko pikku tyypillä kaikki hyvin.
Miten muut jakselette kovassa rasituksessa? Oletteko joutunut jättämään jotain elämästä pois (urheilua tms.)?
Minulla takana nyt lähes viikko töitä, työ fyysisesti hyvin rankkaa. Tänään sitten tulin kotiin ja siivosin vielä, ja nyt alavatsaan juilii aivan eri tavalla kuin ennen. Ilmoittaakohan keho vaan että nyt pitäis istahtaa alas ja ottaa torkut vai mistä johtunee...?:( Taitaa tulla pakollinen tv:n katselu ilta ja suosiolla jättää haravointi toiselle päivälle. Pah.:confused:
 
Ei tahdo jaksaa fyysistä rasitusta, johtuen tästä pahoinvoinnista. Ei saa syötyä ja juotua niin kun pitäisi. Voimat menee pienestä. Toivon, että pian alkaisi helpottaa. Alkaa olee mieli maassa tämän tekemättömyyden takia. Ma ultra sitä odotellessa.

Maisakaarina 11+6
 
Minä olen ottanut tietoisesti nyt toooosi iisisti johtuen tuosta vuodosta. Viimeksi sitä tuli juurikin vesijumpan jälkeen, joten päätin että se saa ainakin jäädä toistaiseksi.
Tätä pienokaista on tehty niin pitkään ja ikäkin alkaa painaa joten en halua ottaa mitään riskejä.

Minä sain kälyltä AngelSoundsin doplerin mutta en ole vielä sen kanssa onnistunut. Tosin onhan tuota äänieristystäkin laitteen ja vauvan välillä sen verran että en ihmettele :whistle:

Me osallistutaan seulontaan ja mietitään sitten tulosten tultua miten toimitaan. Aika pahasti pitäisi kyllä olla vikaa että lähtisin tätä keskeyttämään...

Jensku ja mukula 11+0
 
Henttis kunto alkaa kyllä rapistumaan täällä. Juoksemassa en ole uskaltanut käydä kun viimeksi runsas vuoto alkoi sen jälkeen, enkä omista sykemittaria ja sitäkin joidenkin lähteiden mukaan pitäisi seurata ettei nouse liian korkeaksi. Uimistakaan en ole vielä viitsinyt jatkaa ennen lääkärin tarkastusta (rv 17) kun pelkään että saan jonkun tulehduksen. Pitäis ehkä vaan osata ottaa rennommin eikä miettiä kaikkea..
Tänään kävelyllä mies meni pitkällä edellä. Ei vaan tahtonut jaksaa nopeasti kävellä ja heti kun vähän edes yritti alkoi kohdussa tuntumaan tosi ikävää vihlontaa, mikä pakotti pysähtymään kokonaan. Kaikki äkkinäiset liikket myös tänään vihlonut.

Tervetuloa pirpana- :)

Mimmi & möhkis 11+3
 
Hei vaan kaikille :)

Mä oon 24,mies 23v. Edellisen miehen kanssa yritystä 4 vuotta, mulla todettu paha pco 2009 ,luomuovulaatio ei ollenkaan ja kierrot heitteli 40-100 päivän välillä. Miehelläkään ei sitten kaikki ollut kunnossa vaikka muuta mulle väittikin. Ero tuli 2013 joten nyt voi olla helpottunut siitä että sitä lasta ei tullut.

Uuden miehen kanssa ei vielä ollut raskaus ajakohtainen asia ja mulla oli yazz pillerit käytössä. Aloitin kesän alussa vhh-ruokavalion jonka avulla tiputin painoa 15 kg. Samalla pillereiden resepti meni vanhaksi niin päätin sitten kokeilla miten ruokavalio vaikuttaa pcohon kun moni kertonut saaneensa sillä kierron säännölliseksi. 4 kiertoa, kierrot 30-35 päivä ja kahdessa kierrossa bongasin OVULAATION (jota ei siis koskaan ole ollut ilman lääkitystä) ja neljännessä kierrossa sitten tuli sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa sellainen pahan olon aalto,että oli pakko mennä apteekkiin ostamaan testi. Olin ihan varma , että saan taas sen turhaan tehdä(satoja testejä elämän aikana tehneenä) mutta niin vaan sieltä pärähti plussa. Eka neuvola oli 9+4 ja siellä ultrattiin ja kuunneltiin sydänäänet ja nyt viime keskiviikkona 12+0 oli varsinainen varhaisulta äitiyspolilla ja sielläkin kaikki niin kuin piti :)

Jos nyt pystyisi jo vähän rauhoittumaan ja yrittäis nauttia tästä raskaudesta :) Oireita on hirveä väsymys, etova olo jos syömisessä väliä yli 2 h , rinnat ihan superarat(olleet jo ennen plusssausta) ja vatsan turvotus.
 
Heissan pitkästä aikaa. Neuvolassa käyty ja viikkoa pidemmällä ollaan. Verikoe otettu ja osa tuloksista jo netissä näkyvillä. Sikiöön liittyvät kaksi arvoa ovat niin matalat että pelkään mitä ne tarkoittaa. Neukkutäti kyllä sanoi että älä googleta kun eivät yksinään ennen np-ultraa tarkoita mitään. Silti..kauhistuttaa ettei tuolla olekaan ketään. :( vielä kaksi pitkää viikkoa ultraan.

Iiqu 10+4
 
Tervetuloa uusille! :)

Itseäkin houkuttaa dopplerin osto, mutta taidan yrittää pärjätä ilman (tiedän etten osaisi rajoittaa yhtään sen käyttöä :D )

Olo on ollut hyvä koko ajan ja sen myötä myöskin urheilu on onnistunut normaaliin tapaan, toivon että sitä pystyisi jatkamaan loppuun asti. Teke hyvää omalla päälle (tuntuu että ilman sitä vanne alkaa kiristämään :D) ja kropalle ja toivottavasti auttaisi synnytyksestä palautumisessakin.

Verikokeissa kävin eilen ja ultraan on vajaa pari viikkoa, kovasti jo jännittää!

Iiqu, millaiset arvot oli matalia? Voisiko johtua ihan vaan siitä, ettei raskaus olekaan niin pitkällä kuin olet olettanut? Tai joku muu ihan luonnollinen selitys? Ymmärrän kyllä että huolestuttaa ja kaksi viikkoa on pitkä aika odottaa varmistusta :(
 
Pioni1, toivotaan luonnollista selitystä, niissä toki ei ole vielä viitearvojakaan joten saattavat olla vielä kesken nuo tulokset. Ei niitä tosiaan pitäisi itse tutkia kun ei ymmärrä mutta utelias kun olen.. eli se hCG-B-V ja s-pappa arvot olivat reilusti alle sata. Google kertoi että ainakin toinen on useimmilla paljon enemmän. Ei tiedä enää mitä pitäis uskoa. Ainakin pitäis rauhottua ja odottaa ultraa. :/
 
Iigu piti ihan itekkin käydä kattomassa noi tulokset ja mulla toi hcg juttu oli 38,8 ja pappa jotain 587.. Jäi kyllä häiritsemään kun ei mitään hajua mitä noi pitäis olla suunnilleen.

Tänään ollu ihan järkyttävä nälkä koko ajan. Parin tunnin välein joutunu syömään ihan kunnon annoksen.. Ei kiva, jos tota painonnousua yrittäis edes näin alussa vähän hillitä..
 
Tsemppiä Iiqu ultran odotteluun!
Minuakin tuo painon nousu vähän mietityttää, pakko käydä tänään ostamassa vaakaan patterit. En kyllä syö mitenkään enemmän tms. mutta tuntuu kun maha ois kaksin kertaistunut. Farkkujen käytön oon hylännyt lähes kokonaan ihan vaan siksi että niissä ei ole mukava istua montaa tuntia tän turvotuksen kanssa..:cautious:
 
Niin ja tosiaan, vaikka tuntuu että siitä on ikuisuus kun varasi neuvola-ajan ja ultra-ajan, niin hirveen nopsaan tuo aika näköjään sujahtaa! Tänään plussasta on viisi viikkoa, HUI! Ei tosiaan odottavan aika ole kerennyt pitkäks käydä. Mites muilla? Mateleeko aika vai juokseeko se kun aropupu?:D
 
Me oltiin tänään ekaa kertaa neuvolassa. Nyt rv10. Täällä ei ultrata, mutta sydänäänet kuunneltiin ja kuuluihan ne :) Huomenna labraan. Kahden viikon päästä se niska-turvotus ultra, ja seuraava neuvola käynti vasta 15.12. eli 7 viikon päästä rv17. Onko muillakin näin harvoin?
Ai niin, mä ostin kans sen dopplerin + geelin, mutta saankin nyt kaverilta sellaisen lainaksi. Eli jos joku haluaa ostaa tuon http://www.raskauskeiju.fi/angelsounds_kotidoppler_jpd-100s_+_ultraaanigeeli_250ml niin voin myydä postikuluineen 40€.
 

Yhteistyössä